بهترین انتخاب

بهترین ابزارهای کالیبراتور مانیتور در سال 2023

دقت نمایشگر خود را با بهترین کالیبراتورهای مانیتور موجود بررسی کنید.

بهترین ابزارهای کالیبراتور مانیتور

ابزارهای کالیبراتور مانیتور مناسب لوازم جانبی بسیار مهمی برای همه سازندگان خلاقی هستند که در زمینه هنر دیجیتال، طراحی، عکاسی یا ویرایش فیلم فعالیت می کنند. مانیتورها و نمایشگرهای لپ‌تاپ‌ها همگی متفاوت هستند، و حتی نمایشگرهای خاص با گذشت زمان دچار نوسان می‌شوند، بنابراین کالیبره نمودن که که تصاویر خود را روی آن ایجاد می‌کنید مهم بوده و بایستی این کار را به طور منظم انجام دهید.

ابزارهای کالیبراتور

برخی از مانیتورها خودشان دارای کالیبراتور هستند، اما برای سایر مانیتورها، باید روی یکی از بهترین ابزارهای کالیبراتور مانیتور سرمایه گذاری کرد. این دستگاه های فیزیکی روی صفحه نمایش قرار می گیرند تا خروجی آن را از نظر روشنایی، کنتراست و پوشش رنگ و دقت بررسی کنند. ابزارهای قابل دانلودی نیز وجود دارند که ادعا می شود می توانند همین کار را انجام دهند، اما در واقع قادر به سنجش نمایشگر مانند بهترین کالیبراتورهای مانیتور نیستند.

هرکس که نیازمند نمایش دیجیتالی دقیق رنگ و نور است باید مطمئن باشد که به چه چیزی نگاه می کند. در غیر این صورت، امکان تولید تصویری بسیار تاریک یا بسیار روشن و دارای رنگ‌های بیش از حد اشباع هنگام مشاهده آن را روی یک نمایشگر دیگری یا چاپ آن وجود دارد. حتی بهترین مانیتورها و لپ‌تاپ‌ها نیز هنگام استفاده، اغلب نیاز به کالیبراسیون دارند. نور محیط همچنین بر ظاهر کار نمایشگر تأثیر گذاشته و بهترین کالیبراتورهای مانیتور نیز این را مد نظر قرار می دهد.

در ادامه این راهنما می توانید در مورد اهمیت کالیبراسیون مانیتور بیشتر بیاموزید. در خصوص ابزارهایی مورد استفاده، متوجه شدیم که در واقع دو برند اصلی برای انتخاب وجود دارد: محدوده Datacolor’s Spyder X و Calibrite’s ColorChecker، اگرچه Wacom نیزیک کالیبراتور برای تبلت های طراحی خود دارد. هم Datacolor و هم Calibrite چندین مدل را ارائه می دهند: یک گزینه استاندارد، یک مدل حرفه ای تر با قابلیت های اضافی و بسته های استودیویی که قادر به کالیبره نمودن چاپگرها نیزمی باشند آنها همچنین دارای دسته هایی حاوی ابزارهای دیگری هستند که در اصل برای عکاسی طراحی شده اند.

در ادامه، ما بهترین ابزارهای کالیبراتور مانیتور را با قیمت‌های مختلف و براساس تجربیات تحلیلگران خود در استفاده از آن‌ها و بر اساس مشخصات، انواع نمایشگرهایی که می‌توانند کالیبره کنند و قابلیت های اضافی مفید مانند تشخیص نور محیط و کالیبراسیون چند نمایشگر انتخاب کرده‌ایم. تحلیلگران ما علاوه بر استفاده از این ابزارها برای کالیبره کردن مانیتورهای خود، به طور مرتب از این کالیبراتورها برای تست نمایشگرها هنگام نوشتن نظرات خود استفاده می کنند.

البته بهترین کالیبراتورهای مانیتور معجزه نمی کنند اما برای مشاهده کارهای خلاقانه خود در بهترین حالت در وهله نخست به پوشش رنگ مناسب و دقت نیاز دارید.

Datacolor SpyderX Pro

بهترین کالیبراتور مانیتور انتخابی

مشخصات

  • مناسب برای: لپ تاپ، دسکتاپ و پروژکتورهای جلو
  • رابط: USB-A
  • بهترین پیشنهاد امروز

Datacolor یکی از معروف ترین برندهای کالیبراسیون مانیتور می باشد و طیف کالیبراتورهای مانیتور Spyder5 خود را با SpyderX دنبال کرده و تقریباً در تمام جنبه‌ها نسبت به مدل‌های قبلی ارتقاء یافته است. در کالیبراتورهای مانیتور SpyderX از یک سیستم حسگر مبتنی بر لنز جدید استفاده می شود که به کالیبراسیون همزمان با افزایش دقت، سرعت می دهد، بنابراین می‌توان نسبت به دقت رنگ نمایشگر خود اطمینان بیشتری داشت. در صورت کالیبراسیون منظم مانیتورهای خود (و توصیه می شود که این کار را انجام دهید)، کالیبراسیون سریع‌تر در بلند مدت می تواند باعث صرفه‌جویی در وقت شود.

SpyderX Pro هم اکنون ارزان‌ترین گزینه در طیف کالیبراسیون Datacolor می باشد (طیف قبلی Spyder5 دارای یک مدل مقرون به صرفه “Express” بود). با این حال، هنوز یکی از بهترین کالیبراتورهای مانیتور است که ما برای ارزش کلی امتحان کرده‌ایم، و قابلیت های پیشرفته مفیدی از جمله پشتیبانی از چند مانیتور را ارائه می‌دهد. با تشخیص شرایط نور تضمین می کند که مانیتور بهترین نمیش در هر محل کاری داشته باشد. ما دریافتیم که استفاده از نرم افزار Datacolor که همراه با دستگاه عرضه می شود، راحت بوده و اجازه شروع فوری کالیبراسیون را می دهد. SpyderX Elite گران‌تر یکسری قابلیت های اضافی را ارائه می‌دهد، اما برای بیشتر افراد، این انتخاب استاندارد تمام چیزی است که برای کالیبراسیون مطمئن مانیتور نیاز دارند.

Datacolor SpyderX Proدلایل استفاده

  • بسیار سریعتر از Spyder5 قبلی
  • دقت کلی عالی
  • بهای بسیار عالی

دلایل اجتناب

  • رابط می تواند سازگار تر باشد
  • فاقد نسخه مقرون به صرفه Spyder X ‘Express’

 

Calibrite ColorChecker Display Pro

یکی از بهترین انواع کالیبراتور مانیتور برای افراد حرفه ای ها

مشخصات

  • مناسب برای: لپ تاپ، دسکتاپ و پروژکتور
  • رابط: USB-A

کالیبراتور بی نظیرCalibrite ColorChecker Display Pro که قبلا X-Rite i1 Display Pro نامیده می شد، ویژگی ها و گزینه های بسیار زیادی را ارائه می دهد، هر چند هزینه آنها را پرداخت می کنید. نامگذاری در اینجا کمی گیج کننده است چرا که Datacolor است SpyderX Pro (در بالا) ابزار کالیبراتور استاندارد آن می باشد، در حالیکه Calibrite علامت “Pro” را برای آن منتقل می کند، دومین مدل در محدوده خود بوده، بالاتر از نمایشگر ارزانترColorChecker اما پایین تر از ColorChecker Display Plus اندکی گران تر می باشد.

این کالیبراتور مانیتور امکان استفاده از یک نمایه را در چندین نمایشگر (چه در یک دستگاه یا شبکه) می دهد و همچنین اجازه ارزیابی نور محیط را در فضای کاری به منظور تنظیم مانیتور برای کسب بهترین نتایج را می دهد. یک فناوری موسوم به Flare Correct پروفایل نمایشگر را برای کاهش نسبت کنتراست ناشی از درخشندگی زیاد نمایشگر اندازه گیری و تنظیم می کند. استانداردهای رنگ ویدیوئی نیز گنجانده شده اند، بنابراین ویرایشگرهای ویدیو نیز می توانند نمایشگر خود را برای دست یابی به بهترین نتایج تنظیم کنند.

Calibrite Display Proدلایل استفاده

  • می توانید از یک نمایه یکسان در چندین نمایشگر مجددا” استفاده کرد
  • گزینه های بسیار زیاد

دلایل اجتناب

  • بسیار گران

اگر معتقدید که Calibrite Color Checker Display Pro برای نیازهای شما اندگی گران است، به ColorChecker Display استاندارد شماره 4 در لیست انتخابی بهترین ابزارهای کالیبراتور مانیتور نگاهی بیندازید. یا اگر نیاز به اندازه‌گیری نمایشگرهای فوق‌روشن بیش از 1000 نیت دارید، باید نمایشگر Display Plus شماره 5 انتخاب کنید. هر سه این محصولات قبلاً بخشی از طیف X-Rite i1 بودند که به Calibrite ColorChecker تغییر نام داده اما توسط X-Rite قابل اعتماد تولید می شوند.

[/vc_column_text][vc_column_text el_class=”suggested-link-design-inside-the-text”]پیشنهاد می شود در صورت تمایل مقاله راهنمای خرید کامپیوتر دسکتاپ را مطالعه کنید.[/vc_column_text]

Datacolor SpyderX Studio

کامل ترین پکیج کالیبراتور مانیتور برای حرفه ای ها

مشخصات

  • مناسب برای: لپ تاپ، سکتاپ، پروژکتور جلو، چاپگر
  • رابط: USB-A

در صورتیکه حرفه ای هستید و بودجه و فضای لازم برای استودیو SpyderX را دارید، این یکی از بهترین خریدهای ممکن می باشد. به همراه ابزار رنگ سنجی مانیتور SpyderX Elite و همچنین طیف سنج رنگ SpyderPrint برای بررسی چاپ و SpyderCube که می توان از آن برای کالیبره کردن تصاویر خام استفاده کرد، عرضه می شود.

این کالیبراتور در اصل یک کیت همه کاره است که هر آنچه عکاسان و طراحان حرفه ای برای اطمینان از کالیبره شدن همه جنبه های کارشان نیاز دارند، در اختیار آنها قرار می دهد. در نتیجه گران بوده، و از آنجایی که لوازم زیادی دارد، باید از وجود فضای کافی برای آن در دفتر یا استودیو خود مطمئن شوید. احتمالاً همه چیز برای مبتدیان نیز کمی گیج کننده خواهد بود. با اینحال، با ارائه مجموعه‌ای از بهترین ابزارهای کالیبراسیون و ارزیابی رنگ موجود در بازار، یک انتخاب فوق‌العاده برای افرادی محسوب می شود که می‌خواهند کل تنظیمات خود را با یک خرید ارتقا دهند

Datacolor SpyderX Studioدلایل استفاده

  • راه حل تلفیقی مانیتور و چاپ
  • عملکرد مناسب

دلایل اجتناب

  • کاملا حجیم
  • برای افراد مبتدی مناسب نیست

 

Calibrite ColorChecker Display

کالیبراتور مانیتور ارزان تر از Calibrite

مشخصات

  • مناسب برای: لپ تاپ، دسکتاپ و پروژکتور
  • رابط: USB-A

در ادامه ColorChecker Display Pro گران تر در لیست انتخابی ما از بهترین ابزارهای کالیبراتور مانیتور، دیگر مدل استاندارد در این محدوده Calibrite ColorChecker Display می باشد (قبلاً X-Rite i1Display). این مد غالبا” با همان قابلیت های مدل گران‌تر عرضه می شود، و تفاوت عمده آن ها عدم نظارت بر نور محیط است. ما متوجه شدیم که این یک نقطه ضعف قطعی برای تکمیل آیتم ها در یک محیط کاری با نور مصنوعی یا درخشندگی زیاد است. همچنین، سرعت اندازه‌گیری نیز به اندازه Pro بالا نیست، با اینجال در صورت کالیبره کردن تنها یک مانیتور، زمان زیادی وقت نمی گیرد. اگر به دنبال هزینه کمتری هستید، این مدل، نمایشگر شما را بخوبی و بدون هزینه اضافی Pro یا Pro Plus کالیبره می کند.

Calibrite Displayدلایل استفاده

  • استفاده آسان
  • ارزشمند برای چیزی که دریافت می کنید

دلایل اجتناب

  • فاقد نظارت بر نور محیط

 

Calibrite ColorChecker Display Plus

 نمایشگر ها، پروژکتورها و چاپگرهای فوق العاده روشن را کالیبره کنید

مشخصات

  • مناسب برای: لپ تاپ، دسکتاپ ها، پروژکتور ها، چاپگرها
  • رابط: USB-C (شامل آداپتور USB-A)

در بالای محدوده Calibrite ColorChecker، ColorChecker Display Plus قرار دارد. ما آن را فقط به دلیل قیمت پایین‌تر در لیست خود قرار داده ایم، زیرا بسیار فراتر از چیزی است که بسیاری از افراد به آن نیاز دارند. با اینحال، با وجود گران تر بودن، اما در صورت نیاز به کار با نمایشگر های فوق العاده روشن باید به سراغ آن ها بروید. سایر کالیبراتورهای Calibrite تا 1000 نیت را مدیریت می کنند در حالیکه این کالیبراتور قادر به مدیریت تا 2000 نیت می باشد. همچنین اندازه گیری تا حدود بهتر را برای رنگ های تیره تر ارائه می دهد.

در نتیجه، این بهترین کالیبراتور برای نمایشگرهای HDR در این لیست و همچنین سایر مانیتورهای فوق‌العاده روشن می باشد که هم اکنون بیشتر در بازار شاهد آن ها هستیم. همچنین از Black Current Subtraction برای به حداقل رساندن نویز پشتیبانی می کرده و همانند سایر کالیبراتورهای معرفی شده این شرکت، می‌توان تا چهار نمایشگر مجزا را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

Calibrite Display Plusدلایل استفاده

  • نمایشگر و پروژکتور را کالیبره می کند
  • پشتیبانی از HDR و نمایشگرهای فوق العاده روشن

دلایل اجتناب

  • گران

 

Datacolor SpyderX Elite

یک کالیبراتور کامل برای فضاهای رنگی ویدئو

مشخصات

  • مناسب برای: لپ تاپ، دسکتاپ، پروژکتور ها، چاپگرها
  • رابط: USB-C (شامل آداپتور USB-A)

Datacolor نیز یک مدل پیشرفته کالیبراتور SpyderX را داراست که ما آن را در رتبه اول در لیست خود قرار داده ایم. Spyder X Pro نیازهای اکثر افراد را پوشش می دهد، اما متوجه شدیم که این رنگ سنج SpyderX Elite برخی از قابلیت های اضافی را ارائه می دهد که برای برخی افراد مفید خواهد بود. شبیه همتای ارزان‌تر خود به نظر می رسد، اما این مدل می‌تواند مانیتور شما را نه تنها برای مطابقت با 2/2 گاما و نقطه سفید 6500 K، بلکه با استانداردهای فضای رنگی مانند sRGB، Adobe RGB، NTSC و Rec 709 کالیبره کند.

از سخت افزاری مشابه Pro استفاده می کند و تقریباً به همان زمان (حدود دو دقیقه) برای کالیبره کردن نمایشگر نیاز دارد، بنابراین این واقعاً فقط برای کسانی که به طور خاص می خواهند مانیتور خود را برای فضاهای رنگی ویدیوئی کالیبره کنند یا کنترل کاملی بر روی هر بخش از فرآیند کالیبراسیون داشته باشند، توصیه می شود.

Datacolor SpyderX Eliteدلایل استفاده

  • گزینه های فراوان سفارشی سازی
  • قابلیت های اضافی بالقوه مفید

دلایل اجتناب

  • قابلیت های اضافی ان برای همه کاربران ارزش هزینه کردن ندارد

 

Datacolor SpyderX Capture Pro Kit

یک پکیج کامل کالیبراسیون مانیتور برای عکاسان

مشخصات

  • مناسب برای: لپ تاپ، دسکتاپ و سایر ابزارها
  • رابط: USB-C (شامل آداپتور USB-A)

این محصول یک خرید جالب برای عکاسان و ویرایشگران عکس می باشد. علاوه بر کالیبراتور مانیتور SpyderX Elite، ابزارهای دیگری نیز به همراه آن عرضه می شوند. می‌توان Spyder LensCal را برای فوکوس خودکار لنز دوربین خود و Spyder Cube را برای تعیین مقادیر سفید و سیاه و دریافت تنظیمات RAW دقیق به منظور ویرایش دریافت کرد. شما همچنین Spyder Checkr را دریافت می کنید که از HSL-Presets برای کنترل ثبات رنگ در دوربین ها استفاده می کند. این ابزارها احتمالا” برای کسی جز عکاسان جالب نباشند – و بسیاری از عکاسان نیز ممکن است برخی از این ابزارها را از قبل داشته باشند، اما برای هر کسی که به یک کیت کالیبراسیون کامل نیاز دارد، محصول خوبی است.

Datacolor SpyderX Captureدلایل استفاده

  • پکیج حرفه ای برای عکاسان
  • طیف وسیعی از ابزارها از جمله کالیبراتور لنز را ارائه می دهد

دلایل اجتناب

  • قابلیت های اضافی آن برای همه کاربران ارزش هزینه کردن ندارند

 

Wacom Color Manager

بخاطر رنگ دقیق نمایشگرهای Wacom

مشخصات

  • مناسب برای: نمایشگرهای خاص Wacom
  • رابط: USB

این کالیبراتور نمایشگر چند منظوره مشابه سایر کالیبراتورهای معرفی شده در اینجا نیست. در عوض، به طور خاص برای استفاده با نمایشگرهای قلم Cintiq خود Wacom (و نه همه نمایشگرها، بنابراین از سازگاری آن با نمایشگر خود مطمئن شوید) طراحی شده است. در صورت استفاده از یک تبلت Wacom Cintiq سازگار، Wacom Color Manager بهترین کالیبراتور مانیتوری است که می توانیم برای تضمین دقت نمایشگر شما توصیه کنیم. این مدل نسبتاً گران است – قابل مقایسه با Calibrite Display Pro در شماره 2 در لیست بالا، اما یک ابزار تخصصی برای یک کار بسیار خاص می باشد.

Wacom Colour Managerدلایل استفاده

  • زمان پاسخگویی 1 میلی ثانیه
  • برای استفاده حرفه ای

دلایل اجتناب

  • تنها با چند مدل Wacom سازگار است

 

ابزار کالیبراتور مانیتور چیست؟

کالیبراسیون مانیتور شامل سنجش و تنظیم رنگ‌های مانیتور کامپیوتر برای برآورده کردن یک استاندارد ثابت می باشد. بهترین ابزارهای کالیبراتور مانیتور دارای دو جزء برای انجام این کار هستند: سخت افزار و نرم افزار. سخت‌افزار به شکل رنگ‌سنج یا طیف سنج رنگ بوده که نمایشگر را سنجیده و مقادیر رنگ، روشنایی و کنتراست و همچنین متغیرهای دیگر را ثبت می‌کند. نرم افزار آن داده ها را گرفته و یک نمایه رنگ برای مانیتور می سازد.

هدف از ابزار کالیبراتور مانیتور چیست؟

مانیتوری مورد استفاده و تنظیمات آن می‌توانند تأثیر قابل توجهی بر ظاهر کار شما داشته باشد. هر نمایشگر تصاویر را بصورت متفاوتی نشان می دهد، بنابراین رنگ هایی که روی صفحه گوشی، مانیتور خود یا مانیتور مشتری می بینید متفاوت هستند. علت آن هم عملکرد داخلی متفاوت هر نمایشگر می باشد (از قبل تنظیمات نمایشگر و شرایط نور محیط را مد نظر قرار دهید).

این مسئله برای کسانی که در زمینه هنرهای تجسمی و طراحی کار می کند یک مسئله مهم است. برای مثال، اکثر نمایشگر های کامپیوتر تصویر را بصورت مرتعش و پویا ارائه می دهند، که همیشه بهترین گزینه برای ویرایش عکس ها محسوب نمی شود. در صورت ویرایش تصاویر بر روی یک مانیتو کالیبره نشده، احتمالا” تصاویر خروجی خواهید داشت که هنگام مشاهده در یک نمایشگر دیگر یا روی یک پشتیبان چاپی، بیش از حد اشباع، ملایم یا دارای رنگ های واضحی هستند.

فرقی نمی‌کند که کدام فضای رنگی را روی دوربین خود انتخاب می‌کنید یا چگونه محیط فتوشاپ را تنظیم می نمائید – در صورتیکه نمایشگر پخش رنگ گرم یا آبی سرد داشته باشد و تصویر دقیقی به شما نشان ندهد، هر گونه ویرایش انجام شده ممکن است نامحسوس یا به طور قابل توجهی نامناسب باشد.

بنابراین کدام نسخه نشان دهنده رنگ “واقعی” است ؟ و آیا مدارک چاپی مانند تصویر روی نمایشگر خواهند بود؟ این جاست که بهترین کالیبراتورهای مانیتور مطرح می شوند. کالیبراتورها از نظر فنی بعنوان رنگ سنج شناخته می شوند، آنها نمایشگر را بررسی کرده و با در نظر گرفتن اینکه نمایشگر در فضای کاری چه در منزل، و یا در یک فضای کار مشترک یا یک فضای کاری اختصاصی چگونه به نظر می رسد، هر گونه اختلافی را تشخیص می دهند

سپس آنها می توانند کامپیوتر را برنامه ریزی کرده و سپس برای جبران عدم دقت رنگ، مانیتور را برنامه ریزی کنند. کالیبره کردن مانیتور به معنای مراقبت از خود نیز می باشد زیرا به کاهش فشار بر روی چشم در طی شیفت های کاری فشرده کمک می کند.

نحوه انتخاب بهترین کالیبراتور مانیتور ؟

میزان هزینه برای کالیبراتور مانیتور به این بستگی دارد که برای کالیبره کردن چه چیزی به آن نیاز دارید و برای چه کاری از نمایشگر خود استفاده می کنید، اما چندین ویژگی را باید مد نظر قرار داد.

انواع نمایشگر: در مانیتورها از فناوری‌های مختلفی استفاده می شود و همین امر می‌تواند بر رنگ‌های آن‌ها تأثیر گذار باشد، بنابراین به ابزار کالیبراسیونی نیاز دارید که بتواند مواردی مانند نور پس‌زمینه LED را در نظر بگیرد. بیشتر ابزارهای گنجانده شده در این راهنمای کالیبراتورهای مانیتور، می‌توانند برای هر مانیتور و یا لپ‌تاپی و همچنین برای پروژکتورها استفاده شوند، اما همیشه ابزاری را که می‌خواهید بخرید را دوباره بررسی نمائید.

در صورتیکه چاپ کارهای خود، می توان چاپگر را نیز برای اطمینان از اینکه رنگ های آن به بهترین شکل ممکن هستند اکالیبره کرد. برای این کار، به یک کالیبراتور طراحی شده برای نمایه سنجی چاپگر، مانند Datacolor، SpyderX Studio در شماره 3 یا Calibrite ColorChecker Display Plus در شماره 5 لیست بالا نیاز است.

تشخیص نور محیط : به دنبال این قابلیت مخصوص برای کالیبراسیون باشید که با جبران نور محیط اطراف در اتاق یا دفتر کار سازگار می باشد.

سرعت : ممکن است سرعت عملکرد ابزار کالیبراسیون مانیتور چندان مهم به نظر نرسد، اما اگر بایستی مانیتور خود را هر چند وقت یکبار کالیبره کنید، قدر دان یک دستگاه سریع خواهید بود. در واقع اکثر گزینه‌ها زمان کالیبره کردن مجدد نمایشگر را به شما یادآروی می کنند.

سایر قابلیت ها: قابلیت های پیشرفته‌تری که در کالیبراتورهای مانیتور باید به آنها توجه نمود سازگاری با استانداردهای شناخته‌شده رنگ و کالیبراسیون نمایشگر می باشد که تضمین کننده مشاهده رنگ‌های یکسان در یک سیستم چند مانیتوری است.

هر چند وقت یکبار باید مانیتورم را کالیبره کنم؟

در همه مانیتورها با گذشت زمان، رنگ، کنتراست و روشنایی تغییر می کند. به همین علت، در اکثر موارد بهترین نرم افزارهای کالیبراسیون پیشنهاد می کنند مانیتور (یا مانیتورهای) خود را هر 2 تا 6 هفته کالیبره کنید. با کالیبراتورهای مانیتور فهرست شده در بالا، این فرآیند برای هر مانیتور تنها در حدود دو دقیقه طول می کشد.

مانیتورهای LCD همانند فناوری CRT قدیمی تر به سرعت فرسوده نشده و یا تغییر نمی کنند، اما همچنان باید مطمئن باشید که رنگ های نمایشگر دقیق هستند، بنابراین حتی یک LCD را بایستی حداقل هر شش ماه یکبار کالیبره کرد. برای بررسی دقیق نحوه کار ابزارهای کالیبراسیون مانیتور، به مقاله ما در مورد نحوه کالیبره کردن مانیتور مراجعه کنید.

نمونه ای از عملکرد کالیبراتور های مانیتور

5/5 - (4 امتیاز)
منبع
creativebloq

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا