نقد و بررسی

نقد و بررسی لپ تاپ Lenovo IdeaPad 5

لپ تاپ 14 اینچی با قیمت حدود 30 میلیون تومان

مقدمه

هر دانشجو یا کسی با درآمد کم نیاز به یک لپ تاپ خوب برای کار دفتری یا کار مدرسه دارد. با این حال، لپ تاپ ها می توانند سرمایه گذاری بسیار گران قیمتی برای افراد با بودجه بسیار محدود باشند.

خوشبختانه، امروزه بسیاری از لپ تاپ ها در بازار وجود دارند که به این نیاز خاص پاسخ می دهند، مانند Chromebooks. در عین حال، Chromebooks تنها دستگاه هایی نیستند که این نیازها را برآورده می کنند؛ لپ تاپ های دیگری با مشخصات متوسط نیز وجود دارند.

 

متأسفانه، این لپ تاپ ها اغلب دارای کیفیت ساخت ضعیف، قابلیت استفاده و تحویل هستند که آنها را برای کسانی که به لپ تاپ های با عملکرد سریع نیاز دارند، ناخواسته می کند. همچنین، اکثر اوقات، آنها معمولا سنگین برای حمل و نقل یا دارای کیبوردهای متوسط هستند.

با این حال، Lenovo IdeaPad 5 بسیاری از چیزها را فقط با قیمت 30 میلیون تومان (قیمت در بهمن 1402 زمانی که این بررسی را نوشتم) ارائه می دهد. با این حال، لطفا برای پیدا کردن آنچه لپ تاپ در طراحی و عملکرد ارائه می دهد، ادامه دهید.

خلاصه بررسی

لنوو IdeaPad 5 با اندازه 14 اینچ را با تقریبا همه چیزی که یک دانشجو یا خریدار با بودجه نیاز دارد، مجهز کرده است. این دارای عملکرد بسیار خوبی در طراحی ساده و قابل حمل است. با این حال، این دستگاه دارای پورت Thunderbolt و Ethernet نیست.

مزایا

  • شاسی فلزی
  • عملکرد خوب
  • قیمت مناسب
  • حسگر اثر انگشت
  • عمر باتری بسیار خوب

معایب

  • نور پس زمینه کیبورد کم روشنایی
  • دوربین IR ندارد
  • پورت Thunderbolt و Ethernet ندارد

آیا شما با بودجه هستید و به دنبال یک لپ تاپ خوب 14 اینچی زیر 1000 دلار هستید؟ پس این بررسی Lenovo IdeaPad 5 برای شماست.

این بررسی هر جزئی لازم از Lenovo IdeaPad 5 را پوشش می دهد، از طراحی آن تا CPU، حافظه و ذخیره سازی آن. اینجا تمام نمی شود؛ گرافیک و عمر باتری لپ تاپ نیز پوشش داده شده است.

در واقع، شما اطلاعات قابل اعتمادی در مورد این لپ تاپ دریافت خواهید کرد. علاوه بر این، من در جایی که لازم است از تست های مرجع استفاده خواهم کرد تا عملکرد لپ تاپ را بیشتر به شما نشان دهم.

در آخر، من این لپ تاپ را با دیگران در کلاس خود مقایسه خواهم کرد تا نشان دهم چقدر خوب رقابت می کند و نمرات خود را نیز می دهم. امیدوارم پس از خواندن این بررسی، شما اطلاعات لازم برای تصمیم گیری خرید را خواهید داشت.

بررسی طراحی، ابعاد و وزن Lenovo IdeaPad 5

یک لپ‌تاپ لنوو ایدیاپد 5 (15", 2022) با صفحه‌نمایش روشن و کیبورد مشکی روی یک میز چوبی قرار گرفته است. تصویر حباب‌ها روی صفحه‌نمایش لپ‌تاپ دیده می‌شود. در زمینه طراحی، لنوو برای IdeaPad 5 یک طراحی ساده و کم حجم را انتخاب کرده است. به طور خاص، طراحی آن بسیار ساده و مستقیم است.

در واقع، برند آن نیز بسیار مینیمال است، با یک لوگوی کوچک لنوو روی درپوش لپ تاپ. با اینکه چیز خاصی در آن جلب نظر نمی کند، سادگی لپ تاپ چیزی است که بسیاری از مردم دوست خواهند داشت.

در مورد ماده ساخت، شما می توانید برخی از مدل های این لپ تاپ را با یک شاسی ساخته شده از آلومینیوم پیدا کنید. در عین حال، شما همچنین می توانید برخی از مدل های این لپ تاپ را که با پلاستیک ساخته شده اند، پیدا کنید.

با این حال، مدل های ساخته شده از فلز این لپ تاپ مستحکم تر از مدل های ساخته شده از پلاستیک هستند.

در مورد گزینه های رنگ، این لپ تاپ در سه گزینه رنگ که شامل خاکستری پلاتین، خاکستری گرافیت و فیروزه ای روشن است، موجود است.

علاوه بر این، لپ تاپ دارای یک مفصل بسیار وسیع است که نسبتا سفت است هنگام بستن و باز کردن درپوش. در مورد باز کردن درپوش، انجام آن نمایشگر 14 اینچی لپ تاپ را آشکار می کند.

لپ تاپ دارای حاشیه های باریک در اطراف نمایشگر و یک وبکم با وضوح HD 720 در حاشیه بالا است. متأسفانه، کیفیت تصویر این وبکم به اندازه ای که انتظار می رود خوب نیست.

یک لپ‌تاپ لنوو ایدیاپد 5 با صفحه‌نمایش 15.6 اینچی روی یک میز قرار گرفته است. یک قلم و یک کنترل ماشین در کنار لپ‌تاپ دیده می‌شوند.

همچنین توجه داشته باشید که وبکم فاقد فناوری تشخیص چهره برای ورود با تشخیص چهره Windows Hello است. با این حال، وبکم می تواند برای چت های تصویری و تماس های کنفرانسی کاربرد داشته باشد.

حالا، بیایید به نمایشگر برویم و در مورد وضوح آن و سایر ویژگی های نمایشگر آن بحث کنیم. در این زمینه، لپ تاپ با دو گزینه وضوح می آید.

یک مدل با وضوح HD (1366 x 768 پیکسل) و یک مدل دیگر با وضوح FHD (1920 x 1080 پیکسل) وجود دارد. به طور مقایسه ای، وضوح FHD کیفیت نمایش بهتری از وضوح HD ارائه می دهد زیرا دارای پیکسل های بیشتری است.

با این حال، نمایشگر با وضوح FHD مصرف بیشتری دارد. در عین حال، مدل بررسی من با وضوح FHD می آید و محتوای نمایشگر به طور رضایت بخشی تیز و واضح است.

علاوه بر این، نمایشگر مدل آزمایشی من دارای یک پنل IPS است. برای وضوح، یک پنل IPS به معنی پنل سوئیچینگ در صفحه است و برای داشتن بهترین رنگ و زوایای دید محبوب است.

یک پنل IPS زوایای دید بهتری نسبت به سایر انواع اصلی پنل های نمایش، مانند VA (تراز عمودی) و TN (نماتیک پیچیده) ارائه می دهد.

بنابراین، با یک پنل IPS، شما از هر زاویه ای که به آن نگاه می کنید، دید واضحی از نمایشگر خواهید داشت. علاوه بر این، نمایشگر Lenovo IdeaPad 5 دارای پوشش ضد تابش است که به سادگی به این معنی است که سطح مات دارد.

به عنوان نتیجه، شما هیچ گونه بازتاب نور را هنگام استفاده از لپ تاپ برای کار در مناطق روشن یا در فضای باز توجه نخواهید کرد. برای اضافه کردن به این، نمایشگر لپ تاپ همچنین دارای 300 نیت روشنایی است که من آن را ناامید کننده می یابم.

این برای این است که روشنایی نمایشگر کمتر از میانگین 350 نیت برای لپ تاپ های این کلاس است. بنابراین، استفاده از لپ تاپ تحت نور مستقیم خورشید بسیار خوشایند نیست.

چیز دیگر ناخوشایند در مورد نمایشگر این است که این یک صفحه لمسی نیست. بنابراین، اگر به دنبال یک لپ تاپ هستید که می توانید با اسلاید انگشت خود از روی صفحه ناوبری کنید، پس باید جای دیگری را بگردید.

تصویر لپ تاپ لنوو Ideapad 5. لپ‌تاپ باز است و صفحه کلید قابل مشاهده است. صفحه کلید لپ تاپ مشکی با حروف و اعداد سفید است

حالا که در مورد نمایشگر Lenovo IdeaPad 5 صحبت کردیم، بیایید در مورد قسمت استراحت کف دست صحبت کنیم. قسمت استراحت کف دست از پلاستیک ساخته شده است و این به آن احساس ارزانی می دهد.

روی قسمت استراحت کف دست، شما یک کیبورد و ترکپد استاندارد لنوو را پیدا خواهید کرد. چیدمان کلیدها خیلی متفاوت از آنچه در سایر لپ تاپ های لنوو پیدا خواهید کرد نیست.

با این حال، لنوو کلیدهای جهتی را با کلیدهای PgUp/PgDn/Home و End جایگزین کرده است. در حالی که بیشتر سایر نوت بوک های 14 اینچی یک ستون اضافی در انتهای راست کیبورد برای کلیدهای PgUp/PgDn/Home و End دارند.

به پیش رو، با اینکه کیبورد نور پس زمینه دارد، متأسفانه نور پس زمینه روشنایی شگفت انگیزی ندارد. نور LED که از زیر کیبورد خارج می شود، تا حدودی کم روشن است، اما آنها یکنواخت هستند.

همچنین، لنوو به کلیدهای CapsLock و Numlock نشانگرهای LED اختصاصی داده است. در مورد ترکپد، این پلاستیکی است، اندازه متوسطی دارد و هنگام ضربه زدن صدایی می کند.

با این حال، این خوب ردیابی می کند، همه حرکات انگشت را خوب انجام می دهد و کلیک های مناسبی را ثبت می کند. در جنبه بیومتریک، یک خواننده اثر انگشت در دکمه برق فوق کیبورد یکپارچه شده است.

حسگر اثر انگشت برای ورود به Windows به طور سریع و امن مفید است.

در مورد بلندگوهای Lenovo IdeaPad 5، دو بلندگوی استریو 2W با صدای Dolby وجود دارد. این بلندگوها بسیار بلند هستند؛ در واقع؛ آنها بهتر از آنچه انتظار می رود از یک لپ تاپ با این قیمت عمل می کنند.

علاوه بر این، بلندگوها صدایی را ارائه می دهند که نسبتا متعادل است و دارای بیسی است.

بنابراین، بلندگوها مناسب برای تماشای ویدیوهای YouTube یا هر برنامه تلویزیونی هستند. با این حال، اگر به دنبال صدایی قوی تر هستید، می توانید از یک جفت هدفون یا بلندگوهای خارجی استفاده کنید.

بعدی، پورت ها و اتصالات Lenovo IdeaPad 5 هستند. در مورد پورت ها، لنوو آنچه که بیشتر کاربران اصلی به آن نیاز دارند را در این لپ تاپ ارائه می دهد.

نمای بغل لپ تاپ ideapad 5 که پورت های یو اس بی در آن مشخص است

در این زمینه، 2 پورت USB 3.1 Gen 1 و 1 پورت USB 3.2 Gen 1 Type-C وجود دارد که به عنوان DisplayPort 1.4 و برای Power Delivery عمل می کند. همچنین، لنوو یک پورت HDMI 1.4b، یک جک ترکیبی هدفون / میکروفون و یک خواننده کارت SD ارائه می دهد.

نمای بغل لپ تاپ Ideapad 5 که پورت شارژ، اچ دی ام ای، و تایپ سی در آن مشخص است

متأسفانه، این لپ تاپ دارای پورت RJ-45 (Ethernet) یا Thunderbolt نیست. پس از صحبت در مورد اتصال سیمی، Lenovo IdeaPad 5 در زمینه اتصال بی سیم نیز خوب است.

به طور خاص، این لپ تاپ از نسخه های 5.0 یا 5.1 بلوتوث پشتیبانی می کند. همچنین از WiFi 6 802.11ax یا 802.11ac پشتیبانی می کند.

در نهایت، قبل از اینکه این بخش طراحی را تکمیل کنیم، بیایید وزن و ابعاد Lenovo IdeaPad 5 را در نظر بگیریم. اگر به خاطر بیاورید، من زودتر اشاره کردم که برخی از مدل های این لپ تاپ با فلز ساخته شده اند؛ چنین مدل هایی 1390 گرم وزن دارند.

در عین حال، برخی از مدل ها با پلاستیک ساخته شده اند و چنین مدل هایی 1380 گرم وزن دارند. خوشبختانه، هر دو مدل به اندازه کافی سبک هستند تا در یک کوله پشتی حمل شوند.

در مورد ابعاد، مدل 1380 گرم ابعاد 321.5 x 211.5 x 16.9 – 19.1 میلیمتر (W x D x H) دارد. در عین حال، مدل 1390 گرم ابعاد 321.5 x 211.5 x 17.9 – 19.9 میلیمتر (W x D x H) دارد.

دوباره، هر دو مدل قابل حمل هستند. به همین دلیل، لپ تاپ می تواند بدون استرس به طور منظم به سخنرانی ها برده شود.

در مقایسه، ASUS VivoBook S14، که همچنین یک لپ تاپ 14 اینچی است، 1400 گرم وزن دارد و ابعاد 324 x 213 x 15.9 میلیمتر (W x D x H) را اندازه گیری می کند.

در نتیجه، طراحی Lenovo IdeaPad 5 دارای طرفداران بیشتری نسبت به مخالفان است. بنابراین، در این بخش بررسی، این لپ تاپ شایسته دریافت نمره هشت از ده است.

بررسی عملکرد پردازنده (CPU) Lenovo IdeaPad 5

برای وظایف پردازشی، Lenovo IdeaPad 5 از یک پردازنده هشت هسته ای AMD Ryzen 7 4800U استفاده می کند. برای درک بهتر، یک پردازنده هشت هسته ای، پردازنده ای است که دارای هشت هسته پردازنده است.

این هشت هسته قابلیت کار کردن به صورت مستقل در وظایف مختلف را دارند. بنابراین، یک پردازنده هشت هسته ای عملکرد سریعتری ارائه می دهد و نسبت به پردازنده های با تعداد کمتر هسته، مدیریت چند وظیفه ای را بهتر انجام می دهد.

به اضافه، پردازنده AMD Ryzen 7 4800U دارای فرکانس پایه 1.80 گیگاهرتز و فرکانس افزایش 4.20 گیگاهرتز است. نه تنها این، بلکه همچنین دارای حافظه کش 8 مگابایت است.

با توجه به مشخصات پردازنده آن، من مطمئن هستم که این لپ تاپ تقریبا هر وظیفه ای که شما به آن هدف می گیرید را با آسانی اجرا می کند. با این حال، بیایید توانایی پردازش آن را با در نظر گرفتن نتیجه تست معیار Cinebench R20 ببینیم.

قبل از اینکه ادامه دهیم، توجه داشته باشید که تست معیار Cinebench R20 قدرت پردازش کلی یک کامپیوتر را ارزیابی می کند. برای دستیابی به این، Cinebench R20 عملکرد هسته های پردازنده را ارزیابی می کند.

بنابراین، Cinebench R20 دو نتیجه می دهد – نتیجه تست هسته تکی و نتیجه تست چند هسته ای. تست هسته تکی قدرت پردازش یک هسته پردازنده تکی را تعیین می کند.

در حالی که تست چند هسته ای توانایی پردازش تمام هسته ها (هشت هسته در این مورد) را تعیین می کند. همچنین، توجه داشته باشید که نمره بالاتر به معنی عملکرد بهتر پردازنده در تست معیار است.

بررسی عملکرد حافظه (RAM) Lenovo IdeaPad 5

در مورد حافظه، Lenovo IdeaPad 5 از DDR4 با فرکانس 3200MHz استفاده می کند. حافظه به مادربرد جوش داده شده است که به این معنی است که قابل جدا شدن یا ارتقا نیست.

برای ظرفیت حافظه، کمترین چیزی که می توانید در این لپ تاپ بگیرید 4 گیگابایت است، در حالی که بیشترین چیزی که می توانید بگیرید 16 گیگابایت است. همانطور که احتمالا می دانید، هرچه حجم حافظه بیشتر باشد، لپ تاپ شما می تواند سریعتر بوت شود و چند وظیفه ای را انجام دهد.

بنابراین، خرید این لپ تاپ با پیکربندی حافظه ای که به نیازهای شما بخورد مهم است.

در مورد عملکرد، با کمترین ظرفیت حافظه پشتیبانی شده – 4 گیگابایت – شما می توانید به راحتی تا 10 تب Chrome را همزمان باز کنید. شما همچنین می توانید در حالی که این تب ها باز هستند، روی صفحات اکسل کار کنید.

با این حال، برای دستیابی به بیشتر، بهتر است Lenovo IdeaPad 5 را با ظرفیت حافظه بزرگتر خریداری کنید. به عنوان مثال، اگر شما زیاد با برنامه های ویرایش ویدیو کار می کنید، پس شما باید مدل این لپ تاپ را با 16 گیگابایت حافظه خریداری کنید.

در این نقطه، اجازه دهید عملکرد Lenovo IdeaPad 5 با حافظه 4 گیگابایتی در یک آزمون معیار PCMark 10 را به اشتراک بگذارم. در صورت تعجب از اینکه PCMark 10 چیست، این یک آزمون معیار است که عملکرد حافظه یک کامپیوتر را ارزیابی می کند.

همچنین، امتیاز بالاتر در آزمون PCMark 10 به معنی عملکرد بهتر حافظه است. در مورد امتیازات، در این آزمون، Lenovo IdeaPad 5 امتیاز 4,811 را کسب کرد.

در مقایسه، Lenovo 330S، که از حافظه DDR4 4 گیگابایتی استفاده می کند، عملکرد کمتری با امتیاز 3,609 ارائه داد.

از نتیجه بالا، Lenovo Ideapad 5 قادر به انجام چند وظیفه برای هر دو دفتر و مدرسه ثابت کرده است. بنابراین، من در این بخش از بررسی به آن هفت از ده امتیاز می دهم.

بررسی گزینه ها و عملکرد ذخیره سازی Lenovo Ideapad 5

در زمینه ذخیره سازی، لنوو Ideapad 5 را با یک ذخیره سازی SSD M.2 PCIe NVMe در دسترس قرار داد. برای ظرفیت ذخیره سازی، این درایو ذخیره سازی در 512 گیگابایت موجود است.

به طور قابل توجه، این لپ تاپ با یک خواننده کارت SD برای اهداف گسترش ذخیره سازی می آید. از نظر عملکرد، SSD به دلیل سرعت بالا محبوب است.

حالا بیایید عملکرد ذخیره سازی این لپ تاپ را در آزمون معیار CrystalDiskMark تأیید کنیم. برای درک بهتر، آزمون معیار CrystalDiskMark یک ابزار آزمون است که سرعت خواندن و نوشتن ذخیره سازی را محاسبه می کند.

برای سادگی، “سرعت خواندن” نشان می دهد که کامپیوتر شما چقدر سریع فایل ها را باز می کند، در حالی که “سرعت نوشتن” تعیین می کند که کامپیوتر شما چقدر سریع می تواند یک فایل را ذخیره کند. علاوه بر این، سرعت خواندن و نوشتن بالاتر در آزمون CrystalDiskMark به معنی سرعت ذخیره سازی سریعتر است.

در ادامه به نتایج می رسیم، Lenovo Ideapad 5 داشت 2452 مگابایت بر ثانیه به عنوان سرعت خواندن متوالی خود. برای سرعت نوشتن متوالی آن، 2834 مگابایت بر ثانیه داشت.

در عین حال، یکی از رقبای آن – Lenovo 330S – سرعت خواندن متوالی 885.6 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن متوالی 158.2 مگابایت بر ثانیه داشت. با این حال، توجه داشته باشید که Lenovo 330S دارای ذخیره سازی HDD SATA 1 ترابایت است.

به جز عملکرد ذخیره سازی تحسین برانگیز Lenovo Ideapad 5، من به خصوص توسط شیار کارت SD موجود برای گسترش ذخیره سازی تحت تأثیر قرار گرفتم. بنابراین، من در این بخش از بررسی به آن نه از ده امتیاز می دهم.

بررسی عملکرد کارت گرافیک Lenovo Ideapad 5

در مورد گرافیک، این لپ تاپ دارای یک کارت گرافیک مجتمع AMD Radeon است. این GPU دارای فرکانس توربو 1750 مگاهرتز است و VRAM اختصاصی ندارد (RAM ویدیو).

خب، من از فقدان VRAM (RAM ویدیو) شگفت زده نیستم زیرا Lenovo Ideapad 5 کاملا برای بازی طراحی نشده است. هنگام استفاده از این لپ تاپ برای بازی Fortnite، تولید حدود 40-50 fps اما بیشتر وقت نوسان می کند.

با این حال، استفاده از آن برای بازی Minecraft بهتر عمل می کند. بنابراین، آشکارا ممکن است برخی از بازی های سبک را در این لپ تاپ اجرا کنید.

با این حال، شما نباید عملکرد بسیار بالا را هنگام بازی این بازی ها انتظار داشته باشید. برای تأیید عملکرد، بیایید نتیجه این لپ تاپ را در یک آزمون معیار 3DMark 11 بررسی کنیم.

3DMark 11 یک آزمون معیار است که برای ارزیابی عملکرد گرافیک کلی یک کامپیوتر استفاده می شود. علاوه بر این، امتیاز بالاتر در آزمون 3DMark 11 به معنی عملکرد گرافیک بهتر است.

با این حال، در این آزمون، Lenovo Ideapad 5 امتیاز 5257 را کسب کرد. در مقایسه، Lenovo 330S با کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1050 خود امتیاز 7,512 را کسب کرد.

در نتیجه، تمرکز Lenovo Ideapad 5 بر بازی نیست، اما هنوز هم موفق به اجرای برخی از بازی های سبک شد. به همین دلیل، من در این بخش از بررسی به این لپ تاپ هفت از ده امتیاز می دهم.

بررسی عمر باتری و عملکرد Lenovo Ideapad 5

با توجه به آنچه در بخش طراحی گفته شد، یک مدل از Lenovo Ideapad 5 وزن 1380 گرم دارد و مدل دیگری وزن 1390 گرم دارد. خب، عامل دیگری که در تفاوت وزن آنها نقش دارد، باتری است که حمل می کنند.

مدل 1380 گرمی Lenovo Ideapad 5 با یک باتری Li-polymer 44.5 Wh عرضه می شود. در عین حال، مدل 1390 گرمی با یک باتری Li-Polymer 56.5 Wh عرضه می شود.

برای عمر باتری، باتری Li-polymer 44.5 Wh تبلیغ شده است که تا 11 و نیم ساعت طول می کشد. در عین حال، باتری Li-Polymer 56.5 Wh تبلیغ شده است که تا 13 و نیم ساعت طول می کشد.

برای تأیید این ادعا، من تمرکز خود را بر روی مدلی از این لپ تاپ با باتری Li-Polymer 56.5 Wh قرار می دهم. برای تأیید، من یک آزمون باتری انجام شده توسط ultrabookreview.com را در نظر می گیرم.

در آزمون باتری، لپ تاپ 7 ساعت طول کشید که برای ویرایش متن در Google Drive با روشنایی صفحه 60٪ و Wi-Fi روشن استفاده شد.

همچنین، آن 9 ساعت طول کشید که برای تماشای یک ویدیو با وضوح 1080p تمام صفحه در YouTube با روشنایی صفحه 60٪ و Wi-Fi روشن استفاده شد. برای یک لپ تاپ با این قیمت، عملکرد باتری بسیار مناسب است.

در مقایسه، Lenovo 330S در آزمون باتری وب سورفینگ 5 ساعت و 50 دقیقه طول کشید. توجه داشته باشید که Lenovo 330S از یک باتری Li-Polymer 52.5 Wh استفاده می کند.

من نمی توانم دقیقا عمر باتری این مدل لپ تاپ با باتری Li-polymer 44.5 Wh را بگویم. با این حال، من بسیار مطمئن هستم که طول عمر آن به اندازه مدل های با باتری Li-Polymer 52.5 Wh نخواهد بود.

در نتیجه، با توجه به نتیجه آزمون، می توان به امان گفت که Lenovo Ideapad 5 دارای عمر باتری قابل توجهی است. بنابراین، من تصمیم گرفتم در این بخش از بررسی به آن هشت از ده امتیاز بدهم.

نتیجه کلی

لنوو تقریبا همه چیز را در IdeaPad 5 با اندازه 14 اینچ درست کرد. در واقع، این لپ تاپ همان حس و تقریبا همان عملکرد را نسبت به لپ تاپ های گران قیمت تر دارد.

علاوه بر این، Lenovo IdeaPad 5 با اندازه 14 اینچ قابل حمل و سبک است؛ همچنین احساس می کند که محکم است و یک کیبورد عالی دارد. متأسفانه، نور پس زمینه کیبورد کم روشن است و کلیدها پلاستیکی هستند.

علاوه بر آن، کنتراست نمایشگر به اندازه ای که انتظار داشتم خوب نیست و روشنایی آن نیز در سمت پایین است. در زمینه اتصال، تعداد مناسبی از پورت ها را ارائه می دهد اما پورت Ethernet و Thunderbolt را ندارد.

در مورد عملکرد، لپ تاپ دارای عمر باتری خوبی است و همچنین در همه جا به خوبی عمل می کند به جز بازی های سنگین و ویرایش عکس پیچیده. با این حال، من Lenovo Ideapad 5 را به هر کسی که با بودجه است و زیاد در مورد بازی کردن اهمیت نمی دهد، توصیه می کنم.

امیدوارم این بررسی Lenovo Ideapad 5 برای شما مفید بوده باشد. اگر این بررسی برای شما مفید بود، ما در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

آیا IdeaPad 5 دارای صفحه نمایش لمسی است؟

خیر، Lenovo IdeaPad 5 دارای صفحه نمایش لمسی نیست.

پردازنده Lenovo IdeaPad 5 چیست؟

برای وظایف پردازشی، Lenovo IdeaPad 5 از پردازنده هشت هسته ای AMD Ryzen 7 4800U استفاده می کند. این پردازنده دارای فرکانس پایه 1.80 گیگاهرتز، فرکانس افزایش 4.20 گیگاهرتز و حافظه کش 8 مگابایت است. خوشبختانه، این پردازنده قادر به انجام بیشتر وظایف محاسباتی با آسانی است.

آیا Lenovo IdeaPad 5 دارای کیبورد با نور پس زمینه است؟

بله، اما نور پس زمینه کم روشن است.

آیا Lenovo IdeaPad 5 دارای حسگر اثر انگشت است؟

بله، دارای حسگر اثر انگشت مجتمع در دکمه برق که در بالای کیبورد قرار دارد. خوشبختانه، حسگر اثر انگشت بسیار حساس است.

اندازه Lenovo IdeaPad 5 چقدر است؟

Lenovo Ideapad 5 که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است، دارای اندازه صفحه نمایش 14 اینچ است. همچنین دارای اندازه کلی 321.5 x 211.5 x 16.9 - 19.1 میلیمتر (W x D x H) یا 321.5 x 211.5 x 17.9 - 19.9 میلیمتر (W x D x H) است، بسته به مدلی که شما خریداری می کنید.

به این پست امتیاز بدهید
منبع
itechguides.com

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا