خانه و آشپزخانه

راهنمای خرید ماشین ظرف شویی: چگونه بهترین دستگاه راه انتخاب کنیم

راهنمای جامع خرید ماشین ظرفشویی به همراه لیست بهترین ها و پرفروش ترین ها

dishwash

به مقاله راهنمای خرید ماشین ظرف شویی خوش آمدید. اگر در بازار به دنبال یک ماشین ظرفشویی جدید هستید، یا قصد دارید به زودییکی را تهیه کیند، یافتن قابلیت ها و گزینه های بی شمار موجود در مدل های مدرن ممکن است شما را شگفت زده کند. دوران جعبه سفید پر سر و صدای والدین یا نسل های قبلی شما با دو تنظیم شستشو و خشک کردن گذشته است.

دستگا ه های امروزی مانند افرادی که آنها را خریداری می کنند، منحصر به فرد و متنوع هستند. با ویژگی‌های سفارشی از قفسه‌های قابل تنظیم گرفته تا شوینده های سفارشی، اگر برای تصمیم‌گیری در مورد بهترین گزینه‌ها برای خود و خانواده‌تان وقت نگذارید، ممکن است به زودی خود را در میان انتخاب‌های مختلف سردرگم ببینید.

امیدواریم در اینجا اطلاعات لازم برای محدود نمودن جستجو و یافتن بهترین ماشین ظرفشویی برای خانواده اتان را در اختیار شما قرار دهیم. همچین پیشنهاد می شود مقاله ماشین ظرف شویی چطور کار می کند راه نیز مطالعه کنید.

لیست  پیشنهادات خریداران ماشین ظرف شویی دیجی کالا

خط جدا کننده

ماشین ظرفشویی پاکشوما مدل PDA 3511 S

ماشین ظرفشویی پاکشوما مدل PDA 3511 S

  • امکانات ویژه: امکان شست‌وشوی میوه و سبزی
  • تعداد سبد: سه عدد
  • ظرفیت (نفر): 15
مشاهده محصول در دیجی کالا
ماشین ظرفشویی جی پلاس مدل GDW-M4573W

ماشین ظرفشویی جی پلاس مدل GDW-M4573W

  • امکانات ویژه: شست‌وشوی اقتصادی (Eco)
  • تعداد سبد: سه عدد
  • ظرفیت (نفر): 14
مشاهده محصول در دیجی کالا
ماشین ظرفشویی جی پلاس مدل GDW-N4673W

ماشین ظرفشویی جی پلاس مدل GDW-N4673W

  • تعداد سبد: سه عدد
  • ظرفیت (نفر): 15
مشاهده محصول در دیجی کالا
ماشین ظرفشویی پاکشوما مدل PDB 3512 W

ماشین ظرفشویی پاکشوما مدل PDB 3512 W

  • امکانات ویژه: شست‌وشوی اقتصادی (Eco)
  • تعداد سبد: سه عدد
  • ظرفیت (نفر): 15
مشاهده محصول در دیجی کالا
ماشین ظرفشویی اسنوا مدل SDW-F353210

ماشین ظرفشویی اسنوا مدل SDW-F353210

  • ظرفیت (نفر): 13
مشاهده محصول در دیجی کالا

نکاتی که هنگام انتخاب ماشین ظرفشویی باید مدنظر قرار دهید

بسیاری از اوقات، زمانیکه افراد برای اولین بار در جستجوی یک ماشین ظرفشویی جدید هستند، این کار را بدون راهبرد مشخصی در مورد اینکه دقیقاً چه قابلیت ها یا ویژگی هایی را می‌خواهند یا نیاز دارند، انجام می‌دهند. آنها ممکن است شروع به مرور آنلاین یا رفتن به فروشگاه ها کنند “فقط برای اینکه ببینند آنجا چه چیزی وجود دارد”.

راهنمای انتخاب ماشین ظرفشویی

با اینکه این کار به خودی خود هیچ اشکالی ندارد، اما عملا” ممکن است در زمان آمادگی برای خرید صرفه جویی نشود و حتی امکان دارد باعث گیج شدن و یا سردرگمی خریدار احتمالی شود که برای گزینه های فراوان در دسترس امروزی آماده نبوده است. در این بخش، چند نکته را که بایستی هنگام تصمیم گیری در مورد بهترین ماشین ظرفشویی در نظر داشته باشید، بررسی می کنیم.

قیمت

قیمت ممکن است یک ملاحظه بدیهی به نظر برسد، اما واقعیت این است که بسیاری از افراد نمی دانند پرداخت هزینه بالاتر یا پایین تر برای ماشین ظرفشویی لزوما” به عملکرد بهتر یا ضعیف تر دستگاه منجر نمی شود. با وجود قابلیت های فراوان موجود در مدل‌های امروزی، بسیاری از اوقات می‌توانید یک ماشین ظرفشویی‌ را با هزینه کمتری نسبت به یک دستگاه گران‌قیمت دارای گزینه‌های فراوان که به آن‌ها نیاز ندارید یا از آنها استفاده نمی‌کنید، پیدا نمائید که برای استفاده شخصی شما مناسب‌تر باشد. علاوه بر این، قیمت ماشین ظرفشویی، درست مانند خرید ماشین یا کامیون اغلب قابل مذاکره است.

قابلیت ها و گزینه ها

اگر برای مدت زمان زیادی در بازار بدنبال یک ماشین ظرفشویی جدید نبوده اید، یا این اولین باری است که قصد خرید یک ماشین ظرفشویی جدید را دارید، ممکن است تعداد قابلیت های مختلفی را که واقعاً می توانید با آنها داشته باشید، شما را متعجب کنید. ممکن است خود را در حال سر کردن با دستگاهی دارای چندین قابلیت ببینید که هرگز از آنها استفاده نمی کنید، در حالیکه چندین ویژگی اساسی را از دست داده اید.

با توجه به اینکه اکثر ماشین‌های ظرفشویی 9 تا 12 سال عمر می‌کنند، این یک زمان طولانی برای حسرت در مورد عدم اندیشیدن به آنچه که نیاز دارید و نیاز ندارید، می باشد. بسیاری از قابلیت ها و گزینه های خاص مدل های امروزی را در بخش بعدی پوشش خواهیم داد.

فضا و نیازهای بلندمدت

عامل دیگر در انتخاب بهترین ماشین ظرفشویی برای شما، تعیین میزان فضای موجود برای این وسیله و اینکه آیا این فضا در آینده تغییر خواهد کرد یا نه، می باشد. مدل های استاندارد 24 اینچ عرض دارند، در حالی که انواع جمع و جور 18 اینچی نیز موجود هستند. حتی ماشین‌های ظرفشویی قابل حمل چرخ‌دار و مدل‌های رومیزی نیز وجود دارند که به سینک متصل می‌شوند. شرایط زندگی شما می تواند تأثیر زیادی در انتخاب وسیله مناسب داشته باشد. اگر مجرد هستید، و یا پارتنر یا یک هم اتاقی دارید، ممکن است بصورت روزانه یا به دفعات از آن استفاده نکنید. اگر در یک آپارتمان یا خانه کوچکی زندگی می کنید و قصد دارید در یکی دو سال آینده نقل مکان کنید، نکته دیگری که باید در نظر بگیرید جا گذاشتن یا بردن آن در هنگام نقل مکان می باشد.

چرا انتخاب ویژگی های مناسب ماشین ظرفشویی مهم است؟

به دلیل طول عمر و زمان مالکیت ماشین های ظرفشویی امروزی، دستیابی به گزینه ها و قابلیت هایی که به بهترین وجه با نیازهای شما و خانواده اتان تناسب داشته باشد، بسیار مهم است. ما ماشین ظرفشویی را بیشتر از وسایل نقلیه. کامپیوتر، تلفن و حتی بیشتر مبلمان منزل نگه می داریم.

بنابراین اگر قرار است چنین تعهد زمانی برای این دستگاه داشته باشیم، بهتر است مطمئن شویم که بهترین ماشین ظرفشویی را می خریم. در این بخش به تعدادی از گزینه های موجود در برندها و مدل های مختلف ماشین ظرفشویی جدید خواهیم پرداخت. در اینجا به برخی از ویژگی های خاص می پردازیم:

تنظیمات چرخه

تنظیمات چرخه

این مورد احتمالاً متداول ترین عامل نادیده گرفته شده در تعیین اینکه آیا بهترین ماشین ظرفشویی را برای خانواده خود خریداری می‌کنید یا خیر، می باشد. چیزی که قبلا یک دستگاه شستشوی گرم و شستشوی سرد ساده بود، اکنون به پاک کننده ای چند گزینه ای تبدیل شده است.

برخی از مدل‌ها حالت « شستشوی دستی» یا چینی ظریفی را ارائه می دهند که در آن ظروف غذاخوری چینی، کریستال و لیوان‌های شراب را می‌توان با کاهش فشار آب بصورت ایمن شست. اگر اغلب اهل تفریح هستید، مرتب مهمانی‌های شام می‌دهید و یا همیشه در تعطیلات میزبان خانواده و دوستانتان هستید، این ویژگی ممکن است برای شما ضروری باشد.

مدل‌های دیگر حتی تنظیمات دوگانه ای را ارائه می‌دهند که در آن می‌توان ظروف ظریف را همزمان با ظروف محکم‌تری مانند قابلمه‌ها و تابه‌ها شست و هر دو همچنان در شرایطی دست نخورده ای تمیز شوند. تنظیمات دیگری که ممکن است بخواهید مد نظر قرار دهید حالت اکسپرس (فشرده) می باشد که در آن می توانید یک ظروف کمتر و اندکی کثیف را به سرعت و با کارایی سنگین برای ظروف پخت و پز بزرگ و آلودگی های خشک شده بر روی ظروف شست و خشک کرد.

سنسورهای اتوماتیک

سنسورهای اتوماتیک

علاوه بر تنظیمات متعددی که امروزه در مدل‌های مختلف موجود است، تنظیمات خودکار مختلفی نیز وجود دارد که در آنها خود ماشین ظرفشویی می‌تواند مواردی مانند فشار آب، دما و زمان چرخه را برای افزایش کارایی و عملکرد تنظیم کند.

برای مثال، برخی مدل‌ها دارای سنسور آلودگی هستند که میزان کثیف بودن آب را بعد از هر چرخه بررسی می‌کند، بنابراین اگر ماشین ظرفشویی را برای شش دور تنظیم کنید اما حسگر تشخیص دهد که آب بعد از شستشوی سوم تمیز است، به جای هدر دادن آب و برق برای سه چرخه دیگر،  وارد چرخه خشک کردن می شود.

اندازه وان / قفسه های قابل تنظیم

اندازه وان / قفسه های قابل تنظیم

ظرفیت بار یکی دیگر از مسائل مهم برای خانواده‌های پرجمعیت یا افرادی است که غالب اوقات آشپزی کرده و یا وعده های مجلل درست می‌کنند. مدل‌های وان بلند این روزها بسیار رایج‌تر شده‌اند و فضای بسیار بزرگ‌تری برای جای دادن قابلمه‌ها و تابه‌های بزرگ‌تر، پارچ‌ها و ظروف سرو ارائه می دهند. برخی دیگر قفسه سوم کوچکی را در بالا برای ظروف نقره و کارد و چنگال ارائه می دهند که جا دادن ظروف و تخلیه آنها را آسان تر می کند.

برخی از مدل‌ها با قفسه‌های قابل تنظیمی عرضه می شوند که بسیار راحت هستند، به این معنا که برای قرار دادن ظروف و تخلیه آنها نیازی به خم شدن و ایستادن مداوم نمی باشد. ظرفیت بار ماشین ظرفشویی معمولاً براساس تعداد وسایل سرویس غذاخوری که می تواند در خود جا دهد،  مشخص می شود. وسایل سرویس غذا خوری خوری، بصورت یک بشقاب بزرگ شام،  یک بشقاب میان وعده کوچک، یک لیوان نوشیدنی، یک کاسه، یک نعلبکی، یک فنجان قهوه، دو عدد قاشق چایخوری، یک چنگال شام، یک چنگال کوچک سالاد و یک چاقو در نظر گرفته می شوند.

با مراجعه به وب‌سایت سازنده یا نگاه کردن به دفترچه راهنمای مالک، می‌توانید تعداد وسایل سرویس غذاخوری که ماشین ظرفشویی می تواند در خود جا دهد، را ببینید.

طراحی بیرونی

طراحی بیرونی

بدون شک، استایل و ظاهر نیز موردی است که بسیاری هنگام خرید وسیله ای که برای یک دهه آینده یا بیشتر در خانه آنها خواهد بود، به آن توجه می کنند. مانند بسیاری از قابلیت های دیگر ماشین های ظرفشویی مدرن، طرح های موجود نیز در حال افزایش هستند. با اینکه بیشتر مدل‌ها در رنگ‌های سفید، مشکی و استیل ضدزنگ عرضه می‌شوند، هنوز هم برای کسانی که به دنبال چیزی متفاوت هستند، تنوع و گزینه‌های منحصربه‌فرد وجود دارد. جنرال الکتریک مدلی با ظاهر تخته سنگی را عرضه می کند در حالیکه سایر تولیدکنندگان گزینه‌های ضد زنگ و ضد زنگ بدون لک را ارائه می دهند.

در اروپا، ماشین های ظرفشویی رنگی که با دکوراسیون و طرح های رنگی آشپزخانه مطابقت دارند، بسیار محبوب شده اند. یکی دیگر از مواردی که در رابطه با نمای بیرونی باید به آن توجه کرد این است که آیا کنترل‌های تنظیمات دیجیتالی یا شماره‌گیری و دکمه‌ها را ترجیح می دهید. گاهی اوقات کوچکترین تصمیمات می توانند بزرگترین تفاوت ها را ایجاد کنند.

ایمنی

ایمنی

آخرین قابلیت هایی که به آنها خواهیم پرداخت احتمالاً مهمترین آنها نیز هستند زیرا به سلامت و رفاه افراد خانواده شما مربوط می شود. اگر از ماشین ظرفشویی به درستی استفاده نشود می تواند خطرناک باشد. همیشه همه هشدارهای ایمنی را رعایت کنید.

برای کسانی که فرزندان خردسال دارند، قفل های ایمنی کودک یک قابلیت اساسی محسوب می شود. نه تنها باز کردن ماشین ظرفشویی در حال کار می تواند باعث ریخت و پاش زیادی شود، بلکه اگر وسط چرخه شستشو در ماشین ظرفشویی باز شود، بخار و آب داغی که به شدت به داخل آن پاشیده می شود، می تواند کودک را شدیدا” بسوزاند.

تشخیص ضد آبریزش یکی دیگر از گزینه های ایمنی است که بایستی مد نظر قرار گیرد. معمولاً دو قابلیت وجود دارد، یک سوئیچ شناور که می تواند آب را در زمان پر شدن کف دستگاه تشخیص می‌دهد و از پر شدن بیشتر آن جلوگیری می‌کند، و یک توقف آبی که در صورت نشت یا ریختن آب از شیلنگ مانع از آبریزش آن می شود.

سایر قابلیت ها و گزینه های مهم

سایر قابلیت ها و گزینه های مهم

تقریباً غیرممکن است که نگاهی دقیق به تمام موارد اضافی منحصر به فرد و متفاوت موجود در مدل های فعلی بیندازیم، اما اگر حداقل به چند مورد دیگر که می توانند به شما در یافتن بهترین ماشین ظرفشویی برای خانه خود کمک کند، اشاره نکنیم اهمال کاری خواهد بود.

ماشین های ظرفشویی امروزی به طور قابل توجهی ساکت تر از ماشین های گذشته هستند. ماشین‌های قدیمی در حدود 80 دسی بل کار می‌کردند، صدایی که تقریباً به اندازه صدای زباله خرد است. حتی ارزان‌ترین مدل‌های امروزی در حدود ۵۰ دسی بل کار می کنند. بلندی صدای یک مکالمه معمولی حدود 50 دسی بل است، بنابراین اگر آشپزخانه یک منطقه اجتماعی برای منزل شماست، احتمالاً باید به دنبال ماشینی کم صدا تر باشید. برخی از آنها تا حدود پایین تر از 30دسی بل هم کار می کنند.

قابلیت های هوشمند نیز افزوده شده اند، ماشین‌های ظرفشویی می‌توانند به یک برنامه متصل شوند و به‌روزرسانی‌هایی را در مورد پیشرفت چرخه، نیاز به تعویض فیلتر یا حتی سفارش مواد شوینده هنگام کم شدن به تلفن شما ارسال کنند. صرف نظر از اینکه به دنبال چه چیزی هستید، به احتمال زیاد در جایی مدلی وجود دارد که آن قابلیت را داشته باشد.

نحوه انتخاب بهترین ماشین ظرفشویی برای منزل

 انتخاب بهترین ماشین ظرفشویی

به محض اینکه تصمیم گرفتید بالاخره زمان آن فرا رسیده که ماشین ظرفشویی جدید مدنظر خود را تهیه کنید، و بررسی نمودید که کدام ویژگی ها برای شما و خانواده اتان مفیدتر هستند، ممکن است تصور کنید تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را بخرید و نصب کنید.

اما هنوز چند مورد دیگر وجود دارند که باید مد نظر قرار دهید، و برخی از آنها می توانند بر تصمیم خرید نهایی شما تأثیر زیادی بگذارند. اگر برای بررسی این جزئیات اضافی وقت نگذارید، ممکن است خیلی زود متوجه شوید که در نهایت بهترین ماشین ظرفشویی را نخریده اید.

ملاحظات تعمیر

اگر قرار است ماشین ظرفشویی جدید شما اولین ارتقاء در آشپزخانه ای پر از لوازم جدید باشد، یکی از عوامل مهم در انتخاب طراحی خارجی این خواهد خریدهای دیگری که در آینده انجام می دهید چگونه می باشند. اگر قصد دارید یخچال، اجاق گاز و فر همه از جنس استیل ضد زنگ باشند، خرید یک مدل سفید یا مشکی چندان منطقی نخواهد بود. همانطور که یک مدل سفید در آشپزخانه ای با تمام لوازم خانگی مشکی یا یک مدل سیاه که در تضاد با وسایل سفید قبلی، نامناسب و نا جور است.

دور اندیشی می تواند به جلوگیری از نارضایتی ناشی از درک چیزی که فکر می‌کردید یک ماشین ظرفشویی عالی است اما در واقع اصلاً با کاری که بعداً می‌خواهید انجام دهید مطابقت ندارد، کمک کند.

اتصال مناسب و الزامات نصب

اگر قبلاً در منزل خود ماشین ظرفشویی نصب نکرده اید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید که برای یک ماشین ظرفشویی کاملا” مجهز هستید. هم اکنون، بیشتر منازل مجهز می باشند، اما اگر در خانه قدیمی‌تری زندگی می‌کنید، ممکن است مجبور شوید کارهایی را برای آماده سازی نصب ماشین ظرفشویی انجام دهید.

اگر با فشار آب مشکل دارید، یا آب گرمکن شما تلاش می‌کند نیاز کنونی را تامین کند، اینها مواردی هستند که می‌توانند بر عملکرد و کارایی ماشین ظرفشویی جدید شما تأثیر زیادی بگذارند. داشتن یک بازرسی تخصصی واجد شرایط از منزلتان برای نیازهای ضروری، می تواند شما را از دردسر بزرگی در آینده نجات دهد.

تنظیمات مدرن

علاوه بر اطمینان از داشتن تجهیزات و تنظیمات مناسب برای ماشین ظرفشویی خود، همچنین باید مطمئن شوید که آنها به تمام قوانین و مقررات فعلی پایبند هستند. اگر 10 یا 15 سال از خرید ماشین ظرفشویی اتان گذشته یا یک ماشین ظرفشویی را در خانه ای قدیمی تر نصب می کنید، به احتمال زیاد برخی چیزها تغییر کرده اند.

ماشین های ظرفشویی باید در مدار اختصاصی خودشان و همچنین دارای یک کلید قطع GFCI بر روی پانل قطع کننده مدار باشند که برای محافظت از ماشین در برابر رطوبت و جرقه ضروری است. علاوه بر این، یک خاموش کننده دستی نیز به منظور ایمنی، باید در فاصله چهار فوتی دستگاه قرار داشته باشد. همچنین، اگر در منطقه‌ای با خشکسالی‌های شدید فصلی زندگی می‌کنید که مستلزم روش‌های سختگیرانه صرفه‌جویی در آب می باشد، احتمالاً مدلی با راندمان بالا و گزینه‌هایی برای چرخه‌های کوتاه نیاز دارید تا بتوانید با محدودیت‌های محلی مصرف آب در آن زمان ها سر کنید.

آیا ماشین ظرفشویی ارزش آن را دارد؟ مزایا و معایب

آیا شما به طور منظم غذاهای خانگی تهیه می‌کنید یا ترجیح می‌دهید یک پیتزا منجمد را به فر می‌اندازید؟ یک چیز همیشه تغییر نمی‌کند: بشقاب‌ها باید شسته شوند، اغلب هر روز. این فرآیند، توسط تعدادی از افراد لذت می‌برند، اما به طور معمول به عنوان مشقت‌آور و زمان‌بر شناخته می‌شود.

احتمالاً ترجیح می‌دهید که شب‌های خود را با چیزهای دیگری به جای شستن بشقاب بگذرانید. بنابراین شاید یک ماشین ظرفشویی گام مناسبی برای شما باشد. با این حال، قبل از اینکه در آشپزخانه‌تان به این سرمایه‌گذاری بپردازید، تعدادی مزایا و معایب را باید در نظر بگیرید.

کارشناسان ما در شرکت برق و لوازم منزل ولینگتون این راهنمای ماشین ظرفشویی را تهیه کرده‌اند که شامل تمام مزایا و معایب این وسیله است تا شما را در انتخابتان یاری دهند.

مزایای ماشین ظرفشویی

تعدادی مزیت برای داشتن یک ماشین ظرفشویی وجود دارد. در حالی که انواع مختلفی از ماشین‌های ظرفشویی و مزایای متفاوتی دارند، این مزایا اصلی ماشین ظرفشویی هستند:

  1. صرفه‌جویی در زمان: در دنیای مدرن ما، افراد اغلب زمان آزاد محدودی دارند. هر روز بشقاب و قابلمه‌ها را شستن، بهترین استفاده از این زمان نیست. بسته‌بندی و باز کردن ماشین ظرفشویی سریعتر است و می‌توانید اشیاء را در طول روز اضافه کنید.
  2. بشقاب‌های شما تمیزتر خواهند بود: از آنجایی که ماشین‌های ظرفشویی همه چیز را به دقت می‌شویند و آبکشی می‌کنند، بشقاب‌های شما بیرون می‌آیند کاملاً تمیز. این به طور کلی بهتر است از آب یکسان برای شستن همه بشقاب‌هایتان استفاده نکنید، زیرا تا زمانی که به پایان برسید، ممکن است زیادی باکتری و آلاینده در آب وجود داشته باشد.
  3. ماشین‌های ظرفشویی می‌توانند آب را صرفه‌جویی کنند: اگرچه این به نظر نمی‌آید، ماشین‌های ظرفشویی اغلب می‌توانند آب را صرفه‌جویی کنند. به ویژه اگر زمانی که دارید می‌شستید، آب را جاری کنید تا بشقاب‌ها را بشویید. فناوری‌های جدید همچنین به کاهش مصرف آب و برق کمک می‌کنند و آن‌ها را در هر جنبه کارآمدتر می‌کنند.
  4. ماشین‌های ظرفشویی ایمن‌تر هستند: آیا تا به حال در حال شستن بشقاب یک لیوان شکسته و به سرعت بریدگی کرده‌اید؟ این اتفاق اغلب برای افرادی که در حال شستن بشقاب‌ها هستند، رخ می‌دهد. همچنین، شکستن بشقاب‌ها در حین تمیز کردن مشکلی رایج است. بنابراین، ماشین‌های ظرفشویی یک گزینه ایمن‌تر برای شما و بشقاب‌هایتان هستند.
  5. تنوع انتخابات وجود دارد: آیا تنها زندگی می‌کنید یا با یک خانواده بزرگ زندگی می‌کنید؟ از ماشین‌های ظرفشویی با اندازه‌های مختلف، از ظرفشویی‌های باریک تا گزینه‌های خانوادگی تمام اندازه، و حتی ماشین‌های ظرفشویی کوچکی که می‌توانند روی یک کمد قرار بگیرند، گزینه‌هایی برای هر خانه وجود دارد.
  6. لطفاً برای دست‌هایتان هم خواهند بود: آب گرم، مایع ظرفشویی و باکتری‌های معمولی ممکن است پوست شما را تحریک کننده کنند و باعث خشکی آن شوند. با ماشین ظرفشویی این دیگر ضروری نیست.

معایب ماشین ظرفشویی

معایب داشتن ماشین ظرفشویی کمتر از مزایای فوق‌الذکر است. عیب اصلی این است که برای اجرای آن انرژی نیاز دارد. شستن بشقاب به دست نیاز به برق ندارد، به جز برقی که برای گرم کردن اب گرمکن شما مصرف می‌شود. از طرف دیگر، یک ماشین ظرفشویی هر بار که اجرا می‌شود، انرژی مصرف می‌کند. با این حال، خوشبختانه، تعداد بیشتری از دستگاه‌های مصرف انرژی کمتری برای انتخاب وجود دارند.

یک معایب دیگر ماشین ظرفشویی این است که فضا را می‌گیرد. همانطور که قبلاً گفته شد، انواع مختلفی از اندازه‌ها وجود دارند، از جمله گزینه‌هایی که می‌توانند در میان کابینت‌های آشپزخانه‌تان نصب شوند یا روی آنها قرار گیرند. با این حال، برخی آشپزخانه‌ها فضای کافی برای یک ماشین ظرفشویی ندارند.

آیا به یک ماشین ظرفشویی نیاز دارید؟

اکنون که مزایا و معایب داشتن یک ماشین ظرفشویی را می‌دانید، آیا فکر می‌کنید به یکی از آنها نیاز دارید؟ این یکی از لوازم الکترونیکی مورد تقدیر در دنیای مدرن ما است و به دلیل دلایل خوبی است. آزاد کردن زمان و حذف یک فعالیت روزانه معمولاً طاقت‌فرسا و مورد اختلاف، ماشین‌های ظرفشویی افزوده معجزه‌آسا هستند اگر فضایی برای آن داشته باشید.

خدمات نصب لوازم الکترونیکی ما می‌توانند به شما در تنظیم ماشین ظرفشویی‌تان کمک کنند تا همه چیز در کمترین زمان ممکن و بدون دردسر کار کند. مناقشه روزانه “نوبت کیه؟” به زودی یک چیز از گذشته خواهد شد.

نتیجه گیری

همانطور که احتمالا متوجه شده اید، خرید بهترین ماشین ظرفشویی برای خانه شما بسیار بیشتر از تشخیص این است که کدام رنگ در آشپزخانه شما بهتر به نظر می رسد و آیا می خواهید مدلی با تخفیف 500 دلاری یا ماشین 1000 دلاری درجه یک را انتخاب کنید. این به معنای تصمیم گیری در مورد ویژگی های مناسبی است که استفاده می کنید، و اینکه کدام موارد صرفا” زنگ و سوت هایی هستند که به آنها نیاز ندارید. اطمینان از داشتن اتصالات مناسب در منزل و الزامات الکتریکی برای تضمین ایمن بودن آن می باشد.

با این حال، مطلقاً هیچ دلیلی برای احساس سردرگمی در مورد این فرآیند وجود ندارد، و دلیلی هم ندارد که تجربه خرید بسیار سرگرم کننده نباشد. با این وجود، احتمالاً فقط هر 10 سال یک بار این کار را انجام خواهید داد، بنابراین ممکن است از آن لذت ببرید. در اینجا دو پیشنهاد نهایی وجود دارد که به شما کمک می کند مطمئن شوید که بهترین ماشین ظرفشویی را دارید:

از چندین وب سایت و فروشگاه دیدن کنید

درست مانند زمانی که برای خرید یک وسیله نقلیه یا یک جواهر زیبا آماده می شوید، دلیلی وجود ندارد که در اولین جایی که توقف می کنید، چنین تصمیم بلندمدتی بگیرید. چند جای مختلف را بررسی کنید. برچسب قیمت ها و قیمت های فروش را مقایسه کنید.

ببینید کدام فروشنده چند روز بعد با شما تماس می گیرد و قیمت را کاهش می دهد. عجله ای در کار نیست؛ هنگامی که برند و مدل مد نظر خود را پیدا کردید، زمان زیادی برای انجام بهترین معامله وجود دارد.

با خانواده و دوستان صحبت کنید

نظر نزدیکان خود را در مورد ماشین ظرفشویی خود بپرسید. اگر آنها نیز در بازار بدنبال یک مدل جدید هستند، دریابید که آنها به کدام مدل علاقه مند هستند و چرا. مدتی را صرف خواندن نظرات آنلاین محصول و مصرف کنندگان کنید و ببینید کدام یک همواره مثبت هستند.

با همسایگان خود در مورد برندی که در خانه هایشان دارند صحبت کنید. این به ویژه می تواند مفید باشد زیرا بسیاری از اوقات خانه های یک محله دارای طرح بندی های الکتریکی، فشار آب و صورتحساب آب و برق مشابهی هستند، بنابراین می تواند به شما کمک کند تا ایده ای در مورد عملکرد و هزینه های مورد انتظار داشته باشید. صرف نظر از اینکه در خرید نهایی خود چه تصمیمی می گیرید، امیدواریم این اطلاعات به شما کمک کند تا بهترین ماشین ظرفشویی را برای خانه و خانواده خود پیدا کنید. تنها چیزی که اکنون باقی مانده این است که بیرون رفته و بهترین معامله را پیدا کنید. موفق باشید.

سوالات متداول ماشین ظرفشویی

ممکن است هنگام انتخاب ماشین ظرفشویی سوالات زیادی برای شما مطرح شود. در ادامه برخی از سوالات متداول در مورد ماشین ظرفشویی که کاربران تمایل دارند از ما بپرسند مطرح می شوند.

ماشین ظرفشویی چه میزان آب مصرف می کند؟

ماشین ظرفشویی در مقایسه با شستشوی دستی آب زیادی مصرف نمی کند. یک ماشین ظرفشویی در هر چرخه شستشو حدود 11 لیتر آب مصرف می کند. در حالیکه در شستشو با دست معمولاً حدود 60 لیتر مصرف می شود. با ماشین ظرفشویی می توانید سالانه 18000 لیتر آب صرفه جویی کنید.

ماشین ظرفشویی چقدر برق مصرف می کند؟

ماشین ظرفشویی بسته به نوع آن تقریباً 1200 تا 2400 وات برق مصرف می کند، میزان مصرف یک ماشین ظرفشویی بطور متوسط 1800 وات است. این همان مقدار برقی است که برای تامین انرژی یک سشوار به مدت 10 دقیقه استفاده می شود.

هزینه کارکرد ماشین ظرفشویی چقدر است؟

به طور متوسط کارکرد ماشین ظرفشویی بین 40 تا 60 پوند در سال هزینه دارد. مدل های کم مصرف تر کمترین هزینه را خواهند داشت.

ماشین ظرفشویی چقدر دوام می آورد؟

یک ماشین ظرفشویی بایستی در حدود 10 سال عمر کند.

ماشین ظرفشویی جدید خود را را کجا نصب کنم؟

هر جایی که مناسب باشد، ماشین ظرفشویی جدید شما باید در نزدیکی یک نقطه تامین آب و زهکشی نصب شود.

نمک ماشین ظرفشویی چه می کند؟

نمک ماشین ظرفشویی آب را نرم می کند تا نتایج تمیز کاری بهتری حاصل شود. آب سخت بعلت داشتن اهک بیشتر حل شدن مواد شوینده ماشین ظرفشویی را دشوار می کند. آب سخت بر نتایج تمیز کاری تأثیر گذار اشت.

چگونه ماشین ظرفشویی جدیدم را تمیز کنم؟

دلیل بسیاری از مشکلات بوی نامطبوع در ماشین ظرفشویی ماندن بقایای مواد غذایی در دستگاه است. بعد از هر استفاده، تمیز کردن خرده های غذایی را به یک عادت تبدیل کنید. فیلتر ماشین ظرفشویی را با گرفتن ایمن در زیر آب داغ بشویید. در حین انجام این کار از یک مسواک قدیمی برای تمیز کردن فیلتر استفاده کنید. برای تمیز کردن فضای داخلی ماشین ظرفشویی خود از سرکه استفاده کنید. کاسه ایمن را با 1 فنجان سرکه پر کرده و آن را روی چرخه آب گرم قرار دهید. سرکه هر گونه چربی، غذا، باقی مانده و کثیفی را از بین می برد.

لیست 37 عدد پرفروش ترین های ماشین ظرف شویی دیجی کالا

خط جدا کننده

5/5 - (3 امتیاز)
منبع
Weary Chef

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا