بهترین انتخاب

بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو در سال 2022 | ویندوز، مک

با استفاده از بهترین نرم افزار ویرایش ویدیوی موجود، کلیپ های خود را جذاب و حرفه ای جلوه دهید.

مقدمه

با استفاده از بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو موجود، کلیپ های خود را جذاب و حرفه ای جلوه دهید. نرم افزار ویرایش ویدیوی مناسب شما را قادر می سازند فیلم های خام را به ویدئوهایی جذاب و بی عیب و نقص تبدیل کنید. اما این نرم افزارها معمولاً ارزان نیست، پس بهتر است کجا هزینه کنید؟ این مسئله تا حد زیادی به سطح تجربه و نحوه استفاده شما از نرم افزار ویرایش ویدیو بستگی دارد.

بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو

هر فردی که بصورت حرفه‌ای کار می‌کند، به پیشرفته‌ترین نرم‌افزار ویرایش ویدیو یعنی Premiere Pro یا Final Cut نیاز دارد، که معمولاً با قیمتی بالایی عرضه می‌شود. اما اگر مبتدی هستید، یا فقط قصد دارید فیلم تعطیلات خود را ویرایش کنید یا کلیپ‌های کوتاهی برای رسانه‌های اجتماعی بسازید، احتمالاً ابزار ارزان‌تری که استفاده از آن ساده‌تر و راحت تر است، بهتر خواهد بود

بر این اساس، ما بهترین نرم‌افزارهای ویرایش ویدیو را از هر نوعی گردآوری کرده‌ایم، بنابراین هر جایی در طیف بین مبتدی و حرفه‌ای قرار بگیرید، چیزی مناسب شما وجود خواهد داشت. ما ابزارهایی را برای Mac، PC، iPad، iPhone و Android و یکسری ابزارها که در همه پلتفرم‌ها کار می‌کنند، را گنجانده ایم. (اگر فقط می خواهید از تلفن یا تبلت خود استفاده کنید، به جمع بندی ما از بهترین اپلیکیشن های ویرایش ویدیو مراجعه کنید .)

نحوه تست بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو

ما همه این بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو را به صورت دستی تست کرده ایم، بنابراین می دانیم که مناسب می باشند. با این وجود، هیچ ابزاری کاملا” بی عیب و نقص نیست. بنابراین در مقاله بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو، مزایا و معایب هر گزینه را بیان کرده و توضیح می‌دهیم که ویرایش ویدیویی برای چه نوع پروژه‌های بهتر است. در بالای هر مورد، اطلاعات مهم را نیز گنجانده‌ایم، بنابراین می‌توانید با نگاه کردن به فهرست، یک مقایسه‌ سریع انجام دهید.

تست ما شامل چندین ساعت ویرایش پروژه هایمان برای بررسی نحوه مقایسه نرم افزارهای مختلف از نظر سهولت استفاده، سرعت و پاسخگویی، قدرت تنظیم، ویژگی های ترکیب و انتقال، و جلوه های ویدیویی و صوتی می باشد. ما لینک هایی را برای بررسی های کامل در ادامه گنجانده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روند بررسی ما، مقاله ما در مورد نحوه تست نرم افزار را مطالعه کنید.

ما همه این نرم افزارهای ویرایش ویدیو را به صورت دستی تست کرده ایم، بنابراین می دانیم که مناسب می باشند. با این وجود، هیچ ابزاری کاملا” بی عیب و نقص نیست. بنابراین در مقاله زیر، مزایا و معایب هر گزینه را بیان کرده و توضیح می‌دهیم که ویرایش ویدیویی برای چه نوع پروژه‌های بهتر است. در بالای هر مورد، اطلاعات مهم را نیز گنجانده‌ایم، بنابراین می‌توانید با نگاه کردن به فهرست، یک مقایسه‌ سریع انجام دهید.

تست ما شامل چندین ساعت ویرایش پروژه هایمان برای بررسی نحوه مقایسه نرم افزارهای مختلف از نظر سهولت استفاده، سرعت و پاسخگویی، قدرت تنظیم، ویژگی های ترکیب و انتقال، و جلوه های ویدیویی و صوتی می باشد. ما لینک هایی را برای بررسی های کامل در ادامه گنجانده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روند بررسی ما، مقاله ما در مورد نحوه تست نرم افزار را مطالعه کنید.

Adobe Premiere Pro

بهترین نرم افزار ویرایش ویدیو برای ادیتورهای حرفه ای

مشخصات

  • پلتفرم: ویندوز، مک
  • امکانات اصلی: ویرایش چند دوربینی، ویرایش سه بعدی
  • دوره آزمایشی رایگان: 7 روز
  • مناسب برای: متخصصان ویرایش ویدیو، دانشجویان ویرایش ویدیو

مورد اول از لیست بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو  Premiere Pro هستش. معمولاً برای خلق هر چیزی از ویدیوهای یوتیوب گرفته تا فیلم‌های هالیوودی، مانند Mank نامزد اسکار،2021 استفاده می‌شود. و همچنین معمولاً در جریان کاری طراحان، انیماتورها و هنرمندان VFX نیز مورد استفاده قرار می گیرد، که با انجام آزمایش جامع خود، می‌توانیم دلیل آن را متوجه شویم.

هنگام بررسی نرم افزار، اینکه نحوه تقسیم همه چیز به فضاهای کاری مختلف، مانند ویرایش، جلوه ها و صدا، بهره وری ما افزایش می دهد، را دوست داشتیم. هر فضای کاری به مدیریت یک کار خاص کمک کرده و حواس پرتی را به حداقل می رساند. همچنین دریافتیم که این مسئله هنگام تست بر روی Mac و PC نیز صدق می کند.

طبق تجربه ما، زمانی که شات های چند زاویه‌ای دارید، همگام‌سازی خودکار عالی عمل می‌کند، و به سختی می‌توان از ابزارهای تنظیم دقیقی که واقعاً ویدیوی شما را از سایر موارد متمایز می‌کنند، ایراد گرفت. میانبرهای صفحه کلید قابل شخصی سازی و امکانات تعاملی برتر، شرایط را بهتر نیز می کنند.

دلایل استفاده

  •  چند بستری
  • پشتیبانی از ProRes RAW
  • امکانات عالی تعاملی
  • قابلیت تعامل با سایر ابزارهای Adobe
  • به روز رسانی رایگان

دلایل اجتناب

  • درجه بندی رنگ بهتر در Final Cut Pro
  • فقدان برچسب گذاری واژه کلیدی

 

این نرم افزار از فرمت های 4K، 8K و VR پشتیبانی می کند و ابزارهای اصلاح و ویرایش، دقت و کنترل بالایی را در اختیار شما قرار می دهند. می‌توانید روی تعداد نامحدودی از ترک های ویدیویی (ما در تست خود چهار ویدیوی 4K را منتشر کردیم) که تقریباً از هر منبعی قابل ورود می باشند، کار کنید.

مانند همه نرم افزارهای Creative Cloud، Premiere Pro پیوسته در حال بروز رسانی است و مشترکین همه به روز رسانی ها را بصورت رایگان دریافت می کنند. آخرین به‌روزرسانی در ژوئن 2022 (نسخه 22.5)، فضاهای کاری جدیدی را برای فضاهای کاری ویدیویی عمودی، امکان افزودن گرادیان به خطوط و سایه‌ها برای عناوین و گرافیک‌ها و پشتیبانی از دوربین RED V-RAPTOR را معرفی می‌کند.

Adobe Premiere Pro یکی از دو ابزار استاندارد صنعتی برای ویرایش ویدیویی موجود در لیست ما می باشد. مورد بعدی Final Cut Pro (شماره 5) است، اما تنها برای Mac قابل دسترس می باشد. از آنجاییکه Premiere Pro چند بستری است، ما در مجموع آن را بعنوان بهترین نرم‌افزار ویرایش ویدیو ارزیابی می‌کنیم.

CyberLink PowerDirector 365

بهترین نرم افزار ویرایش ویدیو برای افراد غیر حرفه ای اما باتجربه

مشخصات

  • پلتفرم: ویندوز، مک
  • امکانات اصلی: ویرایش چند دوربینی، ویدیوی 360 درجه، ردیابی حرکت، ابزارهای هوش مصنوعی
  • دوره آزمایشی رایگان: 30 روز
  • مناسب برای: افراد با تجربه غیر حرفه ای

اگر به‌عنوان یک ویرایشگر حرفه‌ای ویدیویی کار نمی‌کنید، اما کارهای ویرایشی زیادی انجام می‌دهید (برای مثال بعنوان یک یوتیوبر، یا طی دوره کاری بازاریابی یا طراحی گرافیک خود)، Premiere Pro ممکن است زیاده روی باشد. در این صورت، بهتر است از یک ابزار ارزان‌تر، ساده‌تر و متوسط استفاده کنید.

طبق بررسی خود، CyberLink PowerDirector 365 را بعنوان بهترین نرم افزار ویرایش ویدیو برای افراد غیر حرفه ای دارای تجربه در ویرایش ویدیو، رتبه بندی می کنیم. با اینکه که ممکن است مبتدیان هنوز از پیچیدگی ظاهری رابط کاربری شوکه شوند (در این صورت، ما Premiere Elements را در ادامه توصیه می کنیم)، اما کسانی که قبلا از هر نوع ابزار ویرایش ویدیویی استفاده کرده اند، یادگیری و کار با آن را کاملا” راحت خواهند یافت.

هنگام بررسی آن، متوجه شدیم که یکی از ساده‌ترین، خوش‌ساخت ترین و جذاب‌ترین رابط‌های ویرایش ویدیویی است که تا به امروز استفاده کرده‌ایم. هم چنین دریافتیم که کنترل‌های بصری زیادی از جمله پر کننده خودکار شکاف و یک کانال همپوشانی که در زیر ویدیوی اصلی در برنامه زمانی قرار دارد وجود دارند که فرایند را سرعت می‌بخشند. ما به ویژه تحت تأثیر دسترسی رایگان و نامحدود به یک مجموعه وسیع و بدون حق امتیاز از محتوای Shutterstock قرار گرفتیم. و وقتی نوبت به صدور قطعه آزمایشی ما رسید، از سهولت کلیک کردن بر روی دکمه تولید لذت بردیم.

CyberLink PowerDirector 365 برای ویندوز و مک در دسترس می باشد و دارای برنامه زمانی 100 ترکی، تثبیت‌کننده قوی و ابزارهای تصحیح ویدیو، جلوه‌های حرفه‌ای، ویرایش چند دوربینی، ردیابی حرکت و پیرایش فوق العاده آسان می باشد. همچنین ویرایش 360 درجه ویدیو همراه با پشتیبانی از تمام استانداردها و فرمت های فایلی که می توان تصور کرد، وجود دارد.

در ادامه نمایش اسلاید، ضبط صفحه نمایش، منوهای دی وی دی، ابزارهای طراحی شی و سایر موارد وجود داردن. و هزینه آن، چه به صورت خرید یکباره یا اشتراک ماهانه و یا سالانه، بسیار مقرون به صرفه تر از Premiere Pro می باشد.

دلایل استفاده

  • رابط کاربری آسان
  • ویرایش 360 درجه ویدیو
  • برنامه زمانی 100 -ترک
  • انتخاب روش های پرداخت

دلایل اجتناب

  • به اندازه Premiere Pro دارای امکانات نمی باشد
  • رابط بسیار پیچیده برای مبتدیان

 

Adobe Premiere Elements

بهترین نرم افزار ویرایش فیلم برای مبتدیان

مشخصات

  • پلتفرم: ویندوز، مک
  • امکانات اصلی: تثبیت کننده ویدئو، تشخیص چهره، ردیابی خودکار حرکت
  • دوره آزمایشی رایگان: 30 روز
  • مناسب برای: مبتدیان و علاقه مندان به ویرایش ویدیو

اگر برای کار به ویرایش ویدیو نیاز ندارید و فقط می خواهید آن را بعنوان یک سرگرمی انجام دهید، دو ابزار ذکر شده در بالا احتمالاً از آنچه که نیاز دارید پیچیده تر می باشند. به همین ترتیب، اگر می‌خواهید وارد حرفه ویرایش ویدیویی شوید اما کاملاً در آن تازه کار هستید، سرعت پیشرفت و یادگیری بسیار دلهره آوری را ارائه می‌دهند.

در هر دو مورد، ما Adobe’s Premiere Elements را توصیه می کنیم، که بهترین نرم افزار ویرایش ویدیویی مورد آزمایش ما و مناسب برای کاربران مبتدی و معمولی می باشد.

همانطور که از نام آن پیداست، Premiere Elements یک نسخه ساده شده از Premiere Pro است (شماره یک در لیست ما). ارزان‌تر و یادگیری آن نیز راحت تر است، اما همچنان دارای بسیاری از امکانات مفید و پیشرفته از جمله تشخیص چهره، جلوه‌های صوتی و موسیقی متن همراه است. رابط کاربری آن بسیار ساده و بصری می باشد و شما تمام افکت‌های ویدیویی مورد نیاز خود شامل انتقال، کروماکی(پرده سبز) و تاری را دریافت می‌کنید.

دلایل استفاده

  • رابط کاربری خوش ساخت و واضح
  • راهنماهای ویرایش، رویه های کاری را به شما آموزش می دهد
  • ردیابی حرکت
  • پوشش های مات متحرک

دلایل اجتناب

  • فاقد ابزارهای چند دوربینی
  • فاقد ضبط صفحه نمایش

 

در بررسی خود، دریافتیم که با استفاده از امکاناتی مانند عملکرد جستجوی هوشمند، گزینه‌های تثبیت‌ ویدیو، و عملکردهای خودکار مانند ردیابی حرکت و تونینگ هوشمند، می‌توان یک گردش کاری سریع ایجاد کرد. در صورتیکه نمی دانید هر یک از اینها چه معنایی دارند، نگران نباشید. جادوی راه اندازی و رابط عمومی برای مبتدیان طراحی شده اند، و بدست آوردن اعتماد به نفس شروع کار با اصول اولیه (مانند وارد کردن و ویرایش کلیپ ها) و در ادامه انجام کار را آسان می کند. این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند تا از طریق «ویرایش‌های راهنما» بیاموزید، و شما را مرحله به مرحله در کارهای مختلف جلو می برد.

آخرین نسخه، یعنی Premiere Elements 2022 که در اکتبر گذشته منتشر شد، شامل یکسری امکانات جدید و جالب است. اکنون می توانید ویدیو را در قالب های اجتماعی پسند ویرایش و منتشر کنید. همچنین یک ابزار چارچوب بندی مجدد خودکار جدید وجود دارد که به شما امکان انتخاب یک موضوع و سپس تمرکز بر آن در طول ویدیو، امکان جدید فشرده سازی ویدیویی کاربر پسند بر اساس اسلایدرها و امکان مشاهده GIF های متحرک درون رابط را می دهد.

اگرچه Premiere Elements توسط Adobe ساخته شده، اما بخشی از اشتراک Creative Cloud محسوب نمی شود، بلکه شامل پرداخت هزینه یکباره می باشد. همچنین یک دوره آزمایشی رایگان 30 روزه وجود دارد.

Pinnacle Studio

نرم افزار مناسب ویرایش ویدیو برای مبتدیان با استفاده از ویندوز

مشخصات

  • پلتفرم: ویندوز
  • امکانات اصلی: ضبط و ویرایش چند دوربین، کنترل رنگ، انیمیشن استاپ موشن
  • دوره آزمایشی رایگان: خیر، اما ضمانت بازگشت پول30 روزه
  • مناسب برای: مبتدیان

آیا از ویندوز استفاده می کنید و قبلاً ویدیویی را ویرایش نکرده اید؟ ما Pinnacle Studio را یکی دیگر از نرم‌افزارهای ویرایش ویدیوی انتخابی مناسب برای شروع کار می دانیم. مانند Premiere Elements، هم از لحاظ قیمت و هم از نظر قابلیت، مابین ابزارهای رایگان ابتدایی تر و ابزارهای حرفه ای ویرایش ویدیو قرار می گیرد. در بررسی خود، همچنین کار با رابط کاربری آن را راحت یافتیم.

پس چرا Pinnacle Studio به Premiere Elements ترجیح داده می شود؟ طبق تجربه ما، بزرگترین مزیت در ابزارهای صوتی پیچیده تر Pinnacle Studio و استفاده از ماسک ها برای همپوشانی جلوه ها، اشکال و متن در قسمت های خاصی از ویدیوی شما نهفته است.

سایر امکانات پیچیده در اینجا شامل ورودی 8K، گروه‌های فریم کلیدی و حالت‌های ترکیبی پیشرفته می باشند، هرچند اگر تازه کار باشید، احتمالاً استفاده از آن‌ها مدتی طول می‌کشد. ما همچنین بیش از 1500 افکت، عنوان و الگوی ارائه شده، بعلاوه ویرایش ویدیوی شش ترکی HD، ابزارهای تصحیح رنگ مناسب، امکان استاپ موشن و ابزار بازسازی زمانی را دوست داشتیم. از نظر جنبه های منفی، گاهی تاخیرها و خرابی هایی را تجربه کردیم که در حالت کلی روند کار ما را کند می کردند.

Pinnacle Studio بسیار ارزان می باشد، و در صورت پسند همیشه می‌توانید آن را به یکی از پکیج ها با امکانات کاملتر یعنی Pinnacle Studio Plus و Pinnacle Studio Ultimate ارتقا دهید.

دلایل استفاده

  • رابط کاربری آسان
  • جلوه ها، عناوین و الگو های رایگان
  • ابزار صوتی قوی
  • امکانات پوششی

دلایل اجتناب

  • می تواند با تاخیر باشد
  • فاقد ردیابی حرکت
  • فاقد جلوه های خودکار صوتی(داکینگ)

 

Final Cut Pro

نبهترین نرم افزار ویرایش ویدیو برای مک

مشخصات

  • پلتفرم: مک
  • امکانات اصلی: ویرایش چند دوربینی، تعادل رنگ هوشمند
  • دوره آزمایشی رایگان: 90 روزه
  • مناسب برای: متخصصان ویرایش ویدیو، دانشجویان ویرایش ویدیو

همراه با Premiere Pro، Apple’s Final Cut Pro یک استاندارد صنعتی است که در تمامی صنایع تلویزیون و سینما مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از دلایل اصلی انتخاب آن نسبت به Premiere Pro نداشتن حق اشتراک است: شما فقط و فقط یک بار پرداخت می کنید. با این حال، به یک مک نیاز دارید، زیرا نسخه ویندوزی وجود ندارد.

هنگام بررسی Final Cut Pro (که تا زمان کنار گذاشته شدن در سال 2020 به عنوان Final Cut Pro X شناخته می‌شد)، بطور خاص” جدول زمانی مغناطیسی” آن که به صورت فوق العاده ای کار می‌کند را پسندیدیم، هرچند در صورت عادت داشتن به سایر نرم‌افزارهای ویرایشی کار با آن می‌تواند دلهره آور باشد. با این حال، در صورت بروز مشکل، منابع زیادی برای کمک به مبتدیان برای بالا بردن سرعت کار وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، به راهنمای ما در خصوص بهترین آموزش های Final Cut Pro مراجعه کنید.

در بررسی خود، امکانات سازمان دهی را نیز بسیار قدرتمند یافتیم و از استفاده از ابزارهای دسته بندی، طیف وسیع افکت‌ها و ابزارهای صوتی متفاوت لذت بردیم. بسیاری از امکانات پیشرفته، از جمله ویدیوی 360 درجه، HDR و ابزارهای پیشرفته برای تصحیح رنگ نیز ارائه می‌شوند.

به عنوان نرم افزار اپل، Final Cut Pro بهینه شده تا حداکثر بهره را از مک خود ببرید. بنابراین، از اینکه دیدیم به خوبی با سایر بخش‌های محیط اپل، مانند مجموعه‌های Photos یا iTunes شما ادغام می‌شود، چندان شگفت‌زده نشدیم.

تمامی به‌روزرسانی‌های Final Cut Pro از زمان انتشار آن رایگان بوده اند. برای مثال، آخرین نسخه در ماه می (10.6.3) ثبات و اطمینان را هنگام استفاده از کشیدن و رها کردن برای جایگزینی یک رابط، و هنگام کشیدن یک رابط بر روی یک کلیپ مرتبط بهبود می بخشد.

پس چرا نباید Final Cut Pro را انتخاب کرد ؟ خوب اگر از مک استفاده نمی کنید، صرفا” یک گزینه محسوب نمی شود. و با اینکه هیچ اشتراکی وجود ندارد، Final Cut Pro بسیار گران قیمت است. با این وجود، یک دوره آزمایشی رایگان 90 روزه دارد که بسیار سخاوتمندانه تر از دوره آزمایشی هفت روزه ارائه شده توسط Premiere Pro می باشد.

دلایل استفاده

  • جدول زمانی مغناطیسی
  • پشتیبانی از نوار لمسی
  • ابزارهای سازماندهی قوی
  • 360 + امکانات HDR
  • تصحیح رنگ پیشرفته

دلایل اجتناب

  • جدول زمانی ناآشنا
  • Premiere Pro ابزارهای صوتی بهتری دارد

 

Adobe Premiere Rush

بهترین نرم افزار ویرایش ویدئو برای موبایل

مشخصات

  • پلتفرم: ویندوز، مک، iOS، اندروید
  • امکانات اصلی: گرافیک حرکتی درون برنامه ای، پشتیبانی از 4K
  • دوره آزمایشی رایگان: طرح استارتر رایگان
  • مناسب برای: علاقه مندان (Premiere Rush به تنهایی)، افراد حرفه ای (با Premiere Pro)

امروزه تبلت ها و گوشی های هوشمند بقدری قدرتمند می باشند که حتی ویرایش حرفه ای ویدیو را در حین حرکت امکان پذیر می کند. از بین تمام نرم افزارهای ویرایش ویدیو برای موبایل مورد بررسی، Premiere Rush را بهترین گزینه برای قرار گرفتن در لیست بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو یافتیم.

Premiere Rush که برای iOS و Android در دسترس می باشد، از نسخه ساده شده رابط Premiere Pro با ایکون ها و پنل‌های بزرگ استفاده می‌کند که برای کلیک روی یک صفحه لمسی کوچک راحت ترند. این به معنای وجود امکانات کمتر می باشد، اما شما هنوز همه موارد اصلی مانند افزودن ویدیوها به جدول زمانی از طریق کشیدن و رها کردن و میکس موسیقی را دارید.

در تست ها، دریافتیم که رابط کاربری ساده تر به معنای گردش کار بسیار سریع در Premiere Rush می باشد. این به ویژه در مورد ویرایش سریع ویدئو برای رسانه‌های اجتماعی صادق است، که با گزینه‌های خروجی بهینه سازی شده برای Snapchat، Instagram، Facebook، Twitter و Vimeo بدون مشکل کار می‌کنند و واقعاً باعث صرفه‌جویی در زمان می شود. Premiere Rush نیز به خوبی با Premiere Pro ادغام شده است.

بنابراین این بدان معناست که انجام ویرایش‌های بیشتر بر روی فیلم‌هایی که قبلاً با این نرم‌افزار روی آن ها کار کرده‌ایم در حین حرکت و استفاده از تبلت کاربردی می باشد.

دلایل استفاده

  • جدول زمانی مغناطیسی
  • پشتیبانی از نوار لمسی
  • ابزارهای سازماندهی قوی
  • 360 + امکانات HDR
  • تصحیح رنگ پیشرفته

دلایل اجتناب

  • جدول زمانی ناآشنا
  • Premiere Pro ابزارهای صوتی بهتری دارد

 

می‌توانید Premiere Rush را به‌عنوان بخشی از Creative Cloud (به این معنی که Premiere Pro را نیز دریافت می‌کنید) یا از طریق اشتراک یک ‌اپلیکیشن واحد دریافت کنید. همچنین یک برنامه استارتر رایگان شامل دسترسی به برنامه، 2 گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری و خروجی نامحدود رایگان در تلفن همراه، وجود دارد. آخرین نسخه یعنی نسخه 2.0 در دسامبر، خروجی نامحدود در دسکتاپ و دسترسی به زبان‌های دیگر و همچنین اضافه کردن ترک های صوتی جدید را معرفی کرد.

روی هم رفته، سادگی Premiere Rush به معنای مناسب بودن برای مبتدیان است، با اینحال ویرایشگران ویدیویی با تجربه تر آن را برای ویرایش در هنگام حرکت مفید می دانند. اگر مبتدی هستید و زیاد سفر نمی‌کنید، انتخاب Premiere Elements بهتر است، زیرا استفاده از این نرم‌افزار دسکتاپ به همین صورت آسان می باشد، و پس از تسلط بر اصول اولیه، امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد.

در بررسی خود، امکانات سازمان دهی را نیز بسیار قدرتمند یافتیم و از استفاده از ابزارهای دسته بندی، طیف وسیع افکت‌ها و ابزارهای صوتی متفاوت لذت بردیم. بسیاری از امکانات پیشرفته، از جمله ویدیوی 360 درجه، HDR و ابزارهای پیشرفته برای تصحیح رنگ نیز ارائه می‌شوند.

به عنوان نرم افزار اپل، Final Cut Pro بهینه شده تا حداکثر بهره را از مک خود ببرید. بنابراین، از اینکه دیدیم به خوبی با سایر بخش‌های محیط اپل، مانند مجموعه‌های Photos یا iTunes شما ادغام می‌شود، چندان شگفت‌زده نشدیم.

تمامی به‌روزرسانی‌های Final Cut Pro از زمان انتشار آن رایگان بوده اند. برای مثال، آخرین نسخه در ماه می (10.6.3) ثبات و اطمینان را هنگام استفاده از کشیدن و رها کردن برای جایگزینی یک رابط، و هنگام کشیدن یک رابط بر روی یک کلیپ مرتبط بهبود می بخشد.

پس چرا نباید Final Cut Pro را انتخاب کرد ؟ خوب اگر از مک استفاده نمی کنید، صرفا” یک گزینه محسوب نمی شود. و با اینکه هیچ اشتراکی وجود ندارد، Final Cut Pro بسیار گران قیمت است. با این وجود، یک دوره آزمایشی رایگان 90 روزه دارد که بسیار سخاوتمندانه تر از دوره آزمایشی هفت روزه ارائه شده توسط Premiere Pro می باشد.

Corel VideoStudio Ultimate

بهترین نرم افزار ویرایش ویدیو برای کاربران کورل

مشخصات

  • پلتفرم: ویندوز
  • امکانات اصلی: جلوه های واقعی، تصحیح رنگ
  • دوره آزمایشی رایگان: 30 روز
  • مناسب برای: مبتدیان، کاربران کورل

اگر با نرم افزار تصویرسازی و طراحی گرافیکی Corel مانند Corel Painter آشنایی دارید و روش انجام کار آن را می پسندید، پس بهترین نرم افزار ویرایش ویدیو برای شما ممکن است Corel VideoStudio Ultimate باشد که از همان نوع رابط و رویکرد کلی بقیه نرم افزارهای آن برخوردار است.

به طور کلی، این نرم افزار ویرایش ویدیو مبتنی بر ویندوز یک گزینه مناسب برای کاربران مبتدی و معمولی محسوب می شود. هنگام بررسی آن، متوجه شدیم که رابط کاربری آن واضح و قابل فهم است، و ما آن را به هر فرد مبتدی مایل به شروع ویرایش ویدیویی، توصیه می کنیم. پس از تسلط بر اصول اولیه، می‌توانید امکانات قدرتمندتری مانند ردیابی حرکت، پشتیبانی 4K، پشتیبانی از ویدیوی واقعیت مجازی 360 درجه، مجموعه موسیقی، پشتیبانی از چند دوربین، ویرایش متن سه بعدی و هزاران افکت را امتحان کنید.

مطمئنا Corel VideoStudio Ultimate برای همه مناسب نیست. نحوه کار با لایه ها اندکی با رقبایی مانند Adobe Premiere Elements یا Pinnacle Studio تفاوت دارد و متوجه شدیم که اندکی مغایر با بقیه می باشد. اگر به نرم افزار ویرایش ویدیوی دیگری عادت ندارید، معمولا” مشکلی ایجاد نمی شود، اما در صورت عادت داشتن، ممکن است تنظیم آن برای شما دردسرساز باشد.

دلایل استفاده

  • ردیابی حرکت
  • ابزارهای 360 و 3D
  • درجه بندی قدرتمند رنگ
  • امکان توقف حرکت

دلایل اجتناب

  • رویکرد غیر معمول نسبت به لایه ها
  • امکانات صوتی محدود

 

Filmora

بهترین نرم افزار ویرایش ویدیوی انتخابی برای علاقمندان

مشخصات

  • پلتفرم: ویندوز، مک
  • امکانات اصلی: پشتیبانی از 4K، جلوه های داخلی و عناوین
  • دوره آزمایشی رایگان: بله (با واترمارک)
  • مناسب برای: علاقه مندان

اگر در زمینه ویرایش ویدیو مبتدی هستید یا فقط گاهی به ویرایش ویدیو نیاز دارید، Wondershare’s Filmora انتخابی عالی را با قیمت بسیار مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

هنگام بررسی آن متوجه شدیم که رابط کاربری آن نسبت به Premiere Elements یا Pinnacle Studio ساده‌تر و برای استفاده راحت‌تر است. از طرف دیگر، آزادی کمتری برای تنظیم دقیق ویرایش‌های خود خواهید داشت. بنابراین اگر دقت اولویت اصلی شماست، ممکن است نرم افزارهای رقیب را ترجیح دهید. با اینحال، درصورتیکه سرعت برای شما حائز اهمیت می باشد، احتمالا” Filmora بهترین گزینه انتخابی برای شما خواهد بود.

Filmora با تعداد زیادی عناوین داخلی، جلوه‌ها و فیلترهایی طراحی شده برای یوتیوبرها و کاربران رسانه‌های اجتماعی عرضه می شود. مجموعه ای از جلوه‌های صوتی و موسیقی بدون حق اشتراک برای تأثیرگذاری بر ویدیوهای شما وجود دارد، همچنین می‌توانید رسانه‌های خود را مستقیماً در این ابزار ضبط کنید.

جدیدترین نسخه (11.3) در ماه مه با تعدادی اصلاحات از جمله گفتار به متن، متن به گفتار، پشتیبانی از HDR، راهی آسان برای افزودن زیرنویس به ویدیوی و تصویرساز صوتی منتشر شد.

یک نسخه رایگان از Filmora نیز وجود دارد، اما همه ویدیوهای شما بر روی آن دارای یک واترمارک خواهد بود، بنابراین در واقع تنها برای یادگیری ویرایش ویدیو یا امتحان کردن ابزار کاربرد دارد. برای حذف واترمارک ها، باید یک طرح سالانه، یک طرح مادام العمر یکبار پرداخت، یا یک طرح نامحدود، که شامل دانلودهای نامحدود از یک مجموعه استوک و جلوه های جدید هر ماه می شود، را دریافت کنید.

دلایل استفاده

  • رابط کاربری ساده
  • جلوه های صوتی و موسیقی
  • جلوه های بصری و پوشش ها
  • ابزار عنوان و متن

دلایل اجتناب

  • به طور کلی ابتدایی
  • نامناسب برای کارهای دقیق
  • واترمارک با نسخه رایگان

 

Vimeo Create

بهترین نرم افزار ویرایش ویدیو برای ویدیوهای فوری اجتماعی

مشخصات

  • پلتفرم: مرورگر
  • امکانات اصلی: الگوها، محتوای استوک، رابط بصری
  • دوره آزمایشی رایگان: 30 روز
  • مناسب برای: مبتدیان

آیا نیازمند ساخت یک ویدیوی برای رسانه های اجتماعی هستید، اما هیچ تجربه ای در این زمینه ندارید؟ Vimeo با ارائه یک سرویس پولی به شما کمک می کند این کار را سریع و راحت در مرورگر وب خود بدون نیاز به مهارت خاصی انجام دهید. Vimeo Create طیف وسیعی از الگو‌های از قبل آماده‌ را ارائه می‌کند، بنابراین فقط کلیپ‌های خود را بکشید و رها کنید و سپس با استفاده از ابزارهای ساده تغییرات را اعمال نمائید. در صورت نداشتن محتوا، می‌توانید بصورت رایگان به میلیون‌ها ویدیو کلیپ، عکس و آهنگ‌های موسیقی دارای مجوز تجاری دسترسی داشته باشید.

هنگام بررسی Vimeo Create از میزان سادگی استفاده از رابط کاربری آن، شگفت زده شدیم. با وجود امکانات بسیار محدود– این مطمئناً ابتدایی‌ترین نرم‌افزار ویرایش ویدیو در لیست ما است –هر چیزی را که برای ساختن کلیپ‌های اجتماعی مورد نیاز است، پیدا کردیم. ما به‌خصوص اینکه چگونه می‌تواند ویدیوهایی با نسبت‌های ابعادی مختلف مانند مربع، افقی و عمودی برای پلتفرم‌های اجتماعی مختلف تولید نماید را دوست داشتیم.

استفاده از Vimeo Create رایگان است، اما برای ذخیره و اشتراک گذاری ویدیوی خود باید هزینه عضویت Vimeo Pro، Business یا Premium را بپردازید.

دلایل استفاده

  • الگو های مناسب
  • دسترسی به محتوای استوک
  • گزینه های خروجی اجتماعی
  • بدون نیاز به مهارت
  • مبتنی بر مرورگر

دلایل اجتناب

  • نیازمند عضویت
  • تنها امکانات ابتدایی را ارائه می دهد

 

پیشنهاد میشود مقاله ما در مورد بهترین برنامه های عکاسی حرفه ای  را مطالعه کنید: بهترین برنامه های عکاسی حرفه ای

نحوه انتخاب بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو

هنگام انتخاب بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو، بایستی عوامل مختلفی را مد نظر قرار دهید. اولین مورد این است که برای چه کاری می خواهید از آن استفاده کنید. آیا حرفه ای هستید، حتی اگر در این صنعت تازه وارد یا هنوز در حال تحصیل در این رشته می باشید، Premiere Pro Final Cut Pro یا Da Vinci Resolve بهترین انتخاب ها محسوب می شوند. اینها تنها ابزارهای موجود در لیست ما با طیف وسیعی از امکانات پیشرفته هستند که برای انجام درست کار خود، مانند ویرایش مولتی ترک، ردیابی حرکت، و درجه بندی رنگ پیشرفته، به آن ها نیاز دارید. با این اوصاف، در صورتیکه می خواهید در حین حرکت کار ویرایش را انجام دهید ممکن است نرم افزارهای دیگر به ویژه Premiere Rush برای بهینه سازی سریع مفید باشند.

اگر مبتدی هستید، ابزارهای حرفه ای احتمالاً به لحاظ پیچیدگی کمی گیج کننده خواهند بود. بهتر است از ابزارهای ساده‌تری مانند Premiere Elements، Pinnacle Studio یا Filmora بهره ببرید، که راه آسانی برای شروع کار ارائه می‌دهند. با کسب تجربه بیشتر در زمینه ویرایش، ممکن است به امکانات پیشرفته تری نیاز داشته باشید، به خصوص اگر محتوایی را برای رسانه های اجتماعی یا یوتیوب تهیه می کنید که باید واضح و شیک به نظر برسد. در این مرحله نرم افزارهای متوسطی مانند Corel VideoStudio Ultimate یا CyberLink PowerDirector 365 همان چیزی هستند که باید به دنبال آنها باشید.

از این گذشته، یکسری ملاحظات فنی نیز وجود دارند که بایستی مد نظر قرار گیرند. آیا می خواهید ویدیوها را در ویندوز یا مک یا سایر سیستم عامل ها مانند لینوکس، اندروید، iOS یا در مرورگر ویرایش کنید؟ به چه فرمت های خروج و چه مقدار وضوح نیاز دارید؟ (HD، 4K، 8K؟). در نهایت، بحث بودجه نیز مطرح می باشد. با وجود نسخه‌های رایگان نرم‌افزار ویرایش ویدیویی، برای باز کردن قفل تمام واترمارک‌ها، حذف تبلیغات و دریافت همه امکانات، معمولاً باید هزینه ای پرداخت کرد. برخی از نرم افزارهای ویرایش ویدیویی با پرداخت یکباره در دسترس هستند در حالی که برخی دیگر نیاز به اشتراک دارند، بنابراین این مسئله نیز ممکن است بر تصمیم شما تاثیر گذار باشد.

کدام نرم افزار برای ویرایش ویدیو بهتر است؟

Premiere Pro از Adobe

در حال حاضر، Premiere Pro از Adobe در صدر لیست بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو قرار دارد. این ابزار استاندارد صنعتی و مبتنی بر اشتراک، حرفه ای ها را هدف قرار می دهد و با ابزارهای پیچیده و قدرتمندی عرضه می شود. و با وجود جدیدترین امکانات منتشر شده در اکتبر 2021، مشخص است که Adobe تا چه حد به به‌روزرسانی و بهبود مستمر متعهد می باشد.

اگر یک علاقمند آماتور هستید، احتمالاً با انتخاب دوم ما یعنی CyberLink PowerDirector 365 راحت تر باشید. کار با آن ارزان‌تر و آسان‌تر است، و می‌توان آن را از طریق پرداخت یک‌باره خریداری کرد.

ساده ترین نرم افزار برای ویرایش فیلم ها چیست؟

اگر در دنیای ویرایش ویدیو تازه وارد هستید و از رایانه شخصی رومیزی یا مک استفاده می‌کنید، بهترین توصیه ما Premiere Elements است. این نسخه ساده‌شده پریمیر پرو، قدرتمندتر یوده، بنابراین یادگیری آن چندان دشوار نمی باشد و همچنین ارزان‌تر است. به علاوه بر خلاف اکثر ابزارهای Adobe، به جای اشتراک، با یک پرداخت قابل دسترس می باشند.

بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو برای موبایل چیست؟

اگر می‌خواهید ویدیوها را در تلفن یا تبلت خود ویرایش کنید، بررسی Premiere Rush را پیشنهاد می‌کنیم، که دسترسی به همه بخش‌های مهم‌ Premiere Pro را برای دستگاه‌های iOS و Android امکان پذیر می کند. رابط کاربری آن زیبا و ساده بوده، با آیکون ها و پنل های بزرگی که کلیک روی یک صفحه لمسی کوچک را ساده تر می کنند. همچنان طیف وسیعی از امکانات مفید مانند افزودن ویدیوها به جدول زمانی از طریق کشیدن و رها کردن و میکس با موسیقی را دریافت می‌کنید. این ابزار به خوبی با Premiere Pro نیز ادغام شده، بنابراین می‌توانید روی فیلم با همان رایانه رومیزی خود و به سرعت کار کنید.

بهترین ویرایشگر ویدیویی رایگان کدام است؟

اگر بودجه شما محدود است، راهنمای ما برای بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو رایگان گزینه های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. اما به یاد داشته باشید که بسیاری از این ابزارها دارای محدودیت‌های جدی، مانند تبلیغات، واترمارک یا امکانات محدود می باشند.

یک جایگزین برای این ابزارهای رایگان اما معیوب، انتخاب نسخه آزمایشی رایگان یکی از گزینه های پولی است که در بالا فهرست نموده ایم. این به شما امکان بررسی گزینه ها را قبل از تصمیم گیری می دهد. فقط فراموش نکنید اگر نمی خواهید هزینه ای پرداخت کنید، دوره آزمایشی خود را کنسل نمائید.

سوالات متداول

ویرایش ویدیو چقدر سخت است؟

یادگیری ویرایش ویدیویی چیزی نیست که از آن واهمه داشته باشید. اگر تا به حال از هر نوع اپلیکیشنی در وب یا موبایل استفاده کرده اید، قادر به استفاده از نرم افزار ویرایش ویدیویی نیز خواهید بود. فقط باید با توجه به اصول اولیه شروع کرده و مهارت های خود را در آنجا تقویت کنید. در صورت استفاده از هر نوع نرم‌افزار ویرایش ویدیویی، آموزش‌های آنلاین زیادی برای شروع کار وجود دارند و اغلب بهترین‌ موارد توسط خود سازندگان و بصورت رایگان ارائه می‌شوند.

اکثر یوتیوبرها برای ویرایش ویدیوهای خود از چه چیزی استفاده می کنند؟

براساس تجربه شخصی، محبوب ترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو در بین یوتیوبرها iMovie، Final Cut Pro و Premiere Pro هستند. iMovie یک انتخاب متداول در میان کاربران مبتدی و یوتیوبرهای معمولی محسوب می شود، چون رایگان است، از قبل بر روی دستگاه های اپل نصب شده و هر آنچه را که برای ویرایش اولیه نیاز دارید، انجام می دهد. با این حال، اگر اندروید دارید، Adobe's Premiere Rush توصیه می شود. در ضمن، یوتیوب‌برهای حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای به موارد پیچیده‌تر نیاز دارند و بنابراین اکثراً Premiere Pro یا Final Cut Pro را انتخاب می‌کنند. برای دریافت جزئیات بیشتر، بهترین نرم افزار ویرایش ویدیو برای یوتیوب را مطالعه کنید.

نحوه ویرایش یک ویدیو برای TikTok

برای ویرایش ویدیوها برای تیک تاک لازم نیست که حرفه ای باشید و به نرم افزار ویرایش ویدیویی نیز نیاز ندارید. خود برنامه تیک تاک هر چیزی را که برای خلق ویدیوی خود نیاز دارید، از جمله ویرایش فیلم، افزودن افکت‌ها و انتقال‌ها، افزودن موسیقی یا سایر کلیپ‌های صوتی، و ارسال آن به تی تاک را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بهترین کامپیوتر برای استفاده از نرم افزار ویرایش ویدیویی چیست؟

در صورت استفاده از نرم‌افزارهای پیشرفته و حرفه‌ای ویرایش ویدیو مانند Final Cut Pro یا Premiere Pro، به یک رایانه کاملاً قدرتمند نیاز دارید تا بهترین بهره را از آن ببرید. به عقیده ما، در حال حاضر iMac (24 اینچ، 2021) به لطف پردازنده فوق سریع و نمایشگر فوق العاده 5/4K، بهترین رایانه رومیزی برای ویرایش ویدیویی می باشد. از طرف دیگر، در صورت نیاز به یک صفحه نمایش بزرگتر، iMac (27 اینچ، 2020) منابع قدرتمندی را که برای ویرایش سریع و مناسب ویدیویی مورد نیاز است در اختیار شما قرار می دهد. با این حال، اگر ترجیح می دهید از ویندوز استفاده کنید، Surface Studio 2 با صفحه نمایش لمسی 28 اینچی فوق العاده توصیه می شود که وضوح 4500 x 3000 پیکسل داشته و به شما امکان تغییر پروفایل های رنگی را از sRGB به DCI-P3 می دهد. برای جزئیات بیشتر، به مقاله ما در مورد بهترین کامپیوتر برای ویرایش ویدیویی مراجعه کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا