اسباب بازی، کودک و نوزادراهنمای خرید

راهنمای خرید تشک نوزاد و کودک : آنچه قبل از خرید بایستی بدانید

مقدمه

هنگام انتخاب تشک نوزاد برای کودکان، ایمنی و راحتی در اولویت می باشند. امروزه انواع مختلفی از تشک های تخت در دسترس هستند که هر کدام در محدوده وسیعی از ضخامت ها، مواد و محدوده های قیمتی مختلف قرار دارند. همچنین استانداردها و گواهی‌های ایمنی خاصی وجود دارد که بایستی هنگام انتخاب تشک به دنبال آن ها بود – این کار می‌تواند تجربه خرید متفاوتی نسبت به انتخاب تشک برای خودتان باشد. پس با مقاله راهنمای خرید تشک نوزاد و کودک همراه باشید.

انتخاب تشک کودک و نوزاد

با وجود اطلاعات فراوان موجود، اکنون می‌توانید به دنبال تشک نوزاد مناسب برای کودک خود باشید. با اینکه شما را به صحبت با یک متخصص اطفال در مورد تشک مناسب برای کودک تشویق می کنیم، اما اطلاعات مهم را – از اصول اولیه تا جزئیات مهم – نیز در کنار هم قرار داده ایم تا از یافتن بهترین تشک برای نوزاد نازنین خود مطمئن شوید.

لیست پیشنهادی کاربران تشک نوزاد دیجی کالا

خط جدا کننده

تشک کودک شمسه نگار مدل DTC51 به همراه بالش

تشک کودک شمسه نگار مدل DTC51 به همراه بالش

  • قابلیت‌های مقاومتی: مقاوم در برابر حرارت
  • قابلیت استفاده: دورو
مشاهده محصول در دیجی کالا
تشک آنتی رفلاکس کودک ایسیز کد 5656

تشک آنتی رفلاکس کودک ایسیز کد 5656

  • قابلیت‌های مقاومتی: لایه نفوذناپذیر مایعات
مشاهده محصول در دیجی کالا
تشک غلت گیر نوزاد مدل گارد دار

تشک غلت گیر نوزاد مدل گارد دار

  • قابلیت‌های مقاومتی: سطح ضد لغزش
  • قابلیت استفاده: یک رو
مشاهده محصول در دیجی کالا
تشک بیبی جم  مدل FDS33

تشک بیبی جم  مدل FDS33

  • قابلیت استفاده: ار هر دو سمت
  • امکانات تغییر ابعاد و وزن: تاشو
مشاهده محصول در دیجی کالا
تشک آنتی رفلاکس کودک ایسیز مدل Is170.14

تشک آنتی رفلاکس کودک ایسیز مدل Is170.14

  • قابلیت‌های مقاومتی: سطح ضد لغزش
مشاهده محصول در دیجی کالا

راهنمای خرید تشک نوزاد و کودک: انواع تشک تخت نوزاد

انواع تشک تخت نوزاد

برخی از جنبه های خرید تشک برای تخت نوزاد یا کودک نوپا شبیه خرید تشک برای خود شما خواهد بود. تشک ها معمولاً در دو دسته اصلی قرار می گیرند – فوم و فنری. در ادامه هر یک شرح داده ایم.

تشک فوم

این تشک‌های تخت معمولاً محبوب هستند زیرا نسبت به انواع فنری سبک‌تر بوده و به احتمال زیاد گزینه ارزان‌تری محسوب می شوند. ضخامت‌ آن‌ها متفاوت و معمولاً از 3 تا 6 اینچ متغیر است.

برای کمک به جلوگیری از سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) و بروز خفگی، انتخاب یک تشک فومی برای تخت نوزاد که مختص نوزادان طراحی شده باشد، حائز اهمیت است. و بایستی به جای نرم تر بودن، سفت تر باشد.

طبق توصیه آکادمی اطفال آمریکا (AAP) باید از تشک‌های فوم هوشمند یا تشک های خیلی نرم اجتناب کرد. تشک فوم باید محکم بوده و شکل خود را حفظ نماید. هنگام استفاده از تشک های خیلی نرم یا تشک تهیه شده از فوم هوشمند امکان ایجاد یک تورفتگی یا یک گودی توسط سر نوزاد وجود دارد که ممکن است احتمال خفگی او را افزایش دهد.

تشک فنری

این تشک ها دارای کویل فولادی هستند که توسط لایه ای از فوم، لایی و پارچه پوشانده شده است. مواد با کیفیت سنگین تر و بادوام تر خواهند بود. BabyCenter می گوید که ضخامت پایین تر به معنای سیم ضخیم تر است که بادوام تر و در نتیجه محکم تر خواهد بود.

شوتز از Colgate Juvenile Products در مقاله گزارش مصرف کننده معتقد است: «میزان فولاد و نه تعداد کویل ها در یک تشک فنری باید مورد ارزیابی قرار گیرد. این گزارش بیان می کند که ضخامت کویل های تشک از 19 تا 5/12 گیج (ضخامت ورقه فولاد) است که عددی کمتر در برابر فولاد ضخیم تر می باشد. شوتز گفت: «به دنبال تعداد کویل متوسط تا زیاد باشید. “حدود 135 تا 150 یک میان رده خوب محسوب می شود.” همچنین باید ضخامت فولاد 5/15 یا کمتر را مد نظر داشته باشید

راهنمای خرید تشک نوزاد و کودک: مواد ارگانیک را مد نظر قرار دهید

تشک های ارگانیک زیادی در فروشگاه ها و بصورت آنلاین در دسترس می باشند. اینها هنوز هم در درجه اول ممکن است فوم یا فنری باشند، آنها صرفا” با مواد آلی و کاملا طبیعی تهیه شده اند. برخی از این مواد عبارتند از:

  • پنبه آلی
  • پشم
  • الیاف نارگیل
  • پلیمرهای قابل استفاده در مواد غذایی
  • فوم گیاهی
  • لاتکس طبیعی

به دلیل کیفیت مواد ارگانیک و طبیعی، تشک های ارگانیک گران ترند و با یک قیمت مقرون به صرفه در دسترس همه قرار ندارند.

طرفداران تشک های ارگانیک و طبیعی به سمیت بالقوه برخی از مواد مورد استفاده در تشک های استاندارد اشاره می کنند. بر اساس مقاله ای از BabyCenter ، “آنها مدعی هستند که مواد شیمیایی و ترکیبات صنعتی مورد استفاده در تشک های استاندارد – یعی بازدارنده های اشتعال که تحت عنوان PBDE ( دی فنیل اترهای پلی برومینه)، وینیل و فوم پلی اورتان شناخته می شوند – گازهای سمی منتشر می کنند و این مواد بکار رفته در تهیه تشک می توانند برای نوزادان مضر باشند. برخی دیگر معتقدند موادی مانند لاتکس می توانند باعث بروز واکنش های آلرژیک در نوزادان شود.

به تشک های داری برچسب “ارگانیک” دقت کنید. گواهینامه Oeko-Tex Standard 100 یک گواهینامه جهانی می باشد که تأیید می کند که یکسری از مواد بازدارنده اشتعال و برخی فلزات سنگین در ساخت تشک مورد استفاده قرار نگرفته است.

راهنمای خرید تشک نوزاد و کودک: به دنبال چه چیزی باشید

خرید جدید

در صورت امکان از تشک دست دوم استفاده نکنید. چند دلیل برای این کار وجود دارد. تشک های کهنه یا فرسوده – به خصوص انواع دارای فوم یا لایی– می توانند محل رشد باکتری هایی تاثیر گذار بر سلامت کودک باشند. تشک‌های قدیمی‌تر سفت نبوده که آن را به محیطی ناامن برای خواب نوزادان تبدیل می‌کند.

سایز بندی

سایز مجاز تشک تخت – که توسط CSPC تنظیم شده – حداقل 25/27 اینچ در 25/51 اینچ بوده و ضخامت آن از 6 اینچ فراتر نمی رود. باید مطمئن شوید که تشک کاملاً و به خوبی با تخت متناسب است. طبق دستورالعمل های CPSC، مطمئن شوید که هیچگونه فضایی بزرگتر از دو انگشت بین تخت و تشک وجود ندارد. اندازه گیری های دقیق تر از یک اینچ بیشتر نمی باشند. این فواصل فضاهایی را برای به دام افتادن سر نوزاد و بروز خفگی بالقوه فراهم می کنند.

وزن

تشک فومی حدود هفت تا هشت پوند وزن دارد اما می تواند تا وزن 20 پوند هم برسد زیرا فوم پلی اورتان سنگین تر است. تشک های فنری کویل، با وزن حدود  15 تا 30  سنگین تر خواهند بود.

کاور ها

یک کاور پنبه ای ضد آب یا سازگار با محیط زیست (ضدآب)  به منظور اجتناب از کثیف شدن بایستی برای تشک در گرفته شود.، جدا کردن و شستن کاور های قابل تعویض راحت می باشد. مطمئن شوید که به خوبی در جای خود و زیر ملافه رو تختی قرار می گیرد، از تبدیل آن به یک عامل خطر خفگی جلوگیری کنید.

تهویه

باید تشک و کاور تشکی خریداری شود که جریان هوا را تقویت کرده و به کودک اجازه تنفس راحت، مخصوصاً هنگام غلت زدن بر روی شکم را بدهد. به دنبال دریچه های مخصوص تعبیه شده در کناره تشک برای حفظ جریان هوا باشید.

تشک های تخت 2 طرفه

ممکن است برخی از تشک ها را با عنوان تشک تخت خواب “2 طرفه” در بازار مشاهده کنید. این بدان معناست که تشک دو طرفه بوده و می توان در مراحل مختلف رشد کودک آن را برگردانید. یک طرف تشک که سفت تر است برای نوزادان کوچکتر و طرف نرم تر نیز برای کودکان نوپا مناسب است. همیشه قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه کدام طرف برای کودک مناسب است، با پزشک اطفال مشورت کنید. در لبه تشک بایستی برچسبی وجود داشته باشد که هر طرف را مشخص نماید.

راهنمای خرید تشک نوزاد و کودک: استانداردها و گواهینامه های تشک نوزاد

هنگام انتخاب تشک تخت، ایمنی یک فاکتور مهم محسوب می شود. در صورتیکه تشک تخت خود را در ایالات متحده خریداری می کنید، باید استانداردهای ایمنی تعیین شده توسط کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی ایالات متحده و انجمن آزمون و مواد آمریکا را داشته باشند

به گفته مرکز BabyCenter، انجمن تولیدکنندگان محصولات خردسالان (JPMA) تشک های تخت خواب را آزمایش یا تایید نمی کند.

اگر به دنبال تشک تهیه شده از مواد طبیعی یا ارگانیک هستید، گواهینامه های شناخته شده دیگری نیز وجود دارد که می توانید آنها را بررسی نمائید.

گواهی Oeko-Tex Standard 100 : این گواهی تایید می کند که تست ها، شامل پردازش صورت گرفته و محصول از نظر مواد مضر غربالگری شده است. به یاد داشته باشید که تنها برخی از قسمت‌های تشک کودک ممکن است  دارای گواهینامه Oeko-Tex باشند، پس چاپ ریز را کامل مطالعه کنید.

استاندارد جهانی نساجی ارگانیک (GOTS): GOTS استانداردی مختص منسوجات تهیه شده از الیاف آلی می باشد. طبق وب سایت GOTS، این استاندارد “معیارهای زیست محیطی سطح بالا را در کل زنجیره تامین منسوجات ارگانیک تعریف می کند و همچنین نیاز به رعایت معیارهای اجتماعی دارد.” منسوجات تنها زمانی قادر به دریافت گواهینامه GOTS هستند که حداقل دارای 70 درصد الیاف آلی باشند.

گواهی GRENGUARD: برنامه گواهی GRENGUARD یک برنامه آزمایشی دیگر برای انتشار مواد آلاینده از محصولات و مواد مصرفی است. GRENGARD معیارهای مبتنی بر استانداردهای صنعتی و دولتی را بررسی می کند. لطفاً به یاد داشته باشید، هیچ استانداردی برای تشک های طبیعی وجود ندارد، بنابراین باید گواهی خاص هر تشک مدنظر را بررسی کنید.

راهنمای خرید تشک نوزاد و کودک: قیمت

می توان تشک های نوزادان و کودکان نوپا را در طیف وسیعی از قیمت ها پیدا کرد. برخی با قیمت حدود 40 دلار در دسترس هستند و برخی دیگر – که به احتمال زیاد با مواد ارگانیک و بادوام ساخته شده اند – ممکن است تا 400 دلار یا بیشتر قیمت داشته باشند.

نتیجه گیری

اینکه کدام تشک برای کودک انتخاب می شود اهمیت چندانی ندارد، اما پیروی از دستورالعمل های آکادمی اطفال آمریکا (AAP) برای خواب ایمن ضروریست. این دستورالعمل شامل خواباندن نوزاد به پشت و برداشتن همه اسباب بازی ها، پتوها، بالش ها یا سایر وسایلی است که به طور بالقوه ممکن است باعث خفگی کودک در طول شب شوند.

به همین نحو، از بکارگیری ضربه گیر در تخت نوزاد بایستی اجتناب کرد. هر دو گروه پیشگیری از AAP و SIDS در مورد ضربه گیرهای تخت – از جمله آسترهای مشبک قابل تنفس هشدار می دهند. طبق نظر متخصصان، شواهدی که نشان دهد اینها از بروز آسیب‌ها جلوگیری می‌کنند، وجود نداشته و حتی آسترهای توری می‌توانند باعث کاهش جریان هوا در تخت نوزاد شوند، که عامل مهمی در ایجاد SIDS محسوب می شود.

لیست 37 عدد پرفروش ترین تشک نوزاد دیجی کالا

خط جدا کننده

5/5 - (2 امتیاز)
منبع
Look After Babies

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا