خودرو، ابزارآلات

راهنمای خرید پخش خودرو : چگونه بهترین نوع را خریداری کنیم؟

راهنمای کامل ارتقاء صدای خودروی شما

Car Audio

مقدمه

به مقاله راهنمای خرید پخش خودرو خوش آمدید. با این که وظیفه اصلی وسیله نقلیه انتقال ایمن شما و مسافرانتان از مقصدی به مقصد دیگر است، ولی باز هم می توانید از چندین امکان رفاهی مانند موسیقی و سرگرمی در مسیر لذت ببرید. پخش خودرو هم برای مصرف کنندگان و هم برای تولیدکنندگان خودرویی که در ارائه وسایل نقلیه با کیفیت به مشتریان خود جدی هستند، یک صنعت واقعاً محبوب محسوب می شود.

انواع مختلفی از سیستم های صوتی خودرو در بازار موجود هستند که همه آنها مولفه های مختلفی از نظر کیفیت صدا، کمال و وضوح را برای مثال ارائه می دهند. اگر در مورد نصب یک سیستم صوتی جدید بر روی خودروی خود جدی هستید، باید چند فاکتور اصلی را مدنظر قرار دهید تا مطمئن شوید که کیفیت صدا و روی هم رفته لذتی را که انتظار دارید، به دست می آورید. نصب یک سیستم صوتی جدید خودرو بر روی وسیله نقلیه بدون دانش یا کمک مناسب، می تواند کاری وقت گیر و چالش برانگیز باشد. خوشبختانه، چندین مورد با قابلیت نصب آسان برای شما وجود دارد که می توانید آنها را برای ارتقاء تجربه کلی گوش دادن به موسیقی در داخل خودرو، خریداری کنید.

ارتقاء صدای خودرو
ارتقاء صدای خودرو

با این حال، اگر کیفیت صوتی جدی‌تری می‌خواهید، بایستی یک فرد حرفه‌ای را استخدام کنید یا اینکه درباره نحوه نصب سیستم‌های صوتی خودرو تحقیقات گسترده ای را انجام دهید. سیستم‌های صوتی قوی‌تر خودرو به سیم‌کشی و سایر اجزا، خاص نیاز دارند تا به درستی کار کنند، بنابراین اگر تجربه قبلی ندارید، به کمک حرفه‌ای نیاز خواهید داشت.

بسته به کیفیت صوتی که در تلاش برای دستیابی به آن هستید، انواع متعددی از سیستم های صوتی وجود دارند که می توانید با استفاده از این راهنمای خرید ضبط ماشین از بین آنها انتخاب کنید. اگر صرفا” بدنبال تغییر روش تعامل خود با موسیقی در خودرویتان هستید، می توانید رادیو دست دوم را با یک گزینه بازار قطعات یدکی جایگزین کنید که واقعاً نیاز به زمان یا تلاش زیادی ندارد.

لیست پیشنهادات خریداران پخش خودرو دیجی کالا

خط جدا کننده

پخش کننده تصویری خودرو پاناتک مدل P-CP402

پخش کننده تصویری خودرو پاناتک مدل P-CP402

  • اقلام همراه کالا: دفترچه‌ی راهنما
  • دیسک قابل پخش: بدون امکان پخش دیسک
  • سیستم عامل سازگار: بدون پشتیبانی از سیستم‌عامل
  • نور پس زمینه: متغیر
  • ویژگی‌های پورت: 1 پورت USB ، پشتیبانی از دوربین خودرو ، پورت AUX ، دارای بلوتوث ، دارای پورت AV
مشاهده محصول در دیجی کالا
پخش کننده خودرو کنوود مدل KMM-BT205

پخش کننده خودرو کنوود مدل KMM-BT205

  • سیستم عامل سازگار: اندروید ، iOS
مشاهده محصول در دیجی کالا
پخش کننده خودرو جی وی سی مدل KD-X168M

پخش کننده خودرو جی وی سی مدل KD-X168M

  • اقلام همراه کالا: رادیو
  • دیسک قابل پخش: بدون امکان پخش دیسک
  • نور پس زمینه: قابل انتخاب
مشاهده محصول در دیجی کالا
پخش کننده خودرو پایونیر مدل 1250UB

پخش کننده خودرو پایونیر مدل 1250UB

    • اقلام همراه کالا: دفترچه‌ی راهنما
    • دیسک قابل پخش: CD
    • سیستم عامل سازگار: اندروید
    • نور پس زمینه: قرمز
    • ویژگی‌های پورت: 1 پورت USB
    • ویژگی‌های دستگاه پخش خودرو: امکان جدا شدن پنل
ویژگی بیشتر
مشاهده محصول در دیجی کالا
پخش کننده خودرو پایونیر مدل DEH-S1250UB

پخش کننده خودرو پایونیر مدل DEH-S1250UB

  • اقلام همراه کالا: رادیو
  • دیسک قابل پخش: CD
  • سیستم عامل سازگار: اندروید
  • نور پس زمینه: قرمز
مشاهده محصول در دیجی کالا

 

اگر بیشتر فکر کنید، می‌توانید یک سیستم صوتی سفارشی تهیه کنید، اما این گزینه بسیار گران‌تر است و به تلاش بدنی زیادی برای انجام نیاز دارد. با وجود تعداد زیاد قطعات متحرک برای سیستم های صوتی خودرو، تشخیص اینکه کدام یک برای شما مناسب است می تواند اندکی چالش برانگیز باشد. قبل از گرفتن تصمیم خرید نهایی در مورد اینکه کدام واحد صوتی خودرو برای شما مناسب است، باید مواردی مانند ساخت و مدل خودرویتان، سازگاری آن با سیستم صوتی که قصد دارید نصب کنید، ورودی و خروجی های صحیح، طراحی خودرو، و بسیاری موارد دیگر را مد نظر قرار دهید.

از آنجایی که پرداختن به همه این عوامل می‌تواند بسیار طاقت‌فرسا باشد، قصد داریم تمام مواردی که قبل از شروع به‌روزرسانی سیستم صوتی خودرو لازم است بدانید، را به تفصیل برای شما ارائه دهیم. در این راهنما، قصد داریم تمام عوامل مختلفی را که باید قبل از خرید سیستم صوتی خودرو مد نظر قرار دهید و نحوه انتخاب سیستمی که به بهترین وجه با نیازها و پیکربندی وسیله نقلیه شما تناسب دارد را پوشش دهیم.

به فرض اینکه تصمیم دارید یک واحد صوتی سفارشی بسازید یا صرفاً رادیو دست دوم را جایگزین کنید، ما به اطلاعات دقیقی از جمله برخی از توصیه‌های برتر سیستم صوتی خودرو برای سال 2022 و هر آنچه که لازم است بدانید، خواهیم پرداخت. بیایید با بررسی برخی از اساسی ترین اجزایی که برای نصب صحیح یک واحد صوتی جدید در خودرو به آن نیاز دارید، شروع کنیم.با مسیر انتخاب همراه باشید

در تجهیزات صوتی با کیفیت خودرو به دنبال چه چیزی باید بود

بعلت گستره وسیع گزینه‌های تجهیزات صوتی خودروی موجود در بازار، تلاش برای یافتن قابلیت ها و فناوری‌هایی که بایستی در یک سیستم صوتی خودرو با کیفیت به دنبال آن باشید، می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. چندین عامل مهم وجود دارد که هنگام خرید سیستم صوتی خودرو باید مد نظر قرار دهید تا مطمئن شوید که بیشترین بهره را از خرید خود به دست می آورید. در ادامه، تجزیه و تحلیل جامعی از تمام قابلیت ها و خصوصیات اصلی که باید در سیستم صوتی خودرو به دنبال آن باشید، را خواهید یافت.

در حالی که تعداد زیادی از سیستم‌های صوتی خودرو با بسیاری از این قابلیت ها به‌عنوان یک گزینه استاندارد عرضه می شوند، اما همه آن‌ها این گونه نیستند، به همین دلیل بسیار مهم است که قبل از گرفتن تصمیم نهایی برای خرید به توصیف سیستم صوتی که قصد خرید آن را دارید توجه کنید. بیایید به قابلیت های ضروری که هر فرد علاقمند به سیستم صوتی جدید خودرو باید به دنبال آن ها باشد، بپردازیم.

سازگاری با گوشی های هوشمند

سازگاری پخش خودرو با گوشی هوشمند
سازگاری پخش خودرو با گوشی هوشمند

همه استریوهای عالی خودرو به شما امکان همگام سازی کامل با تلفن هوشمندتان را می هند و بهترین قابلیت ها مانند پاندورا و اسپاتیفای را فعال می کنند و در عین حال به شما اجازه می دهند تا بدون لمس تلفن هوشمند خود به تماس های تلفنی پاسخ دهید. با تدوین قوانین جدیدی که شما را از استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی منع می کنند، همگام سازی کامل استریوهای خودرو با گوشی هوشمند شما اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. علاوه بر این، آنها با میکروفون‌هایی با فناوری حذف نویز عرضه می‌شوند که بر روی صدای شما متمرکز و صدای مسیر را حذف می کنند.

گزینه های پخش موسیقی

پلی بک را می توان به عنوان روش هایی تعریف کرد که استریو خودروی شما قادر به پخش صدا می باشد. CD, DVD, MP3, HD رادیو، پاندورا، پورت های کمکی (Aux)، بلوتوث، اینها همه نمونه هایی از انواع پخش هستند که معمولاً بهترین استریوهای خودرو دارا می باشند.

اطمینان حاصل کنید که روش‌های پخشی که قصد استفاده از آنها را دارید، با قابلیت های پخش استریو خودرو سازگار باشند، در غیر این صورت، ممکن است با هدیونیتی سرو کار داشته باشید که موسیقی شما را با فرمت مدنظرتان پخش نمی‌کند. در اینجا خلاصه ای از محبوب ترین قابلیت های پخش در بهترین استریوهای خودرو آورده شده است:

  • رادیو HD: رادیو HD همان ایستگاه رادیویی است که به آن گوش می دهید، اما کیفیت صوتی و فرا داده بیشتری نسبت به رادیو سنتی دارد. فرا داده شامل عناوین، هنرمندان، آلبوم ها و موارد دیگر می باشد.
  • پخش کننده CD: پخش کننده های CD، سی دی های مورد علاقه شما را در فرمت های متعددی از جمله CD, CD-R/RW, MP3, AAC, WAV, and WMA پخش می کنند.
  • پورت کمکی (Aux): پورت های کمکی به شما اجازه اتصال به هر دستگاه موسیقی که باید از رابط هدفون استفاده کنید، را می دهند. به طور معمول، بهترین استریوهای خودرو دارای یک پورت کمکی در جلوی دستگاه هستند.
  • بلوتوث: بلوتوث موسیقی به شما این امکان را می‌دهد تا به موسیقی در تلفن هوشمند خود یا سایر دستگاه‌های دارای بلوتوث متصل شوید و همه موسیقی‌های خود را به صورت بی‌سیم از دستگاهتان و از طریق اتصال بلوتوث پخش کنید.
  • پورت USB: یک پورت USB به شما امکان می دهد دستگاه های موسیقی خود را از طریق اتصال USB متصل کنید. این به شما اجازه می دهد که در حین شارژ کردن آن برای مدت زمان نامحدودی به موسیقی مورد علاقه خود از دستگاه گوش دهید.
  • رادیو XM: رادیو XM یک رادیو ماهواره‌ای مانند Sirius XM است که به شما امکان اتصال و گوش دادن به هزاران کانال رادیویی را از طریق اتصال ماهواره‌ای می دهد. این امر پوشش رادیویی شما را افزایش می دهد، با اینحال مستلزم هزینه اشتراک است.

صفحه نمایش/نمایشگر

نمایشگر پخش خودرو
نمایشگر پخش خودرو

ویژگی‌های نمایشگر نقش زیادی در شیک و کاربرپسند بودن استریوهای خودرو دارند. استریوهای گران‌قیمت خودرو دارای تعداد پیکسل LED بالایی هستند و ویژگی‌های قابل تنظیمی مانند رنگ و روشنایی را به منظور هماهنگی با رنگ داخلی به شما ارائه می‌دهند.

مصرف برق و توان اسمی

توان اسمی یکی از ویژگی های بسیار مهمی است که باید هنگام انتخاب یک استریو خودرو در نظر گرفت. بدون آمپلی فایر خارجی، توان خروجی استریو خودرو همان چیزی است که قدرت اسپیکرهای شما و در نهایت قدرت صدا را مشخص می کند. معمولاً دو دسته بندی توان خروجی وجود دارد که با استریوی خودرو مشخص می‌شوند:

  • توان خروجی حداکثر: توان حداکثر، بالاترین میزان توانی است که استریو خودرو می تواند برای دوره های زمانی کوتاهی تولید کند. و حداکثر توانی است که به اسپیکرهای شما ارسال می شود (بدون تقویت کننده خارجی)
  • خروجی توان RMS (پیوسته): میزان توان RMS مقدار توانی است که استریو خودرو می تواند با نرخ ثابت یا پیوسته تولید کند. این مهمترین میزان خروجی توان است.

در کنار کنترل توان و خروجی، سطح کنترل شکل صدای خروجی نیز بسیار مهم است. این کنترل معمولاً از طریق یک اکولایزر داخلی (EQ) انجام می شود. این اکولایزر به شما اجازه می دهد که شکل صدا را تنظیم کنید، سطح فرکانس های خاص را افزایش یا کاهش دهید تا صدای خروجی را برای محیط خودرو خود به بهترین نحو بهینه کنید. هرچه تعداد باندهایی که اکولایزر استریوی خودرو دارند، بیشتر باشد، بهتر می توانید فرکانس ها و شکل موسیقی و صدای خود را شخصی سازی کنید.

تطبیق پذیری

تطبیق پذیری چیزی است که به شما امکان اتصال اجزاء خارجی را به استریوی خودرویتان می دهد. بهترین استریوهای خودرو حداقل سه خروجی RCA 4 ولتی (جلو، عقب، ساب ووفر )، ورودی/خروجی صوتی/تصویری (AV)، ورودی دوربین دید عقب (با نمایشگرهای سازگار) و یک ورودی میکروفون خواهند داشت.

اکنون که تمام ویژگی‌های کلیدی که هنگام خرید یک سیستم صوتی خودروی جدید باید به دنبال آنها باشید، را می‌دانید، وقت آن است که به اجزای ضروری که برای ارتقای موفقیت‌آمیز سیستم صوتی خودروی خود نیاز دارید، نگاهی بیندازیم.

اجزای ضروری واحد صوتی خودرو

اجزای سیستم خودرو
اجزای سیستم خودرو

اگر قصد دارید به سراغ مسیر واحد صوتی خودروی سفارشی بروید، باید چندین قطعه مختلف را خریداری کنید تا کار با موفقیت انجام شود. در ادامه، فهرستی از تمام اجزایی که برای ایجاد یک واحد صوتی عالی در وسیله نقلیه شما حیاتی هستند را مشاهده خواهید کرد.

به خاطر داشته باشید، انواع و نسخه های مختلفی از هر قطعه وجود دارد که در ادامه ذکر می شوند و همه آنها با وسیله نقلیه شما سازگار نیستند. قبل از خرید هر یک از این قطعات، مطمئن شوید که سازگاری با وسیله نقلیه خود را بررسی کرده اید تا از هدر رفتن پول جلوگیری کنید.

هد یونیت ها

این دستگاه که به عنوان استریو خودرو نیز شناخته می شود، مهمترین بخش سیستم صوتی خودرو شما محسوب می شود. این واحدی است که سیگنال های صوتی را به اسپیکرها و سایر عناصر سیستم صوتی خودرو شما ارسال می کند. امروزه هد یونیت هایی وجود دارند که می توانند وظایف مختلفی را انجام دهند.

هد یونیت ها قلب و روح استریوی خودرو شما هستند که به شما امکان پخش موسیقی، برقرای تماس تلفنی، گوش دادن به رادیو، مسیریابی جایی که می‌روید و موارد دیگر را می دهند. دانستن ویژگی های مورد نیاز شما قبل از انتخاب هد یونیت مناسب خودرو و پیش از خرید آن ضروری است.

پخش کننده های CD/DVD/MP3 ، مسیریابی GPS، چند رسانه‌ای و غیره وجود دارد. برخی از آنها قادر به استفاده از فناوری بلوتوث، ارائه مسیریابی GPS و پخش موسیقی از دستگاه های ثانویه شما مانند iPod، درایو فلش یا کارت میکرو SD هستند. بسته به ویژگی‌هایی که می‌خواهید و بودجه‌تان اجازه می دهد، می‌توانید تحقیق کنید و هدیونیت متناسب با نیازهایتان را پیدا کنید. سپس می توانید آن را جایگزین نسخه قبلی خود نمائید.

آمپلی فایر ها/تقویت کننده ها

اکثر استریوهای خودروی دست دوم و یدکی نمی توانند توان کافی را برای اسپیکرهای خودروی شما فراهم کنند. بنابراین، برای تقویت سیگنال صوتی از استریوی خودرو به اسپیکرها باید یک تقویت کننده نصب کنید. یک آمپلی فایر ماشین خوب ( پیشنهاد می شود: راهنمای خرید آمپلی فایر ماشین) سیگنال های صوتی را از هد یونیت افزایش و تقویت می کند و آنها را به اسپیکر هدایت می نماید و شما را قادر می سازد هر نت مشخصی را در موسیقی خود بشنوید. دو نوع تقویت کننده وجود دارد.

بدون توان کافی، ساب ووفرها و اسپیکرها بی ارزش هستند. شما نمی توانید یک استریوی خودرو با صدای عالی بدون توان مناسب داشته باشید. انتخاب تقویت کننده ها کار دشواری است. نه تنها باید بدانید که آمپلی فایر چند کانال می خواهید، بلکه باید توان اسمی RMS را با ترکیبی از اسپیکرها و/یا ساب ووفرهایی که می خواهید مطابقت دهید. آنها شامل تقویت کننده های تک کانال و چند کاناله هستند. آمپلی فایرهای تک کاناله تنها می تواند سیگنال را برای یک اسپیکر تقویت کنند در حالیکه یک آمپلی فایر چند کانالی می تواند سیگنال را برای حداکثر 6 اسپیکر تقویت نماید.

خرید یک آمپلی فایر چند کاناله توصیه می شود چون به شما این امکان را می دهد تا در آینده سیستم صوتی خودرو خود را گسترش دهید. آمپلی فایرهای بسیار متنوعی در بازار برای شما وجود دارد. آنها دارای مدل ها و توان اسمی متفاوتی هستند. هنگام انتخاب بهترین آمپلی فایر های 4 کانال، مطمئن شوید که انتخابتان با بودجه شما متناسب باشد. علاوه بر این، به یاد داشته باشید که میزان RMS اسپیکرهای خود را بررسی کنید. قدرت آمپلی فایر شما باید با میزان RMS در اسپیکرهای خودرویتان تناسب داشته باشد. این برای جلوگیری از از پای درآمدن و نابودی آنهاست.

ساب ووفرها

صدای باس در موسیقی شما معمولا” فرکانس پایینی دارد. برای پخش این صدای با فرکانس پایین به صورت واضح و شفا به نوع خاصی از اسپیکر نیاز است. این نوع اسپیکر به ساب ووفر معروف است. ساب ووفر ها در سه اندازه اصلی موجود هستند. آنها شامل ساب ووفرهای 8 اینچی، 10 اینچی و 12 اینچی می باشند. هنگامی که شروع مسیر ارتقای استریو خودرو خود، می توانید با دو ساب ووفر 8 اینچی یا یک ساب ووفر 12 اینچی کاملاً خوب کار کنید.

اندکی تحقیق کنید تا بتوانید واحدی را انتخاب کنید که با بودجه شما متناسب باشد. توجه به این نکته ضروری است که باید ساب ووفر خود را با صدای تقویت شده ارائه دهید. ساب ووفرها اسپیکرهایی هستند که برای پوشش فرکانس های پایین تر در موسیقی طراحی شده اند. آنها در سه اندازه اصلی وجود دارند: 8 اینچ، 10 اینچ و 12 اینچ. بسته به نوع موسیقی که گوش می دهید، ممکن است یک ساب ووفر 8 اینچی کوچکتر (یا دو) یا فقط یک ساب ووفر 12 اینچی بهتر باشد. این بدان معنی است که یک یا دو کانال در آمپلی فایر شما باید به ساب ووفر شما اختصاص یابد. این نحوه انتقال صدای واضح و قدرتمند به آنها می باشد و باس عمیق را در موسیقی خود می شنوید.

اسپیکرها

اینها کانال های اصلی خروج صدای سیستم صوتی خودرو شما هستند. آنها قطعا” عنصر صوتی هستند که اگر می خواهید از صدای واضح و شفاف لذت ببرید، باید آن را ارتقاء دهید. تولید کنندگان اسپیکرهای خودروی بسیاری در بازار موجود هستند( پیشنهاد می شود: راهنمای خرید اسپیکر خوردرو). نمونه هایی از این موارد عبارتند از: Kenwood، JBL، Rockford، Pioneer و Polk Audio. همچنین انواع و اندازه های مختلفی از اسپیکرهای خودرو وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. نمونه هایی از اسپیکرهای صوتی خودرو با ابعاد 6.5 یا 6 در 8 و 6 در 9 وجود دارند. علاوه بر آن دو دسته از اسپیکری خودرو موجود است

همه ما می دانیم که اسپیکرها چه هستند و چه کاری انجام می دهند. این اسپیکرها و تیوترهای درب خودروی شما هستند که میزان شفافیت، ملایمت و وضوح پخش صدای استریوی خودروی شما را مشخص می کنند. سازندگان مختلف اسپیکرهایی با اندازه‌های متفاوت دارند، بنابراین تطبیق اندازه اسپیکر با اندازه روزنه OEM خودرو شما برای نصب آسان کاملاً ضروری است، مگر اینکه اندازه را با پیکربندی دستی تغییر دهید.

اینها اسپیکرهای فول رنج و کامپوننت هستند. همچنین به عنوان اسپیکرهای کواکسیال شناخته می شود، نوع فول رنج دارای تیوتر بر روی ووفر است. از طرفی اسپیکرهای کامپوننت خودرو این عناصر ها را به صورت جداگانه دارند.

نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که اسپیکرهای خودرو شما باید با روزنه OEM خودرو شما مطابقت داشته باشد. اطمینان از نصب راحت بسیار مهم است. اگر در مورد اندازه روزنه OEM خودرو خود مطمئن نیستید، به سادگی به وب سایت Metra بروید و یک جستجوی سریع انجام دهید. مدل خودروی خود را وارد کنید تا سیستم آنلاین اندازه روزنه OEM آن را به شما نشان دهد.

عواملی که تعیین می کنند کدام سیستم صوتی خودرو مناسب است

عوامل تعیین کننده سیستم خودرو

اکنون که با انواع مختلف و گزینه‌های پیکربندی انتخابی هنگام خرید سیستم صوتی خودرو، آشنا شدید، وقت آن است که به برخی از عوامل اصلی در تعیین اینکه سیستم صوتی خودرو برای وسیله نقلیه شما مناسب است، نگاهی بیندازیم با مطالعه کامل بخش زیر، می توانید اطمینان حاصل کنید که در انتخاب سیستم صوتی مناسب خودرو تصمیم درستی برای خرید می گیرید.

سن خودرو شما

به تازگی یک خودرو یا کامیون جدید خریده اید – و آن را دوست دارید. بو و ظاهر خوبی دارد، رانندگی با آن رویایی است… عالی است، تبریک می گویم. حالا، در صندلی راننده بنشینید و استریو را با صدای بلند، همانند کل مسیر با صدای بلند پخش کنید. با فرض اینکه قبلاً این کار را انجام داده‌اید، دو مسئله وجود دارد: 1) ما اینجا نیستیم که شما را نا امید کنیم یا چیزی را که نمی‌دانید به شما بگوییم، مانند اینکه صدای خودرو جدیدتان، ناقص است، و 2) تو تنها نیستی. حقیقت این است که هر خودرو و کامیون جدیدی با یک سیستم صوتی نه چندان چشمگیر عرضه می شود (باور کنید یا نه، حتی سیستم های صوتی عالی را می توان بهبود بخشید). شما خودرو خود را مانند کف دست خود می شناسید.

و با وجود اینکه نمی توانید کیلومترشمار را به عقب برگردانید یا آن را مانند نمونه اتومبیل نمایشگاهی تمیز جلوه دهید، اما با وجود قدمتش، خودرو خوبی است. (توجه: ادی ون هالن 62 ساله و آرتا فرانکلین 75 ساله هستند. اما هر دو هنوز غوغا به پا می کنند.)

خبر خوب: ارتقای سیستم صوتی خودرو هزینه زیادی ندارد یا نیازی به از بین بردن ظاهر تمیز تولید کنندگان تجهیزات اصلی (OEM) خودرو شما نخواهد بود.

منظور ما این است که مهم نیست خودرو شما چقدر قدیمی می باشد، می توانید به یکی از این دو روش و با یک سیستم صوتی کشنده دوباره صدای خودرو جدید را برگردانید: 1) با تعویض اجزا سیستم صوتی – اسپیکرها، آمپلی فایرها، صفحات لمسی و غیره. – به نحوی که ظاهر OEM خودرو شما تغییر نکند، یا 2) پرداختن گسترده به سیستم صوتی خودرو که بیشتر در مورد مبهوت کردن شماست تا نگاه کردن.

انتخاب اندازه مناسب اسپیکر

خرید اسپیکرهای جدید خودروی، می تواند اندکی ترسناک باشد، به خصوص اگر ندانید به دنبال چه چیزی هستید. انواع مختلفی از اسپیکرها و جزئیات وجود دارد که باید مد نظر قرار دهید: برند ها، جنس، اندازه ها، اجزاء، قیمت ها… لیست ادامه دارد.

روی هم رفته، شما روی چیزهایی تمرکز می کنید که برای شما مهم هستند. صدا دار؟ قیمت؟ اندازه است؟ تعداد زیادی گزینه سایز اسپیکری خودرو برای انتخاب وجود دارد. اگر به دنبال حفظ ظاهر OEM خودروی خود هستید، پس اسپیکرهای خود را با اسپیکرهای هم اندازه تعویض کنید. (اسپیکرهای 6.5 اینچی در درهای جلوی هوندا سیویک خود دارید؟ اسپیکرهای جایگزین 6.5 اینچی بگیرید.)

مطمئن نیستید اندازه اسپیکرهای شما چقدر است؟ صرفا” پهن ترین نقاط اسپیکر را اندازه بگیرید. پس از اندازه گیری اسپیکر، اندازه مورد نیاز خود را با مقایسه آن با اندازه های اسپیکری موجود تعیین کنید. اندازه‌های اسپیکری گرد می‌تواند 3-1/2″، 4″، 5-1/4، 6-1/2″ یا 8″ باشد. اندازه اسپیکرهای بیضی شکل می تواند 4×6، 4×10 اینچ 5×7 اینچ/6×8» یا 6×9 اینچی باشد.

چه نوع اسپیکرهایی می خواهید؟

اصطلاحاتی مانند “دو طرفه” یا “3 طرفه” دو یا سه درایوری که هر اسپیکر را تشکیل می دهند، را توصیف می کنند. درایورها می توانند شامل مواردی مانند ووفر، تیوتر، درایورهای مید رنج و/یا سوپر تیوتر باشند.

اکثر افراد ترجیح می دهند آن چیزی را که وجود دارد با کیت اسپیکر خودرویی با اندازه مشابه (اما به وضوح برتر) تعویض کنند. به عبارت دیگر: می توانید اسپیکرهای فعلی خودروی خود را با اسپیکرهای بسیار بهتری که عمدا” طراحی شده اند تا در همه محل های مشابه قرار بگیرند، جایگزین کنید. آنچه که هنگام بررسی مشخصات کیت اسپیکری خودرو ، باید به دنبال آن باشید در اینجا ارائه می شود:

  • هندلینگ توان: در اینجا طیف وسیعی وجود دارد، اما به دنبال کنترل پیوسته (یا RMS) توان باشید. اطمینان حاصل کنید که منبع تغذیه شما (خواه رادیو خودرو یا آمپلی فایر) دارای انرژی کافی برای تغذیه خوب اسپیکرها می باشد. سعی کنید نزدیکترین تطابقی را که می توانید بدست آورید، اما لازم نیست دقیق باشد.
  • حساسیت: این روشی برای اندازه گیری کارآمدی اسپیکری خودرو است. اسپیکرهایی که 90 دسی بل یا بالاتر هستند، برای کارکرد مناسب تنها به مقدار کمی توان نیاز دارند. هر درجه حساسیت کمتر از 90 دسی بل باشد نیاز به انرژی بیشتری وجود دارد، و ممکن است آمپلی فایر خودرویی را تهیه کنید تا بتوانند توانی را که لازم دارند، دریافت کنند.
  • عمق نصب: این عمق به فضای اشغال شده توسط اسپیکر هنگام نصب در خودرو شما اشاره دارد. شما همیشه می توانید فاصله گذار ها یا براکت های نصب را برای جادادن هر اسپیکر در درب اتومبیل اضافه کنید. اما اگر آن را نمی خواهید، عمق نصب اسپیکرهای فعلی خود را اندازه بگیرید و مطمئن شوید که اسپیکرهای جدید دارای همان عمق یا کمتر هستند. برای شناسایی عمق نصب، صرفا” از پشت لبه نصب (حلقه فلزی اطراف خود اسپیکر، که روزنه‌های پیچ وجود دارند) تا دورترین نقطه اسپیکر اندازه‌گیری کنید. از عمق دقیق مطمئن نیستید؟ خلاصه کنیدد – هرگز پایین نگیرید.

کیفیت ساخت قطعات صوتی خودرو

اجزاء مناسب در سیستم صوتی خودرو شما تفاوت بزرگی ایجاد می کنند.

کیفت ساخت سیتم خودرو

مخروط‌های ووفر – قطعاتی که پاسخ باس و برخی از آنها مید رنج را پخش می‌کنند – معمولاً از کاغذ یا پلی‌پروپیلن ساخته می‌شوند، اما مواد عجیب و غریبی مانند کولار یا کتان نیز اغلب استفاده می‌شوند.

توییترها(تیوتر) – اینها پاسخی با فرکانس بالا تولید می کنند – معمولاً از مواد مصنوعی، فلزات یا پارچه (مانند ابریشم) ساخته می شوند. باز هم، گاهی اوقات با مواد عجیب و غریب جایگزین می شوند، اما این سه معمول تر هستند. تیوترها جزئیات دقیقی مانند صداها و ویولن‌های تکنوازی را پیش می برند و مطمئن خواهید شد که چیزی را دریافت می‌کنید که در گوش شما طبیعی به نظر می‌رسد. تیوترهای فلزی پاسخ بسیار دقیق و وضوح عالی را ارائه می دهند، اما برخی ممکن است صدای آنها را کمی آزاردهنده بدانند. تیوترهای گنبدی ابریشمی واقعا ملایم و واقعی به نظر می رسند، اما همیشه قادر به ایجاد همان سطح وضوحی نیستند که با توییترهای فلزی دریافت می کنید.

با اینکه ده‌ها برند اسپیکری خودرو موجود، هر یک روش‌های خاص خود را برای انجام کارها دارند، اما هر یک از آنها یک تجربه صدای بهتر، غنی‌تر و عمیق‌تری نسبت به سیستم صوتی خودروی خودتان ارائه می‌دهند. برخی از آنها گران هستند، برخی نیز به صرفه می باشند. اما سعی کنید سردرگم نشوید.

صدای خودرو خود را تقویت کنید

برای کمک به عایق کردن موسیقی داخل خودرو و بیرون نگه داشتن هر چیز دیگر، همیشه توصیه می‌کنیم با محصولی به نام Dynamat صدای خودرو خود را کم کنید. مواد عایق صدای Dynamat در داخل درب های خودرو بین اسپیکرهای جدید و ورقه فلزی استفاده می شوند.

این محصول سال‌هاست که وجود دارد، و ما آن را دوست داریم، چون صدایی که از بیرون می آید را به صورت چشمگیری کاهش می‌دهد – باعث می‌شود خودرو شما در این فرآیند بی‌صدا شود (بسته به میزان استفاده شما). و Dynamat موسیقی شما را بیشتر در داخل خودرو برای شنیدن شما و کمتر برای رهگذر بیرون نگه می دارد.

لیست 37  مدل پرفروش ترین پخش خودرو دیجی کالا
خط جدا کننده

5/5 - (1 امتیاز)
منبع
Axle and Chassis

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا