خانه و آشپزخانهراهنمای خرید

راهنمای خرید توالت فرنگی

همه چیزهایی که تا به حال می خواستید در مورد توالت بدانید اما شاید برای پرسیدن آن با نزاکت بوده اید.

به مقاله راهنمای خرید توالت فرنگی خوش آمدید. توالت مناسب می تواند راحتی کلی شما را در هنگام نشستن افزایش دهد، به شما کمک کند در مصرف آب صرفه جویی نمائید و تعداد دفعاتی را که مجبور به کشیدن سیفون هستید کاهش دهد. توالت نامناسب ممکن است منجر به نشتی، گرفتگی، بو دادن، زمان اضافی صرف شده برای تمیز کردن و در کل ناراحتی و نارضایتی شود. بدیهی است که این یک تصمیم خرید مهم می باشد. همچنین می توانید لیست پرفروش ترین توالت فرنگی های موجود در بازار را نیز مشاهده کنید.

راهنمای خرید توالت فرنگی

لیست پیشنهادات خریداران توالت فرنگی دیجی کالاخط جدا کننده

توالت فرنگی مدل دایموند

توالت فرنگی مدل دایموند

  • مدل: فرنگی
  • سیستم فلاش: دو زمانه
  • نوع در نشیمن: معمولی
  • نازل تخلیه: دکمه
  • آکس تخلیه: بزرگتر از 25 سانتی‌متر
مشاهده محصول در دیجی کالا
توالت فرنگی گلسار مدل هلیا

توالت فرنگی گلسار مدل هلیا

  • مدل: فرنگی
  • سیستم تخلیه: واتر جت
  • نوع در نشیمن: آرام بند
  • نازل تخلیه: دکمه
  • آکس تخلیه: کوچکتر از 22 سانتی‌متر
مشاهده محصول در دیجی کالا
توالت فرتگی چینی کرد مدل آوینا کد C01

توالت فرتگی چینی کرد مدل آوینا کد C01

  • مدل: فرنگی
  • سیستم تخلیه: توربو جت
  • سیستم فلاش: دو زمانه
  • نوع در نشیمن: آرام بند
  • آکس تخلیه: بین 22 تا 25 سانتی‌متر
مشاهده محصول در دیجی کالا
توالت فرنگی مروارید مدل ولگا

توالت فرنگی مروارید مدل ولگا

  • مدل: فرنگی
  • سیستم تخلیه: سوپر جت
  • سیستم فلاش: دو زمانه
  • نوع در نشیمن: آرام بند
  • نازل تخلیه: دکمه
  • آکس تخلیه: بین 22 تا 25 سانتی‌متر
  • ویژگی بیشتر
مشاهده محصول در دیجی کالا
توالت فرنگی آرمیتاژ مدل وال هنگ البرز

توالت فرنگی آرمیتاژ مدل وال هنگ البرز

  • مدل: وال هنگ
  • سیستم تخلیه: واش دان
  • نوع در نشیمن: آرام بند
مشاهده محصول در دیجی کالا

آیا زمان تعویض توالت فرنگی فرا رسیده است؟

یک سوال رایج در تعمیرات منزل این است که “چگونه بفهمیم کی باید توالت را تعویض نمائیم؟” این یکی از آن مواردی است که اغلب تا زمانیکه یکسری چیزهای به ظاهر کوچک طبق برنامه پیش نرفته و صاحب خانه را نگران کنند، نادیده گرفته می شود،. به دنبال چند نشانه مهم از یک توالت بد باشید.

بدیهی ترین و قطعی‌ترین علامت مبنی بر اینکه زمان تعویض توالت فرا رسیده، آسیب فیزیکی مانند وجود ترک در کاسه یا مخزن، یا حتی آسیب سطحی می باشد که می تواند عملکرد توالت را در معرض خطر قرار دهد. در صورت یافتن نشتی یا چاله های پر از آب در اطراف توالت، زمان خرید یک توالت جدید در سریع‌ترین زمان ممکن فرا رسیده است.

یکی دیگر از نشانه های توالت بد که اغلب نادیده گرفته می شود زمانی است که توالت شروع به تاب خوردن و لرزش بر روی زمین می کند. این امر می تواند منجر به نشتی ناخوشایند و آسیب رساندن به خود کف شود. اگر توالت بقدری آسیب دیده باشد که در جای اولیه خود تکان می خورد، لزوماً سفت کردن پیچ ها در دراز مدت مشکل را حل نمی کند.

سایر نشانه‌های مهم توالت بد می‌تواند شامل موارد اساسی نگهداری باشند که بیشتر اتفاق می‌افتند. گرفتگی مداوم یک دردسر و یک فاجعه بالقوه با ابعاد فاحش می باشد و نشانه ای از این است که شاید عمر توالت رو به پایان است. اگر شیر مخزن قادر به کنترل نیست و نیروی جاذبه دیگر کار تخلیه ضایعات را انجام نمی دهد، تعویض توالت ضروریست.

همه قطعات توالت نسبتاً ارزان بوده و می توان آنها را یکی یکی جایگزین کرد. با این حال، زمانی که این اتفاق مدام و به کرات اتفاق می‌افتد، فقط پول زیادی را برای یک توالت خراب دور می‌ریزید و تعویض توالت می‌تواند در دراز مدت هزینه کمتری داشته باشد.

یک توالت فرنگی سفید در یک حمام. توالت در کنار یک دوش شیشه ای قرار دارد و دارای یک مخزن آب و یک صندلی است. صندلی توالت پایین است.

هر چند وقت یکبار باید توالت فرنگی را تعویض کرد؟

بسته به میزان استفاده و سطح مراقبت و نگهداری که توالت در این بین دریافت می کند، یک توالت بطور متوسط باید بین 25 تا 50 سال دوام بیاورد. توالت چینی به گونه ای طراحی شده که یک وسیله محکم و بادوام برای منزل باشد و نباید به راحتی بشکند.

با اینحال، تک تک قطعاتی که به کار توالت کمک می کنند، طول عمر مشابهی با خود محفظه سرامیکی نخواهند داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قطعات داخلی و قطعات توالت مقاله ما را در مورد نحوه عملکرد توالت بررسی نمائید. بخش های داخلی، مانند شیر فلاش توالت یا شناور مخزن، ممکن است نیاز به تعویض دوره ای داشته باشند. اما در صورت نیاز به تعویض مکرر قطعات، ممکن است مشکل بزرگتری وجود داشته باشد.

اما آیا توالت های قدیمی بهتر از توالت های جدید نیستند؟

بطور خلاصه، نه.

خود ساختار ممکن است به دلیل قدیمی بودن در معرض خطر باشد و پیچ‌ها اگر نشتی نداشته باشند ، احتمالا” زنگ زده هستند – همه این عوامل دست به دست هم داده و به توالتی ختم می شوند که براحتی در طول تعمیر و نگهداری منظم یا بهسازی سرویس بهداشتی شکسته می شود. هر چه توالت قدیمی‌تر باشد، احتمال خطر بیشتر است.

یک توالت قدیمی جدا از اینکه به پایان عمر خود نزدیکتر است، کثیف و مملو از رسوب مواد معدنی بوده و در هر بار شستشو 7 گالن آب مصرف می کند. توالت‌های جدید با ارائه فناوری قدرتمند و ضد گرفتگی، آب کمتری مصرف می‌کنند، میزان مصرف برخی از آنها تا 8/0 گالن آب در هر شستشو می باشد. در نتیجه یک توالت جدید فرصت هایی را برای صرفه جویی در مصرف آب، تمیزی و هزینه های کلی کمتر در قبض آب ماهانه ارائه می دهد.

توالت‌های جدید، قابلیت های راحتی پیشرفته ای، از آسایش بیشتر، استفاده بی سر و ‌صداتر، یا حتی پوشش‌های کاهش‌دهنده میکروب و عملکرد بدون نیاز به دست را ارائه می‌کنند. به طور خلاصه، توالت های جدید می توانند مقرون به صرفه تر، راحت تر و سرگرم کننده تر باشند.

انواع توالت فرنگی

نوع توالتی انتخابی به ظاهر و تا حدودی عملکرد شلوغ ترین وسیله سرویس بهداشتی مرتبط می باشد. یکی از اولین تصمیمات این است که باید به دنبال یک توالت یک تکه باشید یا دو تکه، و در ادامه گزینه انتخاب توالت استاندارد یا skirted مطرح می شود.. هنگامیکه نوبت به گنجه می رسد، انتخاب های شگفت انگیزی وجود دارند.

توالت های یک تکه

عکس دو توالت فرنگی یک تکه سفید را نشان می‌دهد که در یک حمام قرار دارند.

می توان انتظار مشاهده انواع توالت های یک تکه را در جستجوی خود داشت. یک توالت یک تکه را راحت تر می توان تمیز کرد زیرا شکاف های کمتری برای تمیز کردن داشته و نصب آن نیز از پیچیدگی کمتری برخوردار است. این نوع توالت یکپارچه معمولاً نسبت به توالت‌هایی که به صورت دو تکه عرضه می‌شوند، قیمت بالاتری دارد، زیرا در اصل دو محصول در یک بسته بندی مناسب ارائه می شوند.

به یاد داشته باشید که توالت یک تکه قطعه ای بسیار بزرگ از سرامیک محکم می باشد، در نتیجه برای حمل و جابجایی در طول مراحل نصب سنگین تر است. اگر چیزی خرد شود یا بشکند، به جای قسمت شکسته، کل توالت باید تعویض شود.

توالت های دو تکه

یک توالت فرنگی دو تکه سفید در یک حمام مدرن.

توالت دو تکه، دارای مخزن و کاسه جداگانه است که در طول فرایند نصب به هم چسبیده و محکم می شوند. شکاف های سطحی بیشتری برای تمیز کردن وجود دارد، اما از جهات دیگر شکل آن مشابه توالت های یک تکه می باشد. سبک دو تکه اجازه می دهد رویکرد ترکیبی و هماهنگی بیشتری برای انتخاب طرح توالت مانند ارتفاع یا شکل کاسه و مخزن داشته باشید.

توالت نوع دو تکه رایج ترین گزینه موجود و محبوب ترین انتخاب در میان صاحبان خانه ها می باشد. این امر بیشتر بدان دلیل است که آنها معمولاً نسبت به توالت های یک تکه مقرون به صرفه تر بوده و همچنین نصب آنها نیز آسان تر است. و برای تعمیر راحت ترند، زیرا هر بار معمولا” تنها یک قسمت از توالت باید تعویض شود.

توالت های دامن دار ( skirted)

تصویر دو توالت فرنگی skirted سفید در دو حمام

توالت های skirted یا دامن دار در سبک های یک یا دو تکه قابل دسترس می باشند، اما آنها مزایای خاص خود را به عنوان یک سبک توالت ارائه می دهند. یک توالت skirted خطوط قابل مشاهده trapway را از بین برده یک سطح یکپارچه ای در سراسر کاسه توالت، تا کف زمین ایجاد می کند. این شکل دامنی با لبه ها و شکاف های کمتر، به سادگی تمیز شده و آلودگی و باکتری ها را به راحتی سایر مدل ها جمع نمی کند.

البته، جدای از مزایای بهداشتی، توالت های skirted یک ضمیمه شیک برای طراحی سرویس بهداشتی محسوب می شوند. می توان آنها را با تمام لوازم جانبی معمولی توالت، از صندلی استاندارد توالت گرفته تا bidet seat یا لوازم جانبی تجهیز کرد. آنها در حال متداول شدن هستند اما هنوز در این روند پیشگام می باشند. توالت skirted تغییر بسیار ساده و شدیدی را نسبت به نمای سنتی ترکیب مخزن توالت و کاسه توالت ارائه می دهد.

راندمان آب

تمرکز اصلی تلاش‌ها در زمینه صرفه‌جویی در مصرف آب، به چالش کشیدن افراد برای توجه به مدت زمان باز گذاشتن که شیر توالت و تعداد دفعات سیفون توالت کشیدن بوده و آنها را تشویق می‌کند تا راه‌ حل های جایگزینی برای این مشکلات بیابند. ترفند هنگام بحث در مورد استفاده از آب، چیزی بیشتر از ریختن آب از کاسه به لوله فاضلاب است. آب همچنین برای تمیز کردن کاسه و جلوگیری از ایجاد رسوب و رشد باکتری ها در کاسه بین دفعات استفاده بکار می رود

گالن در هر فلاش (GPF)

سرعت جریان سیفون توالت با گالن در هر فلاش (GPF) اندازه گیری می شود. GPF هنگام خرید توالت یک مبنای مقایسه آسان در اختیار شما قرار می دهد، زیرا هر برند و مدل دارای طیف وسیعی از گزینه های مختلف استفاده از آب است. توالت‌های با راندمان بالا، توالت‌های تحت فشار و توالت‌های dual-flush همگی نسبت به توالت‌های معمولی صرفه‌جویی بیشتری در مصرف آب دارند. برخی از محدودیت‌های ایالتی و محلی به توالتی با حداکثر GPF نیاز دارند تا با به حداقل رساندن مقدار اضافی آبی که برای حذف ضایعات استفاده می‌شود، سطح آب های زیر زمینی را حفظ کند.

توالت‌های قدیمی‌تر ممکن است از استانداردهای محدودیت آب مستثنی باشند و در نتیجه با هر بار استفاده ز 3 تا 5 گالن آب مصرف کنند. طبق استانداردهای فدرال توالت های جدید بایستی از 6/1 گالن در هر شستشو استفاده نمایند. با این حال، مدل‌هایی نیز وجود دارند که به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا در هر بار شستشوی توالت، آب کمتری مصرف کنند.

توالت های WaterSense

علاوه بر رتبه بندی GPF، به دنبال توالت هایی باشید که توسط WaterSense تایید شده اند. برچسب برنامه WaterSense که توسط EPA طراحی شده به این معناست که توالت تست شده و به عنوان یک محصول کم مصرف در زمینه آب مورد تایید می باشد.

در تست WaterSense عوامل متعددی در مورد عملکرد توالت مورد بررسی قرار می گیرند، بنابراین یک توالت ارزیابی شده مزایای بیشتری را نسبت به فقط صرفه جویی در مصرف آب به همراه دارد. برخی از عملکردهای توالت که برنامه WaterSense ارزیابی می کند شامل موارد زیر می باشند:

  • کارایی سیفون بر شکل کاسه و استفاده از آب.
  • تمیزی سطح کاسه پس از کشیدن سیفون.
  • کارایی لوله فاضلاب توالت.
  • کارایی فرآیند کلی تخلیه ضایعات توالت.

در کنار تمام مزایایی که در یک توالت رتبه بندی شده WaterSense گنجانده شده، بهتر است بدانید که این توالت های کم مصرف در مقایسه با انواع قدیمی، باعث 20 تا 60 درصد صرفه جویی آب در هر بار کشیدن سیفون توالت می شوند.. با توجه به اینکه یک نفر از اعضای خانواده در روز چند بار ممکن است سیفون را بکشد، این مقدار به مرور زمان افزایش یافته و باعث صرفه‌جویی در هزینه آب مصرفی شما می‌شود.

گزینه های سیفون

یک کلاژ از سه عکس گزینه های سیفون

یکی از مهمترین وظایف هر توالت، سیفون است. هنگام جستجو برای یافتن بهترین توالت، با مدل هایی مواجه می شوید در این عملکرد ضروری متفاوت می باشند. اگر توالت شما در اولین مرتبه کشیدن سیفون ضایعات را از بین نبرد، دیگر مهم نیست که چقدر از نظر مصرف آب کارآمد است، بنابراین بهتر است تفاوت بین گزینه های سیفون را بدانید و ایده ای از اینکه کدام یک در منزل شما بهترین کارایی را دارد، داشته باشید..

توالت های Gravity Flush

توالت های گرانشی رایج ترین نوع توالت های مسکونی هستند. طراحی این نوع توالت از نیروی جاذبه بهره می برد تا با کشیدن اهرم سیفون آب را از مخزن خارج کند. سرعت خروج آب از مخزن، گردابی را در trapway ایجاد کرده و به این ترتیب توالت محتویات کاسه را به داخل فاضلاب منتقل می‌کند. علیرغم سادگی، دو طرح معمولی توالت وجود دارد که از مکانیسم های گرانشی استفاده می کنند: توالت های تخلیه ریزشی یا washdown و توالت های siphonic jet

ابتدایی ترین آنها به عنوان توالت واش داون شناخته می شوند. این مدل برای تمیز کردن کاسه کاملاً به نیروی رو به پایین آب در امتداد طرفین متکی می باشد. نیروی آب در خمیدگی S مانند مسیر trapway جمع و باعث ایجاد حالت گردابی می‌شود که ضایعات را از دون کاسه بیرون می کشد. توالت های واش داون معمولا دارای سوراخ تخلیه بزرگ تری می باشند تا اثر گردابی را به طور موثرتری فعال کنند. یک لوله فاضلاب بزرگتر معمولاً به این معناست که توالتی با مشکل گرفتگی کمتر خواهید داشت.

توالت دیگری که با نیروی جاذبه تغذیه می شود، توالت سیفونیک جت یا توالت سیفونیک است. عملکرد توالت سیفونیک بسیار شبیه به انواع واش داون می باشد. علاوه بر آبی که از طریق یک سری سوراخ در امتداد لبه توالت از مخزن پایین می آید و ضایعات را به سمت لوله فاضلاب می راند، یک توالت سیفونیک دارای کانالی می باشد که از قسمت جلویی توالت گذشته و مستقیماً به سمت trapway می رود. ممکن است لوله فاضلاب کوچکتر باشد تا آب کمتری مصرف شود. این به عنوان یک توالت جت سیفونیک شناخته می شود، چون آب را مستقیماً و بدون ممانعت ضایعات به سوراخ فاضلاب می راند به گونه ای که ممکن است با سرعت بیشتری حالت گرادبی را از طریق trapway فعال کند.

توالت های گرانشی به دلیل خوبی محبوب هستند. این یک طراحی آزموده شده و کاملا” مناسب می باشد. توالت های Gravity-flush مقرون به صرفه بوده و تعمیر آن ها راحت است و تمامی قطعات متحرک به راحتی قابل دسترس بوده و در صورت لزوم تعویض می شوند.

اصول خریداران:

  • دو طرح برای انتخاب وجود دارد.
  • مقرون به صرفه.
  • تعمیر آسان.
  • محبوب ترین گزینه برای منازل

توالت های Pressure Assisted

زمانی توالت های Pressure Assisted به دلیل هزینه زیاد در فضاهای تجاری رایج بودند، اما با پیشرفت تکنولوژی، در خانه ها محبوبیت بیشتری یافتند. آنها دارای یک مخزن فشرده سازی در مخزن آب هستند که نیروی اضافی را فراهم کرده و به سیفون قدرت می دهد آب و مواد زائد را به سمت پایین بکشد. آب با نیروی بیشتری به کاسه برخورد نموده و ضایعات را بصورت کامل تری جابجا می کند. بنابراین، این نوع توالت، با سیفون توالت قوی تری عرضه شده و حین انجام کار آب کمتری مصرف می کند.

اصول اولیه خریداران:

  • سیفون قوی تر که آب کمتری مصرف می کند.
  • اغلب نسبت به توالت های گرانشی گران تر می باشند.
  • قطعات داخلی مشکلاتی در زمینه تعمیر و نگهداری ایجاد می کنند.
  • سایز کوچکتر.

توالت Dual-Flush

توالت‌های Dual-Flush، نسبت به گزینه‌های کلاسیک گرانشی کارکرد متفاوتی دارند. هنگامی که هیچگونه ضایعات جامدی در کاسه وجود نداشته باشد، کشیدن سیفون با نیروی زیاد ضروری نیست. ضایعات مایع با نصف آب مورد نیاز برای ضایعات جامد شسته می شوند، پس چرا باید از مخزن پر از آب استفاده کرد که با گذشت زمان باعث هدر روی مقدار زیادی آب می شود.

به همین دلیل یک توالت dual-flush بر اساس میزان نیاز و به منظور صرفه جویی در مصرف آب، دو گزینه برای شستشو در اختیار شما قرار می دهد.

  • با شیر قطره ای dual-flush، dual-flush به دلیل همان فناوری فلپری مورد استفاده در یک توالت استاندارد، امکان پذیر بوده و شناور را فقط برای حداقل مقدار آب بالا می برد.
  • با سیفون توالت dual-flush، مخزن از آب پر شده و طبق معمول تخلیه می شود تا سطح سیفون مخزن تامین و پر شدن کاسه متوقف شود.

در توالت dual-flush از طرح شستشوی واش داون استفاده می شود به گونه ای که آب مخزن ضایعات را از کناره های کاسه خارج می کند. و یک trapway بزرگتر جابجایی ضایعات بیشتر با آب کمتر را تسهیل می نماید. با در نظر گرفتن این موضوع، یک توالت dual-flush ممکن است دارای یک سیستم دو دکمه، با یک دکمه بزرگتر برای تخلیه کامل آب، یا دکمه دیگری برای نیمی از آن باشد. توالت dual-flush همچنینممکن است دارای دو گزینه دسته فلاش نیز باشد، بنابراین نیمی از فشار اعمال شده به اهرم اجازه می دهد تا نیمی از آب خارج شود در حالی که با پائین نگه داشتن دستگیره بصورت کامل، مقدار آب کافی برای تمیز کردن کاسه فراهم می شود.

به دلیل طراحی مشابه، حتی توالتهای استاندارد فعلی را می توان با تعویض سیستم فلاپ با یک کیت جدید dual-flush به یک dual-flush تبدیل کرد. با اینحال کیت فلپر جدید اجازه نمی‌دهد یکی از آن دکمه‌های براق را روی درب آن نصب کنید، اما امکان «تکان دادان دسته» را برای دریافت مقدار مناسب آب وجود دارد.

اصول اولیه خریداران:

  • اجازه استفاده بهینه از آب را می دهد.
  • احتمال گرفتگی را کاهش دهید.
  • به عنوان یک کیت افزودنی قابل دسترس می باشد.

توالت Double Jet و سیکلونی

توالت استاندارد دارای یک لبه در اطراف قسمت بالایی کاسه است که آب از طریق آن عبور کرده و تا حد امکان قسمت های مختلف کاسه را می پوشاند و به شستن ضایعات کمک می کند. آب از یک سمت وارد می شود. با یک توالت دابل جت یا دابل سیکلون، دو فواره ، آب را به کناره های هر طرف کاسه توالت می فرستند. آنها دو جریان پرسرعت را مدیریت نموده و به تمیز کردن ضایعات از کناره ها کمک می کنند، در حالی که جریان سوم برای راه اندازی سیفون در trapway فعال می شود. یک دابل جت با عملکردی که طی آب کمتری نسبت به توالت استاندارد مصرف می شود، نظافت استثنایی را ارائه می‌دهد و این امر اکثر توالت‌های سیکلونی را به گزینه‌ای با پر بازده و سازگار با محیط زیست تبدیل می‌کند.

اصول اولیه خریداران:

  • توالت WaterSense با راندمان بالا.
  • سیفون سریع و بی صداتر.
  • سیفون قدرتمند برای یک کاسه تمیزتر.

انتخاب توالت ها براساس نوع نصب

یکی از بارزترین تفاوت بین سبک های توالت، تفاوت در نصب می باشد. نحوه نصب توالت تغییری در عملکرد آن ایجاد نمی کند، آنها به طور کلی با نیم رخ صندلی مانندی طراحی شده اند اما می توانند بر ظاهر کلی سرویس بهداشتی تأثیر گذار باشند. نوع نصب همچنین ممکن است نحوه تمیز کردن سرویس بهداشتی را تغییر دهد، بنابراین مزایای بهداشتی متفاوتی برای هر کدام وجود دارد.

توالت های زمینی (floor mount)

توالت فرنگی با نصب زمینی

قدمت این نوع توالت به قرن شانزدهم باز می گردد، توالت های زمینی یکی از رایج ترین انواع نصب محسوب می شوند که در فروشگاه های لوازم خانگی می توان یافت. نصب زمینی به این معناست که توالت مستقیماً به کف متصل می شود، و در آن پایه توالت روی یک برجستگی نصب شده و با یک حلقه مومی آب بندی می شود تا با جلوگیری نشت و ریزش آب مانع از خراب شدن کف گردد. هنگامی که پایه توالت در جای خود محکم شد و به درستی قرار گرفت، لبه توالت در امتداد کف با یک مهره محافظ بیشتر آب بندی می شود تا تضمین کند که زباله ها و رطوبت سرویس بهداشتی نمی توانند بر آب بندی اطراف برجستگی و لوله فاضلاب تاثیر داشته باشند.

  • مزایا: صندلی ایمن، طراحی سنتی، ارتقاء آسان توسط خود شخص.
  • چالش ها: شکاف های اضافی آلودگی و رطوبت را جمع کرده و می تواند باعث خراب شدن آب بندی گردد. پیچ ها و پایه توالت ممکن است با استفاده مکرر خشن، جدا شوند.

توالت های دیواری

توالت فرنگی با نصب دیواری

توالت های دیواری چندان رایج نیستند، اما به دلیل ظاهر تمیز و مدرنی که ارائه می دهند، محبوبیت زیادی کسب کرده اند. اینها به جای اینکه روی زمین نصب شوند، به دیوار متصل شده و بالای زمین آویزان می شوند.

با توجه به نحوه نصب، این نوع توالت ها فضای کمتری را اشغال نموده و بسیاری از نظر زیبایی آن ها را ترجیح می دهند. از آنجائیکه می توان به راحتی زیر آنها را جارو کرد و سطح خود توالت دارای شکاف ها و نقاط کمتری برای تمیز کردن است، تمیز کردن سرویس بهداشتی را ساده تر می کنند. با این حال، آنها گران تر بوده و با فرآیند نصب پیچیده تری همراه هستند.

  • مزایا: طراحی جمع و جور با ظاهری مدرن برای تغییر نمای سرویس بهداشتی، تمیز کردن آسان.
  • چالش ها: نیازمند چارچوب اختصاصی نصب شده بر روی دیوار برای پشتیبانی از آن و نصب حرفه ای

توالت با مخزن در قسمت بالا

توالت‌های دارای مخزن در قسمت بالا که در دوران ویکتوریا طراحی شدند، برای افزودن فشار اضافی آب در هر بار کشیدن سیفون، به نیروی جاذبه متکی می باشند. این ایده قدیمی در قرن بیستم با استفاده از طرح‌های توالت جمع و جورتر که مخزن توالت و کاسه را مستقیماً به هم متصل می‌کردند، مدرن شد، اما انواع کلاسیک هنوز جذابیت و عملکرد خود را حفظ کرده اند. این طرح بسیار قدیمی بوده، که تا حدودی آن را به موضوعی برای گفتگو در بین افراد علاقمند به زیبایی شناسی تبدیل می کند.

توالت های دارای مخزن در قسمت بالا، با استفاده از یک مخزن آب نصب شده در امتداد دیوار و مستقیماً در بالای کاسه توالت، حدود 59 تا 74 اینچ بین مخزن و کف کار می کنند. باید فضای کافی برای اجتناب از برخورد خطرناک با حرکات کاربران در هنگام نشستن فراهم شود.

کشیدن سیفون زنجیر شده، آب را در لوله اتصال آزاد می نماید، که در ادامه به روشی آشنا برای خارج کردن ضایعات از کاسه استفاده می شود. نیروی گرانش تقویت شده به دلیل ارتفاع اضافی، فشار آب موثری را برای تمیزتر نگه داشتن کاسه توالت فراهم می کند. نسخه‌های مدرن این مدل در دسترس بوده و با صرفه‌جویی 6/1 گالن آب در هر شستشوی توالت همراه هستند.

  • مزایا: طراحی منحصر به فرد و خلاقانه. قابلیت تمیز کردن پیشرفته
  • چالش ها: مراقب نحوه نصب زنجیر کششی باشید زیرا ممکن است به سر افراد برخورد کند.

توالت های گوشه ای

توالت های گوشه ای

سرویس های بهداشتی کوچک با چالش های خاص خود همراه هستند. هنگامی که برای رفتن به اتاق بین یک لبه چینی و میز توالت قرار می گیرید، ایجاد یک فضای راحت ممکن است دشوار تر باشد. یکی از راه حل هایی که طراحی خلاقانه فضا در سرویس های بهداشتی کوچک و بزرگ را تداعی می کند، توالت گوشه ای می باشد. افزودن وسایلی مانند توالت یا سینک روشویی به گوشه‌های سرویس بهداشتی فضای بیشتری را در قسمت میانی ایجاد کرده و حتی اگر متراژ واقعی تغییر نکرده باشد توهم بزرگ شدن فضا ایجاد می شود

توالت‌های گوشه‌ای ممکن است دارای مخازن آب زاویه‌دار یا گوه‌ای شکل باشند تا در گوشه‌ای از اتاق قرار گیرند، در حالی که سایر قسمت ها همانند یک توالت استاندارد قابل تعویض بوده و فقط محل قرارگیری آنهاست که باعث صرفه‌جویی در فضا می‌شود. چالش اصلی در مورد توالت گوشه‌ای محل لوله‌کشی است، زیرا استقرار در گوشه ها چندان رایج نبوده و میزان آکس توالت باید بصورت متفاوتی اندازه‌گیری شود. متخصصان باید هر گونه اصلاح سرویس بهداشتی را که ممکن است نیاز به جابجایی لوله های فاضلاب باشد، بررسی نمایند.

  • مزایا: صرفه جویی در فضای کف. گزینه منحصر به فرد طراحی سرویس بهداشتی کوچک.
  • چالش ها: در برخی فضاها تعیین محل لوازم بهداشتی دشوار است. نصب حرفه ای توصیه می شود.

توالت های Rear Outlet

توالت های Rear Outlet که به جای کف، از طریق دیوار به خطوط لوله فاضلاب متصل می شود.

توالت Rear Outlet یک توالت زمینی است که به جای کف، از طریق دیوار به خطوط لوله فاضلاب متصل می شود. آنها در مجتمع های آپارتمانی و سرویس بهداشتی زیرزمین به دلیل مزایای اتصال به لوله های عمودی از قبل موجود به جای خطوط متحرک یا نصب لوله جدید در زیر زمین، محبوب هستند. بسته به اینکه کجا دسترسی به لوله کشی راحت تر باشد، موقعیت آکس توالت(فاصله مرکز لوله خروجی توالت تا دیوار پشت آن) از کف به دیوار تغییر می کند.

  • مزایا: راه حل مناسب برای فضای کوچک. برای افزودن فضا راحت تر است. سیفون بی صداتر
  • چالش ها: ممکن است نیاز به اتصالات لوله کشی خاص و نصب حرفه ای باشد

توالت‌های Upflush

توالت های Rear outlet اغلب بخشی از یک سیستم upflush هستند که به انتقال ضایعات از سطوح پایین تر، مانند زیرزمین، به خط تخلیه فاضلاب منزل کمک می کنند. به منظور انتقال ضایعات آلی از کاسه توالت به سمت بالا از طریق خطوط لوله کشی فاضلاب– برخلاف نیروی گرانش – در سیستم upflush ، ضایعات ابتدا از پمپ آسیاب خرد کننده ای که مستقیماً در پشت توالت قرار دارد عبور می کنند. مخزن خردکننده را می توان برای توالت های rear outlet استفاده کرد تا ضایعات فاضلاب را بیشتر به حالت مایع در آورده و زمانیکه سرویس بهداشتی نسبت به خطوط فاضلاب در قسمت پائین تری قرار دارد، راحت تر آنها را در امتداد لوله ها حرکت دهد.

عملکرد داخلی این توالت مانند سیستم سایر انواع توالت بوده و خردکننده به طور کامل در داخل محفظه ای قرار می گیرد، و به پایه توالت متصل شده یا پشت دیوار نصب می شود. استفاده از لوله اکستنشن برای نصب پمپ پشت دیوار ظاهر معمولی تری ایجاد می کند.

  • مزایا: ساده ترین راه حل برای فضا اضافه شده به زیر خطوط فاضلاب گرانشی. نصب آسان.
  • چالش ها: بسته به محیط نصب ممکن است پر سر و صدا باشد.

توالت های فاقد مخزن

در توالت‌های فاقد مخزن، مخزن سنتی آب حذف شده و به جای آن از یک لوله آب که مستقیماً به کاسه متصل است استفاده می شود. آب درست مانند یک توالت معمولی با نیروی جاذبه، بدون استفاده از ذخیره آب زیاد. با نیروی کافی وارد کاسه شده تا سیفون را به حرکت درآورده و توالت را تمیز کند. از آنجایی که این توالت ها به مخزن آب متکی نیستند، آنها را می توان بیشتر و سریعتر تمیز و کاسه را سریعتر پر کرد. آنها حتی از فضای کمتری استفاده می کنند و جایگزین مناسب دیگری برای سرویس های بهداشتی کوچک هستند.

اگر در حال تلاش برای یافتن بهترین توالت برای یک سرویس بهداشتی کوچک هستید، بررسی کنید که آیا توالت بدون مخزن مناسب است یا نه. آنها برای همه حالات ایده آل نیستند، اما می توانند برای موقعیت هایی که نصب توالت مخزن دار در فضای موجود مشکل است، مناسب باشند.

توالت‌های بدون مخزن به فشار شدید آب یا قطعات اضافی نیاز دارند و از برق برای تامین نیروی سیفون استفاده می‌کنند. با اینکه سرویس‌های بهداشتی عمومی و توالت های سرپایی اغلب فاقد مخزن می باشند، اما اکثر اقامتگاه‌های خصوصی احتمالا” فشار آب لازم به منظور ایجاد نیرو برای این توالت‌ها را ندارند. نصب و راه اندازی برای اصلاح تفاوت ها می تواند پیچیده باشد.

با این حال، آنها در از بین بردن ضایعات موثر هستند، به احتمال زیاد مسدود نمی شوند، و به دلیل تمیزی فزاینده ناشی از فشار آب و مقدار آب ریخته شده در کاسه، گزینه ای عالی برای توالت های پر استفاده محسوب می شود. توالت‌های بدون مخزن، طراحی تمیزتر و ساده‌تری نسبت به انواع مخزن دار دارند، و برخی از افراد از منظر زیبایی شناختی آن را ترجیح می‌دهند.

  • مزایا: سیفون توالت کارآمد. کاسه تمیزتر به دلیل فشار بیشتر آب. فضای کف کمتری مورد نیاز است.
  • چالش ها: در برخی از تاسیسات مسکونی به اندازه کافی کارآمد نمی باشد. سیفون توالت به دلیل فشار بیشتر آب ممکن است سر و صدای زیادی ایجاد کند

توالت های بدون نیاز به لمس

تصویر توالت های بدون نیاز به لمس

مانند بسیاری دیگر از نوآوری‌های فنی اخیر، یک روند رو به رشد در توالت های معمولی امکان کشیدن سیفون توالت بدون نیاز به لمس هیچ بخشی از وسایل می باشد. توالت های بدون نیاز به لمس به جای فشار دادن فلاپر توالت به حسگرهای حرکتی پاسخ می دهند. این یک اقدام بهداشتی برای فضاهای شلوغ پر از رطوبت و میکروب است و به خوبی با قابلیت های توالت مانند شیرهای بدون لمس یا چراغ های اتوماتیک هماهنگ است.

امکان یافتن توالت های بدون نیاز به لمس در هر دو نوع برقی و شارژی وجود دارد. در برخی از مدل‌های توالت‌ بدو ن نیاز به لمس، تنها کاری باید انجام داد تکان دادن دست روی دکمه بالای درب یا کنار مخزن است. برای تجربه کامل توالت هوشمند، به دنبال توالتی باشید که سنسور حرکت سیفون را ارائه داده و به محض خروج کاربر، توالت سیفون را می کشد. با این حال، لازم به ذکر است که اکثر توالت‌های بدون نیاز به لمس در صورتی که کاربر سنتی‌گراتر باشد و ترجیح ‌دهد قبل از خروج از توالت، خود trapway را فعال کند، یک اهرم فلاش برای این کار دارند

همچنین قابلیت های اضافی مانند صندلی‌های bidet، چراغ شبانه، بوگیر و صندلی‌های که بصورت خودکار بسته‌ می شوند نیز وجود دارد. زمانی که یک کالای لوکس در اولویت باشد، توالت های بدون لمس در خانه یا محل کار معمول ترند. آنها با قرارگیری کمتر در معرض میکروب ها و ویروس ها تجربه توالت تمیزتری را ارائه داده و از لحاظ جلوگیری از گرفتگی قابل اعتماد هستند.

خرید صندلی (توالت)

واضح است صندلی که روی آن می نشینید نقش مهمی در راحتی توالت دارد. برخی از توالت‌های گران‌قیمت دارای صندلی‌هایی هستند که قابل گرم شدن بوده و یا دارای ضمیمه‌های پاک‌کننده هستند که همگی برای ارائه لذت‌بخش‌ترین تجربه ممکن طراحی شده‌اند. به دنبال چند مورد از این قابلیت های اساسی در یک صندلی توالت راحت باشید.

شکل

دو نوع شکل برای انتخاب وجود دارد: کشیده و گرد. توالت های کشیده نسبت به انواع گرد راحت تر در نظر گرفته می شوند، زیرا اندکی فضای بیشتر برای نشستن دارند. توالت های گرد به راحتی در فضاهای کوچکتر جا می شوند.

ارتفاع

ارتفاع استاندارد برای توالت ها 15 اینچ است. ارتفاع استاندارد توالت به گونه ای طراحی شده که برای افراد جوان و مسن بطور مشابه قابل دسترس باشد، هرچند توجه به این نکته مهم است که انسان ها دارای اشکال و سایز های بدنی مختلفی هستند. بسیاری توالت‌های بلندتر را برای نشستن راحت‌تر می دانند چون روی کمرش فشار کمتری وارد می شود. بر همین اساس، ممکن است توالت هایی با ارتفاع 17 یا 19 اینچ را نیز برای انتخاب پیدا کنید.

جنس

دوام و راحتی صندلی یکی از اولین مواردی است که با آن متوجه قابل اعتماد بودن توالت خواهید شد. به دنبال صندلی توالتی باشید که بتوان آن را به طور ایمن نصب کرد و از کیفیتی مناسب نیز برخوردار باشد تا در برابر فرسودگی و خرابی معمول استفاده روزانه دوام بیاورد. به دنبال صندلی توالت ساخته شده از موارد زیر باشید:

  • چوب
  • وینیل لایه ای
  • پلاستیک سبک
  • پلی پروپیلن

همچنین به دنبال صندلی‌های توالتی باشید که به منظور ایجاد انحناهای یک صندلی بالشتک‌دار، قالب‌گیری شده‌اند و در عین حال که تمیز کردن آن ها راحت می باشد، حسی شخصی سازی شده را ایجاد می‌کند. جنس صندلی به وضوح می تواند بر قیمت تاثیر گذار باشد، اما تفاوتی که در طول عمر صندلی و رفاه شما ایجاد می شود معمولاً ارزش هزینه پرداختی را دارد.

سایر موارد

هنگامی که اولویت اصلی شما برای تجربه توالت، آرامش و سلامتی یا حتی صرفا” راحتی باشد، چند ویژگی فراتر از صندلی توالت استاندارد وجود دارد. ممکن است آن‌ها هزینه‌ها را افزایش داده یا برای نصب نیاز به تلاش بیشتری داشته باشند، اما این نوع صندلی‌های توالت بخاطر راحتی فزاینده ای که در زمان توالت فراهم می کنند ممکن است ارزش هزینه کردن داشته باشند

  • بستن آهسته درب ها – با بستن آرام درب‌ها، هیچ صدای بلند بهم خوردن، سر و صدا و گیر افتادن انگشتان وجود نخواهد داشت!
  • ویژگی های Bidet – وقتی که دستمال توالت دارای تقاضای زیاد و بهداشت شخصی از اهمیت بالایی برخوردار باشد، bidet وارد عمل می شود. جریان ایمن آب جایی که بیشتر مورد نیاز است را تمیز می کند. برخی از مدل ها دارای حالت خود تمیز شوندگی هستند و از نازل اسپری بین استفاده ها برای ضدعفونی می کنند.
  • خشک کردن با هوای گرم – همانطور که گزینه ای برای تمیز کردن کاربر با آب وجود دارد، اغلب یک روش راحت و بدون نیاز به دست نیز برای خشک کردن سریع با مدل هایی که هوای گرم زیر صندلی را فراهم می کنند وجود دارد.
  • قابلیت های گرمایشی – در بسیاری از مکان ها، صندلی توالت اولین جایی است که سرمای زمستان را حس می کنید. به دنبال صندلی توالتی باشید که مجهز به عناصر گرمایشی داخلی باشد تا به کاهش سرما در استفاده شبانه و صبح زود از توالت کمک کند.
  • قابلیت های روشنایی – در نیمه شب، نور توالت می تواند آزار دهنده باشد، بنابراین برخی از انواع صندلی توالت دارای لبه ای روشن هستند تا نیاز به چراغ های روشن بالای سر که فرد خواب آلود را بیدار می کنند را به حداقل برسانند.
  • بوگیر ها – گاهی، توالت بوی خوبی ندارد، بنابراین به دنبال صندلی های توالتی باشید که به رفع این مشکل در بین استفاده ها کمک کند.

بسیاری از این امکانات لوکس از آنچه فکر می‌کنید قابل دسترس‌تر می باشند، استفاده از آنها از چیزی که انتظار داربد آسان‌تر و حتی ارزان‌تر می باشد

ابعاد آکس توالت

ابعاد آکس توالت

اکثر توالت ها دارای آکس 12 اینچی هستند، اما در برخی از خانه‌های قدیمی‌تر، ممکن است اکس با سایز 10 یا 14 را پیدا کنید. مشخصات محصول برای هر توالتی که بررسی می کنید باید اطلاعات آکس را به همراه ابعاد ارتفاع، عرض و عمق محصول ارائه دهد. این مشخصات را با اندازه گیری های خود مقایسه کنید تا مطمئن شوید که توالت در فضای اختصاص داده شده به آن جا می شود.

اگر توالت جدید شما جایگزین توالت قدیمی شده و در محل آن قرار می گیرد، ابتدا سایز آکس را اندازه گیری کنید. از دیوار تا مرکز پیچ عقب را اندازه بگیرید، توالت را پایین نگه دارید تا سایز آکس خود را بدست آورید. اگر فضای تنگ است، از دیواره های کناری توالت تا پیچ و مهره ها را نیز برای پی بردن به میزان عرض فضای موجود اندازه گیری کنید

لیست 37 مدل پرفروش ترین توالت فرنگی دیجی کالاخط جدا کننده

به این پست امتیاز بدهید

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا