بهترین انتخاب

بهترین نرم افزار مدل سازی سه بعدی در سال 2024

بهترین نرم‌افزارهای مدل‌سازی سه‌بعدی، شامل انواع پولی و رایگان را در اینجا برای مبتدیان و افراد حرفه‌ای گرد آورده ایم.

مقدمه

تنها بهترین نرم افزار مدل سازی سه بعدی شما را قادر به ارتقا مهارت های CG (گرافیک کامپیوتری) خود و خلق هنرهای نمایشی می کند. تخصص در این ابزارهای محبوب همچنین می تواند شغلی را در این صنعت در حال توسعه و فوق رقابتی برای شما فراهم کند. خوشبختانه نرم‌افزارهای مدل‌سازی سه‌بعدی نسبت به قبل بیشتر در دسترس‌ می باشند و به دلیل استفاده از نرم‌افزارهای رایگانی مانند Blender در عناصر پردازش حرفه‌ای‌تر این صنعت، پرداخت هزینه زیاد برای یادگیری استفاده از آن نیاز نیست. بنابراین، هم اکنون بهترین زمان برای امتحان این نرم افزا می باشد.

به منظور کمک به شما، این راهنمای مفید را گردآورده‌ایم که بصورت کلی بهترین نرم افزار مدل سازی سه بعدی را برای طیف گسترده ای از نیازهای خاص شرح می دهد. فرقی نمی کند یک مدل‌ساز با تجربه و خواهان به‌روزرسانی روند کاری خود یا یک تازه وارد در دنیای سه‌بعدی باشید، و بودجه محدود یا یک بودجه بی‌نهایت داشته باشید، در هر صورت ما چیزی مناسب شما داریم. ما همچنین آنچه را که هر یک از نرم‌افزارهای انتخابی ما به بهترین نحو انجام می‌دهند، را مشخص نموده ایم، بنابراین می‌توانید موردی متناسب با رویکرد و سبک خود انتخاب کنید.

اگر فرصت محدودی دارید، استفاده از منابع پیش ساخته می تواند روشی کارآمد و موثر برای افزایش بهره وری شما می باشد. جهت دست یابی به برخی از گزینه های برجسته و عالی، راهنمای ما را در مورد بهترین بافت های رایگان و مدل های سه بعدی رایگان بررسی کنید. همچنین اطمینان از اینکه رایانه شما دارای یکی از بهترین کارت های گرافیک موجود می باشد تا بتوانید از ابزارهای سه بعدی خود بیشترین بهره را ببرید، حائز اهمیت است.

بهترین نرم افزار مدل سازی سه بعدی: پولی

Maya

نرم افزار مدل سازی سه بعدی استاندارد صنعتی، با قیمت مناسب.

مشخصات

  • قیمت: 215 دلار / 246 پوند در ماه، 4590 دلار / 1968 پوند در سال
  • روش قیمت گذاری: اشتراک
  • سیستم عامل: ویندوز 10؛ Apple macOS 10.13.x و بالاتر؛ Linux Red Hat Enterprise Linux 7.3 و 7.5; Linux CentOS 7.3 و 7.5

Autodesk Maya در رتبه‌بندی بهترین نرم‌افزار مدل‌سازی سه‌بعدی بین اکثر هنرمندان رتبه اول را به خود اختصاص خواهد داد. مایا با داشتن استاندارد صنعتی برای مجموعه ای از رشته های گرافیک کامپیوتری، مجموعه ای بی نظیر از امکانات و ابزار را در اختیار هنرمندان قرار می دهد. این اپلیکیشن قدرتمند با مجموعه ابزار پیچیده آن برای مبتدیان مناسب نیست، و تسلط بر آن به زمان نیاز دارد. هنگام تست آن در نقد مایا، متوجه شدیم که Autodesk مجموعه ای از امکانات کیفیت زندگی را اجرا نموده است. و اکنون، در مورد Maya 2022، هیجان بیشتری وجود دارد.

مایا برای مدل‌سازی، بافت‌دهی، نورپردازی و ارائه ایده‌آل است – امکانات گسترده آن شامل ابزارهایی برای ذرات، مو، فیزیک یکپارچه بدن، پارچه، شبیه‌سازی مایع و جان بخشی به شخصیت‌ها است. بعلت آنکه قدرت این نرم افزار با قیمت آن مطابقت دارد، تصمیم گیری در مورد اینکه آیا عملکرد گسترده مایا فراتر از نیازهای شما می باشد، ارزشمند است. برای افرادی که زمان، مهارت و حوصله لازم برای تسلط بر آن را دارند، مایا با داشتن برخی از بهترین ابزارهای سه بعدی موجود سرمایه گذاری مناسبی محسوب می شود.

بهترین نرم افزار طراحی سه بعدی Maya

دلایل خرید

  • فوق العاده قدرتمند
  • مجموعه ابزار جامع

دلایل اجتناب

  • بالا بودن قیمت
  • یادگیری دشوار

ZBrush

نرم افزار مجسمه سازی پیشرو در بازار که برای پرینت سه بعدی ایده آل است.

مشخصات

  • هزینه: 895 دلار / 769.20 پوند برای مجوز دائمی یا 39.95 دلار در ماه
  • روش قیمت گذاری: دائمی و اشتراکی
  • سیستم عامل: ویندوز ویستا و بالاتر. macOS : 10.10 و بالاتر

ZBrush یک اپلیکیشن مجسمه‌سازی و مدل‌سازی منحصر بفرد می باشد که برای خلق اشکال ارگانیک بسیار مفید است – با این وجود، هنگام امتحان آخرین نسخه به منظور بررسی ZBrush ، متوجه شدیم که قابلیت‌های سطح سخت آن بسیار بهبود یافته است. این اپلیکیشن به روشی غیر استاندارد، و با گردش کار و رابط کاربری که ممکن است یادگیری آن برای مبتدیان بسیار دشوار باشد کار می‌کند، بنابراین اگر به دنبال کسب مهارت هستید، تمرین روزانه ارزشمند خواهد بود.

بهرحال ZBrush صرفا” برای مجسمه‌سازی و مدل‌سازی نمی باشد، بلکه برای تهیه نقشه‌های UV و بافت‌های رنگی نیز بکار می رود، و هنرمندان باتجربه را قادر به ساخت پیکره های کامل با لباس و وسایل آماده برای ارائه می کند. این نرم افزار برای هنرمندانی که قصد دارند اسباب بازی ها و پیکره های متحرک را به همراه ابزارهای طراحی شده برای چاپ سه بعدی پرینت بگیرند، انتخاب محبوبی محسوب می شود.

بهترین نرم افزار طراحی سه بعدی ZBrushZBrush

دلایل خرید

  • مجموعه ابزار مجسمه سازی باورنکردنی
  • میلیون ها چند ضلعی را به راحتی مدیریت می کند

دلایل اجتناب

  • یادگیری دشوار
  • منوها و رابط کاربری غیر استاندارد
  • برای بهترین نتایج به تبلت گرافیکی نیاز دارد

پیشنهاد میشود راهنمای خرید و انتخاب ما در مورد پرینترهای سه بعدی مطالعه کنید: راهنمای خرید پرینتر سه بعدی


Houdini

نرم‌افزار مدل‌سازی سه‌بعدی برای ایجاد VFX بلاک‌باستر استفاده می‌شود

مشخصات

  • هزینه: 4495 دلار در سال (Houdini FX)، 1995 دلار در سال (هسته)، 269 دلار در سال (ایندی)، نسخه آموزشی رایگان
  • روش قیمت گذاری: دائمی و اجاره
  • سیستم عامل Windows 8 SP1 and above; macOS 10.13 and above; Linux Ubuntu 16.04+; Linux Debian 9.0+; Linux CentOS 7+; Linux Open SUSE 15.0+; Linux mint 17.3+; Linux Fedora 25

SideFX’s Houdini مسئول خلق طیف گسترده ای از تصاویر سه بعدی در صنعت گرافیک کامپیوتری می باشد. رویکرد روند محور مبتنی بر گره آن، قدرت، انعطاف و کنترل بی سابقه ای را به هنرمندان می دهد. این گردش کار گرهی برای همه مناسب نیست، اما هودینی ابزارهای سنتی تری نیز دارد که امکان ارتباط مستقیم شما با چند ضلعی های روی صفحه را فراهم می کنند. هنگام تست، متوجه شدیم که قابلیت‌های حل مسئله آن نسبت به سایر نرم‌افزارهای سه‌بعدی، با حالت تنطیم مجدد فوق العاده طبیعی، برتر می باشد، که یک امتیاز مثبت بزرگ برای این نرم‌افزار محسوب می شود.

مانند مایا، قدرت هودینی و روند کاری غیراستاندارد می تواند کار با آن را دشوار نماید. خوشبختانه، SideFX Houdini Apprentice را ارائه می دهد، نسخه رایگان Houdini FX، که می تواند توسط دانش آموزان، هنرمندان و علاقمندان در پروژه های شخصی غیر تجاری مورد استفاده قرار گیرد. نسخه رایگان تقریباً امکان دسترسی شما به تمام امکانات Houdini FX برتر را فراهم می کند، که به این معنی که در واقع می توانید مهارت های خود را توسعه دهید. Houdini Indie با امکانات کامل نیز وجود دارد که یک گزینه تجاری مقرون به صرفه برای استودیوهای کوچکتر ارائه می دهد.

بهترین نرم افزار مدل سازی Houdini

دلایل خرید

  • پیشرو در صنعت
  • شبیه سازی های باورنکردنی VFX
  • نسخه رایگان

دلایل اجتناب

  • روند کاری پیچیده

Cinema 4D

نرم افزار مدل سازی سه بعدی عالی برای مبتدیان و حرفه ای ها.

مشخصات

  • هزینه: 3495 دلار / 3300 پوند ( مجوز دائمی ) یا 59.10 دلار – 94 دلار / 55.99 پوند تا 94.80 پوند در ماه
  • روش قیمت گذاری: دائمی و اجاره ای
  • سیستم عامل: ویندوز 10؛ macOS 10.12.6 یا 10.14.6 و بالاتر

Maxon’s Cinema 4D با سابقه طولانی در دنیای تصاویر متحرک، تجسم و تصویرسازی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این نرم افزار دارای یک جامعه پویا از افراد خلاق و یک مجموعه آنلاین عظیم آموزشی است – به غیر از سایت آموزشی Cineversity، که با خرید اپلیکیشن یا پرداخت هزینه قرارداد خدمات سالانه Maxon (MSA) عضویت رایگان در آن را دریافت می کنید. مجموعه ابزار مدل سازی پارامتریک Cinema 4D در حالت کلی بسیار مفید است و می توانید با مجموعه ای از افزونه های با قیمت مناسب، کارایی آن را افزایش دهید. امکان مدل‌سازی حجمی نیز وجود دارد که در صورت نداشتن زمان یا مهارت کافی برای ایجاد اشکال یکپارچه هموار، عالی است.

مجوزهای دائمی گران قیمت می باشند، اما همیشه می توانید با Prime شروع کرده و با گذشت زمان آن را ارتقا دهید. در ضمن، یک نسخه آزمایشی نیز وجود دارد که به شما 14 روز فرصت تست رایگان Cinema 4D را می دهد. هم چنین یک نسخه آموزشی رایگان نیز برای دانش آموزان و معلمان در دسترس می باشد.

بهترین نرم افزار های مدل سازی Cinema 4D

دلایل خرید

  • منحنی یادگیری کم عمق
  • با افزونه های بسیار قابل توسعه

دلایل اجتناب

  • امکانات محدود نسخه رایگان
  • گران بودن

پیشنهاد میشود مقاله ما در مورد بهترین پرینترهای سه بعدی را مطالعه کنید: بهترین پرینترهای سه بعدی


Autodesk 3ds Max

بهترین نرم افزار مدل سازی سه بعدی برای کاربران ویندوز

مشخصات

  • هزینه: 1700 دلار / 1968 پوند در سال 215 دلار / 246 پوند در ماه
  • روش قیمت گذاری: اشتراک
  • سیستم عامل: مایکروسافت ویندوز 7 (SP1)، ویندوز 8، ویندوز 8.1 و سیستم عامل ویندوز 10 حرفه ای

Autodesk’s 3ds Max یک اپلیکیشن گرافیک کامپیوتری سه بعدی مختص رایانه شخصی است. این نرم افزار اصولا” در تولید فیلم های تلویزیونی و بلند یا برای معماری و تجسم سازی محصول استفاده می شود. 3ds Max مانند نرم‌افزار همتای خود یعنی Maya دارای یک مجموعه ابزار قوی برای مدل‌سازی سه بعدی و همچنین شبیه‌سازی‌های سیال، مو و خز، به‌علاوه کنترل و حرکت شخصیت‌ها است.

3ds Max از تکنیک‌های کنترل مستقیم و مدل‌سازی رویه‌ای، با مجموعه عظیمی از اصلاح‌کننده‌های مختلف استفاده می‌کند که فرآیند مدل‌سازی را برای هنرمندان جدید یا متوسط آسان‌تر می‌کند. این نرم افزار مجموعه ابزار حرفه ای گسترده ای را ارائه می دهد و جای تعجب نیست که با قیمت یک محصول حرفه ای عرضه می شود. با اینحال، برای دانش‌آموزان امکان دانلود رایگان نرم‌افزار وجو د دارد و اگر می‌خواهید قبل از خرید آن را امتحان کنید، نسخه آزمایشی آن نیز به مدت 30 روز در دسترس است.

نرم افزا مدل سازی Autodesk 3ds Max

دلایل خرید

  • یادگیری آسان تر از مایا
  • مجموعه امکانات قابل توجه

دلایل اجتناب

  • مختص ویندوز

Modo

یک نرم افزار عالی برای مدل سازی، بافت دهی و ارائه سه بعدی

مشخصات

  • هزینه: 1596 دلار / مجوز دائمی 1596 پوند، 377 دلار / 377 پوند در سال
  • روش قیمت گذاری: دائمی و اشتراکی
  • سیستم عامل: macOS 10.13.x و بالاتر؛ ویندوز 10 و بالاتر؛ Linux RHEL و CentOS 7.6+

در طول سال‌ها، Modo از یک مدل‌ساز سطح فرعی پایه به یک اپلیکیشن ایجاد محتوای دیجیتال با امکانات کامل تبدیل شده است. مجموعه ابزار آن به خوبی سنجیده و اجرایی شده است، که آن را بسیار کاربرپسند می کند، سیستم ارائه چشمگیری به آن اضافه شده و براحتی می توان فهمید که چرا Modo همچنان محبوب است. ما بطور کامل Modo را بررسی نمودیم، و مجموعه ابزار و رابط کاربری آن را می پسندیم، اما متوجه شدیم که قابلیت‌های آن اندکی محدود است. از آن زمان، Foundry یک سری به روز رسانی داشته و از کارت های گرافیک مدرن برای قدرتمندتر شدن بهره می برد.

در واقع با مدل سازی، Modo یکی از بهترین اپلیکیشن های موجود برای ایجاد فرم های چند ضلعی است که هم از ابزارهای مستقیم و هم از تکنیک های رویه ای استفاده می کند. افزودن بهترین سیستم Boolean MeshFusion صرفا” قابلیت های مدلسازی آن را گسترش می دهد. Modo ممکن است فاقد پویایی و ابزارهای شبیه‌سازی سطح بالایی باشد که در اپلیکیشن‌هایی مانند مایا می یابید، اما وقتی نوبت به خلق آثار هنری خیره‌کننده می‌رسد، موفق بوده و به خوبی ارائه خود را مانند هر نرم افزار دیگری که در حال حاضر وجود دارد، تولید می‌کند.

نرم افزار Modo

دلایل خرید

  • مدل سازی عالی
  • روند کاری چشمگیر

دلایل اجتناب

  • احساس می شود برخی از ابزارها ناقص می باشند

Lightwave 3D

نرم‌افزار مدل‌سازی سه‌بعدی با امکانات کامل و تولید اثبات شده

مشخصات

  • هزینه: 995 دلار / 843.60 پوند
  • روش قیمت گذاری: دائمی
  • سیستم عامل: ویندوز 7 و بالاتر؛ macOS 10.12 و بالاتر

LightWave  زمانی اپلیکیشن اختصاصی برای برنامه های تلویزیونی علمی-تخیلی بود، اما پس از تلاش ناموفق برای تولید نسخه مدرن، اپلیکیشن نیوتک برای چندین سال بدون استفاده بود. با این حال اخیراً از چیزی شبیه به رنسانس بهره برده و نسخه به روز شده آن در آغاز سال 2020 معرفی شد.

Lightwave به عنوان دو اپلیکیشن، Modeler – برای ساخت داده ها – و Layout برای بافت دهی، نورپردازی، متحرک سازی و ارائه کار می کند. بسیاری از ابزارهای اصلی کاملاً قدیمی هستند (اگرچه در چند سال گذشته امکانات جدید زیادی به آن اضافه شده است) اما این باعث نمی‌شود که مجموعه‌ای از تولید محتوای دیجیتالی منسجم، با امکانات فراوان و یک ارائه دهنده PBR تعاملی سریع باشد.

شهرت LightWave را نادیده بگیرید : این یک اپلیکیشن مدل سازی سه بعدی عالی برای یادگیری اصول اولیه است. می‌توانید با بهر گیری از دوره آزمایش رایگان 30 روزه، آن را امتحان کنید، با اینحال دانش‌آموزان می‌توانند تنها با 195 دلار یک نسخه از آن را دریافت کنند.

نرم افزار مدل سازی Lightwave 3D

دلایل خرید

  • درک آسان
  • به عنوان دو اپلیکیشن جداگانه کار می کند

دلایل اجتناب

  • جایگزین های بهتر

 

بهترین نرم افزار مدل سازی سه بعدی: رایگان

مجوز استفاده از بهترین نرم افزارهای مدل سازی سه بعدی همیشه ارزان نیست. خوشبختانه، امروزه، نرم افزار قدرتمند زیادی به صورت رایگان قابل دسترس می باشند، و برخی شرکت ها نیز با سخاوت نسخه رایگان ابزارهای پولی خود را عرضه می کنند.

به منظور کمک به شما در یافتن نرم افزار متناسب با نیازتان، بهترین نرم افزارهای رایگان مدل سازی سه بعدی را برای دانلود، انتخاب کرده ایم. بنابراین در صورتیکه یک هنرمند سه بعدی هستید، توصیه می شود این صفحه را هم اکنون نشانه گذاری کنید.

Blender

اگر به دنبال یک نرم‌افزار مدل‌سازی سه بعدی رایگان هستید، بهتر از Blender (در برگه جدید باز می‌شود) که یک اپلیکیشن مدل‌سازی، بافت‌دهی، انیمیشن و ارائه رایگان است، نخواهید یافت. این اپلیکیشن متن باز (آزاد) مدتی است که عرضه شده و در این زمان به لشکری از هنرمندان، معلمان و علاقه مندان دست یافته که پشتیبان توسعه مستمر آن هستند.

Blender با مجموعه ابزارهای مدل سازی و مجسمه سازی سه بعدی بسیار تاثیر گذار بعنوان یک جایگزین کاملاً مناسب برای اپلیکیشن های مدل سازی پولی در نظر گرفته می شود. این نرم افزار طی سال های اخیر طور فزاینده ای در عناصر استودیوهای بزرگ متداول شده است. Blender سابقا” بدلیل روش کاری غیر استاندارد خود بدنام بود، اما اکنون بسیاری از این مسائل حل شده اند، بنابراین در صورت ورود از یک اپلیکیشن دیگر، احساس آشنایی بیشتری خواهید داشت.

برای فهمیدن اینکه آیا هنر سه بعدی برای شما مناسب است، Blender نقطه شروع خوبی محسوب می شود، و ما مجموعه ای از آموزش های فوق العاده  Blender را برای کمک به شروع بکار شما داریم.

نرم افزار blender


Daz Studio

نرم افزارDaz 3D (که در برگه جدید باز می شود) با قیمت قبلی 249 دلار، هم اکنون برای دانلود کاملا رایگان در دسترس می باشد. این ابزار سفارشی سازی، نمایش و انیمیشن سه بعدی هنرمندان را در تمام سطوح مهارت قادر می سازد تا هنر دیجیتال را با استفاده از افراد، حیوانات، وسایل، وسایل نقلیه، لوازم جانبی و محیط های مجازی، خلق کنند.

نرم افزار Daz Studio


 SketchUp

SketchUp Free (در برگه جدید باز می شود) خود را بعنوان “ساده ترین نرم افزار مدل سازی سه بعدی رایگان در وب – بدون هیچ شرطی” تبلیغ می کند و قطعا” استفاده از آن بسیار راحت می باشد. مدل‌ساز سه‌بعدی اصلی آن درست در مرورگر وب اجرا می‌شود و 10 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در اختیار شما قرار می‌دهد، هم چنین، دسترسی رایگان به مدل‌های سه‌بعدی تولید شده توسط کاربر و سازنده برای وارد نمودن به پروژه‌هایتان وجود دارد. همه این امکانات به اضافه یک اپلیکیشن رایگان برای مشاهده مدل های سه بعدی خود در یک تلفن همراه، به یک پکیچ عالی را بدون صرف هزینه اضافه می شوند.

نرم افزار مدل سازی SketchUp


Hexagon

اگر یک اکانت Daz 3D Studio دارید، می‌توانید اپلیکیشن مدل‌سازی رایگان، Hexagon (در برگه جدید باز می‌شود) را نیز دانلود کنید که در حدود سال 2001 توسط Eovia تولید، در سال 2006 توسط Daz خریداری و از آن زمان – بصورت بسیار نامنظم – به روزسانی شده است. sporadically یک مدل ساز ساده در سطح فرعی می باشد، و در حالیکه Daz آن را به عنوان روشی برای ساخت لباس و لوازم جانبی تبلیغ می کند، می توانید برای ساختن هر چیز دلخواهی از Hexagon استفاده کنید.

نرم افزار مدل سازی Hexagon


Fusion 360 (نسخه آموزشی)

اپلیکیشن مدل‌سازی مبتنی بر فضای ابری Autodesk Fusion 360 (در تب جدید باز می‌شود) یک نرم‌افزار حرفه‌ای برای CAD/CAM انبوه است، اما می‌توان از آن برای خلق هر گونه شکل سه بعدی، از قوری گرفته تا مخازن، استفاده کرد. معمولا”، هزینه آن 438 پوند در سال می باشد، اما یک نسخه آموزشی رایگان برای ویندوز و مک نیز وجود دارد که می توانید برای پروژه های غیر تجاری خود از آن بهره ببرید. این اپلیکیشن دارای انواع تکنیک های مدل سازی، از جمله مجسمه سازی فرم آزاد، کاربری ماهرانه چند ضلعی و مدل سازی پارامتری است.

نرم افزار مدل سازی Fusion 360


Houdini Apprentice

همانطور که در بالا ذکر شد، هودینی یک ابزار انیمیشن سه بعدی و جلوه های بصری می باشد که به طور گسترده در صنعت رسانه برای فیلم، پخش، سرگرمی و تصویر سازی مورد استفاده قرار می گیرد. ارزان‌ترین نسخه آن تنها اندکی کمتر از 2000 دلار قیمت دارد، اما SideFX نسخه «کارآموز» را نیز به صورت رایگان عرضه می نماید. Houdini Apprentice (در تب جدید باز می شود) به شما امکان دسترسی به تمام امکانات نسخه کامل برای توسعه مهارت های فردی و کار بر روی پروژه های شخصی را می دهد. به یاد داشته باشید که این نسخه صرفاً برای کاربردهای غیرتجاری و به منظور یادگیری است.

نرم افزار مدل سازی Houdini Apprentice


Wings3D

یک اپلیکیشن مدلسازی کامل، Wings 3D (در تب جدید باز می شود) یک پروژه متن باز (متن آزاد) در دسترس برای ویندوز، macOS و لینوکس می باشد که از سال 2001 در حال توسعه می باشد. مانند همه مدل سازان فرعی این مجموعه، به شما امکان ایجاد یک فرم زیربنایی ساخته شده از چند ضلعی ها را می دهد. و سپس با تقسیم بندی شبکه یک شکل صاف ایجاد می کند.

طبق نظر مدل سازان، بسیار ابتدایی است، با رابط کاربری کمی غیرعادی، اما نسبتا کاربرپسند روشی مطلوب برای درک مدل سازی چندگانه و فهمیدن اینکه آیا هنر سه بعدی برای شما مناسب است، می باشد.

Wings3D


Rocket 3F

Rocket 3F  یک مدل ساز چند ضلعی مختص ویندوز که خود را سریع، سرگرم کننده و سازگار معرفی می کند. رابط ظاهرا” حرفه ای آن کاملا قابل تنظیم و دارای مجموعه ابزار مدل سازی وسیعی می باشد که در اپلیکیشن هایی با هزینه صدها پوند نامتناسب به نظر نمی رسد. در واقع، با ابزارهای مجسمه‌سازی، رتوپولوژی و تا کردن لبه‌های زیر بخشی غیرخطی، این یک اپلیکیشن بسیار مجهز به نظر می رسد.

در نسخه رایگان امکان تغییر رابط کاربری یا اختصاص کلیدهای میانبر خودتان وجود دارند- برای این کار بایستی نسخه قابل خرید 99 یورویی آن را خریداری کنید – بهرحال، چه برای ساخت مدل هایی به منظور تصویرسازی و چه VFX یا بازی، Rocket 3F یک ابزار عالی محسوب می شود.

Rocket 3F

 

سوالات متداول

من یک مبتدی هستم، چه نرم افزاری را باید انتخاب کنم؟

اگر مبتدی هستید، SketchUp یا Blender گزینه های خوبی برای شروع هستند. این نرم افزارها رابط کاربری ساده ای دارند و منابع آموزشی زیادی برای آنها به صورت آنلاین موجود است.

من به دنبال نرم افزاری برای مدل سازی شخصیت های سه بعدی هستم، چه نرم افزاری را باید انتخاب کنم؟

ZBrush و Blender هر دو برای مدل سازی شخصیت های سه بعدی ایده آل هستند. ZBrush ابزارهای قدرتمندی برای مجسمه سازی دیجیتال ارائه می دهد، در حالی که Blender برای انیمیشن شخصیت ها مناسب است.

من به دنبال نرم افزاری برای مدل سازی محیط های سه بعدی هستم، چه نرم افزاری را باید انتخاب کنم؟

Autodesk 3ds Max و Unreal Engine هر دو برای مدل سازی محیط های سه بعدی عالی هستند. Unreal Engine همچنین برای توسعه بازی های سه بعدی مناسب است.

بهترین راه برای انتخاب نرم افزار مدل سازی سه بعدی چیست؟

بهترین راه برای انتخاب نرم افزار مدل سازی سه بعدی این است که نیازها و سطح مهارت خود را در نظر بگیرید. همچنین می توانید نسخه های آزمایشی چند نرم افزار مختلف را امتحان کنید تا ببینید کدام یک برای شما مناسب تر است.

5/5 - (2 امتیاز)
منبع
Creative Blog

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا