خانه و آشپزخانهراهنمای خرید

راهنمای خرید تلویزیون ال جی در سال 2024: تمام نکاتی که باید بدانید

امسال، بهترین تلویزیون‌های اولد ال جی روشن‌تر شده‌اند، اما گزینه‌های کمتری در بین تلویزیون‌های ال سی دی وجود دارد.

مقدمه

به مقاله راهنمای خرید تلویزیون ال جی خوش آمدید. ال‌جی الکترونیکس یکی از برندهای اصلی تلویزیون است و بسیاری از تلویزیون‌های آن، به ویژه تلویزیون‌های اولد و مدل‌های سری QNED ال سی دی/ال ای دی رده بالای آن، در رتبه‌بندی‌های ما بسیار خوب عمل کرده‌اند. همچنین دارای مجموعه‌ای عامه‌پسندتر از تلویزیون‌ها است که قیمت کمتری دارند اما ویژگی‌های کمتری نسبت به مدل‌های گران‌تر ارائه می‌دهند.

این طیف گسترده از سری‌ها و مدل‌های تلویزیون گاهی اوقات می‌تواند انتخاب مجموعه مناسب برای نیازها و بودجه مصرف‌کنندگان را دشوار کند. برای اینکه این فرآیند کمی آسان‌تر شود، برخی از ویژگی‌های جدید موجود در تلویزیون‌های ال‌جی امسال و همچنین چیزهایی را که با بالا و پایین رفتن در خط تولید شرکت به دست می‌آورید یا از دست می‌دهید، توضیح خواهیم داد. ال جی یکی از پرفروش ترین برند تلویزیون در جهان هستش.

راهنمای خرید تلویزیون ال جی
مجموعه تلویزیون‌های 2023 ال‌جی شامل تلویزیون‌های OLED و مجموعه‌های LCD/LED است. مدل سبک زندگی بسیار طراحی محور این شرکت شامل تلویزیون OLED بی سیم است که در اینجا نشان داده شده است. Photo: LG

یک نکته سریع، زیرا به احتمال زیاد در حال حاضر ترکیبی از مجموعه‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ را در بسیاری از خرده‌فروشان پیدا می‌کنید: تلویزیون‌های ۲۰۲۳ ال‌جی عدد ۳ در نام مدل دارند (برای مثال OLED65C3PUA)، در حالی که مجموعه‌های سال گذشته عدد ۲ دارند (OLED65C2PUA).

اگر در حال خرید هستید، توجه داشته باشید که مجموعه‌های جدید ۲۰۲4 در حال حاضر در بهار به بالاترین قیمت خود رسیده‌اند، در حالی که قیمت تلویزیون‌های سال گذشته احتمالا به پایین‌ترین حد خود رسیده است. این بدان معناست که خرید یک مدل باقی‌مانده می‌تواند گزینه خوبی برای به دست آوردن یک تلویزیون بهتر با قیمت پایین‌تر باشد.

در این راهنمای خرید تلویزیون ال جی به موارد زیر می پردازیم:

  • کشف کنید چرا اندازه صفحه نمایشگر مهم است (اسپویل: همیشه بزرگتر بهتر نیست)
  • درک کنید که چگونه رزولوشن صفحه نمایش می تواند بر عملکرد تلویزیون شما تأثیر بگذارد
  • رفرش ریت چیست و چرا مهم است؟
  • ااکنون اکثر قریب به اتفاق تلویزیون ها هوشمند هستند، اما این واقعا به چه معناست؟
  • یاد بگیرید که چگونه صدا می تواند تأثیر واقعی بر تجربه تماشای شما بگذارد، چه از طریق تلویزیون، بلندگوهای خارجی یا ساندبار
  • تلویزیون ال جی مناسب برای هر بودجه ای پیدا کنید
  • امسال باید چه تلویزیون الجی خریداری کنیم

خرید یک تلویزیون جدید همیشه هیجان انگیز است. اما چگونه می دانید کدام یک برای شما مناسب است؟ با پیشرفت سریع تکنولوژی و گزینه های فراوان موجود در بازار، بسیاری از ویژگی ها برای مقایسه و بررسی وجود دارد.

به همین دلیل است که ما این راهنمای خرید تلویزیون ال جی را تهیه کرده ایم که همه چیز را از اندازه صفحه نمایش و رزولوشن تا رفرش ریت و کنتراست پوشش می دهد. تا زمانی که خواندن را تمام کنید، نه تنها UHD را از OLED خود تشخیص خواهید داد، بلکه برای تصمیم گیری آگاهانه، چه در ابتدای جستجو باشید و چه آماده باشید تا پول خود را خرج کنید، مجهز خواهید شد. هچنین می توانید لیست بهترین تلویزیون های الجی را نیز مشاهده کنید.

راهنمای سریع

یک تلویزیون OLED بزرگ ال‌جی که کاملاً در اتاق نشیمن جای می‌گیرد

اگر وقت ندارید و نمی توانید مقاله کامل راهنمای خرید تلویزیون ال جی را بخوانید و فقط می خواهید یک ایده کلی از آنچه مهم است به دست آورید – از اینجا شروع کنید.

  • تلویزیون های 55 اینچی رایج ترین هستند: آنها در صورت قرارگیری در اتاقی با اندازه متوسط، فاصله دید عالی را ارائه می دهند.
  • اولترا اچ دی و 4K یکی هستند: هر دو اصطلاح به طور رایج استفاده می شوند اما نشان دهنده یک چیز هستند، یعنی رزولوشن تلویزیون 3840 در 2160 پیکسل است.
  • می توان از 8K صرف نظر کرد: شاید در مورد 8K شنیده باشید، اما واقعیت این است که عملاً هیچ محتوایی با کیفیت 8K فیلمبرداری نمی شود. در حال حاضر، بهترین گزینه ها همچنان Ultra HD و 4K هستند.
  • OLED بهترین تصویر ممکن را ارائه می دهد: حروف اختصاری زیادی در آنجا وجود دارد، اما OLED جدیدترین فناوری را نشان می دهد و کیفیت تصویر بسیار چشمگیری را ارائه می دهد.
  • ساندبارها تجربه تماشا را به سطح بعدی می برند: اگر به دنبال صدای قدرتمندی هستید که شما را به صحنه روی صفحه بکشاند، یک ساندبار مناسب یک سرمایه گذاری عاقلانه است.
  • به دنبال نرخ تازه سازی بالا باشید: به خصوص برای گیمرها و طرفداران ورزش، هر چه نرخ تازه سازی بالاتر باشد، حرکت نرمتر خواهد بود.

اندازه صفحه نمایش: بزرگتر همیشه به معنای بهتر نیست

حتی با یک نگاه، گزینه های زیادی در مورد اندازه تلویزیون وجود دارد. به راحتی می توان تصور کرد که همیشه بزرگتر بهتر است، اما این همیشه درست نیست.

در واقع، شما می خواهید تلویزیونی پیدا کنید که کاملا در فضایی که قرار است در آن قرار گیرد، جای بگیرد. بنابراین، مگر اینکه یک اتاق نمایش خصوصی داشته باشید، رفتن به سراغ صفحه نمایش بزرگتر از 88 اینچ ممکن است بهترین ایده نباشد.
خوشبختانه، ما قبلاً نحوه اندازه‌گیری و خواندن اندازه‌های تلویزیون را توضیح داده‌ایم. از این محاسبه سریع برای درک ارتباط بین اندازه صفحه نمایش و فاصله نشستن شما از تلویزیون استفاده کنید.
امروزه رایج ترین اندازه بین 50 تا 65 اینچ است که مناسب اکثر اتاق های نشیمن است( پیشنهاد می شود: نحوه انتخاب بهترین سایز تلویزیون).

رزولوشن صفحه نمایش: درک گزینه ها

رزولوشن صفحه نمایش: درک گزینه ها

قبل از اینکه به سراغ گزینه‌های موجود در تلویزیون‌ها برویم، بهتر است توضیح دهیم که چرا این موضوع بسیار مهم است. رزولوشن تعداد پیکسل‌هایی را که تصویر روی نمایشگر را تشکیل می‌دهند توصیف می‌کند که معمولاً به صورت افقی و عمودی بیان می‌شود. این اساسا به این معنی است که هرچه پیکسل بیشتری داشته باشید، تصویر واضح‌تر و دقیق‌تر خواهد بود.

Full HD (وضوح کامل بالا)

در اواخر دهه 2000، معرفی Full HD در تلویزیون ها به عنوان یک گام مهم در زمینه کیفیت تصویر شناخته شد. این تلویزیون ها دارای 1920 پیکسل در عرض صفحه و 1080 پیکسل در پایین صفحه هستند و به رزولوشن استاندارد برای Blu-Ray و ویدیوهای با کیفیت بالا در پلتفرم هایی مانند یوتیوب و ویمئو تبدیل شده اند. اکنون این فناوری کمی قدیمی شده است و به همین دلیل یک تلویزیون Full HD نسبتاً ارزان خواهد بود.

UHD (وضوح بسیار بالا)

کلمه فوق العاده در اینجا واقعاً تفاوت زیادی ایجاد می کند زیرا یک تلویزیون UHD نسبت به تلویزیون Full HD دو برابر پیکسل دارد. این بدان معناست که دارای رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل است که وضوح شگفت انگیز و تصویری فوق العاده شارپ را ارائه می دهد.

4K

این جایی است که کمی گیج کننده می شود زیرا UHD و 4K در واقع یک چیز هستند. هر دو به این واقعیت اشاره دارند که صفحه نمایش دارای رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل است. هر دو اصطلاح استفاده می شود و اکنون چندین سرویس استریم مانند نتفلیکس، آمازون ویدیو، دیزنی پلاس و حتی یوتیوب وجود دارند که محتوای 4K را ارائه می دهند.

OLED

تمام تلویزیون های OLED ال جی جدید دارای رزولوشن 4K هستند، با این حال، به لطف برخی فناوری های هوشمند، کیفیت تصویر حتی بهتر است. با استفاده از دیودهای ساطع کننده نور ارگانیک (OLED)، هر پیکسل منفرد روی صفحه نمایش می تواند روشن و خاموش شود. این عمیق ترین رنگ مشکی و رنگ های زنده ای را ارائه می دهد که کنتراست فوق العاده ای را ارائه می دهد. و ال‌جی در خط مقدم فناوری OLED قرار دارد. ما 10 سال است که شماره 1 هستیم.

8K

این فناوری آینده را نشان می دهد و جهشی خارق العاده در کیفیت تصویر ارائه می دهد زیرا چهار برابر رزولوشن مشاهده شده در مجموعه های 4K را ارائه می دهد، یعنی 7680 پیکسل افقی و 4320 پیکسل عمودی. در حال حاضر هیچ تلویزیون 8K ال جی در اروپا به فروش نمی رسد. از آنجایی که محتوای کمی با رزولوشن 8K فیلمبرداری می شود، 4K همچنان بهترین کیفیت تصویر را ارائه می دهد.

نرخ تازه سازی: سریعتر = بهتر

نرخ تازه سازی: سریعتر = بهتر

اول از همه، بیایید توضیح دهیم که این به چه معناست. نرخ تازه سازی، که بر حسب هرتز (Hz) بیان می شود، تعداد دفعاتی را در ثانیه که تصویر روی صفحه تازه می شود، توصیف می کند. سرعت استاندارد 60 هرتز است، اما شما تلویزیون هایی را پیدا خواهید کرد که 120 هرتز و حتی 240 هرتز را ارائه می دهند.

چرا این مهم است؟

تصور کنید در حال تماشای صحنه اکشن با اشیاء متحرک سریع هستید و تصویر کمی تار یا لرزان به نظر می رسد. این به این دلیل است که تصویر به اندازه کافی سریع تازه‌سازی نمی شود. این موضوع برای گیمرها، به ویژه کسانی که عناوین رقابتی و پر سرعت بازی می کنند، حتی مهمتر است. در واقع، اکثر بازی‌های PS5، ایکس‌باکس سری X یا ایکس‌باکس سری اس برای اجرا روی صفحه‌نمایش با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز طراحی شده‌اند تا بهترین بهره را از آنها ببرید.

چرا اهمیت دیگری دارد؟

نرخ تازه‌سازی همچنین می‌تواند بر چیزی که به عنوان تأخیر یا لگ تصویر شناخته می‌شود تأثیر بگذارد – که فاصله بین یک تصویر و تصویر دیگر است. باز هم، این موضوع برای گیمرها، به ویژه کسانی که عناوین آنلاین بازی می کنند و در آن‌ها یک تصویر روان کاملاً ضروری است، بسیار مهم است. همانطور که حدس زده اید، هرچه هرتز بالاتر باشد، احتمال لگ شدن کمتر است. همچنین مهم است بدانید که نرخ تازه‌سازی بر صدا در تلویزیون تأثیری ندارد و فقط مربوط به تصویر است.

تلویزیون‌های هوشمند: امکانات بی‌پایان برای کاوش

تلویزیون‌های هوشمند: امکانات بی‌پایان برای کاوش

متوجه خواهید شد که به اکثر تلویزیون‌های مدرن، تلویزیون هوشمند گفته می‌شود زیرا این قابلیت را دارند که به اینترنت متصل شوند. این کار تلویزیون شما را متحول می کند زیرا به شما امکان دسترسی به برنامه های متنوعی را می دهد که به شما امکان گوش دادن به موسیقی، مشاهده عکس، بازی کردن و پخش محتوای ویدیویی را می دهد.

صدا: یک تصویر عالی، صدای عالی را می طلبد

برای اینکه کاملاً خود را در یک بازی، برنامه تلویزیونی یا فیلم غرق کنید، تنها کیفیت تصویر مهم نیست. شما همچنین به صدای باورنکردنی نیاز دارید که شما را به محتوا جذب کند.

صدای تلویزیون در مقابل بلندگوهای خارجی/ ساندبارها

با باریک‌تر و سبک‌تر شدن تلویزیون‌ها از همیشه، ارائه کیفیت صدای عالی چالش‌برانگیزتر شده است. این به این معنی نیست که قابل دستیابی نیست. برخی از تلویزیون های ال جی اکنون با Dolby Atmos ارائه می شوند که به طور خاص برای بازسازی تجربه بلندگوهای سقفی و ایجاد صدایی که به نظر می رسد شما را احاطه کرده است، طراحی شده است.

با این حال، اگر واقعاً می خواهید صدای کاملاً فراگیر مشابه سینما را تجربه کنید، بلندگوهای خارجی یا ساندبارها بهترین گزینه ها هستند. اگر بخواهید از گزینه اول استفاده کنید، قادر خواهید بود تا صدای فراگیر ایجاد کنید، اما نه تنها به چندین بلندگو نیاز خواهید داشت، بلکه راه اندازی آن نیز می تواند دردسر ساز باشد.

اگر به سراغ ساندبار بروید، تنها یک واحد است که در جلوی تلویزیون قرار می گیرد، بسیار سریع نصب می شود و صدای واضح تر و قدرتمندتری نسبت به تلویزیون ارائه می دهد.

مزایای ساندبار

مزایای ساندبار

ساندبارها با طراحی جمع و جور و خوشایند از نظر زیبایی، واقعاً تحت تاثیرکننده هستند زیرا آنها فناوری پیشرفته ای را در خود جای داده اند که می تواند صدای فراگیر و شفافی را ایجاد کند. آنها نه تنها صدای تلویزیون شما را ارتقا می دهند، بلکه می توانند به عنوان بلندگوهای بلوتوث عمل کنند که می توانند به سایر گجت های هوشمند مانند تلفن و تبلت متصل شوند.

تنها مشکل جزئی این است که انتخاب‌های بسیار زیادی از ساندبارهای ال جی وجود دارد که دانستن اینکه کدام یک برای شما بهتر است، کمی دشوار است. اما نگران نباشید؛ ما تمام نکات مورد نیاز برای یافتن ساندبار مناسب برای تلویزیون ال جی شما را پوشش داده ایم.

باید امسال کدام تلویزیون ال جی را بخرید؟

امسال ال‌جی روی یک کار سخت و همیشگی تمرکز خواهد کرد: درحالی‌که به ارتقای عملکرد تلویزیون‌های LCD خود می‌پردازد، همچنان تلویزیون‌های اولد را به عنوان اوج عملکرد تلویزیون تبلیغ می‌کند. با این حال، امسال بیشتر توجه این شرکت به تلویزیون‌های اولد معطوف شده است.

به عنوان مثال، در اواخر سال ۲۰۲۳، این شرکت چند تلویزیون اولد بسیار بزرگ و کاملا بی‌سیم از سری M3 را ارائه خواهد کرد که سیگنال‌های ویدیویی ۴K HDR و صدای دالبی اتمس را از یک جعبه کنترل جداگانه دریافت می‌کنند. این جعبه را می‌توان تا ۳۰ فوت دورتر از تلویزیون قرار داد. تنها سیم این تلویزیون، کابل برق است. اندازه صفحه نمایش از ۷۷ تا ۹۷ اینچ متغیر خواهد بود. قیمت‌ها اعلام نشده است، اما انتظار می‌رود بزرگ‌ترین تلویزیون سری M3 قیمتی بالاتر از ۱۰,۰۰۰ دلار داشته باشد.

این شرکت همچنین یک تلویزیون اولد منعطف جدید که می‌تواند برای استفاده به عنوان مانیتور بازی خم شود و همچنین مدل‌های بیشتری در خط تولید خاص سبک زندگی خود با تمرکز بر طراحی ارائه خواهد کرد. (توضیحات بیشتر در مورد این تلویزیون‌ها در ادامه متن.)

تلویزیون ال‌جی صفحه تلویزیون webOS را نشان می‌دهد
سکوی هوشمند به‌روزرسانی‌شده‌ی webOS 23 ال‌جی، با دارا بودن «تنظیمات سریع» و «کارت‌های سریع»، دسترسی به تنظیمات و محتواهایی که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند را آسان‌تر می‌کند.

به طور کلی، اما، بزرگ‌ترین پیشرفت‌ها در تلویزیون‌هایی که به احتمال زیاد خریداری می‌کنید، شامل سطوح روشنایی بالاتر در تلویزیون‌های اولد ال‌جی است که باید به بهبود عملکرد HDR آن‌ها که در حال حاضر هم چشمگیر است کمک کند، و به‌روزرسانی‌هایی در سیستم تلویزیون هوشمند webOS 23 ال‌جی. رابط کاربری ظاهری ساده‌تر، پیمایش آسان‌تر و منوی تنظیمات سریع قابل شخصی‌سازی را دریافت می‌کند که دسترسی سریع‌تر به تنظیمات تصویر و صدای پربازدید شما را فراهم می‌کند.

تلویزیون‌های ال‌جی در اواخر امسال از Matter پشتیبانی خواهند کرد، یک استاندارد فنی نوظهور که قابلیت همکاری بین اکوسیستم‌های مختلف خانه هوشمند را وعده می‌دهد.

تلویزیون‌های اولد ال‌جی

کسانی که به دنبال عملکرد نهایی کیفیت تصویر هستند، باید یکی از تلویزیون‌های اولد ال‌جی را در نظر بگیرند. همانند سال گذشته، تلویزیون‌های پرچمدار این شرکت، تلویزیون‌های اولد ۸K بسیار گران‌قیمت سری Z خواهند بود که در اندازه‌های ۷۷ و ۸۸ اینچ ارائه می‌شوند. در حال حاضر این شرکت مدل‌های Z2 سال گذشته را ارائه می‌دهد، اما ممکن است در اواخر سال سری جدید Z3 را داشته باشد. اما قیمت ست ۷۷ اینچی Z2 حدود ۱۰,۰۰۰ دلار و مدل ۸۸ اینچی Z2 برابر با ۲۵,۰۰۰ دلار است.

به همین دلیل، اکثر افرادی که به دنبال عملکرد برتر ۴K هستند، ممکن است بیشتر به سری گالری (Gallery) یا G سری تلویزیون‌های ۴K این شرکت یا مدل‌های C3 که کمی پایین‌تر از آن‌ها قرار دارند، علاقه‌مند باشند. هر دو با پنل‌های اولد روشن‌تر Evo ال‌جی و پیشرفته‌ترین پردازنده‌های این شرکت (Alpha 9 Gen 6) عرضه می‌شوند. تنها سری‌های Z و G در امسال با یک تیونر ATSC 3.0 عرضه می‌شوند که می‌تواند سیگنال‌های جدید تلویزیون‌های نسل بعدی را به‌صورت OTA دریافت کند، زیرا آن‌ها در سراسر کشور در حال راه‌اندازی هستند.

اگر طرفدار تلویزیون‌های اولد هستید اما بودجه کمتری دارید، مجموعه‌ای به‌روزشده از تلویزیون‌های ارزان‌تر سری B3 نیز وجود دارد. این تلویزیون‌ها امسال، تلویزیون‌های اولد میان‌رده ال‌جی هستند؛ این شرکت تلویزیون‌های میان‌رده سری A سال گذشته را برای ۲۰۲۳ متوقف کرده است.

تلویزیون‌های سری G3 ال‌جی

ما امسال مدل‌های جدید سری G را به‌ویژه به افرادی توصیه می‌کنیم که به دنبال عملکرد اوج HDR و کمی ذوق هنری در طراحی هستند و جیب‌های آن‌ها به‌اندازه‌ای پر است که برای به‌دست آوردن آن، مبلغ بیشتری پرداخت کنند. مجموعه‌های G3 به خاطر اولین تلویزیون‌های اولدی شناخته می‌شوند که از فناوری آرایه میکرولنز (MLA) جدید استفاده می‌کنند که ال‌جی در مطالب بازاریابی خود از آن به عنوان Brightness Booster Max یاد می‌کند. بدون اینکه خیلی وارد مباحث فنی شویم، این فناوری شامل استفاده از میلیاردها لنز محدب ریز است که به تلویزیون اجازه می‌دهد نور بیشتری را به سمت بیننده هدایت کند و در عین حال، بازدهی انرژی را نیز بهبود بخشد.

به گفته ال‌جی، این ترکیب باعث می‌شود تا مجموعه‌های G3 تا ۷۰ درصد روشن‌تر از مدل‌های میان‌رده سری B این شرکت باشند. مزایا شامل عملکرد بهتر محدوده دینامیکی بالا (HDR)، بهبود اشباع رنگ و حتی زاویه دید گسترده‌تر می‌شود، اگرچه همه تلویزیون‌های اولد در این زمینه عملکرد خوبی دارند. این مجموعه‌ها همچنین دارای یک پوشش ضد انعکاس هستند که می‌تواند بازتاب‌ها را در اتاق‌هایی با نور محیط بیشتر کاهش دهد.

مجموعه‌های سری G3 ال‌جی در اندازه‌های ۵۵، ۶۵، ۷۷ و ۸۳ اینچ موجود هستند، اگرچه بزرگ‌ترین مدل فاقد فناوری تقویت‌کننده روشنایی ویژه است. همه مدل‌های G3 دارای طراحی بدون شکاف One Wall هستند که به تلویزیون اجازه می‌دهد هنگام نصب، به‌صورت همسطح با دیوار قرار گیرد. آن‌ها همچنین با ضمانت پنل ۵ ساله طولانی‌تر از حد متوسط عرضه می‌شوند.

البته، سوال بزرگ این است که تمام این کیفیت بالای تصویر چقدر هزینه اضافی خواهد داشت. بسته به اندازه، شما برای یک ست ۷۷ اینچی G3 حدود ۴,۵۰۰ دلار و برای یک مدل ۶۵ اینچی حدود ۳,۳۰۰ دلار پرداخت خواهید کرد. این تقریبا ۷۰۰ تا ۹۰۰ دلار بیشتر از هزینه‌ای است که یک تلویزیون سری C3 با اندازه مشابه برای شما خواهد داشت.

تلویزیون‌های سری C3 ال‌جی

همانطور که ما سال گذشته انجام دادیم، فکر می‌کنیم مدل‌های سری C بهترین بازده را نسبت به قیمت در بین مجموعه‌های ال‌جی ارائه می‌دهند و عملکردی بسیار نزدیک به G3 را با قیمت پایین‌تری ارائه می‌دهند.

با رفتن به سراغ مجموعه‌های C3، تفاوت اصلی این است که شما فناوری تقویت‌کننده روشنایی ویژه و همچنین تیونر ATSC 3.0 را از دست می‌دهید و یک سیستم صوتی کمی ضعیف‌تر دریافت می‌کنید. ال‌جی به ما می‌گوید که میزان روشنایی اندازه‌گیری‌شده C3 تقریباً مشابه سری C2 سال گذشته خواهد بود، اگرچه ممکن است به دلیل برخی تغییرات در پردازش، روشن‌تر به نظر برسند. (روشنایی تلویزیون‌ها را زمانی که مجموعه‌ها را به آزمایشگاه‌های خود می‌بریم بررسی خواهیم کرد.)

تلویزیون‌های C3 مانند G3، پردازنده آلفا 9 جدید ال‌جی را دریافت می‌کنند. پردازنده تلویزیون مهم است زیرا همه چیز را از ارتقاء محتوای با وضوح پایین به صفحه نمایش 4K (یا حتی 8K) تلویزیون و نگاشت تُن، که به توانایی تلویزیون در نمایش صحیح روشنایی، کنتراست و رنگ بر اساس داده‌های موجود در محتوای HDR اشاره دارد، مدیریت می‌کند. ال‌جی می‌گوید ویژگی Dynamic Tone Mapping Pro پردازنده جدید می‌تواند با تقسیم تصویر به 20,000 بلوک جداگانه و سپس تجزیه و تحلیل هر فریم برای تشخیص تاریک‌ترین و روشن‌ترین مناطق برای بهینه‌سازی عملکرد HDR، جزئیات بیشتر و عمق بیشتری را در تصاویر آشکار کند.

پردازنده آلفا 9 جدید همچنین با ارتقاء صدای همه صوت‌ها به صدای فراگیر 7.1.2 کاناله مجازی از بلندگوهای داخلی تلویزیون به صدا کمک می‌کند، قابلیتی که ال‌جی آن را AI Sound Pro می‌نامد.

یکی از مزایای سری C3 این است که در اندازه‌های بیشتری عرضه می‌شوند. این شامل اندازه‌های صفحه نمایش کوچک‌تر ۴۸ و ۴۲ اینچی و همچنین اندازه جدید ۸۳ اینچی می‌شود. قیمت‌ها از 1400 تا 5300 دلار متغیر خواهد بود، مدل 65 اینچی با قیمت 2600 دلار و ست 77 اینچی با قیمت 3600 دلار به فروش می‌رسد. همه مجموعه‌های C3 با یک پایه چرخان عرضه می‌شوند که به شما امکان می‌دهد صفحه را به سمت محل نشستن خود بچرخانید.

تلویزیون‌های سری B3 ال‌جی

خریداران تلویزیون‌های اولد با بودجه کمتر ممکن است تلویزیون‌های سری B3 جدید ال‌جی، یعنی اولدهای میان‌رده این شرکت برای ۲۰۲۳ را در نظر بگیرند. برای دستیابی به قیمت پایین‌تر، مجموعه‌های سری B3 پنل روشن‌تر Evo را دریافت نمی‌کنند و با یک پردازنده کم‌توان‌تر که از برخی از ویژگی‌های پیشرفته پردازش تصویر که در بالا ذکر شد پشتیبانی نمی‌کند، کار می‌کنند. این مجموعه‌ها همچنین دارای سیستم‌های صوتی کم‌توان‌تری هستند.

با این حال، امتیاز این کار این است که مجموعه‌های B3 که در اندازه‌های ۵۵، ۶۵ و ۷۷ اینچی عرضه می‌شوند، چند صد دلار ارزان‌تر از مدل‌های C3 قیمت دارند. تلویزیون اولد ۷۷ اینچی B3 حدود ۳,۳۰۰ دلار و ست ۶۵ اینچی آن ۲,۴۰۰ دلار فروخته می‌شود.

تمام این تلویزیون‌های اولد ال‌جی باید برای بازی عالی باشند، با زمان پاسخگویی سریع، تأخیر ورودی کم، نرخ تازه‌سازی متغیر و Game Optimizer این شرکت، که دسترسی سریع به تمام تنظیمات و پیش‌تنظیم‌های بازی تلویزیون را فراهم می‌کند. منوی روی هم‌گذاری داشبورد بازی به شما امکان می‌دهد در حین بازی به تنظیمات نمایشگر، اطلاعات بازی و کنترل‌ها دسترسی داشته باشید. همه تلویزیون‌های اولد حداقل با دو ورودی HDMI 2.1 عرضه می‌شوند که از تمام ویژگی‌های پیشرفته بازی پشتیبانی می‌کنند.

مجموعه تلویزیون‌های OLED لبـاسـی (Objet Collection) Posé و Flex ال‌جی

اگر به دنبال چیزی غیرمعمول هستید، خط تلویزیون‌های خاص سبک زندگی Posé ال‌جی را ببینید که در سال ۲۰۲۳ همچنان عرضه می‌شود. این مجموعه‌ها در اندازه‌های ۴۸ (۱,۷۰۰ دلار) و ۵۵ اینچ (۲,۰۰۰ دلار) موجود هستند. آن‌ها دارای طراحی زاویه‌دار مینیمالیستی با عناصر پارچه‌ای هستند، اما فقط از نظر زیبایی شناسی جذاب نیستند. آن‌ها از پنل‌های بهتر Evo ال‌جی استفاده می‌کنند و هم بلندگوهای رو به جلو و هم بلندگوهای رو به عقب دارند، بنابراین انتظار داریم از نظر کیفیت تصویر و صدا عملکرد خوبی داشته باشند.

برای گیمرهایی که به دنبال چیزی متفاوت هستند، تلویزیون OLED Flex ال‌جی، همانطور که از نامش پیداست، یک تلویزیون OLED انعطاف‌پذیر ۴۲ اینچی است. با فشار دادن یک دکمه روی کنترل از راه دور، صفحه را برای بازی‌های فراگیر خم می‌کنید یا برای تماشای فیلم‌ها و تلویزیون‌ها آن را به حالت تخت برمی‌گردانید. تا ۲۰ سطح مختلف انحنا وجود دارد. با این حال، این نوآوری با قیمتی همراه است. این ست کوچک 2500 دلار قیمت دارد، که فقط کمی بیشتر از یک تلویزیون اولد سری B 65 اینچی است.

تلویزیون‌های LCD/LED ال‌جی ۲۰۲۳

اگرچه تمرکز ال‌جی در زمینه تلویزیون امسال به‌وضوح روی تلویزیون‌های اولد آن است، اما همچنان تلویزیون‌های LCD/LED این شرکت ارزش بررسی دارند. این موضوع به‌ویژه در مورد خط تولید QNED این شرکت صدق می‌کند. ال‌جی از نام QNED برای تلویزیون‌هایی استفاده می‌کند که نقاط کوانتومی را با فناوری رنگ NanoCell ال‌جی (با استفاده از نانوذرات به‌عنوان فیلتر رنگ) ترکیب می‌کنند تا طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را تولید کنند. مدل‌های برتر QNED در تست‌های ما عملکرد خوبی دارند و ممکن است برای افرادی که در اتاق‌های پرنور تلویزیون تماشا می‌کنند، انتخاب خوبی باشند.

تلویزیون‌های QNED ال‌جی

در سال ۲۰۲۳، مدل‌های پرچم‌دار QNED در سری QNED85 ظاهر می‌شوند. این تنها مجموعه‌های ال‌جی هستند که از نور پس‌زمینه Mini LED با کم‌نور موضعی استفاده می‌کنند. با کوچک کردن اندازه LEDها، سازندگان تلویزیون می‌توانند هزاران LED (به‌جای ده‌ها) را در نور پس‌زمینه جای دهند که به تعداد زیادی منطقه کم‌نور تقسیم می‌شوند. همچنین می‌توان نورها را به‌طور دقیق کنترل کرد. همه این موارد می‌توانند به بهبود کنتراست و سطح تیرگی و به حداقل رساندن هاله‌های اطراف اجسام روشن که در برابر پس‌زمینه‌های تاریک ظاهر می‌شوند، کمک کنند. این مجموعه‌ها در اندازه‌های ۵۵، ۶۵، ۷۵ و ۸۶ اینچ موجود هستند و شامل پردازنده آلفا 7 ال‌جی به همراه پشتیبانی از Dolby Vision HDR و صدای Dolby Atmos می‌شوند. ما قیمت‌ها را زمانی که در دسترس قرار گرفتند به‌روزرسانی خواهیم کرد.

اگر به تلویزیون‌های QNED80 که کمی پایین‌تر از این مجموعه‌ها قرار دارند، نگاهی بیندازید، نور پس‌زمینه Mini LED را از دست خواهید داد و در عوض نور پس‌زمینه لبه‌ای با کم‌نور موضعی دریافت می‌کنید که تمایل دارند به اندازه نور پس‌زمینه Mini LED مؤثر نباشند. همچنین باید بدون Dolby Vision HDR و صدای Dolby Atmos سر کنید. در عوض، این مجموعه‌ها (به‌جز بزرگ‌ترین مدل) طراحی حتی باریک‌تری دارند. اندازه صفحه نمایش از 55 تا 86 اینچ متغیر است و قیمت آن از 1000 تا 2800 دلار است.

مجموعه‌های QNED میان‌رده در سری QNED75 یافت می‌شوند که پردازنده ضعیف‌تری، نرخ تازه‌سازی 60 هرتز به جای 120 هرتز و اندازه‌های صفحه نمایش که تا 43 اینچ کاهش می‌یابد، دارند. آن‌ها نیز دارای نور پس‌زمینه لبه‌ای هستند اما بدون هیچ نوع کم‌نور موضعی. همچنین فاقد ورودی‌های HDMI 2.1 هستند. انتظار می‌رود قیمت‌گذاری به زودی اعلام شود.

برای افرادی که به دنبال یک تلویزیون 8K QNED هستند، ال‌جی مدل 65 اینچی QNED99 خود را به همراه نسخه‌های 75 و 86 اینچی در سال 2023 اضافه می‌کند. این تلویزیون‌ها که دارای نور پس‌زمینه Mini LED هستند، قیمتی بین 2500 تا 4800 دلار برای مدل 86 اینچی دارند.

تلویزیون‌های سری UR ال‌جی

ال‌جی امسال از نام‌گذاری NanoCell برای تلویزیون‌های 4K LCD میان‌رده خود استفاده نمی‌کند. تاکنون، ال‌جی تنها یک سری جدید را برای سال ۲۰۲۳ معرفی کرده است. تلویزیون‌های UR90 مدل‌های 60 هرتزی ساده با نور پس‌زمینه لبه‌ای هستند و در اندازه‌های صفحه نمایش از ۴۳ تا ۷۵ اینچ موجود می‌باشند. انتظار داریم قیمت‌ها را به زودی دریافت کنیم.

در سال ۲۰۲۳، ال‌جی دو خط تولید از مجموعه‌های UQ75 را ارائه خواهد کرد که عمدتاً از نظر اندازه صفحه نمایش متمایز می‌شوند. همه آن‌ها تلویزیون‌های هوشمند 60 هرتزی پایه هستند. مدل‌های UQ7570 در اندازه‌های ۵۰ (۳۵۰ دلار)، ۵۵ (۴۰۰ دلار) و ۶۵ اینچ (۴۷۰ دلار) موجود هستند، در حالی که مجموعه‌های UQ7590 در اندازه‌های ۴۳ (۳۰۰ دلار)، ۷۰ (۶۳۰ دلار)، ۷۵ (۷۰۰ دلار) و ۸۶ اینچ (۱,۱۰۰ دلار) عرضه می‌شوند.

این مجموعه‌ها بر روی خریداران با بودجه کم تمرکز دارند. در گذشته، تلویزیون‌های بسیار ابتدایی ال‌جی در زمینه کیفیت کلی تصویر موفق نبوده‌اند.

قیمت: آرایه ای از گزینه ها

خوشبختانه، واقعاً برای هر بودجه و سلیقه ای چیزی وجود دارد. همه چیز به اولویت شما بستگی دارد. بنابراین، برای کمک به تصمیم گیری، لیست زیر را بررسی کنید.

زیر 750 دلار

تلویزیون هوشمند ال جی 50 اینچ 4K UHD: شما از اینکه چه مقدار فناوری در این تلویزیون جای داده شده است شگفت زده خواهید شد. نه تنها رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل خواهید داشت، بلکه محتوای غیر 4K برای ارائه وضوح حتی بیشتر ارتقا یافته است.

زیر 1200 دلار

تلویزیون ال جی 65 اینچ NANO76: این تلویزیون علاوه بر برخورداری از رزولوشن 4K Ultra HD (3840 در 2160 پیکسل)، از فناوری LG NanoCell برای فیلتر کردن رنگ‌های ناخالص و یک پردازنده هوش مصنوعی برای اطمینان از شفافیت واقعی تصویر استفاده می‌کند.

زیر 4000 دلار

تلویزیون هوشمند ال جی 65 اینچ OLED B3 4K: این تلویزیون به لطف فناوری OLED، نه تنها دارای طراحی فوق العاده باریک است، بلکه کیفیت تصویر آن نیز بی رقیب است. دالبی ویژن و دالبی اتمس تضمین کننده تصویری فوق العاده واضح و صدای فراگیر است.

بالای 9000 دلار

تلویزیون ال جی 83 اینچ OLED evo G3: برای کسانی که نگران بودجه نیستند، این تلویزیون نمونه بارز عالی بودن است. رزولوشن 4K Ultra HD در یک صفحه نمایش عظیم 83 اینچی قرار گرفته است که تصویری را ارائه می دهد که باید دیده شود تا باور شود.

به این پست امتیاز بدهید
منبع
consumerreports.orglg.com

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا