خانه و آشپزخانهراهنمای خرید

راهنمای خرید جارو رباتیک : آنچه باید بدانید

راهنمای خرید جارو رباتیک ما به شما کمک می کند تصمیم بگیرید به دنبال چه چیزی باشید.

مقدمه

اگر در مورد خرید جارو رباتیک قادر به تصمیم گیری نیستید، این راهنمای خرید جارو رباتیک می تواند به شما کمک کند. جارو های روباتیک که از ابتدای عرضه تا کنون راه درازی را پیموده اند در ابتدا بیشتر بعنوان یک وسیله بی اهمیت تا چیزی مهم تلقی می شدند. و با اینکه برخی از مدل‌ها همچنان در حین کار به دیوارها برخورد می‌کنند، اما سرعت تمیز کاری و قابلیت‌های ناوبری آنها نسبت به همیشه بهتر شده است.

برخی از جدیدترین و پیشرفته ترین مدل ها دارای پایه‌های تخلیه خودکار(نیازی به خالی کردن مکرر سطل زباله نمی باشد) و همچنین قابلیت تشخیص اشیا می باشند که می‌تواند از موانع اجتناب نموده و آنها را به شما گزارش دهد. با در نظر گرفتن همه این موارد، جای تعجب نیست که چرا هر روز تعداد بیشتری از ما در خانه های خود را به روی این دستیاران کوچک باز می کنیم. اما، اگر در بازار و به دنبال یکی از بهترین جارو‌های روباتیک هستید، باید به چه مواردی توجه کنید؟ این راهنما شما را با انواع مختلف پیشنهادی و همچنین نقاط ضعف و قوت هر کدام از آنها آشنا می‌کند تا بتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید. همچنین در صورت تمایل می توانید لیست بهترین جارو رباتیک را نیز مشاهده کنید.

راهنمای خرید جارو رباتیک

قبل از انجام هر کاری، از مشخص بودن بودجه خود مطمئن شوید. جارو رباتیک ممکن است از 200 تا بیش از 1400 دلار هزینه داشته باشد، بنابراین به طرز شگفت انگیزی ولخرجی برای آن آسان است. توصیه می شود بودجه و قابلیت های مورد نیاز خود را قبل از مرور مشخص کنید. به این ترتیب شما دقیقا خواهید دانست به دنبال چه چیزی باشید، و می توانید بهترین خرید را با پول خود انجام دهید. ما می توانیم بدون واسطه به شما بگوییم که برای تهیه یک جارو رباتیک مناسب نیاز به هزینه بیش از حد نمی باشد. در واقع، آزمایش‌های ما ثابت کرده‌اند که برخی از مدل‌ها به اندازه مدل هایی با قیمت دو برابر عملکرد مناسب دارند. بنابراین، با قابلیت های گران قیمتی که احتمالاً از آنها استفاده نخواهید کرد، تحریک نشوید.

مناسب ترین جارو رباتیک برای شما بسته به چیدمان منزل و همچنین نیازها و ترجیحات خاص شما متفاوت است. برای مثال، برخی در کف های سخت عملکرد بهتری دارند، در حالیکه مدل های دیگر روی فرش عالی هستند. در صورت داشتن حیوانات خانگی، بهترین جارو رباتیک برای جمع کردن موهای حیوانات خانگی نیز وجود دارد. بنابراین، قبل از انتخاب، آنچه که منزل شما از جارو رباتیک نیاز دارد، را مد نظر قرار دهید. اگر کف‌های سخت زیادی دارید، شاید به یکی از بهترین کف شورهای روباتیک نیاز داشته باشید.

لیست پیشنهادات جارو رباتیک دیجی کالاخط جدا کننده

جاروبرقی شیائومی مدل X10

جاروبرقی شیائومی مدل X10

  • ویژگی‌های نظافتی: فیلتر بهداشتی
مشاهده محصول در دیجی کالا
جاروبرقی دریم مدل F9

جاروبرقی دریم مدل F9

مشخصات

  • شناسه کالا
    8467942545
  • دستگاه نمایش وضعیت
    نشانگر LED
  • سایر توضیحات
    از فناوری OTA پشتیبانی می کند ( این فناوری باعث می شود که به مرور زمان با محیط آشنایی بیشتری پیدا کند ) - اگر هنگام انجام تمیزکاری شارژ دستگاه رو به اتمام بود،پس از شارژ شدن به کار خود ادامه می دهد - با مخزن 200 میلی لیتری آب می تواند 200 متر مربع را خیس کند - توانایی عبور از موانع 2 سانتی متری - دارای 5 عملکرد جدید پیشرفته نقشه برداری - دارای برس انعطاف پذیر میکروفایبر 0.1 میلی متری - دارای سیستم ضد نشت - دارای سیستم ناوبری تصویری پایونیر 2.0 - فیلتر این جارورباتیک قادر است ذرات به قطر 0.3 میکرون را تا 99.7% تصفیه کند - قابلیت اسکن 30000 نقطه در هر ثانیه - قابلیت برنامه ریزی مسیر و تمیز کردن سفارشی - قابلیت به حافظه سپردن نقشه های مختلف را دارد - قابلیت تنظیم زمان بندی دارد - قابلیت تنظیم قدرت مکش در 4 حالت - قابلیت شستشوی فیلتر - قابلیت طی و جارو کشیدن - قابلیت عملکرد شماره گذاری اتاق را دارد - کنترل از راه دور از طریق اپلیکیشن Mi Home - موتور شستشو از مواد الیاف فوق العاده متراکم ساخته شده است - می توانید دیوارهای مجازی یا مناطق ممنوعه را تنظیم کنید تا جارورباتیک فقط در مناطق انتخاب شده حرکت کند
مشاهده محصول در دیجی کالا
جاروبرقی دریم مدل L10S PRO

جاروبرقی دریم مدل L10S PRO

مشخصات

  • شناسه کالا
    2625168596324
  • سایر توضیحات
    منطقه تحت پوشش :250 متر مربع میزان صدا :نرمال (بیش از 70 دسی بل) ظرفیت مخزن گرد و غبار :570 میلی لیتر وزن:3.8 کیلوگرم ظرفیت باتری:5200 میلی آمپر ساعت عمر باتری:150 دقیقه توان اسمی :60 وات اپلیکیشن :MI Home
مشاهده محصول در دیجی کالا
جاروبرقی دریم مدل D10 Plus

جاروبرقی دریم مدل D10 Plus

مشخصات

  • شناسه کالا
    2147574582553
  • سایر توضیحات
    ابعاد: 34.9x 35 x 9.6 سانتی متر ظرفیت مخزن گرد و غبار: 400 میلی‌لیتر سطح مکش: 4000 پاسکال ظرفیت مخزن آب : 145 میلی‌لیتر زمان مورد نیاز برای شارژ کامل: 5 ساعت قابلیت نقشه برداری از محیط: دارد حالت های تمیزکردن: 4 تا
مشاهده محصول در دیجی کالا

ما جارو برقی های رباتیک بی‌شماری را تست نموده ایم تا کمک کنیم مدل ایده‌آل خود را انتخاب کنید. هر آزمایش شامل جمع آوری غلات صبحانه، خاک گربه ها و موهای حیوانات خانگی از هر دو نوع کف سخت و فرش بود. علاوه بر این، ما از هر جارو رباتیک در خانه، دقیقاً همانند شما، استفاده کردیم تا همه مزایا و معایب طراحی را پیدا کنیم. ما میزان راحتی دسترسی و کنترل آن از طریق اپلیکیشن مربوطه را بررسی نموده و تنظیمات پیشنهادی مانند مناطق ممنوعه و نقشه برداری چند سطحی را در نظر گرفتیم. پس از آزمایش‌های گسترده، چندین راهنمای خرید، از جمله بهترین Roombas، بهترین جارو ارزان‌قیمت رباتیک و بهترین کف شورهای روباتیک را برای نمایش نتایج خود گردآوری کرده‌ایم. حتی می‌توانیم به شما بگوییم که وقتی برای اولین بار از جارو رباتیکی در خانه خود استفاده می‌کنید، چگونه است. بنابراین اگر برای انتخاب یک مدل به کمک نیاز دارید، یا می‌خواهید در مورد جارو رباتیک بیشتر بدانید تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا برای شما مناسب است یا خیر، جای مناسبی هستید. در اینجا چند نکته خرید برای شروع ارائه می شود.

نکات سریع برای خرید جارو برقی رباتیک

  1. با بررسی منزل خود شروع کنید. بررسی نمائید که آیا کف منزل شما بیشتر از نوع سخت می باشد یا فرش شده. در صورت داشتن فرش، ضخامت آن چقدر است؟ حیوانات خانگی را نیز مد نظر قرار دهید – جارو رباتیک باید خاک گربه ها را جمع کند یا خزهای ضخیم را؟ همه اینها جنبه های مهمی هستند که باید قبل از خرید جارو رباتیک مد نظر قرار دهید
  2. در مورد بودجه نیز تصمیم بگیرید. همانطور که قبلا گفته شد، جارو رباتیک دارای آخرین قابلیت ها ممکن است بیش از 1000 دلار قیمت داشته باشد. البته مدل‌های ارزان‌تر با قیمت حدود 200 دلار نیز در دسترس هستند، که در اینصورت باید آماده از دست دادن برخی از قابلیت های برتر مانند اتصال WiFi یا سطل زباله با تخلیه خودکار باشید
  3. آیا یک اپلیکیشن با آن می خواهید؟ برخی از جارو های رباتیک را می توان به اپلیکیشن های اختصاصی متصل کرد. این اپلیکیشن ها برای نظارت بر جارو رباتیک و برنامه ریزی دوره های نظافت مفید هستند. و همچنین می توانند به ترسیم نقشه محل و ایجاد مناطق ممنوعه کمک کنند.
  4. جارو های روباتیک از روش های مختلفی برای جهت یابی استفاده می کنند. اگر روی یک جارو رباتیک رده پائین سرمایه‌گذاری کنید، احتمالاً به‌طور نامرتب حرکت کرده و در این فرآیند به دیوارها و موانع برخورد می کند. در حالی که در برخی از مدل های متوسط و رده بالا از لیزر و حسگرهای نوری برای هدایت استفاده می کنند.
  5. برخی از مدل ها بهتر از بقیه تمیز می کنند. هر جارو رباتیک عملکرد متفاوتی دارد. برخی مدل ها گرد و غبار و زباله ها را بصورت کارآمدتری نسبت به موی حیوانات خانگی جمع آوری می کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به جای فرش روی کف های سخت بهتر کار کنند.

چرا به جارو برقی رباتیک نیاز دارید؟

چرا به جارو برقی رباتیک نیاز دارید؟
iRobot Roomba i3+ (Image credit: Future/Meghan McDonough)

این آینده است، و ما روبات‌هایی داریم که همه کارها را انجام می‌دهند: خودروهایی که خودشان رانندگی می‌کنند، پهپادهایی که در آسمان حرکت کرده و جارو‌های روباتیک که راه خود را در میان مبلمان پیدا می‌کنند. جارو رباتیک همه چیز را نسبتاً تمیز نگه داشته و هر بار که چیزی روی زمین می ریزد، مانع از دردسر آوردن یک جارو سنگین می شود.

هر چند فناوری جارو رباتیک اخیراً پیشرفت زیادی داشته ، اما احتمالاً همچنان می خواهید یک جارو معمولی را برای نظافت بهتر در کنار خود نگه دارید. جارو های رباتیک برای تمیزکاری روزانه عالی هستند – جمع آوری خرده های نان، خاک گربه، انواع مو، توده های گرد و غبار و هر چیز دیگری که به کف خانه شما راه پیدا می کند. آن‌ها برای فضاهای اداری نیز مناسب هستند، چون آخرین چیزی که می‌خواهید نگرانی در مورد آشغال های ریخته شده بر روی کف می باشد. آنها همچنین برای هم اتاقی ها نیز عالی هستند زیرا به معنای کار کمتر برای تقسیم می باشند.

بسیاری از جارو‌های رباتیک را می‌توان برنامه‌ریزی کرد تا چندین بار در روز راه اندازی شوند، و برخی از رباتیک‌های دارای اپلیکیشن اجازه می دهند پیشرفت آنها را در حین تمیز کاری تماشا کنید. در صورت نگرانی در مورد آلرژی یا گرد و غبار، می‌توانید مدل‌هایی را بیابید که سطل زباله را در یک سطل بزرگ‌تر در پایه تخلیه کرده و قرار گیری در معرض گرد و غبار را به حداقل می‌رسانند.

راهنمای خرید جارو رباتیک: خانه شما چقدر بزرگ است؟

اول از همه: قبل از شروع جستجو، بزرگی خانه خود را در نظر بگیرید. برخی از جارو‌های روباتیک مانند iLife V3s Pro در محیط‌های کوچک مانند آپارتمان‌ها و خانه‌های شهری کاربردی تر می باشند، در حالی که مدل‌هایی مانند Roborock S4 Max برای فضاهای تا 2000 فوت مربع با اتاق‌های متعدد و چند طبقه مناسب‌تر هستند. انتخاب شما عمدتاً به سایز منزلتان بستگی دارد.

شما همچنین باید بدانید که فضای زیر مبلمان برای عبور جارو رباتیک چقدر است. جارو‌های رباتیکی مانند iRobot Roomba i3 در حدود 6/3 اینچ قد داشته و به احتمال زیاد نمی‌توانند زیر کاناپه قرار گیرد، برای مثال Eufy Robovac G30 با ارتفاع کمی کمتر از 85/2 اینچ، راحتی بیشتری برای حرکت در فضاهای تنگ دارد.

فرش دارید یا کف سخت چوبی ؟

اکثر مدل‌های جارو رباتیک به راحتی می‌توانند فرش و کف های چوبی سخت را تمیز کنند، اما برخی در تمیز کردن یکی از این دو بهتر هستند. جارو‌های روباتیک پیشرفته مانند Roomba S9+ می‌توانند با تغییرات سریع سطح در زمان افزایش قدرت هنگام تشخیص فرش، و سپس کف چوبی سازگار شوند. قالیچه ها نیز باید در تصمیم خرید شما نقش داشته باشد. احتمالا”متوجه شده اید که مدل های ساده تر در منگوله ها گیر می کنند.

iRobot Braava Jet M6 روی کف چوبی سخت
iRobot Braava jet m6 (Image credit: Future)

اگر فقط به دنبال حفظ و نگهداری از کفی های چوبی سخت هستید، می توانید به دنبال یک iLife V3s Pro، 118دلاری ارزان باشید، زیرا در تمیز کردن موی حیوانات خانگی از روی کف های چوبی سخت بسیار خوب عمل می کند. اگر کفی ها از جنس وینیل و کاشی هستند، و امیدوار به مقداری تی کشیدن هستید، iRobot Braava jet m6 وجود دارد که به طور خاص برای گردگیری و شستشوی کف‌ها با استفاده از نازل اسپری ساخته شده است. (در لیست بهترین تی های روباتیک ما در صدر قرار دارد).

ما جارو برقی های رباتیک به اصطلاح هیبریدی را تست کرده‌ایم که می‌توانند هم جارو و هم تی باشند، اما متوجه شدیم که این مبادله به ندرت قیمت را توجیه کرده و در واقعیت کارها را راحت‌تر نمی‌کند. تنها استثنا Roborock S7 می باشد، اولین جارو/تی رباتیک تست شده که هر دو کار را به خوبی انجام می دهد.

آیا گربه و یا سگ دارید؟

خوشبختانه، بسیاری از تولیدکنندگان، جارو روباتیکی را تولید می کنند که برای تمیز نمودن آثار حیوانات خانگی مناسب است. مدل‌هایی مانند iLife V3s Pro، Roomba S9، و Roborock S4 Max بهترین امتیاز را در تست های آزمایشگاهی جارو رباتیک ما کسب کردند و تقریباً تمام موهای حیوانات خانگی را هم از روی کفی های چوبی سخت و هم فرش برداشتند. اگر از آلرژی رنج می برید، این جارو های روباتیک دارای فیلترهای با کارایی بالا بوده و به از بین بردن آلرژن های معلق در هوا کمک می کنند.

البته، نقطه ضعف نظافت با آثار حیوانات خانگی جارو رباتیک در این است که باید از برنامه ریزی برای نگهداری مکرر مطمئن شوید. مواردی مانند برس غلتکی، برس های کناری و فیلترها در نهایت فرسوده شده و نیاز به تعویض دارند. و حتی اگر تنها یک جارو رباتیک برای گربه هایی می‌خواهید که زباله های خود را در اطراف می ریزند، باید به خاطر داشته باشید که سطل زباله را مرتباً خالی کنید تا سرریز نشود.

در حال حاضر چندین جارو رباتیک با سطل زباله های تخلیه خودکار مانند iRobot Roomba i7+، Roomba i3+، Ecovacs Deebot Ozmo T8 و Shark IQ در دسترس می باشند. برخی از تولیدکنندگان اجازه می‌دهند پایه‌های تخلیه خودکار را بصورت جداگانه خریداری نمائید، بنابراین اگر این قابلیت مد نظر شماست باید بتوانید آن را ارتقا دهید.

اگر حیوانات خانگی شما گاهی بصورت اتفاقی به وسایل می خورند، در مورد جارو رباتیک این مسئله می تواند بدتر باشد، در این صورت ممکن است به iRobot Roomba j7+ جدید علاقه مند شوید. این به خاطر قابلیت یادگیری ماشینی برای شناسایی اشیاء و یادگیری از برخوردهای آن می باشد. در نتیجه از مدفوع حیوانات خانگی بصورت تضمینی اجتناب می نماید – هنگام تست، متوجه شدیم که بسیار کارآمد می باشد.

آیا باید یک پایه تخلیه خودکار داشته باشید؟

جارو‌های رباتیک ممتاز اغلب با پایه تخلیه خودکار عرضه می‌شوند. قیمت آن ها از حدود 350 دلار شروع شده و به انواع دارای جدیدترین قابلیت ها تا 1400 دلار نیز می رسد. مزایایی برای دست یابی به پایه تخلیه خودکار وجود دارد. اولا” جارو رباتیک شما می تواند به معنای واقعی کلمه خود را تخلیه نماید، بنابراین در صورتیکه سطل زباله در وسط کار پر شود، می تواند آن را خالی کرده و سپس بدون وقفه به تمیز کاری ادامه دهد. پایه‌های تخلیه خودکار شما را از مشقت خالی کردن سطل زباله نجات می‌دهد، زیرا اکثر پایه‌ها می‌توانند گرد و غبار حدود 60 روز را در خود نگه دارند. به علاوه، از آنجایی که گرد و غبار در کیسه گرد و غبار جمع‌آوری و نگهداری می‌شود، زمان تعویض کیسه، در معرض کثیفی قرار نمی‌گیرید که در صورت رنج بردن از آلرژی عالی است. اگر جارو رباتیک شما دارای عملکرد تی کشیدن می باشد، برخی از پایه‌ها نیز دارای مخزن آب و قابلیت شستشو هستند، بنابراین می‌تواند دستمال نظافت را تمیز نگه دارد. در نهایت، این فناوری باعث مستقل تر و توانمندتر شدن جارو برقی رباتیک شما خواهد شد.

با این حال، پایه تخلیه خودکار دارای یکسری نقایص می باشد. با نادیده گرفتن هزینه اضافی، اینها فضای بسیار بیشتری از کف را اشغال می کنند. یک جارو رباتیک با پایه تخلیه خودکار بسیار بیشتر از دیوار بیرون زده و بسیار بلندتر است. این دستگاه‌ها همچنین هنگام استفاده، صدای بلندتری تولید می‌کنند و یک دوره تخلیه ممکن است هر بار حدود 30 ثانیه طول بکشد. ارزش یک پایه تخلیه خودکار به نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد. در صورتیکه از آلرژی رنج می برید و یا قادر به لمس کردن گرد و خاک نیستید، این مدل می تواند واقعا”مفید باشد. اما، اگر از نظر فضا محدودیت داشته و یک خانه آرام را می پسندید، ممکن است برای سلیقه شما مناسب نباشد.

آیا یک جارو رباتیک “هوشمند” می خواهید؟

اینترنت چیز باشکوهی است که کمک می‌کند نه تنها با افراد دیگر بلکه با لوازم خانگی‌مان نیز در ارتباط باشیم. اکثر جارو‌های رباتیک هم اکنون اپلیکیشن های همراهی را برای تلفن هوشمند شما ارائه می‌کنند که به کنترل کامل دستگاه در هر جایی که باشید کمک می کنند. حتی جاروهایی مانند iRobot Roomba 675که از نقشه برداری پشتیبانی نمی کنند،، به وای فای خانه متصل بوده و از طریق یک اپلیکیشن کنترل می شوند. با اینکه که قابلیت ها بر اساس سازنده و مدل متفاوت می باشند، اکثر اپلیکیشن های جارو های رباتیک اجازه می‌دهند دستگاه را شروع و خاموش کرده، نظافت را برنامه‌ریزی نموده، و شدت مکش را افزایش یا کاهش دهید.

اگر رباتیک جارو دارای اپلیکیش باشد، اغلب به این معناست که آمازون الکسا یا دستیار گوگل را نیز بصورت یکپارچه ارائه می دهد. در اینصورت، می‌توان با فعال کردن مهارت و گفتن «Roborock, start cleaning»، قابلیت‌های فرمان صوتی آن را فعال کرده. و جارو راه اندازی خواهد شد.

هنوز چند جارو رباتیک سطح ابتدایی وجود دارد که به جای اتصال به اپلیکیشن، با یک کنترل از راه دور عرضه می شود. با وجود هزینه پائین تر، در صورت از بین رفتن کنترل از راه دور، استفاده از تمام قابلیت های جارو ممکن است دردسرساز شود. دست کم، همه جارو‌های رباتیک دارای دکمه شروع/توقف داخلی هستند.

جارو/تی های رباتیک هیبریدی عالی نیستند

چندین مورد جارو رباتیکی وجود دارد که دارای قابلیت تی کشیدن نیز می باشند، که از نظر تئوری یک ایده عالی می باشند: یک دستگاه واحد برای تمیز کردن فرش‌ها و کف‌های چوبی. با این حال، مدل‌های مورد آزمایش در یک یا هر دو عملکرد عالی نبودند.

تا کنون، مدل های مورد علاقه ما Roborock S7، Roborock S6 MaxV و iLife V5s Pro بوده اند. V5s Pro ارزان و در جارو کشیدن عالی بود، اما کار کرد تی کشیدن آن ضعیف می باشد. بله، هزینه بیشتری خواهد داشت، اما اگر می خواهید یک تی رباتیک داشته باشید، سرمایه گذاری روی یک دستگاه اختصاصی ارزشمند خواهد بود. برای خانه‌های کوچک‌تر، iRobot Braava jet 240 (179 دلار) یک تی رباتیک اختصاصی ساده و مقرون‌به‌صرفه می باشد.

عمر باتری نگرانی بزرگی نیست، مگر اینکه خانه بزرگی داشته باشید

در اینجا مسئله ای در مورد عمر باتری جارو روباتیک وجود دارد: این فقط تا حدی مهم است. در تمام تستهای جارو رباتیک، تقریباً هر جارو مورد آزمایش در طول یک دوره تمیز کاری کامل، بدون نیاز به شارژ دوام آورد.

به طور متوسط، یک جارو رباتیک قادر است تا یک ساعت و نیم کار کند، البته برخی از مدل های پیشرفته دو ساعت کامل دوام می آورند. بسیاری از جارو‌ها حتی به ایستگاه‌های پایه بازگشته، شارژ می‌شوند و سپس تمیز کردن را به پایان می‌رسانند.

به موردی با قیمت مناسب بسنده کنید

جارو های رباتیک در انواع اشکال و سایز ها و با قیمت های متفاوتی موجود هستند. مانند بسیاری از چیزهای دیگر در زندگی، هرچه بیشتر خرج کنید، به قابلیت های بیشتری دست می یابید. برای مثال، جارو‌های رباتیک‌ پیشرفته تر قابلیت‌های نقشه‌برداری بهتری داشته و دارای ویژگی‌هایی مانند مناطق ممنوعه، تمیز کردن اتاق‌های مجزا، و تمیز کردن هدفمند بخش ها برای فضاهای پرتردد هستند. آنها همچنین دارای قابلیت های افزوده بیشتری مانند پایه های شارژ با سطل های زباله تخلیه خودکار و ضمائم صوتی تی کشیدن می باشند.

با این حال، ما جارو‌های رباتیکی کمتر از 200 دلار را یافته ایم که به همان اندازه مدل‌های سه تا چهار گرانتر تمیز می‌کنند،. فقط انتظار قابلیت های فانتزی زیادی را نداشته باشید. همچنین به یاد داشته باشید که بسیاری از تولیدکنندگان با عرضه مدل های جدیدتر، مدل های قدیمی تر را با قیمت پائین تری به فروش می رسانند.

راهنمای خرید جارو رباتیک: آنچه با کمتر از 200 دلار دریافت می کنید

جارو‌های رباتیک رده پایین تا متوسط زمان تمیز کردن طولانی، سطل زباله‌های بزرگ و مشخصات کم اهمیتی را ارائه می‌دهند، و برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، اغلب از مواردی مانند اتصال Wi-Fi و ناوبری پیچیده چشم‌پوشی می‌کنند. بنابراین، به جای حرکت منظم در یک اتاق، به طور تصادفی حرکت نموده و کار را انجام می دهند.

انتخاب برتر زیر 200 دلار ما iLife V3s Pro می باشد که تنها 118 دلار قیمت دارد، اما یکی از بهترین مدل ها از بین همه جارو های روباتیک مورد آزمایش بود. تقریباً به اندازه iRobot Roomba 675 متصل به وای فای که می توان آن را با قیمت 199 دلار پیدا کرد و با الکسا و دستیار گوگل کار می کند، چشمگیر است.

راهنمای خرید جارو رباتیک: چیزی که با 200 تا 600 دلار دریافت می کنید

اگر بتوانید بودجه بیشتری برای جارو رباتیک اختصاص دهید، گزینه های زیادی با قابلیت هایی مانند نقشه برداری خانه، تمیز کاری خاص اتاق و تشخیص خودکار کثیفی در اختیار خواهید داشت. نقشه برداری بسیار مفید می باشد زیرا کارایی نظافت جارو رباتیک را افزایش داده و تضمین می کند که جارو تمام سطح را تمیز نموده و بی هدف زیر صندلی های آشپزخانه نمی چرخد.

جارو رباتیک مورد علاقه ما، Roborock S4 Max با قیمت 429 دلار است که درست در وسط این محدوده قیمت با نقشه برداری چند سطحی و نظافت اتاق خاص قرار دارد. سایر انتخاب‌های قابل اطمینان در این محدوده عبارتند از Neato D4 با قیمت 299 دلار، Eufy Robovac G30 Edge تمیزکننده آرام، و iRobot Roomba i3+ با پایه تخلیه خودکار با قیمت 599 دلار.

راهنمای خرید جارو رباتیک: چیزی که با بیش از 600 دلار دریافت می کنید

وسیله خوب ارزان نیست. جارو های رباتیک نسبتا اندکی در این بازه قیمتی قرار دارد و بیشتر قابلیت های پیشرفته موجود در این جارو های رباتیک‌ها به جای «کاملاً ضروری» در محدوده “ترجیحی” قرار می‌گیرند. این قابلیت ها شامل توانایی نقشه برداری تا 10 طبقه، اجتناب از مناطق خاص، تخلیه خودکار سطل زباله و همکاری با جارو های رباتیک دیگر می باشند.

انتخاب برتر ما در این دسته iRobot Roomba S9+ می باشد که نه تنها یک جارو عالیست، بلکه دارای یک پایه شارژ مجدد با سطل زباله می باشد که زباله ها را از جارو برقی می مکد. در نتیجه مجبور نیستید پس از هر سری تمیز کردن جارو را خالی کرده و با گرد و غبار سروکار داشته باشید. S9+ همچنین با iRobot Braava jet M6 (399 دلار)، یک تی رباتیک کار می کند، به طوری که وقتی کار جارو کشیدن انجام شد، تی می تواند کار را بر عهده بگیرد. با این حال، S9+، 1099 دلار (899 دلار بدون پایه تخلیه خودکار) قیمت دارد، بنابراین یک سرمایه گذاری واقعی است.

تمیز کردن یا نگهداری آن چقدر آسان است؟

از آنجا که جارو های رباتیک برای نظافت طراحی شده اند، اغلب فراموش می کنیم که خود این جارو ها نیز به نگهداری منظم نیاز دارند. در واقع فراموش کردن تمیز نمودن جارو یکی از 9 اشتباهی است که احتمالا مرتکب می شوید. بهتر است همیشه پس از استفاده سطل ها را خالی نمائید تا از سرریز گرد و غبار و زباله جلوگیری کنید. این همچنین بر عملکرد جارو رباتیک تأثیر می گذارد.

به همین نحو، بهتر است موهایی که در برس چرخان گره خورده اند را جدا نموده و فیلترها را نیز تمیز کنید. برخی از برندها برای تسهیل این کار با ابزار تمیزکننده مشخصی عرضه می شوند. علاوه بر این، فیلترها نیاز به تعویض دارند – برای راهنمایی در مورد اینکه چند وقت یکبار آنها تعویض کرده و از کجا بخرید باید به کتابچه راهنمای خود مراجعه کنید.

10 قابلیتی که قبل از خرید رباتیک جارو باید بدانید

ما ده قابلیت خاص را که در هنگام خرید جارو رباتیک برای خانه خود باید به آنها توجه کنید، را در اینجا فهرست نموده ایم.

1. فناوری ناوبری و تشخیص موانع

فناوری ناوبری و تشخیص موانع جارو برقی رباتیکاولین قابلیتی که باید در نظر گرفت، فناوری ناوبری است، زیرا تعیین می کند که یک جارو رباتیک چقدر راحت در خانه شما حرکت می کند. سه نوع اصلی ناوبری وجود دارد: مبتنی بر LiDAR، که از لیزر برای اسکن و نقشه‌برداری اتاق‌ها استفاده کرده و دقت و کارایی بالا را تضمین می‌کند. بعدی، سیستم‌های مبتنی بر دوربین هستند که از دوربین‌های نوری داخلی برای تهیه یک نقشه بصری استفاده می‌کنند، اما اینها احتمالا” در نور کم با مشکل مواجه میشوند. از سوی دیگر، جارو‌های مبتنی بر حسگر از رویکرد «برخورد و حرکت» برای شناسایی موانع استفاده می‌کنند، اما ممکن است مناطقی را که دسترسی به آن‌ها دشوار است از دست داده و قابلیت‌های نقشه‌برداری دقیق دو مورد دیگر را ندارند. همچنین لازم به ذکر است که سنسورهای پرتگاه در اکثر مدل ها یک قابلیت استاندارد بوده و از جارو خودکار در برابر افتادن از پله ها و لبه های دیگر محافظت می کنند.

ناوبری کارآمد نظات کامل را تضمین کرده و مانع از آسیب رساندن جارو رباتیک به وسایلی مانند مبل یا دیوار می شود. ECOVACS از فناوری‌های پیشرفته AIVI 3D و TrueMapping در DEEBOT خود بهره می برند، یک فناوری مشابه خودروهای خودران، که امکان تشخیص موثر موانع و نقشه‌برداری دقیق را حتی در محیط‌های تاریک فراهم می‌کند.

2. حالت های تمیز کردن

جارو های هوشمند مجهز به حالت های مختلف تمیز کردن هستند که می توان به راحتی از طریق اپلیکیشن سازگار آن ها را مدیریت کرد. حالت «خودکار» یک تنظیم کلی نظافت برای استفاده روزمره است، در حالی که حالت «نقطه‌ای» مناطق انتخابی با نظافت شدید، مانند آشپزخانه‌ها و اتاق‌های نشیمن پر تردد را هدف قرار می‌دهد. برای لبه‌ها و گوشه‌های با دسترسی دشوار، حالت «لبه» به گونه‌ای طراحی شده که آنها را هدف قرار داده و هیچ نقطه‌ای با دسترسی سخت را باقی نمی‌گذارد. انتخاب حالت مناسب در دستیابی به نتایج بهینه نظافت متناسب با مناطق مختلف خانه کمک می کند. برای تجربه هندزفری، می‌توانید دوره های نظافت را متناسب با برنامه خود تنظیم کنید.

3. قابلیت های هوشمند

به لطف پیشرفت‌های فناوری، جارو‌های هوشمند با ویژگی‌هایی مانند کنترل برنامه، فرمان‌های صوتی و زمان‌بندی در حال هوشمندتر شدن هستند. این برنامه به عنوان یک مرکز کنترل یک مرحله ای برای نظارت و مدیریت جارو خودکار عمل می کند. برای مثال، برنامه ECOVACS HOME اجازه می‌دهد تا با چند ضربه کارها را برای DEEBOT خود شروع، متوقف یا زمان‌بندی کنید. علاوه بر این، دستیار صوتی YIKO DEEBOT، پیشرفتی در هوش مصنوعی است که دستورات صوتی طبیعی را درک نموده و این فرآیند را ساده می کند. این مسئله استفاده بدون دردسر از جارو را برای کسانی که احتمالا” با این اپلیکیشن مشکل دارند، از جمله افراد مسن و افراد دارای معلولیت، ممکن می سازد.

4. قدرت مکش

قدرت مکش جارو رباتیک، قدرت و کارایی آن را در تمیز کردن کف مشخص می کند. با پاسکال(Pa) سنجیده می شود، هرچه Pa بالاتر باشد، زباله های بیشتری را می تواند جمع آوری کند. انواع مختلف کف به سطوح مکش متفاوتی نیاز دارند. کف ها و کاشی های سخت معمولاً در مقایسه با فرش های مخملی به مکش کمتری نیاز دارند. آخرین مدل از سری DEEBOT،یعنی DEEBOT X2 OMNI، دارای مکش قابل توجه 8000 Pa1 می باشد. این به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین 3000 تا 5000 پاسکال بازار است که آن را برای مقابله با سرسخت ترین لکه ها کارآمد می کند.

5. تی کشیدن

تی کشیدن جارو برقی رباتیک

برای بالا بردن تجربه نظافتی، یک جارو خودکار با قابلیت تی کشیدن را انتخاب کنید که فرآیند تمیز کردن یکباره را با از بین بردن آلودگی ها، گرد و غبار و ذرات ریز آسان‌تر می‌کند. این نه تنها باعث صرفه جویی در زمان شده، بلکه تی کشیدن آن به جمع آوری ذرات ریز که ممکن است باعث آلرژی شوند نیز کمک می کند.

همچنین لازم تکنولوژی بلند شدن خودکار ECOVACS’ نیز لازم به ذکر است که در DEEBOT X2 OMNI و T20 OMNI وجود دارد، و این تی هوشمند به‌طور خودکار با تشخیص فرش بلند شده و اطمینان حاصل می‌کند که هنگام جارو کشیدن خشک می‌ماند. پس از بازگشت به کف های سخت، تی پایین می آید، بنابراین لازم نیست نگران خراب شدن فرش های گرانبهای خود باشید.

6. سطح نویز

قابلیت بعدی که بایستی مد نظر قرار داد سطح نویز است که معمولاً در مشخصات ذکر می شود. یک جارو بی صداتر باعث ایجاد یک محیط زندگی آرام و ساکت می‌شود و به ویژه برای خانه‌هایی با دیوارهای نازک، نوزادان یا حیوانات خانگی ضروری می باشد. راحتی برنامه ریزی جارو را برای کار در شب تصور کنید، بنابراین می توانید همیشه روی یک کف تمیز از خواب بیدار شوید. برای کارکنان دورکار، یک جارو با صدای کمتر تضمین می کند که تماس های کاری در آرامش صورت گرفته و تمرکز دست نخورده باقی بماند.

7. قابلیت تخلیه خودکار

یکی دیگر از عناصر مهمی که باید در هنگام خرید یک جارو رباتیک مد نظر قرار دارد قابلیت تخلیه خودکار می باشد. خالی کردن دستی رباتیک مشکلی ندارد. با این حال، برای خانه های بزرگتر، نیاز به تخلیه متعدد قبل از تکمیل کار ممکن است ناراحت کننده باشد.

نکته ای که در هنگام خرید جارو هوشمند باید در نظر داشت این است که نمی توان آن را در هر جائی نگه داشت. یک دیوار مسطح با مقداری فضای خالی در اطراف آن برای پایه خانگی جارو روباتیک، که به عنوان ایستگاه شارژ آن نیز عمل می کند، عالی است. این به جارو روباتیک اجازه می‌دهد تا زمانی که باتری در حال خالی شدن است و یا سطل زباله تقریباً پر می باشد، به ایستگاه اتصال خود بازگردد.

برخی از جارو های روباتیک با تخلیه خودکار، مانند DEEBOT X1 Omni می توانند به طور خودکار سطل زباله را خالی کنند. کیسه زباله یکبار مصرف 3 لیتری آن تا 60 روز دوام می آورد. بعد از هر بار نظافت، برای اطمینان از این که جارو خودکار برای سری بعد آماده است حتی سر تی را شسته و خشک می کند.

8. عمر باتری

جارو های روباتیک به لطف طراحی بی سیم خود قادر به پوشش فضاهای وسیعی می باشند و اینکه چقدر می توانند پیش بروند به عمر باتری آنها بستگی دارد. معمولا”، بیشتر جارو های روباتیک می توانند بیش از یک ساعت قبل از نیاز به شارژ مجدد کار کنند. با این حال، برای خانه های بزرگ تر، باید مدل‌هایی با باتری قوی تر را در اولویت قرار گیرند تا از شارژ مجدد در اواسط تمیزکاری اجتناب شود. برای استفاده حداکثری از باتری رباتیک جارو خود، به طور منظم نرم افزار آن را به روز کرده، برس ها و حسگرهای آن را تمیز و از شارژ بیش از حد خودداری کنید.

9. سیستم فیلتر

فرقی نمی کند نسبت به آلرژی حساس باشید یا نه، یک سیستم فیلتر کارآمد برای ایجاد یک محیط زندگی بکر در منزل بسیار مهم است. استاندارد طلایی فیلتر HEPA است که به دلیل به دام انداختن بیش از 99 درصد آلرژن ها مشهور است. ECOVACS’ DEEBOT با استفاده از یک سیستم فیلتر سه لایه که به طور موثر این ذرات را از بین می برد، کار می کند. اما مسئله فقط داشتن فیلتر نیست. نگهداری آن نیز به همان اندازه ضرورت دارد. تمیز کردن و نگهداری منظم این فیلترها به افزایش کیفیت هوای خانه و طول عمر جارو هوشمند کمک می کند. و برای صاحبان حیوانات خانگی، این فیلترها در مقابله با موهای حیوانات خانگی و جلوگیری از محرک های آلرژی موثر هستند.

10. تعمیر و نگهداری

به دنبال راه هایی برای حفظ عملکرد جارو خودکار خود به بهترین نحو هستید؟ یک برنامه نگهداری منظم را تنظیم کنید. سطل گرد و غبار را مرتباً، به خصوص پس از تمیز کردن مکان های پرتردد مانند آشپزخانه خالی نمائید. در مورد فیلترها هم همینطور. اگر کثیف هستند آنها را تمیز و یا تعویض کنید. زباله ها، به خصوص موهای حیوانات خانگی، ممکن است در برس ها و غلتک ها گیر بیافتند، بنابراین اغلب آنها را بررسی و باز کنید. اگر جارو شما دارای تی می باشد، پس از هر بار استفاده آن را بشویید تا مانع از ایجاد بو شود. علاوه بر این، مدل هایی مانند DEEBOT را مد نظر قرار دهید که حسگرهای هوشمند آن به کاربران در مورد تعویض یا پاکسازی های مورد نیاز از طریق برنامه هشدار می دهند.

سوالات متداول

آیا جارو های رباتی در سال 2024 ارزش خرید دارند؟

قطعا! اگر درگیر کار هستید، به آلرژی مبتلا هستید یا فقط وقت جارو زدن ندارید، یک جارو رباتیک می تواند با تمیز کردن خودکار در برنامه های از پیش تنظیم شده، به طور مداوم کف های تمیز را تضمین کند و بار را سبک کند.

چه ویژگی هایی در جارو رباتیک مهم است؟

هنگام خرید جارو هوشمند، به عمر باتری، قدرت مکش، فناوری ناوبری، حالت های تمیز کردن، سیستم فیلتر، سطح صدا، سهولت نگهداری، ویژگی های هوشمند و قابلیت شستشو توجه کنید. همچنین توجه به شهرت برند نیز مهم است.

4/5 - (1 امتیاز)

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا