خودرو، ابزارآلاتراهنمای خرید

راهنمای خرید اره های گرد بُر یا دیسکی

چه یک فرد حرفه ای باتجربه باشید و چه تازه کار نجاری را شروع کرده باشید، به یک اره دیسکی نیاز دارید. این اره شماره 1 برای برش های مستقیم محسوب می شود.

طبق گزارش‌ها در اوایل قرن نوزدهم، زنی به نام تابیتا بابیت، اولین اره دیسکی را با چسباندن یک تیغه اره به چرخ نخ ریسی خود اختراع کرد.

اره های دیسکی مدرن در سال 1923، زمانی که ادموند میشل اولین اره دیسکی دستی را تولید و شرکت Skilsaw را برای بازاریابی آن تأسیس کرد، وارد بازار شدند. به همین دلیل است که اره دیسکی هنوز هم گاهی بعنوان اره صنعتگری شناخته می شود. هر چه آن را می نامید، فرقی نمی کند یک نجار باتجربه یا فردی مبتدی و در شرف شروع اولین پروژه خود باشید، به یکی نیاز خواهید داشت. اگر اره رومیزی در دسترس نباشد، هیچ جایگزینی برای یک اره دیسکی وجود ندارد.

راهنمای خرید اره دیسکی

اره های دیسکی شارژی از حدود دهه 1980 وجود داشته اند. آنها به قدری قابل حمل هستند که حتی می توان از آنها برای هرس شاخه های درخت تا قطر دو اینچ در مواقع ضروری استفاده کرد. این کار توصیه نمی شود، اما هدف از آن را متوجه می شوید. این یک ابزار مفید است.

اره دیسکی چیست؟

به زبان ساده، این یک اره برقی دستی با یک تیغه دیسکی است که برش‌های مستقیمی را در امتداد بافت (برش‌های عرضی) یا در سراسر بافت چوب (برش های طولی) ایجاد می‌کند. می توان تیغه چوب بری را با یک تیغه مخصوص برای برش پلاستیک، سنگ و بسیاری از مواد دیگر جایگزین کرد.

نسخه های مدرن تفاوت چندانی با Skilsaw اصلی میشل ندارند. آنها از اجزای زیر تشکیل شده اند:

  • یک موتور الکتریکی، یک تیغه قابل تعویض، یک پایه صاف (موسوم به پایه یا پاشنه) و یک دسته. در حالت پیش‌فرض، تیغه عمود بر پایه می‌چرخد، اما می توان پایه را 45 درجه و در هر جهتی برای ایجاد برش‌های اریب کج کرد. پایه همچنین فاصله تیغه زیر آن را تنظیم کرده و عمق برش را کنترل می کند. علاوه بر دسته استاندارد D شکل، برخی از اره ها دارای دسته اضافی برای کنترل بیشتر هستند.
  • یک ماشه کنترل توان و یک کلید ایمنی. اره های دیسکی با یک سرعت کار می کنند و جهت تیغه – در جهت عقربه های ساعت نسبت به موتور – برگشت پذیر نیست. همیشه اره را به داخل کار فشار داده و هرگز آن را نمی کشید.
  • محافظی که از تماس با تیغه هنگام عدم برش جلوگیری می کند. هنگامی که اره را از میان مواد رد می کنید، محافظ جمع شده و پس از اتمام برش، روی تیغه به سمت عقب برمی گردد.
  • یک منبع برق، یا سیم برق یا باتری. اره های دیسکی برقی قوی تر هستند، اما انواع شارژی با باتری های 18 یا 20 ولتی کار می کنند.

یک اره دیسکی استاندارد یک تیغه 7-4/1 اینچ را در خود جای داده و حداکثر تا عمق 2-2/1 اینچ را برش می دهد. برخی از اره‌های دیسکی فشرده با تیغه‌های 3- 8/3 تا. به 6-2/1 اینچی نیز سازگار هستند

اره های بزرگتر با تیغه هایی به قطر10-4/1 اینچ سازگار هستند. و اره های beam تخصصی می توانند تیغه هایی با قطر 16- 16/5 اینچ را در خود جای داده و معمولاً توسط سقف‌سازها، قاب‌سازها و سایر افراد حرفه‌ای مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع اره های دیسکی

انواع اره های دیسکیاره های دیسکی برای مدت طولانی در دو سبک موجود بوده اند: sidewinders و worm-drive. اما انواع دیگری از اره های دیسکی در بازار موجودند که هنگام خرید اره دیسکی ارزش بررسی دارند. بررسی انواع اره های دیسکی:

ساید وایندر

اره دیسکی ساید وایندرساید وایندرها برای اکثر ما قابل تشخیص ترین سبک می باشند. دسته بالاتر روی تیغه قرار گرفته و تیغه نیز معمولا” در سمت راست دسته D شکل قرار می گیرد، هرچند اره های چپ دست نیز به طور فزاینده ای در دسترس می باشند. آنها سبک تر و ارزان تر از worm drives هستند و تیغه که مستقیماً توسط موتور اسپیندل به حرکت در می آید، سریعتر از اره های worm drives می چرخد. یک ساید وایندر خوب بعلت سبک بودن و قابلیت مانور بهترین انتخاب برای کارگاه خانگی محسوب می شود.

بدون قطعات متحرک زیاد، اره های Sidewinder از انرژی استفاده موثر می کنند، اجازه می دهد تیغه به سرعت بچرخد. آنها تقریباً همیشه از برق با سیم یا باتری لیتیوم یون به عنوان منبع قدرت خود استفاده می کنند.

از آن برای: برش های Rip، چوب خرده ریز، چوب نرم، برش های عمودی، برش های بالای سر استفاده کنید.

مزایای Sidewinder:

  • قابل حمل
  • تیغه سریع
  • نیازی به روغن ندارد

معایب Sidewinder:

  • حاشیه پاره کردن شامل نمی شود
  • قدرت کمتر

Worm Drive

اره دیسکی Worm Drive اره های Worm-drive کوتاه و بلند بوده و دسته آن ها در پشت تیغه قرار دارد. تیغه در سمت چپ واقع شده و برای کاربران راست دست قابل مشاهده است. آنها معمولاً سنگین‌ترند، چون به یک سیستم چرخ دنده برای تبدیل حرکت موتور به چرخش تیغه نیاز دارند و گشتاور بیشتری نسبت به سایدوایندرها دارند. Worm-drive توسط برخی از متخصصان ساخت و ساز برای کارهای سنگین ترجیح داده می شوند.

طرفداران درایو کرم آنها را به دلیل قدرت و دوام بیشتر و خطوط دید بهبود یافته که نتیجه یک اره نازکتر و عمیق تر است، دوست دارند.

از آن برای: برش های طولی و میتر بلندتر، برش های Plunge استفاده کنید.

مزایای Worm Drive:

  • گشتاور افزایش یافته
  • خطوط دید بهتر

معایب Worm Drive:

  • سنگین
  • کندتر
  • نیاز به روغن دارد

هیپوئید

اره دیسکی هیپوئیداره‌های دیسکی هیپوئیدی نسبت به اره‌های Worm-drive همگن بوده و گاهی نیز با این نوع اره اشتباه گرفته می شود. اره موتور هیپوئیدی در پشت تیغه اره نصب شده، اما بر خلاف Worm-drive، یک موتور محصور بوده و نیازی به روغن کاری ندارد. اره های هیپوئید برای کارهای بزرگ و سنگین مناسب هستند.

از آن برای: برش چوب سخت یا خیس

مزایای هیپوئید:

  • برش های قدرتمند
  • آرام
  • نیازی به روغن ندارد

معایب هیپوئید:

  • سنگین
  • موتور زودتر از سایر اره ها ساییده می شود

سایشی

ارده دیسکی سایشییک اره دیسکی سایشی با نام مستعار اره برشی، برای برش مواد سخت مانند فلز مفید است. آنها ممکن است دستی باشند یا اره به بازو و پایه شعاعی متصل شده باشد. این نوع اره ها دارای تیغه صاف و بدون دندانه بوده و برش های خود را با کمک اصطکاک انجام می دهند. اره‌های برشی برای برش لوله‌ها، کاشی‌ها، فلزات، بتن و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. هنگام استفاده از اره‌های ساینده، تیغه‌های گران‌تر را انتخاب کنید، زیرا تیغه‌های ارزان‌تر سریع تر از بین می روند. همانطور که گفته شد، اره های دیسکی ساینده دارای قیمت بالایی هستند.

از آن برای: هر قطعه کاری که سخت تر از چوب است

مزایای سایشی:

  • کنترل زیاد
  • برای موادی غیر از چوب استفاده می شود

معایب سایشی:

  • حرارت شدید تولید می کند

میتر یا اره فارسی بر

اره دیسکی میتراین نسخه از اره دیسکی از نظر کارهایی که می تواند انجام دهد بسیار متنوع بوده و به همین دلیل بسیار محبوب است. اره‌های میتر اره ای دارند که به بازوی شعاعی در حال چرخش متصل بود و می‌توان آن را بالا و پایین کرد. می توان از آن برای انجام بسیاری از انواع برش ها، از جمله برش های مستقیم و زاویه دار، برش های عرضی، برش های 45درجه، برش های اریب و غیره استفاده کرد. اره های میتر قابل حمل بوده، استفاده از آنها آسان است و به سرعت قطعات چوب را برش می دهند، اما در مقایسه با سایر اره های دیسکی قیمت بالاتری دارند.

از آن برای: برش سریع تعداد زیادی چوب به اندازه

مزایای میتر:

  • آسان برای استفاده
  • چهار نوع برش
  • ایمن

معایب میتر:

  • گران

بتن بر

اره دیسکی بتن براره های دیسکی بتن بر را اره سنگی نیز می نامند. این اره های دیسکی شبیه به اره سایشی (برشی) بوده و برای برش بتن ساخته شده اند. آنها بسیار قدرتمند هستند و به سرعت گرم می شوند. تیغه ها معمولاً از نوع الماسی هستند و به دلیل آنچه برش می دهند به سرعت فرسوده می شوند.

مزایای میتر:

  • مواد سخت را می‌برد
  • با انواع مختلف سوخت کار می‌کند

معایب میتر:

  • گران
  • به راحتی داغ می‌شود
  • سنگین

صفحه ای با رومیزی

صفحه ای با رومیزیاره رومیزی – فقط نام این نوع اره دیسکی تصویری واضح را در ذهن ایجاد میکند – دارای یک تیغه دیسکی می باشد که در یک شکاف میز کار نصب شده است. تیغه از نظر ارتفاع قابل تنظیم بوده و تخته ها را به سرعت و به راحتی برش می دهد. اگر روی پروژه های خانگی زیاد کار می کنید، داشتن اره رومیزی مناسب است.

از آن برای: برش‌های صلیبی و پاره‌ها در تمام سختی‌های چوب استفاده کنید

مزایای میتر:

  • آسان برای استفاده
  • کارآمد
  • میز بزرگ
  • برش‌های صلیبی و پاره‌ها را انجام می‌دهد

معایب میتر:

  • قابل حمل نیست

ملاحظات خرید اره دیسکی

برقی در مقایسه با انواع شارژی

همانند اکثر ابزارهای برقی، اره های دایره ای نیز در مدل های سیمی قابل اتصال به پرز و هم در مدل های بی سیم شارژی که با باتری کار می کنند، موجود هستند. تا همین اواخر، مدل های سیمی برای برش های پیوسته و سنگین به مراتب بهتر بودند، اما نوآوری های اخیر در زمینه فناوری باتری، فاصله بین عملکرد مدل های برقی و شارژی را کاهش داده است. با این حال، کسی که تنها یک اره دیسکی دارد، احتمالاً یک مدل سیمی متصل به برق نیاز دارد که توان پایدارتری را ارائه می دهد. اما برای افرادی که می‌توانند دو اره تهیه کنند، اضافه کردن یک اره شارژی اجازه کار در جایی که هیچ پریز برقی در دسترس نیست، را می‌دهد.

هم اکنون بسیاری از سازندگان مجموعه‌ای از ابزارهای برقی را عرضه می کنند که از باتری‌های یکسانی استفاده می‌کنند، و اگر از قبل چندین ابزار متعلق به یک سازنده خاص دارید، اضافه کردن یک اره دیسکی شارژی که از باتری‌های یکسانی استفاده می‌کند یک گزینه مقرون به صرفه محسوب می شود.

توان نامی

برای اره‌های دیسکی برقی، توان نامی معمولا” بر حسب آمپر بیان می‌شود. امروزه اره های 15 آمپر استاندارد هستند. اره های 10 یا 12 آمپر فقط برای کاربردهای غیر معمول مناسب می باشند. تفاوت قیمت برای خریدی که می توانید سال ها از آن استفاده کنید چندان قابل توجه نیست. هرچه آمپر بیشتر باشد، اره توان برش بیشتری خواهد داشت.

اره های دیسکی شارژی و باتری خور معمولاً بر اساس ولتاژ باتری هایشان دسته بندی می شوند. هم اکنون تقریباً در همه اره‌های بی‌سیم از سیستم‌های باتری یون لیتیوم استفاده می شود. تعداد زیادی اره 18 ولتی موجود است، اما اره های بی سیم 20 ولتی قدرتمندتری نیز ارائه می شود. علاوه بر ولتاژ، یک آمپر ساعت نیز ذکر می شود که نشان می دهد چه مدت قبل از تمام شدن باتری می توان از اره استفاده کرد. میزان آمپر ساعت از حدود 5 تا 9 ساعت متغیر است.

سایز تیغه

اره های دیسکی بر اساس قطر تیغه مورد استفاده، دسته بندی می شوند. رایج ترین و مفیدترین سایز برای کاربردهای خانگی 7 1/4 اینچ است. اره‌هایی با این سایز، موادی با ضخامت بیش از 3 اینچ را برش داده و همچنین طیف گسترده‌ای از تیغه های انتخابی برای برش موادی غیر از چوب ارائه می شود. در دسته کاربردهای عمومی، اره 5/6 اینچی و 25/8اینچی نیز برای کاربردهای سبک تر و سنگین تر وجود دارند.

اره‌های مخصوص هرس کوچک‌تر، با تیغه‌هایی تنها با قطر در حدود4/1 4 یا2/1 4 اینچ نیز قابل دسترس می باشند. این ابزار بیشتر برای برش در قابسازی و سایر مواد نازک استفاده می شود، اما برخی می توانند الوارهای بزرگ را نیز برش دهند.

ارگونومی

از دور، همه اره های دیسکی sidewinder بجز از نظر رنگ تقریباً یکسان به نظر می رسند. با این حال، از نزدیک، آنها می توانند در دست و هنگام استفاده بسیار متفاوت باشند. تنها راه برای تجربه این تفاوت این است که به فروشگاه ابزار فروشی محلی خود رفته و آنها را شخصا” تست کنید و ببینید آیا دسته آن برای دست شما مناسب است ؟ آیا احساس می کنید اره تعادل و وزن مناسبی دارد ؟ آیا از نظر تیغه و اجزای تنظیم راحت هستید؟

یک دسته خوش فرم و تعادل مناسب می‌تواند کمک زیادی به راحت‌تر و کارآمدتر کردن اره نماید، بنابراین هنگام انتخاب یک اره دیسکی از این ویژگی‌ها غافل نشوید.

ویژگی های اضافی

غالبا” هر اره دیسکی با قدرت کافی و مجهز به تیغه خوب، برش مناسب را انجام می دهد، اما برای رضایت طولانی مدت، احتمالا” باید به دنبال این ویژگی ها باشید:

  • پایه اره از منیزیم ساخته شده باشد تا فولاد فشرده
  • ترمز برقی برای توقف سریع تیغه
  • وقفه های مخروطی از پیش تنظیم شده روی پایه اره (2/1 22 و 45 درجه مفیدترین هستند)
  • قفل دوکی برای تسهیل تعویض تیغه ها
  • نورافکن های تعبیه شده برای روشن نمودن قطعه کار
  • مهار لیزری برای کمک به تراز نگه داشتن اره

تیغه ها

اکثر اره های جدید با تیغه چوب بری چند منظوره دارای نوک کاربیدی عرضه می شوند. اگر اره مجهز به یک تیغه فولادی ضد زنگ ساده و سریع باشد، ممکن است با وجود قیمت پایین چندان مقرون به صرفه نباشد چون احتمالاً باید تقریباً بلافاصله آن را با یک تیغه دارای نوک کاربید گران‌تر جایگزین کنید.

یک تیغه با نوک کاربیدی خوب ممکن است تنها تیغه ای باشد که تا به حال به آن نیاز پیدا کرده باشید، اما انواع بسیار متفاوت دیگری از تیغه ها برای مقاصد خاص در دسترس هستند. می توان تیغه هایی را برای برش چوب، فلز، کاشی و بتن خریداری کرد. اگر قصد دارید کارهای زیادی را انجام دهید که نیازمند به برش های تمیز هستند، خرید تیغه ای با تعداد دندانه های بیشتر را مد نظر قرار دهید. تعویض تیغه ها فقط چند لحظه طول می کشد.

قطعات اره دیسکی

اره دیسکی یک ابزار برقی است که برای برش مواد جامد مانند چوب، فلز، پلاستیک و سنگ استفاده می شود. این ابزار دارای یک تیغه دایره ای چرخان است که برای برش مواد استفاده می شود. اره های مدور در اندازه ها و انواع مختلفی وجود دارند، اما همه آنها دارای اجزای اصلی زیر هستند:

قطعات اره دیسکی
(Image credit: visualdictionaryonline)
  1. مقیاس تنظیم ارتفاع(height adjustment scale): ارتفاع تیغه را در زیر صفحه پایه برای کنترل عمق برش تنظیم می کند.
  2. موتور(motor): موتور قسمتی است که بر اساس برق یا سایر انرژی‌ها، تیغه برش را در حرکت قرار می‌دهد. موتورهای برش دایره‌ای معمولاً الکتریکی هستند.
  3. مکانیزم کج شدن تیغه(blade tilting mechanism): دستگاه کنترل کننده درجه شیب صفحه پایه نسبت به تیغه تا بتوان برش های مستقیم یا اریب ایجاد کرد.
  4. قفل تیغه شیبدار(blade tilting lock) : مکانیسمی برای قفل کردن تیغه در درجه شیب انتخابی بین 45 تا 90 درجه.
  5. دستگیره(knob handle): دسته ای برای سهولت هدایت ابزار در حین اره کردن.
  6. صفحه پایه(base plate): صفحه تکیه گاه ابزار که روی سطح قطعه ای که باید برش داده شود، قرار می گیرد.
  7. گونیای پشت کار(rip fence): قسمت متحرک، عمود بر سطح و کنترل کننده عرض برش در جهت طولی.
  8. پیچ قفل تیغه(blade locking bolt): قسمتی که تیغه را به سر پیچ های محور چرخش آن متصل می کند.
  9. محافظ تیغه پایینی(lower blade guard): غلاف جمع شونده ای که قسمت پایینی تیغه را پوشانده و با پیشرفت برش برداشته می شود.
  10. اهرم جمع کننده محافظ پایین(lower guard retracting lever): برای بالا بردن دستی محافظ تیغه پایین.
  11. محافظ تیغه بالایی(upper blade guard): غلاف ثابتی که قسمت بالایی تیغه را می پوشاند تا از دست های کاربر محافظت نموده و از خروج خاک اره جلوگیری کند.
  12. تیغه(blade): دیسک فلزی نازک دندانه دار که تیغه اره دیسکی را برای برش قطعات فلزی یا چوبی می چرخاند.
  13. دسته(handle): برای کنترل بهینه ابزار، بهتر است یک دست را روی دسته و دست دیگر را روی دستگیره قرار دهید.
  14. سوئیچ ماشه(trigger switch): مکانیسم اتصال برای راه اندازی یا توقف ابزار بوسیله فشار دادن با انگشت.

کاربرد تیغه اره دیسکی

ما چندین نوع تیغه اره دیسکی را در ادامه معرفی خواهیم کرد، که با تیغه های استانداردی که معمولاً با اره دستی، اره میتر یا اره رومیزی استفاده می کنید، شروع می شود.

بهتر است بدانید: تیغه های اره رومیزی و تیغه های اره میتر طراحی مشابه با تیغه های اره دستی داشته اما قطر آنها بیشتر است.

تیغه های برش عرضی

تیغه های برش عرضی برای برش در امتداد بافت چوب (معمولاً در امتداد طول یک تخته) بهترین انتخاب هستند. هنگام کاهش عرض تخته می توان از یکی از این تیغه ها استفاده کرد.

  • مناسب برای استفاده روی چوب، اما باعث خرد شدن بیش از حد تخته چندلا می شود
  • معمولاً دارای 16 تا 40 دندانه که برای برش سریع و تهاجمی طراحی شده اند
  • شکاف های دندانه عمیقی دارند که تراشه برداری را به خوبی انجام می دهند

تیغه های برش عرضی


تیغه های طولی

تیغه های برش طولی برای برش بافت های چوبی (در سطح صفحه) طراحی شده اند، بطوریکه هنگام برش تخته را با طول خاصی برش می دهید

  • برای استفاده روی چوب
  • معمولاً 40 تا 80 دندانه دارند
  • دارای شکاف های دندانه کوچکتر نسبت به تیغه های عرضی
  • به سرعت تیغه های عرضی برش نمی دهد، اما لبه های تمیزتری ایجاد می کند

تیغه های طولی


تیغه های ترکیبی

تیغه های ترکیبی تیغه های متداول خوبی هستند. آنها می توانند به طور موثر هم برش های عرضی و هم برش های طولی ایجاد کنند.

  • مناسب برای استفاده بر روی چوب
  • دسته بندی های متعددی از دندانه ها دارند. هر دسته دارای یک دندانه برای برش عرضی و چهار دندانه برای برش طولی
  • دارای شکاف های دندانه عمیق برای تراشه برداری مناسب

تیغه های ترکیبی


تیغه های framing

تیغه های framing برای کارهایی که سرعت مهم بوده اما کیفیت برش مهم اهمیتی ندارد عالی هستند.

  • برای استفاده بر روی چوب، به ویژه الوارهای بزرگ
  • کارآمد برای نجاری زمخت
  • دارای 18 تا 24 دندانه

تیغه های framing


تیغه های تخته سه لا

همانطور که از نام آن پیداست، این تیغه ها در درجه اول برای برش تخته سه لا طراحی شده اند.

  • برای استفاده بر روی تخته سه لا به منظور کاهش خرد شدگی
  • دارای 100 دندانه یا بیشتر
  • نسبت به برخی از تیغه ها کندتر برش داده، اما ظاهر تمیزتری را به جا میگذارند

تیغه های تخته سه لا


تیغه های تخریبی

تیغه‌های تخریب نوع دیگری از تیغه‌ها هستند که وقتی سرعت و قابلیت مهم‌تر از برش تمیز باشد مورد استفاده قرار می گیرند.

  • برای استفاده بر روی الوارهای بزرگ و تخته سه لا
  • برای برش سریع و تهاجمی تعداد دندانه های اندکی دارد
  • اغلب قادر به برش چوب تعبیه شده با میخ هستند
  • ممکن است دارای پروفیل باریک (قطعه نازک) برای برش راحت تر و ضایعات کمتری نسبت به سایر تیغه ها باشد.

تیغه های تخریبی


تیغه های Fine-Finish

این تیغه‌ها برای کاربردهایی مانند کابینت‌سازی و نازک کاری که کیفیت برش مهم‌تر است طراحی شده‌اند.

  • ایده آل برای برش چوب، کف های چوبی کامپوزیت، ملامین، پلاستیک و وینیل
  • معمولاً 60 دندانه یا بیشتر دارند
  • اغلب دارای یک پروفیل باریک برای برش راحت تر و ضایعات کمتر نسبت به سایر تیغه ها

تیغه های Fine-Finish

نکته قطر تیغه، سایز سوراخ محور، تعداد دندانه ها و سر (ضخامت برشی که تیغه ایجاد می کند) معمولاً روی صفحه تیغه اره دیسکی چاپ می شود. همچنین می توان فهرستی از انواع ابزار مناسب و همچنین حداکثر دور در دقیقه (RPM) و مشخصات برنامه را مشاهده کرد.


تیغه های لبه پیوسته

تیغه های لبه پیوسته معمولاً نوعی تیغه لبه الماسی هستند که گاهی تیغه های الماسی نیز نامیده می شود.

  • برای استفاده در موادی مانند کاشی و تخته سنگ
  • مانند تیغه اره دیسکی استاندارد، دندانه و شکاف های دندانه ندارد
  • الماس ها را روی لبه تیغه چسبانده شده اند
  • ظاهر بسیار تمیزی ایجاد می کند
  • برای تنها برش خشک، یا برش مرطوب و یا هر دو موجود است

تیغه های لبه پیوسته

احتیاط با توجه به اینکه برخی از تیغه ها برای کاربردهای مرطوب و خشک مناسب هستند، مطمئن شوید که اره شما برای نوع برشی که باید انجام دهید مناسب است.


تیغه های Turbo-Rim

تیغه های Turbo-Rim تیغه های الماسی مشابه تیغه های لبه پیوسته هستند. آنها فاقد دندانه و شکاف دندانه تیغه های استاندارد بوده اما لبه های دندانه داری دارند

  • می تواند موادی مانند آجر و بتن را برش دهد
  • با شدت بیشتری نسبت به تیغه‌های دارای لبه‌ پیوسته برش داده، اما ظاهری تمیز به جا نمی گذارد
  • فقط برای برش خشک یا برای کارهای برش مرطوب و خشک

تیغه های Turbo-Rim


تیغه های Segmented

تیغه های Segmented نیز معمولاً با لبه های الماسی برش می دهند، اما لبه هایی دارند که با شکاف هایی شبیه تیغه های استاندارد جدا می شوند.

  • می تواند مواد سختی مانند آجر و بتن را برش دهد
  • تهاجمی ترین برش را در بین تیغه های الماسی دارد
  • سریعتر از سایر تیغه های الماسی برش داده، اما یک پوشش خشن بجا می گذارد
  • فقط برای برش خشک یا برای کار های مرطوب و خشک

تیغه های Segmented


تیغه های سایشی

مانند تیغه های الماس، تیغه های سایشی دندانه ندارند. آنها با کمک ماده ساینده ای مانند اکسید آلومینیوم برش می دهند.

  • می توانند موادی مانند آجر و بتن را برش دهد
  • بسته به تیغه، ممکن است بعنوان تیغه اره دیسکی برای برش فلز مناسب باشند

تیغه های سایشی


مجموعه تیغه های Stacked Dado

تیغه های Stacked Dado لوازم جانبی برش چوب محسوب می شوند که برای استفاده در اره های رومیزی یا اره های میتر طراحی شده اند.

  • برای استفاده روی چوب
  • شامل دو تیغه اره دیسکی و همچنین چندین تیغه رنده کننده چوب و گوه
  • برای ایجاد شیارها (dados) در چوب به منظور آماده کردن یک تکه چوب دیگر، مانند قفسه های روی قفسه کتاب استفاده می شود.
  • ترکیب های مختلف تیغه ها و گوه ها شیارهایی با عرض های مختلف ایجاد می کند

مجموعه تیغه های Stacked Dado

کدام تیغ اره گرد برای اره برقی من مناسب است؟

هر نوع تیغه اره دیسکی برای برش مواد مختلف و کار با اره های با قدرت خاص طراحی شده است. مطمئن شوید که تیغه انتخابی برای موادی که باید برش دهید مناسب بوده و با اره شما متناسب باشد. دفترچه راهنمای اره باید اطلاعاتی در مورد تیغه های سازگار ارائه دهد، اما در اینجا چند نکته مهم بیان می شود:

  • اره های دیسکی دستی معمولاً با تیغه هایی به قطر 4-2/1 اینچ تا 7-4/1 اینچ سازگار هستند. دندانه ها اغلب دارای نوک کاربید می باشند تا مدت بیشتری تیز بمانند.
  • در اره های کاشی اغلب از تیغه های الماس 7 اینچی یا 10 اینچی استفاده می شود.
  • در اره های رومیزی و اره های میتر ترکیبی از تیغه هایی به قطر 8-4/1 اینچ یا 10 اینچ مورد استفاده قرار می گیرد. مانند تیغه اره های دستی، تیغه ها معمولاً دارای نوک کاربید هستند.
  • اره های میتر معمولاً برای تیغه های 7-4/1 اینچی، 10 اینچی یا 12 اینچی طراحی می شوند. این تیغه ها نیز معمولاً دارای نوک کاربیدی هستند.
  • تیغه های اره دیسکی مختص فلز، مانند تیغه هایی مورد استفاده در اره های برش فلز – که اره های ساینده یا اره های برش نیز نامیده می شوند – اغلب تیغه های ساینده اکسید آلومینیوم 14 اینچی یا تیغه های دندانه دار با نوک کاربید هستند.

اندازه سوراخ محور یا سوراخ مرکزی تیغه را بررسی کنید. باید با محور یا شافت اره شما مطابقت داشته باشد. برخی از تیغه‌های دارای سوراخ محوری قطعه‌ای دارند که می‌توان آن‌ را جدا کرد و اجازه تعویض تیغه ها با انواع الماسی را می دهد.

حداکثر امتیاز RPM تیغه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که با ابزاری که قصد استفاده از آن را دارید سازگار است.

سوالات متداول

اره های دیسکی چقدر عمر می کنند؟

یک اره دیسکی خوب بسته به میزان استفاده و نحوه نگهداری از آن ممکن است 10 تا 20 سال دوام بیاورد.

چگونه از اره دیسکی نگهداری کنید؟

نگهداری از اره دیسکی آسان است. صرفا

چه زمانی تیغه اره گرد را بایستی تعویض نمود؟

قبل از هر بار استفاده، دندانه های تیغه را از نظر سایش، بریدگی یا شکستگی بررسی کنید. اگر تیغه آن به خوبی برش نمی دهد و در اثر استفاده کدر شده نشانه آن است که باید تیغه را تعویض کنید.

به این پست امتیاز بدهید
منبع
housegrail.comthespruce.comvisualdictionaryonline.comfamilyhandyman.comlowes.com

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا