بهترین انتخاب

بهترین پرینترهای قابل حمل سال 2024 به همراه مزایا و معایب

بهترین پرینترهای قابل حمل امکان چاپ را در منزل، محل کار و سفر برای شما فراهم می کنند.

printer

مقدمه

به مقاله بهترین پرینترهای قابل حمل مسیر انتخاب خوش آمدید. با وجود پپرینترهای کوچک قابل حمل در هر جا، چه در سفر کاری یا در حال استراحت در کنار ساحل باشید، امکان گرفتن پرینت وجود دارد. با ترکیب قابلیت چاپ در یک دستگاه جمع و جور که می توان آن را در کیف لپ تاپ یا کوله پشتی قرار داد، قادر به چاپ اسناد و عکس ها در هر زمان و هر مکانی خواهید بود. با اتصال Wi-Fi و اغلب یک باتری اختیاری، پرینتر همراه به شما برای گرفتن پرینت حتی دور از پریز، آزادی عمل می دهد.

انتخاب بهترین پرینترهای قابل حمل

اکثر پرینترهای قابل حمل کوچک هستند و با وزن کمتر از 5 پوند تولید می شوند. حتی بسیاری از پرینتر پورتابل با باتری های قابل شارژ و شارژرهای خودرو برای استفاده در مسافرت عرضه می شوند. علی رغم سایز کوچک، بسیاری از مدل های قابل حمل، پرینت تمام صفحه را با همان فناوری مشابه پرینتر جوهرافشانی که به آن عادت دارید ارائه می دهند. حتی بسیاری از آنها توانایی اسکن و کپی دارند تا عملکرد کامل را حتی زمانی که دور از محل کار خود هستید به شما ارائه دهند.

چند مدل، قابلیت حمل را با اتخاذ فناوری‌های غیر معمول تر، مانند چاپ حرارتی در سیاه و سفید، یا انتقال برخی عملکردها (مانند اسکن و کپی اسناد) به دستگاه دیگری مانند تلفن هوشمند، افزایش می‌دهند. اما نتیجه نهایی یکسان می باشد و به شما امکان پرینت سریع را می دهد. در این مقاله ما سعی کرده ایم بهترین پرینترهای قابل حمل را به شما معرفی کنیم تا انتخاب درست و دقیقی داشته باشید.

بهترین پرینترهای قابل حمل

به طور کلی بهترین پرینتر قابل حمل، HP OfficeJet 250 است. عملکرد سریع آن در کل عالی می باشد و کیفیت تصویر آن پیوسته بالاست. به علاوه، علیرغم طراحی جمع و جور، کپی های فوق العاده و اسکن های باکیفیتی می گیرد.

Canon Pixma TR150 کیفیت چاپ مشابهی را با یک قیمت مناسب تر فراهم می کند، و با وجود امکان تنها پرینت گرفتن، و بدون قابلیت کپی یا اسکن، قیمت را پایین تر نگه می دارد. این قطعاً مدل محبوب ما برای چاپ قابل و حمل مقرون به صرفه محسوب می شود. و برای همین در لیست بهترین پرینترهای قابل حمل ما جای گرفته است.

با این حال، چهار مدل دیگر، هر کدام چیز جالب توجهی را ارائه می دهند که ارزش بررسی دارد. در این جمع بندی، Canon Pixma iP110 طول عمر باتری بالا و کمترین هزینه جوهر در هر صفحه را نشان می دهد. Epson WorkForce EC-C110 سبک و دارای یک LCD کوچک و دکمه های کنترل چهار طرفه می باشد. Brother PocketJet 773 محکم، بسیار سبک و جمع و جور است و می تواند روی یک رول کاغذی پیوسته پرینت بگیرد. HP Tango X با ظاهری شیک در پرینت گرفتن سریع می باشد. پیشنهاد می کنم تا انتخاب با مقاله بهترین پرینترهای قابل حمل همراه باشید. اگر تمایل دارید می توانید مقاله راهنمای خرید پرینتر ما رو نیز مطالعه کنید تا اطلاعات کاملی در مورد پرینتر های کسب کنید.

HP OfficeJet 250

روی هم رفته بهترین پرینتر قابل حمل

مشخصات

  • نوع پرینتر: جوهر افشان
  • امکانات: چاپ، کپی، اسکن
  • صفحه نمایش: صفحه نمایش 6/2 اینچی لمسی رنگی
  • جوهر: دو کارتریج (سیاه و سه رنگ)
  • اتصال: USB 2.0، Wi-Fi، Wi-Fi Direct
  • هزینه هر صفحه: 9 سنت (سیاه)، 23 سنت (رنگی)
  • هزینه هر صفحه (پربازده): 7/6 سنت (سیاه)، 3/17 (رنگی)
  • سایز مسافرتی (W * D * H): 15 * 8/7 * 6/3
  • وزن مسافرتی (با باتری): 7/6 پوند
  • عمر باتری: 225 صفحه

این HP OfficeJet 250 کارهایی را که می توانید در لحظه انجام دهید، به حداکثر می رساند، علاوه بر سرعت بالای پرینت، کپی و اسکن سریع را– با کیفیت تصویر کلی بالایی ارائه می دهد. این پرینتر پورتابل گران قیمت می باشد ، اما ویژگی ها و عملکرد زیادی را در یک بسته فشرده ارائه می دهد. بدیهی ترین مزیت آن یک صفحه نمایش لمسی رنگی بزرگ 6/2اینچی است که کارکردن با آن را آسان می کند.

با اینحال بهترین ویژگی آن یک تغذیه کننده سند کوچک و خودکار 10 صفحه ای برای کپی و اسکن میباشد. این تنها پرینتر قابل حمل مورد آزمایش ماست که امکانات کپی و اسکن را ارائه می‌دهد، اما بدون اسکنر تخت، پرینتر کاغذ را از طریق دستگاه OfficeJet برای اسکن و کپی دریافت می کند. اسکن‌ها همیشه مرتب نبوده، و انحنای 60 درجه‌ای مسیر کاغذ باعث نگرانی من در مورد آسیب دیدن احتمالی عکس‌ها می شود. اما وجود قابلیت اسکن و کپی سریع ارزش خرید را دارد.

بهترین پرینترهای قابل حمل

دلایل خرید

  • تغذیه خودکار اسناد
  • قابلیت پرینت، اسکن و کپی سریع
  • کارتریج پر بازده هزینه صفحه رنگی را کاهش می دهد

دلایل اجتناب

  • عمر باتری می توانست بهتر باشد
  • تا حدودی برای یک پرینتر قابل حمل بزرگ و سنگین می باشد

 

OfficeJet 250 ، متن را بسیار سریع از رایانه شخصی با سرعت 9 صفحه در دقیقه چاپ می کند. در انواع باتری خور، متن با سرعت 7 صفحه در دقیقه چاپ می شود. OfficeJet 250، همچنین PDF شش صفحه ای متن و گرافیک رنگی ما را با سرعت 1:57 در مقایسه با مقدار میانگین 2:27 پرینت می گیرد. چاپ عکس نیز بسیار سریع می باشد. یک عکس گلاسه 4 در 6 اینچی در تنظیمات پیش‌فرض تنها در 6/37 ثانیه و در تنظیمات با کیفیت بالا در کمتر از 50 ثانیه چاپ می‌شود. نزدیک ترین رقیب آن یعنی HP Tango X، در 1:15 پرینت می گیرد. OfficeJet همچنین در هنگام چاپ از آیفون سریعتر بوده و در 9/42 ثانیه عکس را چاپ می کند.

سرعت کپی و اسکن نیز بالاست و در 5/19 ثانیه یک کپی رنگی آماه می‌شود، در حالیکه در مدل جوهرافشان‌های رومیزی زمان  میانگین 7/28 ثانیه می باشد. OfficeJet یک کپی سیاه و سفید را در 1/13 ثانیه در مقایسه با میانگین 16 ثانیه ای نوع رومیزی آماده می کند. اسکن رنگی 600 dpi به JPEG را در 1 دقیقه و 21 ثانیه و اسکن سیاه و سفید 300 dpi به PDF را در 1/20 ثانیه انجام می دهد (متوسط 11 ثانیه در مدل های دسکتاپ).

بهتر از همه اینکه سرعت با هیچ تغییری در کیفیت تصویر همراه نبود. پرینت های عکس با کیفیت بسیار بالا دارای رنگ های زنده و بخوبی اشباع شده، تغییرات تدریجی دلپذیر و جزئیات بسیار ظریف بودند. اسناد متنی پرینت شده با حروف و لبه های تیره کاملاً واضح به نظر می رسند. گرافیک بر روی کاغذ پرینتر ساده نیز به همان اندازه فوق العاده می باشد. اسکن‌ اسناد دقیق به نظر می‌رسد و تنها در لبه های متن وضوح اندکی کم می شود. اسکن عکس ها عالی، دارای رنگ های دقیق و جزئیات فراوان بود.

HP OfficeJet امکان پرینت از موبایل و فضای ابری را ارائه می دهد، اما یکسری از خصوصیات عجیب نیز وجود دارد. استفاده از برنامه HP Smart iPhone مشکل ساز بود، این برنامه یک فایل.doc پنج صفحه ای را به یک سند چهار صفحه ای تبدیل کرد، در حالی که نسخه docx مجدداً در شش صفحه فرمت شد. عکس های چاپ شده از سرویس ذخیره سازی فضای ابری Box به طور کامل چاپ نشدند. تقریباً دو سوم عکس چاپ می‌شد، اما بقیه کاغذ خالی می‌ماند.

هزینه جوهر برای چاپ اسناد متنی در پرینترهای قابل حمل تقریباً متوسط و 9 سنت برای هر صفحه می باشد. در کارتریج‌های استاندارد، هزینه هر صفحه رنگی بالا و برای هر صفحه 23 سنت است. با استفاده از کارتریج‌های پر بازده، می‌توانید این هزینه را به 3/17 سنت کاهش دهید، هرچند این مقدار هنوز بالاتر از 5/15 سنت برای هر صفحه رنگی است که در Canon iP110 هنگام استفاده از کارتریج‌های استاندارد دریافت می‌کنید. می‌توانید با استفاده از HP Instant Ink ، و سرویس اشتراک HP برای شارژ جوهر از طریق پست، بیشتر در هزینه ها صرفه جویی نمائید.

Canon Pixma TR150

بهترین قیمت پرینتر قابل حمل

مشخصات

  • نوع پرینتر: جوهر افشان
  • امکانات: چاپ
  • صفحه نمایش: صفحه نمایش 4/1 اینچی تک رنگ OLED
  • جوهر: دو کارتریج (سیاه و سه رنگ)
  • اتصال: USB 2.0، Wi-Fi، Wi-Fi Direct
  • هزینه هر صفحه: 5/7 سنت (سیاه)، 8/14 سنت (رنگی)
  • هزینه هر صفحه (بازدهی بالا): در دسترس نیست
  • سایز مسافرتی (W * D * H): 7/12 * 3/7 * 6/2
  • وزن مسافرتی (با باتری): 1/5 پوند
  • عمر باتری: 330 صفحه

یکی از بهترین پرینترهای قابل حمل مورد علاقه ما Canon Pixma TR150، یک جوهر افشان جمع و جور که به اندازه کافی برای حمل در کوله پشتی کوچک می باشد، اما همچنان امکان چاپ عالی اسناد و عکس را فراهم می کند. Pixma TR150 با سیستم جوهر دو کارتریج و چاپ اسناد متنی، گرافیکی و حتی عکس‌های گلاسه، انتخاب خوبی برای چاپ قابل حمل محسوب می شود. این دستگاه فاقد قابلیت کپی یا اسکن می باشد، اما با قیمت 199 دلار، یک گزینه عالی و مقرون به صرفه است.

یک باتری اختیاری هنگامیکه از پریز دور هستید به شما امکان استفاده از آن را می دهد، اما حتی بدون آن، Canon Pixma TR150 یکی از قابل حمل ترین و مناسب ترین پرینترهای موجود برای مسافرت می باشد که وزن کمتری نسبت به HP OfficeJet 250 داشته و گزینه صرفا”چاپ مقرون به صرفه تری ارائه می دهد.

بهترین پرینترهای قابل حمل Canon Pixma TR150

دلایل خرید

  • هزینه پائین جوهر
  • چاپ عکس های جذاب
  • بسته باتری اختیاری

دلایل اجتناب

  • صفحه نمایش OLED تک رنگ و کوچک

 

ابعاد یک Pixma TR150 جمع و جور در حالت بسته 7/12 * 3/7 * 6/2 اینچ و تنها دارای 5/4 پوند وزن می باشد – و وزن آن با یک باتری اختیاری متصل تنها به 1/5 پوند می رسد. تا زمانی که نیازی به اسلات کارت نداشته باشید، به ابعاد بزرگتری باز می شود و یک سینی کاغذ 50 صفحه ای، یک کنترل پنل اولیه و اتصالات فراوانی را در خود جای می دهد.

همچنین سرعت پرینت عالی 8/7 صفحه در دقیقه، یا 5 صفحه در 7/38 ثانیه را ارائه می دهد.

علاوه بر قابلیت جابجایی عالی، Pixma TR150 قابل حمل عکس‌های باکیفیت را سریع‌تر از سایر پرینترهای همراه رقیب آماده می کند و رنگ‌ها و جزئیات را بصورت عالی ارائه می‌دهد. همچنین قادر به چاپ عکس‌های بزرگ‌تر است، اما بر خلاف برخی از موارد محبوب برای چاپ عکس، قابلیت کپی یا اسکن وجود ندارد. شما یک پرینتر قابل حمل با ساخت محکم و باتری اختیاری و حتی پشتیبانی از Amazon Alexa و کنترل‌های صوتی Google Assistant را دریافت می‌کنید، اما ما آن را به خاطر عکس‌های عالی و هزینه پایین جوهر می پسندیم.

پیشنهاد میشود راهنمای خرید و انتخاب ما در مورد پرینترهای سه بعدی مطالعه کنید: راهنمای خرید پرینتر سه بعدی

Epson WorkForce EC-C110

بهترین پرینتر قابل حمل تجاری

مشخصات

  • نوع پرینتر: جوهر افشان
  • امکانات: چاپ
  • صفحه نمایش: LCD رنگی 4/1 اینچی
  • جوهر: دو کارتریج (سیاه و سه رنگ)
  • اتصال: بی سیم، Wi-Fi Direct
  • هزینه هر صفحه: 8/8 سنت (سیاه)، 8/17 سنت (رنگی)
  • سایز مسافرتی (W x D x H): 2/12 * 3/6* 4/2 اینچ
  • وزن مسافرتی (با باتری): 5/3 پوند
  • عمر باتری: 100 صفحه سیاه و سفید / 50 صفحه رنگی

از بین لیست بهترین پرینترهای قابل حمل چهار مدل مجهز به باتری، Epson WorkForce EC-C110 کم هزینه ترین آنها محسوب می شود. این پرینتر همراه تحت عنوان WorkForce، توسط خرده فروشان تجهیزات تجاری به فروش می رسد و احتمالا” بهترین پرینتر قابل حمل برای کاربران تجاری باشد. با وزن 5/3 پوند از میان مدل‌های جوهرافشان بیان شده در اینجا، سبک‌ترین آن ها محسوب می شود.

درب دستگاه را بلند کرده و به عقب تکیه دهید تا بعنوان سینی ورودی 20 برگی مورد استفاده قرار گیرد. با انجام این کار، یک LCD رنگی کوچک 4/1 اینچی و دکمه های کنترل چهار طرفه نمایان می شود. پرینت ها از یک شکاف در پانل جلویی بیرون می آیند. می توانید از LCD و دکمه ها برای تغییر تنظیمات، پیکره بندی Wi-Fi و سایر موارد استفاده کنید. همچنین برای تأیید سایز کاغذ به آنها نیاز دارید، کاری که در هر بار پر کردن کاغذ از من خواسته می‌شد انجام دهم.

Epson WorkForce EC-C110

دلایل خرید

  • کیفیت تصویر بالا
  • LCD رنگی کار کردن با آن را آسان می کند
  • هزینه رنگ برای هر صفحه کمتر از مقدار میانگین

دلایل اجتناب

  • عمر کوتاه باتری
  • سرعت چاپ کمتر از حد متوسط
  • چاپ آهسته عکس از iOS

 

سرعت چاپ EC-C110 کمتر از میزان میانگین بود. در مقایسه با میانگین 9/6 صفحه در دقیقه، متن با سرعت 8/5 صفحه در دقیقه چاپ می شود. کار با باتری، EC-C110 را به طور قابل توجهی کند می کند: سرعت چاپ متن به 4/3 صفحه در دقیقه کاهش می یابد. PDF شش صفحه‌ای ما از متن ترکیبی و گرافیک‌های رنگی را کندتر از هر جوهر افشان دیگری در این جمع‌بندی، با سرعت ۳:۱۶ یا 8/1 صفحه در دقیقه می‌گیرد. مقدار میانگین 4/2 ppm بود.

EC-C110 یک عکس را با تنظیمات پیش فرض رایانه از طریق USB با سرعت 1:11 پرینت می گیرد. پرینت با وضوح بالا سرعت EC-C110 را به 3:59 کاهش داد. چاپ از طریق Wi-Fi Direct و تنظیمات با کیفیت از آیفون به شدت کند بود و پرینت یک عکس 5:28 طول می کشید. چاپ عکس فوری دوم تقریباً 7 دقیقه زمان برد.

روی هم رفته کیفیت پرینت بالا بود. هر چند لبه های حروف از نزدیک کمی درهم به نظر می رسیدند اما متن تیره و واضح می باشد. گرافیک رنگی با رنگ های طبیعی و جزئیات واضح در چاپ و عکس های براق بسیار فوق العاده دیده می شد.

هزینه پرینت هر صفحه بهتر از مقدار میانگین در پرینترهای قابل حمل می باشد. هزینه های تخمینی برای هر صفحه متن 8/8 سنت برای و 8/17 سنت برای انواع رنگی است.

هنگام تلاش برای چاپ عکس‌های 4 در 6 اینچی از رایانه شخصی ویندوز 10، با مشکل مواجه شدم. در درایور چاپ، خطای: «عکس روی کاغذ انتخابی قرار نمی‌گیرد» ظاهر شد. پرسش‌های متداول آنلاین کمکی نکرد، اما تغییر سایز پیش‌فرض کاغذ به 4-*-6 در اولویت‌های چاپ ویندوز 10 مشکل را حل کرد.

هنگام چاپ با آیفون، EC-C110 تمایل به قطع اتصال Wi-Fi Direct قبل از پایان چاپ داشت. به نظر می رسد تنظیم مجدد اتصال و وارد کردن مجدد رمز عبور این مشکل را حل کند.

چاپ از فضای ابری ممکن است همیشه بدون اشکال نباشد. اپلیکیشن Epson iOS متن را در فایل‌های.doc که از Box، سرویس ذخیره‌سازی آنلاین باز می‌شود، دوباره مرتب می‌کند، و یک سند پنج صفحه‌ای را به یک آرایش مجدد هفت صفحه‌ای در می آورد که ارزش یک جلسه کاری را ندارد.

این مدل Epson WorkForce هزینه‌های کمتر از میانگین را برای هر صفحه، اتصال Wi-Fi Direct، LCD و دکمه‌های کنترل پنل را ارائه می‌کند، اما عمر پائین باتری و سرعت چاپ پایین‌تر از حد متوسط جذابیت آن را کاهش می دهند.

Brother PocketJet 773

بهترین پرینتر قابل حمل برای تحرک

مشخصات

  • نوع پرینتر: حرارتی مستقیم
  • امکانات: چاپ
  • نمایشگر: ندارد
  • جوهر: N/A (از کاغذ حرارتی استفاده می کند)
  • اتصال: USB 2.0، Wi-Fi، Wi-Fi Direct
  • هزینه هر صفحه: 3/10 سنت (فقط سیاه)
  • سایز مسافرتی (W x D x H): 10 *2/2 * 2/1اینچ
  • وزن مسافرتی (با باتری): 1/1 پوند
  • عمر باتری: 600 صفحه

Brother PocketJet 773 روشی مناسبی را برای چاپ اسناد در یک دستگاه بسیار جمع و جور ارائه می دهد. این مدل کوچکترین و سبک ترین پرینتر در این مجموعه محسوب می شود. به عنوان یک پرینتر حرارتی مستقیم، فقط به صورت سیاه و سفید پرینت می گیرد و به جای کاغذ استاندارد پرینتر از کاغذ واکنشگرحرارتی ویژه ای استفاده می کند. روی کاغذهای عکاسی پرینت نمی گیرد. چون از کارتریج جوهر استفاده نمی کند، لازم نیست نگران تمام شدن جوهر باشید. و به همین دلیل در لیست بهترین پرینترهای قابل حمل ما جای گرفته است.

PocketJet 773 که برای کار در محیط هایی مانند ماشین گشت پلیس (که یک پایه برای آن وجود دارد) طراحی شده، علاوه بر ورقه های خاص، با کاغذ رول و کاغذ تاشو نیز کار می کند. لوازم جانبی شامل جاهایی برای کاغذ رول و کاغذ تاشو و آداپتور فندک می باشند.

 Brother PocketJet 773

دلایل خرید

  • جمع و جور و ساخت محکم
  • با رول کاغذی پیوسته کار می کند
  • آپشن های جانبی فراوان

دلایل اجتناب

  • محدود به چاپ سیاه و سفید با قابلیت گرافیکی محدود
  • سرعت پایین چاپ
  • گران بودن کاغذ حرارتی

 

PocketJet 773 اسناد متنی را از یک رایانه شخصی با حروف تیره با لبه‌های بسیار واضح پرینت می گیرد، با این حال، مقداری از متن‌ در اطراف لبه‌ها موجدار به نظر می‌رسد، که یادآور پرینتر ماتریس نقطه‌ای است. کیفیت متن در اسناد متنی چاپ شده از آیفون نیز پایین بود. گرافیک (تبدیل شده به سیاه و سفید)، با نوار بندی واضح و سایه های سیاه مسطح بسیار پیکسل دار به نظر می رسد. گاهی اوقات، PocketJet صفحات را بصورت کج یا ناقص برش داده شده، پرینت می گیرد. این ممکن است به دلیل پیروی از چاپ سریع در یک صفحه جدید باشد (شما باید هر بار یک برگه را وارد کنید).

PocketJet 773 کندتر از سایر پرینترهای جوهرافشان همراه مورد بررسی ما، پرینت می گیرد. و کندترین مدل در چاپ سند متنی پنج صفحه ای ما می باشد (1:02). همچنین در چاپ متن شش صفحه ای ترکیبی و گرافیکی PDF ما، (3:46)، حتی در پرینت سیاه و سفید ( مدل های جوهرافشان آن را به صورت رنگی پرینت می گرفتند).کندترین مورد بود.

 هنگام خرید آنلاین این پرینتر مراقب باشید، زیرا معمولاً تنها و بدون کابل برق یا باتری مورد نیاز برای تغذیه آن به فروش می رسد.

کاغذ هم ارزان نمی باشد. پرینترهای حرارتی به کاغذ حرارتی ویژه ای نیاز دارند که صد برگ از آن معادل 99/13 دلار و یا 14 سنت در هر صفحه قیمت دارد. اما اگر با کاغذ تاب دار یا کاغذ تا شده مشکلی ندارید، گزینه‌هایی برای شما وجود دارند. رول کاغذ حرارتی 600 برگه، هزینه پرینت را به 3/10سنت در هر صفحه کاهش می دهد. هزینه کاغذ تاشو برای هر صفحه 5/9 سنت می باشد. در مقابل، در پرینترهای جوهر افشان رومیزی با کارتریج های استاندارد هزینه هر صفحه متن به طور متوسط 7/7 سنت و با کارتریج های پربازده 9/5 سنت می باشد.

قیمت این پرینتر حرارتی کوچک بالا می باشد. اما اگر برای تهیه فوری اسناد ضروری و سریع، بدون ترس از اتمام جوهر، به یک پرینتر مستحکم و منحصر به فرد نیاز دارید، PocketJet 773 گرینه مناسبی برای شروع محسوب می شود.

اگر می خواهید پرینتر خود را ویندوز 10 در شبکه به اشتراک بگذارید مقاله ما در مسیر انتخاب مطالعه کنید: اشتراک گذاری پرینتر در ویندوز 10

HP Tango X

یک پرینتر قابل حمل مناسب برای پرینت های سریع و با کیفیت

مشخصات

  • نوع پرینتر: جوهر افشان
  • امکانات: چاپ (اسکن و کپی از طریق اپلیکیشن تلفن هوشمند)
  • نمایشگر: ندارد
  • جوهر: دو کارتریج (سیاه و سه رنگ)
  • اتصال: بی سیم، Wi-Fi Direct
  • هزینه هر صفحه: 5/8 سنت (سیاه)، 8/21 سنت (رنگی)
  • هزینه هر صفحه (پربازده): 7 سنت (سیاه)، 1/18 سنت (رنگی)
  • سایز مسافرتی(W * D * H): 3/15 * 7/9* 6/3 اینچ
  • وزن مسافرتی: 5/7 پوند
  • عمر باتری : N/A

آخرین مدل لیست بهترین پرینترهای قابل حمل HP Tango X پرینتر کوچکی می باشد که برای مصارف خانگی و با قابلیت حمل ساخته شده است. این پرینتر تنها با وزن 5/7 پوند در مقایسه با بیشتر مدل‌های رومیزی سبک است، و کمتر از یک پوند سنگین‌تر از مدل HP OfficeJet 250 می باشد. هم چنین فاقد پورت USB بوده و فقط بصورت بی سیم در دسترس می باشد. علاوه براین برخلاف سایر پرینترهای قابل حمل، Tango X گزینه باتری را ارائه نمی دهد.

همانند سایر پرینترهای قابل حمل، Tango X به جای سینی خروجی، تنها یک شیار خروج دارد. بعلت نداشتن صفحه نمایش یا کنترل پنل, برای استفاده از این پرینتر قابل حمل به رایانه شخصی یا گوشی هوشمند نیاز دارید.

HP Tango X

دلایل خرید

  • کیفیت چاپ بالا
  • سرعت چاپ بالا
  • طراحی شیک

دلایل اجتناب

  • فاقد LCD برای عملکرد مستقل
  • کیفیت ضعیف کپی/اسکن از برنامه گوشی هوشمند
  • هزینه بالاتر از متوسط جوهر

 

Tango X به سرعت پرینت می گیرد. این مدل سند متنی پنج صفحه‌ای ما را در 8/30 ثانیه (یا 7/9 صفحه در دقیقه) پرینت گرفت که سریع‌ترین زمان برای یک پرینتر قابل حمل محسوب می شود. همچنین با بهترین زمان تحویل برای PDF شش صفحه‌ای ترکیبی گرافیک و متن، آن را در 1 دقیقه و 47 ثانیه یا 4/3صفحه در دقیقه آماده کرد. سرعت پرینت آن برای یک عکس 4 در 6 اینچ با وضوح بالا از یک PC با زمان 1 دقیقه و 15 ثانیه بالا بود،، اگرچه OfficeJet 250 از آن بهتر می باشد. به همین نحو، یک کاغذ گلاسه 4-*-6 از گوشی هوشمند را در مدت زمان قابل قبول 1 دقیقه و 7 ثانیه چاپ کرد، اما OfficeJet 250، 25 ثانیه سریعتر می باشد.

کیفیت چاپ بصورت معقولی بالا بود. اسناد متنی با حروف تیره با لبه های واضح پرینت گرفته شدند. گرافیک حاوی جزئیات زیادی بود و رنگ ها طبیعی و زنده به نظر می رسیدند. عکس های چاپ شده بر روی کاغذ گلاسه نیز به همین اندازه فوق العاده بودند.

با این حال، کپی و اسکن نقطه ضعف Tango X می باشند. Tango X برای گرفتن عکس در برنامه HP Smart و سپس چاپ آن به یک گوشی هوشمند متکی است که در واقع به مفهوم معمول کپی یا اسکن نمی باشد. با بررسی این امکانات بر روی گوشی اندروید و آیفون، مشخص شد که کیفیت آن به پای یک دستگاه کپی و اسکنر واقعی مانند آنچه در OfficeJet 250 این شرکت تعبیه شده، نمی رسد.

هزینه چاپ متن در هر صفحه 5/85 سنت و کمتر از میانگین هزینه در سایر پرینترهای قابل حمل می باشد. با این حال، هزینه هر صفحه رنگی 8/21 سنت و بالاتر از میانگین است، اگرچه می توانید با استفاده از کارتریج های پر بازده آن را به 1/18 سنت کاهش دهید.

به دلیل نداشتن آپشن باتری، قابلیت‌های Tango X همراه محدود می باشند، اما هنوز هم بسیار قابل حمل است. فقط بهتر است بعنوان یک پرینتر تک کاره به جای یک دستگاه چند منظوره مجهز به تلفن هوشمند در نظر گرفته شود.

برای  خرید و انتخاب بهترین پرینتر های لیزری می توانید مقاله ما در مسیر انتخاب را مطالعه کنید: بهترین پرینتر های لیزری

نحوه انتخاب بهترین پرینتر قابل حمل

هنگام انتخاب بهترین پرینتر قابل حمل، بایستی چند فاکتور کلیدی، مانند چگونگی استفاده از پرینتر، نیازهای چاپ اسناد خود و اینکه چه سطحی از قابل حمل بودن دستگاه برای شرایط شما مناسب است را مد نظر قرار دهید.

نیازهای چاپ

آیا به چاپ رنگی یا حتی قابلیت چاپ عکس نیاز دارید؟ تمام پرینترهای ذکر شده در بالا از نوع مدل های جوهرافشان هستند، بجز Brother PocketJet 773 که یک پرینتر حرارتی مستقیم بوده و تنها بصورت پرینت سیاه و سفید می گیرد. HP OfficeJet 250 تنها مدل با قابلیت تغذیه خودکار اسناد برای کپی و اسکن می باشد.

قابلیت حمل

قابلیت حمل تا حد زیادی به سایز و وزن دستگاه بستگی دارد. HP Tango X با سایز 3/15 * 4/24 * 2/10 اینچ (W x D x H) هنگام چاپ و وزن 5/7 پوند، بزرگترین مدل در این گروه محسوب میشود. در حالیکه، Brother PocketJet 773، با وزن یک پوند یک پرینتر کوچک می باشد. با ابعاد * 2/2 * 2/1 اینچ (W * D * H)، جمع و جور بوده و بسیار بعید به نظر می رسد، حتی در محیط های تنگ، مانند ماشین دست و پا گیر باشد.

باتری

یکی از موارد مهمی که در انتخاب بهترین پرینترهای قابل حمل باید در نظر گرفت باتری می باشد. اکثر آنها دارای باتری های اختیاری می باشند که به شما امکان پرینت را حتی زمانی که هیچ پریز برقی برای استفاده وجود ندارد، می دهند. این لوازم جانبی باید علاوه بر خود پرینتر خریداری شوند، بنابراین متناسب با آنها برای خرید خود برنامه ریزی کنید. بسیاری از این پرینترها با گزینه‌های شارژر خودرو نیز عرضه می شوند که برای استفاده در وسیله نقلیه در حین برقراری تماس‌های فروش یا چاپ در طول یک سفر کاری مناسب هستند.

عملکردها

اکثر این مدل های قابل حمل از نوع پرینترهای تک کاره می باشند. آنها برای داشتن یک اسکنر تحت به منظور کپی و اسکن بسیار کوچک هستند. با این حال، یکی از مدل‌ها یعنی HP OfficeJet 250، دارای قابلیت اسکن و کپی هم می باشد. این پرینتر یک درپوش کوچک دارد که با خم کردن آن به سمت جلو یک تغذیه کننده خودکار سند باریک نمایان می شود. علاوه بر این، HP Tango X عملکردهایی را که HP «کپی» و «اسکن» می نامد از طریق اپلیکیشن هوشمند HP Smart ارائه می دهد. با این حال، همه اینها در واقع به این امر اشاره دارند که می توانید از گوشی خود برای گرفتن عکس (یا «اگر بخواهید» «اسکن») از یک سند و سپس چاپ آن (یا «کپی»، به اصطلاح HP Smart) استفاده کنید. همانطور که در نقد کامل ما از HP Tango X ذکر شد، نتایج بسیار پایین تر از حد انتظار بودند.

محدوده قیمت

برای کمک به شما در یافتن بهترین پرینترهای قابل حمل مناسب، طیف وسیعی از مدل‌ها را مد نظر قرار دادیم و پنج محصولی که معتقدیم بیانگر بهترین نوع پرینتر می باشند را انتخاب کردیم. پرینترهایی مورد بررسی ما از200 دلار تا تقریبا 500 دلار قیمت دارند (از جمله لوازم جانبی مانند باتری). به جز HP Tango X که آپشن باتری را ارائه نمی‌دهد قیمت‌های این مقاله باتری، که در برخی موارد بصورت بخشی از کیت می باشند، را نیز در بر می گیرد.

 

برای خرید و انتخاب پرینترهای چندکاره می توانید مقاله ما در مسیر انتخاب را مطالعه کنید: بهترین پرینترهای چند کاره

نحوه تست پرینترهای قابل حمل

برای تست پرینترهای قابل حمل، کارهای مختلفی انجام دادیم. به منظور دست یابی به نتایج قابل مقایسه با پرینترهای جوهر افشان رومیزی، چند تست سرعت چاپ یکسان را با یک لپ‌تاپ ویندوز 10 انجام دادیم: یک سند متنی پنج صفحه‌ای و یک PDF شش صفحه‌ای حاوی متن و گرافیک.

با وجود آنکه مدل های دسکتاپ صفحات متنی را با سرعت متوسط 8/8 صفحه در دقیقه پرینت می گیرند، پرینترهای های قابل حمل با سرعت 9/6 صفحه در دقیقه چندان عقب تر از آنها نمی باشند. پرینترهای قابل حمل تقریباً مطابق میانگین 7/2 صفحه در دقیقه پرینترهای رومیزی با گرافیک رنگی بودند و با سرعت آن 4/2ppm پرینت می گرفتند. Brother PocketJet از این میانگین 773 مستثنی است چون تنها بصورت سیاه و سفید پرینت می گیرد (و حتی در این تست تنها با سرعت 6/1 صفحه در دقیقه پرینت می گرفت).

برای بررسی سرعت چاپ عکس، یک عکس فوری گلاسه و براق 4 در 6 اینچی چاپ کردیم. با اینحال، Brother PocketJet 773 روی کاغذهای عکاسی پرینت نمی گیرد و از این آزمایش حذف شد.

برای بررسی قابلیت حمل، روی عملکردهای بی سیم و باتری خور بودن پرینتر تمرکز می کنیم. یک شبکه ویرالس را نصب می کنیم و سهولت استفاده را برای اتصال سریع مورد ارزیابی قرار می دهیم. ما همچنین از یک لپ‌تاپ و تلفن هوشمند با استفاده از Wi-Fi Direct پرینت گرفتیم و تفاوت عملکرد را در مقایسه با پرینت به روش اتصال مسقیم و استفاده از پریز برق سنجیدیم.

لطفا توجه داشته باشید که بعضی از مدل های معرفی شده ممکن است که در حال حاضر در بازار موجود نباشند که در این موارد لینک ها به صفحات دسته بندی داده شده است تا بتوانید مدل های نزدیک به مدل معرفی شده را انتخاب کنید
5/5 - (2 امتیاز)
منبع
Tech Radar

لیلا رحیمی

سلام! من نویسنده وب سایت مسیر انتخاب هستم و اینجا به اشتراک گذاری مطالب و آموزش‌هایی که در زمینه های مختلف، می‌پردازم. با من همراه باشید تا در دنیای وب به تازگی‌ها و ایده‌های جدید پی ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا