خودرو، ابزارآلات

راهنمای خرید آمپلی فایر ماشین و معرفی انواع مدل های 2022

راهنمای جامع خرید آمپلی فایر ماشین به همراه لیست بهترین ها و پرفروش ترین ها

مقدمه

آیا به دنبال راهنمای کاملی برای یافتن بهترین آمپلی فایر خودرو هستید؟ نگران نباشید، در این راهنمای خرید آمپلی فایر ماشین از مسیر انتخاب، همه چیز را برای شما شرح داده ایم. همچنین مطالبی در مورد آمپلی فایر چیست، کار آمپلی فایر چیست، بهترین مارک آمپلی فایر ماشین، لیست بهترین آمپلی فایر ماشین، انواع آمپلی فایر، نصب آمپلی فایر خودرو و …. آورده شده است.

انتخاب آمپلی فایر ماشین

مهمتر از همه، شما تمام موارد لازم در مورد آمپلی فایرهای خودرو، شامل انواع، کاربردها و فاکتورهای عملکرد آنها را یاد خواهید گرفت.
بنابراین، با ما همراه باشید و مقاله راهنمای خرید آمپلی فایر ماشین را بخوانید تا درباره آمپلی فایرهای خودرو و اینکه آنها چگونه می توانند عملکرد اسپیکر خودروی شما را افزایش دهند، اطلاعاتی کسب کنید.
این مقاله بر این موضوع که چگونه می توان یک خریدار خوب آمپلی فایر خودرو بود، متمرکز است. اگر به دنبال بررسی‌های خاص تر و دقیق‌تر می باشید، مقاله ما را در مورد اینکه کدام آمپلی فایر خودرو را خریداری کنید، بررسی نمائید. همچنین به معرفی بهترین مارک آمپلی فایر ماشین پرداخته خواهد شد.

بهترین آمپلی فایر ماشین پیشنهادی با بودجه های مختلفخط جدا کننده

آمپلی فایر خودرو ام بی آکوستیکس مدل MBA-4680XLBT

آمپلی فایر خودرو ام بی آکوستیکس مدل MBA-4680XLBT

  • تعداد کانال: 4
مشاهده محصول در دیجی کالا
آمپلی فایر خودرو ام بی آکوستیک مدل MBA-48000DX

آمپلی فایر خودرو ام بی آکوستیک مدل MBA-48000DX

  • تعداد کانال: 4
  • توان خروجی مداوم در هر کانال 4 اهم: 120
  • ویژگی‌های آمپلی‌فایر: قابلیت پل‌زنی (Bridgeable)
مشاهده محصول در دیجی کالا
آمپلی فایر خودرو ام بی آکوستیک مدل MBA-4670

آمپلی فایر خودرو ام بی آکوستیک مدل MBA-4670

  • تعداد کانال: 4
مشاهده محصول در دیجی کالا
آمپلی فایر خودرو لئودئو مدل LC804

آمپلی فایر خودرو لئودئو مدل LC804

  • تعداد کانال: 4
مشاهده محصول در دیجی کالا
آمپلی فایر خودرو ام بی آکوستیکس مدل MBA-1000XR

آمپلی فایر خودرو ام بی آکوستیکس مدل MBA-1000XR

  • تعداد کانال: 2
  • ویژگی‌های آمپلی‌فایر: ترمینال RCA
مشاهده محصول در دیجی کالا

پیشنهاد می شود در صورت تمایل لیست بهترین آمپلی فایر های 4 کانال را مشاهده کنید.

راهنمای خرید آمپلی فایر ماشین: آمپلی فایر ماشین چیست؟

آمپلی فایر خودرو چیست؟ برای شروع، آمپلی فایر خودرو اصولاً یک وسیله الکترونیکی می باشد که از آن برای افزایش سیگنال های صوتی ورودی استفاده می کنیم. این سیگنال‌ها به ساب ووفرها (یا ووفرها) کمک می‌کنند تا بتوانند صدای شفافی ارائه دهند. علاوه بر این، آمپلی فایر بعنوان مغز سیستم صوتی خودرو شما عمل می کند.

به عبارت دیگر، امروزه آمپلی فایرهای قوی از ضروریات هر سیستم موزیک خودرویی محسوب می شوند زیرا به شما امکان می‌دهند سطح صدا را در خودرو خود ارتقاء دهید. توصیه می کنیم برای داشتن بهترین تجربه صوتی، هر استریو خودرویی با یک آمپلی فایر با کیفیت مورد استفاده قرار گیرد. برای آشنایی بیشتر با آمپلی فایر ماشین با ادامه مقاله راهنمای خرید آمپلی فایر ماشین همراه باشید.

راهنمای خرید آمپلی فایر ماشین: کار آمپلی فایر خودرو

این سوالی است که افراد وقتی آگاهی زیادی در مورد آمپلی فایرها ندارند، می پرسند. (و اگر شما یکی از آنها هستید، اشکالی ندارد! ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.) یک آمپلی فایر سطح صدا را افزایش می دهد و انرژی جدیدی برای ووفرها یا ساب ووفرهای شما فراهم می کند تا بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند.

مزایای افزودن آمپلی فایر

برخی از مزایای افزودن آمپلی فایر به سیستم صورتی خودروی شما به شرح زیر می باشند:

کیفیت صدای بهتر

اولا”، یک آمپلی فایر کیفیت صدای ووفر یا ساب ووفر خودروی شما را با فراهم کردن سیگنال های الکترونیکی کافی برای آنها افزایش می دهد تا بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند. هنگامی که یک آمپلی فایر به سیستم موزیک خود اضافه می کنید، موسیقی شما بسیار واضح تر به گوش می رسد. این بدان دلیل است که آمپلی فایر تمام سیگنال های الکترونیکی موجود را جمع آوری می کند تا آنها را به ساب ووفرهای شما انتقال دهد. همانطور که گفته شد، یک آمپلی فایر همچنین منبع تغذیه مناسبی را به اسپیکرها می دهد که آنها را قادر می سازد بدون هیچ گونه مشکلی کار کنند.

توان کافی برای اسپیکرهای ارتقا یافته

در ادامه، توجه داشته باشید که یک سیستم استریوی داخلی کارخانه ای، قدرت کافی را به اسپیکرهای ارتقا یافته شما نمی دهد. این باعث می شود صدا ضعیف تر یا مخدوش شود. در نتیجه، از صدای اسپیکرهای ارتقا یافته جدید خود آزرده خواهید شد. از طرف دیگر، اگر یک آمپلی فایر خوب نصب کنید، برق مورد نیاز را در اختیار اسپیکرهای جدید شما قرار می دهد و اسپیکرها می توانند براحتی و بدون مشکل کار کنند. این یکی از برجسته ترین مزایای استفاده از آمپلی فایر است.

تغذیه ساب ووفر

بسیاری از افراد می‌دانند که تامین برق یک ساب ووفر کار چندان ساده‌ای نیست. برای اینکه ساب ووفر بخوبی کار کند به مقدار زیادی انرژی نیاز دارد. گیرنده یا استریو ساخته شده در کارخانه قادر به تامین برق کافی برای ساب ووفرهایی که در خودروی خود نصب کرده اید، نمی باشد. با این حال، می توانید این کار را با یک آمپلی فایر خوب انجام دهید. آمپلی فایر منبع انرژی پایداری برای کار ساب ووفرهای شما به منظور ایجاد یک صدای با کیفیت عالی، بلند و واضح است.

پیشنهاد می شود در صورت تمایل مقاله راهنمای خرید پخش خودرو را مطالعه کنید.

راهنمای خرید آمپلی فایر ماشین: نحوه نصب آمپلی فایر ماشین

نحوه نصب آمپلی فایر خودرو
نحوه نصب آمپلی فایر خودرو

برخلاف ساب ووفرها یا ووفرها، آمپلی فایر سیم کشی ندارد. شما باید لوازم جانبی اضافی را خریداری و خودتان آن را نصب کنید. در ادامه برخی از اجزای مهمی که برای نصب سیستم آمپلی فایر در خودرو باید خریداری کنید، ارائه می شوند:

  • کیت های سیم کشی قادرند هر نوع سیمی را که برای نصب آمپلی فایر نیاز دارید، ارائه دهند.
  • در صورتی که بخواهید اسپیکر خود را به آمپلی فایر متصل کنید، به یک سیم اسپیکر اضافی برای آن نیاز خواهید داشت.
  • شما به یک خازن نیاز دارید که بتواند برق ذخیره را نگه دارد و هر زمان که آمپلی فایر شما به آن نیاز داشت، آن را به راحتی ارائه دهد.
  • همچنین به سخت افزار اضافی مانند پایانه های باتری و سخت افزار توزیع برق نیاز دارید تا بتوانید آمپلی فایر را به درستی در خودرو خود نصب کنید.

ویدیوی نحوه نصب آمپلی فایر ماشین

راهنمای خرید آمپلی فایر ماشین: انواع آمپلی فایر ماشین

من افراد زیادی را دیده ام که می پرسند “چگونه برای اسپیکرها آمپلی فایر انتخاب کنیم”. در این مقاله راهنمای خرید آمپلی فایر ماشین تمام جزئیاتی که در انتخاب یک آمپلی فایر برای اسپیکرها نیاز دارید را شرح داده ام.

در واقع، این جایی است که همه چیز شروع به پیچیده تر شدن می کند و برای پیدا کردن سیستم آمپلی فایر مورد نیاز خود باید دقت کافی داشته باشید. آمپلی فایرهای خودرو معمولاً در شش نوع مختلف وجود دارند و ما در اینجا در مورد همه آنها صحبت می کنیم تا بتوانید نوع اسپیکرها، ووفرها یا ساب ووفرهای متناسب با خودروی خود را براحتی شناسایی کنید. بدون بحث بیشتر، اجازه دهید نگاهی به انواع آمپلی فایر ماشین بیندازیم.

آمپلی فایر تک کاناله

آمپلی فایرهای تک کاناله که بعنوان آمپلی فایرهای رده D نیز شناخته می شوند برای تولید توان کمی بیشتر از مدل دو کاناله استفاده می شوند. همانطور که گفته شد، این نوع آمپلی فایرها از چندین ترانزیستور استفاده می کند. با اینحال، آنها بطور کلی در وضعیتی همانند روشن یا خاموش هستند.

هیچ تفاوتی بین این نوع آمپلی فایر ها وجود ندارد. آمپلی فایرهایD قدرت کافی برای ساب ووفر، اسپیکر و ووفر شما به منظور تولید یک صدای بلند را فراهم می کنند. معمولاً با اعوجاج زیادی در اسپیکرهای تک کاناله مواجه خواهید شد و آمپلی فایرهای نوع D به راحتی قادر به کاهش اعوجاج اسپیکرهای تک کاناله شما می باشند.

آمپلی فایر دو کاناله

آمپلی فایرهای دو کاناله برای تقویت دو اسپیکر بصورت همزمان استفاده می شوند. آنها توان کافی برای فعالیت همزمان دو اسپیکر یدکی را تامین می کنند. این آمپلی فایر ها برای کامیون ها یا وسایل نقلیه بزرگ که در آن صندوق عقب در دسترس نیست، عالی می باشند. می توانید آن را در فضای زیر صندلی کامیون تنظیم کنید و با کمک آمپلی فایر های دو کاناله از موسیقی بلندتر و واضح تر اسپیکرهای خود لذت ببرید. علاوه بر این، آنها همچنین در کاهش اعوجاج ایجاد شده توسط اسپیکرها مفید هستند. آنها همیشه یک سیگنال الکترونیکی قوی برای اسپیکر فراهم می نمایند تا به خوبی فعالیت کنند.

آمپلی فایر سه کاناله

آمپلی فایر های سه کاناله از دو نوع مدار در یک آمپلی فایر استفاده می کنند. شما برق کافی را برای کار با سه اسپیکر بصورت همزمان خواهید داشت. علاوه بر این، این نوع آمپلی فایر قادر است سیگنال های الکترونیکی کافی را در اختیار شما قرار دهد تا صدای اسپیکرهای شما واضح تر و بدون نویز به گوش برسد. با کمک این آمپلی فایر می‌توانید آهنگ‌های مورد علاقه خود را با صدایی بلند، واضح و شفاف بشنوید. این نوع آمپلی فایر برای افرادی که کامیون یا وسیله نقلیه بزرگی دارند که فاقد صندوق عقب می باشد مناسب است و می توانید اسپیکرها را در زیر صندلی خود تنظیم کنید.

آمپلی فایر چهار کاناله

اینجا همه چیز جدی می شود. سیستم آمپلی فایر 4 کاناله برای اتصال همزمان 4 کانال و تقویت همزمان تعداد زیادی اسپیکر استفاده می شود. می توانید کل سیستم اسپیکر را براحتی به این نوع آمپلی فایر متصل کنید. علاوه بر این، می‌توانید از این سیستم تقویت‌کننده در صندوق عقب خودرو که می‌خواهید آن را به یک عرصه صوتی تبدیل کنید، استفاده نمائید. این آمپلی فایر، 4 اسپیکر را براحتی بصورت همزمان تقویت می کند.

آمپلی فایر پنج کاناله

این نوع آمپلی فایر همانند نوع سه کاناله عمل می کند. این در اصل یک سیستم آمپلی فایر چهار کاناله است که به یک ساب ووفر اضافی نیز اجازه می دهد تا به آن متصل شود. این نوع سیستم آمپلی فایر قادر است 4 اسپیکر و یک ساب ووفر را همزمان تقویت کند و صندوق عقب خودرو شما را به یک عرصه صوتی کاملاً کاربردی تبدیل نماید. این نوع آمپلی فایر ها معمولاً پیچیده هستند و در صورتی که با دیدگاه شما از چهارچوب صوتی مطابقت ندارند، نباید سراغ آنها بروید.

آمپلی فایر شش کاناله

آمپلی فایر های شش کاناله در خودروها متداول نیستند و در همه جا دیده نمی شوند، چون در وسایل نقلیه بزرگ و SUV ها وجود دارند. آنها قادرند چهار اسپیکر و دو ساب ووفر را همزمان تقویت کنند و یک کیفیت صدای بلند واقعی را برای شما فراهم کنند. این آمپلی فایر ها می توانند سیگنال های الکتریکی قوی را از منبع تغذیه گرفته و به ترتیب در اسپیکرها و ساب ووفرها توزیع کنند. آنها بخاطر حداکثر توان، صدای بلند و کیفیت صدا استفاده می شوند.

پیشنهاد می شود در صورت تمایل مقاله چگونه نویز سیستم صوتی را حذف کنیم را مطالعه کنید.

راهنمای خرید آمپلی فایر ماشین: 2 اهم یا 4 اهم؟ کدامیک بهتر است؟

اگر برای ایجاد یک سیستم صوتی عالی شامل ساب ووفر و اسپیکرها با کمک یک آمپلی فایر خوب به منظور داشتن صدا و کیفیت صوتی خوب بسیار جدی هستید، این موارد باید عمیقاً بررسی شوند. هم اکنون، آمپلی فایر شما از سیگنال های الکتریکی استفاده و آنها را در مدار خود فشرده می کند و اعداد وات مختلفی را بعنوان خروجی ارائه می دهد. این اعداد وات برای تعیین OHM یک آمپلی فایر استفاده می شود.

حال که به سراغ سوال اصلی می رویم یعنی” کدام یک بهتر است؟” می دانیم که هرچه OHM بالاتر باشد، آمپلی فایر بهتر سیستم صوتی شما را تقویت می کند. برخی از مدل ها حتی با قابلیت 8 OHM ارائه می شوند، اصلاح OHM تولیدی به نوع سیم کشی که ارائه دهنده ساب ووفر در اختیار شما قرار می دهد، بستگی دارد.

می دانیم که OHM بیشتر برابر است با آمپلی فایر توانمندتر، اما به یک سیستم سیم کشی بسیار پیچیده نیز نیاز دارد. بنابراین، اگر چندان جدی نمی باشید، یک مدل 4 اهم یا 2 اهمی برای تقویت سیستم صوتی خودرو شما کافی است. من در اینجا نمودار اندازه ساب ووفر را به همراه ویژگی ها و مشخصات ساب ووفرهای مختلف خودرو توضیح داده ام.

راهنمای خرید آمپلی فایر ماشین: انتخاب آمپلی فایر برای اسپیکرهای خودرو

خوب، قبل از انتخاب یک آمپلی فایر خودرو ، باید درباره عوامل خاصی که در دست یابی شما به بهترین آمپلی فایر کمک زیادی می کنند، آگاهی داشته باشید. من افراد زیادی را دیده ام که از من می پرسند “چگونه یک آمپلی فایر برای اسپیکرهای خودرو انتخاب کنم”. این راهنمای خرید آمپلی فایر ماشین، حاوی اطلاعات دقیقی در مورد انواع آمپلی فایرهای خودرو می باشد. این عوامل برای در نظر گرفتن عملکرد و قابلیت یک آمپلی فایر بسیار مهم هستند.

اندازه آمپلی فایر مهم است

اندازه یکی از مهم ترین و حیاتی ترین فاکتورهایی است که قبل از خرید یک آمپلی فایر باید مدنظر گرفت. شما باید اندازه را با توجه به فضای موجود در خودرو خود انتخاب کنید. از سوی دیگر، اندازه آمپلی فایر ها بطور مستقیم بر عملکرد آنها تأثیر می گذارد. اگر اسپیکرهای کوچکی در خودروی خود دارید، احتمالاً باید یک آمپلی فایر کوچک تهیه کنید. به همین نحو، برای روشن کردن ووفرها و ساب ووفرهای بزرگ، به یک آمپلی فایر با اندازه بزرگ نیاز دارید و اندازه آمپلی فایر به این صورت عمل می کند. بنابراین، نیازهای خود را بشناسید و براساس آنها انتخاب کنید در غیر اینصورت از تصمیم خود در انتخاب یک آمپلی فایر اشتباه پشیمان خواهید شد.

تعداد کانال ها

یکی از مهمترین قسمت مقاله راهنمای خرید آمپلی فایر ماشین همین تعداد کانا ها هستش که در آن بیشتر تمرکز خواهید کرد. تعداد کانال، اتصال آمپلی فایر به اسپیکرها را تعیین می کند. اگر فقط یک اسپیکر دارید، باید یک آمپلی فایر تک کانالی برای آن خریداری کنید. به همین نحو، این روند برای انواع دارای دو اسپیکر، سه اسپیکر و چهار اسپیکر نیز صادق است.

اگر اسپیکرهای fur و یک ساب ووفر دارید، برای این منظور به یک آمپلی فایر 5 کاناله نیاز دارید که بتواند همه آنها را به راحتی تقویت کند. بنابراین، قبل از خرید آمپلی فایر خودرو، ایده استفاده از تعداد مشخصی اسپیکر یا ساب ووفر را مد نظر داشته باشید.

سطح توان آمپلی فایر خودرو شما

توان نیز یک فاکتور ضروری است که قبل از خرید آمپلی فایر خودرو باییستی مد نظر قرار دهید. توان آمپلی فایر خودرو شما کاملاً به اسپیکرهایی که در خودرو دارید، بستگی دارد. سعی نکنید اسپیکرهای خودروی خود را کم مصرف کنید. آمپلی فایری بخرید که براحتی قادر به تغذیه اسپیکرهای خودروی شما را برای پخش یک موسیقی بلند و واضح باشد.

از طرف دیگر، اگر برای اسپیکرهای داخلی خودرو شما به یک آمپلی فایر نیاز دارند، باید مقدار RMS این اسپیکرها محاسبه کنید چون در انتخاب آمپلی فایر خودرو مفید می باشند. همیشه تنظیمات استریو را روی صدا و موسیقی بهتر تنظیم کنید.

یکی دیگر از مواردی که باید در نظر گرفته شود، تغذیه ساب ووفر شما می باشد. می توانید از آمپلی فایر دو کاناله برای روشن کردن ساب ووفر خودرو خود استفاده کنید، اما نباید این کار را با شدت انجام دهید. از آنجایی که ساب ووفر خودروی شما به توان بیشتری نیاز دارد، بهتر است یک آمپلی فایر مونو جداگانه به منظور تامین توان کافی برای برای ساب ووفر خودرو خریداری کنید.

نصب و اندازه گیری

بایستی در مورد فضایی که در خودرو خود دارید، بدانید و براساس آن تصمیم بگیرید. از فضایی که تمایل دارید به آمپلی فایر خود اختصاص دهید، تصور و ایده ای داشته باشید و مطابق با این ایده خرید کنید. برای دقت بیشتر، می توانید اندازه گیری های درستی از تمام فضای موجود در خودرو خود انجام دهید و بر اساس آن تصمیم گیری نمائید. محلی که برای نصب آمپلی فایر انتخاب کرده اید باید مکان یابی راحتی داشته باشد و همچنین اجازه سیم کشی مرتب را بدهد.

امروزه اکثر خودروها آمپلی فایر ندارند و به همین دلیل باید اجبارا” فضایی برای نصب آمپلی فایر خود اختصاص دهید. برخی از بهترین مکان‌هایی که ما توصیه می‌کنیم در صندوق عقب، پشت صندلی و در مقابل فایروال سمت سرنشین هستند.

طراحی آمپلی فایر

آمپلی فایر خودرو ها توسط شرکت ها و برندهای مختلف بصورت متفاوتی طراحی میشوند و فقط کافی است یک آمپلی فایر با طراحی جمع و جور انتخاب کنید که به فضای زیادی نیاز ندارد تا بتوانید آن را به راحتی درون خودروی خود جا دهید.

راهنمای خرید آمپلی فایر ماشین: توان آمپلی فایر خودرو

یکی دیگر از موارد که در این مقاله راهنمای خرید آمپلی فایر ماشین به آن می پردازیم بحث توان آمپلی فایر ماشین می باشد. بر اساس توان، دو نوع اصلی آمپلی فایر خودرو وجود دارد: آمپلی فایرهای آنالوگ و آمپلی فایر سوئیچینگ. انواع اصلی آمپلی فایرهای خودرو بر اساس رده های مختلف تقسیم می‌شوند و هر رده اسم حروف الفبای مناسب خود را دارد.

از بین این رده ها، رده های آمپلی فایر T و Z بیشتر توسط شرکت‌های تجاری تولید می‌شوند، درحالیکه آمپلی فایرهای A یا B معمولاً توسط بسیاری از برندها و شرکت‌های محلی عرضه می‌شوند. از بین این ده ها آمپلی فایر، 4 نوع از رایج ترین آمپلی فایر ها وجود دارد که در ادامه بصورت خلاصه به همه آنها خواهیم پرداخت:

آمپلی فایر های خودرو رده A

آمپلی فایر های خودرو رده A با هم دسته بندی می شوند زیرا از یک مدار داخلی برای داشتن جریان عبوری از ترانزیستورهای خروجی استفاده می کنند. این دسته از آمپلی فایرها همیشه روشن هستند و صدا و موزیک واضح و با کیفیتی را ارائه می دهند. از طرف دیگر، آنها در سایزهای بزرگ عرضه می شوند و اگر فضای اندکی برای آمپلی فایر در خودرو خود داشته باشید، برای شما مناسب نیستند.

آمپلی فایرهای خودرو رده B

آمپلی فایرهای رده B به علت سوئیچ بودن، کارآمدتر از آمپلی فایرهای رده A می باشند. برخلاف آمپلی فایرهای رده A، آمپلی فایر های B از مدار داخلی استفاده می‌کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد هر زمان که سیگنال صوتی یا الکترونیکی در دسترس نباشد، ترانزیستور خروجی را خاموش کنند. این ویژگی باعث کارایی بیشتر آنها شده و به این ترتیب قادرند توان بیشتری به منظور داشتن صدایی بلند و واضح را در اختیار اسپیکرها قرار دهند. تنها ایراد آمپلی فایرهای این رده، وضوح پائین صدا و اعوجاج سیگنال در نقاط بالقوه است.

آمپلی فایرهای خودرو رده AB

آمپلی فایرهای رده AB ترکیبی از آمپلی فایر های A و B هستند. ترانزیستورهای آنها همیشه دارای جریان می باشند، اما زمانی که سیگنال صوتی برای تقویت وجود ندارد از مداری استفاده می شود تا جریان به اندازه کافی کاهش یابد. علاوه بر این، در نتیجه راندمان این آمپلی فایر ها بسیار بیشتر از آمپلی فایرهای رده A می باشد و همچنین اعوجاج کمتری نسبت به آمپلی فایرهای رده B دارند. با توجه به این مزایا، آمپلی فایرهای خودرو AB بطور گسترده در اکثر خودروها و صندوق عقب وسایل نقلیه استفاده می شود.

آمپلی فایرهای خودرو رده D

در حالی که آمپلی فایرهای خودروی A، B و AB از دسته آمپلی فایرهای آنالوگ هستند، رده D تنها آمپلی فایر خودرویی است که تعویض می شود و معمولاً در بسیاری از سیستم های صوتی خودرو مورد استفاده قرار می گیرند. برخلاف آمپلی فایرهای رده A، B و AB معمولی، این آمپلی فایر با قطع و وصل کردن جریان به ترانزیستور، بسرعت و زمانیکه سیگنال صوتی برای تقویت وجود ندارد، کار می کند. آمپلی فایرهای خودروی رده D بسیار کارآمد هستند، اما مکانیسم سوئیچینگ باعث ایجاد اعوجاج در صداها می‌شود و از این رو هنگامی که آمپلی‌فایر برای مدت کمی روشن می‌شود، اختلال اندکی را حس خواهید کرد. بسیاری از آمپلی فایرهای ساب ووفر مونو براساس سیستم های آمپلی فایر رده D ساخته شده اند، اما اندازه و سایر مزایای توان، آنها را به یکی از بهترین و محبوب ترین آمپلی فایرها در سراسر جهان تبدیل کرده است.

فراتر از A، B و D

با اینکه برخی از رده های متداول را مورد بحث قرار داده ایم، اما بسیاری از آمپلی فایرهای دیگر نیز وجود دارند که با اتصال سیستم های آمپلی فایر مختلف بطور همزمان ساخته می شوند. برای مثال، آمپلی فایر خودروی نوع BD که ترکیبی از آمپلی فایرهای خودروی رده B و رده D است، در مقایسه با آمپلی فایرهای رده D می تواند اعوجاج کمتری در فرکانس های کمتر ایجاد کند و نسبت به آمپلی فایرهای نوع B کارایی بیشتری دارد.

راهنمای خرید آمپلی فایر ماشین: کدام رده آمپلی فایر را باید انتخاب کنید؟

دسته بندی بالا از سیستم های آمپلی فایر بسیار پیچیده تر از آن است که در مدت زمان کوتاهی درک شود، درست است؟ بله، برای درک رده ها به زمان زیادی نیاز دارید، اما ما این کار را برای شما ساده کرده ایم. بنابراین، اگر به کیفیت صدای خوب و بلند و بدون درگیر شدن زیاد نیاز دارید، باید به سراغ آمپلی فایرهای رده A یا رده B خودرو بروید، زیرا آنها پرکاربردترین آمپلی فایرهای موجود در بازار هستند.

در واقع، اگر ساب ووفر های کاربردی دارید، بهترین آمپلی فایر مناسب برای ساب آمپلی فایرهای خودرو رده D خواهد بود. بنابراین، تصمیم خود را با انتخاب سیستم های آمپلی فایر مختلف بر اساس کیفیت صدا و سازگاری بگیرید.
راهنمای خرید آمپلی فایر ماشین: بهترین مارک آمپلی فایر ماشین

در این بخش لیست بهترین مارک آمپلی فایر ماشین را ایجاد کرده ایم ا شما را با سازندگان قابل اعتماد در دنیایی آمپلی فایر های خودرو آشنا کنیم. این بخش در مقاله راهنمای خرید آمپلی فایر ماشین اهمیت زیادی دارد . چون کیفت آمپلی فایر رابطه مستقیم زیادی با برند دارد.

Alpine

برندی که نیازی به معرفی از سوی ما ندارد، Alpine برای نسل‌ها یک افسانه در جامعه صوتی خودرو بوده است، و این تخصص به خط تولید آمپلی‌فایرهای فعلی آن‌ها که شامل X-Series, R-Series, S-Series, Power Pack family, V-Power MRV-M500 digital amp، و خانواده پنج کاناله شامل PDR-V75 و PDX-V9 میشود.

Audiopipe

برای بیش از 35 سال، Audiopipe دنیا را با قطعات الکترونیکی که سبک زندگی را تقویت می‌کنند، به هم متصل می‌کند و نشان‌دهنده برندهای خوبی مانند Nippon America، Audiopipe Car Audio، Audiopipe Marine و Studio Z است. در حالی که در مقایسه با برندهای رایج‌تر تقویت‌کننده‌های خودرو در آن، فورا قابل تشخیص نیست. در این لیست، Audiopipe طیف کاملی از آمپلی فایرهای موبایل با کیفیت بالا مانند APSB-1299PP، APMCR-1800، میکرو آمپر APMCR-4060، مینی آمپر APMI-4150D، APCLE-2004 و طراحی کوچک APMA-5200WR را ارائه می دهد.

DS18

DS18 که مقر آن در جایی است که “پایتخت bass جهان” در نظر گرفته می شود، میامی، فلوریدا، یک یا دو چیز در مورد قطعات الکترونیکی موبایل می داند و آنچه نمایندگانش آن را “تازه ترین خط تولید صدای خودرو” می نامند، ارائه می دهد. این فلسفه هرگز بیشتر از مجموعه آمپلی فایرهای این شرکت آشکار نیست، محدوده ای که تقریباً تعداد زیادی مدل را برای هر تنظیم یا نیازی در بر می گیرد. چه هیولای چهار کاناله پر برد SLC-X1050.4 کلاس AB با توان خروجی 1050 وات باشد و چه هیولای چهار کاناله GEN-X3700.4 تمام برد کلاس AB با توان 3700 وات، DS18 دارای آمپر شما.

Focal

آمپلی‌فایرهای کانونی برای استفاده حداکثری از نصب سیستم صوتی خودرو طراحی شده‌اند، خط تولید فعلی سازنده شامل سری محصولات FPX، FD و FDS است. خط FPX برای نمایش آمپ های موزیکال و قدرتمند طراحی شده است و در مدل های FPX 4.800، FPX 2.750، FPX 1.1000، FPX 5.1200 و FPX 4.400 SQ موجود است. FDS در مدل های FDS 2.350، FDS 1.350 و FDS 4.350 موجود است، در حالی که خط FD نشان دهنده سری تقویت کننده های فوق فشرده Focal است که قرار است به یک افسانه تبدیل شود.

Hifonics

Hifonics که فوراً توسط رقبای جدی صوتی به دلیل محصولات افسانه‌ای خود به نام خدایان معروف شناخته شد، از زمان شروع مسابقات استریو اتومبیل، سرعت را در مسیرهای رقابت صوتی تنظیم کرده است. مجموعه قابل توجه تقویت کننده های قدرت کنونی این شرکت توسط مدل ساب ووفر مونو پایدار یک (1) اهمی BXX4000.1D که دارای فناوری Super D کلاس و 4000 وات است، برتری دارد و تقریباً تعداد بی نهایتی از انتخاب ها را برای هر پروژه نصبی در بر می گیرد. زیر آفتاب.

Hertz

اصطلاح “هرتز” در حوزه صدا به واحد فرکانس یا تعداد چرخه‌ها در ثانیه اشاره دارد – و در واقع، برای هرتز صوتی ، هر کاری که برند انجام می‌دهد نشان دهنده این واقعیت است که یک عملیات عملکرد محور است. نمونه موردی: مجموعه آمپلی فایرهای فعلی هرتز آئودیو شامل مدل‌های با کارایی فوق‌العاده در سری‌های Mille Power، Hertz Compact Power، Hertz DPower، HPower، SPL Show و SPL Monster است.

Infinity

اینفینیتی به‌عنوان عضوی درخشان از خانواده برندهای صوتی بین‌المللی هارمن، اخیراً توجه خود را از محصولات صوتی خانگی برای تمرکز بر اجزای موبایل معطوف کرده است. آمپر فرعی، آمپر تمام برد KAPPA FOUR، ساب آمپر KAPPA ONE 6 600 وات و مجموعه ای از مدل های ممتاز سری مرجع به همراه محصولات ارزش گرا Primus.

JBL

مانند برند خواهر خود Infinity در بالا، JBL نیز عضوی از گروه برندهای معتبر بین‌المللی هارمن است و راه خود را به دنیای سیستم‌های کارخانه‌ای ممتاز «پله‌آپ» ارائه‌شده توسط بسیاری از تولیدکنندگان خودرو پیدا کرده است.

امروزه طیف کاملی از آمپلی فایرها با ظاهری جذاب و پیشرفته توسط JBL ارائه می شود که شامل مدل هایی مانند آمپ مونو با کارایی بالا Club 5501، آمپر کلاس D mono Stadium 600، آمپر کلاس D مونو Stadium 1000، آمپر کلاس D A3001 می شود. و دیگران.

Kenwood

مجموعه فعلی تقویت‌کننده‌های صوتی قدرتمند کنوود در سری‌های معمولی KAC ، سری KAC فشرده و سری D با توزیع محدود موجود است. سری KAC معمولی شامل KAC-7005PS، KAC-5001PS، KAC-9106D، KAC-8406، KAC-5207 و KAC-6407 است. سری فشرده KAC از KAC-M1824BT، KAC-M3004، KAC-M3001 و KAC-M1814 تشکیل شده است، در حالی که سری D دارای KAC-D8105، KAC-D5101 و KAC-D3104 است.

MTX

MTX زمانی که صرفاً به خاطر محفظه‌های ساب ووفر مستحکم و بدون زندانی شناخته می‌شد، مانند بسیاری دیگر از برندهای تقویت‌کننده خودرو در لیست ما، رشد کرده و تعداد بی‌شماری از محصولات مختلف سیستم صوتی ، از جمله تقویت‌کننده‌های قدرت را ارائه می‌دهد. خط تولید فعلی این شرکت از سری آمپرهای Jackhammer، XTHUNDER و THUNDER، علاوه بر سری مدل‌های با برند کوستیک، تشکیل شده است که مدل دوم ارزش پیشنهادی را برای کسانی که به قدرت جدی با بودجه نیاز دارند، ارائه می‌کند.

Pioneer

آمپلی فایرهای پایونیر با مدل هایی که می توانند حداکثر 760 وات توان تولید کنند، آماده تکان دادن هستند و قدرت و وضوح جدیدی را به صحنه صوتی ماشین ها می بخشند.

سری فوق کارآمد کلاس D GM دیجیتال شامل GM-DX975، GM-DX874، GM-DX971، GM-DX871، GM-D9705 ، GM-D8704، GM-D9701، GM-D8701 و GM-D1004، سری شامل GM-A6704، GM-A5702، GM-A4704 و GM-A3702 است.

راهنمای خرید آمپلی فایر ماشین: نحوه تست آمپلی فایر ماشین

تست آمپلی فایر خودرو برای اینکه ببینید آیا کار می کند لزوماً کار پیچیده ای نیست، اما نکات کلیدی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. هنگام وصل کردن هر مورد الکتریکی به سیستم وسیله نقلیه خود، مطمئن شوید که قطبیت ها را درست متصل می کنید تا از آسیب های پرهزینه جلوگیری کنید. اگر آمپلی فایر دارای علائم سوختگی آشکار یا اجزای ذوب شده باشد، نمی توان آن را روی خودرو آزمایش کرد. در اینجا یک روش گام به گام برای تست آمپلی فایر خودرو آورده شده است.

مرحله 1: سیم برق (قرمز) و زمین (سیاه) را وصل کنید. برای اینکه تقویت کننده کار کند باید برق 12 ولت وارد شود و اتصال منفی خوبی داشته باشد. اگر هدف این است که آن را آزمایش کنید تا ببینید آیا کار می کند یا خیر، در بیشتر موارد نیازی به نصب آن نیست. برخی از آمپرها نیاز به اتصال به شاسی دارند، اما اکثر آنها اینطور نیستند. یکی از سریع‌ترین راه‌ها این است که سیم برق را از آمپر به قطب مثبت باتری و سیم منفی را به قطب منفی باتری متصل کنید. اگر چراغ پاور روشن شود، می توان مطمئن شد که آمپلی فایر نسوخه است.

مرحله 3: یک بلندگو را به آمپلی فایر وصل کنید. برای تعیین اینکه آیا آمپلی‌فایر واقعاً صدا می‌دهد یا خیر، سیم‌های بلندگو یا کابل‌های RCA که از یونیت پخش بیرون می‌آیند را به بلندگو در جک‌ها متصل کنید و سپس یک بلندگو را به سمت خروجی آمپلی وصل کنید. اگر برق آمپلی فایر روشن شود اما صدایی شنیده نشود، احتمال زیادی وجود دارد که آمپلی فایر در گذشته بیش از حد بارگذاری شده باشد و کار نکند. اگر صدا از بلندگو خارج می شود و صدایی مخدوش یا مبهم به نظر نمی رسد، آمپلی فایر خوب است.

مرحله 3: تمام فیوزهای موجود را برای اطمینان از تداوم بررسی کنید. هر تقویت کننده حداقل دارای یک فیوز است که معمولاً در خود شاسی آمپر قرار دارد. به طور معمول، آنها از نوع دو شاخه با بدنه پلاستیکی رنگی هستند. اگر هنگامی که برق و زمین به درستی وصل شده اند، آمپر روشن نمی شود، قبل از اینکه فرض کنید مدار داخل آن خراب است، ابتدا فیوز را بررسی کنید. اگر فیوز بدنه آمپر سالم است، بررسی کنید که آیا فیوز خطی روی سیم برق وجود دارد یا خیر. اغلب اوقات در یک محفظه پلاستیکی مشکی یا شفاف قرار دارد که از وسط شکاف می‌کند یا از هم می‌پیچد. فیوز موجود در این محفظه یک فیوز شیشه ای گرد با فلز در دو طرف آن و یک سیم کوچک از وسط آن خواهد بود. اگر فیوز ترک خورده یا خورده باشد و یا سیم داخل آن دو تکه باشد فیوز خراب است و باید تعویض شود تا آمپر روشن شود.

سوالات متداول

برخی از سوالات مطرح شده در مورد راهنمای خرید آمپلی فایر خودرو در اینجا توسط ما پاسخ داده شده اند. بنابراین، اگر هر گونه تردیدی دارید، فقط به ادامه مطلب مراجعه نمائید تا راه حل خود را با فهم ساده و آسان مشاهده کنید.
آمپلی فایر خودرو چه کاری انجام می دهد؟

آمپلی فایر خودرو چه کاری انجام می دهد؟

در واقع، عملکرد اصلی آمپلی فایر خودرو این است که یک سیگنال الکتریکی تقویت شده را ارائه دهد و بطور کلی اسپیکرهای شما را ارتقاء دهد تا بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند و قادر باشند صدای بهتر و بلندتری ارائه دهند.

چگونگی تست یک آمپلی فایر خودرو را با بهترین مولتی متر ؟

پاسخ ساده است. فقط آمپلی فایر خود را به مولتی متر وصل نموده و اندازه گیری های موجود در صفحه مولتی متر را قرائت کنید. مولتی متر به شما این امکان را می دهد تا میزان توانی که آمپلی فایر شما می تواند به راحتی تولید کند، را بدانید.

چگونه از آمپلی فایر خودرو در خانه استفاده کنیم؟

خوب، پاسخ این است که به راحتی می توانید از یک آمپلی فایر خودرو در منزل صرفا” با اتصال آن به منبع برق 12 ولت DC استفاده کنید. پس از اتصال آن به منبع برق، سیم های اسپیکر منزل خود را به آمپلی فایر وصل نمائید تا شروع به لذت بردن از موسیقی بلند و واضح کنید.

نحوه اتصال آمپلی فایر خودرو به اسپیکرها

اتصال آمپلی فایرهای خودرو به اسپیکرها کار راحتی است. تنها باید آماده پذیرش پیشنهادات جدید باشید. کتابچه های راهنماهای در دسترس هستند که با آمپلی فایر خودرو عرضه می شوند و شما را گام به گام راهنمایی می کنند تا آمپلی فایر خودرو را به اسپیکرهایتان وصل کنید.

تفاوت بین آمپلی فایر خودرو و استریوی خودرو

آمپلی فایر خودرو وسیله ای است که سیگنال های الکتریکی یا صوتی را برای ارائه توان بیشتر به اسپیکر تقویت می کند تا بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند. از طرف دیگر، سیستم استریوی خودرو برای کنترل کل سیستم صوتی خودرو مورد استفاده قرار می گیرد.

لیست 11 عدد بهترین و پروفروش ترین آمپلی فایر خودروخط جدا کننده

5/5 - (1 امتیاز)
منبع
Stereo Authority

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

2 دیدگاه

  1. خرید امپلی یکی از تصمیمات هوشمندانه است. امپلی‌ها کارایی صدای موسیقی را بهبود می‌بخشند و به استفاده کننده کمک می‌کنند تا از صدایی بلند، شفاف و لذت‌بخش لذت ببرد. در هنگام خرید امپلی، به قدرت خروجی، تعداد کانال‌ها و رابط‌های مختلف آن دقت کنید.چند محصول خوب دیگر هم معرفی میکنم:

  2. با خرید امپلی، شما عمده‌ی گوش میکنید. استفاده از امپلیفایر در بعضی از محافل آموزشی و تجربیات موسیقیایی به شنوایی عمومی کمک میکند. همچنین به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید بیشترین لذت و کیفیت را از صداها و موسیقی موردعلاقه‌تان ببرید. پس با خرید امپلی، تجربهای صوتیتان را بهبود بخشید.چند محصول خوب دیگر هم معرفی میکنم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا