خانه و آشپزخانهراهنمای خرید

صندلی اداری یا صندلی گیمینگ – کدامیک بهترین گزینه از نظر ارگونومی هستند؟

همه چیزی که باید برای انتخاب بهترین نوع صندلی بدانید.

صندلی اداری در مقابل صندلی‌ گیمینگ ممکن است یک معمایی باشد که شما با آن دست و پنجه نرم می‌کنید، کدام یک بیشترین راحتی را دارند، اما به ویژه کدامیک از نظر ارگونومی بهتر هستند؟

صندلی اداری در مقابل صندلی گیمینگ در زمینه آبی و فیروزه ای
(Image credit: Future / Secretlab / Herman Miller)

متخصصان ما ده‌ها صندلی اداری و صندلی‌ گیمینگ را آزمایش کرده‌اند و از هر یک از آن‌ها در طی چند هفته استفاده کرده‌اند تا در آزمون‌های واقعی ببینند که چقدر خوب عمل می‌کنند. بر اساس یافته‌های آن‌ها، در زیر بررسی می‌کنیم که صندلی‌های اداری یا صندلی‌های گیمینگ از نظر ارگونومی بیشترین مزایا را دارند و همچنین پیشنهاداتی برای بهترین گزینه‌ها در هر دسته ارائه می‌دهیم. همچنین به نحوه نشستن صحیح در یک صندلی برای حفاظت بهتر از قامتتان نیز می‌پردازیم، زیرا طراحی خود صندلی تنها یک جزء از معادله است.

در دنیای امروز، انتخاب صندلی مناسب برای استفاده در محیط کار یا بازی بسیار مهم است. اگر به دنبال خرید صندلی هستید، می‌توانید به راهنمای خرید صندلی اداری مراجعه کنید. این راهنما شما را در انتخاب بهترین گزینه یاری می‌کند.

اگر به دنبال یک گزینه منحصر به فرد هستید، صندلی زانویی می‌تواند یک انتخاب عالی باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای خرید صندلی زانویی را ببینید. برای گیمرهای حرفه‌ای، صندلی گیمینگ می‌تواند یک گزینه فوق‌العاده باشد. برای اطلاعات بیشتر، به راهنمای خرید صندلی گیمینگ مراجعه کنید. در نهایت، اگر به دنبال یک صندلی با کیفیت بالا هستید که به سلامتی شما کمک کند، صندلی ارگونومیک می‌تواند یک گزینه عالی باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی‌های این نوع صندلی، به 10 ویژگی صندلی ارگونومیک مراجعه کنید.

صندلی اداری در مقابل صندلی‌ گیمینگ: طراحی و سبک

صندلی های گیمینگ AndaSeat T-Pro 2
صندلی‌های بازی مانند این AndaSeat T-Pro 2 با صندلی‌های سطلی و پشتی‌های بالدار الهام گرفته از مسابقه هستند ((Image credit: AndaSeat)

صندلی‌های اداری در اشکال مختلفی و با کیفیت‌های متفاوت موجود هستند. صندلی‌های گیمینگ نیز می‌توانند بسیار متنوع باشند، اما دارای یک سبک بازی هستند. آن‌ها معمولاً دارای صندلی‌های سطلی، پشتی با باله‌های پروازی و تأثیر مسابقه واضحی دارند با خطوط یا نوارهایی به رنگ مشخص (یا حتی نور LED!)

اینکه آیا شما از این ظاهر خوشتان می‌آید به سلیقه شخصی شما بستگی دارد، اما به طور کلی یک صندلی‌ گیمینگ مانند یک صندلی‌ گیمینگ به نظر می‌آید و ممکن است در یک محیط اداری یا استودیو کمی عجیب به نظر آید. از طرف دیگر، صندلی‌های اداری بسیار متنوع هستند و ممکن است پشتی کوتاه یا بلند داشته باشند، اما اکثر آن‌ها دارای صندلی‌های تخت و باله‌های پروازی در پشتی نیستند. اکثر بهترین صندلی‌های اداری شیک و زیبا هستند و برای بسیاری از ما بهتر از صندلی‌های گیمینگ به نظر می‌آیند. آن‌ها به طور معمول محتاطانه‌تر هستند، بدون رنگ‌های شلوغ یا لوگوهای بزرگ و همچنین تابلوهای زیباتری دارند و تمایل به کاربری بیشتری دارند.

صندلی اداری Sihoo M90D
صندلی‌های اداری مانند Sihoo M90D که در اینجا در خانه بازبین ما نشان داده شده است، دارای پشتی‌های مشبک برای بهبود جریان هوا هستند (Image credit: Future)

در مورد عوامل دیگر در طراحی، صندلی‌های گیمینگ به طور معمول به راحتی تمرکز می‌کنند. آن‌ها معمولاً از پارچه‌های ضخیمی استفاده می‌کنند، اما دوباره، این همیشه زیبا به نظر نمی‌آید و گاهی اوقات بیشتر از صندلی‌های اداری خم شده و تا حدی تخت می‌شوند. اما پارچه‌های ضخیم و خم شدن به طور ضروری به معنای ارگونومی خوب نیست. در همین حال، صندلی‌های گیمینگ به طور معمول دارای پشتی محکم هستند، در حالی که بسیاری از صندلی‌های اداری از پشتی‌های شبکه‌ای استفاده می‌کنند که به جریان هوا اجازه می‌دهد و از احتمال پشت تعریقی در روزهای گرم جلوگیری می‌کند.

صندلی اداری در مقابل صندلی‌ گیمینگ: ارگونومی

یک نمای نزدیک از بخش میانی صندلی هرمن میلر آئرون.
صندلی اداری هرمن میلر آئرون دارای پشتی عضلانی است، به عنوان تصویرگر ما عکس گرفته شده است. (Image credit: Future)

اگرچه صندلی‌های گیمینگ معمولاً برای راحتی در مدت طولانی نشستن طراحی شده‌اند، اما بسیاری از آن‌ها به یکی از مهم‌ترین عوامل ارگونومی یک صندلی که عملکرد آن را تعیین می‌کند، یعنی پشتی عضلانی، کمک زیادی نمی‌کنند. برخی از بهترین صندلی‌های گیمینگ شامل پتوهایی هستند که به میزانی پشتی عضلانی را پشتیبانی می‌کنند، اما برای بهترین پشتیبانی، یک صندلی اداری خوب معمولاً برتری دارد.

بسیاری از صندلی‌های گیمینگ همچنین دارای لبه جلویی بالا در صندلی هستند. این لبه به طور بسیار کم پای را کمی بالا می‌برد، که بهترین وضعیت برای نشستن در مدت طولانی نیست. از طرف دیگر، صندلی‌های اداری تمایل دارند که لبه آب‌ریزی ۹۰ درجه داشته باشند که پایان شما را به زمین مسطح نگه می‌دارد. صندلی‌های اداری اغلب دارای پشتیبانی سر و تنظیم بیشتری نسبت به صندلی‌های گیمینگ دارند. تنظیم‌پذیری یک عامل مهم دیگر در ارگونومی است زیرا به این معناست که بیشترین امکان تنظیم صندلی به گونه‌ای است که به طور کامل به شکل و ساختار شما بپیوندد.

صندلی اداری در مقابل صندلی‌ گیمینگ: دوام

در هر دو صندلی اداری و صندلی‌ گیمینگ، دوام بسته به کیفیت ساخت متغیر است. بسیاری از صندلی‌های گیمینگ از چرم مصنوعی نسبتاً مقاوم تهیه می‌شوند و این امر تمایل به کیفیت بالاتر را دارد اگر برای یک گزینه گران‌تر پرداخت کنید. صندلی‌های اداری با پشت‌های شبکه‌ای به طول می‌انجامند و گزینه‌های گران‌تر به طور معمول ساختارهای محکمتری دارند و چرخ‌های با کیفیت بهتری دارند.

صندلی اداری یا صندلی‌ گیمینگ کدامیک بهترین انتخاب از نظر ارگونومی هستند؟

هم صندلی‌های اداری و هم صندلی‌های گیمینگ در اشکال مختلفی با ارگونومی‌های متفاوت وجود دارند. با این حال، بر اساس تجربیات ما بر اساس صندلی‌های زیادی که به صورت شخصی بررسی و آزمایش کرده‌ایم، صندلی‌های اداری احتمالاً پشتیبانی لومبار و تنظیمات لازم برای ارگونومی واقعی را فراهم می‌کنند.

نحوه نشستن صحیح در یک صندلی

نحوه صحیح نشیتن پشت صندلی

ارگونومی صندلی تنها بخشی از معادله است. هیچ طراحی ارگونومی خوبی نمی‌تواند معجزه کند؛ شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که بهترین روش نشستن برای قامتتان را دارید.

بسیاری از ما به عنوان کودکان به ما گفته شده است که از خم شدن پرهیز کنیم و این دلیل خوبی دارد. نشستن به انحنای مناسب با گردن در وضعیت آرام و متعادل بهترین روش برای پرهیز از تشکیل عادت‌های بد است. دست‌های شما باید موازی با زمین باشند، همچنین پاهای شما، و حداقل اکثر وقت‌ها، از تراکم خونی صحیح خودداری کنید.

همچنین باید هدف داشته باشید که حدود یک بازوی فاصله از صفحه کامپیوتر خود بنشینید و قسمت بالایی مانیتور با چشمان شما هم‌ارتفاع باشد تا از خم شدن برای نگاه کردن به صفحه جلوگیری کند. به طور کلی، ایده‌آل است که وقتی کار می‌کنید، استراحت کنید، بلند شوید و دستگاه خود را تغییر دهید.

این به شما کمک می‌کند تا راحت باقی بمانید، زیرا حرکت جریان خون را افزایش می‌دهد. همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا بیدار بمانید، تمرکز بیشتری داشته باشید و به طور کلی حالت بهتری داشته باشید. انجام این کار نیازی به تنظیم یک تایمر یا هر چیزی خیلی سخت ندارد. می‌تواند به سادگی شامل توقف‌های پنج دقیقه‌ای در هنگامی که می‌توانید، تکان دادن در صندلی و تغییر زاویه پشتی باشد. ایده‌آل است که همچنین سعی کنید برخی از تمرینات پیشنهادی میز کار را انجام دهید.

5/5 - (3 امتیاز)

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا