بهترین انتخاب

بهترین دوربین مسافرتی در سال 2024: دوربین های جمع و جور و قابل حمل برای بردن به همه جا

راهنمای کامل خرید بهترین دوربین مسافرتی: دوربین های کوچک و قابل حمل برای همه چیز

بهترین دوربین های مسافرتی، کوچک، سبک و دارای کابرد آسان بوده و طیف وسیعی از قابلیت ها را ارائه می دهند – در اینجا مواردی برای بررسی ارائه می شود

بهترین دوربین های مسافرتی باید کار مهمی را انجام دهند: بهتر از تلفن شما باشند. در مجموع، تلفن همراه قطعا” در جیب شما جا خواهد شد – و مطمئناً یک دوربین عالی دارد.

در نتیجه بهترین دوربین‌های مسافرتی باید جمع و جور بودن را با کیفیت تصویر، قابلیت های پیشرفته با عملکرد ساده و در حالت ایده‌آل توانایی انتقال سریع فایل‌ها به تلفن، تبلت یا لپ‌تاپ برای اشتراک‌گذاری عکس‌های تعطیلات و فیلم‌های مسافرت ترکیب نمایند. داشتن دوربینی که برای حمل در ساحل، برف یا حتی در دریا ایمن باشد، می‌تواند یکی دیگر از نکات مهم باشد!

بهترین دوربین های مسافرتی

با وجود اینکه دوربین‌ بهترین گوشی های همراه قادر به تولید تصاویر عالی هستند، اما کیفیتی که در عکاسی با یکی از بهترین دوربین‌های ساده یا بدون آینه به دست آید، را نخواهید داشت. گوشی‌های هوشمند توسط حسگرهای کوچک‌تر ارائه دهنده کیفیت پایین‌تر عکس و فیلم‌، کاهش عملکرد در نور کم، و حداقل کنترل بر عمق میدان (برای پس‌زمینه‌های تار) محدود می‌شوند.

نوع دوربین انتخابی به ترجیحات شخصی و بودجه بستگی دارد. برای کمک به شما در گرفتن بهترین تصمیم‌، دوربین‌های بدون آینه ای را بررسی می‌کنیم که کیفیت تصویر بهتر و تطبیق‌پذیری بیشتری را نسبت به سیستم‌های جمع و جور، البته به قیمت افزایش سایز و وزن ارائه می‌دهند. دوربین‌های کامپکت، مناسب برای نگه‌ داری همیشگی، بار شما را سنگین نکرده و استفاده از آن‌ها واقعاً ساده است – هر چند دارای سنسورهای کوچک‌تر و لنزهای ثابت هستند. و در نهایت، دوربین های اکشن که دوربین های قوی هستند که برای ماجراجویی در حیات وحش ساخته شده اند!

1. Fujifilm X100VI

بهترین دوربین جمع وجور مسافرتی

مشخصات

  • سنسور: X-Trans V (APS-C)
  • مگاپیکسل: 2/40 مگاپیکسل
  • لنز: 23mm f/2
  • نمایشگر : LCD کج 3 اینچی، 1,620k dots
  • منظره یاب: نوری + EVF 3690k-dot
  • حداکثر سرعت عکاسی پی در پی : 20/11 فریم بر ثانیه
  • حداکثر وضوح تصویر: 6.2K

اگر به دنبال دوربینی برای مسافرت هستید، یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به آن توجه کرد، دوربینی کوچک و سبک است که بتواند به راحتی در کیف یا جیب لباس جا شده و حمل آن برای مدت طولانی آزار دهنده نباشد. X100VI فوجی فیلم را تهیه کنید. X100VI جدیدترین در سری دوربین های کامپکت ممتاز Fujifilm است که به دلیل کیفیت تصویر عالی، ظاهر قدیمی و سایز جیبی خود متمایز است.

X100VI یک دوربین با لنز ثابت است، در نتیجه لنزی دارد که نمی توان آن را تعویض کرد. این لنز 23 میلی‌متر یا معادل یک لنز با طول 35 میلی‌متر در دوربین‌های فول فریم می باشد که طول مناسبی برای عکاسی در مسافرت است، زیرا به اندازه کافی عریض است تا در مناظر و صحنه‌های خیابانی استفاده شود، اما برای پرتره‌ها و عکس‌های خانوادگی کاملا” باریک می باشد. بااینکه مبدل های موجود برای X100V برای تغییر طول لنز در دسترس می باشند، اما ارزش خرید ندارند

این دوربین برای نگه داری زیبا بوده، از مواد درجه یک ساخته شده است، و دارای منظره یاب اپتیکال هیبریدی فوق العاده ای است که با فشار یک دکمه، تصویر واقعی یا نحوه نمایش آن از طریق سنسور را نشان می دهد. این دوربین ممتاز با قیمتی عالی عرضه شده اما ارزان‌ترین دوربین در این لیست نیست، با اینحال کیفیت ساخت و قابلیت ها، قیمت بالاتر آن را توجیه می‌کنند.

X100V عکس 2/40مگاپیکسلی بسیار خوبی داشته و دارای یک لنز هوشمند برای بزرگ‌نمایی دیجیتال و کراپ قبل از گرفتن عکس است و اگر مشتاق به اشتراک گذاری آنلاین سریع هستید، بخشی از کار را کاهش می‌دهد. این دوربین همچنین دارای ویدیوهای 6.2K، 4K یا HD با 240 فریم در ثانیه است، بنابراین می توان در سفرهای با ویدیوهای با کیفیت بالا یا حرکت آهسته خلاق بود. همچنین ردیابی فوکوس خودکار انسان، حیوان، پرنده و وسیله نقلیه دارد، بنابراین می‌توان با اطمینان از هر چیزی در مسیر عکس گرفت. در نهایت، تثبیت‌کننده تصویر به کاهش لرزش دست در نور کم یا فیلم‌برداری برای تولید تا فیلمی پایدارتر کمک می‌کند.

و برای کسانی که می‌خواهند عکس‌های سفر خود را به اشتراک بگذارند، دسترسی به شبیه‌ساز‌های فیلم و دستور العمل‌های سفارشی فوق‌العاده فوجی‌فیلم وجود خواهد داشت که بخشی از کار ویرایش را کاهش داده، و با اتصال WiFi و بلوتوث و اپلیکیشن Fujifilm X، می‌توان به سرعت عکس‌ها و ویدیوهای آماده ارسال را در شبکه‌های اجتماعی از تلفن خود به اشتراک گذاشت.

نقطه ضعف اصلی Fujifilm X100VI طراحی ظریف Fujifilm X100VI می باشد، اما برای مسافرت، دوربین کاملاً در برابر آب مقاوم نبوده مگر اینکه یک حلقه فیلتر و فیلتر اضافی خریداری شود، در واقع نمی توان از هیچ فیلتری بر روی این لنز بدون خرید اضافی استفاده کرد، اما با توجه به قیمت این دوربین، حس می کنم این موارد واقعا باید همراه محصول عرضه شوند.

دوربین مناسب مسافرت Fujifilm X100VI
(Image credit: Gareth Bevan / Digital Camera World)

مزایا:

  • طراحی قدیمی زیبا و کیفیت ساخت عالی
  • تثبیت کننده تصویر داخلی
  • کیفیت ویدیو بسیار پیشرفته
  • عکس های بزرگ 40 مگاپیکسلی

معایب:

  • قیمت بالا
  • ویدیوی 6K یک کراپ دارد
  • خرید اضافی حلقه آداپتور

 

آن را بخرید اگر:

  • یک دوربین جیبی می خواهید: Fujifilm X100VI یک دوربین جمع و جور است، دوربین و لنز آن به قدری کوچک هستند که می توان آن را به راحتی درون جیب یک کت قرار داد.
  • دوربینی می‌خواهید که ظاهر خوبی داشته باشد: این یکی از بهترین دوربین‌هایی است که می‌توان با ظاهر زیبای دوربین‌های سبک قدیمی خریداری کرد.

آن را نخرید اگر:

  • می‌خواهید لنز را تعویض کنید: لنز روی X100VI ثابت می باشد، بنابراین با فاصله کانونی 23 میلی‌متری سروکار خواهید داشت، هر چند حالت‌های کراپ دیجیتال آن توهم فاصله‌های کانونی بیشتر را ایجاد می‌کنند.
  • یک دوربین مسافرتی ارزان می‌خواهید: X100VI ارزان نبوده و اگر سبک متفاوت دوربین برای شما اهمیتی ندارید گزینه‌هایی وجود دارند که کیفیت مشابهی را ارائه می دهند.

2. Sony A7 III

بهترین دوربین فول فریم مقرون به صرفه

مشخصات

  • سنسور: فول فریم
  • مگاپیکسل: 2/24 مگاپیکسل
  • پایه لنز: Sony E
  • نمایشگر: نمایشگر لمسی کج 3 اینچی، 922k dots
  • منظره یاب: EVF، 2,359k dots
  • سرعت عکاسی پی در پی : 10 فریم بر ثانیه
  • حداکثر وضوح تصویر: 4K

سونی A7 III ممکن است یکی از قدیمی‌ترین دوربین‌های سونی باشد، و حتی با یک سونی A7 VI جدید جایگزین شده باشد، اما امروزه از پس کار ها بر می آید. هر عکاسی که به دنبال یک دوربین هیبریدی فول فریم عالی برای مسافرت است، باید این دوربین را به عنوان یک گزینه جدی مد نظر قرار دهد.

این دوربین دارای یک سنسور تصویر 2/24 مگاپیکسلی با نور پس زمینه بسیار رقابتی می باشد که با یک پردازنده تصویر جفت شده و محدوده تونال خیره کننده ای را ارائه می دهد و تنظیمات ISO بالا را ممکن می کند، و هرکس که در سفرهای خود در نور کم زیاد عکس می گیرد واقعاً آن را تحسین خواهد کرد. یک سیستم تثبیت کننده تصویر 5 محوره نیز لرزش کمتری را هنگام عکاسی در شب یا فیلمبرداری فراهم می کند. اگر به دنبال فیلمبرداری هستید، دوربین فیلمبرداری 4K بسیار توانمندی دارد.

هرچند جدیدترین الگوریتم‌ها را ندارد، اما A7 III همچنان دارای ردیاب چهره و چشم انسان بوده و همراه با یک سیستم فوکوس خودکار 696 نقطه‌ای، می‌توان از دوستان، خانواده یا افراد جالب در خیابان عکس‌هایی با فوکوس مطمئن گرفت.

با این که کنترل دوربین بسیار خوب است، اما با لنزهای بزرگ حرفه‌ای اندکی از تعادل خارج می‌شود، هر چند محدوده لنز سونی گسترده است اما یکسری موارد عالی کوچک‌تر وجود دارند که برای کسانی که نمی‌خواهند مقدار زیادی بار را با خود حمل کنند مناسب هستند. اگر در مورد سایز نگران هستید لنزهای سوپرزوم مانند Sony FE 24-240mm به شما این امکان را می دهند که از همه چیز از نزدیک تا دور عکس بگیرید.

بهترین مسئله در مورد این گزینه از نظر من قیمت است. این بهترین دوربین فول فریم موجود در بازار است – و اگر در سفر هستید، اغلب هزینه دوربین به قدری نیست که بخواهید در مورد آن نگران باشید.

دوربین عکاسی Sony A7 III
(Image credit: Future)

دلایل خرید

  • کیفیت و سرعت تصویر
  • تثبیت کننده تصویر 5 محوره

دلایل اجتناب

  • عدم تعادل توسط لنزهای بزرگتر
  • 24 مگاپیکسل نسبت به مدل های APS-C بالاتر نیست

 

آن را بخرید اگر:

  • کیفیت فول فریم می خواهید: دوربین های فول فریم می توانند تفکیک فوکوس بیشتری ایجاد نمایند و در نور کم بهتر هستند، A7 III مقرون به صرفه ترین مرحله برای رسیدن به فول فریم است.
  • دوربینی برای استفاده در خارج از سفر می خواهید: A7 III یک دوربین سطح حرفه ای است که تنها برای سفر مناسب نبوده و می توان در تمام طول سال با تعداد زیادی لنز قابل دسترس برای سوژه های مختلف عکس های فوق العاده گرفت.

آن را نخرید اگر:

  • نمی خواهید برای لنز هزینه کنید: هزینه لنزها، مخصوصاً لنزهایی مختص دوربین‌های فول فریم ممکن است افزایش یابد، اگر می‌خواهید هزینه‌ها را پایین نگه دارید، یک دوربین لنز ثابت یا گزینه‌ای با لنزهای ارزان‌تر و کوچک‌تر انتخاب کنید.
  • یک دوربین کوچک می خواهید: A7 III بزرگ نیست، اما کوچک هم نمی باشد. با یک لنز متصل، فضای اندکی را در یک کیف اشغال کرده و در هیچ جیبی جا نمی شود.

3. Fujifilm X-S20

بهترین دوربین مسافرتی برای عکس و فیلم

مشخصات

  • سنسور: APS-C
  • مگاپیکسل: 1/26 مگاپیکسل
  • پایه لنز: Fujifilm X
  • نمایشگر: نمایشگر لمسی 3 اینچی با زاویه متغیر، 04m dots
  • منظره یاب: EVF، 2360 هزار نقطه
  • حداکثر سرعت عکاسی پیاپی: 30/8fps
  • حداکثر وضوح تصویر: 4K

هنگام تست Fujifilm X-S20، بسیار تحت تأثیر قابلیت هایی قرار گرفتم که فوجی فیلم توانسته در این بدنه کوچک قرار دهد – این فقط یک دوربین عکاسی نیست، بلکه یکی از بهترین دوربین های فیلمبرداری موجود بوده و مهم تر از همه، قیمت واقعا” مناسبی دارد! از نظر ما این بهترین دوربین برای هر مسافری است که هم اکنون به دنبال گرفتن دوربینی با قابلیت های ترکیبی عکسبرداری و فیلم برداری در بازار می باشد

فوجی فیلم تصمیم گرفته سنسور X-Trans IV را در X-S10 به روز نکند، اما این سنسور علیرغم قدمتش هنوز هم در مورد عکس‌های ثابت، عملکرد بسیار خوبی دارد. X-S20 همچنین قادر به استفاده از شبیه سازی فیلم عالی فوجی فیلم و دستور العمل های قابل برنامه ریزی برای ایجاد تصاویر آماده برای استفاده مستقیم از دوربین می باشد، که ارائه هر پست معمولی در رسانه های اجتماعی را بسیار راحت تر می کند. X-Processor 5 جدید همچنین تشخیص سوژه کاملاً نوین و فوکوس خودکار ردیابی را به ارمغان آورده و عکس‌برداری را سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند.

اما با وجود سایز جمع و جور، X-S20 یک دوربین ویدئویی قدرتمند است. پردازنده جدید همراه با سنسور وضوح متوسط به این معناست که X-S20 قادر به فیلمبرداری 6K با استفاده از کل سنسور می باشد. این دوربین همچنین قادر به کدک های متعددی است که با درجه بندی رنگ ها عمیق تر می شوند. تشخیص و ردیابی سوژه به ویدیوها نیز منتقل شده و X-S20 همچنین دارای ویژگی‌های اختصاصی وب نویسی ویدئویی است.

برخی ممکن است سبک کلاسیک قدیمی مانند X-T5 یا X-T30 II را ترجیح دهند، اما X-S20 یک دوربین بسیار کاربرپسندتر است و قابلیت های مفیدی مانند نمایشگر کاملاً تاشو دارد. کنترل عالی بوده و دوربین واقعاً به خوبی با زوم کوچک و لنزهای پرایم فوجی‌فیلم جفت می‌شود و سفر سبک با X-S20 را کمی آسان‌تر می‌کند. با اینکه قیمت آن کمی بالاتر از X-S10 قبلی است، اما افزایش قیمت موجه است زیرا این یک دوربین توانمند برای سفر محسوب می شود.

دوربین عکاسی Panasonic Lumix G100D
(Image credit: Jon Devo)

دلایل خرید

  • سایز کوچک و کیفیت ساخت عالی
  • نمایشگر لمسی با زاویه متفاوت
  • تثبیت کننده تصویر داخلی

دلایل اجتناب

  • صفحات کنترل حالت معمولی

آن را بخرید اگر:

  • فیلم و عکس می گیرید: Fujifilm X-S20 دارای مزایا عکاسی و فیلمبرداری بوده، علاوه بر عکس های عالی، مهارت های ویدیویی فوق العاده ای نیز دارد!
  • می‌خواهید بین قیمت و قابلیت ها تعادل برقرار کنید: X-S20 نسبت به قیمت خود امکانات زیادی ارائه می‌دهد و یکی از بهترین دوربین‌های موجود محسوب می شود، و به طور خاص برای یافتن مشخصات ویدیویی با این قیمت با مشکل مواجه خواهید شد.

آن را نخرید اگر:

  • واقعاً به ویدیو اهمیت نمی دهید: گزینه های دیگری نیز وجود دارند که ممکن است بیشتر از X-S20 با تعداد مگاپیکسل بالاتر برای عکاسان مناسب باشند.
  • نیاز به آب بندی در مقابل شرایط آب و هوایی دارید: X-S20 در برابر شرایط آب و هوایی مقاوم نیست، بنابراین اگر قصد ماجراجویی دارید، دوربینی که بتواند گرد و غبار و آب را کنترل نماید ممکن است انتخاب بهتری باشد.

4. Olympus OM-D E-M10 Mark IV

بهترین بخاطر یک سیستم دوربین کوچک

مشخصات

  • سنسور: Micro Four Thirds
  • مگاپیکسل: 20/3مگاپیکسل
  • نمایشگر: نمایشگر لمسی کج 3 اینچی، 04million dots
  • منظره یاب: EVF
  • حداکثر سرعت عکسبرداری: 7/8 فریم در ثانیه
  • حداکثر وضوح تصویر: 4K

هنگام انتخاب بهترین دوربین مسافرتی، روی قابلیت حمل و نقل تمرکز می شود و اگر به دنبال یک سیستم کامل شامل لنزهایی هستید که به راحتی در کیف جا شوند، دوربین کوچک اما قدرتمند Olympus OM-D E-M10 Mark IV یکی از بهترین دوربین های قابل حمل محسوب می شود. بهترین لنزهای Olympus شامل اپتیک‌های بسیار کوچکی است که می‌تواند تفاوت فاحشی را در عکاسی در سفر ایجاد کرده و به شما کمک می‌کند وزن کیت و سایز دوربین خود را پائین نگه دارید. بنابراین اگر شما از آن دسته عکاسانی هستید عکاسی در سفر را دنبال می کنید اما جاه‌طلبی‌های بزرگی در زمینه عکاسی دارید این برای شما مناسب است.

نه تنها بدنه فوق‌العاده سبکی دارد، بلکه در سفرهای شما نیز عالی به نظر می‌رسد، با طراحی قدیمی که به تبار طولانی Olympus در دوربین‌های فیلم بازمی‌گردد. این دوربین دارای کنترل‌های لمسی با صفحات کنترل برای هر کسی است که می‌خواهد در عکاسی دستی خلاقیت داشته باشد، هرچند نباید اجازه دهید که شما را فریب داده و تصور کنید دوربین پیچیده ای است، زیرا حالت‌های خودکار و قابلیت های مفید زیادی در دوربین تعبیه شده اند.

OM-D E-M10 Mark IV از سنسور کوچکتر اما همچنان قدرتمند Micro Four Thirds استفاده می کند. این دوربین دارای یکسری معایب جزئی از نظر قابلیت ها در نور کم است، بنابراین اگر دوست دارید هنگام سفر در شب زیاد بیرون بروید، ممکن است یک سنسور بزرگتر برای شما بهتر باشد.

اما Micro Four Thirds یک مزیت بزرگ دارد و به طور موثر فاصله کانونی هر لنز نصب شده روی دوربین را دو برابر می کند. بنابراین یک 50 میلی‌متری مانند 100 میلی‌متر رفتار می‌کند، بنابراین اگر می‌خواهید به سفر سیاحتی بروید، این می‌تواند برای نزدیکی به حیات وحش تفاوت زیادی ایجاد کند. عکسبرداری سریع، فوکوس خودکار دقیق، و ویدیوی چشمگیر 4K نیز به شما در ایجاد محتوای شگفت انگیز کمک می کند. این یک دوربین فوق العاده کاربردی است.

دوربین عکاسی Fujifilm X-S20
(Image credit: Gareth Bevan / Digital Camera World)

مزایا:

  • سنسور 20 مگاپیکسلی پیشرفته
  • کنترل های لمسی
  • فوکوس خودکار سریع و دقیق

معایب:

  • فاقد پورت میکروفون

 

آن را بخرید اگر:

  • یک سیستم کوچک می‌خواهید: کل سیستم OM Micro Four Thirds بسیار کوچک و دارای دوربین‌ها و لنزهای کوچک می باشد، بنابراین می‌توان وسایل بسیار زیادتری را برای پوشش سوژه‌های بیشتر استفاده کرد.
  • یک دوربین با ظاهر خوب می‌خواهید: E-M10 IV با سبک قدیمی و جالب بر اساس دوربین‌های فیلم OM Olympus، به خوبی فیلم‌هایی که می‌گیرد به نظر می‌رسد.

آن را نخرید اگر:

  • در نور کم زیاد عکاسی می کنید: سنسور Micro Four Thirds در E-M10 IV نور کم را به خوبی سنسورهای بزرگ‌تر کنترل نکرده و برای عکاسی متوالی در شب خوب نیست.
  • نمی خواهید از صفحات کنترل قدیمی استفاده کنید: اگر فقط به دنبال کنترل‌های خودکار سریع هستید، صفحات کنترل بالای E-M10 IV تا حد زیادی برای نیازهای شما بلااستفاده خواهند بود.

5. Panasonic Lumix G100

بهترین دوربین مسافرتی با یک بودجه اندک

مشخصات

  • نوع: بدون آینه
  • سنسور: Micro Four Thirds
  • مگاپیکسل: 3/20
  • پایه لنز: MFT
  • نمایشگر: زاویه متغیر 3 اینچی، 1,840k dots
  • منظره یاب: EVF، 69m dots
  • حداکثر سرعت عکاسی پیاپی: 10 فریم بر ثانیه
  • حداکثر وضوح تصویر: 4K UHD
  • سطح کاربر: مبتدی/علاقه‌مند

گاهی اوقات، فقط می خواهید هنگام سفر تصاویر و ویدیوهایی باکیفیت خلق کنید، اما دوست ندارید برای انجام این کار هزینه بیشتری برای دوربین بپردازید، یا برای حمل یک دوربین گران قیمت ریسک کنید. Panasonic Lumix G100 بهترین دوربینی است که می توان برای سفر تهیه کرد و تمام ویژگی های کیفی مورد نیاز را با قیمتی مقرون به صرفه ارائه می دهد.

G100 یک دوربین فوق العاده کوچک و فوق العاده زیبا با سنسور Micro Four Thirds است. هنوز هم می توان با کنترل های ساده، منوها و چیدمان دکمه های قابل دسترس آن، فیلم و عکس های با کیفیت بالا را ضبط نمود. دوربین را می توان با لنزهای متعدد Micro Four Thirds، به خصوص لنزهای pancake کوچک برای پایین نگه داشتن سایز کلی نیز جفت کرد. Micro Four Thirds همچنین دارای مزیت دوبرابر نمودن فاصله کانونی است، بنابراین 100 میلی‌متر به 200 میلی‌متر تبدیل می‌شود، لذا می‌توان دوربین G100 را با لنزهای تله فوتو برای گرفتن سوژه‌های دور مانند حیات وحش بدون نیاز به حمل لنزهای بزرگ استفاده کرد.

اما نکته منفی این که بخاطر قیمت پایین یکسری از مزایا را از دست خواهید داد،G100 از نظر فنی پیشرفته‌ترین دوربین در این لیست نیست و فوکوس خودکار آن از فناوری تشخیص کنتراست خام پاناسونیک استفاده می‌کند که کمی کندتر از سایر دوربین‌ها است و بخاطر نوسان در طول ویدئو بدنام است.

با وجود این، G100 یک دوربین عالی برای وبلاگ نویسان ویدئویی و دارای یک نمایشگر تاشو و آماده برای اشتراک گذاری فیلم است. اما با این که در هنگام ساختن دوربینی برای خلاقان رسانه‌های اجتماعی، خطر اساسی دستکاری بیش از حد چیزها وجود دارد، پاناسونیک از این خطر غیر منتظره با کمک Lumix G100 اجتناب کرده، و در صورت علاقه‌ به وبلاگ‌نویسی، این یک دوربین عالی عکاسی در سفر است.

دوربین عکاسی Olympus OM-D E-M10 Mark IV

دلایل خرید

  • فیلم و عکس با کیفیت
  • قابلیت ضبط صدا
  • EVF روشن و LCD تاشو

دلایل اجتناب

  • فوکوس خودکار نامناسب
  • فاقد تثبیت کننده داخلی
  • فاقد جک هدفون یا USB-C

 

آن را بخرید اگر:

  • یک دوربین مقرون به صرفه می‌خواهید: Lumix G100 با توجه به قابلیت هایی که ارائه می دهد، بسیار عالی بوده و راهی مقرون به صرفه برای گرفتن عکس‌های عالی در سفر است.
  • به طیف وسیعی از لنزهای کوچک نیاز دارید: تعداد زیادی لنز Micro Four Thirds وجود دارد، بنابراین برای هر موقعیت چیز مناسبی وجود دارد، و مهم از همه، آنها برای سفر آسان، کوچک هستند

آن را نخرید اگر:

  • جدیدترین فناوری را می‌خواهید: G100 کمی قدیمی‌تر بوده و جدیدترین فوکوس خودکار پاناسونیک را ندارد که آن را در رقابت اندکی عقب تر نگه می دارد
  • می خواهید ویدیوی کاملا” خلاقانه تری داشته باشید: به عنوان یک دوربین هیبریدی در نظر گرفته شده و بسیاری از قابلیت های های متمرکز بر ویدیو را دارا می باشد، اما دوربین فاقد IBIS و جک هدفون/USB-C است که در محصولات رقیب یافت می شود.
به این پست امتیاز بدهید
منبع
digitalcameraworld.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا