بهترین انتخاب

بهترین نرم افزارهای طراحی گرافیک در سال 2024 – پولی و رایگان

بهترین نرم افزار طراحی گرافیک، از جمله بهترین نرم افزارهای طراحی گرافیک رایگان را با هر بودجه ای می توانید پیدا کنید.

مقدمه

بهترین نرم افزارهای طراحی گرافیک مناسب، انواع فرصت های خلاقانه را برای طراحان حرفه ای و غیر حرفه ای به صورت یکسان فراهم می کند. برای طراحان حرفه‌ای گرافیک، وجود نرم‌افزار طراحی گرافیک مناسب ضروری می باشد که توانایی ایجاد طیف گسترده‌ای از دستاوردها را برای مشتریان به روشی کارآمد ارائه می‌دهد. اما علاقه مندان یا کسانی که بصورت موردی به کار طراحی می پردازند نیز ممکن است از امتحان چنین ابزارهای خلاقانه و قدرتمندی برای کارهای شخصی خود بهره زیادی ببرند.

نرم افزار طراحی گرافیک

سابقا”، تنها گروه کوچکی از تولید کنندگان بزرگ وجود داشت که نرم‌افزارهای طراحی گرافیک مناسبی تولید می‌کردند. برخی از نام‌های بزرگ همچنان به سلطه خود ادامه می‌دهند، و روی هم رفته، دلایل زیادی وجود دارد که برنامه‌های صنعتی استانداردی همانند Adobe’s Illustrator و Photoshop موقعیت خود را حفظ کرده‌اند. اگر برای انواع مختلفی از مشتریان کار می‌کنید و به خلاقانه‌ترین تطبیق‌پذیری نیاز دارید، احتمالاً بایستی به دنبال این موارد باشید، اما در صورت داشتن نیازهای خاص‌تر، ممکن است بهترین نرم‌افزار طراحی گرافیک برای شما، انواع تخصصی‌تر باشند.

در راهنمای زیر، ما بهترین نرم افزارهای طراحی گرافیک را بر اساس تجربیات منتقدان خود انتخاب کرده ایم. ما همه چیز از بسته‌های نرم‌افزاری کاربردی که می‌توان برای انواع کارها تا ابزارهای تخصصی و جایگزین‌های مقرون‌به‌صرفه (یا حتی رایگان) استفاده کرد، را در اینجا گنجانده‌ایم. اکثر نرم‌افزارهای طراحی گرافیک مناسب گران بوده و شرکت‌های پشتیبان آن ها سرمایه‌گذاری زیادی برای توسعه ابزارهای خود انجام می دهند تا عملکرد خود را پیشگام نگه دارند. با این حال، نرم‌افزارهای طراحی گرافیک رایگان پیشرفت زیادی کرده اند و برای کسانی که قصد سرمایه‌گذاری روی نرم‌افزارهای با ویژگی‌های کامل‌تر را ندارند، یک نقطه ورودی قابل دسترسی ارائه می‌کنند، به خصوص اگر شما کارهای طراحی را صرفا” برای پروژه‌های شخصی انجام می دهید.

راهنمای زیر به چهار بخش تقسیم شده تا یافتن چیزی که به دنبال آن هستید، بهترین نرم‌افزار برداری، بهترین نرم‌افزار ویرایش تصویر، بهترین نرم‌افزار 3D یا بهترین نرم‌افزار برای تجسم داده‌ها باشد، برای شما آسان‌تر شود. در هر مورد، مزایا و معایب هر ابزار را مد نظر قرار داده ایم تا به شما کمک کنیم بهترین نرم افزار طراحی گرافیک را برای خود انتخاب کنید. منتقدان ما چندین هفته از هر برنامه استفاده کرده و آن را از نظر قابلیت استفاده، قدرت، امکانات، سازگاری، استفاده از منابع و ارزش مالی مورد بررسی قرار دادند.

برای دریافت گزارش ما در مورد نحوه انتخاب بهترین نرم افزار طراحی گرافیک برای خود، به بخش سوالات در پایین این مقاله مراجعه کنید.

 

بهترین نرم افزارهای طراحی وکتور

Adobe Ilustrator

بطورکلی بهترین نرم افزار طراحی گرافیک برای ویرایش وکتوری

مشخصات

  • پلتفرم: ویندوز، macOS
  • مدل پرداخت: اشتراکی

اگر به بهترین نرم افزار طراحی گرافیکی برای طراحی و ویرایش وکتوری نیاز دارید، نرم افزار Adobe Illustrator کفایت میکند. به دلایلی این نرم‌افزار استاندارد صنعتی همچنان پابرجاست – ما معتقدیم که این نرم افزار قدرتمند طیف وسیعی از ابزارها و امکانات را برای ویرایش وکتوری فراهم می کند.

Illustrator که با رایانه شخصی، مک و حتی آی‌پد سازگار است، علی رغم داشتن امکانات و میانبرهای فراوان برای سرعت بخشیدن به روند کاری ، اجازه خلق هر چیزی از تصاویر گرفته تا لوگوها را با یک آزادی خلاقانه‌ می دهد. ما از برخی به‌روزرسانی‌هایی که Adobe برای حفظ موقعیت خود انجام داده، خرسندیم: امکان سفارشی‌سازی نوار ابزار، Rotate View و ابزار Width که اضافه کردن تغییرات به خطوط وکتور را تسهیل می‌کند.

Illustrator بخشی از Adobe Creative Cloud است و برای استفاده از آن باید، درIllustrator به تنهایی یا در مجموعه کامل برنامه های خلاقانه Adobe، که شامل Photoshop، InDesign و بسیاری موارد دیگر می باشد مشترک شوید. مزیت مدل اشتراکی این است که بصورت خودکار آخرین به روز رسانی های نرم افزار را دریافت می کنید. هرچند Adobe پیشنهادهای معمولی را ارائه می دهد و برای دانش آموزان تخفیف هایی در نظر گرفته شده، اما نقطه ضعف آن گران بودن نرم افزار می باشد.

Adobe Ilustrator

دلایل استفاده

 

  • مجموعه ابزار استاندارد صنعتی
  • امکانات هوش مصنوعی صرفه جویی در زمان
  • وکتور برتر و ابزار تایپ

دلایل اجتناب

  • نیاز به اشتراک دارد

Affinity Designer

بهترین نرم افزار وکتوری بدون اشتراک

مشخصات

  • پلتفرم: ویندوز، macOS
  • مدل پرداخت: پرداخت یکباره

اگر احساس می‌کنید مدل اشتراکی Adobe اندکی بیش از حد گران است، طراحی Affinity Serif یک جایگزین بسیار قوی محسوب می شود. Affinity Designer یعنی بهترین نرم افزار طراحی گرافیکی موجود با پرداخت یکباره، بسیار محبوب است، زیرا امکانات بیشتر و بیشتری را اضافه کرده و به Illustrator رقیب نزدیک می شود. در واقع، ابزارهایی مانند تکرارهای بی نهایت و بزرگنمایی یک میلیون درصد را ارائه می دهد که در Illustrator پیدا نمی کنید.

Affinity Designer با فایل‌های Illustrator AI و Photoshop PSD کار می‌کند، بنابراین در صورتیکه همکاران یا مشتریان با نرم‌افزار Adobe کار می‌کنند، لازم نیست در مورد سازگاری نگران باشید. احتمال دارد که متوجه اجرای Affinity Designer سریعتر نسبت به Adobe illustrator شده باشید. اما بهترین قسمت این است که شما فقط باید هزینه ای یکباره و نسبتاً معقول را پرداخت کنید. هیچگونه هزینه اشتراکی وجود ندارد، اما همچنان به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار را دریافت می‌کنید.

Affinity Designer

دلایل استفاده

  • قیمت عالی
  • ابزارهای مفید فراوان
  • سازگاری مناسب با Illustrator

دلایل اجتناب

  • فاقد برخی امکانات پیشرفته

 

Sketch

بهترین نرم افزار طراحی گرافیک برای رابط های کاربری و آیکون ها

مشخصات

  • پلتفرم: macOS
  • مدل پرداخت: پرداخت یکباره

اگر به‌دنبال بهترین نرم‌افزار طراحی گرافیکی مخصوصاً برای طراحی رابط کاربری، نمونه‌سازی اولیه و/یا ساخت آیکون‌ها هستید، می توانید Sketch را مدنظر قرار دهید –بعبارت دیگر اگر با Mac کار می‌کنید Sketch با اینکه کارایی نرم‌افزارهایی مانند Adobe Illustrator یا Affinity Designer را ندارد، اما همه موارد مورد نیاز برای طراحی رابط کاربری را داراست، و در صورت داشتن یک هدف خاص، استفاده از آن آسان‌تر خواهد بود. این رابط کاربری جزئی دارد که شروع کار را آسان می کند، اما در صورت نیاز به لطف مجموعه گسترده افزونه ها، طیف وسیعی از امکانات را ارائه می دهد.

این نرم‌افزار در سال 2021 با تمرکز بر همکاری بهتر و با افزودن امکانات جدید دستخوش تغییرات اساسی شد. برای مثال، توسعه‌دهندگان اکنون می‌توانند طرح‌های Sketch شما را در هر مرورگر، و هر سیستم‌عاملی به‌صورت رایگان مشاهده، بررسی و مورد سنجش قرار دهند.

Sketch

دلایل استفاده

  • مناسب برای رابط کاربری و آیکون ها
  • یادگیری آسان

دلایل اجتناب

  • مختص مک
  • فاقد کارایی Illustrator

CorelDraw

نرم‌افزار طراحی گرافیک مشهوری که به‌روزرسانی‌های مهمی داشته است

مشخصات

  • پلتفرم: ویندوز، مک
  • مدل پرداخت: خرید یکباره یا اشتراکی

CorelDRAW برای اولین بار در سال 1989 راه اندازی شد، با اینکه مقداری از محبوبیت خود را به دلیل ورود Adobe Illustrator به بازار از دست داده، اما همچنان طرفداران زیادی دارد و نسخه 2021 نرم افزار برخی به روز رسانی های اصلی را معرفی کرد. مدت‌هاست که فقط برای ویندوز در دسترس می باشد، یک نسخه مک نیز از سال 2019 قابل دسترس بوده است و به افزایش جذابیت این پکیج کمک می‌کند و هم اکنون بسیاری از امکانات Illustrator را با قیمت کمی مقرون به صرفه‌تر داراست. در نحوه پرداخت نیز انعطاف بیشتری وجود زیرا می توانید بین پرداخت یکباره یا اشتراکی انتخاب کنید.

پس چرا CorelDraw در پائین لیست ما از بهترین نرم افزارهای طراحی گرافیک قرار دارد؟ در واقع تصمیم گیری در مورد اینکه CorelDRAW یا Illustrator ابزار “بهتری” است، دشوار می باشد. هر دو دارای امکانات زیادی بوده، اما رابط ها کاملاً متفاوت هستند. با اینکه طرفداران CorelDRAW اصرار دارند که استفاده از آن آسان‌تر از Illustrator است، اما در واقع Illustrator ابزار استاندارد صنعتی است و  انتظار می‌رود در بسیاری از مشاغل از آن استفاده کنید.

با این اوصاف، هیچ مشکلی در خصوص استفاده و ذخیره فایل‌های AI و PDF به CorelDRAW وجود ندارد. با این حال، دلیل اصلی انتخاب آن نسبت به دیگری این است که شما این رابط کاربری و روند کاری آن را ترجیح می دهید. در صورتیکه هرگز از نوع دیگر استفاده نکرده‌اید و فرصت دارید، پیشنهاد می شود برای آزمایش رایگان هر دو ثبت‌نام کنید تا بتوانید خودتان آنها را مقایسه کنید.

CorelDRAW

دلایل استفاده

  •  امکانات فراوان
  •  جامعه قوی کاربران

دلایل اجتناب

  •  دیگر استاندارد صنعتی نیست
  •  هنوز گران است


Creative Cloud Express

بهترین اپلیکیشن رایگان طراحی گرافیک

مشخصات

  • پلتفرم: مرورگر و اپلیکیشن موبایل
  • مدل پرداخت: رایگان و اشتراکی

Adobe Spark، Adobe Creative Cloud Express (یا CC Express) جدیدترین عضو خانواده Adobe می باشد و این برند برای رقابت با نرم افزارهای طراحی گرافیکی مقرون به صرفه ای مانند Canva و Picsart در تلاش است. این اپلیکیشن که به صورت آنلاین و به عنوان یک اپلیکیشن موبایل برای iOS و Android در دسترس قرار دارد، ابزارهای اصلی ویرایش عکس/فیلم و مجموعه فایل های ضمیمه را از برنامه‌های Adobe می‌گیرد و آنها را بصورت یک پکیج یک مرحله‌ای در دسترس قرار می‌دهد.

مهم تر از همه اینکه این برنامه برای دانلود و استفاده همیشگی – با تعداد محدودی از ابزارهای اساسی، رایگان است. در صورت ثبت حساب CC express با قیمت 99/9دلار / 10/10 پوند در ماه یا 99/99دلار / 15/101 پوند در سال، می توانید از امکانات بیشتری استفاده کنید. یک نسخه آزمایشی رایگان 30 روزه نیز وجود دارد، بنابراین می توانید قبل از مبادرت به خرید، آن را امتحان کنید.

Creative Cloud Express

دلایل استفاده

  • رابط کاربری بسیار بصری
  •  مجموعه گسترده ای از تصاویر و داده ها
  •  طرح رایگان همیشگی

دلایل اجتناب

  •  مشکلات موردی / مسائل مربوط به تاخیر
  •  نبود برخی از میانبرها
  •  بدون راهنما / حواشی

Corel Vector

روی هم رفته بهترین ویرایشگر وکتور رایگان

مشخصات

  • پلتفرم: مرورگر، Windows، macOS، Linux، ChromeOS
  • مدل پرداخت: رایگان، با اشتراکی برای نسخه حرفه ای

از میان افرادی حامی کورل دراو، Gravit Designer بهترین نرم‌افزار طراحی گرافیکی رایگان مختص وکتورها است. با یک رابط کاربری تمیز و ملموس، می‌تواند در اکثر کارهای طراحی، از طراحی آیکون و نمونه‌سازی اولیه گرفته تا تصویر برداری و انیمیشن مورد استفاده قرار گیرد. در نسخه رایگان، می‌توان فایل‌ها را به صورت PDF، SVG یا bitmap ذخیره کرده و از طریق Gravit Cloud در هر جایی به کار خود دسترسی داشت.

هم چنین می توان از Gravit Designer به صورت آنلاین استفاده یا یک نسخه از آن را در رایانه خود دانلود کرد. توجه داشته باشید که هنگام ورود، به‌طور خودکار نسخه آزمایشی رایگان Gravit Designer Pro را استفاده می‌کنید، پس از پایان دوره آزمایشی، به نسخه رایگان منتقل شده، اما امکانات حرفه ای را از دست می‌دهید – مگر اینکه هزینه اشتراک را پرداخت کنید.

Corel Vector

دلایل استفاده

  •  مجموعه مناسبی از ابزارها
  •  با فایل های AI و Sketch کار می کند
  •  دستکتاپ و آنلاین

دلایل اجتناب

  •  نسخه رایگان محدودیت هایی دارد

Vecteezy

بهترین ویرایشگر وکتوری رایگان برای مبتدیان

مشخصات

  • پلتفرم: مرورگر
  • مدل پرداخت: رایگان، با اشتراکی برای نسخه حرفه ای

Vecteezy یک ویرایشگر برداری رایگان و درون مرورگر است. این ابزار امکان کار با وکتورهای آماده را میدهد و می توان مطابق با نیازهای خود آنها را سفارشی کرد و یا طرح های خود را از ابتدا تهیه نمود. در هر صورت، استفاده از آن آسان بوده و دارای یکسری امکانات خوب از جمله تغییرات پیشرفته و میانبرهای صفحه کلید می باشد. اشتراک در نسخه حرفه ای ابزارها و منابع بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد.

Vecteezy

دلایل استفاده

  •  کاربرد آسان
  •  ابزارهای وکتوری مناسب
  •  عناصر زیادی برای کار دارد

دلایل اجتناب

  • برای ذخیره کار حساب کاربری مورد نیاز است

Vectr

بهترین ویرایشگر وکتوری رایگان برای همکاری پویا

مشخصات

  • پلتفرم: مرورگر، ویندوز، لینوکس، سیستم عامل کروم
  • مدل پرداخت: رایگان

Vectr بهترین نرم افزار طراحی گرافیک رایگان برای کار مشارکتی است. همراه با ابزارهای وکتوری، فیلترها، سایه‌ها و فونت‌ها، شامل مجموعه‌ای عالی از گزینه‌های مشارکتی و همگام‌سازی زنده است. این موارد کار با همکاران یا مشتریان را تسهیل می کند، بنابراین آنها قادر به مشاهده کارهای شما و ارائه باز خورد در مورد کار شما خواهند بود.

Vectr

دلایل استفاده

  • آموزش های مفید
  •  نسخه های مرورگر و دسکتاپ
  •  ابزارهای تعاملی عالی

 

دلایل اجتناب

  • فاقد برخی امکانات پیشرفته

SVG-Edit

بهترین ویرایشگر وکتوری رایگان برای کارهای سریع SVG

مشخصات

  • پلتفرم: مرورگر
  • مدل پرداخت: رایگان

SVG-Edit امکان ویرایش و ایجاد فایل های SVG را با استفاده از یک مجموعه ابزار برداری استاندارد می دهد. چیزی برای دانلود وجود ندارد، زیرا نرم افزار مستقیماً در مرورگر وب کار می کند. این جامع ترین برنامه از بین برنامه های وکتوری نیست، اما در واقع نیازی هم به چنین برنامه ای نمی باشد. برای بردارهای ساده، یا حتی انواع دارای جزئیات اندک، کار را به خوبی انجام می دهد.

SVG-Edit

دلایل استفاده

  •  قابلیت های وکتوری مناسب
  •  رابط بصری

دلایل اجتناب

  • در خصوص ابزارهای پیشرفته ناقص می باشد
  •  دانستن یکسری کد مورد نیاز است

Inkscape

نرم افزار برداری رایگان با ادغام SVG خوبSVG

مشخصات

  • پلتفرم: ویندوز، macOS، لینوکس
  • مدل پرداخت: رایگان

Inkscape یک ویرایشگر SVG است که دارای امکانات پیشرفته ای مانند نشانگرها، اشیاء شبیه سازی شده و ترکیب آلفا است. با وجود رابط کاربری ساده تر نسبت به Illustrator، همچنان قادر به تولید آثار هنری بسیار پیچیده است. از حالت‌های رنگی مختلف پشتیبانی می کند، بنابراین می‌توانید آنچه را که برای طراحی دیجیتال یا چاپ نیاز دارید، تولید کنید. این ابزار فایل‌های Illustrator را نیز می پذیرد و به شما امکان ردیابی تصاویر بیت مپ (متشکل از پیکسل برخلاف انواع وکتوری)را می دهد.

Inkscape

دلایل استفاده

  • ادغام عالی SVG
  •  بسیاری از امکانات پیشرفته
  •  به روز رسانی های منظم

دلایل اجتناب

  • ممکن است کند باشد

VectorStyler

نرم افزار وکتوری با طیف وسیعی از براش هاSVG

مشخصات

  • پلتفرم: ویندوز، macOS
  • مدل پرداخت: پرداخت یکباره

VectorStyler در میان بهترین نرم افزارهای وکتوری نسبتا” جدید می باشد. در ابتدا فقط برای مک در دسترس بود، اما هم اکنون برای ویندوز نیز قابل دسترس می باشد. عامل اصلی فروش آن طیف گسترده ای از براش های برداری مقیاس پذیر به اضافه گنجاندن برخی از ابزارها مانند شکل ساز، ابزار ترکیبی و ابزار الگو است که در سایر جایگزین های Adobe Illustrator وجود ندارند. می‌توان فایل‌های Illustrator را باز و وارد کرد، امکان وارد کردن مجموعه‌ براش های هوش مصنوعی نیز وجود دارد و همچنین می توان براش‌های برداری را از آثار هنری ایجاد کرد و محتوای براش را به صورت پویا به آثار هنری قابل ویرایش پیوند داد.

ما رابط کاربری را بسیار ساده یافتیم و ابزارهایی مانند گزینه های تاب دار کردن تصویر بسیار ملموس هستند. بهرحال، با اینکه وجود برخی از فیلترها و ابزارهای منحصربه‌فرد با قیمت 95 دلار بسیار جالب توجه می باشند، اما VectorStyler دو برابر Affinity Designer قیمت دارد، که بهترین انتخاب ما به عنوان نرم‌افزار برداری مناسب فاقد اشتراک است. این نرم افزار یکسری از ابزارها را ارائه می دهد که Affinity Designer فاقد آن‌هاست، بنابراین اگر به این ابزارها نیاز دارید، مد نظر قرار دادن آن ارزشمند خوهد بود.

نقطه ضعف دیگر این است که برخلاف Adobe Illustrator و Affinity Designer، فضای گسترده‌تری که امکان جابجایی سریع و راحت بین برنامه‌های مختلف را می دهد (با Affinity این فضا را در Affinity Photo، Publisher و Designer خواهید داشت) را ندارید. با اینکه VectorStyle قادر به انجام کارهای زیادی می باشد اما فاقد ابزارهای پیکسلی عرضه شده با Affinity و Photoshop می باشد. همچنین اپلیکیشن iPad که یک مزیت مهم Illustrator و Affinity Designer برای طراحان گرافیکی در حال کار با آن یا قلم گرافیکی محسوب می شود، وجود ندارد.

VectorStyler

دلایل استفاده

  • طیف وسیعی از براش های وکتوری
  •  رابط بصری و آسان برای استفاده
  •  دارای ابزارهایی که Affinity Designer فاقد آنهاست

دلایل اجتناب

  • گران تر از گزینه های رقیب با پرداخت یکباره
  • بدون فضای گسترده تر یا اپلیکیشن iPad

 

بهترین نرم افزارهای ویراش تصویر

Adobe Photoshop

بهترین نرم افزار طراحی گرافیک برای ویرایش تصاویرSVG

مشخصات

  • پلتفرم: Windows، macOS، iPad
  • مدل پرداخت: اشتراکی

احتمالاً نیازی به گفتن نیست که فتوشاپ Adobe نرم افزار صنعتی استاندارد برای ویرایش تصویر می باشد. این برنامه برای مدت‌های طولانی نامی آشنا بوده و همانطور که Illustrator به لطف به‌روزرسانی‌های منظم آن بهترین نرم‌افزار طراحی گرافیکی برای کارهای وکتوری محسوب می شود، فتوشاپ نیز در ویرایش تصویر به سلطه خود ادامه می دهد. در واقع، می‌تواند کارهای بیشتری از ویرایش تصویر از رتوش عکس‌ها گرفته تا طراحی و نقاشی دیجیتال، مدل‌سازی 3D و طراحی UX را انجام دهد. این برنامه سرشار از امکانات بوده و Adobe ابزارهای هوش مصنوعی قدرتمندی را در اعلان Adobe Sensei خود اضافه کرده است تا به امکان انجام کارهایی مانند حذف پس زمینه تنها با چند کلیک را فراهم کند.

همانند Illustrator، به اشتراک نیاز دارید، اما در صورتیکه طراح فعالی هستید، اشتراک در Creative Cloud تقریباً ضروری است که امکان دسترسی به Photoshop، Illustrator، InDesign و سایر موارد را می دهد. مانند تمام ابزارهای Creative Cloud، به‌روزرسانی‌های منظم را به صورت رایگان دریافت می‌کنید. آخرین نسخه در اکتبر 2021 (نسخه 23.0) امکان انتخاب های خودکار و متغیر، اشتراک گذاری اسناد برای اظهار نظر و افزایش قابلیت همکاری با Illustrator را اضافه کرد.

Adobe Photoshop

دلایل استفاده

  •  ویرایشگر بیت مپ استاندارد صنعتی
  •  دارای تمام ابزارهای مورد نیاز
  •  مجهز به هوش مصنوعی

دلایل اجتناب

  •  نیازمند اشتراک

Affinity Photo

بهترین نرم افزار طراحی گرافیک برای تصویربرداری بدون هیچگونه اشتراکیSVG

مشخصات

  • پلتفرم: ویندوز، macOS
  • مدل پرداخت: پرداخت یکباره

باز، در صورتیکه تمایل به پرداخت هزینه معمول اشتراک ندارید، بهترین گزینه را سری Affinity Serif تامین می کند. Affinity Photo با پرداخت یکباره بسیار معقول برای برنامه دسکتاپ و پرداخت جداگانه برای برنامه iPad قابل دسترس می باشد و با اکثر امکانات فتوشاپ همخوانی نزدیکی را ارائه می دهد، همه ابزارهای روتوش عکس که اکثر افراد به آن نیاز دارند بعلاوه ابزارهای نقاشی پیشرفته با مجموعه گسترده ای از براش ها را دارا می باشد. می توان فایل های PSD و حتی اشیاء هوشمند را وارد و ذخیره کرد. در آخرین اصلاحات طی ماه اوت (1.10) بازده ترکیب لایه‌ها بیشتر شده و کاربران به‌روزرسانی‌ها را بصورت رایگان دریافت می‌کنند.

Affinity Photo

دلایل استفاده

  • فوق العاده ارزشمند
  •  مجموعه قوی از امکانات
  •  سازگاری عالی با فتوشاپ

دلایل اجتناب

  •  فاقد امکانات سنگین فتوشاپ است

Procreate

بهترین اپلیکیشن نقاشی برای iPadSVG

مشخصات

  • پلتفرم: iPad
  • مدل پرداخت: پرداخت یکباره

هم اکنون Photoshop و Affinity Photo برای iPad قابل دسترس می باشند. اما اگر تنها چیزی که نیاز دارید مجموعه ای از ابزارهای ترسیم، بدون موارد اضافی مرتبط با طراحی است، احتمالاً Procreate بهترین نرم افزار طراحی گرافیک برای شما خواهد بود. Procreate در جامعه هنری شهرت زیادی داشته و دلیل خوبی هم برای آن وجود دارد. براش‌های زیبای فراوان و ابزارهای مفیدی، مانند QuickShape برای ارائه اشکال عالی و StreamLine را برای تبدیل ضربات خشن به منحنی‌های صاف را در اختیار شما قرار می دهد. حتی می توانید فیلترها را مستقیماً روی بوم خود نقاشی کنید.

با قیمتی حتی کمتر از Affinity Photo، این یک برنامه ضروری iPad می باشد. نسخه آیفون، Procreate Pocket نیز ارزش بررسی را دارد.

Procreate

دلایل استفاده

  • قیمت عالی
  •  ابزارهای نقاشی شگفت انگیز
  •  عملکرد چشمگیر

دلایل اجتناب

  •  یک برنامه طراحی کامل نیست

GIMP

بهترین جایگزین رایگان برای فتوشاپ

مشخصات

  • پلتفرم: ویندوز، macOS، لینوکس
  • مدل پرداخت: رایگان

حتی بهترین نرم افزارهای رایگان طراحی گرافیکی نیز قادر به رقابت با قابلیت های فتوشاپ نیستند. اما، با وجود اسم گیج کننده اش، GIMP (برنامه دستکاری تصویر گنو) کارها را به خوبی انجام می دهد. بطور پیش‌فرض، رابط کاربری تا حدی از مد افتاده است، اما به‌روزرسانی آن به سبک Adobe آسان می باشد. در هر صورت، GIMP دارای ابزارهای طراحی قدرتمند زیادی است. می توان بدون مشکل با تمام فرمت های محبوب فایل ها کار کرد. و یک مدیریت فایل بسیار توانمند داخلی بسیار مشابه با Adobe’s Bridge نیز قابل مشاهده می باشد.

GIMP

دلایل استفاده

  • مجموعه وسیعی از ابزارها
  •  قادر به ارائه نتایج عالی

دلایل اجتناب

  • طرح عجیب و غریب
  •  GIMP خوانده می شود

 

Krita

بهترین ابزار نقاشی متن باز و رایگان

مشخصات

  • پلتفرم: ویندوز، macOS، لینوکس
  • مدل پرداخت: رایگان
Krita

دلایل استفاده

  • برای هنرمندان و تصویرگران طراحی شده است
  •  ابزار عالی نقاشی
  •  مناسب برای ایجاد الگو

دلایل اجتناب

  • فاقد پشتیبانی کافی

Canva

بهترین نرم افزار طراحی گرافیک رایگان برای ویرایش تصاویر

مشخصات

  • پلتفرم: مرورگر، iOS، اندروید
  • مدل پرداخت: رایگان، اشتراکی برای نسخه حرفه ای

Canva یکی از بهترین نرم افزارهای رایگان طراحی گرافیکی برای ویرایش تصاویر است. دریافتیم که این نرم افزار انجام تغییرات سریع مانند برش و تغییر سایز تصاویر یا افزودن فیلترها، فریم ها، متن و جلوه ها را بسیار تسهیل می کند. شما می توانید همه کارها را در مرورگر یا از طریق یک برنامه تلفن همراه انجام دهید و هیچ محدودیتی برای ویرایش تصاویر با نسخه رایگان وجود ندارد. برای مثال، هیچ واترمارکی اعمال نمی شود.

Canva همچنین فراتر از یک ویرایشگر تصویر و یک نرم افزار طراحی گرافیکی کامل دارای ابزار پالت رنگ، انتخابگر ترکیب فونت، سازنده کلاژ عکس و سایر موارد می باشد. حتی یک سازنده اینفوگرافی اختصاصی نیز وجود دارد و با اینکه بطور کامل با تمام قابلیت های فتوشاپ همخوانی ندارد، اما Canva برای یک برنامه رایگان بسیار قابل توجه می باشد. برای تجربه کامل می‌توان از آن در مرورگر استفاده کرد، اما بیشتر ابزارهای آن برای اندروید و iOS نیز قابل دسترس هستند.

نسخه پولی Canva Pro نیز دارای امکانات جالبی است. هنگام بررسی آن، قابلیت Canva Pro’s Brand Kit را دوست داشتیم، که می‌تواند یک ویژگی مفید برای کمک به شرکت‌های کوچک در طراحی‌هایشان باشد که اجازه تنظیم فونت‌ها، آرم‌ها، رنگ‌ها و قالب‌های از پیش طراحی‌شده را می دهد. ما همچنین استفاده از ابزارهای تغییر سایز و حذف پس‌زمینه را بسیار آسان و برای کسانی که تجربه کمی در استفاده از نرم‌افزار طراحی دارند، مناسب یافتیم.

Canva

دلایل استفاده

  •  مجموعه کامل طراحی
  •  دارای عناصر فراوان برای استفاده
  •  استفاده رایگان

دلایل اجتناب

  •  امکانات حرفه ای نیاز به اشتراک دارند

RawTherapee

عکس های خود را با این اپلیکیشن رایگان و متن باز اصلاح کنید

مشخصات

  • پلتفرم: مرورگر، iOS، اندروید
  • مدل پرداخت: رایگان، اشتراکی برای نسخه حرفه ای

RawTherapee نرم افزاری رایگان و متن باز (نرم‏افزاری که دسترسی به کُد آن برای عموم آزاد است) است که اصلاع عکس ها را تسهیل می کند. این نرم افزار ویرایش تصویر چندان پیشرفته نبوده، اما می توان از آن برای اصلاح اعوجاج، تقویت رنگ، بازیابی جزئیات و سایر موارد استفاده کرد. همچنین قادر است سرعت روند کاری را با امکان پردازش دسته ای تصاویر افزایش دهد. و امکان ارسال تصاویر به نرم افزارهای دیگری مانند GIMP نیز وجود دارد.

RawTherapee

دلایل استفاده

  • ویرایشگر عکس مناسب
  •  ابزارهای پردازش دسته ای
  •  پشتیبانی عالی از RAW

دلایل اجتناب

  • از فوریه 2020 به روز رسانی نشده است

Photo Pos Pro

یک رابط کاربر پسند با طیف گسترده ای از امکانات

مشخصات

  • پلتفرم: ویندوز
  • مدل پرداخت: رایگان (نسخه پریمیوم هزینه یکباره دارد)

Photo Pos Pro ساده بوده و در عین حال برای افراد مبتدی و علاقه مندانی که به دنبال راهی آسان برای ویرایش تصاویر خود هستند، عالی می باشد. این نرم افزار رایگان دارای یک رابط کاربری بسیار کاربر پسند بهمراه یک سیستم کمکی دقیق و کامل به منظور شروع کار می باشد. این نرم افزار با مد نظر قرار دادن بهسازی و ویرایش تصویر تهیه شده، اما به تکنیک های پیشرفته تر، با تعداد زیادی افزونه و پلاگین نیز دسترسی دارد.

Krita یک ابزار نقاشی رایگان متن باز (نرم‏افزاری که دسترسی به کُد آن برای عموم آزاد است) تهیه شده از سال 1999 می باشد این ابزار در صنعت VFX و در بین هنرمندان مفهومی، تصویرگران، هنرمندان تکسچر و نقاب پردازان محبوب است. و به خاطر مجموعه گسترده براش ها و همچنین تثبیت کننده های براش برای صاف نمودن خطوط لرزان معروف است. اگر قصد دارید کارها را بیشتر اصلاح کنید، افزونه‌های زیادی، از فیلترهای پیشرفته گرفته تا دستیارهای نقاشی برای کارهای پرسپکتیو در دسترس هستند. هنگام بررسی آخرین نسخه یعنی 5.0، دریافتیم که ثبات آن بسیار مورد تایید بوده و مانند گذشته برای منابع مختلف مناسب نمی باشد.

Photo Pos Pro

دلایل استفاده

  • کاربر پسند
  •  مناسب برای ویرایش عکس
  •  تعداد زیادی پلاگین در دسترس

دلایل اجتناب

  • برای تصویرسازی معمول نیست

Pixlr

یک ویرایشگر تصویر رایگان که استفاده از آن در مرورگر سریع و آسان است

مشخصات

  • پلتفرم: مرورگر، iOS، اندروید
  • مدل پرداخت: رایگان، اشتراک برای امکانات پیشرفته

Pixlr مجموعه ای از سه برنامه می باشد که با مرورگر یا از طریق برنامه های iOS و اندروید کار می کنند. برای استفاده از آنها نیازی به عضویت و ثبت نام نبوده و می توان بلافاصله شروع به کار کرد.

Pixlr X یک ابزار ویرایش عکس سریع، آسان و ایده آل به منظور افزایش سرعت کار در ویرایش های تک کلیک و جلوه های هنری می باشد. Pixlr E نیز یک برنامه ویرایش تصویر اصولی تر با مجموعه ای از ابزارهای ویرایش مفید است. Pixlr BG یک ابزار مجهز به هوش مصنوعی می باشد که برای حذف پس‌زمینه عکس‌ها طراحی شده است.

استفاده از آن راحت می باشد. و تنها نقطه ضعف نسخه رایگان وجود تبلیغات مزاحم و وجود شش ثانیه تاخیر در هنگام دانلود کار خود است. هر دو با اشتراک‌ حذف می‌شوند، و ابزارهای پیشرفته، پوشش‌های اضافی، استیکرها و یک مجموعه از قبل آماده در اختیار شما قرار می گیرد.

Pixlr

دلایل استفاده

  •  سه نسخه
  •  ابزار عالی و متمرکز
  •  اکنون با مرورگر کار می کند

دلایل اجتناب

  • گزینه های پیشرفته نیاز به اشتراک دارند

Paint.NET

یک جایگزین رایگان فتوشاپ به منظور ویرایش عکس

مشخصات

  • پلتفرم: ویندوز
  • مدل پرداخت: رایگان

Paint.NET بعنوان یک نسخه به روز از اپلیکیشن Paint همراه با نسخه های اولیه ویندوز، شروع به کار کرد. و با اینکه ممکن است شما را کاملا” نا امید کند، اما در واقع بسیار توانمند است. کاربرد آن بسیار راحت بوده و طیف وسیعی از افکت‌ها در دسترس می باشند که به راحتی امکان ایجاد تصاویر جعلی، ترکیب و اضافه کردن پیکسل‌ها در بوم، انتخاب الگوها و تکرار و سایر موارد را می دهند.

Paint.NET

دلایل استفاده

  • ویرایشگر مناسب عکس و رایگان بودن
  •  دارای برخی ابزارهای مفید نقاشی
  •  به روز رسانی های منظم

دلایل اجتناب

  • نداشتن امکانات پیشرفته

Sumo Paint

یک ویرایشگر تصویر تاثیر گذار مبتنی بر مرورگر

مشخصات

  • پلتفرم: مرورگر
  • مدل پرداخت: رایگان، با اشتراک نسخه حرفه ای

Sumo Paint یک ویرایشگر تصویر مبتنی بر مرورگر با تمام امکانات استانداردی که از یک ابزار دسکتاپ انتظار می رود. این ابزارها شامل براش ها، مدادها، اشکال، متن، شبیه سازی و گرادیان ها هستند که از طریق یک نوار ابزار شناور قابل دسترس می باشند. نسخه حرفه ای که با اشتراک قابل دسترس می باشد و Sumo ابزارهای آنلاین دیگری از جمله ویرایشگر عکس و ویرایشگر 3D را نیز ارائه می دهد.

Sumo Paint

دلایل استفاده

  •  یک اپلیکیشن وب تمام عیار
  •  ابزارها و براش های فراوان
  •  کاربرد آسان

دلایل اجتناب

  •  نسخه قابل دانلود نیازمند اشتراک می باشد

 

بهترین نرم افزارهای طراحی سه بعدی

Autodesk Maya

بهترین نرم افزار طراحی گرافیک برای کارهای 3D

مشخصات

  • پلتفرم: ویندوز، macOS
  • مدل پرداخت: اشتراکی

Autodesk Maya بهترین نرم افزار طراحی گرافیکی برای کارهای 3D محسوب می شود و معمولاً در صنعت و استودیوهای برتر مانند Pixar یا Framestore مورد استفاده قرار می گیرد. این نرم افزار در بر دارنده طیف وسیعی از ابزارها و امکاناتی می باشد که تقریباً کل روند کاری 3D، از مدل‌سازی گرفته تا اجرا و انیمیشن را پوشش می‌دهد. البته، توجه داشته باید، هزینه ها و زمان لازم یادگیری برای هر کسی که به خوبی در زمینه 3D مهارت نداشته باشد، دلسرد کننده خواهد بود. با این حال، اگر دانشجو یا مربی هستید، می توانید برای دسترسی رایگان آموزشی به محدوده Autodesk ثبت نام کنید.

Autodesk Maya

دلایل استفاده

  • قدرتمند و سرشار از امکانات
  •  کل روند کاری 3D را پوشش می دهد
  •  رایگان برای دانش آموزان و مربیان

دلایل اجتناب

  • یادگیری همراه با آزمون و خطا

Cinema 4D

نرم افزاری 3D با امکانات کامل که برای مبتدیان و حرفه ای ها ایده آل است3D

مشخصات

  • پلتفرم: ویندوز، macOS
  • مدل پرداخت: اشتراکی

به دنبال بهترین نرم افزار طراحی گرافیکی 3D هستید، اما قصد دارید نرم افزاری ساده تر از Autodesk Maya را یاد بگیرید؟ Maxon’s Cinema 4D ارزش بررسی دارد. آشنایی با آن، بعلت وجود یک اشتراک پشتیبان وگسترده بعلاوه آموزش های فراوان و یک سایت آموزشی اختصاصی نسبتاً راحت است.

این نرم افزار دارای ابزارهای مدل سازی حجمی می باشد که دریافت نتایج چشمگیر را در هنگام شروع کار آسان تر می نماید، بعلاوه یک مجموعه ابزار مدل سازی پارامتریک با امکانات کامل و توانایی گسترش عملکرد آن بهمراه پلاگین نیز وجود دارند. با بسیاری از ابزارهای Adobe به خوبی اجرا می شود، که برجسته ترین آنها After Effects است. و از آنجایی که سازنده آن یعنی Maxon در حال دست یابی به Zbrush می باشد، انتظار می رود به زودی تلفیق های مناسبی در آن مشاهده شود. مانند همه نرم افزارهای خوب 3D، Cinema 4D نیز گران است، اما نسخه آزمایشی 14 روزه و همچنین یک نسخه آموزشی رایگان برای دانش آموزان و معلمان در دسترس می باشد

Cinema 4D

دلایل استفاده

  •  کاربرد نسبتا آسان
  •  مجموعه ای قوی از ابزار
  •  پشتیبانی عالی از مشترکین

دلایل اجتناب

  •  فاقد نسخه رایگان

3ds Max

یک مجموعه ابزار حرفه ای 3D مختص کاربران ویندوز

مشخصات

  • پلتفرم: ویندوز
  • مدل پرداخت: اشتراکی

یکی دیگر از ابزارهای استاندارد صنعتی، 3ds Max یک برنامه مختص ویندوز و دارای مجموعه ای از امکانات قدرتمند است. یادگیری آن نسبت به مایا راحت تر بوده، اما از نظر قابلیت با ان تفاوتی ندارد، مدل‌سازی، شبیه‌سازی سیال، مو و خز و تقریباً هر چیزی که برای شخصیت سازی و انیمیشن نیاز دارید، را دارا می باشد. یک نسخه آزمایشی 30 روزه در دسترس است، و صورتیکه در حال تحصیل باشید، می توانید از این نرم افزار به صورت رایگان استفاده کنید.

3ds Max

دلایل استفاده

  •  کاربرد نسبتا آسان
  •  مجموعه ای قوی از ابزار
  •  پشتیبانی عالی از مشترکین

دلایل اجتناب

  •  فاقد نسخه رایگان

Blender

بهترین نرم افزار رایگان طراحی گرافیکی برای مدل سازی 3D

مشخصات

  • پلتفرم: ویندوز، macOS، لینوکس
  • مدل پرداخت: رایگان

بدون شک Blender بهترین نرم افزار رایگان طراحی گرافیکی برای کارهای 3D است. این مجموعه کاملا” رایگان و متن باز (نرم‏افزاری که دسترسی به کُد آن برای عموم آزاد است) بوده و برای ایجاد محتوای 3D مجموعه ای بسیار چشمگیر از ابزارها را داراست. سازندگان دائماً در حال توسعه آن می باشند و تقریباً می توان هر کار 3D مرتبطی از جمله مدل سازی، تکسچرینگ، انیمیشن، اجرا و کامپوزیت را با این نرم افزار انجام داد. هرچند به طور گسترده و در سطوح بالای صنعتی مورد استفاده قرار نمی گیرد، اماتعدادی فیلم مهم از جمله Next Gen نتفلیکس  با آن ساخته شده اند. به مجموعه آموزش های ما در مورد Blender مراجعه کنید.

Blender

دلایل استفاده

  •  کاربرد نسبتا آسان
  •  مجموعه ای قوی از ابزار
  •  پشتیبانی عالی از مشترکین

دلایل اجتناب

  •  فاقد نسخه رایگان

SketchUp Free

بهترین نرم افزار رایگان طراحی گرافیکی برای مبتدیان 3D

مشخصات

  • پلتفرم: مرورگر
  • مدل پرداخت: رایگان

شروع به کار با 3D می تواند کاملاً بصورت آزمون وخطا باشد. SketchUp Free یک محیط دوستانه و خوشایند را ارائه می دهد. کار با این نرم افزار رایگان صرفا” با کشیدن خطوط و اشکال شروع می شود، سپس می توان آنها را فشار داده و کشید تا به اشکال 3D تبدیل شوند. برای الهام بیشتر، می توانید مجموعه گسترده مدل های SketchUp 3D Warehouse را جستجو کرده و آنها را به صورت رایگان دانلود کنید.

SketchUp Free

دلایل استفاده

  • مناسب برای شروع کار
  •  مجموعه بزرگی از مدل های رایگان
  •  انتخاب و کاربرد آسان

دلایل اجتناب

  •  نتایج نسبتاً ابتدایی

Daz Studio

بهترین نرم افزار رایگان طراحی گرافیکی برای ساخت فیگورهای 3D

مشخصات

  • پلتفرم: ویندوز، macOS
  • مدل پرداخت: رایگا

Daz Studio یک ابزار سفارشی سازی فرم، نمایش و انیمیشن 3D است که هنرمندان با تمام سطوح مهارتی را قادر می سازد با استفاده از افراد، حیوانات، وسایل، وسایل نقلیه، لوازم جانبی و محیط های مجازی، هنر دیجیتال خلق کنند. این نرم افزار با امکان ایجاد شخصیت‌ها و آواتارهای 3D سفارشی، طراحی محیط‌های مجازی، خلق عناصر طراحی گرافیکی و موارد بسیار دیگری –یکی از بهترین نرم‌افزارهای طراحی گرافیکی تبدیل شده است.

Daz Studio

دلایل استفاده

  • ایده آل برای ساخت فیگورهای 3D
  •  اجرای با کیفیت
  •  دسترس به تعداد زیادی آموزش

دلایل اجتناب

  • یک برنامه 3D کامل نیست

Hexagon

بهترین ابزار رایگان مدل سازی 3D برای مبتدیان

مشخصات

  • پلتفرم: ویندوز، macOS
  • مدل پرداخت: رایگان

در اینجا یک انتخاب عالی دیگر برای افراد مبتدی در 3D معرفی می شود. Hexagon نرم‌افزار مدل‌سازی رایگان از Daz 3D است که شامل طیف وسیعی از ابزارهای قدرتمند از جمله Daz Studio 3D Bridge، مجسمه های اولیه، برس‌های مدل‌سازی فری هند، ابزارهای مدل‌سازی micro-displacement، ماژول‌های جامع نقشه‌برداری UV، نقاشی پیشرفته 3D و instant ambient occlusion فوری است. از آن در کنار Daz Studio برای یک مجموعه کامل 3D استفاده می شود.

Hexagon

دلایل استفاده

  • ایده آل برای ساخت فیگورهای 3D
  •  اجرای با کیفیت
  •  دسترس به تعداد زیادی آموزش

دلایل اجتناب

  • یک برنامه 3D کامل نیست

ZBrushCoreMini

یکی دیگر از ابزارهای مجسمه سازی 3D عالی برای مبتدیان

مشخصات

  • پلتفرم: ویندوز، macOS
  • مدل پرداخت: رایگان

اگر می خواهید حس مجسمه سازی دیجیتال را داشته باشید، Pixologic’s ZBrushCoreMini یک نقطه شروع فوق العاده است. و اگر یک 3D کار حرفه ای هستید، آن را ابزاری سریع و آسان برای تولید سریع مفاهیم خواهید یافت. ZBrushCoreMini بر اساس Pixologic ZBrush ، یعنی پرکاربردترین اپلیکیشن مجسمه سازی دیجیتال در بازار می باشد. بنابراین، هنگام آمادگی برای رفتن به سطح بعدی، مهارت‌های آموخته شده در اینجا می‌توانند مستقیماً بعنوان ZBrush تعبیر شوند. توجه داشته باشید که این نرم افزار 3D تنها برای کاربردهای غیرتجاری رایگان است.

ZBrushCoreMini

دلایل استفاده

  • عالی برای یادگیری 3D
  •  کاربرد نسبتاً آسان
  •  ابزار خوب

دلایل اجتناب

  • فاقد امکانات پیشرفته

Houdini Apprentice

نرم افزار رایگان برای VFX و انیمیشن های 3D

مشخصات

  • پلتفرم: ویندوز، macOS، لینوکس
  • مدل پرداخت: رایگان

Houdini یک ابزار حرفه ای انیمیشن سازی VFX و 3D محبوب در صنعت رسانه محسوب می شود. این نرم افزار بسیار گران قیمت بوده، ولی می توان نسخه Apprentice را بصورت رایگان دریافت کرد. تنها مشکل این است که صرفاً به منظور اهداف یادگیری می باشد، بنابراین نمی توان از آنچه خلق می شود برای اهداف تجاری استفاده نمود.

Houdini Apprentice

دلایل استفاده

  • تمام امکانات features
  •  ابزار قدرتمند 3D
  •  نتایج شگفت انگیز

دلایل اجتناب

  • مختص کاربردهای غیرتجاری

SculptGL

ابزار مجسمه سازی 3D با کاربری آسان بر اساس مرورگر

مشخصات

  • پلتفرم: مرورگر
  • مدل پرداخت: رایگان

آیا می خواهید همین حالا و بدون نیاز به دانلود چیزی، مجسمه سازی دیجیتالی را امتحان کنید؟ Stéphane Ginier’s SculptGL در مرورگر اجرا می شود. هر چند یک نسخه قابل دانلود و یک برنامه Chrome آن نیز وجود دارند. این نرم افزار ابزارهای مجسمه سازی فراوانی را به همراه نقاشی PBR ورتکس و پشتیبانی از بافت آلفا را در اختیار شما قرار می دهد.

SculptGL از مجسمه‌سازی با وضوح چندگانه پشتیبانی می‌کند و قادر به شبکه بندی مجدد آرایه های سه بعدی و ساختار بندی پویا می باشد. و فایل های OBJ، PLY و STL را استفاده و ذخیره می کند. ابزارهای 3D رایگان قدرتمندتری وجود دارد، اما به عنوان یک برنامه رایگان، دسترسی به SculptGL ارزشمند خواهد بود.

SculptGL

دلایل استفاده

  • کاربرد آسان
  •  با مرورگر کار می کند
  •  به طرز شگفت انگیزی توانمند است

دلایل اجتناب

  •  فاقد ابزارهای پیشرفته تر

 

بهترین نرم افزارهای تصویر سازی داده

Genially

بهترین نرم افزار طراحی گرافیک برای تصویر سازی داده ها

مشخصات

  • پلتفرم: مرورگر
  • مدل پرداخت: رایگان و اشتراکی

به دنبال بهترین نرم افزار طراحی گرافیک برای تصویر سازی داده ها هستید؟ ما Genially را توصیه می کنیم. با ایجاد ایده‌آل همه چیز از اینفوگرافیک گرفته تا آزمون‌ها و ارائه‌ها، به شما امکان خلق محتوای جذاب بصری با قابلیت اشتراک گذاری سریع و آسان را می دهد.

یک نسخه رایگان برای شروع، به همراه تعداد زیادی قالب و منابع رایگان وجود دارد، اما طرح های شما واترمارک می شوند. برای حذف این مورد و بهره گیری از امکانات پیشرفته مانند مشاهده آفلاین، باید در یک طرح پولی ثبت نام کنید.

Genially

دلایل استفاده

  • ابزارهای همه کاره و داده نما
  •  کاربرد آسان
  •  گزینه های اشتراکی فراوان

دلایل اجتناب

  • نسخه رایگان واترمارک ها را اضافه می کند

Infogram

ایجاد اینفوگرافی هایی برای وب سایت خود یا برای اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی

مشخصات

  • پلتفرم: مرورگر
  • مدل پرداخت: رایگان و اشتراکی

Infogram یک ابزار رایگان مفید برای ایجاد نمودارها، چارت ها و نقشه ها می باشد و در صورتیکه تمایل به خلق اینفوگرافیک های جذاب داشته باشید، مزایای فزاینده اضافه کردن تصاویر و ویدیوها را نیز به همراه دارد. می‌توان داده‌های خود را در یک صفحه‌گسترده ساده مرتب و سپس ویرایش نمود تا نتایج بصورت آنی قابل مشاهده باشند. و در صورت رضایت از نتایج، می توان آن را در وب سایت Infogram منتشر نمود، یا از طریق رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

Infogram

دلایل استفاده

  • تعداد زیادی الگو
  •  شروع آسان
  •  نتایج فوری

دلایل اجتناب

  • اشتراک برای دانلود تصاویر مورد نیاز است

 

طراحان گرافیک از چه نرم افزاری استفاده می کنند؟

برای اکثر طراحان گرافیک فعال، مجموعه برنامه های Creative Cloud Adobe انتخاب استانداردی محسوب می شوند. ابزارهای اصلی آن برای طراحی گرافیکی فتوشاپ (ویرایش تصویر شبکه ای)، Illustrator (ویرایش تصویر وکتوری)، InDesign (نمایش دسکتاپ) و افتر افکت (طراحی حرکت) هستند. می توان به طور کلی در مجموعه Creative Cloud مشترک شده یا یک اشتراک تک برنامه ای را گرفته. در هر صورت، خدمات نمونه کار Behance و دسترسی به فونت های Adobe را قابل دریافت می باشند. راهنمای ما برای دریافت تخفیف Creative Cloud را ببینید تا مطمئن شوید بهترین قیمت را پیدا کرده اید.

برای طراحان گرافیک دارای محدودیت بودجه، مجموعه برنامه های Affinity تقریبا” نزدیک به ابزارهای Adobe، یعنی Affinity Photo (که رقیب Photoshop می باشد)، Affinity Designer (که رقیب Illustator است ) و Affinity Publisher (که رقیب InDeign می باشد) ارائه می شود. با این حال، هیچ معادلی برای After Effects وجود ندارد.

بهترین نرم افزار طراحی گرافیک برای مبتدیان چیست؟

اگر در زمینه طراحی گرافیکی تازه کار باشید، یکسری از اپلیکیشن موجود به شما امکان شروع به کار رایگان را می دهند. یکی از بهترین توصیه‌های ما Canva است که یک برنامه کم حجم برای ایجاد طرح‌های سریع در مرورگر می باشد. نیاز به دانلود چیزی و یا پرداخت هزینه نمی باشد، مگر اینکه بخواهید از امکانات پیشرفته و منابع اضافی استفاده نمائید.

با وجود یادگیری طراحی گرافیک بصورت تئوری، Canva امکان اجرای آن را برای شما فراهم می کند. با رسیدن به سطح خاصی از تخصص، به سراغ یکی از برنامه های پولی موجود در لیست ما بروید تا ابزارهای پیچیده تری را دریافت کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا