نقد و بررسی

نقد و بررسی سشوار Dyson Supersonic

Dyson Supersonic™ hair dryer

hair-drier

ما در مسیر انتخاب تحت تأثیر قرار گرفتیم که سوپر سونیک دایسون چقدر سریع موهای ما را خشک کرد. در پایین‌ترین تنظیمات دما و سریع‌ترین سرعت، چهار دقیقه و 31 ثانیه طول کشید تا موهای نازک با بلندی تا زیر شانه از حالت مرطوب به خشک شدن کامل برسند. در سشوار Dyson Supersonic با استفاده از داغ ترین حالت از سه حالتی که این بار بیش از یک دقیقه کاهش یافته (سه دقیقه و 26 ثانیه) – آن را به سریع ترین سشواری که آزمایش کرده ایم تبدیل می کند. در تمام تنظیمات، موها ظاهری براق و صاف داشتند.

سشوار حرفه ای دایسون مدل HD07 Supersonic

سشوار حرفه ای دایسون مدل HD07 Supersonic

  • قابلیت‌ها: فناوری تولید یون
مشاهده محصول در دیجی کالا

معرفی اجمالی سشوار سوپر سونیک دایسون

شکی نیست که سوپر سونیک دایسون یک سشوار فوق العاده است که از پیشرفت های مهندسی برای بهبود طراحی و عملکرد محصولی که در دهه های گذشته شاهد تغییر آن نبوده ایم، حداکثر استفاده را می کند. با این حال، قیمت بالایش به طور قابل توجهی آن را عقب نگه می دارد.

مزایا

  • طراحی جذاب
  • لوازم مغناطیسی مناسب
  • ایجاد احساس صافی و نرمی در موها
  • استفاده راحت

معایب

  • بسیار گران قیمت بودن
  • آنقدر که می خواهید بیصدا نیست

دایسون نامی است که برای تقریباً چهار دهه با بهترین جاروهای برقی و بهترین جاروهای شارژی همراه بوده است. محصولات مراقبت از کف آن ممکن است گران باشند، اما به فناوری تجهیزند که صراحتا” روش تمیز کردن کف‌هایمان را متحول کرده اند. با این حال، در سال 2016، زمانی که این برند تصمیم گرفت با عرضه سشوار سوپر سونیک دایسون برای اولین بار وارد بازار مراقبت از مو شود، انصافا” باید گفت که باعث شگفتی شد. دایسون ممکن است چهار سال برای توسعه و 50 میلیون پوند (حدود 68 / 92 میلیون دلار استرالیا) برای تحقیق هزینه کرده باشد، اما آیا دایسون واقعاً توانسته همان کاری را که برای وسایل کوچک انجام داده بود برای سشوار انجام دهد؟

خوب مشخص است که توانسته است. بیش از پنج سال از زمانی که سوپر سونیک دایسون در قفسه‌های خرید خیابان هی اصلی مورد استقبال قرار گرفت می گذرد، اما هنوز هم در صدر فهرست بهترین سشوارهایی است که امروزه می‌توانید بخرید. اکنون، دایسون با ارائه یک وسیله جانبی جدید برای سوپرسونیک که موهای مواج را صاف می‌کند، دوباره نوآوری کرده، بنابراین برای ایجاد حالتی براق و صاف نیازی به استفاده از اتوی های مو ندارید.  وسیله جانبی Flyaway که هم اکنون در جعبه سشوار Dyson Supersonic گنجانده شده، در حال حاضر فقط در بریتانیا موجود است. هرچند در سپتامبر سال جاری در ایالات متحده و استرالیا نیز در دسترس خواهد بود. همچنین بعنوان یک گزینه اضافی اختیاری برای کسانی که از قبل سشوار را با قیمت 30 پوند (حدود 40 دلار / 55 دلار استرالیا) خریداری کرده اند، موجود است.

سشوار Dyson Supersonic اثر کواندا استفاده می کند. این فناوری که برای اولین بار در حالت دهنده مو AirWrap دایسون معرفی شد، که از هوای با سرعت بالا برای جذب موهای بلندتر در یک دسته مو به سمت جلو استفاده می کند، در حالیکه جت دوم تارهای مواج پشت آنها را تحت فشار قرار می دهد تا از دید خارج شوند. همچنین دایسون معتقد است این روش باعث می شود موها براق تر به نظر برسند.  درست مانند خود سوپر سونیک دایسون، وسیله جانبی Flyaway دارای طراحی منحصربه‌فردی بوده که شبیه یک نازل متمرکز کننده با یک منحنی نیمه دایره‌ای متصل به جلو است، و هدف آن شبیه‌سازی روشی است که یک آرایشگر موها را با برس بشکه‌ای خشک می‌کند.

نمی توان انکار کرد که سوپر سونیک دایسون به طور چشمگیری گران است، که ممکن است جذابیت آن را برای برخی محدود کند، اما از اینکه چقدر سریع می توانیم یک حالت براق و صاف را از موهای خیس ایجاد کنیم و اثربخشی وسیله جانبی flyaway، تحت تأثیر قرار گرفتیم. ایراداتی که می‌توانیم در آن پیدا کنیم آنقدر جزئی هستند که فکر می‌کنیم ارزش سرمایه‌گذاری دارد.

سشوار Dyson Supersonic
سشوار Dyson Supersonic

طراحی سشوار Dyson Supersonic

  • جمع و جور و سبک بودن
  • طراحی غیر معمول
  • دارای سه تنظیم سرعت و سه درجه حرارت

سشوارها در دهه های اخیر واقعاً تغییری نکرده اند. آخرین تغییر قابل توجه طراحی در دهه 60 و زمانی که موتور حجیم به بدنه اصلی منتقل شد اتفاق افتاد. این یک پیشرفت نسبت به آنچه قبلا داشتیم محسوب می شد، اما منجر به دستگاه حجیمی شد که بیشتر وزن آن در پشت قسمت بالایی دستگاه بود. این دقیقاً برای چیزی که بالای سر خود نگه می دارید ایده آل نیست. ما چیزی بیش از یک ضربه به سر را به لطف یک بازوی خسته تجربه کرده ایم.

دایسون سابقه کنار گذاشتن دستورالعمل را در طراحی محصولات دارد- مانند حذف کیسه در مکنده های آن، جایگزینی تیغه ها با دریچه ها در فن های آن- بنابراین جای تعجب نیست که سوپر سونیک مانند یک سشوار سنتی به نظر نمی رسد.  دایسون با استفاده از یک موتور دیجیتال V9 بسیار کوچکتر و کارآمدتر – در واقع کوچکترین موتور این شرکت – توانسته موتور را از سر سشوار به دسته آن منتقل کند. این مجدداً وزن را توزیع کرده و کل دستگاه را بسیار جمع و جورتر می کند – ابعاد آن 9.6 x 3.1 x 3.8 اینچ / 24.5 x 7.8 x 9.7 سانتی متر (hxwd) است.

به جای یک بشکه دراز و یک سیستم ناخوشایند از گرداننده ها، فیلترها و دریچه‌ها، دایسون موتور V9 در سوپرسونیک را تا کمی کوچک‌تر از یک چهارم یا یک سکه 10 پنی کوچک کرده و آن را در پایین دسته با قاب لاستیکی قرار داده است. این دسته براق و نازک تا یک حلقه دایره‌ای با دو دکمه روی دسته – دکمه‌های پاور و کلد شات – و دو دکمه در پشت حلقه گسترش می‌یابد،که  یکی سه سرعت هوای آن را کنترل می کند، و دیگری برای انتخاب یکی از سه تنظیم دمای آن می باشد.  پایه لاستیکی در دسته میزان لرزش را کاهش داده و استفاده طولانی مدت از آن راحت تر است.

نقطه ضعف آن وجود فیلتر در دسته است که ما اغلب آن را با دست خود مسدود می کنیم. علاوه بر اینکه سشوار را سبک‌تر و در دست گرفتن آسان‌تر می‌کند، موتور بسیار کوچک‌تر سوپر سونیک می‌تواند 2.85 گالن / 13 لیتر هوا را در ثانیه به حرکت درآورد، و هشت برابر سریع‌تر از موتورهای استفاده شده در سشوارهای استاندارد می‌چرخد، که به گفته دایسون، آن را کارآمد تر می‌کند و احتمال داغ شدن بیش از حد و سوختن بسیار کمتر می شود. سوپر سونیک همچنین دارای یک دماسنج مهره‌ای شیشه‌ای است که دمای آن را 20 بار در ثانیه کنترل کرده و داده‌ها را به یک ریزپردازنده ارسال می‌کند تا اطمینان حاصل شود گرما ثابت می‌ماند.

همه اینها به این معنی است که شما مجبور نخواهید بود با بوی سوختن فلز که گاهی اوقات هنگام استفاده طولانی مدت از سشوارهای دیگر احساس می کنید، کنار بیائید. و همچنین مجبور نخواهید بود که با بوی نگران کننده سوختن موها سرو کار داشته باشید، زیرا ریزپردازنده تحت هر شرایطی دمای جریان هوا را ثابت و زیر 302 درجه فارنهایت / 150 درجه سانتیگراد نگه می دارد.

موی انسان با برس زدن و گرما در هر صورت آسیب می بیند، اما پس از 302 درجه فارنهایت / 150 درجه سانتی گراد آسیب غیر قابل برگشت و قابل توجه تر می شود، بنابراین با حفظ دمای جریان هوا در محدوده امن بهینه و در عوض افزایش فشار جریان هوا، دایسون سوپرسونیک قادر به جلوگیری از این کار می باشد. سوپر سونیک دایسون همچنین دارای پنج وسیله جانبی شامل وسیله جانبی flyaway، یک شانه با دندانه پهن برای موهای آفریقایی، یک پخش کننده برای موهای مجعد و یک متمرکز کننده حالت دهنده است، با این وجود، برخلاف سشوارهای سبک حرفه ای، هیچ حلقه آویزی در سوپر سونیک وجود ندارد.

سوپر سونیک دایسون
سوپر سونیک دایسون

کارایی سشوار Dyson Supersonic

  • زمان خشک کردن سریع
  • وسیله جانبی Flyaway ظاهری براق و صاف ایجاد می کند
  • متعادل در استفاده

ما تحت تأثیر قرار گرفتیم که سشوار Dyson Supersonic چقدر سریع موهای ما را خشک کرد. با استفاده از داغ ترین حالت از سه حالتی که این بار بیش از یک دقیقه کاهش یافته (سه دقیقه و 26 ثانیه) – آن را به سریع ترین سشواری که آزمایش کرده ایم تبدیل می کند.

در تمام تنظیمات، موها ظاهری براق و صاف داشتند.  ما در ابتدا از وسیله جانبی fly away برای خشک کردن رطوبت موهایمان استفاده کردیم، اما متوجه شدیم که زمان خشک شدن را به 9 دقیقه افزایش می دهد. درعوض، توانستیم با تقسیم فرق سر، تعادل مناسبی بین زمان و پایانی بدون موهای موجدار ایجاد کنیم. ما از سوپر سونیک با یک برس بشکه‌ای روی بقیه موها استفاده کردیم، در حالی که از وسیله جانبی flyaway فقط برای سشوار فرق سر استفاده شد که منجر به زمان خشک شدن سه دقیقه و 58 ثانیه می شود – که فکر می‌کنیم یک مصالحه قابل قبول است.

لوازم جانبی به صورت مغناطیسی به محفظه سشوار Dyson Supersonic متصل می شوند، که یک تغییر طراحی ساده بوده، اما باعث می شود که نصب و برداشتن آنها روند بسیار نرم تری داشته باشد. آنها همچنین لبه های محکمی در حواشی خود دارند که هوای گرم از طریق آنها دمیده نمی شود و در نتیجه خنک می مانند که باعث می شود تعویض لوازم جانبی فرآیند راحت تری داشته باشد. سوپر سونیک دایسون به دلیل وزن 1.5 پوند / 659 گرمی باید سنگین‌تر از آن چه هست احساس شود، اما این تغییر موقعیت قطعات به این معنی است که وزن آن نسبت به سشوارهای سنتی به طور یکنواخت تری پخش می‌شود. متوجه شدیم که اینکار به طور قابل توجهی درد بازو را در حین استفاده کاهش می دهد.

ما همچنین می‌توانستیم سشوار را به موهایمان نزدیک‌تر نگه داریم، که سشوار کردن ریشه‌ها را راحت‌تر از سشوارهای حجیم‌تر می‌کند. یکی از جذاب ترین ادعاهای سوپر سونیک دایسون این است که به لطف موتور کارآمدتر، بی صداتر از سایر سشوارها است. 74 دسی بل در دسی بل متر ما ثبت شد که حدود 8 دسی بل کم صداتر از Remington Hydraluxe Pro EC9001 که یکی از پر سر و صداترین سشوارهای مورد آزمایش ماست، می باشد. در نتیجه، در حالی که این سطحی است که می‌توانیم هر بار چند دقیقه با آن زندگی کنیم، اما استفاده از آن صبح در کنار شریکی که خواب است، هنوز مورد استقبال قرار نگرفته است.

آیا باید سوپر سونیک دایسون را بخرم؟

بخرید اگر…

  • نگران آسیب گرما هستید: سوپر سونیک دایسون دما را تنظیم می کند تا از 302 درجه فارنهایت / 150 درجه سانتیگراد که در آن آسیب حرارتی به مو غیرقابل برگشت و قابل توجه تر می شود، فراتر نرود. اگر هنگام سشوار کشیدن موهایتان نگران آسیب حرارتی هستید، ارزش سرمایه گذاری را دارد.
  • یک سشوار جمع و جور سبک می خواهید : ممکن است غیرعادی به نظر برسد، اما سوپر سونیک دایسون یکی از جمع و جور ترین و سبک ترین سشوارهایی است که ما آزمایش کرده ایم. همانطور که قبلاً اشاره شد، باید احساس سنگینی در دست داشته باشید، اما به لطف روشی که دایسون قطعات را دوباره قرار داده، نگه داشتن آن راحت است.
  • می‌خواهید حالت مواج موها را کاهش دهید: وسیله جانبی Flyaway در ایجاد یک استایل صاف و براق مؤثر است – اگر می‌خواهید در خانه به سشواری با ظاهری همانند سالن دست یابید، این سشوار ارزش توجه دارد.

آن را نخرید اگر...

  • بودجه شما کم است: سوپر سونیک دایسونگران گران ترین سشواری است که تا به امروز آزمایش کرده ایم. با قیمت تقریباً دو برابری GHD Air، که در بین بهترین سشوارهای ما جایگاه دوم را به خود اختصاص داده، اگر بودجه کمی دارید از آن اجتناب کنید.
  • سبک سنتی را ترجیح میدهید: راستش را بخواهید، طراحی سوپر سونیک دایسون مطمئناً نامتعارف است. یا آن را دوست خواهید داشت، یا از آن متنفر خواهید شد. اگر ظاهر سنتی تری را برای لوازم مراقبت از مو ترجیح می دهید، این سشواری است که باید آن را کنار بگذارید.
  • یک حلقه آویز می خواهید : می دانیم که در این مورد واقعاً حساسیم، اما از اینکه در سوپر سونیک دایسون حلقه آویز وجود ندارد ناامید شدیم. اگر شما فردی هستید که می‌خواهید محیطی به سبک سالن برای سشوار خانگی خود ایجاد کنید، فقدان حلقه آویزان ممکن است به این معنی باشد که سشوار مناسب شما نیست.

ویدئوی سشوار دایسون چگونه کار میکند

سشوار حرفه ای دایسون مدل HD07 Supersonic

سشوار حرفه ای دایسون مدل HD07 Supersonic

  • قابلیت‌ها: فناوری تولید یون
مشاهده محصول در دیجی کالا
4/5 - (4 امتیاز)
منبع
Tech Radar

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا