کالای دیجیتال

راهنمای خرید دوربین مدار بسته : چگونه بهترین نوع را خریداری کنیم؟

راهنمای جامع خرید دوربین مدار بسته به همراه لیست بهترین ها و لیست پرفروش ترین ها

cctv

طبق آخرین گزارش MarkitIHS، تا سال 2022، بیش از یک میلیارد دوربین مدار بسته یا دوربین CCTV و دوربین نظارتی در سراسر جهان نصب شده است.

 با تجزیه و تحلیل ویدیویی پیشرفته سیستم‌های مدیریت تصویری هیبریدی و مبتنی بر ابر (VMS)، تیم متخصصان امنیتی  با سوالات متداولی مانند انواع زیر روبه رو هستند:

  • بهترین سیستم دوربین مدار بسته چیست؟
  • هزینه دوربین های امنیتی برای یک کسب و کار و یا خانه ها چقدر می باشد؟
  • بهترین سیستم های دوربین امنیتی بی سیم کدامند؟
  • آیا به نصب یک سیستم دوربین امنیتی نیاز دارم؟
  • سیستم های نظارت یا سیستم های دوربین مدار بسته ؟
  • مزایای استفاده از سیستم های امنیتی مدار بسته چه می باشند؟
  • بهترین ارائه دهنده دوربین های CCTV،IP  کیست؟
  • دوربین های مدار بسته چگونه نصب می شوند؟
  • کدام یک برای سیستم نظارت دوربین مدار بسته بهتر است – آنالوگ یا دیجیتال؟
  • مزایای دوربین CCTV، IP چه می باشند؟
  • مزایای اصلی نصب دوربین مدار بسته یا دوربین نظارتی چه می باشند؟
  • چه نوع دوربین مدار بسته برای نظارت بهتر است؟
  • چرا سیستم های نظارتی دوربین مدار بسته برای کسب و کارها مورد نیاز می باشند؟
  • در نصب دوربین مدار بسته چه نکاتی را باید به یاد داشته باشیم؟

اگر به دنبال جواب هر یک از سوالات بالا می باشید یا در مورد اینکه آیا بایستی یک سیستم نظارت تصویری را در سازمان خود نصب کنید، تردید دارید برای درک مزایایی که یک سیستم دوربین مدار بسته یا CCTV هوشمند می تواند در سال 2022 برای کسب و کار شما فراهم کند، ادامه مطلب را  با مسیر انتخاب همراه باشید.

دوربین مدار بسته چیست؟

در سال 1942 دانشمندان آلمانی برای اولین بار فناوری دوربین CCTV را برای نظارت بر پرتاب موشک های V2 ایجاد کردند. بعدها دانشمندان آمریکایی از آن در آزمایش بمب اتمی استفاده نمودند. از آن زمان به بعد، این دوربین به فناوری دوربین امنیتی هوشمندی که امروزه می شناسیم و از آن استفاده می کنیم، تکامل یافته است. CCTV مخفف تلویزیون مدار بسته است و معمولاً برای نظارت ویدئویی استفاده می‌شود. «مدار بسته» به این معناست که برخلاف تلویزیون که برای عموم مردم پخش می‌شود، در این دوربین ها معمولاً پخش برنامه ‌ها به تعداد محدودی نمایشگر منتقل می‌شوند. یک سیستم CCTV (تلویزیون مدار بسته) به دوربین‌های ویدئویی اجازه می‌دهد تا فضای داخلی و خارجی هر ملکی را کنترل کنند و سیگنال را به یک مانیتور یا مجموعه‌ای از مانیتورها ارسال می‌کنند.

دوربین مدار بسته چیست؟
دوربین مدار بسته چیست؟

دوربین CCTV برای چه مواردی استفاده می شود؟

سیستم های دوربین مدار بسته عموما برای شناسایی و ممانعت از فعالیت های مجرمانه، ثبت تخلفات ترافیکی استفاده می شوند، اما کاربردهای فراوان دیگری نیز دارند. از ساختمان‌های دولتی یا عمومی و دفاتر خصوصی گرفته تا مجتمع‌های مسکونی، دوربین‌های امنیتی با موقعیت استراتژیک برای مشاهده رویدادها در زمان وقوع و گرفتن فیلم برای نظارت در آینده (یا بصورت آنی) مورد استفاده قرار می گیرند.

 برخی از برنامه های معمولی فناوری دوربین CCTV عبارتند از هوش تجاری، امنیت منزل، مدیریت جرم، مدیریت بلایا، نظارت شهری، نظارت بر ترافیک، تحقیقات رفتاری، هوش خرده فروشی و موارد دیگر. در جولای 2020، محققان Comparitech چندین منبع داده ای و گزارش شامل گزارش‌های دولتی، وب‌سایت‌های پلیس و مقالات خبری را تلفیق نمودند تا ایده ای از تعداد دوربین مدار بسته های مورد استفاده در 150 شهر بزرگ از سراسر جهان به دست آورند.

در اینجا یافته های مهم آنها ارائه می شود:

  • 18 شهر از 20 شهر برتر تحت نظارت در چین قرار دارند.
  • لندن و حیدرآباد تنها شهرهای خارج از چین بودند که در بین 20 شهر برتر قرار گرفتند. لندن در جایگاه سوم و حیدرآباد شانزدهم قرار داشتند.
  • هم اکنون در سراسر جهان، 770 میلیون دوربین مورد استفاده می باشند که 54 درصد آن در چین قرار دارند.

چرا از تکنولوژی دوربین مدار بسته استفاده کنیم؟

امروزه نظارت با دوربین مدار بسته یکی از رایج ترین روش های نظارتی محسوب می شود. از آنجایی که دولت‌ها و شرکت‌ها روی شبکه‌های امنیتی سرمایه‌گذاری بیشتری می‌کنند، بیش از یک میلیارد دوربین مدار بسته در سال 2022 جهان را تماشا خواهند کرد و چین کمی بیش از نصف آنها را دارا می باشد.

آیا می دانستید که مانتیس یکی از قدرتمندترین دوربین های CCTV جهان است که توسط دولت چین توسعه یافته است؟ این دوربین با 19 لنز خود، می تواند جزئیات فوق العاده ای را به تصویر بکشد و حتی شما را که در ارتفاع 4000 فوتی عطسه می کنید، ببیند.

فناوری CCTV باعث ظهور صنعت نظارت تصویری شد و راه حل های ایمن فراوانی را برای صاحبان املاک، مجریان قانون و صاحبان مشاغل در سطح جهان ارائه کرد. این صنعت با نیازهای مصرف کنندگان تکامل یافته و محصولات بهتری با عملکرد و قابلیت های ارتقاء یافته ارائه می دهد. دوربین مدار بسته با سیستم‌های موجود در محدوده‌های قیمتی مختلف و با ارائه سطوح متفاوت امنیتی، ثابت کرده که یکی از در دسترس‌ترین فناوری‌های پیشگیری از خسارت و نظارت بر ایمنی موجود در بازار امروز می باشد. این دوربین مدار بسته نسبتا مقرون به صرفه، در درجه اول جایگزین محافظان امنیتی گران قیمت شده اند، و در عین حال با ارائه نظارت تصویری از راه دور آنی بطور قابل توجهی قابلیت اطمینان و پاسخگویی را نزدیک به 100٪ افزایش داده اند.

آیا من برای امنیت، ایمنی و نظارت به سیستم دوربین دوربین مدار بسته نیاز دارم؟

هر ساله میلیاردها دلار توسط مشاغل به دلیل آتش سوزی، سیل، سرقت، ادعاهای جعلی و آسیب محصولات از بین می رود. چه کارکنان و چه اشخاص ثالث مسئول این خسارات باشند، شما می توانید از منزل خود یا  کسب و کار خود محافظت کرده، از سرقت و آسیب جلوگیری نمائید و در صورت بروز یک حادثه مدارک کافی در اختیار داشته باشید.

دوربین های مجهز به دوربین مدار بسته از نظر نگهداری آسان و مقرون به صرفه تر از بسیاری از راه حل های امنیتی دیگر، به خصوص استخدام نگهبان امنیتی هستند. دوربین های CCTV را می توان در مکان های استراتژیک قرار داد و نیازی به تغییرات فراوان در زیرساخت های موجود شما نمی باشد.

چندین سیستم دوربین مدار بسته برای انتخاب وجود دارد، اما یکسری از موارد اصلی که باید مدنظر قرار داد عبارتند از وضوح دوربین، شفافیت، زاویه پوشش و در دسترس بودن قابلیت مادون قرمز (برای دید در شب). همچنین درک این نکته ضروری است که هرچند دوربین‌های CCTV معمولاً برای نظارت تصویری نصب می‌شوند و از سارقان و سایر فعالیت‌های مجرمانه جلوگیری می‌کنند، اما می‌توانند کارایی و بهره‌وری کارکنان شما را نیز بهبود بخشند.

در مورد دوربین مدار بسته چه چیزی باید بدانم

هدف دوربین مدار بسته ضبط فیلم های ویدئویی به خصوص در مناطق پرخطر داخل و اطراف دفتر، انبار، کارخانه یا محوطه ساختمان شما است. شما دو گزینه اصلی دوربین امنیتی برای انتخاب دارید:

دوربین مدار بسته آنالوگ
دوربین مدار بسته آنالوگ

دوربین مدار بسته آنالوگ

دوربین‌های آنالوگ سال‌ها وجود داشته‌اند و هنوز هم رایج‌ترین دوربین مدار بسته هستند که امروزه نصب می‌شوند. اما، آنها عملکرد ابتدایی داشته و ویدیو را در محل ذخیره می کنند.

دوربین مدار بسته IP
دوربین مدار بسته IP

دوربین CCTV IP

دوربین مدار بسته IP (پروتکل اینترنت) عملکردی مشابه با دوربین های آنالوگ و در عین حال قابلیت های بسیار خارق العاده تری دارند. دارای  وضوح تصویری بالاتر، زوم از راه دور و تغییر موقعیت هستند. همچنین می‌توانید فیلم‌های ویدیویی را بصورت زنده از هر جایی با رایانه یا تلفن هوشمند مشاهده کنید، و اعلان‌های مربوط به هر گونه فعالیت‌ غیرعادی که دوربین‌هایتان تشخیص می‌دهند، مانند حرکت در داخل منزل، دفتر یا انبارتان در ساعت 2:00 بامداد را دریافت کنید.

چه نوع دوربین CCTV باید خریداری کنم؟

سیستم امنیتی دوربین مدار بسته برای هر منزل مسکونی و هر نوع کسب و کاری – بزرگ یا کوچک – ضروری است. بنابراین انتخاب دوربین CCTV متناسب با مکان و کاربرد مناسب بسیار مهم می باشد. امروزه بسیاری از دوربین مدار بسته موجود در بازار دارای مزایا و ویژگی‌های متفاوتی هستند که منجر به مجموعه‌ پیچیده ای از انواع سبک‌ها و پیکربندی‌های مختلف می‌شوند.

در اینجا 9 نوع دوربین مدار بسته مختلف که باید برای کسب و کار خود در مورد آنها بدانید را معرفی می کنیم.

دوربین مدار بسته گنبدی

دوربین مدار بسته گنبدی نام خود را از بدنه گنبدی شکلی که دوربین درون آن جای دارد، گرفته شده است. با اینکه این دوربین ها از نظر ظاهری نسبتا نامحسوس هستند، این امر مانع از آن نمی شود که جلوی مجرمان را بگیرند زیرا بدنه گنبدی شکل آن تشخیص اینکه دوربین به کدام سمت اشاره می کند را برای افراد دشوار می نماید و برای سارقان یا خرابکارانی که از هر طرف به آن نزدیک می‌شوند، فضای نامطمئنی را ایجاد می‌کند.

مزایای اصلی:

  • طراحی بی‌نظیر آن باعث می‌شود به راحتی با هر جایی تطبیق یابد.
  • بسیار مناسب برای استفاده داخلی و خارجی.
  • محفظه مقاوم در برابر خرابکاری، دستکاری دوربین را سخت تر می کند.
  • چرخش 360 درجه دوربین تمام زوایا را پوشش می دهد.

بهترین وسیله برای :

دفاتر تجاری، خرده‌فروشیها، رستوران‌ها و هتل‌ها، و اماکن مسکونی زیرا دوربین به گونه‌ای طراحی شده که ساده، و در عین حال قابل مشاهده باشد. و این امکان را به شما می دهد تا زاویه وسیع تری از اماکن خود را زیر نظر داشته باشید و بهترین دوربین مدار بسته داخلی محسوب می شود زیرا می توانید آن را در یک نقطه استراتژیک قرار دهید تا تمام زوایای فضا را پوشش دهد.

دستگاه های دوربین گنبدی که به دوربین اجازه چرخش/ گردش/ زوم و حرکت سریع در درون محفظه را می دهند، اغلب «اسپید دام (گردان)» خوانده می‌شوند. دوربین های CCTV Speed Dome امکان چرخش دوربین را برای شما فراهم می کنند. برخی از دوربین ها دارای قابلیت کارکرد خودکار چرخش / گردش / زوم هستند که در آن دوربین به صورت زمان بندی شده حرکت می کند و یک منطقه وسیع را تنها با یک دوربین مورد پوشش قرار می دهد.

دوربین مداربسته آنالوگ داهوا مدل DH-HAC-T2A41P

دوربین مداربسته آنالوگ داهوا مدل DH-HAC-T2A41P

  • مشخصات ظاهری: دام
مشاهده محصول در دیجی کالا
دوربین مداربسته تحت شبکه مدل starlight

دوربین مداربسته تحت شبکه مدل starlight

  • مشخصات ظاهری: دام
مشاهده محصول در دیجی کالا
دوربین مداربسته آنالوگ داهوا مدل DH-HAC-HDW1209TLQP-A-LED

دوربین مداربسته آنالوگ داهوا مدل DH-HAC-HDW1209TLQP-A-LED

  • مشخصات ظاهری: دام
  • نوع سیگنال آنالوگ: HD-CVI
مشاهده محصول در دیجی کالا

 

دوربین CCTV C-Mount

اگر مایل به انطباق میدان دید هستید، دوربین‌های CCTV C-Mount یک گزینه عالی محسوب می شوند. این دوربین ها مجهز به لنزهای جداشدنی می باشند، که می توان آنها را برای نظارت بر فواصل متغیر تعویض نمود. دوربین‌های C-Mount معمولاً حجیم هستند، بنابراین، مانند دوربین‌های بولت بعنوان یک بازدارنده قابل مشاهده در برابر فعالیت‌های مجرمانه عمل می‌کنند.

مزایای اصلی:

  • می توان لنزهایی را بر روی دوربین نصب کرد تا برد آن را به بیش از 40 فوت افزایش دهند.
  • ظاهر بسیار قابل روئت آنها به جلوگیری از مجرمان کمک می کند.
  • بدنه محافظ مقاوم دوربین را می توان برای محافظت از دوربین در محیط های نامساعد استفاده کرد.
  • محفظه ضد آب و هوا باعث کارکرد عالی آن در فضای آزاد می شود.

بهترین وسیله برای:

یک دوربین ایده آل برای مشاهده امتداد مسیری است که به ملک شما ختم می شود و در صنایع انبارداری و تدارکاتی محبوب می باشد. کسانی که در رستوران‌ها، هتل‌ها و صنایع تولیدی فعالیت می‌کنند نیز می‌توانند این دوربین را به دلیل ثبات آن در دماهای شدید انتخاب کنند.

دوربین‌های CCTV C-mount دارای لنزهای جداشونده متناسب با کاربردهای مختلف هستند. لنزهای استاندارد دوربین مدار بسته معمولاً فواصل بین 35 تا 40 فوت را پوشش می دهند. بنابراین با دوربین های CCTV C-mount می توانید از لنزهای مخصوص برای پوشش مسافت های بیشتر از 40 فوت نیز استفاده کنید.

دوربین مدار بسته بولت

دوربین های مدار بسته بولت یک شکل استوانه ای و مخروطی مانند گلوله تفنگ دارند و اغلب در برنامه هایی که نیاز به نظارت از راه دور می باشد، مورد استفاده قرار می گیرند. آنها بیشتر در فضای باز استفاده می شوند زیرا بدنه محافظ آنها عایق هوا می باشد و در برابر نور خورشید، باران، خاک و گرد و غبار مقاوم است. دوربین مدار بسته بولت معمولاً بر روی دیوار یا سقف نصب می شود و برای گرفتن تصاویر از یک مکان ثابت و با هدف قرار دادن یک منطقه خاص طراحی شده اند.

مزایای اصلی:

  • به راحتی قابل مشاهده است بنابراین بعنوان یک بازدارنده برای مجرمان عمل می کند.
  • مقاوم در برابر آلودگی در محیط های چالش برانگیز فضای باز.
  • فراهم کردن نظارت از فواصل دور.
  • بدنه محافظ آن را در برابر تابش، باران و آلودگی نیز محافظت می کند.

بهترین وسیله برای :

شما می توانید از دوربین های بولت به طور موثر در صنایع مختلف مانند انبارها، تولیدی ها، فضای پارکینگ ها، ساختمان های تجاری یا مسکونی استفاده کنید. آنها تصاویر را با کیفیت خوبی ضبط می کنند و به رهگذران این پیام را می دهند که ملک شما تحت نظارت می باشد. اصولا”، آنها بهترین دوربین های مدار بسته برای استفاده در فضای بیرون هستند.

دوربین مداربسته آنالوگ هایلوک مدل THC-B340-VF

دوربین مداربسته آنالوگ هایلوک مدل THC-B340-VF

  • مشخصات ظاهری: بولت
مشاهده محصول در دیجی کالا
دوربین مداربسته تحت شبکه اسفیورد مدل Z225

دوربین مداربسته تحت شبکه اسفیورد مدل Z225

  • مشخصات ظاهری: بی‌سیم جمع‌وجور
مشاهده محصول در دیجی کالا
دوربین مداربسته تحت شبکه اسفیورد مدل Z520

دوربین مداربسته تحت شبکه اسفیورد مدل Z520

  • مشخصات ظاهری: بی‌سیم جمع‌وجور
مشاهده محصول در دیجی کالا

 

دوربین های PTZ دارای قابلیت چرخش/ گردش و زوم

یک دوربین PTZ (چرخش/ گردش و زوم) به تیم امنیتی شما امکان کنترل کامل بر آنچه که ضبط می شود را می دهد. لنز دوربین می‌تواند به سمت چپ یا راست حرکت کند، به سمت بالا و پایین خم شود و تصاویر را کوچک و بزرگ‌ کند، که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای یک نگهبان یا تیم امنیتی که یک محتوای ویدیویی زنده را در محل نظارت می‌کند، تبدیل می نماید.

مزایای اصلی:

  • زوم اپتیکال در این دوربین ها به شما امکان می دهد که به دقت روی فرد یا منطقه مدنظر تمرکز کنید.
  • قابلیت چرخش و گردش، امکان دید 360 درجه را فراهم می کند.
  • وضوح تصویر معمولاً بی عیب و نقص است به طوری که می توان ویژگی های صورت را تشخیص داد.
  • تیم های امنیتی کنترل کاملی بر فیلم های ضبط شده دارند و می توانند به موقعیت ها بصورت آنی واکنش نشان دهند.

بهترین وسیله برای:

این بهترین گزینه برای مشاهده از راه دور است. این دوربین در محیط‌های فروشگاهی بزرگ، فرودگاه‌ها و بانک‌ها متداول است و به عنوان بهترین دوربین مدار بسته برای اماکن تجاری که دارای ارزش زیادی برای محافظت هستند، در نظر گرفته می‌شود، برای مثال، یک بانک می‌تواند دوربین را به گونه ای برنامه‌ریزی کند که وقتی حرکتی را تشخیص می‌دهد به سمت گاو صندوق بچرخد. حتی زمانی که دوربین از راه دور کنترل نمی شود، می تواند منطقه بسیار بزرگ تری را پوشش دهد و همان کار دوربین های متعدد ثابت را انجام دهد.

دوربین مداربسته تحت شبکه شیووجیا مدل PTZ کد 5204

دوربین مداربسته تحت شبکه شیووجیا مدل PTZ کد 5204

  • مشخصات ظاهری: با سیم
مشاهده محصول در دیجی کالا
دوربین مداربسته تحت شبکه مدل 7SW11 PTZ

دوربین مداربسته تحت شبکه مدل 7SW11 PTZ

  • مشخصات ظاهری: دام
  • نوع سیگنال آنالوگ: AHD
مشاهده محصول در دیجی کالا
دوربین مداربسته آنالوگ هایلوک مدل PTZ-T4225I-D

دوربین مداربسته آنالوگ هایلوک مدل PTZ-T4225I-D

  • مشخصات ظاهری: دام
مشاهده محصول در دیجی کالا

 

دوربین مدار بسته روز و شب

این دوربین‌ها به‌طور خاص ساخته شده‌اند تا بدون توجه به اینکه محیط آن‌ها چقدر روشن است، بصورت مؤثر کار کنند. از طریق تراشه‌های تصویربرداری بسیار حساس خود، می‌توانند تصاویر ویدیویی واضحی ضبط کنند که با شرایط نوری متفاوت در طول روز و شب تار و مبهم نمی‌شوند.

مزایای اصلی:

  • ضبط واضح در نور کم
  • می توانند هم بصورت رنگی و هم سیاه و سفید ضبط کنند.
  • علی رغم تابش خیره کننده، نور مستقیم خورشید، بازتاب ها و نور کم به خوبی عمل می کنند.
  • بدنه از دوربین در برابر عناصر مضر محافظت می کند و برای استفاده در فضای آزاد ایده آل است.

بهترین وسیله برای:

بسیاری از دوربین های CCTV برای استفاده در فضای باز مناسب هستند، اما تصویربرداری بسیار حساس این دوربین را منحصر به فرد می کند. دوربین مدار بسته روز و شب مزیت برجسته کار کردن در محیط های با نور متوسط یا کم را دارند. با اینکه که این دوربین ها نورپردازی مادون قرمز ندارند، می توانند تصاویر ویدیویی واضحی را در شرایط مختلف نوری و یا تاریکی ثبت کنند.

این دوربین برای برنامه‌های نظارت در فضای باز که نیاز به نظارت شبانه‌روزی دوربین مدار بسته می باشد، ایده‌آل هستند زیرا در زیر نور مستقیم خورشید، بازتاب‌ها و نور پس‌زمینه قوی همیشه به‌خوبی کار می‌کنند.

دوربین مدار بسته مادون قرمز/دید در شب

همانطور که از نام آن پیداست، این دوربین‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با استفاده از فناوری مادون قرمز، در شرایط کاملا” تاریک به طور بهینه کار کنند و از دوربین‌های روز/شب گران‌تر هستند. کسانی که این نوع دوربین را انتخاب می کنند معمولاً به این دلیل این کار را انجام می دهند که ضبط شبانه برای امنیت کسب و کار آنها حیاتی می باشد.

مزایای اصلی:

  • LED های مادون قرمز امکان ضبط واضح را حتی در محیط هایی با دید صفر می دهند.
  • یک فیلتر برش مادون قرمز در طول روز برای تصاویر واضح در شرایط با نور خوب فعال می شود.
  • حتی در مه، گرد و غبار یا دود نیز می تواند تصویربرداری کند.
  • تصویربرداری رنگی را در طول روز و سیاه/سفید را در طی شب ثبت می کند.

بهترین وسیله برای:

اگر هدف شما امکان دید در شب است، این بهترین دوربین برای انتخاب می باشد. بنابراین، اگر به ضبط فوق‌العاده قابل اطمینان در تاریکی مطلق، مانند بانک‌ها، گاو صندوق ها، شعبه‌های وام طلا، فروشگاه‌های جواهرات گرانبها، انبارها، کارخانه‌های تولیدی، تأسیسات دفاعی، سایت‌های امن دولتی و غیره نیاز دارید، گزینه‌ای ایده‌آلی محسوب می شود.

این دوربین‌های CCTV دید در شب می‌توانند تصاویر را با استفاده از LED مادون قرمز در شرایط کا ملا” تاریک مشاهده کنند و برای شرایط خارجی که نور کم تا صفر است، ایده‌آل می باشند.

دوربین مدار بسته شبکه/IP

دوربین های IP فیلم زنده را در سراسر اینترنت به اشتراک می گذارند پس می توانید به راحتی از هر کجا به تصاویر دسترسی داشته باشید. پهنای باند ویدیو فشرده می‌شود تا محتوای آنلاین قابل اعتماد باشد، و فیلم ضبط شده روی ضبط‌کننده‌های ویدیوی شبکه ای (NVR) یا نرم‌افزار امنیتی برای دسترسی بعدی ذخیره می‌شود.

مزایای اصلی:

  • مشاهده فیلم های ویدئویی بصورت آنلاین از هر کجای دنیا.
  • تصاویر ویدئویی بایگانی به راحتی قابل دسترسی هستند.
  • راه اندازی آسان، در نتیجه کابل های هم محور و ایستگاه کامپیوتری لازم نیست.
  • تعمیر و نگهداری کم.

بهترین وسیله برای:

دوربین مدار بسته شبکه یا IP برای صاحبان مشاغلی که اغلب از سایت های تجاری خود دور و در حال حرکت هستند ایده آل می باشد. می‌توانید فیلم‌های ویدئویی را از هر کجای دنیا، از طریق دسکتاپ، لپ‌تاپ یا تلفن هوشمند موبایل مشاهده کنید. نصب دوربین‌های IP بسیار راحت‌تر از همتایان آنالوگ آنها می باشد، زیرا برای ارسال تصاویر در مسافت طولانی‌تر به کابل یا برق جداگانه نیاز ندارند.

دوربین بی سیم تحت شبکه CCP مدل YYZ100SS-XF

دوربین بی سیم تحت شبکه CCP مدل YYZ100SS-XF

مشخصات

  • ابعاد:
    125×236 میلی‌متر
  • وزن
    292 گرم
  • نوع اتصال
    بی‌سیم (Wi-Fi)
  • باسیم (LAN)
  • نوع حسگر تصویر
    CMOS
  • نوع لنز
    3.6MM
  • فاصله کانونی
    F1.2 میلی‌متر
  • رزولوشن‌های تصویر
    720P
  • قابلیت‌های دوربین امنیتی و نظارتی
    قابلیت بزرگنمایی دیجیتال
  • زاویه دید
    120
  • حداقل نور
    0.1lux/f1.2
  • توضیحات قابلیت دید در شب
    دارای LED مادون قرمز
  • کارت حافظه‌ قابل پشتیبانی
    32
  • فرمت‌های ویدیویی
    H.264/AVI
  • فرکانس
    2.4GHZ
  • استانداردها
    802.11 b/g/n
  • گواهینامه‌‌ها
    iso
  • منبع تغذیه
    5V 2A
  • سازگار با سیستم‌ عامل‌های
    Android . IOS
  • اقلام همراه
    آداپتور . پیچ و روالپلاک و پایه نصب
  • سایر قابلیت ها و توضیحات
    -قابلیت انتقال صدا به صورت دو طرفه -قابلیت چرخش دوربین به صورت 360 درجه افقی و 120 درجه عمودی -دارای 2 آنتن برای اتصال WIFI -دارای پورت شبکه برای اتصال به مودم یا روتر -این دستگاه قابلیت اتصال مستقیم به گوشی را ندارد و حتما باید به مودم یا روتر از طریق کابل یا WIFI متصل شود -برای اتصال از نرم افزار YooSee استفاده کنید -این نرم افزار از فارسی پشتیبانی می کند -اپتدا یک اکانت بسازید برای این کار فقط لازم است یک ایمیل و یک رمز وارد کنید -بعد از ورد به نرم افزار 2 روش برای اتصال دوربین به روتر دارید روش اول: از طریق کابل شبکه متصل کنید و در نرم افزار گزینه اتصال کابلی را انتخاب کنید روش دوم :از طریق WIFI است برای این کار لازم است شبکه و رمز WIFI را به دوربین اعلام کنید گوشی خود را به شبکه مورد نظر متصل کنید دقت کنید شبکه 5G نباشد دوربین را روشن کنید در نرم افزار اتصال هوشمند را انتخاب کنید اگر صدای بیب را از دوربین می شنوید دکمه ادامه را را زده و رمز WIFI را در گوشی وارد کنید و گوشی خود را با فاصله 30 سانتی از دوربین قرار دهید تا از طریق صدا اسم شبکه و کد رمز مودم را به دوربین بدهد اگر صدای بوق نمی آید ابتدا دکمه ریست را در زیر دوربین نگه دارید سپس 30 ثانیه صبر کنید تا صدای بوق بیاید اگر انتقال رمز موفقیت آمیز باشد دوربین به مودم متصل شده و از طریق گوشی می توانید کنترل آن را به دست بگیرید دقت کنید عملیات انتقال رمز باید در محیطی ساکت انجام شود حالا کنترل دوربین در دست شماست به صورت آنلاین ببینید صحبت کنید و چرخش دوربین را در دست بگیرید
مشاهده محصول در دیجی کالا
دوربین مداربسته تحت شبکه مسوا مدل SPD 800

دوربین مداربسته تحت شبکه مسوا مدل SPD 800

  • مشخصات ظاهری: دام
مشاهده محصول در دیجی کالا
دوربین مداربسته تحت شبکه وایکان مدل VCN-HSD5222s

دوربین مداربسته تحت شبکه وایکان مدل VCN-HSD5222s

  • مشخصات ظاهری: دام ، با سیم
مشاهده محصول در دیجی کالا

 

دوربین مدار بسته وایرلس

دوربین مدار بسته وایرلس به منظور کاهش زمان نصب ساخته شده اند. اگر ظاهر بی نقض در صنعت شما حیاتی است، دوربین های CCTV بی سیم یک گزینه امنیتی عالی محسوب می شوند.

مزایای اصلی:

  • نصب راحت تر نسبت به سیستم های CCTV معمولی.
  • ظاهری نامحسوس و آراسته به دلیل اتصال غیر مزاحم.
  • تصاویر ارسال شده از طریق اینترنت را می توان در هر جایی مشاهده کرد.
  • ذخیره سازی ایمن و دسترسی راحت به فیلم های آرشیو شده.

بهترین وسیله برای:

ظاهر نامحسوس دوربین به آنها کمک می کند تا با محیط و دکوراسیون داخلی شما ترکیب شوند. با به حداقل رساندن تنظیمات و نگهداری مورد نیاز دوربین، فیلم ویدئویی برای دسترسی راحت از طریق اینترنت منتقل می شود.

دوربین CCTV HD با کیفیت

دوربین های CCTV HD تصاویری مشخص و با وضوح بالا و کیفیت تصویر بی نظیر را ارائه می دهند. بسته به بودجه شما، آنها می توانند وضوح 720p تا 4K ارائه دهند. بنابراین، هیچ خطری مبنی بر اینکه فیلم‌های ضبط شده دانه‌دار یا مخدوش شوند، وجود ندارد.

مزایای اصلی:

  • گرفتن فیلم با کیفیت و وضوح کامل.
  • با عملکرد زوم می توان وضوح بیشتری به دست آورد.
  • در اکثر مدل های دوربین مدار بسته یعنی گنبدی و بولت موجود است.
  • تصاویر شفاف، امکان شناسایی غیرقابل انکار مجرمان را فراهم می کند.

بهترین وسیله برای:

دوربین‌های با کیفیت برای استفاده در محیط‌هایی که خطر فزاینده سرقت در آنها وجود دارد، مفید هستند. کسب‌وکارهایی مانند بانک‌ها و کازینوها معمولاً دوربین‌های HD را انتخاب می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که از مراجعه کنندگان به محوطه آنها با وضوح کامل عکس تصویر برداری می شوند. فیلم های ضبط شده امکان شناسایی غیرقابل انکار در صورت وقوع جرم را فراهم می کنند.

در کسب و کارم دوربین های CCTV را کجا قرار دهم؟

نصب دوربین مدار بسته امنیتی در اماکن تجاری یک اقدام امنیتی بسیار مهم به منظور جلوگیری از سرقت و خرابکاری در تمام طول سال محسوب می شود. با این حال، سیستم‌های نظارت دوربین مدار بسته که با خدمات نظارت از راه دور کار می‌کنند، آرامش خاطر بیشتری به شما می‌دهند. این دستگاه ها به صاحبان کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا بر بهره‌وری، کالاها و خدمات خود بدون نگرانی در مورد آنچه در روز یا شب در محل کسب و کارشان رخ می دهد، تمرکز کنند.

با این حال، تصمیم گیری در مورد محل قرارگیری دوربین های CCTV نیازمند بررسی دقیق می باشد. دوربین مدار بسته به عنوان یک عامل بازدارنده در برابر آسیب و سرقت در ملک تجاری شما استفاده می شود. نصب دوربین مدار بسته در مکان‌های خاص می‌تواند آرامش خاطر را در زمانیکه در محل حضور ندارید، به ارمغان بیاورد.

فناوری نظارتی امروزی تصویربرداری بهتری را برای شناسایی تهدیدات بالقوه ارائه می‌دهد، اما عمدتا” تنها پس از آنکه آسیب قبلا” وارد شد، استفاده می شود. اجرای سیستم‌های دوربین CCTV در کنار خدمات نظارت از راه دور یک اقدام پیشگیرانه محسوب می شود، و محتوای دوربین را بصورت زنده ارائه می دهد که به تیم امنیتی شما در مورد تحرکات غیرعادی یا فعالیت مشکوک همیشه هشدار می‌دهد. این نه تنها به عنوان یک عامل بازدارنده برای بازدیدکنندگان ناخواسته عمل می کند، بلکه هشدار اعلان صوتی ما نیز در جلوگیری از ورود سارقان و تبهکاران احتمالی به داخل محل، مانند ATM بانک یا انبار، مؤثر بوده است.

برای کمک به شما در برنامه ریزی سیستم نظارتی دوربین مدار بسته، برخی از مناطق مهم و معمولا” فعال را به عنوان محل های احتمالی نصب دوربین های امنیتی مشخص کرده ایم.

پذیرش یا لابی

قسمت پذیرش ملک تجاری شما ممکن است چندان مهم به نظر نرسد، اما محدوده ای پر رفت و آمد است که افراد ناشناس به طور مرتب در ساعات اداری وارد و خارج می شوند. اگر ملک شما روبری مسیر یا خیابان اصلی است، این قسمت احتمالاً معمول ترین محل برای متجاوزان است تا تلاش کنند به زور وارد ملک شما شوند. با نصب دوربین‌های امنیتی، می‌توانید با مشتریان و کارکنانی که از این محل بعنوان یک راهنما استفاده می‌کنند، همراه باشید و در عین حال بازدیدکنندگانی را که فعالیت غیر معمول دارند، شناسایی کنید.

ورودی/خروجی ها

به عنوان یک کسب و کار، نظارت بر افرادی که به ملک شما وارد و یا خارج می شوند و شناسایی متجاوزان احتمالی می تواند فرایند پر هزینه ای باشد. دوربین‌های امنیتی واقع در ورودی/خروجی/درهای اضطراری، پیگیری بهتری از افرادی را که قبل از خروج وارد محل شما می‌شوند، همراه با تصویر واضحی از چهره‌ افراد – در صورتیکه بعداً نیاز به شناسایی آنها داشته باشید، ارائه می‌دهند.

دوربین مدار بسته قابل رویت در ورودی محل کسب‌وکار شما می‌توانند افراد را از اینکه تحت نظارت هستند آگاه نماید و در نتیجه احتمال سرقت، خرابکاری یا تجاوز به اموال شما را کاهش می‌دهد. با این حال، هنگام نصب دوربین های CCTV نزدیک هر در، نحوه تغییر نور موجود در طول روز را مد نظر داشته باشید. غرق شدن حسگرهای دوربین‌ در نور زیاد ممکن است باعث تیرگی یا محو شدن تصاویر شود و در نتیجه چهره فرد تا حدی پنهان یا غیرقابل تشخیص می شود. توصیه می‌کنیم دوربین‌ها را بالای در و دور از دسترس بازدیدکنندگان نصب کنبد، و در عین حال به دور از منابع نور قوی یا پنجره‌ها قرار دهید تا بهترین کیفیت تصاویر را تضمین کنید.

فضاهای فروشگاهی

اکثر شرکت‌ها دارای فضاهای ذخیره‌سازی، برای اسناد حساس، قرار گیری قفسه‌های سرور یا ذخیره‌سازی محصولات آماده برای توزیع هستند. با نصب دوربین مدار بسته بالای درب این مکان ها، می‌توانید منطقه ممنوعه را تحت نظر بگیرید، ورود و خروج افراد از اتاق را ضبط کنید و هرگونه تلاش غیرمجاز برای دسترسی به آن مکان را ردیابی نمائید.

انبارها

 اغلب کسب و کارها دارای امکانات ذخیره سازی برای محصولات خود هستند که ممکن است میلیون ها ارزش داشته باشند، بنابراین، هدفی عالی برای ورود غیر قانونی و سرقت فراهم می کند. اگر می‌خواهید از کالاهای انبار شده خود محافظت کنید، دوربین مدار بسته برای ردیابی افرادی که وارد انبار شما می‌شوند، یا شناسایی افرادی که ممکن است در حال ورود غیر مجاز و یا وارد آوردن آسیب باشند ایده‌آل هستند. نظارت بر انبارهای بزرگ تماما” بوسیله نگهبانان امنیتی ممکن است پرهزینه باشد. ما سیستم‌های امنیتی انبارداری با دوربین‌های نظارت از راه دور و مبتنی بر هوش مصنوعی که توسط یک پلتفرم IoT یکپارچه پشتیبانی می‌شوند، را توصیه می‌کنیم که خطر سرقت، ورود غیر مجاز را کاهش می دهد و رعایت SOP و صرفه‌جویی با استفاده از مدیریت انرژی را تضمین می کند.

آیا یک شخص حرفه ای بایستی دوربین مدار بسته من را نصب کند؟

سرمایه گذاری در امنیت کسب و کار یا  شما بطور بالقوه باعث صرفه جویی در هزینه محصولات یا تجهیزات از دست رفته یا آسیب دیده و کاهش بهره وری را در هنگام جلوگیری از آتش سوزی، خرابکاری و سرقت می شود. همچنین، وجود یک سیستم امنیتی از راه دور ممکن است به حق بیمه پائین تر کمک کند.

شما می توانید دوربین مدار بسته را در محل کسب و کار خود نصب کنید، با این حال، برای اطمینان از داشتن بهترین زاویه دید و حذف از نقاط کور، انتخاب یک نصاب حرفه ای می تواند باعث صرفه جویی در زمان و هزینه شما شود. اینکار همچنین هر گونه نگرانی در مورد گارانتی محصول و بررسی های منظم سلامت دوربین یا شرکت بیمه شما در خصوص پوشش گسترده را برطرف می کند. نصب دوربین های امنیتی دارای باتری برای کاربر نهایی آسان تر است. با این حال، راه‌حل‌های امنیتی جامع مدرن با برق اصلی کار می‌کنند و باید به اینترنت متصل شوند تا از قابلیت هایی مانند نظارت از راه دور و اعلان‌های هشدار استفاده کنند.

تفاوت بین نظارت آنالوگ و دیجیتال چیست؟

افراد مرتبا” با طیف گسترده ای از سوالات در مورد ایمن نگه داشتن کسب و کار خود به تیم های ما مراجعه می کنند. یک سوال متداول این است که آیا یک سیستم نظارت آنالوگ پوشش بهتری را ارائه می دهد یا دیجیتال و درعین حال هنوز یک راه حل مقرون به صرفه محسوب می شود.

دوربین مدار بسته آنالوگ، تصاویر را با یک دستگاه ضبط ویدئوی دیجیتال (DVR) ضبط می کنند که ویدئو را به فرمت دیجیتال تبدیل می کند. برای مشاهده ویدئو، DVR به یک مانیتور یا روتر متصل می شود تا از طریق یک شبکه داخلی با دسترسی از راه دور پخش شود.

دوربین های CCTV دیجیتال یا دوربین های پروتکل اینترنتی (IP) در قالب دیجیتال ویدئو را ضبط می کنند و نیازی به تبدیل ندارند. داده های دیجیتال از طریق شبکه موجود به یک ضبط کننده ویدیوی شبکه (NVR) ارسال می شود و از راه دور قابل دسترسی می باشند.

 در صورتیکه سیستم دوربین امنیتی خود را از ابتدا نصب می کنید، یک سیستم نظارت دیجیتالی را انتخاب نمائید زیرا بر فناوری جدیدتر و پیشرفته‌تر تکیه می‌کنند و بنابراین(علاوه بر مزایای دیگر) کیفیت تصویر/فیلم بالاتری را ارائه می‌دهند.

ویژگی های ضروری یک سیستم دوربین مدار بسته

انتخاب دوربین های مناسب برای سیستم امنیتی دوربین مدار بسته شما، صرف نظر از اندازه یا صنعت برای مشاغل بسیار مهم است. با وجود طیف گسترده ای از دوربین ها و تجهیزات در دسترس امروزی و مزایای متفاوتی که دوربین های CCTV می توانند برای یک شرکت به ارمغان بیاورند، اکنون انتخاب صحیح بیش از هر زمان دیگری ضروری می باشد. با این حال، تصمیم گیری در مورد اینکه کدام راه حل برای ملک تجاری شما بهترین است، می تواند تقریبا غیرممکن باشد.

در اینجا نکاتی حرفه ای از تیم کارشناسان امنیتی ما در مورد آنچه که در یک سیستم دوربین مدار بسته قابل اعتماد در سال 2022 باید به دنبال آن بود، ارائه می شود:

کیفیت نظارتی بالاتر تصویر

دوربین های IP وضوح بالاتری نسبت به دوربین های آنالوگ ارائه می دهند. حتی بهترین دوربین های آنالوگ نیز نمی توانند کیفیت تصویر دوربین های دیجیتال را داشته باشند.

کاهش سیم کشی در سیستم دوربین مدار بسته

هنگامیکه نوبت به استفاده از نظارت دوربین IP می رسد، دردسر سیم کشی بسیار کاهش می یابد. دوربین های دیجیتال فقط باید به یک سوئیچ شبکه یا شبکه بی سیم متصل شوند که سیگنال ها را به ضبط کننده ویدیویی شبکه (NVR) منتقل می کند. این به شما امکان می‌دهد دوربین مدار بسته بیشتری را بدون محدودیت تعداد پورت‌های موجود در یک ضبط‌کننده ویدیوی دیجیتال (DVR) نصب کنید.

دوربین‌های IP که توسط یک سوئیچ شبکه با قابلیت انتقال توان الکتریکی بر بستر کابل شبکه ( PoE ) تغذیه می‌شوند، نیازی به منبع جداگانه تغذیه ندارند. نصب سیستم های دوربین CCTV دیجیتال به این دلایل بسیار راحت تر است.

انتقال مطمئن و ایمن دوربین CCTV

سایر دستگاه های وایرلس آنالوگ در انتقال دیجیتال اختلال ایجاد نمی کنند. اکثر سیستم های دوربین CCTV دیجیتال دارای رمزگذاری داخلی هستند که از دسترسی غیرمجاز به فیلم های ضبط شده شما جلوگیری می نمایند. همچنین معمولاً از این داده ها در یک مجموعه اضافی از سیستم دیسک های مستقل (RAID) نسخه پشتیبانی تهیه می شود که در صورت خرابی هارد دیسک ها آن را اختیار شما قرار می دهد.

پوشش بیشتر دوربین مدار بسته

دوربین های دیجیتال معمولاً محدوده هایی تا سه برابر بیشتر از دوربین های آنالوگ را پوشش می دهند و به احتمال زیاد دارای عملکرد زوم می باشند. عدم نیاز به تعداد زیادی دوربین برای پوشش کل تجارت شما ممکن است قیمت بالاتر دوربین های دیجیتال را خنثی کند.

دسترسی راه دور به سیستم نظارتی

دوربین‌های IP با دسترسی از راه دور به مالکان کسب‌وکار هنگام بیرون بودن از دفتر یا تعطیلات خارج از کشور آرامش خاطر می‌دهند. نه تنها می توانید فیلم های ویدئویی را مشاهده کنید، بلکه می توانید موقعیت دوربین را از راه دور و بوسیله تلفن هوشمند یا لپ تاپ خود کنترل کنید.

تجزیه و تحلیل های دقیق ویدئوی دوربین مدار بسته

دوربین های دیجیتال تجزیه و تحلیل های ویدیویی بیشتری نسبت به دوربین های آنالوگ ارائه می دهند، از جمله توانایی شناسایی فعالیت های غیرعادی و ارسال هشدار به تیم امنیتی شما. توانایی آنها در قرائت داده ها، امکان جستجوی فعالیت در یک منطقه خاص بر روی تصویر را فراهم می کند. دوربین مدار بسته دیجیتال در همه زمینه ها برتر هستند، و در حال حاضر سیستم های CCTV آنالوگ بعنوان سیستم های امنیتی قدیمی در نظر گرفته می شوند.

دوربین CCTV با قابلیت های دید در شب

امنیت ملک تجاری یا مسکونی شما از اهمیت بالایی برخوردار است. شما باید بصورت شبانه روز بر محل خود نظارت داشته باشید تا از ایمنی آن مطمئن شوید. دوربین مدار بسته با قابلیت دید در شب دارای توانایی دیدن در شرایط کم نور یا بدون نور می باشد. دوربین‌های CCTV با استفاده از مادون قرمز، امکان دید در شب حتی در کم‌ترین شرایط نوری را فراهم می کنند و در عین حال تصاویر رنگی واضحی را در ساعات روشنایی روز نشان می دهد.

LED های مادون قرمز در اطراف لبه های خارجی لنز دوربین قرار گرفته اند که امکان دید در شب را به دوربین می دهند. این دوربین های CCTV، قابلیت دید در شب خود را برای ضبط و مشاهده فیلم های نظارتی در نور کم و تاریکی کامل، روشن می کنند. دوربین های CCTV دید در شب در اشکال مختلف مانند دوربین های گنبدی، دوربین های بولت و دوربین های PTZ موجود هستند.

بسیاری از تلاش‌ها برای سرقت و ورود غیر مجاز در شب و تحت پوشش تاریکی اتفاق می‌افتند. برای بهبود امنیت کسب و کار خود در شب، می توانید نورپردازی حساس به حرکت را روی دوربین مدار بسته دید در شب نصب کنید. دوربین‌های CCTV دید در شب مدرن حساس به حرکت می باشند و در صورت شناسایی حرکت هشدارها را بصورت آنی ارسال می‌کنند، بنابراین بلافاصله متوجه خواهید شد که آیا شخصی بدون اجازه شما سعی در دسترسی به ملک شما دارد یا خیر.

اما دوربین‌های امنیتی بدون دید در شب قادر به دیدن در تاریکی نبوده، بنابراین همیشه نمی‌توانند حرکت را تشخیص دهند و هشدار حیاتی را به تلفن شما ارسال کنند.

دوربین های CCTV صوتی دو طرفه

بیشتر همانند یک سیستم اینترکام، یک دوربین صوتی/تصویری (دوربین های دو طرفه) به تیم امنیتی شما امکان می دهد از نقطه ای با نقطه دیگر صحبت کنند. تفاوت قابل توجه این است که دوربین های دو طرفه در سال 2021 فیلم دیجیتالی با کیفیت بالا و صدای واضح را ارائه می دهند.

دوربین‌های دو طرفه را می‌توان به راحتی درون سیستم‌های امنیتی موجود نصب کرد و برای کار به منبع برق و Wi-Fi قوی نیاز می باشد. استفاده از آنها آسان بوده و می توان آنها را از طریق یک برنامه تلفن هوشمند کنترل کرد. دوربین های امنیتی صوتی دو طرفه اکنون به طور فزاینده ای برای مالکین خانه ها و مشاغل محبوب شده اند. اکثر دوربین های نظارتی صوتی تهیه شده از فروشگاه های آنلاین به دلیل کیفیت پایین صدا و خدمات پس از فروش، انتظارات را برآورده نمی کنند. بسیاری از میکروفون ها و بلندگوهای داخلی از مواد ارزان ساخته شده اند و صدایی بی کیفیت که به سختی شنیده می شود را تولید می کنند که به زحمت می تواند جلوی دزد یا مزاحم احتمالی را بگیرد.

مزیت دیگر امکان انعطاف پذیری و سفارشی سازی می باشد. از آنجایی که این دوربین ها دارای رابط های صوتی RCA هستند، می توانید هر گونه میکروفون یا بلندگویی را متصل کنید و محل نصب آنها نیز قابل تغییر است. بلندگوهایی که دارای آمپلی فایر داخلی هستند باید صدای بلند و واضح در دوربین داشته باشند. انعطاف پذیری بیشتر در چینش میکروفون و بلندگو، نیاز به نصب مجدد و چندین باره دوربین امنیتی را برای یافتن مکان مناسب به منظور تعامل دو طرفه شنیداری را از بین می برد.

سیستم های دوربین مدار بسته مبتنی بر هوش مصنوعی

ممکن است در مورد هوش مصنوعی (AI)، یادگیری ماشینی (ML) و یادگیری عمیق (DL) شنیده باشید. اما این اصطلاحات به چه معنا هستند و چگونه برای نظارت ویدئویی استفاده می شوند؟

هوش مصنوعی (AI) به سیستم‌های نظارت دوربین مدار بسته امکان تجزیه و تحلیل ویدیویی بدون دخالت انسان را می دهد. سیستم‌های نظارتی که شامل تجزیه و تحلیل فیلم‌های ضبط شده و یدیویی بصورت آنی هستند فعالیت‌های غیرعادی که می‌توانند امنیت سازمان را تهدید کنند، را شناسایی می‌کنند. فناوری تجزیه و تحلیل ویدیویی به نرم‌افزار امنیتی کمک می‌کند یاد بگیرد برای شناسایی هر رفتار عجیب و غریب و بالقوه مضری که ممکن است یک انسان به تنهایی آن را از دست بدهد، چه چیزی طبیعی است.

طبق فوربس، شرکت‌ها می‌توانند از فناوری نظارتی موجود همراه با جمع‌آوری داده‌های مبتنی بر اینترنت و پردازش ML مبتنی بر فضای ابری برای طیف وسیعی از کاربردها و برنامه‌ها به منظور افزایش آگاهی از موقعیت استفاده کنند.

این سیستم‌ها برای شناسایی اشیا، ویژگی‌های شی، الگوهای حرکتی یا رفتاری مرتبط با محیط، نظارت آنی را انجام می‌دهند. همچنین می توانیم داده های قبلی را برای استخراج بینش ها و روندها تجزیه و تحلیل کنیم. بطور معمول، می‌توانیم محتوای ویدیویی را به دو روش مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم: بصورت آنی (با ایجاد هشدار برای رویدادها و حوادث خاصی که در لحظه رخ می‌دهند) یا پس از پردازش.

در حالی که دوربین‌ مدار بسته سنتی، پردازش را به صورت محلی اجرا می کنند، یک سیستم مجهز به هوش مصنوعی می‌تواند پردازش را در خود دوربین‌ها تعبیه نماید، این استراتژی به عنوان پردازش لبه شناخته می‌شود. با کاهش یافتن هزینه‌های پردازش در سال‌های اخیر، دوربین‌های متعددی را با قابلیت پردازش آنی مشاهده می کنیم. در صورت امکان، بهترین روش در صنعت، پردازش آنی روی دوربین‌ها و قابلیت‌های تحلیل قانونی بصورت مرکزی در فضای ابری می باشد.

تجزیه و تحلیل ویدیویی مبتنی بر هوش مصنوعی همچنین کاربردهای تجاری ایجاد می کند و بینش های غیرمرتبط امنیتی را برای شرکت ها ارائه می دهد، به عنوان مثال در صنعت فروشگاهی، مالکان فروشگاه ها با استفاده از دوربین های نظارتی و تجزیه و تحلیل ویدیویی می توانند دزدان فروشگاه را شناسایی کنند و به پرسنل امنیتی برای مداخله آنی هشدار دهند. تجزیه و تحلیل ویدئویی هوش مصنوعی می تواند نقاط حساس، جریان بازدیدکننده، زمان حضور و فعالیت نمایش محصول را اندازه گیری کند.

شهرهای هوشمند همچنین از حسگرهای هوشمند برای جمع‌آوری داده‌ها و سازماندهی واکنش سیستم به حوادث در حین گسترش و بهبود فرآیندهای جریان ترافیکی استفاده می‌کنند. هوش مصنوعی در بهترین حالت خود، در نهایت امکان نظارت انسانی را فراهم می کند تا توانایی‌های دقیق تجزیه و تحلیل ویدیویی هوشمند را واگذار کند.

یادگیری ماشین در نظارت تصویری دوربین CCTV

یادگیری ماشین (ML) نحوه مشاهده ویدیوهای نظارتی و نحوه استفاده از آن ها برای افزایش امنیت و کارایی عملیاتی را تغییر داده است. ML نیاز به افراد برای نظارت بر هر محتوای تصویری و فیلم ضبط شده را به حداقل می رساند. این به تیم‌های امنیتی اجازه می‌دهد تا به موقعیت‌ها پاسخ دهند، فیلم‌های ضبط شده را بررسی کنند و روندها را برای استفاده مؤثرتر از فیلم‌های ویدئویی ضبط شده مشخص کنند. این روند تأثیرات مثبت و گسترده ای بر امنیت و عملیات دولت های محلی، سازمان های مجری قانون و مؤسسات تجاری، از جمله مراکز حمل و نقل، خرده فروشی ها، اماکن برگزاری رویدادها و غیره دارد.

تجزیه و تحلیل های رفتاری در نظارت ویدئویی CCTV

تجزیه و تحلیل رفتاری زیرمجموعه ای از هوش مصنوعی است. با کنار هم قرار دادن فناوری‌های نوظهور، یادگیری عمیق و افزایش داده‌هایی که حوزه داده امروزی را تشکیل می‌دهند، می‌توانند موقعیت‌های خطرناک را براساس تشخیص حالت های قرارگیری خاص انسانی، مثلاً بازوهای بالا آمده صندوقدار یا فردی که در نزدیکی ATM خم شده، شناسایی کند.

شما همچنین می توانید از تجزیه و تحلیل رفتاری برای اطمینان از بهره وری و ایمنی محل کار استفاده کنید، به عنوان مثال ردیابی اینکه آیا کارکنان در ساعات کاری در محل کار خود حضور دارند یا اگر فردی روی زمین افتاده، نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد. برخی از نرم افزارهای جدید حتی می توانند یک تیرانداز بالقوه را بصورت آنی شناسایی کنند و هشدارهای فوری را به اولین پاسخ دهندگان به منظور به حداقل رساندن خطرات عمومی مخابره کنند.

اتخاذ تجزیه و تحلیل رفتاری در آینده رشد خواهد کرد. در این میان، تجزیه و تحلیل رفتاری، آگاهی از ارزش سیستم‌های نظارتی تقویت‌شده با هوش مصنوعی و مزایای آن‌ها برای شرکت‌ها را در چندین صنعت افزایش داده است.

ژئوفنسینگ (حصار جغرافیایی)

ژئوفنسینگ یک قابلیت فنی است که از موقعیت مکانی شما برای راه اندازی اقدامات استفاده می کند و در سیستم های امنیتی خانه و دفتر هوشمند مدرن و فناوری پیشرفته موجود است. در حالیکه بسیاری از تاسیسات و شرکت های تحت کنترل دولت از ژئوفنسینگ برای حفظ ایمنی بالا استفاده می کنند، می توانید از آن برای محافظت از اموال تجاری یا خانه خود نیز استفاده کنید.

این فناوری به اندازه‌ ای هوشمند است که به تنهایی کار کند، پس می‌توانید برای تمرکز روی کارهای مهم‌تر زندگی‌تان، مانند کار و خانواده، وقت بگذارید.

با استفاده از این سیستم، می توانید مکان، فاصله و اقدامات مختلفی را که توسط متخصصان امنیتی تنظیم شده، انتخاب کنید. پارامتر های فاصله و موقعیت با هم کار می کنند تا یک محیط یا حصار را در اطراف یک نقطه تعیین شده، مانند منزل یا محل کار تعریف کنند. سپس، برنامه تلفن همراه، سیستم پیوسته موقعیت مکانی شما را کنترل می کند. وقتی به حصار مجازی می‌رسید، پیامی ارسال می‌کند. این سیگنال به سیستم امنیتی خانه یا دفتر هوشمند شما دستور می دهد تا اقدامات مورد نظر را آغاز کند. این برای خروج از یک منطقه، مانند محل کار، یا رسیدن به یک محل، مانند خانه شما، نیز مناسب است.

ژئوفنسینگ معمولا” برای اهداف امنیتی استفاده می شود، اما می توانید از مزایای این فناوری برای صرفه جویی در برق و انجام کارهای مختلف دیگر استفاده کنید، به عنوان مثال وقتی صبح به سر کار می روید، مجبور نیستید با مشکل تجهیز آن روبرو شوید. به محض اینکه از محیط خارج می شوید، فعال می شود و خانه شما را قفل می کند.

اگر کسی در طول روز از آن محیط عبور کند، فرض می‌کند که آن شخص مزاحم است و زنگ خطر را به صدا در می‌آورد و برای شما یک پیامک یا ایمیل ارسال می‌کند. قابلیت‌های اخیر ژئوفنسینگ همچنین می‌تواند ترموستات شما را روی درجه خاصی تنظیم کند، چراغ‌ها را خاموش کند و سایبان های پنجره را پایین بیاورد.

ژئوفنسینگ به شما امکان ایجاد یک حصار نامرئی را در اطراف محل کسب و کار یا سکونتتان می دهد که سیستم هشدار شما را فعال می کند تا هر زمان که شخصی از آنجا عبور کند یا از آن خارج شود، کار کند.

کنترل دستگاه های هوشمند با ژئوفنسینگ

با افزایش مداوم دستگاه‌های متصل از طریق اینترنت اشیا ( IoT ) در سطح جهانی، ژئوفنسینگ با اجزای مختلفی کار می‌کند تا کنترل هوشمند خانه و دفتر کار را آسان و فراگیر نماید. برخی از محبوب ترین دستگاه های هوشمندی که می توانید با ژئوفنسینگ کنترل کنید عبارتند از:

  • روشنایی هوشمند
  • ترموستات و تهویه مطبوع هوشمند
  • قفل های هوشمند در
  • سیستم های هشدار هوشمند
  • تلویزیون های هوشمند
  • لوازم هوشمند
  • درب بازکن های گاراژ
  • سیستم های صوتی هوشمند

اینها را می توان با هم یا بصورت جداگانه کنترل کرد تا حداکثر انعطاف پذیری را ایجاد و در نهایت زندگی شما را آسان تر و ایمن تر نمایند.

برنامه ایمن موبایل برای نظارت ویدئویی

فرض کنید در اغلب اوقات در مسافرت هستید و باید در حالیکه از دفتر دور می باشید به سیستم نظارتی خود متصل بمانید، در اینصورت می توانید به راحتی از طریق یک برنامه موبایل ایمن به دوربین های IP از دستگاه های iPhone، iPad یا Android خود دسترسی داشته باشید. می‌توانید هشدارهای امنیتی را روی تلفن خود دریافت کنید که تماشای ویدیوی زنده، بررسی ویدیوهای ضبط ‌شده و مدیریت تنظیمات سیستم را برای شما از هر جایی آسان می‌کند.

چه در حال نظارت بر دفتر خود بعد از ساعت‌ها باشید، و چه هشدارهایی مبنی بر تحرک در محل انبار خود دریافت کنید، یا خانه‌تان را از آن سوی دنیا چک ‌کنید، یک نگاه اجمالی به محتوای دوربین به شما امکان می‌دهد بدانید در غیاب شما چه اتفاقی می‌افتد.

انواع دستگاه های ضبط ویدئو

هنگامی که یک دوربین مدار بسته، چیز جالب توجهی را شناسایی می کند، یک ضبط کننده ویدئویی، یعنی DVR یا NVR به شما امکان می دهد که به عقب برگردید و آن را بررسی کنید. با این حال، ضبط تمام وقت فیلم، فضای ذخیره سازی زیادی را اشغال می کند. برنامه‌ریزی دوربین‌ها برای ضبط فقط در زمان‌های خاصی از روز یا زمانی که حرکت را تشخیص می‌دهند، یک راه حل عالی است.

DVR چیست؟

ضبط کننده های ویدئویی دیجیتال (DVR) جایگزین مدرنی برای ضبط کننده های آنالوگ هستند که از نوارهای ویدئویی استفاده می کنند. DVR ها معمولاً فیلم‌های دوربین‌های آنالوگ را با فرمت دیجیتال با وضوح و فریم دلخواه در ثانیه (fps) ضبط می‌کنند. وقتی هارد دیسک به نهایت ظرفیت ذخیره سازی خود رسید، تصاویر جدید روی قدیمی ترین فیلم ابتدایی ضبط می شوند.

NVR چیست؟

ضبط‌کننده‌های ویدیوی شبکه (NVR) مانند دستگاه‌های DVR عمل می‌کنند، اما با دوربین‌های دیجیتال یا IP سازگار هستند. NVR و دوربین‌ها از طریق یک سوئیچ شبکه یا روتر به هم متصل می‌شوند و حتی از طریق مرورگر وب یا برنامه تلفن همراه، امکان دسترسی آسان به فیلم‌های NVR را فراهم می‌کنند.

ما هارد دیسک های درجه نظارتی را برای DVR یا NVR شما توصیه می کنیم. آنها از قطعات بادوام تری نسبت به هارد دیسک های معمولی کامپیوتر ساخته شده اند تا در صورت لزوم تمام وقت کار کنند.

سیستم مدیریت ویدیو (VMS)

طبق ویکی پدیا، یک سیستم مدیریت ویدئویی که به عنوان نرم افزار مدیریت ویدئویی یا سرور مدیریت ویدئویی نیز شناخته می شود، جزئی از یک سیستم دوربین امنیتی است که به طور کلی:

  • ویدئو را طریق از دوربین ها و منابع دیگر جمع آوری می کند.
  • ویدئو را ضبط و با یک دستگاه ذخیره سازی، ذخیره می کند.
  • یک رابط برای هم مشاهده زنده ویدیوی و هم دسترسی به ویدیوی ضبط شده ارائه می دهد.

VMS می‌تواند جزء نرم‌افزاری ضبط‌کننده ویدیوی شبکه و ضبط‌کننده ویدیوی دیجیتال باشد. بطور کلی، VMS پیچیده‌تر است و گزینه‌ها و قابلیت‌های بیشتری را نسبت به یک دستگاه NVR ارائه می‌کند.

با توجه به پیشرفت های فناوری، باید بین VMS و ویژگی های داخلی دوربین های امنیتی مبتنی بر شبکه مدرن، تمایز قائل شد. بسیاری از دوربین های مدرن تحت شبکه قابلیت های داخلی برای ضبط و بازبینی ویدیو را مستقیماً از طریق مرورگر وب و بدون استفاده از VMS ارائه می دهند. با اینحال، رابط وب داخلی دوربین معمولاً منحصر به خود دوربین می باشد و معمولاً قابلیت دسترسی مشترک در سایر دوربین‌های شبکه را فراهم نمی‌کند.

ویژگی های استاندارد یک سیستم مدیریت ویدئویی عبارتند از:

  • مشاهده زنده همزمان، ضبط، پخش، انتقال ویدئو، جستجوی پیچیده در پایگاه داده، صدور و بایگانی ویدیوی ضبط شده به طور همزمان.
  • از طرح‌‌های بزرگ سیستمی برای مدیریت چندین دوربین ویدیویی، DVR و NVR پشتیبانی می‌کند.
  • مدیریت ویدئو از چندین سیستم ویدئویی با گزینه ماتریس مجازی. که اجازه می دهد تا ویدئو ها را در یک دیوار ویدیویی در یک مرکز فرماندهی مشاهده کنید.
  • مدیریت رویداد از طریق پیکربندی اقدامات و زنگ هشدار برای طیف وسیعی از شرایط از پیش تعریف شده.
  • تجزیه و تحلیل ویدیویی و جستجوهای قانونی.
  • پیکربندی تنظیمات مختلف ویدیویی برای هر دوربین با انواع کاربردهای ویدئویی.

ذخیره سازی فضای ابری دوربین مدار بسته

دوربین‌های امنیتی مبتنی بر فضای ابری راه‌حل بسیار ارتقاء پذیری هستند که می‌توان آن‌ را در همه انواع کسب‌وکارها در سطح سازمانی اعمال کرد و انعطاف‌پذیری لازم برای تطبیق با یک کسب‌وکار در حال رشد را برای شما فراهم می‌کند.

ذخیره سازی ابری دوربین مدار بسته یک سرویس نوین است که انواع گزینه های ذخیره سازی آنلاین امن را در اختیار مشتریان تجاری و داخلی قرار می دهد. کاربران را قادر می سازد تا با قوانین و مقررات سازگار بمانند و بازیابی اطلاعات ویدیویی را تسهیل می کند و آن را به یک طرح مدیریت صرفه جویی در زمان برای بسیاری تبدیل می نماید. ذخیره سازی ابری بکآپ دوربین CCTV از اینترنت استفاده می کند تا تمام داده های ضبط شده دوربین های شما را در یک مکان و خارج از سایت نگه دارد که ایمن بوده و به راحتی پیدا می شود.

لیست 37 مدل پرفروش ترین دوربین مدار بسته دیجی کلا

خط جدا کننده

5/5 - (1 امتیاز)
منبع
Igzy

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا