خانه و آشپزخانهراهنمای خرید

راهنمای خرید پنکه ایستاده به همراه لیست بهترین و پرفروش ترین ها

راهنمای خرید پنکه ایستاده: 14 فاکتوری که قبل از خرید پنکه ایستاده بایستی مد نظر قرار داد

مقدمه

در بیشتر مناطق، آب و هوا گاهی اوقات ممکن است بیش از حد گرم باشد. در نتیجه، وجود یک سیستم تهویه آرامش بخش ضروریست. این سیستم راحتی به شدت مورد نیاز منزل را فراهم می کند. گاهی اوقات، یک پنکه ایستاده می تواند مفید واقع شود. انتخاب یک پنکه ایستاده با کیفیت برای اطمینان از عملکرد صحیح پنکه مورد استفاده بسیار حائز اهمیت است. نمی توانید هر پنکه ای را از فروشگاه و براساس قیمت یا برند خریداری کنید زیرا ممکن است این پنکه ایستاده برای شما ایده آل نباشد. برای همین ما در این مقاله از مسیر انتخاب راهنمای خرید پنکه ایستاده را برای شما آماده کرده ایم

در اینجا چند نکته ارائه می شود که در هنگام خرید پنکه ایستاده بایستی مد نظر قرار دهید!

همچنین پیشنهاد می شود لیست پرفروش ترین پنکه های بازار مشاهده کنید.

نحوه انتخاب پنکه ایستاده

5 مدل پنکه ایستاده پیشنهادی کاربران

خط جدا کننده

پنکه مه پاش تایفون مدل 65strc

پنکه مه پاش تایفون مدل 65strc

  • قابلیت‌ها: قابلیت تنظیم ارتفاع
مشاهده محصول در دیجی کالا
پنکه تولیپس مدل SF-405R

پنکه تولیپس مدل SF-405R

  • قابلیت‌ها: قابلیت تنظیم ارتفاع
مشاهده محصول در دیجی کالا
پنکه کالوات مدل HA720

پنکه کالوات مدل HA720

  • قابلیت‌ها: قابلیت تنظیم ارتفاع
مشاهده محصول در دیجی کالا
پنکه مه پاش تایفون مدل Gmc65st2

پنکه مه پاش تایفون مدل Gmc65st2

مشخصات

  • ابعاد
    80x60x200 سانتی‌متر
  • وزن
    25 گرم
  • حداکثر توان مصرفی
    260
  • حجم باد دهی
    200
  • تعداد پره
    سه پره
  • جنس پره
    فلز
مشاهده محصول در دیجی کالا
پنکه پارس خزر مدل 4010

پنکه پارس خزر مدل 4010

  • قابلیت‌ها: قابلیت تنظیم ارتفاع
مشاهده محصول در دیجی کالا

انواع پنکه

پنکه متناسب با نیازهای شما به جایی که می خواهید خنک شود، اندازه اتاق، بودجه و البته اولویت های شخصی بستگی دارد. پنج نوع اصلی پنکه وجود دارد.

پنکه برجی

بهترین کاربرد در: اتاق خواب و سایر فضاهای کوچک.

پنکه برجی

اگر محدودیت جا دارید پنکه های برجی گزینه بسیار خوبی محسوب می شوند، زیرا بلند و باریک هستند و تنها سطح اندکی را اشغال می کنند. پنکه‌های برجی قوی و معمولاً بی‌صدا، هوا را در سراسر یک محدوده وسیع هدایت می‌کنند و می‌توان آنها را با یا بدون پره به منظور تضمین ایمنی خانواده‌، به‌خصوص در صورت داشتن بچه، خریداری کرد.

با اینکه شبیه به پنکه های ایستاده هستند، اما پنکه های برجی دارای امکانات بیشتری مانند ترموستات داخلی می باشند که قادر به بررسی دمای اتاق بوده و در صورت لزوم به طور خودکار روشن و خاموش می شود.

پنکه های ایستاده

بهترین کاربرد در: اتاق نشیمن و فضاهای بزرگتر

پنکه های ایستاده

پنکه های ایستاده انتخاب کلاسیکی می باشند که توانایی تأثیرگذاری بر فضاهای بزرگ را دارند و با ارتفاع و جهت (مستقیم یا چرخشی) قابل تنظیم، کنترل و انعطاف بیشتری به شما می دهند. در صورتی که نیاز به سرویس یک اتاق بزرگ یا کنترل بیشتر بر روی مسیر هوا دارید، پنکه های ایستاده قدرتمندتر از انواع برجی می باشند. آنها قابل حمل هستند، بنابراین می توان آنها را از یک اتاق به اتاق دیگر منتقل نمود.

پنکه های رومیزی

بهترین کاربرد در: دفترکار یا منزل، روی میز شما

پنکه های رومیزیپنکه های رومیزی روشی سریع و آسان برای خنک شدن در حین کار در منزل یا اداره می باشند. بسته به منبع برق، پنکه های رومیزی تنها بایستی به برق وصل و روشن شوند تا شروع به کار کنند.

پنکه های زمینی

بهترین کاربرد در: فضاهای های کوچک یا اتاق های نشیمن کوچکتر

borderradius-image-articl

پنکه های زمینی وسایل کوچکی هستند که بر روی زمین استفاده می شوند و می توان آنها را در گوشه ای از اتاق و یک جای دنج قرار داد. به منظور کنترل و انعطاف پذیری بیشتر به دنبال نوعی با ارتفاع و جهت قابل تنظیم باشید.

پنکه های سقفی

بهترین کاربرد در: اتاق های خواب، آشپزخانه/اتاق های غذاخوری، اتاق های نشیمن و سایر فضاهای بزرگتر

پنکه های سقفی

پنکه های سقفی یک جایگزین عالی و اقتصادی تر برای تهویه کننده های هوا محسوب می شوند زیرا به محض نصب بر روی سقف قادرند کل فضا را خنک کنند. پنکه های سقفی قدرتمند می باشند و می توان آنها را به همراه دستگاه تهویه مطبوع برای افزایش کارایی اشان در روزها و شب های فوق العاده گرم نیز استفاده کرد.

راهنمای خرید و انتخاب پرینتر و بررسی انواع مدل را در سایت مسیر انتخاب ببنید: راهنمای خرید پرینتر

راهنمای خرید پنکه ایستاده

محدوده حرکت پره ها

محدوده دایره‌ای شکلی که هنگام چرخش پره ها مورد پوشش قرار می گیرد، محدوده حرکتی پره نامیده می‌شود.

برای استفاده در فضای داخلی، محدوده پره 400 تا 450 میلی متر کافی است.

در صورت انتخاب پنکه برای سالن‌های بزرگ، ممکن است نیاز به محدوده حرکتی بیشتری داشته باشید.

انتقال هوا

پنکه های ایستاده به دلیل تامین هوای CMM (متر مکعب در دقیقه) بالا شناخته می شوند. این به مقدار هوایی که در دقیقه بیرون رانده می شود اشاره دارد.

هر چه تندی حرکت قوی تر باشد، پنکه هوای بیشتری را به بیرون می راند. CMM تحت تأثیر فضای انتخابی شما قرار دارد. اگر به دنبال پنکه برای استفاده در فضای داخل منزل هستید، این محدوده بین 60 تا 100 CMM است.

نباید CMM را با متر مکعب در ساعت اشتباه گرفت. سازندگان ممکن است هر یک از دو واحد انتقال هوا را در مشخصات خود ذکر کنند.

نوسان

یکی دیگر از نکات راهنمای خرید پنکه ایستاده نوسان یا چرخش پنکه هستش. این مشخصه ای است که در هنگام جستجوی بهترین پنکه ایستاده هرگز نباید از آن غافل شوید. حالت ایده آل برای عملکرد مناسب یک پنکه، حداقل نوسان 60 درجه می باشد.

این نوسان تضمین می کند که پنکه یک جریان هوای قوی و خنک را بیرون داده و در عین حال آن را به طور مساوی در سراسر محیط پخش می کند. این باعث می شود بتوانید در هر گوشه ای از اتاق استراحت کنید.

میزان سرو صدا

اگر پنکه هنگام کار روی چیزی که نیاز به تمرکز دارد یا در هنگام خواب، همیشه سرو صدای نامطلوبی ایجاد کند، به شدت آزار دهنده است.

از این رو، سازندگان فناوری حذف نویز را عرضه کرده اند در نتیجه، پنکه تقریباً صدای اندکی تولید می کند.

هنگام خرید پنکه ایستاده، به دنبال پنکه ای باشید که در هنگام استفاده صدای اندکی ایجاد کند یا کلا” بدون سرو صدا باشد.

برای اطمینان از بی صدا بودن حتما پنکه ها را در سرعت های مختلف تست کنید.

مصرف برق

یکی از نکات مهم در راهنمای خرید پنکه ایستاده مصرف برق آن هستش. هنگام انتخاب پنکه ایستاده، نبایستی مصرف برق آن را نادیده گرفت زیرا یکی از فاکتورهای بسیار مهم است.

تعداد محدودی از شرکت ها از فناوری BLDC (موتور DC بدون جاروبک) استفاده کرده اند. موتورهای BLDC می توانند جریان هوای قدرتمندی را با استفاده از حداقل مصرف برق فراهم کنند. بنابراین، هنگام انتخاب پنکه ایستاده، باید به دنبال این فناوری باشید.

موتور

موتور، قلب و روح یک پنکه محسوب می شوند. همیشه باید از موتورهای سیم پیچ مسی استفاده کرد زیرا مس آنها را در مقابل خوردگی حفظ می کند.

ماندگاری

در سال های اخیر، پنکه ها از پلاستیک که نسبتاً ارزان است ساخته می شوند. پلاستیک همچنین ضد زنگ بوده و خنکی کافی را فراهم می کند. پره های پنکه های ساخته شده از پلاستیک وزن کمتری نیز دارند که حمل آن ها را از یک محل به محل دیگر تسهیل می کند.

از طرف دیگر، پنکه های تهیه شده از فولاد ضد زنگ تمایل به زنگ زدگی دارند. پره های بسیاری از پنکه ها از آلومینیوم ساخته شده است. پنکه های فلزی دوام بیشتری دارند.

قبل از خرید، تعداد ساعات استفاده، احتمال زنگ زدگی و الزامات نگهداری و سایر عوامل را مد نظر قرار دهید.

سرعت

پنکه ها با سرعت های متفاوتی می چرخند که این سرعت عامل خنک سازی آنهاست. RPM یا میزان چرخش در دقیقه برای اندازه گیری سرعت استفاده می شود. در نتیجه، هر چه پنکه تندتر بچرخد، سریع‌تر خنک می کند.

پنکه ایستاده ای که با سرعت 1300 دور در دقیقه، استاندارد در نظر گرفته می شود، اما هر مدلی با بیش از 2100 دور در دقیقه، سریع نامیده می شود.

با این حال، برای استفاده در داخل منزل، محدوده RPM مناسب بین 1300 تا 1400 خواهد بود.

ارتفاع

اکثر سازندگان خوب هم اکنون گزینه تنظیم ارتفاع پنکه ایستاده دلخواه شما را ارائه می دهند. این پنکه ها به گونه ای ساخته شده اند که می توانید ارتفاع آن را متناسب با نیاز خود تغییر دهید.

در نتیجه، همیشه به دنبال پنکه ای با ارتفاع قابل تنظیم باشید.

کنترل از راه دور

برخی از پنکه ها با یک تنظیم کننده از راه دور مادون قرمز عرضه می شوند که به شما امکان کنترل سرعت و چرخش پنکه را می دهد. با کمک کنترل از راه دور، حتی می توانید پنکه را روشن و یا خاموش کنید.

اکثر برندهای خوب هم اکنون پنکه های دارای کنترل از راه دور می سازند. پنکه های ایستاده دارای کنترل از راه دور اندکی گران ترند، اما ارزش خرید دارند.

اگر خواهان راحتی بیشتر هستید، می توانید یک پنکه ایستاده دارای کنترل از راه دور خریداری کنید.

سهولت تمیز کردن

پره‌های پنکه گرد و غبار زیادی را جمع می‌کنند، بنابراین تمیز کردن مرتب آن‌ها ضروری است.

اگر می‌خواهید تمیز کردن پنکه را برای خود آسان‌تر کنید، به سراغ مدلی با گریل‌های قابل جدا شدن بروید. این به شما امکان تمیز کردن راحت پره ها را می دهد.

باتری پشتیبان

با اینکه اکثر پنکه باتری پشتیبان ندارند، اما تعداد کمی نیز با این قابلیت عرضه می شوند.

اگر قطع برق اغلب یک ساعت طول می کشد، بنابراین پنکه های داری باتری پشتیبان می توانند به شما کمک کنند تا در طول تابستان از این قطعی های برق نجات پیدا کنید.

پنکه هایی که با این گزینه عرضه می شوند مطمئناً گران تر می باشند، بنابراین باید تصمیم بگیرید که آیا به آن نیاز دارید یا نه.

برند

بهتر است پنکه را از شرکت های معتبر تهیه کنید زیرا در اینصورت از کیفیت پنکه ایستاده مطمئن خواهید بود.

صرفه اقتصادی

امروزه پنکه های ایستاده با محدوده های قیمتی متفاوتی در دسترس می باشند. در نتیجه، اکنون برای هر کسی می تواند به راحتی بر اساس بودجه خود تصمیم گیری کند.

نکته اصلی که باید مدنظر داشت این است که از یک تولید کننده معتبر خرید کنید. یک شرکت تولیدی معتبر، کیفیت بالای محصول را تضمین می نماید و منجر به تجربه بهتری برای شما می شود.

نتیجه گیری

بنابراین، امیدوارم قبل از خرید در مورد این فاکتورها فکر کنید تا به شما در انتخاب کمک کنند.

بسته به اولویت های خود، می توانید برخی را ارزیابی و برخی دیگر را از لیست حذف نمائید.

هنگامی که این فاکتورها را در هنگام خرید پنکه ایستاده مد نظر قرار دهید، قادر به انتخاب پنکه ایده آل برای خود خواهید بود.

لیست 37 عدد پرفروش ترین پنکه

خط جدا کننده

4.6/5 - (5 امتیاز)
منبع
engineershuhub

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا