پرفروش ترین ها

پرفروش ترین فیلم ترسناک جهان: ۱۵ تا از پرفروش‌ترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما

مرگ ژانر وحشت بارها پیش‌بینی شده، اما علاقه‌مندان به این ژانر ثابت کرده‌اند که وحشت در گیشه سینما زنده و سرحال است و همیشه هم همینطور بوده است.

آنچه خواهید خواند

به مقاله لیست پرفروش ترین فیلم ترسناک جهان خوش آمدید. از اینکه در دهه ۸۰ مورد انتقاد شدید قرار گرفت تا اینکه در دهه ۹۰ به ژانری محبوب و ترند تبدیل شد و در هزاره جدید لقب ژانری پیشرو و تجربی را گرفت، فیلم‌های ترسناک فراز و نشیب زیادی را پشت سر گذاشته‌اند. منتقدان اغلب این ژانر را دست کم می‌گیرند، اما این ژانر همیشه طرفداران وفاداری داشته که آن را در شرایط سخت و آسان حمایت کرده‌اند، حتی اگر مجبور باشند بین انبوهی از فیلم‌های بی‌ارزش به دنبال آن الماسی بگردند که ارزش همه چیز را داشته باشد.

پرفروش ترین فیلم ترسناک جهان

با وجود اینکه بارها مرگ این ژانر را اعلام کرده‌اند، اما هیچ چیز به اندازه این حرف‌ها از واقعیت دور نیست. فیلم ترسناک همواره جایگاه ویژه‌ای در تاریخ سینما داشته و مسیر خاص خود را برای رسیدن به عظمت طی کرده است. با وجود تمام حرف و سخن‌ها، این ژانر امروزه زنده و سرحال است و موفقیت فیلم‌های اکران‌شده در سال ۲۰۲۳ مانند «طلوع مردگان شوم»، « جیغ ۶ » و «راهبه ۲ » در گیشه گواه این ادعاست. علاوه بر این، با اکران‌های آینده‌ی «اره ۱۰» و «جن‌گیر: مؤمن» مشخص است که به این زودی‌ها نمی‌توان ژانر وحشت را به دست فراموشی سپرد. حالا به نظر می‌رسد زمان مناسبی برای نگاهی به پرفروش ترین فیلم ترسناک جهان سینما باشد. همچنین می توانید لیست پرفروش ترین فیلم های جهان و لیست پرفروش ترین فیلم های ایرانی را در سایت مسیر انتخاب مشاهده کنید.

15. آنابل: آفرینش (به انگلیسی: Annabelle: Creation ) با مجموع فروش جهانی ۳۰۶،۵۱۵،۸۸۴ دلار

آنابل: آفرینش

  • سال اکران: ۲۰۱۷
  • کارگردان: دیوید اف. سندبرگ
  • بازیگران: استفانی سیگمن در نقش شارلوت، تالیثا بیتمن در نقش جنیس، لولو ویلسون در نقش لیندا، آنتونی لاپالیا در نقش ساموئل مولینز، میراندا اتو در نقش استر مولینز، دانیل اشتین در نقش مالکوم، کریستین کانلی در نقش بیاتریس، لیندا کاردلینی در نقش آنابل هیگینز (حضور افتخاری)

این فیلم که چهارمین قسمت از مجموعه «احضار» به شمار می‌رود، پیش درآمدی بر فیلم «آنابل» محصول ۲۰۱۴ است. داستان فیلم درباره‌ی عروسک‌سازی و همسرش است که پس از از دست دادن دخترشان در یک سانحه رانندگی دلخراش، خود را درگیر تسخیر یکی از عروسک‌های ساخته‌ی مرد توسط یک نیروی شرور می‌بینند.

آنابل: آفرینش پس از اکران، نقدهای نسبتا مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد، که آن را نسبت به قسمت اول فیلم، پیشرفتی قابل توجه می‌دانستند. در حالی که استفاده از کلیشه‌ی عروسک ترسناک بارها در فیلم‌های مختلف تکرار شده بود، «آنابل: خلقت» ثابت کرد که این زیرژانر همچنان حرف‌هایی برای گفتن دارد و با دستیابی به موفقیت تجاری، مجموع فروش کل فرنچایز «احضار» را از مرز یک میلیارد دلار عبور داد.

14. رزیدنت اویل: قسمت پایانی (به انگلیسی: Resident Evil: The Final Chapter ) با فروش جهانی ۳۱۲،۲۴۲،۶۲۶ دلار

رزیدنت اویل: قسمت پایانی (به انگلیسی: Resident Evil: The Final Chapter )

  • سال اکران: ۲۰۱۶
  • کارگردان: پاول دبلیو. اس. اندرسون
  • بازیگران: میلا یوویچ در نقش آلیس، علی لارتر در نقش کلر ردفیلد، اویین مک‌کن در نقش دکتر آیزاک کلین، روبی رز در نقش آبگایل، ویلیام لوی در نقش کریستین، ایان گلن در نقش دکتر مارکوس

این فیلم، ششمین قسمت از یک فرنچایز سینمایی است که بیش از بیست سال قدمت دارد. «رزیدنت ایول: فصل نهایی» محصول ۲۰۱۶ آخرین قسمت از سری اصلی رزیدنت ایول به شمار می‌رود که بعدها در سال ۲۰۲۱ با عنوان «رزیدنت ایول: به راکون سیتی خوش آمدید» ریبوت شد. این فیلم، همانند نسخه‌های قبلی خود، بر اساس مجموعه بازی‌های ویدیویی به همین نام ساخته شده است. در این فیلم، میلا یوویچ در نقش آلیس ایفای نقش می‌کند که یک‌بار دیگر برای نبرد نهایی به مصاف کمپانی آمبرلا می‌رود.

هرچند این فیلم نیز مانند قسمت‌های قبلی با واکنش‌های منفی روبرو شد، اما «فصل نهایی» با کسب بیش از ۳۱۰ میلیون دلار فروش در برابر بودجه ۴۰ میلیون دلاری، به پرفروش‌ترین قسمت این مجموعه تبدیل شد.

13. احضار (به انگلیسی: The Conjuring ) با فروش جهانی ۳۱۹،۴۹۴،۶۳۸ دلار

احضار (به انگلیسی: The Conjuring )

  • سال اکران: ۲۰۱۳
  • کارگردان: جیمز وان (James Wan)
  • فیلمنامه: چاد هیز (Chad Hayes) و کری دبلیو. هیز (Carey W. Hayes)
  • بازیگران:پاتریک ویلسون در نقش اد وارن (Ed Warren)، ورا فارمیگا در نقش لورین وارن (Lorraine Warren)، ران لیوینگستون در نقش راجر پرون (Roger Perron)، لیلی تیلور در نقش کرولین پرون (Carolyn Perron)
  • ژانر: ترسناک ماورایی

نه تنها در زمان اکران در سال ۲۰۱۳ به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های ترسناک تاریخ تبدیل شد، بلکه جرقه‌ی شکل‌گیری یک دنیای سینمایی را زد که تاکنون بیش از ۲ میلیارد دلار فروش داشته است.

این فیلم با بازی پاتریک ویلسون و ورا فارمیگا، از روی پرونده‌های ادعاییِ اد و لورن وارن، زوج محققِ پدیده‌های فراطبیعی، الهام گرفته شده است. داستان فیلم حول محور روح شرورانه‌ای می‌چرخد که خانه‌ی مزرعه‌ایِ خانواده‌ی پرون را که به تازگی خریداری کرده‌اند، تسخیر می‌کند.

فیلم «احضار» به خاطر کارگردانی، فیلمبرداری، استفاده از جلوه‌های ویژه و داشتن عمق داستانی بیشتر نسبت به اکثر فیلم‌های ترسناک مدرن مورد تحسین قرار گرفته است. این فیلم مقایسه‌های مثبتی با «جن‌گیر» داشته و اغلب به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک قرن بیست و یکم شناخته می‌شود.

12. احضار ۲ (به انگلیسی: The Conjuring 2 )با فروشی معادل ۳۲۰،۳۹۲،۸۱۸ دلار

احضار ۲ یا تسخیر ۲ (به انگلیسی: The Conjuring 2 )

  • سال اکران: ۲۰۱۶
  • کارگردان: جیمز وان (James Wan)
  • فیلمنامه: دیوید لزلی جانسون- مک‌گلدریک (David Leslie Johnson-McGoldrick)
  • بازیگران:پاتریک ویلسون در نقش اد وارن، ورا فارمیگا در نقش لورین وارن، فرانسسکا کاپلد در نقش پگی هاجسون ، مادیسن وولف در نقش جانت هاجسون، سایمون مک‌برنی در نقش موريس گریفین
  • ژانر: ترسناک ماورایی، رازآلود، مهیج

این بار، زوج محققِ پدیده‌های فراطبیعی، اد و لورن وارن، به انگلستان سفر می‌کنند تا به یک مادر تنها که خانه‌ی دولتی‌اش توسط یک روح خبیث تسخیر شده است، کمک کنند.

فیلم «احضار ۲» که بر اساس پرونده‌ی ادعاییِ جن‌گیریِ ان필د ساخته شده که در دهه ۱۹۷۰ خانه‌ی خانواده‌ی هاجسون را به وحشت انداخته بود و توسط اد و لورن وارن واقعی مورد بررسی قرار گرفت، به موفقیت چشمگیری هم از نظر منتقدان و هم از نظر فروش تجاری دست یافت و ثابت کرد که موفقیت قسمت اول تصادفی نبوده است. منتقدان بار دیگر از کارگردانی جیمز وان، عناصر کلاسیک ترسناک و جلوه‌های بصری فیلم تمجید کردند. «احضار ۲» دومین دنباله‌ی پرفروش تاریخ ژانر وحشت به شمار می‌رود.

11. یک مکان ساکت یا یک مکان آرام (به انگلیسی: A Quiet Place ) با فروشی به مبلغ ۳۴۰،۹۵۲،۹۷۱ دلار

یک مکان ساکت یا یک مکان آرام (به انگلیسی: A Quiet Place )

  • سال اکران: ۲۰۱۸
  • کارگردان: جان کراسینسکی (John Krasinski)
  • فیلمنامه: اسکات بک (Scott Beck)، برایان وودز (Bryan Woods) و جان کراسینسکی
  • بازیگران: امیلی بلانت، جان کراسینسکی، میلیسنت سیمونز، نوآ جوپ
  • ژانر: ترسناک، علمی-تخیلی، پساآخرالزمانی

این فیلم که یکی از اصیل‌ترین فیلم‌های ترسناک قرن بیست و یکم به شمار می‌رود، به کارگردانی جان کراسینسکی و با بازی خود او در کنار همسرش در دنیای واقعی، امیلی بلانت، ساخته شده است. داستان فیلم در دنیایی پس از آخرالزمان روایت می‌شود که موجوداتی نابینا با حس شنوایی فوق‌العاده در آن زندگی می‌کنند. روایت فیلم بر خانواده‌ای به نام ابوت و تلاش آن‌ها برای زنده ماندن از طریق کمترین ایجاد صدا، تمرکز دارد.

«یک جای آرام» پس از اکران، بلافاصله نظر مثبت منتقدان و تماشاگران را به خود جلب کرد و بسیاری آن را یکی از بهترین و تاثیرگذارترین فیلم‌های ترسناک طی سال‌های اخیر دانستند. بخش زیادی از تحسین‌ها معطوف به دستاوردهای فنی فیلم، اصالت آن و بازی‌های بازیگران بود. این فیلم نامزد دریافت چندین جایزه از جمله اسکار، بفتا، گلدن گلوب و سه جایزه‌ی انتخاب منتقدان شد. دنباله‌ی این فیلم، «یک جای آرام ۲»، به اندازه‌ی کافی برای قرار گرفتن در جمع ۱۵ فیلم پرفروش، فروش نداشت و در جایگاهی پایین‌تر از این لیست قرار می‌گیرد.

10. هانیبال (به انگلیسی: Hannibal ) با فروشی به مبلغ 351،692،268 دلار

هانیبال (به انگلیسی: Hannibal )

  • سال اکران: 2001
  • کارگردان: ریدلی اسکات (Ridley Scott)
  • نویسندگان: توماس هریس (Thomas Harris)، دیوید ممت (David Mamet)، استیون زایلیان (Steven Zaillian)
  • بازیگران اصلی:آنتونی هاپکینز، جولیان مور، گری اولدمن، ری لیوتا

در رتبه دهم این لیست، «هانیبال» (۲۰۰۱) دنباله فیلم موفق «سکوت بره‌ها» در سال ۱۹۹۱ قرار دارد. این فیلم که در تاریخ ۹ فوریه ۲۰۰۱ اکران شد، ماجراهای بعدی مامور FBI، کلاریس استارلینگ، را در تلاش او برای دستگیری هانیبال لکتر طفره رو قبل از اینکه یکی از قربانیان زنده مانده‌ی او بتواند این کار را انجام دهد، دنبال می‌کند.

در این فیلم، جولیان مور جایگزین جودی فاستر، برنده‌ی جایزه اسکار، شد که به دلیل بیش از حد زننده بودن منبع اقتباس، از بازگشت به این نقش انصراف داده بود. با وجود این، انتظارها از «هانیبال» بالا بود و این فیلم ناامید کننده نبود. این فیلم در آن زمان با کسب ۵۸ میلیون دلار در اولین آخر هفته اکران، به پرفروش‌ترین فیلم با درجه سنی بزرگسال (R) تبدیل شد.

9. راهبه (به انگلیسی: The Nun ) با فروشی به مبلغ 365،550،119 دلار

راهبه (به انگلیسی: The Nun )

  • کارگردان: کورین هاردی (Corin Hardy)
  • فیلمنامه: گری دابرمن (Gary Dauberman) بر اساس داستانی از گری دابرمن و جیمز وان (James Wan)
  • بازیگران اصلی:تایسا فارمیگا، دمیان بیچیر، جوناس بلوکت، بانی آرونز

در رتبه نهم این لیست، «راهبه» (۲۰۱۸) قرار دارد که پنجمین قسمت از دنیای سینمایی «احضار» به شمار می‌رود. این فیلم که اسپین‌آفی از «احضار ۲» است، در تاریخ ۷ سپتامبر ۲۰۱۸ اکران شد. در این فیلم، تایسا فارمیگا نقش اصلی را برعهده دارد و در نقش یک راهبه‌ی تازه‌کار ظاهر می‌شود که در تلاش است تا راز پلیدی در سال ۱۹۵۲ رومانی را کشف کند.

«راهبه» با وجود اینکه به خاطر ضعف فیلمنامه مورد انتقاد قرار گرفت، اما برای فضای وهم‌آلود و بازی‌های درخشان بازیگرانش مورد تحسین قرار گرفت. با وجود نقدها، همچنان تماشاگران زیادی برای دیدن کارهای بعدی والاک، راهبه‌ی اهریمنی، به سینماها هجوم بردند و بدین ترتیب «راهبه» تا به امروز به پرفروش‌ترین فیلم کل فرنچایز تبدیل شد. با اکران دنباله‌ی این فیلم، «راهبه ۲»، که در حال حاضر صدرنشین گیشه است، ممکن است فیلم اول با رقابتی جدی روبرو شود.

8. پرومتئوس (به انگلیسی: Prometheus ) با فروش 403،354،469 دلار

پرومتئوس (به انگلیسی: Prometheus )

  • ژانر: علمی-تخیلی، رازآلود، مهیج
  • کارگردان: ریدلی اسکات (Ridley Scott)
  • فیلمنامه: دیمن لیندلوف (Damon Lindelof) و جون پالک (Jon Spaihts)
  • بازیگران اصلی:نومی را، مایکل فاسبندر، شارلیز، ادریس، گای پیرس

پرومتئوس در رتبه هشتم این لیست قرار دارد. این فیلم علمی-تخیلی ترسناک مهیج به کارگردانی ریدلی اسکات ساخته شده و در تاریخ ۸ ژوئن ۲۰۱۲ اکران شد.

پرومتئوس، که تا حدودی پیش درآمدی بر فیلم موفق بیگانه (۱۹۷۹) محسوب می‌شود، مسیر و داستان خاص خود را رقم زد و با وجود اینکه در همان دنیای بیگانه جریان دارد، خود را از فیلم‌های قبلی این مجموعه جدا می‌کند.

این فیلم که نامزد دریافت جایزه بهترین جلوه‌های ویژه در جوایز اسکار شد، داستان گروهی از کاوشگران فضایی را دنبال می‌کند که در تلاش برای کشف ریشه‌های بشریت هستند، اما در عوض با تهدیدی وحشتناک روبرو می‌شوند که می‌تواند به معنای پایان نسل ما باشد. هرچند این فیلم نتوانست انتظارات استودیو را برآورده کند، اما پرومته نزد مخاطبان به محبوبیت رسید و در سال ۲۰۱۷ دنباله‌ای با عنوان «بیگانه: پیمان» برای آن ساخته شد.

7. نشانه‌ها ( به انگلیسی :Signs ) با فروش 408،247،917 دلار

نشانه‌ها ( به انگلیسی :Signs )

  • کارگردان: ام. نایت شیامالان (M. Night Shyamalan)
  • فیلمنامه: ام. نایت شیامالان
  • بازیگران اصلی:مل گیبسون، جواکین فینیکس، روری کالکین، ابیگیل برسلين

در رتبه هفتم این لیست، فیلم «نشانه‌ها» (۲۰۰۲) ساخته ام. نایت شیامالان قرار دارد که در تاریخ ۲ آگوست ۲۰۰۲ اکران شد. این فیلم با بازی مل گیبسون و خواکین فینیکس، داستان یک کشیش سابق و خانواده‌اش را روایت می‌کند که با حلقه‌های مرموز در مزارع روبرو می‌شوند که منجر به حمله‌ی بیگانگان به زمین می‌گردد.

«نشانه‌ها» که با ریتمی استادانه، چاشنی‌ای از طنز و تعلیقی که شما را میخکوب صندلی می‌کند، ساخته شده است، توانست با فروشی بیش از ۶۰ میلیون دلار در اولین آخر هفته اکران، به پرفروش‌ترین فیلم با بازی مل گیبسون در زمان شروع اکران تبدیل شود. این فیلم بیشتر به خاطر صحنه‌ی مهمانی تولد به یاد می‌آید که به خاطر داشتن یکی از ترسناک‌ترین لحظات تاریخ سینما، در چندین لیست قرار گرفته است.

6. جن‌گیر (به انگلیسی: The Exorcist ) با فروش جهانی ۴۴۱،۳۰۶،۱۴۵ دلار

جن‌گیر (به انگلیسی: The Exorcist )

  • کارگردان: ویلیام فریدکین
  • فیلمنامه: ویلیام پیتر بلتی (بر اساس رمان خود در سال ۱۹۷۱)
  • بازیگران:الن برستین، ماکس فون، لیندا بلر، جیسون میلر

جن گیر در رتبه ششم لیست  پرفروش ترین فیلم ترسناک جهان قرار دارد. این فیلم، به کارگردانی ویلیام فردکین فقید و براساس کتاب ویلیام پیتر بلتی (که فیلمنامه را نیز نوشت)، اولین فیلم ترسناک تاریخ است که نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم در جوایز اسکار شد. «جن‌گیر» داستان هولناک دختری کوچک را روایت می‌کند که تسخیر شده توسط شیطان و متعاقبا، جن‌گیری او توسط دو کشیش کاتولیک انجام می‌گیرد.

این فیلم که به عنوان یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های ساخته‌شده تا به امروز شناخته می‌شود، به مدت تقریبا ۴۵ سال عنوان پرفروش‌ترین فیلم ترسناک با درجه سنی بزرگسال (R) را در اختیار داشت تا اینکه در سال ۲۰۱۷ از این جایگاه کنار گذاشته شد. تأثیرات فرهنگی «جن‌گیر» هنوز هم قابل لمس است و این فیلم استاندارد تازه‌ای را برای تمام فیلم‌های بعدی با موضوع تسخیر شیطانی تعیین کرد. تماشاگران با اشتیاق منتظر اکران «جن‌گیر: مؤمن» هستند که قرار است در تاریخ ۶ اکتبر ۲۰۲۳ به روی پرده سینماها برود.

5. آن: بخش دوم (به انگلیسی: It: Chapter Two ) با فروش جهانی ۴۷۳،۰۹۳،۲۸۸ دلار

آن: بخش دوم (به انگلیسی: It: Chapter Two )

  • کارگردان: اندی موشیتی (Andy Muschietti)
  • فیلمنامه: گری دابرمن بر اساس رمانی به همین نام نوشته استفن کینگ
  • بازیگران:جیمز مک‌آووی، جسیکا چاستین، بیل هدر، آیزایا مصطفی، جیان کارلو اسپوزیتو، جیمز رانسون، اندی بین

این فیلم که توسط اندی موشیاتی کارگردانی شده و بر اساس رمان حجیم استیون کینگ ساخته شده است، ۲۷ سال پس از وقایع فیلم قبلی جریان دارد. «آن: فصل دوم» داستان بازگشت اعضای گروه بازندگان به شهر دِری، پس از بزرگ شدن، را روایت می‌کند تا به طور قطعی شر موجودی به نام «آن» را از این شهر دور کنند.

با بازگشت بیل اسکارسگارد در نقش پنی‌وایز، این فیلم همچنین ستارگانی همچون جیمز مک‌آووی، بیل هدر، جسیکا چاستین و عیسیٰ مصطفی را در خود جای داده است. با موفقیت فیلم اول، تعجبی ندارد که تماشاگران مشتاق دیدن دنباله بودند و مجموع فروش اولین آخر هفته‌ی اکران آن را به رقم خیره‌کننده‌ی ۹۱ میلیون دلار رساندند. خوشبختانه، این پایان راه برای این فرنچایز نیست، زیرا مجموعه‌ای پیش درآمدی در حال ساخت است که به کاوش درباره‌ی ریشه‌های پنی‌وایز دلقک می‌پردازد.

4. جنگ جهانی زد (به انگلیسی: World War Z ) با فروش 540،007،876 دلار

جنگ جهانی زد (به انگلیسی: World War Z )

  • کارگردان: مارک فورستر (Marc Forster)
  • فیلمنامه: متیو مایکل کارناهان، درو ، و دیمون لیندلوف بر اساس داستانی از کارناهان و جی. مایکل استراژینسکی
  • بازیگران:برد پیتريال میری انیس، داستین همین‌هوفمن، جیمز یگ

در رتبه چهارم لیست پرفروش ترین فیلم ترسناک جهان، فیلم حماسیجنگ جهانی زد (۲۰۱۳) به کارگردانی مارک فاستر قرار دارد که در تاریخ ۲۱ ژوئن همان سال اکران شد. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام اثر مکس بروکس ساخته شده است. در واقع، جنگی بر سر تصاحب امتیاز ساخت این فیلم بین کمپانی تولید فیلم لئوناردو دی‌کاپریو، یعنی «اپین وی»، و کمپانی متعلق به برد پیت، یعنی «پلن بی انترتینمنت»، درگرفته بود. در نهایت برد پیت توانست امتیاز این فیلم را تصاحب کند و در آن به ایفای نقش بپردازد. داستان فیلم درباره‌ی یک بازرس سابق سازمان ملل متحد است که برای پیدا کردن درمانِ بیماریِ همه‌گیریِ زombi در سراسر دنیا سفر می‌کند.

با وجود شکایت‌های طرفداران پر و پا قرص کتاب که معتقد بودند فیلم از منبع اصلی خود فاصله گرفته است، «جنگ جهانی زد» به موفقیت عظیمی دست یافت. این فیلم در اولین آخر هفته‌ی اکران خود، با فروش خیره‌کننده‌ی ۶۶.۴ میلیون دلاری، توانست لقب پرفروش‌ترین فیلم افتتاحیه‌ی یک اثر با بازی برد پیت را از آن خود کند. این موفقیت برای کسب جایزه‌ی بهترین فیلم هیجان‌انگیز سال در جوایز ساترن کافی بود.

3. من افسانه هستم (به انگلیسی: I am legend ) با فروش جهانی ۵۸۵،۳۴۹،۱۰۱ دلار

من افسانه هستم (به انگلیسی: I am legend )

  • کارگردان: فرانسیس لارنس (Francis Lawrence)
  • فیلمنامه: مارک پروتوزویچ، آکیوا گلدزمن، بر اساس رمانی به همین نام نوشته ریچارد
  • بازیگران:ویل اسمیت، آلیس براگا، چارلی تاهان

این فیلم که بر اساس رمانی به همین نام اثر ریچارد Matheson در سال ۱۹۵۴ ساخته شده است، با اقتباسی آزادانه در ۱۴ دسامبر ۲۰۰۷ اکران شد.

ویل اسمیت در این فیلم نقش رابرت نویل، یک ویروس‌شناس را بازی می‌کند که در تلاش برای پیدا کردن درمان ویروسی است که او را به عنوان آخرین انسان زنده در نیویورک باقی گذاشته است، البته شاید هم اینطور نباشد! او در این فیلم هیجان‌انگیز آخرالزمانی، در کنار سگ وفادار ژرمن شپرد خود، سم، با جهش‌یافته‌های شب‌زی مبارزه می‌کند. این فیلم در اولین آخر هفته اکران خود توانست فروش خیره‌کننده‌ی ۷۷.۲ میلیون دلاری را به دست آورد.

هرچند «آخرین مرد» تا حد زیادی از منبع اصلی خود فاصله گرفت، اما نمی‌توان انکار کرد که ویل اسمیت اجرای بی‌نظیری در نقش اصلی داشته است. در حال حاضر دنباله‌ای برای این فیلم در حال ساخت است، اما جزئیاتی به غیر از تأیید حضور مایکل بی. جوردن، ستاره فیلم کرید، در دسترس نیست.

2. حس ششم (به انگلیسی: The Sixth Sense ) با فروش 672،806،299 دلار

حس ششم (به انگلیسی: The Sixth Sense )

  • سال اکران: 1999
  • کارگردان: ام. نایت شیامالان
  • بازیگران:بروس ویلیس، هیلی جوئل اسمینت، تونی کولت، اولیور پلات

در رتبه دوم این لیست، «حس ششم» (۱۹۹۹) ساخته ام. نایت شیامالان، دومین فیلم از این کارگردان در این فهرست پرفروش ترین فیلم ترسناک جهان ، قرار دارد. این فیلم که در تاریخ ۶ آگوست ۱۹۹۹ اکران شد و نامزد دریافت شش جایزه اسکار گردید، داستان ברוס ویلیس در نقش یک روانشناس کودک را روایت می‌کند که هیلی جوئل آزمنت را به عنوان بیماری که مردگان را می‌بیند، تحت درمان قرار می‌دهد.

«حس ششم» به خاطر صحنه‌های ترسناک ارواح‌مانند و پایانی غیرمنتظره که هیچکس حدس نمی‌زد (و اگر کسی بگوید حدس زده، دروغ می‌گوید)، مورد تحسین قرار گرفت. این فیلم ام. نایت شیامالان را به عنوان یک آهنربای گیشه و نویسنده/کارگردانی که تماشاگران را به سفری هیجان‌انگیز می‌برد و درست در انتهای فیلم، زیر پایشان را خالی می‌کند، تثبیت کرد. این فیلم که جوایز متعددی را برای فیلمنامه و بازیگری دریافت کرد، نه تنها به خاطر پایان‌بندی‌اش به یاد می‌آید، بلکه به خاطر جمله‌ی به ‌یادماندنی «من مرده‌ها را می‌بینم» که بخشی از فرهنگ عامه به شمار می‌رود، در خاطرها مانده است.

1. آن (انگلیسی: It ؛ که با عنوان آن: بخش اول نیز شناخته می‌شود) با فروشی جهانی ۷۰۰،۳۸۱،۷۵۹ دلار

IT: Chapter One (2017)

  • کارگردان: اندی موشیتی (Andy Muschietti)
  • فیلمنامه: گری دابرمن (Gary Dauberman) بر اساس رمانی به همین نام نوشته استفن کینگ (Stephen King)
  • بازیگران:بیل اسکاشگورد، فین ولفهارد، سوفیا لیلیس، جیدن لیبرهر، جرمی ری پرت، چوزئن جیکوبز، لیام هوبر

این فیلم پرفروش ترین فیلم ترسناک جهان است که در تاریخ ۸ سپتامبر ۲۰۱۷ اکران شد، در اولین آخر هفته‌ی خود در سراسر جهان به رقم خیره‌کننده‌ی ۱۲۳.۴ میلیون دلار دست یافت. در این فیلم، اعضای گروه بازندگان در دوران کودکی خود توسط موجودی شرور به نام «آن» مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند و در عین حال با مشکلات شخصی خود در خانه نیز دست و پنجه نرم می‌کنند.

این فیلم، همانند دنباله‌ی خود، به کارگردانی اندی موشیاتی ساخته شده و بیل اسکارسگارد را در نقش پنی‌وایز دلقک به نمایش می‌گذارد، اما این بار شاهد هنرنمایی بازیگران جوانی همچون صوفیا لیلیس، فین ولفهارد، جیدن لیبرهر و چوزن جاکوبز هستیم.

«آن: فصل اول» به خاطر صحنه‌های ترسناک، فضا، فیلمبرداری و بازیگرانش مورد تحسین قرار گرفته و شاید بتوان گفت که فیلمی کامل در ژانر وحشت است. مطمئناً تماشاگران هم اینطور فکر می‌کردند، و در حالی که دنباله‌ی این فیلم در هنگام تماشا به عنوان یک تجربه‌ی سینمایی طولانی، به اندازه‌ی کافی مورد توجه قرار نمی‌گیرد، اما حماسه‌ی «آن» یکی از بهترین اقتباس‌های ساخته‌شده از آثار استیون کینگ در تمام دوران است.

به این پست امتیاز بدهید
منبع
movieweb.com

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا