نقد و بررسی

نقد و بررسی Xiaomi Mi Smart Air Fryer: باهوش ترین سرخ کن بدون روغن را آزمایش کردیم

سرخ کن بدون روغن هوشمند شیائومی Mi Smart Air Fryer نه تنها با برنامه قابل کنترل است، بلکه دارای طراحی شیک و های-تک است که استفاده از آن بسیار لذت بخش است. اما در سرخ کردن بدون روغن چقدر خوب است؟

درست زمانی که فکر می کردیم همه بهترین سرخ کن های بدون روغن موجود در بازار را امتحان کرده ایم، سرخ کن دیگری وارد رادار ما شد که سزاوار جایگاهی در ده محصول برتر ما است. این قطعا در مورد سرخ کن هوشمند شیائومی Mi صدق می کند که از برندی آمده است که به طور سنتی به خاطر ساخت تلفن های هوشمند، ساعت ها و بلندگوها شناخته شده است، زمانی که شیائومی Mi را برای چرخشی به آشپزخانه تست خود بردیم، نمی دانستیم چه انتظاری داشته باشیم.

نقد و بررسی Xiaomi Mi Smart Air Fryer

در حالی که ما از تست دور شدیم و احساس کردیم سرخ کن های بدون روغن دیگر عملکرد بهتری دارند، این سرخ کن بدون روغن است که در روز تست ما از استفاده از آن لذت بیشتری بردیم و همچنین احساس کردیم که کاملاً روی کانترهای تاپ مرمر سفید و شیک قرار می گیرد. اتصالات مدرن. اگر طراحی آشپزخانه شما با دقت چیده شده است و نگران پایین آوردن سبک با یک سرخ کن بدون روغن معمولی هستید، سرخ کن هوشمند شیائومی Mi برای شما مناسب خواهد بود.

هواپز شیائومی مدل MAF02

هواپز شیائومی مدل MAF02

  • امکانات: بخارپز ، تایمر
مشاهده محصول در دیجی کالا

مشخصات فنی شیائومی Mi Smart Air Fryer

مشخصات XIAOMI MI SMART AIR FRYER
(Image credit: Xiaomi)
  • وزن: 5 کیلوگرم
  • توان: 1700 وات
  • ابعاد: 9.92 در 13.19 در 11.97 سانتی متر
  • دما: 40 درجه سانتیگراد تا 200 درجه سانتیگراد
  • ظرفیت: 5.5 لیتر / 5.8 کوارت
  • قیمت خرده فروشی توصیه شده: 84.99 پوند
  • رنگ: سفید
  • تمیز کردن: کشو و سبد قابل شستشو در ماشین ظرفشویی، روکش نچسب

بررسی اجمالی

سرخ کن هوای هوشمند شیائومی Mi با کشو برداشته شده روی پیشخوان آشپزخانه
(Image credit: Future / Millie Fender)

این سرخ کن بدون روغن یکی از جذاب ترین گزینه های موجود در بازار است. سفید است، با یک صفحه شماره‌گیر هوشمند مشکی در جلو و فقدان دکمه های دیگر که خوشایند است. همچنین نسبتاً جمع و جور است، به این معنی که از پختن غذا برای یک یا دو نفر در ظرفیت 3.5 لیتری آن لذت خواهید برد، اما ممکن است برای وعده های غذایی خانوادگی بزرگ با مشکل مواجه شوید. راه اندازی آن آسان بود، به سادگی آن را وصل کردیم و مطمئن شدیم قبل از لمس کنترل ها تمام پلاستیک ها را از داخل جدا کنیم.

سرخ کن هوشمند Mi Xiaomi با کنترل هایی که گزینه انتخاب نیم یا کامل سبد را نشان می دهد
(Image credit: Future / Millie Fender)

یکی دیگر از ویژگی های بزرگ کنترل های هوشمند است. من ممکن است سردبیر لوازم خانگی کوچک برای Real Homes باشم، اما به طور کلی محصولات کنترل شده با برنامه مرا پر از وحشت می کند. و در حالی که نمی توانم انکار کنم که هنگام همگام سازی این سرخ کن بدون روغن با تلفن خود کمی آشفتگی داشتم، اما واقعاً فکر می کنم این به دلیل Wi-Fi مرکز آزمایش ما بوده است و نه تقصیر دستگاه. دسترسی به اینترنت در این مرکز (قابل درک) بسیار امن است، بنابراین اتصال آن با این سرخ کن بدون روغن تصادفی عملا غیرممکن بود. با این حال، اگر قصد دارید در خانه آشپزی کنید (که بیایید قبول کنیم، قطعاً همینطور است)، این مشکلی نخواهد بود.

بهتر از آن، حتی بدون برنامه، این سرخ کن بدون روغن بدون شک هوشمند است. تمام کنترل ها از طریق صفحه شماره‌گیر مشکی که در جلو و مرکز سرخ کن هوشمند شیائومی Mi قرار دارد انجام می شود، و در حالی که من در ابتدا از نبود دکمه های روی سرخ کن نگران بودم، به این دلیل است که همه چیز به طور مرتب از این کنترل می شود. دکمه مرکزی

این سرخ کن بدون روغن با تنظیمات از پیش تعیین شده برای پختن همه چیز، از سبزیجات تا مرغ، عرضه می شود، چیزی که من معمولاً نسبت به آن شک دارم. برای مثال، با سرخ‌کن‌های هوای Cosori، هر تنظیم در صفحه‌نمای شلوغی در جلوی سرخ‌کن بدون روغن چیده می‌شود، اما در واقعیت به دلیل اندازه و حجم ظرف، برای هر غذایی که می‌پزید به تنظیمات زمان و دمای متفاوتی نیاز خواهید داشت. به عنوان مثال، در حالت مرغ، پختن بال‌های مرغ فقط حدود 10 دقیقه طول می‌کشد، اما سینه‌های مرغ باید در دمای پایین‌تر و برای مدت طولانی‌تری پخته شوند.

سرخ کن هوای هوشمند Mi Xiaomi با کنترل های هوشمند
(Image credit: Future / Millie Fender)

با این حال، شیائومی پاسخی برای این موضوع دارد. شما می توانید میزان پر بودن سبد پخت (نصف یا پر) را انتخاب کرده و زمان و دمای هر پیش تنظیم را تنظیم کنید. و اگر مثل من هستید و ترجیح می دهید به صورت دستی کار کنید، اشکالی ندارد. یک حالت دستی نیز وجود دارد که پس از پیمایش سایر تنظیمات از پیش تعیین شده، تنها چند ثانیه طول می کشد.

طراحی و ویژگی ها

  • کنترل با برنامه
  • یک کشوی 3.5 لیتری
  • فقط یک حالت

سرخ‌کن هوشمند شیائومی Mi 3.5 لیتری با رنگ سفید براق، کار را برای چشم ها راحت می کند. این سرخ‌کن با ابعاد 304 x 252 x 335 میلی‌متر نسبتاً جمع و جور است و نگهداری آن نیز آسان است.

این سرخ‌کن دارای یک کشوی مجزا با یک درج کریسپر است که می تواند تا 3.5 لیتر غذا را در خود جای دهد. این تقریباً به اندازه یک کشوی سرخ‌کن دو محفظه نینجا مدل AF300UK است. در شرایط واقعی، این فضا برای پختن یک وعده غذا برای دو نفر کافی است.

فرآیند تکان دادن هنگام سرخ کردن به پختن یکنواخت غذا کمک می کند و سرخ کن هوشمند شیائومی Mi 3.5 لیتری به لطف دسته ای که در جلو دارد این کار را آسان می کند. فقط کافی است کشو را بیرون بکشید، محتویات آن را تکان دهید و محفظه را دوباره به داخل سرخ‌کن برگردانید. من دوست داشتم کشو بهتر جا بیفتد، زیرا متوجه شدم که برای اینکه آن را به طور کامل جا بیفتد، به کمی تکان دادن در انتها نیاز دارد.

سبد 3.5 لیتری سرخ کن هوشمند Mi Xiaomi

از آنجایی که این محصول شیائومی است، یک سرخ‌کن هوشمند به حساب می‌آید. این دستگاه از طریق Wi-Fi به شبکه خانگی شما متصل می شود و از طریق برنامه Mi Home قابل کنترل است. از طریق برنامه، می توانید نوع غذایی که می خواهید بپزید (چیپس، استیک، ماهی و غیره) و مقدار آن (نصف کشو یا ظرفیت کامل) را انتخاب کنید. زمان پخت و دمای پیشنهادی به طور خودکار انتخاب می شوند. حتی می توانید سرخ‌کن بدون روغن خود را برای تکمیل پخت محتویات آن در زمان مشخصی برنامه ریزی کنید.

برنامه آشپزی Xiaomi Mi Smart Air Fryer 3.5L

دستورالعمل‌های اضافی نیز از طریق برنامه در دسترس هستند و دستورالعمل‌های کامل پخت و پز از جمله گیاهان و ادویه‌هایی که باید استفاده شوند را ارائه می‌دهند.

دستور العمل های برنامه Xiaomi Mi Smart Air Fryer 3.5L

همچنین کنترل Amazon Alexa و Google Assistant وجود دارد که به شما امکان می دهد سرخ‌کن را روشن و خاموش کنید یا زمان باقی مانده پخت را بفهمید. با توجه به وجود یک صفحه نمایش LCD واضح، گزینه‌های کنترل صدا را چندان مفید ندیدم.

صادقانه بگویم، استفاده از دکمه چرخشی جلوی سرخ‌کن هوشمند شیائومی بسیار راحت‌تر است، که به شما امکان می‌دهد همان برنامه‌های پخت استاندارد را مانند برنامه انتخاب کنید (با این حال، دستورالعمل‌های پیشرفته در دسترس نیستند). علاوه بر این، یک حالت دستی وجود دارد، جایی که فقط دما و زمان پخت را خودتان تنظیم می کنید.

کنترل 3.5 لیتری هوا سرخ کن هوشمند Mi Xiaomi

اینجا فقط سرخ کردن با هوا در دسترس است. برخلاف سرخ‌کن‌های بدون روغن رقیب از نینجا، حالت‌های برشته کردن، خشک کردن و سایر حالت‌ها وجود ندارد. همچنین با قابلیت تنظیم دما بین 40 درجه سانتیگراد تا 200 درجه سانتیگراد، شما بالاترین دمای ترد کردن را که در جای دیگری در دسترس است، دریافت نمی کنید.

حداقل تمیز کردن آسان است، زیرا هم کشو و هم سینی کریسپر قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند.

هواپز شیائومی مدل MAF02

هواپز شیائومی مدل MAF02

  • امکانات: بخارپز ، تایمر
مشاهده محصول در دیجی کالا

پختن بیکن

شما می توانید چیزهای زیادی را در یک سرخ کن بدون روغن بپزید، بنابراین زمانی که ما تست می کنیم، مجموعه خوبی از مواد اولیه را برای تست عملکردهای مختلف به دست می آوریم. ما همیشه هنگام بررسی سرخ کن های بدون روغن، بیکن را می پزیم تا ببینیم سرخ کن بدون روغن چقدر سریع می تواند وعده های غذایی کوچک گوشت را بپزد، که برای وعده های غذایی نیمه صبح یا سالاد عالی است.

در سرخ کن هوشمند شیائومی Mi، ما در حداکثر دمای 200 درجه پختیم و سه تکه بیکن را در سبد قرار دادیم. ما از برش های نسبتاً بلند استفاده کردیم، اما متوجه شدیم که آنها کاملاً داخل سبد جا نمی شوند و کمی به طرفین سبد بالا می روند.

بیکن پخت و پز با هوای هوشمند Mi Xiaomi Mi برای اولین آزمایش
(Image credit: Future / Millie Fender)

در مجموع، متوجه شدیم که در حالی که بیکن در مدت زمان معقول شش دقیقه پخته شد، اما به اندازه سرخ کن بدون روغن Ninja که آزمایش کردیم ترد نبود و در جاهایی کمی جویدنی بود. ما گمان کردیم که این ممکن است به دلیل دمای پایین‌تر باشد، به این معنی که بیکن همان فرآیندی را که از یک تابه داغ به دست می‌آورد، دریافت نکرده است.

از نکات مثبت، بیکن داخل سبد پخت و پز باد نمی کرد و متوجه شدیم که این سرخ کن بدون روغن یکی از کم صدا ترین سرخ کن هایی است که تست کردیم.

بررسی پخت و پز بیکن شیائومی Mi Smart Air
(Image credit: Future / Millie Fender)

پخت سبزیجات

بسیاری از سرخ‌کن‌های بدون روغن با تنظیمات برشته کردن عرضه می‌شوند، در حالی که سرخ‌کن هوشمند شیائومی Mi اینطور نیست، ما مشتاق بودیم سبزیجات را با استفاده از تنظیم سبزیجات در این سرخ‌کن بپزیم. در این مرحله متوجه شدیم که اگر می‌خواهید زمان پخت را با افزایش یک دقیقه‌ای افزایش دهید، باید خیلی کند بچرخانید، و اگر خیلی سریع بچرخانید، به‌طور پیش‌فرض ده دقیقه افزایش می‌یابد، که چندان مفید نیست. همین مورد در مورد دما هم صدق می کند. اینها افزایش‌های نسبتاً بزرگی برای سرخ‌کن‌های بدون روغنی هستند که غذاها را به سرعت می‌پزند.

ما تکه‌های کدو حلوایی، کدو سبز، فلفل و پیاز قرمز را پختیم که همه نقاط پخت متفاوتی دارند. در برخی از سرخ‌کن‌های بدون روغن مشاهده کردیم که پیاز قرمز سوخته شد، اما سرخ‌کن هوشمند شیائومی Mi آن را نسوزاند.

سرخ کن هوا هوشمند شیائومی Mi با سبزیجات در کشوی آشپزی
(Image credit: Future / Millie Fender)

بعد از ۲۰ دقیقه، طعم دلچسبی را که معمولاً هنگام بو دادن سبزیجات انتظار داشتیم، نداشتیم، اما همه آنها به خوبی پخته شده بودند و هیچ سوزشی هم وجود نداشت. نتایج ما را خیلی تحت تأثیر قرار نداد، اما آنها مطمئناً با نتایجی که در فر به مدت ۳۰ دقیقه به دست می آورید قابل مقایسه هستند، به این معنی که همچنان در کل زمان صرفه جویی می کنید.

سرخ کن هوای هوشمند شیائومی می پس از پخت چیپس
(Image credit: Future / Millie Fender)

پختن سیب زمینی سرخ کرده

سرخ‌کن‌های بدون روغن به خاطر تهیه سیب‌زمینی سرخ‌مزه‌ای خوشمزه شهرت دارند، بنابراین ما همیشه آزمایش می‌کنیم که چقدر می‌توانند با خلال‌های خانگی سیب‌زمینی را به خوبی تهیه کنند. سرخ کن هوشمند شیائومی Mi دارای تنظیم سیب‌زمینی سرخ‌مزه‌ است، بنابراین از آن استفاده کردیم اما دما را طوری تنظیم کردیم که با سایر سرخ‌کن‌های بدون روغنی که در حال آزمایش بودیم مطابقت داشته باشد تا بررسی منصفانه باشد.

سرخ کن هوا هوشمند شیائومی Mi با کشوی آشپزی باز
(Image credit: Future / Millie Fender)

سیب‌زمینی سرخ‌کرده‌ها بعد از ۲۰ دقیقه پخت به نظر بسیار خوب می‌آمدند، اما حتی پس از تکان دادن در وسط متوجه شدیم که قسمت‌های بالایی سیب‌زمینی سرخ‌کرده بیشتر از قسمت‌های پایین پخته شده‌اند، و برخی از آن‌ها بیشتر از برخی دیگر پخته شده بودند. نتایج ما در Instant Vortex یکنواخت‌تر بود.

ما از ترد بودن سیب‌زمینی سرخ‌کرده لذت می‌بردیم، اما آن‌ها تردی را که در هنگام سرخ کردن بدون روغن عادت کرده‌ایم، نداشتند. پس از آزمایش بیکن و سبزیجات، به این مشکوک شدیم که این سرخ‌کن بدون روغن به اندازه کافی رطوبت را خارج نمی‌کند، به این معنی که ممکن است غذاها به دلیل اینکه در هنگام پخت در محیط مرطوب‌تری قرار می‌گیرند، به آن تردی که انتظار می‌رود، نرسند.

سرخ کن هوای هوشمند Mi Xiaomi با چیپس پخته شده تمام شده
(Image credit: Future / Millie Fender)

پخت غذاهای منجمد

سرخ‌کن‌های بدون روغن و غذاهای فریزر یک جفت عالی هستند. چه زمانی برای ناهار 20 دقیقه‌ای وقت داشته باشید، یا دهان‌های گرسنه‌ای برای غذا دادن دارید و نمی‌توانید منتظر گرم شدن فر باشید، سرخ‌کن بدون روغن همیشه زمان پخت شما را برای ناگت مرغ یا انگشت‌های ماهی سرعت می‌بخشد.

ما چند تکه مرغ را در سرخ‌کن هوشمند شیائومی Mi برای مدت ۱۲ دقیقه آزمایش کردیم تا به بافت ترد برسند، نصف زمان پخت توصیه شده فر (بله، بررسی کردیم که کاملاً پخته شده‌اند یا خیر).

سرخ کن هوای هوشمند شیائومی Mi با مرغ منجمد در سبد آماده برای طبخ
(Image credit: Future / Millie Fender)

از بین تمام سرخ‌کن‌های بدون روغنی که آزمایش کردیم، ناگت‌های مرغ یکی از تردترین بافت‌ها را داشتند که با توجه به عدم ترد بودن آن برای بیکن یا سیب‌زمینی سرخ‌کرده، ما را شگفت‌زده کرد. ما بر این باوریم که به دلیل کم بودن رطوبت، سرخ‌کن هوشمند شیائومی Mi توانست این بار به راحتی تردی پوشش نان را اضافه کند.

پس از این تست متوجه شدیم که سرخ کن بدون روغن برای لمس بسیار داغ شده است، بنابراین پیشنهاد می کنیم در صورت استفاده طولانی مدت مراقب کودکان یا حیوانات خانگی باشید.

سرخ کن هوای هوشمند Mi Xiaomi با بشقاب کامل پر از بیکن، سیب زمینی سرخ کرده و سبزیجات
(Image credit: Future / Millie Fender)

تمیز کردن

در اینجا شکایتی وجود ندارد، پوشش نچسب این سرخ کن بدون روغن به این معنی است که به راحتی با دست تمیز می شود و همچنین می تواند در ماشین ظرفشویی شسته شود. روزهای شاد.

طبق گریلینگ همراه، نچسب نیست، بنابراین ممکن است پس از استفاده، پاک کردن باقی مانده گوشت یا سبزیجات برای شما دشوار باشد، اما باز هم، می توانید آن را در ماشین ظرفشویی بشویید.

آیا باید سرخ کن هوشمند شیائومی Mi را بخرید

با وجود برخی نتایج پخت‌وپز مثبت و منفی، ما واقعاً از این سرخ‌کن بدون روغن لذت بردیم. طراحی این سرخ‌کن بدون روغن برای کالایی که قیمتی به مراتب زیر ۱۰۰ پوند دارد، باکیفیت به نظر می‌رسد و دارای برخی ویژگی‌های هوشمند است که در جای دیگری ندیده‌ایم. در بالای لیست ما، طراحی مرتب و کنترل‌های آسان قرار دارد که تجربه کاربری را برای ویژگی‌های هوشمند قربانی نمی‌کند، چیزی که من در گذشته با سرخ‌کن‌های بدون روغن رقیب تجربه کرده‌ام.

با این گفته، اگر مدل زشت‌تری برایتان مهم نیست، اما چیزی می‌خواهید که مانند یک حرفه‌ای آشپزی کند، این سرخ‌کن بدون روغن را نخرید. برای این کار، نگاهی به بررسی سرخ‌کن بدون روغن Cosori ما بیندازید، که کمی گران‌تر است اما بدون هیچ مشکلی به آن ترد نهایی می‌رسد.

هواپز شیائومی مدل MAF02

هواپز شیائومی مدل MAF02

  • امکانات: بخارپز ، تایمر
مشاهده محصول در دیجی کالا
به این پست امتیاز بدهید

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا