بهترین انتخاب

بهترین میکروفون یقه ای در سال 2024 (برای آیفون، یوتیوب، پادکست و غیره)

مقدمه

اگر در مورد کاری که انجام می دهید آگاهی داشته باشید، دریافت صدای عالی از یک میکروفون یقه ای آسان و راحت است. بهترین محصولات و چند نکته حرفه ای را برای نتایج عالی بیابید. بهترین میکروفون یقه ای روشی ساده برای ضبط صدا و گفتار هستند.

یک میکروفون یقه ای خوب به اندازه ای ظریف است که تقریباً غیر قابل تشخیص بوده و یک ورودی مستقیم به یک ضبط کننده صدا یا فرستنده بی سیم ارائه می دهد.

بهترین میکروفون یقه ای

دوست دارم در مراسم عروسی قبل از سخنرانی داماد، یک میکروفون یقه ای را به ژاکت داماد وصل کنم، در حالیکه میکروفون به آیفون ، که در جیب عقب شلوار داماد قرار دارد، متصل می شود.

این یک روش ساده برای ضبط صدا با کیفیت عالی حتی در زمان استفاده از اپلیکیش پیش فرض ضبط صدای iOS است.

به هر دلیلی به یک میکروفون لاوالیر نیاز داشته باشید، این راهنما کمک می کند تا بهترین را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید. همچنین پیشنهاد می شود مقاله راهنمای خرید میکروفون یقه ای را نیز مطالعه کنید.

Rode Wireless GO II

روی هم رفته بهترین میکروفون یقه ای

میکروفون انتخابی ما یعنی Rode Wireless GO II، بهترین میکروفون یقه ای سال و تکامل یک دستگاه از قبل فوق العاده می باشد.

با استفاده فراوان از مدل اول (ویدئوی زیر را مشاهده کنید)، تحت تاثیر پیشرفت های صورت گرفته در نسخه دوم قرار گرفتم. این نسخه جدید دارای یک الگوی قطبی چند جهته می باشد که آن را برای دریافت صدا از تمام زوایا عالی می کند.

با محدوده فرکانس وسیع 50 هرتز تا 20 کیلوهرتزی خود، ضبط صداهای ضعیف و بلند دقیق می باشد. نکته مهم حداکثر SPL بالای 100 دسی بل SPL (در فرکانس 1 کیلوهرتز در 1 متر) است که اجازه می دهد صداهای بلند را بدون اختلال در خود جای دهد، در حالی که ماکزیمم سطح ورودی 20dBV تعادل بین صداهای ملایم و بلند را تضمین می کند.

Wireless GO II از یک باتری داخلی یون لیتیوم قابل شارژ تغذیه می کند که با 7 ساعت کار پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسل قبلی خود نشان می دهد. نکته قابل توجه در مورد این دستگاه، جمع و جور بودن آن می باشد. فرستنده (TX) و گیرنده (RX) به ترتیب حدود 30 گرم و 32 گرم وزن داشته و ابعاد آنها بسیار کوچک است که یاعث می شود برای ضبط صدا هنگام حرکت عالی باشند.

مهمتر از همه، محدوده انتقال 200 متر (خط دید) Rode Wireless GO II را متمایز نموده و انعطاف پذیری را در حین ضبط امکان پذیر می کند. در مقایسه با مدل اولیه، Rode Wireless GO II پیشرفت‌های گسترده‌ای را نشان داده، و جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین میکروفون‌های با کیفیت برای هر هر گونه نیاز ضبط مستحکم می‌کند.

میکروفون یقه ای RØDE Wireless Go II

مزایا

  • کیفیت صدای استثنایی
  • ویژگی کاربردی دو کاناله
  • باتری قابل شارژ داخلی
  • برد چشمگیر 200 متر

معایب

  • تنظیم تقویت صدا دقت ندارد
  • تنظیمات داخلی محدود بوده برخی نیاز به دسترسی به رایانه دارند

 

DJI Mic

بهترین میکروفون یقه ای برای وبلاگ نویسی و مصاحبه

DJI Mic به‌عنوان یک همراه ایده‌آل برای ولاگرها و مصاحبه‌گران طراحی شده و مشخصات خارق العاده آن گواه این امر می باشند. با ابعاد 01/20×43/30×32/47 میلیمتر دارای سایز جمع و جوری بوده، و با تنها 30 گرم وزن ، مظهر قابلیت حمل است.

فرکانس عملیاتی بین 2400-2483.5 مگاهرتز می باشد که توسط یک GFSK 1 Mbps و 2 Mbps حالت بی سیم تغذیه می شود. این امر به پایداری اتصال محکم و وضوح صوتی قابل توجه آن کمک کرده و تضمین می کند که محتوای شما همیشه عالی باشد.

عمر باتری نیز قابل توجه بوده و با ظرفیت 320 میلی آمپر ساعت، 5/5 ساعت زمان عملیاتی را فراهم می کند، شارژ کامل آن نیز تنها 70 دقیقه طول می کشد. خود باتری از نوع LiPo 1S بادوام بوده که بخاطر طول عمر و قابلیت اطمینان شناخته شده است.

میکروفون DJI دستگاهی کاملا مقاوم بوده و قادر است در دمای 10- تا 45 درجه سانتیگراد نیز کار کند، در نتیجه می توان در محیط های مختلف روی آن حساب کرد.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این میکروفون چند جهته ، با پاسخ فرکانسی از 50 هرتز تا 20 کیلوهرتز در low cut (بریدن فرکانس پائین) خاموش و 150 هرتز تا 20 کیلوهرتز در low cut روشن می باشد.

این تضمین می کند که نحوه ضبط مهم نبوده و میکروفون DJI صدایی واضح و با کیفیت بالا را ضبط خواهد کرد. ولاگرها یا مصاحبه‌گران در حال حرکت، قدر دان حداکثر فاصله انتقال تا 250 متر (FCC) و 160 متر (CE) در یک محیط بدون مانع در فضای باز خواهند بود که اجازه تغییر تنظیمات را می دهد.

چه در خیابان‌های شلوغ شهر و چه در گوشه‌ای آرام یک کافه، DJI Mic برای ارائه عملکرد فوق‌العاده آماده است. این یک پشتیبان محکم و قابل اطمینان برای همه نیازهای وبلاگ نویسی و مصاحبه محسوب می شود.

میکروفون یقه ای DJI Mic

مزایا

  • بی سیم، طراحی جمع و جور
  • زمان عملیات قابل اطمینان 5/5 ساعت
  • مقاوم در برابر تغییرات دما
  • فاصله انتقال چشمگیر 250 متری

معایب

  • دکمه های مستعد فعال سازی غیرعمد
  • تنها از ضبط مونو در آیفون پشتیبانی می کند
  • فاقد حالت نظارت با تأخیر اندک

 

Shure MVL

بهترین میکروفون یقه ای برای آیفون و تبلت

این احتمالا” بهترین میکروفون یقه ای برای آیفون باشد.

میکروفون یقه ای برتر ما برای آیفون و تبلت یعنی Shure MVL ، بخاطر مشخصات و قابلیت های استثنایی خود که به طور خاص برای کاربران iOS طراحی شده، متمایز است.

به عنوان یک میکروفون تایید شده Apple MFi، برای کار یکپارچه با تمام دستگاه های iOS دارای رابط لایتنینگ طراحی شده است.

به عنوان یک کاربر آیفون، من سادگی و سازگاری این دستگاه را تحسین می کنم. کیفیت صدای آن در میان میکروفون های یقه ای مختص آیفون به ترجیحات شخصی بستگی دارد، اما کاربران علاقمند به Shure MVL، اغلب عملکرد قوی آن را در فرکانس های متوسط تحسین می کنند.

هم سطح با Rode SmartLav+ و گزینه عالی دیگری را برای دستگاه های iOS ارائه می دهد. برای استفاده حداکثری از Shure MVL، توصیه می شود آن را با اپلیکیشن ShurePlus MOTIV جفت کنید. این اپلیکیشن همراه، فرصت های سفارشی سازی زیادی را فراهم نموده و تضمین می‌کند بهترین صدا را برای ضبط‌ دریافت نمائید.

Shure MVL دارای یک الگوی قطبی چند جهته با پاسخ فرکانسی 40 هرتز تا 20000 هرتز می باشد که ضبط طیف گسترده ای از صداها را تضمین می کند.

این میکروفون می تواند حداکثر SPL 124 دسی بل را مدیریت کرده و ظرفیت خود را برای ضبط صداهای بلند بدون اعوجاج نشان می دهد. حساسیت آن 44.0 dBV در 1 کیلوهرتز (Pa = 94 dB SPL) بوده و سطح بالایی از وضوح و تعادل را در صدا ارائه می دهد.

یکی از ویژگی‌هایی تحسین بر انگیز آن نویز خروجی پائین معادل 29 دسی‌بل A-weighted می باشد که صداهای مزاحم پس‌زمینه را کنترل می کند. بدنه آن از جنس روی می باشد که برای استفاده طولانی‌مدت مقاوم است و با ابعاد 2/15 میلی‌متر × 5/5 میلی‌متر در 132 سانتی‌متر جمع‌وجور، سبک و برای استفاده در حین حرکت عالی می باشد.

چه در حال مصاحبه، ضبط پادکست، یا ضبط یک سخنرانی عروسی در iPhone یا iPad خود باشید، Shure MVL یک میکروفون یقه ای محکم و قابل اطمینان می باشد که کیفیت صدای عالی، انعطاف پذیری و سهولت استفاده را ارائه می دهد.

میکرفون یقه ای Shure MVL

مزایا

  • تاییدیه Apple MFi برای سازگاری یکپارچه با دستگاه های iOS
  • صدای میان برد آن مورد تحسین کاربران می باشد
  • طراحی فشرده و سبک
  • استفاده آسان با اپلیکیشن ShurePlus MOTIV

معایب

  • برای عملکرد کامل در آیفون به اپلیکیشن Robe Central نیاز است
  • محدوده پاسخ فرکانسی محدود
  • ممکن است نیاز به آداپتور اضافی برای دستگاه های خاص داشته باشید

 

Rode SmartLav+

بهترین میکروفون یقه ای برای پادکست و ویدیوهای یوتیوب

اگر برای یوتیوب یا ضبط پادکست را به میکروفون نیاز دارید، این بهترین میکروفون لاوالیر بی‌سیم محسوب می شود.

Rode SmartLav+، میکروفون یقه ای مورد علاقه ما برای ضبط پادکست و ویدیوهای YouTube، دارای قابلیت هایی است که آن را به انتخابی عالی برای سازندگان محتوا تبدیل می‌کند.

اولاً، SmartLav+ یک میکروفون فوق‌العاده جمع و جور و سبک است.

این یک گزینه عالی برای مصاحبه یا هر موقعیتی است که نیاز به میکروفون دارید تا در عین ضبط صدای واضح، جلب توجه نکند. این واقعیت که این یک میکروفون خازنی دائمی پلاریزه با الگوی قطبی همه جهته است، دریافت صدا را بصورت یکنواخت از تمام جهات تضمین می کند.

این میکروفون دارای محدوده فرکانس چشمگیر 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز بوده که باعث ضبط دقیق صداهای آهسته و بلند می شود. نسبت سیگنال به نویز 67 دسی بل و نویز معادل 27 دسی بل بسیار خوب بوده و در نتیجه صداهای ضبط شده کمترین نویز پس زمینه را خواهند داشت.

چیزی که در مورد Rode SmartLav+ دوست دارم حداکثر SPL 110 دسی بلی آن است. که باعث می‌شود که صداهای بلندتر را بدون ایجاد اختلال کنترل کرده و برای پادکست‌های پویا و سناریوهای ضبط YouTube عالی است.

این میکروفون زیبا با استفاده از برق سوکت TRRS آیفون (2.7 ولت) کار می کند که نیاز به باتری اضافی را از بین می برد. بهترین نتایج را هنگام استفاده از این میکروفون همراه با اپلیکیشن Rode Rec مشاهده خواهید کرد. این اپلیکیشن قابلیت های پیشرفته‌ای را ارائه نموده و کمک می‌کند بیشترین بهره را از SmartLav+ خود ببرید.

Rode SmartLav+ با 12 ماه ضمانت عرضه می شود. که هنگام سرمایه گذری روی یک میکروفون یقه ای جدید، عاملی آرامش بخش است.

میکروفون یقه ای Rode SmartLav+

مزایا

  • طراحی فشرده و محتاطانه
  • کیفیت صدای عالی برای ضبط پادکست و ویدیوهای یوتیوب
  • استفاده آسان با اپلیکیشن Rode Rec
  • گارانتی 12 ماهه باعث آرامش خاطر می شود

معایب

  • ممکن است صدای خش خش لباس یا صدای لمس را دریافت کند
  • برای استفاده بی سیم به تجهیزات اضافی نیاز است

 

Sennheiser MKE 2-EW 

بهترین میکروفون یقه ای برای حرفه ای ها

Sennheiser MKE 2-EW، بهترین توصیه ما برای افراد حرفه ای بوده و واقعاً در موقعیت های زنده هم از نظر سخنرانی و هم اپلیکیشن های واسطه می درخشد. این مدل یکی از بهترین میکروفون‌های یقه‌ای موجود در بازار محسوب می شود.

طراحی باکیفیت، کیفیت صدای استثنایی و استحکام در برابر رطوبت و عرق، آن را به انتخابی مطمئن برای کارهای حرفه ای در سناریوهای مختلف تبدیل کرده است.

این میکروفون کوچک و خارق العاده دارای یک الگوی قطبی چند جهته است که دریافت دقیق صدا از تمام جهات را تضمین می کند. با پاسخ فرکانسی 100 هرتز تا 20 کیلوهرتز، MKE 2-EW در بازتولید طیف وسیعی از فرکانس‌ها، از عمیق‌ترین باس تا بالاترین نت‌های زیر، بسیار عالی عمل می‌کند.

یکی از ویژگی های برجسته حداکثر سطح صدای ورودی 133 دسی بل (THD = 1٪) است، در نتیجه این میکروفون قادر به اداره منابع بلند بدون خطر ایجاد اختلال می باشد. مبدل کندانسور همچنین وضوح و دقت صدا را تضمین می کند

MKE 2-EW با برق فانتوم ارائه شده توسط فرستنده های سری EW تغذیه می شود که آن را به گزینه ای آسان و راحت برای کسانی که قبلاً در محیط Sennheiser سرمایه گذاری کرده اند، تبدیل می کند.

شاید مهم ترین ویژگی این میکروفون چتر-دیافراگم مخصوصی باشد که از آن در برابر رطوبت و عرق محافظت می کند. این ویژگی به تنهایی آن را به یک انتخاب ایده آل برای تئاترها و سایر اجراهای زنده که در آنها دوام بسیر حائز اهمیت می باشد، تبدیل می کند.

Sennheiser MKE 2-EW علیرغم دارا بودن این قابلیت های حرفه‌ای، به‌طور شگفت‌انگیزی سبک وزن بوده و تنها 1 گرم وزن دارد و ابعاد آن 12×6 میلی‌متری آن باعث می‌شود که برای هر محیطی مناسب باشد

همه این ویژگی‌ها در کنار هم قرار گرفته و MKE 2-EW را به یکی از بهترین میکروفون‌های لاوالیر موجود در بازار تبدیل می کنند که با قیمت مناسبی برای چنین عملکرد فوق‌العاده‌ای عرضه می شود.

میکروفون یقه ای Sennheiser MKE 2-EW 

مزایا

  • ساختار با کیفیت و بادوام
  • کیفیت صدای عالی برای سخنرانی و اپلیکیشن های واسطه
  • چتر-دیافراگم مخصوص آن را در برابر رطوبت و عرق محافظت می کند
  • برای تولیدات تئاتر بخوبی مناسب است

معایب

  • قیمت بالاتر در مقایسه با برخی از گزینه ها
  • به برق فانتوم (الکتریسیته ایست که برای تأمین انرژی الکترونیک فعال در میکروفون ها یا تجهیزات دیگر با اتصال XLR استفاده می شود) از فرستنده های سری EW نیاز است

 

BOYA by M1

بهترین میکروفون یقه ای با قیمت فوق العاده

BOYA by M1 ارزان ترین میکروفون یقه ای می باشد.

اجازه ندهید برچسب قیمت آن شما را فریب دهد؛ این میکروفون گیره دار با دوربین های DSLR، دوربین های فیلمبرداری، ضبط کننده های صوتی، رایانه های شخصی و حتی گوشی های هوشمند عالی عمل می کند. هرچند به یک برنامه جداگانه برای تنظیمات آیفون نیاز می باشد، اما با در نظر گرفتن کاهش هزینه ها، یک مانع کوچک وجود دارد.

BOYA by M1 یک میکروفون کندانسور چند جهته می باشد و صدا را به طور یکسان از تمامی جهات دریافت می کند. کندانسور با کیفیت شگفت آور خود آن را به گزینه ای ایده آل برای استفاده ویدئویی تبدیل نموده و نویز را به خوبی مدیریت می کند.

شما میکروفون Vidpro XM-L Wired Lavalier که با یک کابل صوتی 20 اینچی عرضه می‌شود، و تنظیم آن را برای نیازهای ضبط را تسهیل می کند تحسین خواهید کرد. اگر بودجه اندکی در اختیار داشته، اما نمی‌خواهید کیفیت را به خطر بیندازید، BOYA by M1 یک گزینه قابل اطمینان برای بررسی است. تنها بایستی تنظیمات جزئی مورد نیاز برای کاربران آیفون را مد نظر قرار دهید.

میکروفون یقه ای BOYA by M1

مزایا

  • گزینه فوق العاده کم هزینه برای میکروفون لاوالر
  • سازگاری کاربردی با گوشی های هوشمند، دوربین های DSLR، دوربین های فیلمبرداری و غیره
  • طراحی جمع و جور و سبک
  • دارای یک کابل صوتی بلند برای راحتی بیشتر

معایب

  • عملکرد پایه بدون قابلیت های پیشرفته
  • گزینه ها و تنظیمات محدود کنترل
  • ممکن است سطح کیفیت صدای گزینه های بالاتر را ارائه نکند

 

میکروفن یقه ای کامیکا مدل CVM-V01 USB

میکروفون یقه ای چندجهته Comica Audio CVM-V01.USB با طول 8.2 فوت برای دستگاه‌های USB Type-C یک راه حل مقرون به صرفه و قابل اتصال است که برای تحویل صدای با کیفیت برای وبلاگ‌ها، ویدیوهای یوتیوب، مصاحبه‌ها و بیشتر طراحی شده است. این میکروفون یقه ای دارای یک کلیپ لاپل است که به راحتی به لباس متصل می‌شود، اجازه می‌دهد کپسول نزدیک دهان سخنران قرار گیرد تا صدایی روشن و حاضر ایجاد کند که از آنچه میکروفون داخلی تلفن قادر به ضبط است، برتری دارد.

الگوی دریافت چندجهته صدا را از همه جهات می‌گیرد، اطمینان حاصل می‌کند که حتی وقتی موضوع از میکروفون برگردد، صدا یکنواخت است. یک سپر فلزی داخلی و صفحه بادگیر کمک می‌کند تا صدای باد خارجی و صدای نفس زدن موضوع را کاهش دهد.

برای ضبط، CVM-V01.USB به سادگی به درگاه USB-C در هر کامپیوتر یا دستگاه موبایل متصل می‌شود؛ نیازی به باتری نیست. یک کیف حمل نیز شامل می‌شود.

میکروفن یقه ای کامیکا مدل CVM-V01 USB

مزایای:

  • الگوی قطبی همه جهته
  • کابل 2.5 متری
  • بادگیر داخلی
  • سازگاری با دستگاه های دارای پورت USB-C

معایب:

  • حساسیت پایین
  • عدم وجود کنترل های فیزیکی

 

میکروفن یقه ای کامیکا مدل SIG.LAV V05 UC

Comica Audio SIG.LAV V05 UC یک میکروفون یقه ای چندجهتی است که به شما اجازه می دهد صدای دیجیتال واضح را مستقیماً به درگاه USB Type-C گوشی اندروید یا کامپیوتر خود ضبط کنید – با کنترل بر روی حجم میکروفن و همچنین مانیتورینگ صدای خود.

کابل دارای یک ماژول درون خطی است که یک چرخ دستی تنظیم حجم را برای تنظیم سطح ضبط میکروفن در خود جای داده است. خروجی صوتی 3.5 میلیمتری به شما اجازه می دهد یک ست هدفون را وصل کنید و میکروفن را به صورت زنده مانیتور کنید.

SIG.LAV V05 UC دارای الگوی برداری چندجهتی است که صدا را از هر جهتی ضبط می کند، این امکان را فراهم می کند که گزینه های متنوعی برای قرار دادن و آزادی حرکت داشته باشید – حتی وقتی موضوع از میکروفن برگردد.

این میکروفون از طریق یک باتری CR2032 تغذیه می شود و یک نشانگر LED وجود دارد که به شما هشدار می دهد وقتی باتری در حال اتمام است. ساخت فلزی از نویز فرکانس رادیویی محافظت می کند و یک صفحه فوم برای محافظت در برابر نویز باد فراهم شده است.

میکروفن یقه ای کامیکا مدل SIG.LAV V05 UC

مزایا:

  • چندجهتی
  • قابلیت تنظیم حجم
  • قابلیت مانیتورینگ
  • قیمت مناسب

معایب:

  • نیاز به باتری
  • محدودیت فرکانس

 

میکروفن بی سیم پیکسل مدل Voical Air

میکروفون Pixel Voical Air MINI Plum یک میکروفون کوچک و قدرتمند است که برای ضبط صدا در صحنه‌های فیلم‌برداری مناسب است. این میکروفون برای بلاگرها و کسانی که مصاحبه می‌کنند یا ویدیوهای کوتاه تولید می‌کنند، بسیار مناسب است. این میکروفون با تجهیزات مختلفی چون کامپیوتر شخصی، گوشی‌های هوشمند و دوربین‌های دیجیتال سازگار است.

میکروفون Pixel Voical Air با چیپست کاهش نویز هوشمند، صدای شفافی ارائه می‌دهد. این میکروفون برای استفاده در فضای باز برای ساعت‌های طولانی مناسب است. این میکروفون با استفاده از فناوری UHF، دامنه دینامیکی بیشتری نسبت به میکروفون‌هایی که از فناوری 2.4 گیگاهرتز استفاده می‌کنند، دارد.

میکروفون Pixel Voical Air با داشتن باتری داخلی قابل شارژ 600 میلی آمپر ساعت، تا 6 ساعت کار می‌کند و تقریباً 1.5 ساعت طول می‌کشد تا 100 ٪ شارژ شود. این میکروفون با DSLR ، گوشی های هوشمند، دوربین فیلمبرداری، ضبط صدا، لپ تاپ و غیره سازگار است.

میکروفن بی سیم پیکسل مدل Voical Air

مزایا:

  • حرکت آزاد
  • کیفیت صدا
  • اتصال USB Type-C
  • حجم کوچک

معایب:

  • محدودیت مسافت اتصال
  • نیاز به شارژ

 

میکروفون های یقه ای برای چه کاری مناسب هستند؟

میکروفون های یقه ای که به عنوان میکروفون یقه ای نیز شناخته می شوند، یک ابزار چند منظوره در دنیای ضبط صدا هستند.

آنها کوچک، ساده بوده و قادر به ارائه صدایی با کیفیت حرفه ای در طیف وسیعی از سناریوها هستند.

در اینجا خلاصه ای از کارهایی که در آن خوب هستند، ارائه می شود:

  1. تولید ویدئویی: آنها به طور گسترده در تلویزیون، فیلم و پخش اخبار استفاده می‌شوند، زیرا قابلیت پنهان شدن روی لباس سوژه را دارند. آنها صدایی شفاف و متمرکز را بدون ثبت بیش از حد نویز پس زمینه ارائه می دهند.
  2. مصاحبه: چه در حال انجام یک مصاحبه انفرادی یا میزبانی یک گردهمایی باشید، میکروفون های Lavalier ایده آل هستند. آنها حرکت طبیعی و تماس چشمی را امکان پذیر نموده و باعث می شوند مکالمات طبیعی تر بوده و کمتر صحنه سازی شده باشند.
  3. ارائه و سخنرانی عمومی: سخنرانی، ارائه، یا هر شکلی از سخنرانی عمومی می تواند استرس زا باشد. یک میکروفون سبک‌تر که به لباس شما متصل شده اجازه می دهد به جای نگه داشتن میکروفون، روی ارائه خود تمرکز کنید.
  4. نمایش تئاتر: میکروفون‌های یقه ای قابل مخفی سازی در لباس‌ بوده و به بازیگران اجازه می‌دهد آزادانه حرکت کرده و در عین حال کیفیت صوتی ثابتی را حفظ کنند.
  5. یوتیوب و ضبط پادکست: میکروفون های یقه ای در بین سازندگان محتوا محبوب می باشند. آنها صدایی با کیفیت را ارائه می دهند، استفاده از آنها آسان بوده و امکان عملکرد بدون نیاز به دست را فراهم می کنند.
  6. وبلاگ نویسی و محتوای رسانه های اجتماعی: برای اینفلوئنسرها یا هر کسی که بطور منظم برای رسانه های اجتماعی محتوای ویدیویی تولید می کند، میکروفون های Lavalier راه حلی بدون دردسر برای صدای واضح فراهم می کنند.
  7. جلسات آنلاین و آموزش از راه دور: با افزایش روزافزون کار و تحصیل آنلاین، داشتن یک میکروفون با کیفیت تر می تواند به طور چشمگیری وضوح صدا را بهبود بخشیده و ارتباطات را موثرتر کند.

میکروفون های یقه ای برای راحتی و افزایش کیفیت صدا هستند.

آنها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در حین ارائه صدای باکیفیت، ظریف و ناملموس باشند، که آنها را به ابزاری کاربردی برای هر کسی که نیاز به ضبط یا پخش صدا دارد تبدیل می‌کند.

معایب استفاده از میکروفون لاوالیر چه می باشند؟

میکروفون های Lavalier در عین کاربردی بودن دارای معایبی نیز می باشند.

به دلیل سایز کوچک خود همانند میکروفون های بزرگتر قاثادر به ضبط صدایی قوی نبوده، که باعث می شود برای ضبط حرفه ای موسیقی نامناسب باشند.

آنها همچنین مستعد دریافت صدای ناشی از خش خش لباس، باد یا حتی نفس زدن گوینده هستند.

بعلاوه، قرار گیری صحیح آنها برای صدای مطلوب اندکی دشوار است. من معمولا از مقداری نوار چسب استفاده می کنم.

در چه شرایطی نباید از میکروفون های یقه ای استفاده کرد؟

هر چند میکروفون های لاوالیر در بسیاری از موقعیت ها عالی هستند، اما احتمالا” برای محیط هایی با باد شدید یا دارای نویز بهترین انتخاب نباشند، زیرا صداهای ناخواسته را دریافت می کنند.

آنها همچنین برای مکالمات چند نفره چندان ایده آل نیستند، مگر اینکه همه به طور جداگانه میکروفون داشته باشند.

برای اجراهای موسیقی، به ویژه انواع شامل سازها، میکروفون های لاوالیر معمولاً عمق و دامنه صدای مورد نیاز را ارائه نمی دهند.

در نهایت، آنها می توانند برای برخی از سخنرانان که ترجیح می دهند از نظر فیزیکی به میکروفون متصل نباشند کمی ملموس باشند

5 نکته برای استفاده از میکروفون های Lavalier به منظور ضبط صدای با کیفیت

در اینجا چند نکته مفید برای اطمینان از دریافت صدای باکیفیت توسط میکروفون های یقه ای ارائه می شود :

  1. تعیین محل میکروفون بسیار مهم است. هدف قرار دادن میکروفون در حدود 6 تا 8 اینچی زیر دهان گوینده و معمولاً در ناحیه سینه است. این میکروفون کاملا” برای ضبط واضح صدا نزدیک می باشد، اما برای اجتناب از صداهای خشن نیز به اندازه کافی دور است. همچنین، مطمئن شوید که در مرکز قرار گرفته است تا از تمایل به یک سمت اجتناب شود
  2. 2. اجتناب از خش خش کردن. مراقب لباسی که گوینده می پوشد باشید. پارچه هایی که خش خش می کنند می توانند باعث ایجاد اختلال در صدای ضبط شده شوند. قبل از شروع ضبط، آن را تست کرده و مطمئن شوید که صدای لباس مشکلی ندارد.
  3. حفاظت در برابر باد. اگر در فضای بیرون ضبط می کنید، صدای باد می تواند مشکل ساز باشد. برای کاهش این مشکل استفاده از شیشه جلوی فوم یا حتی بادگیر حرفه ای را مد نظر قرار دهید
  4. مراقب حرکات باشید. اگر سخنران زیاد حرکت می کند، برای اجتناب از نویز ناشی ازحرکت کابل را با چسب محکم کنید.

مهمتر از همه، همیشه قبل از شروع ضبط، سطوح صدای خود را تست کنید تا از دریافت صدایی تمیز و واضح مطمئن شوید.

سوالات متداول

میکروفون های Lavalier چگونه کار می کنند؟

میکروفون های Lavalier یا میکروفون های یقه ای با گرفتن امواج صوتی از صدا و تبدیل آنها به سیگنال الکتریکی کار می کنند. این میکروفون کوچک اما قدرتمند معمولاً به لباس و در نزدیکی دهان متصل می شوند تا بهترین ضبط صدا را تضمین کند.

انواع مختلف میکروفون های لاوالیر کدامند؟

میکروفون های لاوالیر در دو نوع سیمی و بی سیم وجود دارد. انواع سیمی ها مستقیماً به دستگاه ضبط متصل شده و سیگنال قابل اطمینانی را ارائه می دهند. انواع بی‌سیم‌ آزادی عمل بیشتری داشته و برای اجرا یا ارائه عالی هستند. میکروفون های یقه ای همچنین ممکن است از نظر الگوی قطبی متفاوت باشند، به طوری که میکروفون های چند جهته صدا را از تمامی جهات دریافت می کنند و میکروفون های جهت دار روی دریافت صدا از یک جهت خاص تمرکز می کنند.

مزایای استفاده از میکروفون لاوالیر چه می باشند؟

میکروفون های Lavalier عملکرد هندزفری را ارائه می دهند که برای ارائه، مصاحبه یا اجرا عالیست. آنها ناملموس بوده، ضبط صوتی ثابتی را ارائه می دهند و امکان حرکت طبیعی را بدون نگرانی از موقعیت میکروفون فراهم می کنند.

معایب استفاده از میکروفون لاوالیر چه می باشند؟

با اینکه lavaliers عالی هستند، اما احتمال دارد صداهای ناخواسته مانند خش خش لباس را دریافت کنند. همچنین، سایز کوچک آنها گاهی اوقات می تواند منجر به ضبط صدای کمتر در مقایسه با میکروفون های بزرگتر شود. در نهایت، آنها گاهی ممکن است قابل مشاهده باشند، که برای تولیدات ویدیویی خاص ایده آل نیست

به این پست امتیاز بدهید
منبع
shotkit.com

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا