خانه و آشپزخانه

راهنمای خرید صندلی زانویی به همراه لیست بهترین و پرفروش ترین ها

آیا صندلی های زانویی برای شما مناسب هستند؟

chair

راهنمای خرید صندلی زانویی (kneeling chairs)

هر روز به مدت هشت ساعت، پنج روز هفته، 12 ماه سال روی یک صندلی بد می نشینید و تکیه می دهید در اینصورت ممکن است دچار مشکلات اسکلتی عضلانی شوید. این مشکلات می توانند به اندازه ای شدید باشند که بر همه بخش های زندگی شما از روابط شخصی تا عملکردتان در محل کار تأثیر بگذارند. به همین دلیل انتخاب دقیق تجهیزات اداری و طبق نظر تخصصی بسیار مهم است. و درست همانند صندلی اداری ، تشخیص صندلی زانویی  با طراحی عالی از انواع ضعیف یا نامناسب بسیار حائز اهمیت می باشد.

صندلی های زانویی – چه می باشند؟

صندلی زانویی اولین بار براساس طرح های پیتر اوپسویک در دهه 70 به جایگزینی محبوب برای صندلی های اداری تبدیل شدند. آنها شیوه ای متفاوت از نشستن را به منظور کاستن از دردها و آلام روزمره که بسیاری از کارمندان اداری در سراسر جهان تجربه می کنند، ارائه می دهند.

صندلی زانویی چیست؟

ایده پشت این طراحی به این صورت است که صندلی زاویه ای به سمت جلو داشته باشد تا لگن و در نتیجه ستون فقرات را در یک موقعیت طبیعی با زاویه باز مفصل ران در حالت متعادل نگه دارد. در صندلی زانویی خوب، پدهای زانو همیشه مورد استفاده قرار نمی گیرند، زیرا پاها موقعیت های مختلفی را اتخاذ می کنند، اما پدهای ساق پا می توانند از سر خوردن بدن به سمت جلو ممانعت کنند. این وضعیت زانو زدن، عضلات نگهدارنده وضعیت بدنی شما را تشویق می کند تا کمر، شانه ها و گردن در هماهنگی خوبی قرار دهند. صندلی زانویی دارای قسمت نشیمنگاه گردان باعث تنوع تحرک شده و برای استفاده طولانی تر مناسب هستند.

آیا صندلی های زانویی انتخاب خوبی محسوب می شوند؟

همه ما ساختار بدنی متفاوتی داریم و وظایف مختلفی را در محل های کاری مختلف انجام می دهیم، بنابراین هرگز یک صندلی عالی برای همه افراد وجود ندارد. چیزی که متخصصان سلامت در مورد آن توافق دارند این است که حرکت منظم برای شما خوب است. هزاران کاربر تأیید می کنند که انتخاب یک صندلی چرخان و گردان زانویی روشی فوق العاده برای تشویق بیشتر حرکت است. در اینجا دلایل آن بیان می شود:

  • شما را از موقعیت های ثابت و ساکنی که باعث کم تحرکی بدن شما می شود خارج و فشار وارده بر بدن شما را کاهش می دهد.
  • از نشستن طولانی مدت شما جلوگیری می کند. بی تحرک ماندن متابولیسم را کند می نماید که به این امر به نوبه خود سبب کاهش توانایی بدن برای تنظیم قند خون و تجزیه چربی ها می شود.

عرضه صندلی زانویی گردان بعنوان یک گزینه در محل کار روش خوبی برای تشویق تحرک بیشتر محسوب می شود. صندلی‌های زانویی گردان با هدف معرفی « نشستن فعال » طراحی شده‌اند و در بسیاری از موقعیت‌ها این کار باعث تشویق بیشتر فعالیت‌های مهم می‌شود. صندلی های زانویی گردان می توانند در تمام روز پس از سازگاری توسط اکثر افراد استفاده شوند. از سوی دیگر، صندلی‌های زانویی ساکن امکان تحرک را فراهم نمی کنند و برای کارهای بسیار کوتاه‌مدت بهترین انتخاب هستند.

فعالیت هر 30 دقیقه نشستن

صندلی های زانو گردان برای کار با کامپیوتر و سایر فعالیت هایی که می توانند شما را بی تحرک نگه دارند، ایده آل می باشند، اما برای کارهایی مانند نوشتن یا نقاشی که نیز به خم شدن به سمت جلو است، نیز مطلوب هستند. برای این کار می توانید از یک میز شیبدار هم استفاده کنید.

مانند همه صندلی ها، برای دستیابی به یک چیدمان خوب و تشویق تحرک، لازم است که صندلی زانویی  با سایر مبلمان و تجهیزات کاری شما به خوبی متناسب باشد. یک صندلی گردان خوب بصورت با دوامی ساخته شده و دارای تنظیماتی متناسب با ساختارهای متفاوت و سطوح ارتفاع مختلف، به علاوه چرخ هایی گردان و چرخان برای حرکت می باشد. این صندلی تنظیمات اصلی و گزینه های حرکتی را برای فعال نگه داشتن شما در طی روز – البته با استراحت های منظم – فراهم می کند.

روش صحیح استفاده از صندلی های زانویی چگونه است؟

هنگام استفاده از یک صندلی زانویی ممکن است بلافاصله احساس فوق العاده ای داشته باشید یا اینکه در ابتدا اندکی برایتان عجیب باشد. مانند هر فعالیت جدید دیگری، برای بیشتر افراد تقویت تدریجی عضلات اغلب بهترین روش است. ممکن است متوجه شوید که نزدیک نگه داشتن صندلی اداری کنونی و جابجایی بین این دو صندلی به این تغییر کمک کند. صندلی زانویی چرخان عضلات مرکزی بدن شما را به تدریج در طی روزها و هفته ها تقویت می کند – اما اگر بد یا فقط در وضعیت متفاوتی نشسته اید، بدن شما نیاز به سازگاری دارد.

هنگام استفاده از صندلی زانویی، قسمت انتهایی بدن شما بایستی بخش اعظم وزن شما را تحمل کند. پد پایینی آن بعنوان تکیه گاهی برای ساق پا عمل می کند تا احساس لغزش به سمت جلو را از بین ببرد. قبل از اینکه زانوهای خود را به آرامی روی (یا کمی بالاتر از) پدها در حالت زانویی قرار دهید، با نشستن روی صندلی شروع کنید. مانند تمام موقعیت های کاری، لازم است که وضعیت بدنی خود را مکررا” در طی روز تغییر دهید که بخشی از این حرکت توسط گردش و چرخش انجام می شود. یک نکته خوب نیز این است پایی که جلو قرار می گیرد را تغییر دهید.

بعلاوه صندلی های زانویی چه صندلی های دیگری را می توان برای نشستن فعال مد نظر قرار داد؟

نشستن فعال اشکال مختلفی دارد و برخی از صندلی‌های زانویی مانند HÅG Capisco که مکانیسم‌های تعادلی را برای حرکت با بدن شما در خود جای داده، می‌توانند بطور موثری این کار را انجام دهند. این نوع صندلی ها جریان خون شما را تحریک می کنند، ماهیچه های شما را درگیر نگه می دارند و از نشستن طولانی مدت در حالت ساکن ممانعت می کنند. صندلی کاپیسکو را می توان برای پشتبانی از وضعیت های قرارگیری مختلفی استفاده کرد که آن را برای مهمانداران، طراحان، تصویرگران، هنرمندان و صنعتگران ایده آل می کند. صندلی های HÅG Capisco از Posturite به اندازه ای پشتیبان و همه کاره هستند که در تمام طول روز – البته با استراحت و تحرک مورد استفاده قرار گیرند.

صندلی زانویی

همچنین برای نشستن فعال صندلی اداری شیک Backapp Smart را مد نظر داشته باشید. طراحی هوشمندانه Backapp Smart به تقویت عضلات پشتی شما کمک می نماید و حالت نشستن طبیعی که منجر به خستگی کمتر می شود را تضمین می کند. هدف در این صندلی، راحت، هوشیار و فعال نگه داشتن شما در پشت میزتان است. این کار با تحریک مداوم عضلاتی که برای حفظ تعادل از آنها استفاده می کنید، در حین چرخش آرام چارپایه روی محور مرکزی خود، صورت می گیرند.

همچنین به CoreChair نگاهی بیندازید. این صندلی که به گونه ای طراحی شده که فشار را از روی نقاط مهم بدن بر می دارد و در عین حال پشتیبانی تمام وقت را ارائه می دهد. هنگام نشستن روی صندلی کاری CoreChair، با فعال نمودن ماهیچه‌های خود، با استفاده از ریزحرکات مداوم بدون هیچ تلاش آگاهانه ای، در حالت ایستاده می مانید. این امر به تقویت ملایم ماهیچه های اسکلتی کمک کرده و از قرار گیری نامناسب و مشکلات کمر جلوگیری می کند. پد پشتیبان لگن آن نیز به بدن شما حالت می‌دهد تا لگن را برای داشتن تعادل ستون فقرات تنظیم و تحرک آرام را امکان‌پذیر سازد. این مفهوم جدیدی در طراحی صندلی زانویی محسوب می شود و یک منتقد گزارش داده که : در کمتر از یک ماه ناراحتی کمر من از بین رفت و درگیری مداوم عضلات شکم به من انرژی بیشتری برای طول روز داد.

 صندلی زین مانند Score Jumper Balance Saddle Stool نیز گزینه مناسبی برای نشستن فعال است. صندلی زین مانند، هنگام قرار گرفتن محکم پاها روی زمین به تضمین موقعیت قرارگیری سالم پشت کمک می کند. شکل زین، انحنای S طبیعی ستون فقرات را بهبود داده و بنابراین می تواند حالت کمتر خسته کننده ای باشد. می توانید Score Jumper Balance Saddle Stool with a backrest را به همراه پشتی یا بدون پشتی انتخاب کنید.

لیست 31 عدد بهترین و پرفروش ترین صندلی های اداری

خط جدا کننده

5/5 - (2 امتیاز)

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا