کتاب، لوازم تحریر و هنر

راهنمای خرید خودکار : چگونه بهترین نوع را خریداری کنیم؟

راهنمای جامع خرید خودکار به همراه لیست بهترین ها و پرفروش ترین ها

انتخاب خودکار مناسب کار راحتی نیست. هزاران سبک‌ و ویژگی‌، از جمله نوع و اندازه نوک، رنگ جوهر، بودجه و حتی تاثیری که امیدوارید روی دیگران بگذارید، برای بررسی وجود دارند.

راهنمای خودکار

امضای یک قرارداد مهم یا مکاتبات تجاری؟ ممکن است بخواهید از یک خودکار مخصوص استفاده کنید که اهمیت را برساند و منزلت متناسب با کار را بیان کند. آیا می خواهید یادداشت های خود را با رنگ سازماندهی کنید یا جذابیت یا سرگرمی را به یادداشت برداری های خود اضافه کنید؟ خودکار‌های رنگی می‌توانند اندکی خلاقیت را اضافه نموده و به برجسته‌تر شدن برخی موارد کمک کنند. هنگام انتخاب خودکار بعنوان هدیه – مانند فارغ التحصیلی، ترفیع یا بازنشستگی – ممکن است بخواهید سلیقه های زیبایی شناختی شخص گیرنده و نحوه نمایش و/یا استفاده از خودکار را مد نظر قرار دهید.

البته، یکسری الزامات کاربردی روزانه برای یک خودکار خوب و محکم وجود دارد. ابزار نوشتاری شما بایستی براحتی بین انگشتان شما قرار گیرد، مقاوم و قابل اعتماد باشد و هم چنین قیمت فروش معقولی داشته باشد.

دلایل خرید خودکار فقط با گزینه های درد دسترس تحت الشعاع قرار می گیرد. هدف این در مسیر انتخاب مقاله ارائه یک راهنمای مفید می باشد. در ادامه، آشنایی با گزینه های خرید خودکار به شما کمک کند تا انتخاب های خود را محدود نمائید و خودکار متناسب با هدف خاص خود را پیدا کنید.

انواع مختلف خودکار

اولین مرحله در تصمیم گیری برای خرید خودکار، آشنایی با انواع مختلف خودکارهای موجود، کاربرد هر یک و انواع نوک ها و رنگ های جوهر انتخابی می باشد.

خودکار نوک ساچمه ای

خودکار نوک ساچمه ای از زمان اختراع خود در سال 1888 ، به پرمصرف ترین ابزار نوشتاری در جهان تبدیل شده است. همانطور که از نام آن پیداست، خودکار نوک ساچمه ای از یک توپ چرخان – تهیه شده از برنج، فولاد یا کاربید تنگستن – در نوک خود استفاده می کند. وقتی این توپ روی سطح نوشتاری کشیده می‌شود، جوهری که از مخزن خودکار بیرون می آید، را در پشت سر خود به جا می‌گذارد.

آنچه خودکار نوک ساچمه ای را بسیار محبوب کرده، تطبیق پذیری همراه با دسترسی گسترده به آن می باشد. می‌توانید انواع نوک‌ خودکار ساچمه ای را در همه اندازه‌ها – نوک ریز تا سوزنی ، نوک متوسط تا بسیار برجسته، نوک اسکنه تا مخروطی شکل و نوک گلوله ای تا پهن پیدا کنید. جوهر مورد استفاده در خودکارهای نوک ساچمه ای معمولاً دارای پایه روغنی است، به این معنی که در هنگام نوشتن لک کمتری ایجاد میشود. شما می توانید خودکارهای نوک ساچمه ای را در رنگ های مختلفی پیدا کنید. با این که بسیاری از افراد برای کارهای نوشتاری روزانه خودکارهای سیاه و آبی را انتخاب می کنند، اما می توانید خودکاری در رنگ های مختلف شامل طیف های محبوب قرمز و سبز را نیز پیدا کنید.

خودکار‌های نوک ساچمه ای علاوه بر تطبیق‌پذیری می‌توانند بصورت یکبار مصرف، قابل تعویض، دارای قابلیت جمع شدن و/یا قابلیت پاک‌شدن باشند. بسیاری از کسب و کارها می توانند با خرید عمده خودکارهای یکبار مصرف در هزینه خود صرفه جویی کنند. خودکارهای BIC ، خودکارهای Paper Mate ، و خودکارهای Pilot همگی در بسته‌ بندی های مختلف، از یک جفت تا یک دوجین و پنج دوجین یا بیشتر عرضه می‌شوند. برای گزینه‌های بادوام‌تر، برخی از افراد خودکارهای نوک ساچمه ای قابل تعویض را انتخاب می‌کنند. خودکارهای کراس، خودکارهای نوک ساچمه ای قابل تعویض ارزشمندی هستند که در میان کلکسیونرهای خودکار از محبوبیت زیادی برخوردارند.

خودکار نوک ساچمه ای

روان نویس زبرا مدل ساراسا کد 1.0 بسته 4 عددی

روان نویس زبرا مدل ساراسا کد 1.0 بسته 4 عددی

  • جنس بدنه: پلاستیک ، لاستیک
  • نوع: تحریر
  • نوع نوک: ساچمه‌ای
  • نحوه استفاده: کلیکی
  • کاربرد: مصرفی
مشاهده محصول در دیجی کالا
خودکار آرت لاین مدل nagoya 600 بسته 6 عددی

خودکار آرت لاین مدل nagoya 600 بسته 6 عددی

  • جنس بدنه: پلاستیک
  • نوع نوک: ساچمه‌ای
مشاهده محصول در دیجی کالا
خودکار یوروپن مدل Banhof

خودکار یوروپن مدل Banhof

  • جنس بدنه: فلز
  • نوع: خودکار
  • نوع نوک: ساچمه‌ای
  • نحوه استفاده: پیچی
  • کاربرد: پیچی ، روزانه
مشاهده محصول در دیجی کالا

خودکار ژله ای

خودکار‌های ژل نوعی خودکار نوک ساچمه ای هستند که با جوهر ژله ای پر شده‌اند، این جوهر مات هنگام مخلوط شدن رنگدانه در یک ژل مبتنی بر آب تهیه می‌شود. به دلیل ضخامت ایجاد شده توسط ژل، جوهر موجود در این خودکارها برای نوشتن بر روی سطوح صاف مانند کاغذ مورد استفاده در برخی از کارت های تبریک و بسته بندی هدیه عالی است. استفاده از خودکار ژله ای هم چنین می تواند امکان تقلب در چک را کاهش دهد. از آنجایی که جوهر ژله ای در برابر آب مقاوم است و با استون و سایر حلال ها قابل حل نیست، چک ها و سایر اسناد قانونی امضا شده با خودکار ژله ای به راحتی تغییر نمی کنند.

خودکار های ژله ای اولین بار در دهه 1980 در ژاپن معرفی شدند و از آن زمان به بعد انتخاب محبوبی برای هنرمندان و سایر افراد بوده است. این خودکارها در رنگ های مختلفی عرضه می شوند و حتی می توان آنها را در انواع فلورسنت، متالیک و براق یافت. با اینکه، اگر به جوهر ژله ای زمان کافی برای خشک شدن داده نشود ممکن است باعث ایجاد لک شود، اما یکی از بزرگترین مزیت های این خودکار این است که به وضوح روی سطوح تیره و روشن و بافت هایی که اغلب برای تصویرسازی و سایر اشکال بیان هنری استفاده می شوند، ظاهر می گردد.

از آنجایی که خودکار‌های ژله ای مانند خودکار‌های نوک ساچمه ای عمل می‌کنند، می‌توانید همه تغییرات مشابه در اندازه‌ نوک، رنگ‌ها و سبک‌ها، از جمله قابلیت تعویض، قابلیت پر شدن مجدد، و قابلیت پاک‌شدن را در اینها نیز پیدا کنید. بسته به نیاز خود، می توانید یک خودکار ژله ای را به تنهایی خریداری نمائید یا از بین مجموعه ای از رنگ های بسته بندی شده انتخاب کنید. به عنوان مثال، خودکار‌های TUL و خودکار‌های ژله ای Paper Mate InkJoy ، در بسته‌ بندی های مختلف خودکار ژله ای با رنگ‌های دارای استاندارد مناسب و درخشان در اندازه‌های مختلف نوک و میله عرضه می‌شوند.

خودکار ژله ای

خودکار ژله ای اسمارت پرینس مدل فرش رایت کد F116

خودکار ژله ای اسمارت پرینس مدل فرش رایت کد F116

  • جنس بدنه: لاستیک
  • نوع: خودکار
  • نوع نوک: ساچمه‌ای
  • نحوه استفاده: معمولی
  • کاربرد: معمولی
مشاهده محصول در دیجی کالا
خودکار ژله ای اسمارت پرینس مدل گلدن رایت

خودکار ژله ای اسمارت پرینس مدل گلدن رایت

  • جنس بدنه: لاستیک
  • نوع: خودکار
  • نوع نوک: ساچمه‌ای
  • نحوه استفاده: معمولی
  • کاربرد: معمولی ، مهندسی ، روزانه
مشاهده محصول در دیجی کالا
خودکار صدف مدل ژله ای کد S1 بسته 5 عددی

خودکار صدف مدل ژله ای کد S1 بسته 5 عددی

  • جنس بدنه: پلاستیک
  • نوع: خودکار
  • نوع نوک: ساچمه‌ای
  • نحوه استفاده: معمولی
  • کاربرد: معمولی
مشاهده محصول در دیجی کالا

روان نویس

روان نویس ها شباهت‌های فراوانی با خودکار‌های نوک ساچمه ای دارند، اما یک تفاوت بسیار مهم نیز بین آنها وجود دارد: خودکار‌های نوک ساچمه ای از جوهر مبتنی بر روغن و روان نویس ها همانند خودنویس ها(در ادامه مورد بحث قرار می گیرد)از جوهر مبتنی بر آب استفاده می‌کنند.

علاقه مندان به خودکار موافقند که جوهر مبتنی بر آب در روان نویس تجربه نوشتن نرم تری را ایجاد می کند، اما روان نویس خالی از اشکال نیست. برای مثال، در صورت عدم استفاده، بر روی نوک روان نویس دارای جوهر مبتنی بر آب بایستی درپوش قرار گیرد – یا آن را جمع کرد – تا از خشک شدن جوهر ممانعت شود، مشکلی که در خودکار های جوهر دارای پایه روغنی وجود ندارد.

برخی افراد استفاده از روان نویس درپوش دار را ناخوشایند می دانند، زیرا قبل و بعد از استفاده، برای باز و بسته کردن آن به دو دست نیاز است. خوشبختانه، برخی از مارک های روان نویس – مانند خودکارهای Pilot G2 – در دو سبک درپوش و جمع شونده عرضه می شوند. آنها معمولاً در رنگ‌های آبی، سیاه و قرمز استاندارد و در اندازه‌هایی با نوک متوسط موجود هستند، اما می‌توان آن‌ها را با نوک‌هایی به ضخامت 2/0میلی‌متر یا به ضخامت 5/1 میلی‌متر و همچنین بسته‌بندی جداگانه یا بسته های دوتایی، چهارتایی و 12 تایی نیز یافت.

روان نویس

روان نویس یونی بال مدل gel impact کد UM-153S

روان نویس یونی بال مدل gel impact کد UM-153S

  • قطر ساچمه نوک نوشتار: M (قطر نوشتاری بین 0.7 و 1 میلی‌متر)
  • جنس بدنه: پلاستیک
  • نوع نوک: ساچمه‌ای
  • نحوه استفاده: معمولی
مشاهده محصول در دیجی کالا
روان نویس مدل مارکو فاین لاینر بسته 2 عددی

روان نویس مدل مارکو فاین لاینر بسته 2 عددی

  • جنس بدنه: پلاستیک
  • نوع نوک: نمدی
مشاهده محصول در دیجی کالا

ماژیک

ماژیک ها – که گاهی به آن مارکرهای ماژیکی نیز گفته می‌شود – در اندازه‌ها و انواع مختلفی از جوهرها شامل جوهر دائمی، روغنی، الکلی و جوهر با پایه آب وجود دارند. وجه تمایز این خودکار ها با انواع دیگر در این است که الیاف فشرده جاذب تشکیل دهنده نوک خودکار ماژیکی، امکان جریان آزادانه جوهر را می دهند. این امر معمولاً منجر به استعمال بدون اشکال جوهر بر روی انواع سطوح می شود.

با این که هنگام فکر کردن به ماژیک، ممکن است مارکرهای مشکی ضخیم ساخته شده توسط Sharpie و سایر برندها به ذهنتان خطور کند، اما واقعیت این است که بسیاری از افراد از خودکارهایی ماژیکی با نوک ظریف، از جمله چندین نوع خودکار Sharpie، برای هر کاری از یادداشت‌برداری گرفته تا نامه نگاری و خلق اثر هنری استفاده می‌کنند. خودکار های ماژیکی در هر رنگ قابل تصوری وجود دارند و به عنوان لوازم هنری، خودکارهای طراحی معماری و لوازم اداری دسته بندی می شوند. خودکار های Paper Mate Flair که در انواع نوک ماژیکی عرضه می شوند، دارای فرمول مقاوم در برابر لک و یا محو شدن هستند.

ماژیک


خودکار خوشنویسی

اگر به دنبال خودکاری برای خوشنویسی هستید، می توانید از بین گزینه های متعدد یکی را انتخاب کنید. خوشنویسان سنتی از خودکار های نیش فلزی جوهری استفاده می کنند – استفاده از یک نسخه مدرن خودکار با نوک قلم پر و جوهر تا زمانی که خودکار های نوک فولادی جایگزین آنها شدند، مد نظر بود. امروزه می‌توانید از خودنویس یا حتی یک خودنویس سنتی تر استفاده کنید. برخی از مجموعه‌های خوشنویسی، نوک‌های قابل تعویضی را ارائه می دهند تا امکان ایجاد تغییرات در ضخامت حروف وجود داشته باشد.

خوشنویسان مبتدی ممکن است بخواهند خودکارهای خوشنویسی از قبل پر شده را انتخاب کنند تا از دردسرهایی – ریختن اجتناب ناپذیر جوهر – که با خرید و استفاده از مخزن های جداگانه جوهر همراه است، جلوگیری کنند. مجموعه های خوشنویسی را می توان در انواع مختلی از فوزن میله خودکار، اندازه نوک و رنگ جوهر خریداری کرد.

به عنوان مثال، کیت خوشنویسی Sheaffer Maxi با سه خودکار خوشنویسی پر از جوهر مبتنی بر آب با نوک‌های فولادی ضد زنگ در اندازه‌های ریز، متوسط و پهن عرضه می شود.

خودکار خوشنویسی


خودنویس

خودنویس از زمانی که اولین بار از پر قو در دهه 1800 ساخته شد، مسیری طولانی را طی کرده است. اما امروزی دارای میله هایی هستند که از چوب اعلاء، فولاد ضد زنگ و حتی پلاستیک تهیه می شوند. آنها از کارتریج های پر شده با جوهر مبتنی بر آب استفاده می کنند که به راحتی خارج و پس از خالی یا پر شدن مجدد با مبدلی که جوهر را از یک شیشه می مکد، جایگزین می شوند.

خودنویس ها در انواع مختلف اندازه های نوک هایی عرضه می شوند. برای مثال خودکار‌های زبرا، در مدل‌های نوک ریز با قابلیت شارژ مجدد برای کتابت با لمس سبک‌تر مناسب هستند و خودنویش های پارکر جوتر با نوک متوسط برای کسانی که دست کمی سفت‌تر دارند، به خوبی مناسب می باشند. با اینکه نوک ها معمولاً از فولاد ضد زنگ ساخته می‌شود، اما انواع خودنویس از جنس ایریدیم، ماده‌ای که برای مقاومت در برابر نوشتن ناشیانه طراحی شده، نیز موجود هستند.

می‌توانید کارتریج‌های و شیشه های پر کردن مجدد جوهر خودنویس را در رنگ‌های مختلف خریداری کنید که مشکی، آبی و قرمز محبوب‌ترین آن‌ها محسوب می شوند. می‌توانید تعدادی خودنویس ارزان قیمت را برای استفاده روزمره انتخاب کنید یا به سراغ یکی از مدل‌های پیشرفته‌تر و گران‌تر مانند مانند خودنویس های Monteverde Invincia بروید.

خودنویس

کدام را باید استفاده کرد؟

تصمیم گیری در مورد استفاده از هر نوع خودکاری به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله اینکه با چه دستی می نویسید، روی چه نوع کاغذی می نویسید و چقدر می خواهید برای خودکار مناسب هزینه کنید.

راست دست در مقابل نویسندگان چپ دست

یکی از مهم ترین عواملی که بر انتخاب خودکار تأثیر می گذارد این است که با کدام دست می نویسید. افراد راست‌دست، انتخاب‌های بیشتری دارند. نویسندگان راست دست از یک حرکت کششی استفاده می کنند، به این معنی که هنگام نوشتن، لک ها یا رگه هایی از جوهر خودکار باقی نمی گذارند. تقریباً هر نوع خودکاری می تواند برای آنها کاملا” مناسب باشد. از طرف دیگر، افراد چپ دست‌ باید با فشار دادن خودکار از چپ به راست بنویسند که امکان ایجاد آشفتگی را افزایش می دهد.

برای افراد چپ دست خودکارهای نوک ساچمه ای نسبت به خودنویس مطلوب تر می باشند. خودکار هایی مانند Zebra Sarasa وجود دارند که با جوهر ژل مبتنی بر آب سریع خشک می شوند. با اینکه در دست گرفتن راحت خودکار برای همه مهم است – هیچ کس پینه یا تاول ناشی از در دست گرفتن خودکار با اندازه اشتباه را نمی خواهد – اما این امر برای افراد چپ دست از اهمیت بالایی برخوردار است. خودکارهایی که دارای دسته لاستیکی هستند می توانند به کاهش خستگی دست، که مشکل رایجی برای چپ دست ها محسوب می شود، کمک کنند.

نوع کاغذ در انتخاب خودکار

نوع کاغذ

نوع کاغذی مورد استفاده خود را هنگام انتخاب خودکار یا زمانیکه ممکن است با مشکلاتی مانند لک شدن، پخش شدن جوهر یا خطوط ناهموار مواجه شوید، مد نظر قرار دهید. اگر عمدتا” از کاغذ کپی – با وزن 20-lb یا کمتر — کاغذ دفتر یادداشت یا کتابچه های رحلی سبک تر استفاده می کنید، ممکن است تمایل داشته باشید از خودکاری استفاده کنید که در هنگام یادداشت برداری سریع که دست خود را روی کاغذ حرکت می دهید، جوهر پس ندهد یا پخش نشود. یک خودکار نوک ساچمه ای یا خودکار ژله ای با قابلیت خشک شدن سریع احتمالا” انتخاب خوبی است.

اگر روی کاغذ براق می نویسید – عکسی را امضا می کنید یا روی یک کارت تبریک یاداشتی می نویسید – یک خودکار ژله ای یا حتی یک ماژیک را مد نظر قرار دهید. شما باید از لک شدن هر یک از این موارد آگاه باشید، اما آنها روان ترین و ثابت ترین نتیجه را به شما می دهند. گزینه های استفاده از رنگ های با طراوات یا غیر معمول، خودکار های ماژیک را به یک انتخاب منحصر به فرد و خوب تبدیل می کند.

خودکار مناسب برای استفاده بر روی کاغذ نقشه کشی، خودکاری با نوک ظریف است که به شما اجازه می دهد نمودارهای خود را با دقت و ظرافت رسم کنید. هر نوع خودکار نوک ساچمه ای، روان نویس یا خودکار ژله ای که دارای نوک ظریف باشد نیز ممکن است به شما کمک کند. برای هنرمندان و خوشنویسانی که از خودکارها و مارکرهای ماژیکی، خودنویس و/یا خودکارهای خوشنویسی استفاده می کنند، کاغذ مقوایی 65-lb می تواند انتخاب خوبی باشد.

بودجه

همانطور که خودکارها در سبک‌، وزن‌، ابعاد، نوع و رنگ‌ جوهر متفاوت هستند، در قیمت‌های متفاوتی نیز عرضه می شوند. با اینکه که هیچ چیز مانند در دست داشتن یک خودکار طراحی کراس با کیفیت نیست، اما برای داشتن یک تجربه رضایت بخش با خودکار مناسب نیازی به پرداخت هزینه بالا ندارید.

با وجود امکان انتخاب گسترده از بین خودکارهای موجود در هر سبک و قیمتی، باید بتوانید خودکاری را پیدا کنید که با دست، هدف و بودجه شما متناسب باشد. قبل از اینکه جستجوی خود را برای خودکاری که برای شما مناسب تر است، آغاز کنید، بودجه ای را مشخص کنید و در آن محدوه جستجو کنید. گزینه های کافی برای شما وجود دارد تا بتوانید آنچه را که نیاز دارید بدون صرف هزینه ای بیشتر از توان مالی خود بدست آورید.

خودکار مناسب خود را پیدا کنید

خودکار مناسب خود را پیدا کنید

برای یافتن خودکار مناسب برای خود، سعی کنید بهترین اطلاعات موجود در مورد انواع و اندازه های مختلف خودکارهای موجود در بازار و انواع و رنگ های مختلف جوهر موجود را برای هر نوع خودکار جستجو کنید. این کار می تواند به شما کمک کند تا در مورد اینکه کدام خودکار به احتمال زیاد نتیجه دلخواه شما را در پی دارد، تصمیم بگیرید.

لیست 37 مدل پرفروش ترین خودکارهای دیجی کلا

خط جدا کننده

5/5 - (1 امتیاز)
منبع
Office Depot

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا