آرایشی و بهداشتی

راهنمای خرید بالم لب + لیست 31 مدل پرفروش ترین های 2024

بررسی و معرفی خرید بالم لب

بالم لب چیست؟

امروزه بالم لب جهانی‌ترین ماده مراقبت از لب است. کرم لب در اوایل 1880 میلادی اختراع شد و از آن زمان محصولی محبوب در بین مردم بوده است. شما می‌توانید کرم لب را هر جایی -از خواربار فروشی گرفته تا پمپ بنزین- تهیه کنید.

از آنجا که این  محصول مراقبت از لب، ساختاری موم مانند دارد، مورد استفاده آن با رژ لب یا برق لب متفاوت است و برای مرطوب سازی لب‌های خشک، ترک خورده یا شکاف برداشته استفاده می‌شود. این کرم معمولاً بی‌رنگ است یا اگر رنگی باشد، کمرنگ است.

بالم لب

 

بالم لب‌ها از مجموعه‌ای از مواد برپایه‌ی موم مثل کامفور، موم زنبور عسل، لانولین، موم کارنائوبا یا پارافین ساخته می‌شوند. این کرم‌ها همچنین ممکن است حاوی روغن‌های ضروری و طعم دهنده باشند؛ برخی از آن‌ها حاوی لوسیون ضد آفتاب یا داروهایی مانند دارو درمان تاول دهانی هستند.

دلیل استفاده از بالم لب، به وجود آوردن لایه‌ای روی پوست خارجی لب برای مرطوب نگه داشتن و جلوگیری از مرگ، ترک خوردن و شکاف برداشتن آن است. با این وجود، بالم لب‌های متنوعی وجود دارد و انتخاب کرمی که مناسب شما باشد گیج کننده است.

مواد مختلف استفاده شده از موم زنبور عسل و روغن کنف گرفته تا روغن صنعتی و طبیعی بی‌کیفیت داخل بالم لب می‌توانند کیفیت‌های متفاوتی بسته به مورد داشته باشند. در این مقاله از وب سایت مسیر انتخاب به شما می‌گوییم چگونه بالم لب مناسب هدفی که دارید را انتخاب کنید.

نکات انتخاب بهترین بالم لب

 مواد 

برخی بالم لب ها می‌توانند لب را خیلی خشک کنند! مثلاً، ماده‌ی فنول به منظور درمان لب‌های ترک خورده یا شکاف برداشته -به دلیل هرگونه عفونت باکتریایی- به کار برده می‌شود و باید برای مدت خیلی کوتاهی استفاده شود.  موادی مثل کامفور، سالیسیلیک اسید، آلوم و متانول باعث ایجاد حس مورمور می‌شوند ولی استفاده طولانی مدت از آن‌ها هم می‌تواند باعث خشکی لب‌های شما شود.

همچنین، سالیسیلیک اسید نتنها لب‌ها را خشک می‌کند بلکه باعث پوسته شدن لب می‌شود. گفتن این نکته ضروری است که چون بالم لب‌ روی لب زده می‌شود، مواد تشکیل دهنده‌ی کرم توسط شما جذب می‌شود (قطعاً غیرعمدی). بنابراین، واجب است که قبل از خرید بالم لب، مواد تشکیل دهنده‌ی آن با دقت خوانده شود.

بالم لب‌هایی که حاوی موادی مثل موم زنبور عسل، روغن هسته زردآلو، شی باتر، روغن نارگیل و… هستند و مواد طبیعی دارند، بهترین نوع کرم محسوب می‌شوند. برخی کرم‌ها از روغن بادام شیرین و کره کاکائو ساخته می‌شوند و علاوه بر این حاوی پروتئین ابریشم هستند که لایه‌ی محافظ غنی‌ای بر روی لب‌ها شما تشکیل داده و به آن‌ها درخشندگی ملایمی می‌دهند.

بسته بندی 

مهم ترین چیزی که باید هنگام خرید بالم لب در نظر داشته باشید، دلیل و نحوه استفاده از محصول است. اگر نیاز دارید از انگشت خود برای پخش کرم استفاده کنید، یک ظرف کوچک مثل شیشه یا قوطی بهترین انتخاب است. اما اگر دوست دارید برای بیرون آمدن کرم آن را فشار دهید، مسلماً بالم لب تیوپی منطقی‌ترین انتخاب شماست. علاوه بر این، اگر دوست دارید لایه‌ی ضخیم بالم لب روی لب‌هایتان بکشید، بهترین راه استفاده از بالم لب جامد است.

عطر و مزه

با وجود اینکه برخی از شما عاشق بوی میوه‌ای بالم لب هستید، برای بقیه هرگونه بویی می‌تواند آزار دهنده باشد. ببینید چه چیزی دوست دارید، محصولاتی که دوستان و آشنایانتان استفاده می‌کنند را بررسی کنید یا چندین کرم را داخل مغازه تست کنید تا متوجه شوید بالم لب معطر و مزه‌دار را دوست دارید یا نه.

فواید 

هنگام جست و جوی بالم لب ایده‌آل، دنبال کرمی بگردید که فواید متعدد داشته باشد. مثلا بهتر است کرمی که در کنار SPF، ترکیبات مغذی مهم که لب‌هایتان را مرطوب و نرم کرده، طعم نعنا به عنوان خوشبو کننده دهان داشته باشد و سایه‌ای که به لب‌هایتان رنگ طبیعی صورتی مانندی بدهد انتخاب کنید.

همچنین، عموماً هدف استفاده از بالم لب زیبا کردن و ایجاد حس خوب در لب‌های شماست؛ بنابراین، سختگیری هنگام انتخاب بالم لب مناسب جرم نیست. بسیاری از متخصصین آرایش، بالم لبی را پیشنهاد می‌کنند که حاوی روغن‌های با کیفیت مثل روغن درخت چای، روغن بادام شیرین، ویتامین E، روغن مریم گلی و… باشد که بدون چرب کردن بیش از حد پوست اطراف دهانتان، لب‌های شما را نرم و مرطوب کند. همچنین مطمئن شوید که کرم حداقل SPF 15 داشته و حاوی پارابن نباشد.

درمان

اگر لب‌های خیلی خشک، ترک برداشته، شکاف‌دار یا پوسته شده دارید، حتماً باید کرمی بخرید که جدا از نرم کنندگی، مشکل را درمان کند.

در واقعیت، بالم لب مورد علاقه ما ممکن است مواد تشکیل دهنده‌ای داشته باشد که به جای مفید بودن، آسیب زننده باشند. با این حال، تحقیق درباره چنین لیست طولانی‌ای بهتر است توسط متخصصین صورت بگیرد. فقط در خاطر داشته باشید که دفعه بعدی که برای خرید کرم لب می‌روید، حتماً مواد تشکیل دهنده آن را کنترل کنید. در زیر، دو لیست از مواد مضر و مفید برای لب‌های شما آمده است.

قبل و بعد بالم لب
قبل و بعد بالم لب

مواد تشکیل دهنده

مواد تشکیل دهنده نامطلوب:

  • سالیسیلیک اسید: ممکن است از یافتن این دشمن التهاب پوست داخل کرم خود شگفت زده شوید اما این ماده در محصولات بسیاری برای درمان خشکی پوست استفاده می‌شود. مشکل اینجاست که استراتژی ریزش برای درمان ترک پوست عملکرد خوبی دارد نه برای داشتن لب‌های نرم.
  • کامفور، منتول و فنول: این مواد برای دادن حس خنکی اضافه می‌شوند. ولی حسی که دارید در اثر کنده شدن لایه‌های محافظتی پوست شماست. برداشتن لایه‌های بالایی پوست به مرور لب‌های شما را آسیب‌پذیرتر می‌کند.
  • پارابن: پارابن افزودنی است که برای جلوگیری از عفونت باکتریایی استفاده می‌شود. با این وجود، اخیراً متخصصین گفته‌اند که ممکن است غیر ایمن باشد.

مواد تشکیل دهنده مطلوب:

  • لانولین: لانولین از لب‌ها در برابر آسیب محافظت کرده و پوست را تسکین می‌دهد.
  • موم زنبور عسل: موم زنبور عسل آب نگه داشته و ذاتاً نوعی ضدباکتری است که ایجاد خشکی نمی‌کند.
  • شی باتر و کره نارگیل: این دو، کرم‌های فوق العاده‌ای هستند که سبب بدتر شدن لب‌ها نمی‌شوند.

نتیجه گیری

هر کرمی که انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که علاوه بر پوست شما، برای بدن شما هم پوشاننده، قابل اعتماد و با اثر یکنواخت است. امروزه با آسانی دسترسی به بالم لب، انواع کیفیت پایینی از آن وجود دارد که احتمالاً ترجیح می‌دهید روی پوست خود استفاده نکنید.

هرچند بالم لب‌های فوق العاده، ترمیم کننده، و با کیفیت زیادی وجود دارند که می‌توانید به آسانی با قیمت مناسبی خریداری کنید؛ بنابراین هیچ توجیهی برای به خطر انداختن پوست خود با بالم لب‌های کیفیت پایین وجود ندارد.

لیست 37 مدل پرفروش ترین نرم کننده و بالم لب دیجی کالا

خط جدا کننده

5/5 - (2 امتیاز)
منبع
Market Business News

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا