نقد و بررسی

نقد و بررسی ترازوی هوشمند Xiaomi Mi Smart Scale 2

ترازوی هوشمند Xiaomi Mi Smart Scale 2 یک ترازوی هوشمند ارزان‌قیمت و ساده با تعداد خوبی از مشخصات اندازه‌گیری بدن است.

مانند بهترین ترازوهای هوشمند، ترازوی Xiaomi Mi Smart Scale 2 دارای تعداد زیادی از اندازه‌گیری‌های بدنی است تا به شما کمک کند تا از سلامت و تناسب اندام خود آگاه باشید. این محصول با طراحی سفید مینیمالیستی ارائه می‌شود و سبک و با کیفیت ساخت عالی است.

نقد و بررسی ترازوی هوشمند Xiaomi Mi Smart Scale 2

اطلاعات اساسی ترازوی Xiaomi Mi Smart Scale 2:

  • اتصال: بلوتوث
  • اندازه: 30 سانتی‌متر در 30 سانتی‌متر (11.02 اینچ در 11.02 اینچ)
  • حداکثر کاربران: 16 نفر
  • آمار: شاخص توده بدنی (BMI)، درصد چربی بدن، درصد آب بدن، درصد پروتئین، متابولیسم پایه (BMR)، چربی احشایی، توده عضلانی، توده استخوان، سن بدن، وزن ایده‌آل، نوع بدن و وزن
  • حداکثر وزن: 150 کیلوگرم / 330 پوند
  • برنامه‌های پشتیبانی‌شده: برنامه Zepp Life
  • باتری: 3 عدد AAA 1.5 ولت (شامل نمی‌شود)

جفت‌سازی با برنامه Zepp Life آسان است، اگرچه باید ابتدا ثبت‌نام کنید. نکته درباره این محصول این است که بدون برنامه، شما واقعاً فقط یک ترازوی ظاهر زیبا در اختیار دارید — تنها چیزی که می‌توانید ببینید وزن شماست. با این حال، استفاده بهینه از برنامه به شما این امکان را می‌دهد تا اطلاعات بیشتری در مورد تغییرات ترکیب بدن خود ببینید، که می‌تواند به شما کمک کند تا در مسیر عادات سالم ماندن، انگیزه پیدا کنید.

بخوانید تا اطلاعات بیشتری در مورد ترازوی Xiaomi Mi Smart Scale 2، از جمله نحوه کار، سهولت نصب، دقت و عملکرد آن به دست آورید.

ترازو دیجیتال هوشمند شیائومی مدل Mi Body Scale 2 XMTZC04HM

ترازو دیجیتال هوشمند شیائومی مدل Mi Body Scale 2 XMTZC04HM

  • منبع انرژی ترازو: باتری
  • قابلیت‌ها: اتصال از طریق بلوتوث
  • حداقل وزن قابل اندازه‌گیری: 100 گرم
  • حداکثر وزن قابل اندازه‌گیری: 150 کیلوگرم
  • سنجش پارامترهای سلامتی: محاسبه BMI (شاخص توده بدنی)
مشاهده محصول در دیجی کالا

 بررسی کلی

ترازوی هوشمند Xiaomi Mi Smart Scale 2 دارای طراحی بسیار زیبا، مینیمالیستی و راحت برای استفاده با قیمتی مناسب است. این ترازو اطلاعاتی در مورد 13 سنجش بدنی ارائه می‌دهد، اما فاقد اتصال وای-فای است و تنها واحدی که می‌توانید روی ترازو ببینید وزن شما است.

مزایا

  • مقرون‌به‌صرفه
  • حالت دوگانه برای افراد/اشیاء
  • 13 اندازه‌گیری بدنی

معایب

  • هنگام استفاده اولیه نیاز به چند بار تلاش برای تنظیم دقیق دارد
  • نمایشگر پایه‌ای
  • تنها وزن روی ترازو قابل مشاهده است (سایر داده‌ها در برنامه‌ی موبایل)
  • باتری‌ها ارائه نشده‌اند

ترازوی Xiaomi Mi Smart Scale 2: نحوه کار آن

اگر با تکنولوژی ترازوهای هوشمند آشنا نیستید، در اینجا توضیح داده می‌شود که چگونه کار می‌کند. روی ترازو به پاهای برهنه ایستاده و یک جریان برق کوچک به بدن شما فرستاده خواهد شد – نگران نباشید، شما احساس آن را نخواهید کرد و برای اکثر افراد بی‌خطر است. با این حال، اگر دارای ضربان‌ساز، کاشت طبی یا باردار هستید، قبل از استفاده از آن با پزشک خود مشورت کنید.

با اندازه‌گیری مقاومتی که با آن مواجه می‌شود، ترازو سپس می‌تواند ترکیب بدن شما را نقشه‌برداری کند. برای مشاهده آمارهای اساسی خود، برنامه همراه را باز کرده، با معیارهای معمولی شامل توده عضلانی، تراکم استخوانی، چربی بدن، چربی احشایی، پروتئین، نرخ متابولیک پایه و وزن بدون چربی.

ترازوی Xiaomi Mi Smart Scale 2: نحوه کار آن
(Image credit: Maddy Bidulph)

دقت ترازوهای هوشمند می‌تواند متفاوت باشد اما همچنان می‌توانند راهی مفید برای ردیابی تغییرات در ترکیب بدن باشند، و می‌توانند هنگامی که در مسیر کاهش وزن یا تناسب اندام هستید، انگیزه‌بخش باشند.

ترازوی Xiaomi Mi Smart Scale 2: طراحی و ویژگی‌ها

ترازوی هوشمند Xiaomi Mi Smart Scale 2 ظاهری شیک و مینیمالیستی دارد و هیچ دکمه قابل مشاهده و صفحه نمایش LED پنهانی دارد. با گوشه‌های صاف و گردش، شبیه به محصولی است که اپل طراحی کرده باشد.

این ترازو با باتری (3 عدد AAA، هرچند این‌ها همراه دستگاه ارائه نمی‌شوند) کار می‌کند و تجربه بررسی‌کننده ما نشان داد که باز کردن پشت دستگاه و قرار دادن باتری‌ها در ابتدا کمی مشکل بود. پس از راه اندازی، کافی است برنامه Zepp Life (قبلاً Mi Fit) که برای اندروید و iOS موجود است را دانلود کنید، جوراب‌های خود را درآورید و روی ترازو بایستید.

این ترازو اتصال WiFi ندارد، بنابراین برای ثبت وزن از طریق بلوتوث باید برنامه را باز کنید. وزن شما نیز روی صفحه نمایش ترازو نشان داده می‌شود. می‌توانید واحد‌ها را در برنامه تغییر دهید.

طراحی و ویژگی‌ها ترازوی Xiaomi Mi Smart Scale 2
(Image credit: Maddy Bidulph)

ترازوی Mi Smart Scale 2 تا 16 کاربر مختلف را پشتیبانی می‌کند و خبر خوب این است که بدون گزینه WiFi، خطر اشتباه رفتن آمارهای شما به شخص دیگری وجود ندارد. خود ترازو تنها وزن شما را نشان می‌دهد، بنابراین برای دسترسی به توده عضلانی، درصد آب بدن، درصد چربی بدن، تراکم استخوان و چربی احشایی نیاز به باز کردن برنامه خواهید داشت.

بر روی وزن خود در برنامه کلیک کنید و اطلاعات بیشتری دریافت خواهید کرد، از جمله BMI شما، آیا وزن شما سالم است و وزن ایده‌آل شما چقدر است. وزن ایده‌آلی که به بررسی‌کننده ما داده شد کمی پایین‌تر از قد آن‌ها به نظر می‌رسید و BMI آن‌ها را در انتهای پایین محدوده ‘وزن سالم’ قرار می‌داد. بنابراین ما کاملا متقاعد نشدیم از این ویژگی.

همچنین می‌توانید ‘سن بدنی’ خود را ببینید، یک ‘نمره بدنی’ از 100 دریافت کرده و برچسب‌هایی مانند ‘خوب’، ‘ضعیف’ و موارد دیگر بگیرید. این یک رتبه‌بندی کاملاً ساده است، اما ممکن است برای برخی افراد برای درک کلی مفید باشد.

ترازوی Mi Smart Scale 2 همچنین نرخ متابولیک پایه (BMR) شما را نشان می‌دهد؛ مقدار کالریای که بدن شما برای نگه داشتن وزن فعلی خود به آن نیاز دارد. مانند بسیاری از ترازوهای هوشمند، یک بخش تاریخچه وجود دارد که می‌توانید تغییرات وزن و چربی بدن خود را مشاهده کنید، اما اطلاعات قبلی برای سایر معیارها کم است، که پیگیری پیشرفت را دشوار می‌کند.

 تست Xiomi Mi Smart Scale 2
(Image credit: Maddy Bidulph)

ترازو ویژگی‌ای دارد که می‌توانید با آن تعادل خود را آزمایش کنید. در صفحه اصلی برنامه گزینه ‘Balance’ را انتخاب کنید و ترازو شما را در حالی که با یک پا ایستاده و چشمان شما بسته است، زمان می‌گیرد. این ویژگی کمی بی‌معنی به نظر می‌رسد و هیچ چیزی را ارائه نمی‌دهد که خودتان نتوانید با یک تایمر انجام دهید. با این حال، شاید برای برخی از افراد جذاب باشد.

می‌توانید در این اپلیکیشن اهدافی نیز تعیین کنید، شامل اهداف مربوط به تعداد گام‌ها یا وزن، و می‌توانید دوستان خود را اضافه کنید تا اطلاعات فعالیت آن‌ها را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید اجسامی با وزنی بین ۱۰۰ گرم تا ۱۰ کیلوگرم را نیز وزن کنید.

طرفداران محصولات شیائومی، مانند Smart Band ۷ یا ساعت Mi، که از برنامه Zepp Life استفاده می‌کنند، قادر خواهند بود از ویژگی‌های بیشتری بهره ببرند، چراکه سایر آمارهای سلامتی آن‌ها (از جمله ردیابی خواب و فعالیت) نیز قابل ردیابی خواهد بود.

یکی از ویژگی‌های برنامه که ما آن را کمی بی‌ادبانه یافتیم، قابلیت تعیین نوع بدن بود – بر اساس آمار شما، به شما برچسبی می‌دهد، که مثال‌هایی شامل “پهن‌اندام”، “لاغر” و “کم تمرین” را شامل می‌شود. در بهترین حالت، این می‌تواند باعث دمورالیزه شدن شود و در بدترین حالت، می‌تواند برای کسانی که اختلالات غذایی دارند یا سابقه‌ای از اختلالات خوردن دارند، ناراحت‌کننده باشد.

ما همچنین ترجیح می‌دهیم که به جای باتری‌ها، از شارژ USB استفاده شود، اما به جز این، این مجموعه ترازوها با میزان اطلاعات مفیدی که ارائه می‌دهند برای بینش در سلامت شما، مجموعه مناسبی است.

ترازوی Xiaomi Mi Smart Scale 2: دقت و عملکرد

ترازوی Xiaomi Mi Smart Scale 2 به سرعت وزن را نشان می‌دهد و با برنامه به خوبی جفت‌سازی می‌کند، و نتایج نیز به خط سفید و واضحی در صفحه‌نمایش دیده می‌شوند. برنامه تا حد زیادی ساده اما کاربردی است، با امکانات متنوع برای تنظیم اهداف و ارتباط با دوستان در صورت تمایل به به اشتراک گذاشتن آمار.

متأسفانه، بررسی‌کننده ما به دلایلی نتوانست به نتایج “نمره بدنی” خود دسترسی پیدا کند، بنابراین نمی‌تواند در مورد مفید بودن بینش‌های آن نظر دهد. ما برای اظهار نظر و راهنمایی در مورد این مسئله با شرکت تماس گرفتیم و هنگام دریافت پاسخ، اطلاعات را به‌روز رسانی خواهیم کرد.

در زمینه دقت، ما نتایج خود را با اندازه‌گیری استفاده از یک دستگاه حرفه‌ای ترکیب بدنی در یک باشگاه محلی مقایسه کردیم. وزنی که ترازو زده بود، 2.42 گرم (5.34 پوند) بیشتر از باشگاه بود. همانطور که قبلاً بحث شد، ما نتوانستیم معیارهای دیگر ترکیب بدنی را با ‘نمره بدنی’ Xiaomi مقایسه کنیم زیرا برنامه این اطلاعات را نشان نمی‌داد.

نتیجه‌گیری

با توجه به قیمت، ترازوی Xiaomi Mi Smart Scale 2 یک گزینه مناسب برای سطح مقدماتی است برای کسانی که علاقه‌مند به پیگیری ترکیب بدنی خود هستند. ظاهری برتر دارد، با وجود قیمت پایین، و برنامه آن اطلاعات مفید زیادی ارائه می‌دهد. همانند سایر ترازوهای هوشمند در این دامنه قیمتی، قابلیت شارژ مجدد ندارد چرا که با باتری کار می‌کند، و نبود Wi-Fi به این معنی است که تنها با گوشی خود و با باز بودن برنامه می‌توانید از آن استفاده کنید.

ما شخصاً ویژگی نوع بدن را ناخوشایند یافتیم، و پیشنهاد وزن ایده‌آل برای قد بررسی‌کننده کمی کج و معوج به نظر می‌رسید، اما به جز این موارد، گزینه مناسبی برای یک ترازوی هوشمند اقتصادی است.

ترازو دیجیتال هوشمند شیائومی مدل Mi Body Scale 2 XMTZC04HM

ترازو دیجیتال هوشمند شیائومی مدل Mi Body Scale 2 XMTZC04HM

  • منبع انرژی ترازو: باتری
  • قابلیت‌ها: اتصال از طریق بلوتوث
  • حداقل وزن قابل اندازه‌گیری: 100 گرم
  • حداکثر وزن قابل اندازه‌گیری: 150 کیلوگرم
  • سنجش پارامترهای سلامتی: محاسبه BMI (شاخص توده بدنی)
مشاهده محصول در دیجی کالا
به این پست امتیاز بدهید

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا