تکنولوژی

بهترین ابزارهای ویرایش ویدیو با هوش مصنوعی

آیا بهترین ابزارهای ویرایش ویدیو با هوش مصنوعی واقعاً می‌توانند سرعت کار خلاقانه شما را افزایش دهند؟ من آخرین ابزارهای با هوش مصنوعی برای ویرایش ویدیو را تست می‌کنم تا این موضوع را بررسی کنم.

چشمان من از تست بهترین ابزارهای ویرایش ویدیو با هوش مصنوعی برای این ویژگی باز شده است. ابزارهای ویرایش ویدیویی مبتنی بر هوش مصنوعی یک کاربرد واقعاً جذاب از تکنولوژی هوش مصنوعی هستند زیرا راهی را برای به سرعت انجام کارهایی که در غیر این صورت وقت‌بر بوده‌اند، ارائه می‌دهند. کارهایی مانند ماسک‌گذاری و پیگیری یک شیء در چندین فریم یا حذف پس‌زمینه قبلاً زحمتی بوده‌اند، اما اکنون می‌توانند با تنها چند کلیک انجام شوند.

بهترین ابزارهای ویرایش ویدیو با هوش مصنوعی

بعضی از این ویژگی‌های جدید ویدیو با هوش مصنوعی هنوز مشکلات کمی دارند، همانطور که یک تبلیغ هتل با هوش مصنوعی اخیر نشان داد، اما برخی دیگر نتایج شگفت‌انگیزی دارند و زمان زیادی را برای شما صرفه‌جویی می‌کنند. به همین دلیل تصمیم گرفته‌ام که آخرین ابزارهای با هوش مصنوعی برای ویرایش ویدیو را انتخاب کنم و تست کنم که آیا عملکرد آن‌ها همانند انتظار است یا خیر. برای بیشترین برنامه‌های هوش مصنوعی، راهنمای ما به بهترین تولیدکنندگان هنر هوش مصنوعی مراجعه کنید. برخی جنبه‌های تکنولوژی هوش مصنوعی مورد اختلاف هستند و مسائل اصلی را در گزارش ما در مورد کنفرانس هوش مصنوعی و مسائل بزرگ هوش مصنوعی خلاصه کرده‌ایم.

هر کسی که ویدیو را ویرایش می‌کند، با استفاده از ابزارهای با هوش مصنوعی می‌تواند بهره زیادی کسب کند – این می‌تواند چیزی به سادگی حذف خاموشی‌ها یا چیزی به پیچیدگی افزودن ویژگی‌های بصری ویژه با استفاده از ویژگی‌های صفحه سبز باشد. ابزارهای زیر به شما کمک می‌کنند تا در برخی راه‌های جالب سرعت کار خود را افزایش دهید. من از بین ابزارهای ویدیویی با هوش مصنوعی اختصاصی برای اندازه‌گیری آنچه ابزارهای جدید در حال آمدن هستند انتخاب کرده‌ام، اما به طبع بازیگران بزرگ مانند Adobe Firefly نیز ابزارهای موجود مانند Premiere Pro را شامل خواهند کرد.

ما بهترین ابزارهای ویرایش ویدیو با هوش مصنوعی را تست می‌کنم

در زیر، من برخی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای ویرایش ویدیو را تست و امتیاز می‌دهم. یک چیزی که این تجربه به من آموخته است این است که به طور حیاتی، بهترین ابزارهای هوش مصنوعی نباید شما را از فرآیند خلاقیت دور کنند، بلکه باید به شما امکان دهند تا همزمان بیشتر انجام دهید یا به شما فرصت‌های جدیدی معرفی کنند.

01. Filmora Wondershare

بهترین ابزارهای ویرایش ویدیو با هوش مصنوعی؛ صفحه منوی یک برنامه ویرایش ویدیو با یک ارکستر
(Image credit: Future / Filmora)

Filmora Wondershare به سرعت به عنوان بهترین اپلیکیشن ویرایش ویدیو با هوش مصنوعی برای حرفه‌ایان شناخته شده است. این ویژگی‌ها دارای ابزارهای بالای خطی هستند که انتظار دارید از یک برنامه ویرایش ویدیو برای وظایف واقعی نیاز داشته باشید، مانند اصلاح خودکار رنگ، پیگیری حرکت و کاهش نویز.

این اپلیکیشن ویرایش ویدیو با هوش مصنوعی ابزارهایی دارد که معمولاً با نرم‌افزارهای مرتبط با انتهای بالا همراه هستند، سهولت اصلاح رنگ دقیق، ایجاد انتقال‌ها، عناوین و گرافیک‌های سفارشی و همچنین افکت‌های صوتی – Wondershare یک کتابخانه از موسیقی‌ها و افکت‌های صوتی خالی از حقوق دارد که می‌توانید در ویدیوهای خود استفاده کنید.

این اپلیکیشن با هوش مصنوعی اندرویدی را می‌توانید دانلود و بر روی رایانه شخصی، تبلت و گوشی هوشمند استفاده کنید و همه چیز به حساب امن ابری شما به اشتراک گذاشته می‌شود تا همیشه و همه‌جا بتوانید کار کنید. برخی از ابزارهای برجسته که من مفید یافتم، شامل Audio Stretch برای گسترش صدا و به طور کلی سهولت استفاده از آن است.

استفاده از Filmora Wondershare برای چه کارهایی مناسب است؟

تمام نیازهای ویرایش حرفه‌ای ویدیو؛ Filmora Wondershare می‌تواند برای ایجاد ویدیو از ابتدا تا انتها برای همه موارد استفاده شود و دارای یک رابط کاربری ساده و دسترسی‌پذیر است. این برنامه نسبت به برخی از برنامه‌های دیگر در این لیست گسترده‌تر است و هدف آن جایگزین کردن ابزارهای ویرایش فعلی شما و نه تکمیل آن‌ها است.

محدودیت‌های Filmora Wondershare چیستند؟

هرچند استفاده از آن لذت‌بخش است، اما بهتر است یک رایانه شخصی قدرتمند داشته باشید زیرا ممکن است در سخت‌افزارهای قدیمی کند شود. با وجود امکانات زیاد، هنوز به عنوان یک جایگزین واقعی برای Premier Pro شناخته نمی‌شود.

02. Runway

بهترین ابزارهای ویرایش ویدیو با هوش مصنوعی؛ ویرایش ویدیو در Runway
Runway کلیپ‌های ویدیویی با کیفیت بالا را بر اساس دستور متنی ایجاد می‌کند. (Image credit: Runway)

Runway یک ویرایشگر ویدیویی کامل با امکان دسترسی به ابزارهای عالی هوش مصنوعی است. علاوه بر ویرایش ویدیوهای موجود، Runway قادر به ایجاد فیلم از ابتدا بر اساس دستور متنی نیز است. در آزمون من، کیفیت کلی بالا بود، به خوبی با دستور کار می‌کرد و به راحتی یک کلیپ قابل استفاده ایجاد می‌کرد.

ویژگی‌های ویرایش ویدیو به شما این امکان را می‌دهند که کارهایی مانند ایزوله کردن یک موضوع و حذف پس‌زمینه، اصلاح رنگ، تنظیم عمق میدان، ایجاد نسخه از فیلم خود به صورت slow motion و ‘Inpainting’، یعنی حذف آسان اجسام غیرمورد نظر را انجام دهید.

بسیاری از این افکت‌ها به موفقیت در مسک کردن موضوع شما وابسته است و این ویژگی به خوبی کار می‌کند؛ ایجاد یک ماسک خوب با کلیک کمی ممکن است. همچنین ویژگی Video to Video وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد که یک نسخه زیبایی از فیلم خود را ایجاد کنید، به عنوان مثال یک استایل claymation یا pen and ink. حتی می‌توانید از یک تصویر مرجع برای جایگزینی چهره یا تمام بدن زیرمجموعه خود استفاده کنید و آن را به تطابق حرکات آنیمه کنید.

Runway برای چه کارهایی مناسب است؟

Runway یک ابزار ویرایش ویدیویی با هوش مصنوعی قدرتمند و آسان برای انجام کارهایی مانند حذف پس‌زمینه، تمیز کردن ویدیوهای شما و اضافه کردن افکت‌های جالب است. همچنین می‌توانید از آن برای ایجاد فیلم سفارشی بر اساس دستور متنی استفاده کنید.

محدودیت‌های Runway چیستند؟

گاهی اوقات ویرایش‌های شما بدون لبه به نظر می‌رسد، در دیگر مواقع برخی از اشکالات ناشی از هوش مصنوعی قابل مشاهده است. در برخی موارد، شاید لازم باشد ویرایش‌های خود را به صورت دستی تمیز کنید یا با نسخه‌ها و خروجی‌های جدید آزمایش کنید.

03. Windsor

بهترین ابزارهای ویرایش ویدیو با هوش مصنوعی؛ ویدیوهای قالبی در Windsor
Windsor ویدیوهای شخصی‌سازی شده را برای مشتریان شما ایجاد می‌کند. (Image credit: Windsor)

ابزارهای با هوش مصنوعی اغلب این امکان را فراهم می‌کنند که محتوا را به مشتریان خود سفارشی کنید، و Windsor یک مثال عالی از این موضوع است. صفحه نخست به شما نشان می‌دهد که چقدر قدرتمند است: فقط نام خود را وارد کنید و Windsor یک ویدیو ایجاد می‌کند که بنیان‌گذار شرکت به شما اشاره کرده و نام شما را اعلام می‌کند. این بسیار عالی است – اثر آن از چیز واقعی تمیز نیست.

با استفاده از این تکنولوژی، Windsor به شما کمک می‌کند تا ویدیوهای شخصی‌سازی را به مشتریان خود ارسال کنید. در این پلتفرم، تعدادی ویدیوی قالبی برای اهداف مختلف وجود دارد، مانند ارسال تشکر برای خرید، درخواست مشارکت در یک نظرسنجی یا پرسش درباره سبد خرید ترک شده.

شما می‌توانید از یک قالب استفاده کنید، ویدیوی خود را ضبط کنید، یا درخواست دهید که یکی از بازیگران Windsor یک ویدیوی سفارشی برای شما ایجاد کند. Windsor با سرویس‌های دیگر مانند Zapier و HubSpot هماهنگ شده است تا به عنوان یک روش برای دریافت لیست گیرندگان و ارسال ویدیوها استفاده شود.

Windsor برای چه کارهایی مناسب است؟

ابزار ویدیویی با هوش مصنوعی Windsor به شما کمک می‌کند تا ویدیوهای شخصی‌سازی شده را به مشتریان خود ارسال کنید. کیفیت بسیار خوب است؛ حس می‌شود که هنگام تماشای این ویدیوها به شخصاً به شما اشاره شده است.

محدودیت‌های Windsor چیستند؟

Windsor یک کار را بسیار خوب انجام می‌دهد – نمی‌توانم به آن انتقادی داشته باشم. اینکه این ابزار چقدر به عنوان یک ابزار جذب مشتری موثر است، بستگی دارد که مردم چقدر از دریافت شخصی‌سازی که واقعی به نظر می‌رسد، اما می‌دانند که مصنوعی است، لذت می‌برند.

04. TimeBolt

بهترین ابزارهای ویرایش ویدیو با هوش مصنوعی؛ وب‌سایت TimeBolt
از پادکست‌های خود با استفاده از TimeBolt سکوت‌ها را جادویی حذف کنید (Image credit: TimeBolt)

TimeBolt یک ابزار جدید ویرایش ویدیو با هوش مصنوعی است که به پادکسترها و یوتیوبرها خواهد پسندید، زیرا به صورت خودکار سکوت‌ها را حذف کرده و ویدیوی شما را قابل گوش دادن‌تر می‌کند. TimeBolt می‌تواند یک ساعت فیلم را در زیر یک دقیقه فرآیند کند و یک ویدیوی جاپ‌کات با حذف همه سکوت‌ها ارائه دهد.

این قابلیت حذف سکوت ویدیوها تنها خودش کارآمد است، خب، یک وسیله زمان‌بندی عظیم. اما این ابزار ویرایش ویدیو با هوش مصنوعی می‌تواند خیلی بیشتر از آن یک مورد را انجام دهد، به عنوان مثال، سخنرانان کند می‌توانند به سرعت تر به نحوی جذاب تر شوند و ویژگی Umcheck می‌تواند کلمات پر از جاهلانه را حذف کند – این عالی است.

شما همچنین می‌توانید از آن برای کات ضبط‌های Zoom استفاده کنید و TimeBolt دارای یک ویژگی است که به شما کمک می‌کند با فقط پیش‌نمایش آنچه را که کات کرده‌اید، کارها را سریع‌تر انجام دهید. به این ترتیب، مطمئن می‌شوید که چیز مهمی حذف نشده است، اما زمان خود را با گوش دادن فقط به مواد غیرمورد نظر، که کوتاه‌تر از ویدیویی است که می‌خواهید نگه دارید، صرفه‌جویی کنید.

TimeBolt برای چه کارهایی مناسب است؟

TimeBolt عالی برای به صورت خودکار حذف سکوت و کلمات پراز اشتباه از ویدیوهای شما است. همچنین عالی برای اصلاح یک سخنران کند. در اصل TimeBolt به شما امکان می‌دهد که بهبود کار خود را داشته باشید، به جای اینکه برای شما ایجاد کند.
محدودیت‌های TimeBolt چیستند؟

TimeBolt نمی‌تواند یک سخنران خسته را جذاب کند، اما هر چه ممکن است برای تنظیم سخنرانی آنها به یک سرعت زنده. متاسفانه دوستان، هنوز هم به برخی مهارت‌های اصلی ویدیو و مصاحبه نیاز دارید.

05. Vidyo.ai

بهترین ابزارهای ویرایش ویدیو با هوش مصنوعی؛ رابط کاربری Vidyo.ai
ایجاد فیلمهای کوتاه از محتواهای بلند با Vidyo.ai (Image credit: Vidyo.ai)

Vidyo.ai ابزار ویرایش ویدیو با هوش مصنوعی است که به شما کمک می‌کند وظایف رسانه‌های اجتماعی خود را آسان‌تر کنید. ایجاد استخراج‌های کوتاه از ویدیوهای خود و قرار دادن آنها در رسانه‌های اجتماعی یک راه عالی برای جلب توجه افراد است، اما زمان‌بر است، و اینجاست که Vidyo.ai به شما کمک می‌کند.

شما فقط ویدیویی را آپلود یا URL کار خود را که در حال حاضر در YouTube است، وارد کنید، و Vidyo.ai خواهد فهمید که کدام بخش‌ها را جالب‌تر می‌داند و برای شما تعدادی کلیپ کوتاه ایجاد می‌کند. شما می‌توانید نسبت‌ها و فرمت‌های مختلف را برای خروجی انتخاب کنید و چندین ویدیو ایجاد کنید تا بتوانید در تمام پلتفرم‌های نیاز خود منتشر کنید. Vidyo.ai به طور خودکار زیرنویس اضافه می‌کند که باعث افزایش نشاط می‌شود چرا که امکان تماشای آنها بدون صدا را فراهم می‌کند.

علاوه بر این، Vidyo.ai همچنین برخی از قابلیت‌های قدرتمند ویرایش ویدیو دارد، مانند CutMagic Scene Detection که هر بار که یک برش وجود دارد، یک پرچم اضافه می‌کند. این برای ویرایش با یک تنظیمات چند دوربین مفید است و Vidyo.ai بسیاری از استرس‌های ایجاد ویدیوی جذاب را از شما کم می‌کند.

Vidyo.ai برای چه کارهایی مناسب است؟

Vidyo.ai عالی برای ایجاد ویدیوهای تیزر برای محتوای فرمت بلند است؛ فقط فرمت‌هایی که می‌خواهید را به آن بگویید و اندازه‌بندی و زیرنویس اضافه می‌کند. تشخیص خودکار برش نیز بسیار مفید است.

محدودیت‌های Vidyo.ai چیستند؟

گاهی اوقات همیشه آنچه را که شما فکر می‌کنید بهترین بخش‌ها هستند، انتخاب نخواهد کرد، بنابراین ممکن است بخواهید برخی از دستورالعمل‌ها را برای به دست آوردن نتایج مورد نظرتان به کار ببرید. این ممکن است فرآیند را تسریع دهد، اما شما هنوز هنرمند هستید و این امر مهم است.

06. Reface

بهترین ابزارهای ویرایش ویدیو با هوش مصنوعی؛ استایل‌های ویدیویی در Reface
تبدیل ویدیوی خود به انیمیشن با Reface . (Image credit: Reface)

Reface از هوش مصنوعی برای اعمال تعویض چهره و افکت‌های استایل به تصاویر و ویدیوهای شما استفاده می‌کند. به عنوان یکی دیگر از ابزارهای این لیست، Reface بیشتر برای سرگرمی تا خلقی جدی است، اما می‌توانید از آن برای تولید آواتارها برای کانال‌های اجتماعی خود استفاده کنید.

ویژگی تعویض چهره به شما امکان می‌دهد چهره افراد را به یک شخصیت در یک ویدیو قرار دهید و می‌تواند به اثر جذابی استفاده شود. احتمالاً از نظر خلاقانه‌تر از این، ویژگی Restyle است که ویدیوهای شما را تبدیل به انیمیشن‌های استایلی می‌کند، می‌آید. انواع مختلفی وجود دارد، از جمله یک استایل stop-motion که شخصیت‌های شما را به شکل عروسک‌های پشمی نشان می‌دهد و یک استایل low-poly که شبیه یک بازی کامپیوتری به نظر می‌رسد.

اگر می‌خواهید با این افکت‌های ویدیویی بازی کنید، Reface دارای یک کتابخانه بزرگ از استایل‌ها برای آزمایش است. Restyle نسبت به برخی از ابزارهای ویرایش ویدیو با هوش مصنوعی در لیست من بیشتر یک کار فان و سبک است، اما بر روی دستگاه‌های iPhone و Android استفاده می‌شود، بنابراین به یک آینده اشاره می‌کند که می‌توانیم ویدیوها را در حال حرکت با نتایج حرفه‌ای و خوش‌ساخت ویرایش کنیم.

Reface برای چه کارهایی مناسب است؟

Reface یک ابزار تعویض چهره و استایل برای ایجاد ویدیوهای سرگرم‌کننده است. یک کتابخانه بزرگ از استایل‌های ویدیو با کیفیت بالا برای آزمایش وجود دارد.

محدودیت‌های Reface چیستند؟

Reface یکی از آن ابزارهای هوش مصنوعی است که باید با احتیاط استفاده کنید، زیرا همه افراد به دیدن چهره خود در یک سیاق غیرمنتظره خنده‌دار ممکن است خوشحال نشوند.

سوالات متداول

چه کارهایی می‌تواند ویرایشگر ویدیویی با هوش مصنوعی انجام دهد؟

ابزارهای ویرایشگر ویدیویی با هوش مصنوعی محبوب در حال حاضر طراحی شده‌اند تا کارهای زیادی را به‌صورت خودکار انجام دهند، مانند ایجاد زیرنویس از صدا، کاهش نویز، گسترش صدا و تولید متن از ویدیو یا ویدیو از متن.

آیا یک هوش مصنوعی وجود دارد که به‌صورت خودکار ویدیو را ویرایش کند؟

بله، چنین ابزارهایی وجود دارند، مانند Descript که یک اسکریپت از ویدیو شما تولید می‌کند و سپس با ویرایش متن می‌توانید بر روی ویدیو تأثیر بگذارید. Runway که در بالا آزمایش کردم، می‌تواند کارهایی مشابه با Descript انجام دهد و همچنین Wondershare Filmora که نیز در بالا آزمایش شده است، برخی از ویژگی‌های ویرایش ویدیو دارد. همه آن‌ها نسخه‌های دمو رایگان و نسخه‌های رایگان دارند که ارزش امتحان کردن دارند.

آیا Adobe در حال توسعه یک ابزار ویرایشگر ویدیو با هوش مصنوعی است؟

بله، ابزارهای هوش مصنوعی تحت نام Firefly توسط Adobe در حال توسعه هستند که همچنین قابلیت‌های ویدیویی را شامل می‌شوند. به عنوان مثال، می‌توانید با استفاده از یک دستور متنی هوا را در یک ویدیو تغییر دهید. همچنین Adobe به هوش مصنوعی برای Premier Pro اشاره کرده است که می‌تواند اسکریپت‌ها را از ویدیو تولید کرده و به‌صورت خودکار ویدیو را از توضیحات صوتی ویرایش کند.

5/5 - (1 امتیاز)

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا