راهنمای خریدکالای دیجیتال

راهنمای خرید گیمبال دوربین عکاسی به همراه لیست بهترین و پرفروش ترین ها

نحوه خرید گیمبال دوربین عکاسی: 6 مرحله برای بی و عیب و نقص نمودن ویدیو از دوربین

مقدمه

تثبیت‌کننده‌های دوربین، یا گیمبال‌ها، بیش از 30 سال است که در تولیدات تلویزیونی و فیلم‌های سطح بالا متداول بوده‌اند، اما اخیراً این فناوری در میان فیلمسازان و علاقمندان آماتور محبوب شده است. مانند بسیاری از بخش‌های فناوری مصرفی، این امر عمدتاً به پیشرفت در طراحی حسگر و موتور مرتبط می باشد. این بدان معناست که این تجهیزات هم اکنون کوچک‌تر و مهم‌تر اینکه از هر زمان دیگری مقرون به صرفه‌تر هستند، و هم اکنون می‌توانید با کمک آنها بدون لرزش و برهم زدن تعادل موجود به نماهای اکشن سبک هالیوودی دست یابید. برای همین ما در این مقاله راهنمای خرید گیمبال دوربین عکاسی رو اماده کردیم تا بتونید با خیال راحت نسبت به خرید اقدام کنید.

نحوه خرید گیمبال

بنابراین، گیمبال دوربین چیست؟ در اصل، ابزاری برای حذف لرزش و تثبیت ویدئو بوسیله شناسایی و مقابله با حرکات ناخواسته با استفاده از سنسورها و موتورهای پیشرفته می باشد. با استفاده از فناوری پایه ای که یونانیان باستان پیشگام آن بودند، یک گیمبال مدرن دستگاه ضبط ویدیو را علی رغم کاری که اپراتور با بازوهای خود انجام می دهد، در یک نقطه ثابت نگه می دارد.

اما کار گیمبال ها فراتر از صاف کردن ویدیو می باشد. آنها همچنین می توانند عنصر خلاقیت را به هر پروژه ای اضافه کنند و به کاربر امکان تقلید مانورهایی را که قبلاً تنها با جرثقیل ها، عروسک ها و امکانات فیلمبرداری موجود در استودیوهای هالیوود امکان پذیر بود، را می دهند.

نماهای زیبای آشکارسازی، که در آن دوربین به آرامی از پشت یک شی حرکت می کند تا سوژه را آشکار نماید، همچنین تعقیب و گریز شدید و نماهای «گردباد» کریستوفر نولانسکی را می توان به راحتی در یک سکانس ویدیویی خانگی وارد نمود تا محتوای شما شما را در سطح بالاتری تصویر بکشد. در اینجا شش موردی برای راهنمای خرید گیمبال، چه برای دوربین و چه برای گوشی، مد نظر قرار دهید، ارائه می شوند.

5 مدل پیشنهادی خریداران گیمبال دوربین عکاسی دیجی کالا

خط جدا کننده

سه پایه دوربین ژیون مدل سه محوره CRANE 2S

سه پایه دوربین ژیون مدل سه محوره CRANE 2S

مشخصات

  • وزن
    2800 گرم
مشاهده محصول در دیجی کالا
استابلایزر ژیون مدل CRANE 3S

استابلایزر ژیون مدل CRANE 3S

مشخصات

  • وزن
    1300 گرم
مشاهده محصول در دیجی کالا
تک پایه دوربین ژیون مدل مدل Zhiyun WEEBILL-2

تک پایه دوربین ژیون مدل مدل Zhiyun WEEBILL-2

مشخصات

  • وزن
    1350 گرم
مشاهده محصول در دیجی کالا
سه پایه دوربین ژیون مدل WEEBILL S

سه پایه دوربین ژیون مدل WEEBILL S

مشخصات

  • وزن
    1350 گرم
مشاهده محصول در دیجی کالا
تک پایه دوربین ژیون مدل Smooth 5 Combo

تک پایه دوربین ژیون مدل Smooth 5 Combo

مشخصات

  • وزن
    600 گرم
مشاهده محصول در دیجی کالا

1. چه نوع دوربینی دارید؟

گیمبال‌های امروزی در اشکال و سایزهای مختلف عرضه می‌شوند و به گونه‌ای طراحی شده اند که با تعدادی از دستگاه ها، از تلفن هوشمند یا دوربین‌های اکشن کوچک گرفته تا دستگاه‌ها و دوربین سینمایی بسیار پیشرفته متناسب باشند. تا زمانی که واقعاً فیلمبرداری خود را جدی نگیرید، احتمالاً سایر جنبه های مصرفی را بررسی خواهید کرد، بنابراین برای شروع باید از گیمبال های کوچکتر برای گوشی های هوشمند، دوربین های اکشن و دوربین های بدون آینه سبک تر استفاده کرد.

چه نوع دوربینی دارید؟

گرچه، بسیاری از ما قبلاً برای عکاسی خود روی یک DSLR سرمایه گذاری کرده ایم اما دوربین‌های DSLR مدرن و لنزهای مربوط به آن‌ها ممکن است وزن بالایی داشته باشند، به این معنا که اگر یک عکاس مشتاق و در پی ضبط تصاویر متحرک هستید چیزی شبیه به Zhiyun Crane 2S (بالا، 399 دلار / 479 پوند / 740 دلار استرالیا) که برای تحمل باری تا 2/3 کیلوگرم ساخته شده، می‌تواند یکی از موارد مد نظر شما باشد. در هر صورت، قاعده کلی به این صورت است که هر چه میزان بار بیشتر باشد، گیمبال شما باید بزرگتر و گرانتر باشد.

اما اگر نمی‌خواهید از دوربین کنونی خود استفاده کنید و به چیزی بسیار ساده برای تنظیم نیاز دارید، DJI Pocket 2 را بررسی کنید. (349 دلار / 339 پوند / 599 دلار استرالیا). ممکن است سنسور نسبتا کوچکی داشته باشد که آن را فقط برای فیلمبرداری b-roll در محصولات پیشرفته مناسب می کند، اما یک گیمبال کوچک 3 محوره را با یک دوربین 4K داخلی کوچک ترکیب می نماید. همچنین وجود یک نگهدارنده برای گوشی هوشمند در کنار آن به شما این امکان را می دهد تا به طور موثر از تلفن به عنوان مانیتور خارجی استفاده نموده و کنترل کاملی بر عملکرد داشته باشید.

پیشنهاد میشود لیست بهترین گیمبال های موبایل سال 2022 رو نیز مطالعه کنید: بهترین گیمبال های موبایل

2. به کدام ویژگی ها نیاز دارید؟

مهمترین ویژگی گیمبال تثبیت آن است و می توانید گیمبال های تک محوره، دو محوره یا سه محوره را برای کمک به این امر خریداری کنید. گیمبال‌های تک محوری در صورتیکه تنها نیاز به تراز کردن افقی باشد، می‌توانند مفید واقع شوند (مثلاً در یک پهپاد FPV)، در واقع هیچ عنصر خلاقانه‌ دیگری را به کار شما اضافه نمی‌کنند. اکثر گیمبال های دوربین یا تلفن با تثبیت دو محوره یا سه محوره عرضه می شوند.

گیمبال‌های دو محوره ارزان‌تر و کمی کوچک‌ترند، اما عدم تثبیت در نوع یک محوره به این معناست که اگر مثلاً حین‌ پیاده‌روی در حال فیلمبرداری هستید، می‌توانید پیوسته نتایج صافی داشته باشید. به همین دلیل است که اکثر گیمبال های توصیه شده توسط ما تثبیت کننده 3 محوره را ارائه می دهند. این حرکات صحیح در هر سه صفحه و تمایل به ارائه امکانات اضافی، مانند ردیابی خودکار، حرکت افقی برای عکس‌های تایم لپس، و کمک با تعدادی زیادی شات های تصنعی، مانند گردباد و حرکات افقی سریع و ناگهانی را فراهم می‌کنند.

راهنمای خرید گیمبال - به کدام ویژگی ها نیاز دارید

وقتی نوبت به سایر ویژگی های گیمبال می رسد، بهتر است تصمیم بگیرید که برای دستیابی به دیدگاه خلاقانه خود به چه چیزی نیاز دارید. اگر این فقط برای کاهش برخی از لرزش های ناشی حرکت در فیلم باشد، برخی از گیمبال های پایه ای تر (حتی یک گیمبال مکانیکی بدون موتور) بهترین مورد برای شروع کار خواهند بود.

اما اگر می‌خواهید گیمبال را با استفاده از تلفن همراه خود از راه دور کنترل کنید، به مدلی (مانند Zhiyun Crane 2S یا DJI RSC 2 ) با اتصال بلوتوث نیاز دارید. به همین ترتیب، اگر می خواهید تنظیمات را بدون استفاده از تلفن خود انجام دهید، به دنبال صفحه نمایش OLED (مانند DJI RSC2) یا حتی یک صفحه نمایش لمسی داخلی باشید که می توان آن را در Zhiyun Weebill 2. یافت.

3. مشخص کردن بودجه

یکی از عوامل مهم در خرید گیمبال دوربین عکاسی، تعیین بودجه است. گیمبال‌ها در طیف وسیعی از قیمت‌ها موجود هستند، از مدل‌های مقرون‌به‌صرفه تا مدل‌های حرفه‌ای.

عوامل زیادی وجود دارد که بر قیمت گیمبال‌های دوربین عکاسی تأثیر می‌گذارد، از جمله:

  • نوع گیمبال: گیمبال‌های سه محوره گران‌تر از گیمبال‌های دو محوره هستند.
  • وزن تحمل گیمبال: گیمبال‌هایی که می‌توانند دوربین‌های سنگین‌تر را تحمل کنند گران‌تر هستند.
  • ویژگی‌ها: گیمبال‌هایی با ویژگی‌های بیشتر، مانند تثبیت کننده تصویر داخلی یا کنترل از راه دور، گران‌تر هستند.

برای تعیین بودجه گیمبال دوربین عکاسی، باید در نظر بگیرید که از گیمبال برای چه چیزی استفاده خواهید کرد. اگر فقط برای فیلمبرداری و عکاسی آماتور استفاده می‌کنید، نیازی به گیمبال گران‌قیمت ندارید. با این حال، اگر قصد دارید از گیمبال برای فیلمبرداری حرفه‌ای یا عکاسی ورزشی استفاده کنید، به یک گیمبال با کیفیت بالا نیاز خواهید داشت که می‌تواند هزینه بیشتری داشته باشد.

در اینجا چند راهنمای کلی برای تعیین بودجه گیمبال دوربین عکاسی آورده شده است:

  • برای فیلمبرداری و عکاسی آماتور: 100 تا 500 دلار
  • برای فیلمبرداری حرفه‌ای: 500 تا 1000 دلار
  • برای عکاسی ورزشی: 1000 دلار به بالا

البته، این فقط راهنمایی است و قیمت گیمبال‌های دوربین عکاسی می‌تواند بسته به برند، مدل و ویژگی‌ها متفاوت باشد.

به عنوان مثال ممکن است کار با DJI Ronin 2 (بالا) عالی به نظر برسد، اما هزینه ای معادل 8399 دلاری / 6499 پوندی / 10999 دلار استرالیا خواهد داشت.

به همین نحو، Zhiyun Crane-M2 برای مبتدیان طراحی شده است و فقط 199 دلار / 199 پوند / 269 دلار استرالیا قیمت دارد، اما با تعدادی زیادی از دوربین ها، از مدل های بدون آینه سبک گرفته تا گوشی های هوشمند و دوربین های اکشن، سازگار است. به لطف شمار زیاد حالت های گیمبال، به راحتی می توان با حداقل آگاهی و زمان تنظیم، به شات های مختلف حرفه ای و خلاقانه دوربین دست یافت. برای مبتدیان، خواه یک گیمبال برای گوشی یا دوربین داشته باشند این قیمت تخمینی برای شروع مناسب است.

4. در مورد سایز و وزن فکر کنید

درست همانند دوربین ها، گیمبال ها در اشکال، سایز ها و وزن های مختلفی عرضه می شوند. از جنبه حرفه‌ای‌تر بازار نگاه کنید، گیمبال ها احتمالاً دارای پایه های بزرگی هستند که بایستی با دو دست نگه داشته شوند و به یک کیف نیز برای حمل و جابجایی نیاز می باشد. همچنین به یاد داشته باشید که گیمبال برای تامین انرژی موتور الکتریکی و حسگرها به باتری نیاز دارد، که می توانند وزن زیادی را به کیف کیت شما اضافه کنند.

راهنمای خرید گیمبال - در مورد سایز و وزن فکر کنید

مدل هایی مانند DJI RSC 2، Zhiyun محدوده Weebill -S یا Crane و Manfrotto MVG460 همگی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نسبتاً راحت تا شوند تا بتوان آن‌ها را در یک کوله پشتی (ترجیحاً با محفظه‌های ایمن) جا داد. همچنین متوجه خواهید شد که دسته ها و پایه ها از بدنه اصلی جدا شده و حتی سایز را بیشتر کاهش دهند.

مینی گیمبال‌ها برای گوشی‌های هوشمند و دوربین‌های اکشن بسیار کوچک‌تر مناسب می باشند، به راحتی می‌توان آن‌ها را جمع و در یک کوله‌پشتی کوچک، کیف یا حتی یک جیب بزرگ جا داد. برای مثال، گیمبال بی نهایت هوشمندانه Smooth-Q3 Zhiyun گوشی هوشمند، با ابعاد 45x154x180 میلی در حالت تا شده و وزن 340 گرم، کوچک است، با اینحال دارای یک فلاش داخلی و یک برنامه همراه است که کار سخت تسلط بر شات های درجه یک حرفه ای را انجام می دهد.

پیشنهاد میشود مقاله بهترین گیمبال های دوربین DSLR نیز مطالعه کنید: بهترین گیمبال های دوربین DSLR

5. زمان راه اندازی را مد نظر قرار دهید

یکی از جنبه‌های پیچیده‌تر داشتن گیمبال، به‌ویژه انواع طراحی شده برای دوربین‌های بدون آینه و DSLR بزرگ‌تر، تنظیم آنهاست. نمی توانید صرفا” جعبه را باز کرده، دوربین را وصل و شروع به فیلم برداری نمائید، زیرا برای اطمینان از اینکه موتورها بیش از حد کار نمی کنند و پیش از موعد نمی سوزند، آنها به تعادل دقیق نیاز دارند

راهنمای خرید گیمبال - زمان راه اندازی را مد نظر قرار دهید

مسلماً، برنامه‌ها (مانند DJI در بالا) و آموزش‌های ویدیویی زیادی برای کمک در مورد این مسئله وجود دارد، اما هنوز برای آماده کردن آن به زمان و مقداری صبر نیاز است. دستگاه های سطح ابتدایی برای گوشی‌های هوشمند و دوربین‌های اکشن بسیار ساده‌تر هستند، زیرا معمولاً در مورد مرور نصب سریع و تعادل سپس کنار گذاشتن آن برای همه موارد استفاده‌ بعدی است.

هرچه گیمبال پیچیده‌تر باشد، به احتمال زیاد در هر بار که برای فیلمبرداری مجبور خواهید بود تغییرات کوچکی را اعمال کنید، بنابراین باید این مسئله را مد نظر داشته باشید. هرچند راه‌اندازی سریع در اولویت است، اما به دنبال مدلی– مانند Zhiyun Crane 2S یا DJI RSC 2 – با مکانیسم‌های قفل برای هر محور باشید، بنابراین می‌توانید هر یک را در هر نوبت متعادل کنید.

گیمبال‌های مدرن همچنین دارای حالت‌های داخلی متعددی برای دستیابی به جلوه‌های مختلف فیلم‌برداری هستند و تسلط بر آنها نیز وقت گیر می باشد. برای مثال، تمایز بین حالت Pan Follow و POV، مشخص می کند که کدام محور قفل و در نهایت دوربین چگونه رفتار می کند. از این گذشته، یک گیمبال سه محوره مدرن از عملکرد حرکت رو به بالا و پائین، عقب و جلو و حرکت به کناره ها، و معمولاً با حالت اولویت‌بندی یک یا دو مورد از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

Zhiyun Smooth-Q3 ذکر شده در بالا از یک برنامه پشتیبان استفاده می کند تا بیشترین کار را برای دستیابی به شات هایی هایی با ظاهر عالی انجام دهد بنابراین کاربران می توانند با صفحه گوشی هوشمند تعامل داشته باشند، روی سوژه ها قفل و یا آنها را دنبال کنند و حتی زوم دوربین تلفن (بسته به مدل) را با استفاده از کلید ضامن در کنار کم و زیاد کنند.

6. به چه مدت زمان برای عکسبرداری(فیلمبرداری) نیاز دارید؟

یکی از جنبه های که در این مقاله راهنمای خرید گیمبال به آن می پردازیم زمان استفاده هستش. هر وسیله دارای موتورهای الکتریکی و سنسورها، به منبع انرژی نیاز دارد که معمولاً به شکل باتری های قابل شارژ می باشند. گیمبال‌های حرفه‌ای‌تر، مانند انواع مختص دوربین‌های بدون آینه و DSLR سنگین‌تر، اغلب از باتری های قابل جابجایی استفاده می‌کنند، بنابراین افرادی که ضبط های حرفه‌ای طولانی‌تری دارند، می‌توانند مجموعه‌های یدکی خود را داشته و در صورت لزوم تعویض کنند.

به چه مدت زمان برای عکسبرداری(فیلمبرداری) نیاز دارید

در مدل‌های سطح مصرف‌کننده، مانند مدل‌های دوربین‌های اکشن و تلفن‌های هوشمند، تمایل برای استفاده از باتری‌های قابل شارژ تعبیه شده داخلی وجود دارد که کوچک‌ترند و دوام چندانی ندارند. بعلاوه، برای شارژ مجدد بایستی آن را به یک پریز وصل کنید

با این حال، ادعا شده هر دو نوع DJI RSC 2 و Zhiyun’s Crane دارای زمان کارکرد باتری 12-14 ساعت هستند. اگر از بسیاری از امکانات در مدت زمان طولانی استفاده می‌کنید، اندکی در مورد عمر باتری تردید کنید، با اینحال این ها به گونه ای طراحی شده‌اند که بدون ناامید کردن اپراتورها، در فیلمبرداری های طولانی دوام بیاورند.

همچنین شایان ذکر است که در برخی از مدل‌های حرفه‌ای‌تر امکان شارژ، دوربین و سایر لوازم جانبی از طریق بسته‌های باتری داخلی اشان وجود دارد که باعث آرامش خاطر در مورد خاموش نشدن ناگهانی دوربین فیلمبرداری در حین فیلمبرداری می شوند

نتیجه گیری

در این مقاله، به بررسی عوامل مهم در خرید گیمبال دوربین عکاسی پرداختیم. یکی از این عوامل، تعیین بودجه است. گیمبال‌ها در طیف وسیعی از قیمت‌ها موجود هستند، بنابراین مهم است که قبل از خرید بودجه خود را مشخص کنید.

برای تعیین بودجه گیمبال دوربین عکاسی، باید در نظر بگیرید که از گیمبال برای چه چیزی استفاده خواهید کرد. اگر فقط برای فیلمبرداری و عکاسی آماتور استفاده می‌کنید، نیازی به گیمبال گران‌قیمت ندارید. با این حال، اگر قصد دارید از گیمبال برای فیلمبرداری حرفه‌ای یا عکاسی ورزشی استفاده کنید، به یک گیمبال با کیفیت بالا نیاز خواهید داشت که می‌تواند هزینه بیشتری داشته باشد.

در اینجا چند نکته برای صرفه‌جویی در هزینه گیمبال دوربین عکاسی آورده شده است:

  • از مدل‌های دست دوم استفاده کنید: گیمبال‌های دست دوم اغلب می‌توانند به نصف یا حتی کمتر از قیمت اصلی خود فروخته شوند.
  • برای ویژگی‌های اضافی هزینه نکنید: اگر فقط به یک گیمبال ساده نیاز دارید، نیازی به خرید گیمبال با ویژگی‌های اضافی مانند تثبیت کننده تصویر داخلی یا کنترل از راه دور ندارید.
  • به دنبال معاملات باشید: بسیاری از فروشگاه‌ها و خرده‌فروشان آنلاین معاملات و تخفیفات گیمبال ارائه می‌دهند.

با کمی تحقیق و برنامه ریزی، می‌توانید گیمبال مناسبی را برای نیازهای خود با بودجه خود پیدا کنید.

در پایان، باید به این نکته اشاره کنیم که گیمبال یک ابزار ضروری برای هر عکاسی است که می‌خواهد تصاویر و فیلم‌های باکیفیت و بدون لرزش ثبت کند. با خرید یک گیمبال مناسب، می‌توانید سطح فیلمبرداری و عکاسی خود را به سطح بالاتری ببرید.

لیست 37 مدل پرفروش ترین گیمبال دوربین عکاسی دیجی کالاخط جدا کننده

5/5 - (2 امتیاز)
منبع
engineershuhub

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا