نقد و بررسی

نقد و بررسی Coleman Sundome Dome 4

یک چادر ابتدایی که برای افراد به دنبال کمپینگ ارزان، مناسب است

خلاصه بررسی

 

Coleman Sundome 4 یکی از محبوب ترین انواع چادر موجود در بازار است. با توجه به طراحی ساده، بسته‌بندی کوچک و قیمت آن، علت این محبوبیت مشخص است با این حال، این چادر گنبدی فاقد امکانات غیر ضروری می باشد، بنابراین هنگام بحث در مورد عملکرد، نقایص عمده‌ای مانند میله‌های فایبرگلاس، قلاب‌های پلاستیکی برای برزنت و جنس توری غیر قابل اعتماد وجود دارند. تهویه مناسب، دو جیب نگهداری، و پوشش ضد آب را خواهید یافت. بنابراین اگر به دنبال این هستیدکه دنیای کمپینگ را امتحان کنید و ببینید که چگونه از آب در می آید، این چادر گزینه بدی محسوب نمی شود. همچنین می توانید راهنمای خرید چادر مسافرتی را مطالعه کنید.

مزایا

  • طراحی کوبی (Dome) ساختار قوی و مستحکمی را به چادر می‌بخشد که برای شرایط بادی و کوهنوردی مناسب است.
  • دو پنجره در چادر برای تهویه هوا و نور داخل چادر استفاده می‌شود.
  • دارای جاذب خورشیدی در قسمت بالای چادر برای جذب نور خورشید و جلوگیری از گرم شدن داخل چادر است.
  • ابعاد مناسبی برای 4 نفر دارد.
  • مجهز به جیب‌های داخلی برای نگهداری اشیاء شخصی است.
  • ساختار آن آسان و سریع است و برای تازه کارها به سادگی قابل نصب است.

معایب

  • به دلیل طراحی داخلی خود، فضای داخل چادر ممکن است محدود به نظر برسد.
  • نیاز به زمین صاف و مناسب برای نصب آن است.
  • با توجه به طراحی کوبی، احتمال آنکه در شرایط بادی قوی زمین نخورده و تکان بخورد بیشتر است.
  • نیاز به برخی امکانات اضافی مانند یک فریم قابل جدا شدن برای تقویت ساختار و جلوگیری از احتمال شکستن در شرایط بادی قوی وجود دارد که باید به صورت جداگانه خریداری شود.

 

مشخصات

Sundome Dome بر سادگی و صرفه اقتصادی تمرکز دارد. ساختار گنبدی کلاسیک، در منفرد و سقف تهویه‌دار، نصب این چادر را نسبتاً آسان می‌کند، هر چند با پوشش ضد آب مشکلاتی داشتیم. کف نیز از جنس پلی اتیلن ارزان است – در اصل روی یک برزنت می خوابید – و فورا” با خرابی میله ها دچار مشکل شدیم. با اینحال، با وزن 8/9 پوند و فضای چادر 63 متر فوت مربع عرضه می شود که مطمئناً می‌تواند برای یک خانواده چهار نفره مناسب باشد.

  • ابعاد: 9 فوت در 7 فوت (حدود 2.7 متر در 2.1 متر)
  • ارتفاع: 4 فوت 11 اینچ (حدود 1.5 متر)
  • وزن: 9.7 پوند (حدود 4.4 کیلوگرم)
  • ظرفیت: 4 نفر
  • ساختار: دام کوبی (Dome)
  • جنس بدنه: پارچه پلی استر با پوشش نایلون
  • جنس پایه‌ها: فایبرگلاس (شیشه‌ای فایبر)
  • دو پنجره جانبی برای تهویه هوا و نور
  • یک درب با درپوش
  • جاذب خورشیدی در قسمت بالای چادر
  • مجهز به جیب‌های داخلی برای نگهداری اشیاء شخصی
  • قابلیت نصب سریع و آسان.

بررسی Coleman Sundome Dome 4: مقایسه عملکرد

فضا و راحتی
Sundome کوچک اما قدرتمند یک انتخاب عالی برای شروع کمپینگ است.

فضا و راحتی

این یک چادر ابتدایی است. این مدل یک ساختار گنبدی 4 نفره با ارتفاع حداقلی و فاقد دالان می باشد که مواد ضخیم و گرم در سرتاسر آن مود استفاده قرار گرفته است. با در نظر گرفتن راحتی بالا ساخته نشده است. با این حال، چند ویژگی Sundome را از غرق شدن کامل در این دسته نجات می‌دهد: افزودن دریچه کف و سقف باز به خنثی نمودن جنس مستعد گرما کمک می‌کند. قسمت های ضروری نیز پوشش داده شده اند: دو جیب روی زمین، برزنت ضد آب حداقلی که به طرز شگفت انگیزی مناسب است، و فضای کافی برای قرار دادن راحت دو تخت دو نفره.

چادر 4 نفره بهترین دوست یک سگ است.
چادر 4 نفره بهترین دوست یک سگ است. اینها حیوانات خانگی زیادی را در خود جای می دهند.

مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی

Sundome عملکرد بسیار خوبی در این بخش دارد. نمای کم عرض و کابل های مهاری نگهدارنده آن به خوبی در باد مقاومت می کند و کف چادر نیز دارای طراحی یک وان است. تا زمانی که بتوانید از پارگی یا سوراخ شدن آن جلوگیری کنید، خشک می مانید. با این حال، این طراحی نیست که در معرض خطر است – بلکه ساختار آن می باشد. استفاده از مواد ضعیف‌تر مانند گیره‌های پلاستیکی ارزان، نقاط اتصال کشسان، میله های فایبرگلاس و کف برزنتی جایی است که Sundome پس از استفاده مفرط دچار مشکل می شود.

سهولت استفاده

به دلیل رویکرد فاقد امکانات غیر ضروری در ساخت این چادر، برپایی Sundome تنها 5 دقیقه و 43 ثانیه طول می کشد. پوشش ضد آب، هنگام تنظیم میله ها جبجا می شود. کلمن ترجیح داد همانند سایر چادرهای از گرومت استفاده نکند و به جای آن یک گیره به هر گوشه ای که میله به داخل آن می لغزد، متصل کرده است کرد. هرچند ایده آل نیست، اما عادت به استفاده از آن نسبتاً راحت است. تا زدن و قرار دادن چادر در کیف هم چندان دشوار نیست. یک ضمیمه قابل جابجایی در قسمت پایین وجود دارد که تصور می شود به کوچک نگه داشتن کیف برای حمل و نقل کمک می‌کند، اما به محض برداشتن، فضای تنفس را کمی بیشتر می‌کند.

سهولت استفاده Coleman Sundome 4
رشته‌ای که میله ها را به هم وصل می‌کند در اولین راه‌اندازی ما از Coleman Sundome 4 از هم باز شد.

دوام

بسیاری از اجزای اصلی این چادر از توری گرفته تا میله ها و پوشش ضد آب برای ماندگاری ساخته نشده اند. برای مثال، رشته‌ای که بخش‌های میله را به هم متصل می‌کند در اولین مرحله از هم گسیخت. به طور خلاصه، اگر تصمیم دارید از Sundome استفاده کنید، فقط مطمئن شوید که یک کیت پچ میله در دسترس دارید. یا بهتر است آن را به مجموعه ای از میله های آلومینیومی ارتقا دهید.

دوام Sundome
با اینکه برای کاربردهای سبک و گاه به گاه مناسب است، اما گیره های پلاستیکی، میله های فایبرگلاس و کف برزنت مانند Coleman Sundome 4 اجزای مقرون به صرفه ای هستند که احتمالا” دوام زیادی ندارند.

رضایتمندی خانواده

یک خانواده چهار نفره در این چادر جا می‌شوند، اما تنها با مساحت 63 فوت مربع و نبود دالان فضای کف تنگ است. ما یک تشک بادی کامل و دوقلو را با کمی فضای اضافی در نظر داشتیم، اما فضای اضافی زیادی برای کیسه ها و نگهداری وسایل باقی نمی ماند. و تنها با یک جیب داخلی، برای کسی کلید یا تلفن خود را گم می کند مناسب است.

رضایت مندی خوانواده
در آب و هوای خوب، Sundome می تواند انتخاب خوبی برای خانواده هایی باشد که به دنبال امتحان کمپینگ هستند.

بررسی Coleman Sundome Dome 4: ارزش خرید

شما دقیقاً به همان اندازه ای که پرداخت می کنید، امکانات دریافت می کنید. این چادر کاملا” متناسب با هزینه پرداختی می باشد. با این حال، از آنجایی که میله ها بلافاصله شکستند، ارزش واقعی ممکن است به این بستگی داشته باشد که آیا سری مناسبی دریافت می کنید یا نه.

نتچیه گیری

مبتدیان. خریداران با بودجه اندک، دوستداران جشنواره/نمایش خریداران این مدل بوده و در صورتیکه مجبور شوید آن را به خاطر خراب شدن دور بیاندازید، ناراحت نمی شوید. راه اندازی آسان، تهویه مناسب، حفظ حریم خصوصی و قیمت مناسب از نکات مهم برای کسانی هستند که به دنبال خرید Coleman Sundome 4 می باشند

سوالات متداول

چه تعداد نفر می‌توانند در این چادر جا دهند؟

پاسخ: چادر Coleman Sundome Dome 4 برای ۴ نفر طراحی شده است. اما اگر افراد دارای لوازم جانبی زیادی هستند، این تعداد کمتر خواهد شد.

این چادر به چه ابعادی دارد؟

پاسخ: این چادر دارای ابعاد ۲٫۴ متر در ۲٫۴ متر است و ارتفاع آن ۱٫۵۲ متر است.

آیا این چادر ضدآب است؟

پاسخ: بله، چادر Coleman Sundome Dome 4 ضدآب است. همچنین، سیستم تهویه آن نیز باعث می‌شود این چادر در برابر باران و رطوبت مقاوم باشد.

آیا بسته‌بندی این چادر قابل حمل است؟

پاسخ: بله، این چادر با وزن تقریبی ۴ کیلوگرم بسته‌بندی شده است و برای حمل آسان در یک کیف نقلیه ضدآب جمع شده است.

آیا این چادر دارای محافظ از نور خورشید است؟

پاسخ: بله، چادر Coleman Sundome Dome 4 دارای سایش‌گیرهایی برای جلوگیری از نور خورشید است که باعث می‌شود در داخل چادر خنک تر باشد.

آیا نصب این چادر ساده است؟

پاسخ: بله، نصب این چادر بسیار ساده است و می‌توان در عرض چند دقیقه چادر را نصب کرد. همچنین، چادر دارای سیستم تهویه مطب

5/5 - (1 امتیاز)

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا