راهنمای خریدکالای دیجیتال

راهنمای خرید پهپاد به همراه لیست بهترین و پرفروش ترین ها

مقدمه

طی سال‌های اخیر، در عرصه تولیدات هوایی بازار مملو از گزینه‌های رقابتی شده است. و به لطف پیشرفت فناوری و کاهش قابل توجه قیمت ها، هر کسی می تواند تنها با سرمایه گذاری اندکی پرواز را شروع کند. اگر به دنبال خرید اولین پهپاد برای خود و در پرواز مبتدی می باشید، این مقاله راهنمای خرید پهپاد امکان خرید مطمئن را برای شما فراهم خواهد کرد. صرف نظر از میزان بودجه، همیشه یک گزینه در دسترس وجود دارد. در نتیجه، اجازه دهید همه مواردی را که در هنگام خرید اولین پهپاد خود بایستی بدانید و ملاحظاتی مهم قبل از تصمیم گیری نهایی را پوشش دهیم.

لیست پیشنهادی کابران پهپاد دیجی کالا

خط جدا کننده

کواد کوپتر کنترلی سیما مدل x23

کواد کوپتر کنترلی سیما مدل x23

  • ویژگی‌های حرکتی: قابلیت پرواز
  • نحوه کنترل و فرمان: ریموت کنترل
مشاهده محصول در دیجی کالا
کوادکوپتر مدل syma x5

کوادکوپتر مدل syma x5

  • ویژگی‌های حرکتی: قابلیت پرواز
  • نیروی محرکه: موتور
  • تعداد موتور: چهار
  • نحوه کنترل و فرمان: ریموت کنترل
  • منبع انرژی: باتری
مشاهده محصول در دیجی کالا
کوادکوپتر سایما مدل X5 Explorer

کوادکوپتر سایما مدل X5 Explorer

  • ویژگی‌های حرکتی: قابلیت پرواز
  • نیروی محرکه: موتور
  • تعداد موتور: چهار
  • نحوه کنترل و فرمان: ریموت کنترل
  • منبع انرژی: باتری
مشاهده محصول در دیجی کالا
کواد کوپتر پلی فکتوری مدل Q6

کواد کوپتر پلی فکتوری مدل Q6

  • ویژگی‌های حرکتی: قابلیت پرواز
  • نیروی محرکه: موتور
  • تعداد موتور: چهار
  • نحوه کنترل و فرمان: ریموت کنترل
مشاهده محصول در دیجی کالا
کواد کوپتر کنترلی مدل LH-x50

کواد کوپتر کنترلی مدل LH-x50

  • ویژگی‌های حرکتی: قابلیت پرواز
  • تعداد موتور: چهار
  • نحوه کنترل و فرمان: ریموت کنترل
  • منبع انرژی: باتری
مشاهده محصول در دیجی کالا

پیشنهاد میشود مقاله بهترین پهپادها را مطالعه بفرمایید: بهترین پهپادها

راهنمای خرید پهپاد: پهپاد چیست؟

کدام خصوصیت مشخص کننده یک پهپاد است؟ پهپادها در اصل هواپیماهای کوچک مجهز به دوربینی هستند، که به فرد آزادی ضبط نمای کلی و یک چشم انداز هوایی منحصر به فرد را می دهند. آنها در ضبط تصاویری که معمولاً نیاز به بالا رفتن از ارتفاعات یا هلیکوپتر می باشد، یک ضمیمه هیجان انگیز به انبار مهمات فردی محسوب می شوند. پهپاد امروزی می تواند نیازهای هر مبتکری را از افراد مبتدی گرفته تا یک شخص حرفه ای باتجربه که به دنبال فیلمبرداری برای اکران بعدی گیشه است را برآورده نماید.

ساختار پهپاد

راهنمای خرید پهپاد: انواع پهپادهایی در دسترس

راهنمای خرید پهپاد: انواع پهپاد

در کمال تعجب پهپادهای بسیار متنوعی در بازار موجود می باشند. اما در نهایت، انواع پهپادها به تخصص، قابلیت ها، سایز و قیمت آن ها بستگی دارند. و هر پهپادی در یکی از سه دسته اصلی قرار می گیرد که هر کدام دارای زیرمجموعه هایی می باشند. این دسته بندی ها به شرح زیر هستند:

پهپادهای مصرفی:

این گروه شامل چندین زیر گروه بودهو هدف آن طیف وسیعی از انواع مختلف دستگاه های پرنده است. اولین ویژگی قابل توجه این گروه ساخت می باشد.

  • تعداد روتور ها:

پهپادهای تک روتور با یک روتور نسبتاً بزرگ برای پرواز، شبیه هلیکوپترها هستند. نیروی محرکه عظیمی ایجاد می کنند و برای پروازهای طولانی تر مناسب ترند. با این حال، انواع مولتی روتور با سه یا چند روتور رایج ترند. اینها قابل تشخیص ترین گزینه های موجود در بازار محسوب می شوند و انتخاب اکثر علاقمندان و حرفه ای ها هستند.

  • بال ثابت:

پهپادهای با بال ثابت و شبیه هواپیماها هستند و از بالهایشان برای بالابری و از یک روتور برای ایجاد نیروی رانش استفاده می کنند. اینها برای پوشش مسافت های طولانی و نقشه برداری کارآمدتر هستند.

  • هیبریدی بال ثابت:

انواع هیبریدی بال ثابت مزایای پهپاد بال ثابت را با انواع مولتی روتور ترکیب می کنند که به آنها امکان معلق ماندن در هوا را می دهد. این حالت آنها را قادر می سازد تا به صورت عمودی بلند شده و یا فرود بیایند.

خصیصه مهم بعدی، توانایی ها می باشند. هر پهپاد در جنبه های خاصی تخصص دارد. برخی با هدف به حداکثر زمان پرواز می باشند. در حالیکه سایرین اینگونه نیستند.

  • پهپاد های GPS: این پهپادها از GPS ماهواره‌ای برای طراحی و ترسیم پرواز خود استفاده می‌کنند و قادرند بصورت خودکار هنگام کمبود شارژ به ایستگاه اصلی بازگردند.
  • پهپادهای RTF: پهپادهای آماده پرواز برای مبتدیان بسیار مناسب است. تنها به شارژ نیاز دارند، و از قبل آماده پرواز می باشند.
  • پهپادهای Trick: این پهپادها بیشتر پهپادهای اسباب بازی محسوب می شوند و در مانورهای هوایی تخصص دارند.
  • پهپادهای مسابقه‌ای: این پهپادها سبک و چابک وزن اضافی را کاهش می‌دهند که آنها را تا حد ممکن سریع می کند.
  • پهپادهای کوچک : این پهپادها معمولاً به اندازه دست شما هستند و مقرون به صرفه ترین نوع محسوب می شوند. اینها برای پرواز در فضاهای داخلی عالی می باشند، زیرا براحتی در معرض آسیب قرار نمی گیرند و محافظ پروانه دارند.
  • پهپادهای سلفی: این پهپادها جمع و جور می باشند، اما به اندازه پهپادهای کوچک جمع و جور نیستند. آنها بخاطر قابل حمل بودن و انتخاب محبوبی که ردیابی سوژه را فراهم می کند، ایده آل هستند.

پهپادها مدولار:

این گروه بیشتر برای کاربران حرفه ای طراحی شده اند. پهپادهای مدولار به پروازکنندگان اجازه می‌دهند تا تجهیزات دوربین متفاوتی را بر روی پهپاد نصب کنند که آن‌ها را قادر به تنظیم قابلیت‌ها برای کنترل پرواز می کند.

پهپادهای صنعتی:

این گروه در کاربردهای تجاری، اعم از یک بازرسی، اجرای قانون، نقشه برداری، پیمایش یا کروکی تخصص دارد. این پهپادها حسگرهای تخصصی مانند IR، NVG و غیره را ارائه می‌دهند که پرواز را برای برنامه‌های کاربردی خاصی که خارج از محدوده برنامه‌های عکاسی معمولی هستند، مناسب می کند.

پیشنهاد میشود مقاله بهترین پهپادهای ارزان قیمت را مطالعه بفرمایید: بهترین پهپادهای ارزان قیمت

راهنمای خرید پهپاد: تفاوت های اصلی بین پهپادها چیست؟

تفاوت های زیادی بین یک پهپاد با سایر انواع وجود دارد. در اینجا ویژگی‌های اصلی که آنها را از هم مجزا می‌کند، ارائه می شوند، ما در بخش «چگونه بهترین پهپاد را برای خود انتخاب کنیم» مقاله راهنمای خرید پهپاد به طور کامل به آن ها می پردازیم. پهپادها بر اساس قابلیت ها، تخصص، سایز، برد و قیمتشان از هم تفکیک می شوند.

راهنمای خرید پهپاد: الزامات قانونی پرواز پهپادها چیست؟

قبل از اینکه به راهنمای خرید پهپاد بپردازیم، ابتدا باید قوانین مربوط به استفاده از آنها را بررسی کنیم. بسته به کشوری که در آن زندگی می کنید، قوانین می توانند متفاوت باشند. در ایالات متحده، پهپادها از طریق اداره هوانوردی فدرال (FAA) ثبت می شوند.

گواهینامه پهپادها:

قبل از دانستن قوانین اعمال شده برای پهپاد، ابتدا باید نحوه برنامه ریزی برای استفاده از آن را ارزیابی نمائیم. اگر بصورت تفریحی پرواز می کنید، الزامات سختگیرانه بسیار اندکی وجود دارند. با اینحال، اگر قصد کسب درآمد دارید، FAA از شما می خواهد که برای دریافت گواهینامه قسمت 107، شخصا” آزمون آنها را بگذرانید. با گواهینامه دریافتی قادر خواهید بود از پهپاد خود برای عکاسی هوایی یا فیلمبرداری برای مدت دو سال استفاده کنید. هم چنین می‌توانید این تصاویر را بصورت آنلاین بعنوان تصاویر استوک، یا کارشده بر روی فیلم،‌ شات های مراسمات عروسی و موارد دیگر به فروش برسانید. پس از دو سال، بایستی گواهینامه خود را تمدید کنید .

ثبت پهپاد

اما بجز گواهینامه، تقریباً همه پهپادهای مدل مصرف کننده، به خصوص اگر وزن پهپادها بیش از 250 گرم (8/8 اونس ) باشد، باید ثبت شوند. اگر اینگونه است، باید آن را در FAA ثبت کنید و یک شماره شناسایی از FAA دریافت کنید که هزینه آن پنج دلار می باشد. شماره شناسایی FAA در قسمت بیرونی پهپاد قرار می گیرد. می توانید با استفاده از روش های مختلف آن را علامت گذاری کنید. اما در حالت ایده آل، برچسب های قابل چاپ یا علائم برچسب دار ترجیح داده می شوند. این سایت همچنین یک گواهی قابل چاپ ارائه می دهد که می توانید با حمل آن در هنگام پرواز از سوالات بیشتر جلوگیری کنید. در این مرحله، می توانید به مدت سه سال بدون دردسر پرواز کنید. در مقطع زمانی مورد نیاز، بایستی ثبت نام خود را تمدید کنید.

نکات: با داشتن یک شماره ثبت، می توانید هر پهپادی را طی سه سال آینده با همان شماره برچسب بزنید. برخلاف خلبانان تجاری، خلبانان تفریحی نیازی به ثبت نام جدید برای هر پهپاد ندارند. لازم است بدانید، در صورتیکه قصد پرواز در فضای باز را ندارید، یا برای پهپادی با وزن کمتر از 250 گرم، نیازی به ثبت پهپاد نمی باشد. اما در صورت استفاده از یک پهپاد بزرگتر از 55 پوند می، به مجوز خاصی نیاز است.

راهنمای خرید پهپاد: قوانین اصلی هنگام پرواز چه می باشند؟

چندین قانون اصلی وجود دارد که دانستن آنها هنگام پرواز ضروریست. و FAA در سایت خود فهرستی برای جلوگیری از بروز هرگونه خطر یا مجازات ارائه می دهد.

  1. قبل از پرواز پهپاد خود را ثبت کنید. سپس شماره ثبت را در قسمت بیرونی پهپاد قرار دهید و مدرک ثبت نام را همراه خود داشته باشید.
  2. اگر گواهینامه قسمت 107 ندارید، فقط بصورت تفریحی پرواز کنید.
  3. در ارتفاع 400 فوتی یا کمتر از آن پرواز کنید.
  4. قبل از پرواز در نزدیک یا در حریم هوایی کنترل شده مجوز بگیرید. یا در فاصله پنج مایلی فرودگاه، تأسیسات نظامی یا فرودگاه هلیکوپتر پرواز نکنید. در صورت انجام اینکار، ابتدا قبل از پرواز به کنترل ترافیک هوایی فرودگاه اطلاع دهید.
  5. همیشه پهپاد خود را در مسیر دید خود و در ارتباط مستقیم نگه دارید. در صورت استفاده از هدست FPV، یک هدف یاب برای ردیابی بصری پهبا داشته باشید.
  6. در شب پرواز نکنید، مگر اینکه پهپاد شما دارای نورافکنی باشد که موقعیت و جهت آن را همیشه نشان دهد.
  7. همیشه جای خود را به هواپیماهای سرنشین دار بدهید. اطمینان حاصل کنید که می توانید هواپیماهای دیگر را همیشه ببینید و از آنها دوری کنید.
  8. هرگز بر فراز افراد یا وسایل نقلیه در حال حرکت پرواز نکنید. این شامل استادیوم ها، رویدادهای ورزشی و گروه های انسانی نیز می شود. حداقل 25 فوت از افراد دور بمانید.
  9. در فعالیت های واکنش اضطراری مانند امداد رسانی در بلایا، حوادث، اجرای قانون، اطفای حریق یا جبران طوفان دخالت نکنید.
  10. تحت تأثیر یا در حین استفاده از داروهای بدون نسخه دارای عوارض جانبی که می تواند بر توانایی شما برای کار با پهپاد تأثیر بگذارند، پرواز نکنید.
  11. با بی مبالاتی پرواز نکنید و در شرایط نامساعد جوی مانند بادهای شدید، مه یا باران پرواز نکنید، زیرا دید و ثبات پرواز را کاهش می دهند.
  12. نزدیک یا بالای زیرساخت‌ها یا املاک حساس پرواز نکنید: این موارد شامل نیروگاه‌ها، زندان‌ها، مرکاز تصفیه آب، جاده‌های اصلی و تأسیسات دولتی می باشند.
  13. در مناطقی که انتظار حفظ حریم خصوصی وجود دارد، بدون کسب اجازه از افراد، جاسوسی نکنید.

علاوه بر این، در محدوده همه پارک‌های ملی استفاده از پهپادها ممنوع است، مگر اینکه زوم مشخصی داشته باشند. با توجه به اینکه دلیل قانع کننده ای برای گرفتن یک پهپاد وجود دارد باعث تاسف، اما قابل درک است. واشنگتن دی سی نیز کاملاً محدود می باشد.

برخی از پهپادها دارای قابلیت‌های geofencing (حصار جغرافیایی) داخلی هستند که شناسایی خودکار حریم هوایی را محدود می‌کند. اگر به دنبال مدلی فاقد این ویژگی هستید، برنامه B4UFLY توسط FAA را بررسی کنید. این برنامه مناطق محدود و غیر محدود را در شهر شما نشان می‌دهد.

همچنین شایان ذکر است که در برخی از کشورها قوانین مربوط به پهپادها وجود ندارد. و کشورهای دیگری آنها را کاملاً ممنوع می دانند. برای بررسی اینکه آیا کشور شما در این زمینه ممنوعیتی دارد، وقت بگذارید.

راهنمای خرید پهپاد: چگونه بهترین پهپاد را انتخاب کنم؟

حتی اگر پهپادها را با گزینه‌هایی در محدوده قیمتی مشابه مقایسه کنیم، در نهایت، ویژگی‌های زیادی یک پهپاد را از سایرین مجزا می‌کند. ما در این مقاله راهنمای خرید پهپاد تمام زمینه های مهمی که بایستی مورد بررسی قرار گیرند را پوشش خواهیم داد، بنابراین از عوامل مهم مطلع خواهید شد. بیشتر پهپادهای مصرفی نسبتاً ساده اند، اما در اینجا ویژگی‌های اصلی که باید هنگام خرید مد نظر قرار داد، ارائه می شوند.

راهنمای خرید پهپاد: کنترل های از راه دور پهپاد

کنترل های از راه دور

اکثر پهپادها با یک کنترل از راه دور همراه پکیج عرضه می شوند که معمولاً دارای دو دسته فرمان است. یک دسته ارتفاع، شامل pitch (حرکت بالا و پایین) و roll (حرکت به طرفین) را کنترل می کند. دسته دیگر چرخش و سرعت را کنترل می نماید. یک کنترل کننده خوب باید براحتی در دست قرار گیرد و موقعیت مناسبی از دسته ها را ارائه دهد، بنابراین باید شست به طور طبیعی آزاد باشد. آنها همچنین باید احساس راحت و کنش پذیری را ایجاد کنند، تا بتوان در صورت نیاز پهپاد را با دقت حرکت داد. همچنین، برخی از کنترل کننده ها دارای دکمه های اضافی خارج از دسته ها می باشند که وظایف یا مانورهای خاصی را امکان پذیر می کنند. هم چنین کنترل‌کننده‌های دارای صفحه‌نمایش داخلی یا انواعی که از گوشی هوشمند به عنوان نمایشگر استفاده می‌کنند نیز وجود دارند. در اینصورت، قابلیت ها اضافی از طریق اپلیکیشن همراه و عملکرد توسعه یافته فراهم می شود. بنابراین، علاوه بر خود کنترل کننده، میزان بصری بودن برنامه نیز عامل مهمی است که باید مد نظر قرار گیرد.

با این حال، هر سازنده ای، کنترل از راه دور را به عنوان بخشی از پکیج ارائه نمی دهد و در عوض، بصورت ضمیمه ای با هزینه اضافی می باشد. و با اینکه عمیاتل گوشی هوشمند به خوبی کار می کند اما دقت و صحت یک کنترل کننده اختصاصی را ارائه نمی دهد.

توصیه ما: به دنبال گزینه‌هایی باشید که در صورت امکان با یک کنترل اختصاصی دارای دکمه‌های قابل تنظیم عرضه می شود. اینکه آیا کنترلر دارای برنامه داخلی می باشد یا نه، چندان مهم نیست.

کیفیت ساخت

واقعیت این است که پهپادها سقوط می کنند. و هنگام بروز این اتفاق، به پهپادی نیاز دارید که بدون آسیب رسیدن به قاب آن، سقوط را تحمل کند. برخی از پهپادها اما نه همه آنها، دارای سپرهایی برای محافظت از روتورهای خود می باشند. در نتیجه، مدل‌های خوب، قطعات جایگزینی مانند روتور یا پایه‌ها را برای تعویض سریع بخش های آسیب‌ دیده ارائه می‌دهند. و همچنین تعویض قطعات در هنگام نیاز را تسهیل می کنند. هرچه پهپادها پیشرفته تر باشند، جایگزین ها آسان‌تر و راحت‌تر در دسترس می باشند.

توصیه ما: به دنبال گزینه های دارای قطعات جایگزین باشید. اگر سازنده قطعات جایگزین را ارائه نمی دهد، به دنبال گزینه های دیگری با قیمت مناسب که همان کار را انجام می دهند، باشید.

عمر باتری

هنگام بحث در مورد عمر باتری، فقط پهپادهای پیشرفته زمان های پرواز 20 دقیقه یا بیشتر را در هر بار شارژ ارائه می‌دهند. بنابراین، شما پهپادی می‌خواهید که تعویض باتری‌ها را در طی پرواز، بدون دردسر زیاد، تسهیل کند. اما لازم به یادآوری است که هر پهپادی با باتری های قابل تعویض عرضه نمی شود. این ویژگی معمولاً فقط به گزینه های پیشرفته تر اختصاص می یابد. اگر حداکثر زمان پرواز را می خواهید، این مورد را بایستی مد نظر قرار دهید. استاندارد طلایی زمان پرواز، 30-35 دقیقه با یک بار شارژ است. پهپادهایی دارای این ویژگی در این رده پیشرو محسوب می شوند.

برخی از پهپادها از شارژ مستقیم USB-C پشتیبانی می‌کنند و می‌توان بطور بالقوه روی آن‌ها یک شارژر نصب کرد. در غیر اینصورت، می توانید با کاهش کیفیت عکس یا فیلم، عمر باتری را افزایش دهید. اگر به فیلم 4K نیاز ندارید، تنها مقیاس آن را به 1080p کاهش دهید تا یک پرواز طولانی داشته باشید. همچنین مد نظر قرار دادن مدت زمان برخاستن و فرود که باعث کاهش طول عمر می شود، حائز اهمیت می باشند.

توصیه ما: به دنبال گزینه هایی با حداقل زمان پرواز 15 دقیقه باشید که در حالت ایده آل، باتری های قابل تعویض را ارائه می دهند. اگر باتری‌های قابل تعویض عرضه نمی شوند، برای شارژ کامل به دنبال انواع با زمان‌های شارژ سریع کمتر از ۱ ساعت برای یک شارژ کامل باشید.

دوام

پهپاد شما باید بتواند تا حدی در آب و هوای نامساعد مقاومت کند.

توصیه ما: به دنبال گزینه هایی باشید که در برابر باد با سرعت 20 مایل در ساعت یا بیشتر مقاوم باشند. و عمر باتری مناسبی را ارائه دهند، زیرا ثبات پهپاد هنگام وزش بادهای شدید باعث کاهش عمر باتری می شود.

سهولت استفاده

همه پهپادها از قبل آماده پرواز نیستند. میزان سهولت راه اندازی پهپاد تعیین کننده سرعتی می باشد که می توانید عکس و فیلم بگیرید.

توصیه ما: مبتدیان، به دنبال گزینه های از قبل آماده باشند. و در حالت ایده آل، حالت های پرواز از پیش تعیین شده برای صاف کردن منحنی یادگیری نیز ارائه شوند.

راهنمای خرید پهپاد: تجهیزات دوربین

تجهیزات دوربین

آیا پهپاد دارای دوربین داخلی است یا این یک ضمیمه محسوب می شود ؟ امکانات و مشخصات و کیفیت ساخت تجهیزات دوربین چگونه می باشند؟ کیفیت دوربین یکی از عوامل اصلی تعیین کننده عملکرد پهپاد و یک مجزا کننده مهم است.

هنگام بحث در مورد تجهیزات دوربین، پهپادها از یکی از دو نوع محموله ثابت یا مدولار استفاده می کنند. پهپادهای ثابت دارای دوربین‌های داخلی غیر قابل قابل تعویض می باشند. با این حال، این مزیت ارزان‌تر، ساده‌تر و کاربردی تر بودن را در تمام محیط ها به آنها می‌دهد. پهپادهای مدولار دارای قطعات قابل تعویض به کاربران اجازه تعویض دوربین یا لنزها را می‌دهند که آن را مختص پرواز مد نظر می کند.

به عبارت ساده، بهترین پهپادها وضوح 4K یا بالاتر را ارائه می دهند. گزینه های ارزان تمایل دارند حداکثر با وضوح 720p HD یا 1080p فول اچ دی مطابقت داشته باشند. سایز سنسور دوربین چقدر باشد؟ برای مثال، یک سنسور 1/2.3 اینچی بسیار کوچکتر از سنسور APS-C و فول فریم است که در بازار دوربین های سنتی می بینیم. این سنسور، به ویژه، عملاً با گوشی های هوشمند فعلی مطابقت دارد. با این وجود، کیفیت تصویر آنها به ویژه در نور کم، چندان عالی نیست. سنسورهای کوچکتر نیز تصاویری با وضوح زیاد ارائه نمی کنند. به طور کلی، هرچه پهپاد گرانتر باشد، کیفیت تصویر آن بهتر است.

عامل دیگر سرعت شاتر دوربین است. سرعت شاتر، تعیین کننده کیفیت تصاویر گرفته شده در طی پرواز می باشد. و همچنین تعیین می کند که آیا فیلتر چگالی خنثی (ND) (فیلتر کاهنده نور) مورد نیاز است. در حالت ایده آل، اگر در یک روز روشن در فضای باز عکاسی می کنید، داشتن سرعت شاتر 1/8000 ثانیه خوب است. همچنین مانع از نیاز به فیلترهای ND می شود.

توصیه ما: به سراغ سنسورهای زیر 2/1-3 اینچ نروید. اگر بودجه شما اجازه می دهد، یک پهپاد با سنسور 1 اینچی تهیه کنید، زیرا بهترین کیفیت تصویر را ارائه می دهند.

پشتیبانی از نمای اول شخص (FPV).

برخی از پهپادها از FPV پشتیبانی می کنند که به خلبانان از دوربین پهپاد نمای بالا را می دهد. و برخی پهپادها می توانند این فید زنده را از طریق اتصال به تلفن یا کنترل کننده راه دور پخش نمایند. هم چنین، برخی از عینک‌های واقعیت مجازی (VR) نیز از تجربه واقعی پرواز پشتیبانی می‌کنند. اگر کسب این تجربه برای شما ضرورت دارد، به دنبال پهپادهای پشتیبان FPV باشید.

توصیه ما: FVP به ترجیحات شخصی بستگی دارد. اما، اگر این امر برای شما حائز اهمیت می باشد، به دنبال گزینه هایی باشید که از آن پشتیبانی می کنند. فقط مراقب باشید، ممکن است در طی چند پرواز اول تا زمان عادت کردن به این تجربه حالت تهوع داشته باشید.

ثبات

هر پهپادی ثبات داخلی، که معمولاً توسط یک گیمبال سه محوره برای جبران باد یا حرکت انجام می شود را ارائه نمی دهد. اگر نتایج صاف و سینمایی می خواهید وجود ثبات مکانیکی ضروری است. و یک گیمبال سه محوره در بردارنده استاندارد صنعتی برای آن می باشد. بنابراین، اگر نمای سینمای هوایی اولویت شماست، از گیمبال 3 محوره غافل نشوید.

توصیه ما: به دنبال گزینه هایی با سیستم ثبات مکانیکی 3 محوره باشید. برخی از گزینه ها فقط 2 محور را ارائه می دهند، اما نوع محور سوم بسیار مهم است.

حالت های مستقل

آیا پهپاد سامانه خرابی ایمن داخلی و حالت بازگشت به خانه برای بازگرداندن خودکار آن به نقطه حرکت را دارد؟ این حالت‌های خرابی ایمن، به‌ویژه هنگام کم شدن باتری پهپاد یا قطع ارتباط آن با کنترل کننده، ضروری هستند. اگر مبتدی هستید، به دنبال گزینه هایی باشید که حالت بازگشت به خانه را ارائه می دهند.

برخی از پهپادها حالت های سینمایی از پیش برنامه ریزی شده را نیز ارائه می دهند که شامل ردیابی سوژه، دور زدن و مانورهای هوایی می باشد. اگر تازه کار هستید، اما می‌خواهید فوراً محتوای سینمایی تولید کنید، وجود این حالت ها ضروری می باشد. در غیر این صورت، برای تسلط بر تکنیک پرواز مورد نیاز، بایستی تمرین کنید.

توصیه ما: به دنبال گزینه‌هایی با حالت بازگشت به خانه یا مکانیزم‌های خرابی ایمن برای فرود پهپاد در هنگام کم شدن باتری باشید.

برخورد یا اجتناب از مانع

سیستم های اجتناب از تصادف برای پروازهای جدید ضروری می باشند. حسگر پهپادها طی سال ها تکامل یافته اند. و مدل‌های جدید هم اکنون تشخیص کامل موانع را در هر جهت ارائه و به‌طور خودکار پرواز خود را برای جلوگیری از تصادف تنظیم می‌کنند. داشتن حسگر شی، استرس ناشی از پرواز در محیط های چالش برانگیز را کاهش می دهد.

توصیه ما: به دنبال گزینه‌هایی باشید که حداقل سه جهت تشخیص، جلو، عقب و پائین دارند. لزوماً به پهپادها چند جهته نیاز نمی باشد، اما این سه جهت مهم ترند.

قابلیت حمل

پهپادهای بالا معمولاً به نوعی جمع شونده هستند. طراحی تاشوی آنها را به اندازه کافی قابل حمل می کند تا به راحتی در کیف یا کوله پشتی جا شوند. هنگام بررسی گزینه ها، اگر قابلیت حمل برای شما مهم است، به دنبال گزینه های جمع وجور باشید. با این وجود، به یاد داشته باشید، سایز در نهایت به نوعی قابلیت های آنها را محدود می کند.

توصیه ما: این عامل یک اولویت شخصی محسوب می شود. اگر قابلیت حمل برای شما مهم است، به دنبال گزینه های تاشو یا جمع شونده باشید.

حداکثر برد انتقال

با اینکه FAA مقرر نموده که پهپاد خود را همیشه در معرض دید قرار دهید، بسیاری از پهپادها به طور استثنایی بردهای بسیار دور را ارائه می دهند. بسته به دستورالعمل و چشم هایتان، باید بتوانید بین 5/1 تا 3 مایل دورتر را در یک روز صاف با میدان دید خوب، ببینید. با این حال، برخی از پهپادها دارای برد 8000 متری هستند که تقریباً برابر 5 مایل است. بسته به اینکه چگونه می خواهید پرواز کنید، حداکثر برد می تواند یک فاکتور حیاتی باشد.

توصیه ما: این عامل نیز بر اساس نحوه برنامه ریزی شما برای پرواز یک اولویت شخصی است. اگر برد برای شما حائز اهمیت است، با مراجعه به وب سایت سازنده امتیازات پهپاد را بررسی کنید و ببینید آیا نیازهای شما را برآورده می کند.

از دست دادن ارتباط

در نهایت، ممکن است ارتباط خود را با پهپاد از دست بدهید که گزینه بازیابی را بسیار ارزشمند می کند. در آن لحظات، کاری که پهپاد برای انجام آن برنامه ریزی شده بسیار مهم است.

توصیه ما: به دنبال گزینه‌هایی باشید که حالت‌های پرواز بازگشت به خانه را ارائه می‌دهند، که به صورت خودکار و ایمن پهپاد را برمی‌گردانند.

راهنمای خرید پهپاد: در PhotographyPX، ما در پهپادها به دنبال چه چیزی هستیم؟ چه چیزی را ارزیابی می کنیم؟

مانند بررسی های دوربین، عوامل خاصی وجود دارد که ما می سنجیم و مورد ارزیابی قرار می دهیم تا ببینیم هر رقیب چگونه است. ما همیشه به گزینه های مربوط به استانداردهای صنعتی با قیمت رقابتی آن ها، در MSRP طی مرحله انتشار اولیه نگاه می کنیم. از این رو، ما آنها با توجه پیشرفت در آن رده ارزیابی می کنیم. در صورتیکه کنجکاو هستید، در اینجا عواملی که در طول فرآیند بررسی مد نظر قرار می دهیم، ارائه می شوند.

  1. طراحی: ساخت پهپاد چقدر خوب است؟ آیا از نظر بصری جذاب است؟
  2. کنترل از راه دور، برنامه پرواز و لوازم جانبی : آیا با کنترل کننده همراه است؟ راه‌اندازی، هماهنگی و عملکرد آن چقدر آسان است؟ برنامه پرواز چگونه است؟ آیا اپلیکیشن بصری و برای استفاده راحت است؟ چه نوع امکاناتی را ارائه می دهد؟ آیا پهپاد همراه با لوازم جانبی مفید دیگری عرضه می شود ؟
  3. تجهیزات دوربین: پهپاد از کدام تجهیزات دوربین پشتیبانی می کند؟ عکس ها و فیلم ها چقدر خوب هستند؟ برای بهترین پهپادها، ما به دنبال گزینه هایی با حداقل سنسورهای 1 اینچی و ویدیوی 4K هستیم. گزینه های متناسب با بودجه ممکن است سنسورهای کوچکتر و ویدیوهای 1080p یا 720p باشند.
  4. تجربه پرواز و سهولت استفاده: پرواز پهپاد چقدر راحت است؟ آیا در هنگام تعلیق در هوا پایدار است یا رانده می شود؟ پهپاد چقدر به ورودی ها پاسخ می دهد؟ حداکثر زمان پرواز چقدر است؟ با نزدیک شدن به پایان عمر باتری، پهپاد چه می کند؟
  5. دوام و سهولت تعمیر: پهپاد تا چه میزان پس از تصادف یا حادثه دوام می آورد؟ و اگر چیزی خراب شود، تعمیر آن چقدر راحت است؟
  6. ارزش : پهپاد تا چه میزان در مقایسه با استانداردهای قیمت گذاری رقابتی قابل قبول می باشد؟ آیا مجموعه ای از ویژگی ها یا قیمت های فروش کلیدی را ارائه می دهد که آن را از رقبا مجزا کند؟ آیا ارزش بهای پرداختی را دارد؟

راهنمای خرید پهپاد: بیمه پهپاد

مانند هر وسیله نقلیه دیگری، در پهپادها نیز بیمه اختیاری ارائه می شود که ایده بدی نیست. سه نوع پوشش وجود دارد. برای پروازهای تفریحی، هر یک از این سه مورد کافیست. با این حال، برای پروازهای تجاری، شما هر سه را در یک خط مشی واحد نیاز دارید.

مسئولیت

این فرم از شما در برابر آسیب به اموال ارزشمند، سازه ها و افراد محافظت می کند.

محموله

این فرم از پهپاد شما در برابر آسیب های احتمالی تصادفی محافظت می کند.

بر اساس نیاز

این فرم بیمه از شما برای یک پرواز محافظت می کند.

اجازه دهید پرواز کنیم

اکنون که به خوبی تجهیز شده اید، از قوانین و نحوه انتخاب بهترین پهپاد اطلاع دارید، بیایید پرواز کنیم. تنها مورد دیگری که باقی می مانند این است که برای تماشای ویدیوهای YouTube در مورد پرواز و عملیات پهپاد وقت بگذارید. و زمانی را به خواندن دفترچه راهنما اختصاص دهید. در غیر این صورت، برای اولین پرواز خود، از یک فرد با تجربه کمک بگیرید یا بی نهایت احتیاط کنید. در یک روز روشن، مکانی را انتخاب کنید که فضای زیادی و موانع اندکی دارد. سپس آن را روشن کنید.

راهنمای خرید پهپاد: ایمنی پهپاد

اخرین نکته ای که در راهنمای خرید پهپاد به آن می پردازیم بحث ایمنی پهپاد هستش. البته این به معنی کم اهمیت بودن این موضوع نیستش. پهپادها می توانند یک سرگرمی جدید فوق العاده سرگرم کننده و مفید باشند، اما باید مسئولانه به پرواز درآیند. حتی یک پهپاد اسباب‌بازی کوچک نیز می‌تواند به فرد آسیب رسانده و انگشتان نیز در صورت گیرکردن در تیغه‌های روتور آسیب ببینند. برای مقابله با این موارد، برخی از پهپادها برای محافظت از روتورها دارای سپرهای داخلی می باشند، اما حتی اینها نیز عاری از ‌خطا نیستند. بهتر است با هر نوع پهپادی، بزرگ یا کوچک، با دقت و احتیاط پرواز کنید. در اینجا پنج نکته کوتاه برای ایمنی پهپاد ها ارائه شده است:

  • پهپاد را بشناسید. قبل از اولین پرواز، زمانی را صرف مطالعه راهنمای دستورالعمل ها نموده و با کنترل ها آشنا شوید.
  • پهپاد را قبل از پرواز بررسی کنید و به دنبال هرگونه آسیبی به موتورها یا روتورها باشید که ممکن است باعث از کار افتادن آن در هوا شوند.
  • هرگز در نزدیکی افراد یا حیوانات پرواز نکنید.
  • با احتیاط پرواز کنید، به خصوص زمانی که برای اولین بار از یک پهپاد استفاده می کنید یا مدل جدیدی را می گیرید. همیشه قبل از تمام شدن باتری پهپاد حتما فرود بیایید.
  • با احتیاط پرواز کنید پهپادها می توانند برای کسانی که در نزدیکی مسیر پروازشان هستند پر سر و صدا، آزاردهنده و حتی ترسناک باشند. اگر کسی درخواست توقف پرواز را داشت، منطقی و مودب باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایمنی پهپادها، آکادمی مدل هوانوردی (AMA) یک منبع فوق العاده در مورد پهپادها است. AMA می تواند به ارتباط علاقمندان به پهپادها با سایرین در مناطق دیگر کمک کند تا هم تکنیک های پرواز مبتدیان و هم نکات و ترفندهای پیشرفته تر را به اشتراک بگذارند. کلوپ های پرواز کنترل از راه دور اغلب به طور منظم برای گفتگو و پرواز پهپادها با یکدیگر ملاقات می کنند. اما به یاد داشته باشید که قدرت زیاد مسئولیت بزرگی را نیز به دنبال دارد. از به روز بودن همه نرم افزارها و سیستم عامل ها قبل از هر پرواز مطمئن شده و قبل از استفاده، دفترچه راهنمای پهپاد را کامل بخوانید. برای شرایط ثبت نام FAA و اطلاعات بیشتر در مورد ایمنی پهپادها، به وب سایت FAA مراجعه کنید. ممکن است الزامات قضایی محلی بیشتری اعمال شود، بنابراین مهم است که از آخرین مقررات پهپادها در منطقه خود مطلع باشید.

لیست 37 عدد پرفروش ترین پهپاد دیجی کالا

خط جدا کننده

5/5 - (2 امتیاز)

لیلا رحیمی

سلام! من نویسنده وب سایت مسیر انتخاب هستم و اینجا به اشتراک گذاری مطالب و آموزش‌هایی که در زمینه های مختلف، می‌پردازم. با من همراه باشید تا در دنیای وب به تازگی‌ها و ایده‌های جدید پی ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا