آرایشی و بهداشتی

راهنمای خرید رنگ مو و لیست 37 مدل جذاب رنگ مو

بررسی و معرفی خرید انواع رنگ مو

یکی از عوامل مهم زیبایی مو می باشد.  انتخاب بهترین رنگ موی مناسب در زیبایی چهره تاثیر بسیاری دارد و باعث می شود صورت تان بازتر و موهایتان زیباتر به نظر برسد. بنابراین داشتن اطلاعات کافی در مورد انواع رنگ مو ، نحوه استفاده و انواع استایل موهای رنگ شده جهت انتخاب بهترین رنگ مو کاملا لازم می‌باشد. با مطالعه راهنمای خرید رنگ مو از سایت مسیر انتخاب بهترین و مناسب ترین رنگ مو را انتخاب کنید تا همیشه زیبا و جذاب به نظر برسید.

لیست پیشنهادات خریدان رنگ مو دیجی کالا

خط جدا کننده

رنگ مو مارال سری طبیعی مدل قهوه ای تیره شماره 3.0

رنگ مو مارال سری طبیعی مدل قهوه ای تیره شماره 3.0

  • مشخصات ویژه: دارای ویتامین
مشاهده محصول در دیجی کالا
رنگ مو مارال سری طبیعی مدل قهوه ای روشن شماره 5.0

رنگ مو مارال سری طبیعی مدل قهوه ای روشن شماره 5.0

  • مشخصات ویژه: دارای ویتامین
مشاهده محصول در دیجی کالا
رنگ مو مارال سری دودی مدل قهوه ای دودی روشن شماره 5.1

رنگ مو مارال سری دودی مدل قهوه ای دودی روشن شماره 5.1

  • مشخصات ویژه: دارای ویتامین
مشاهده محصول در دیجی کالا
رنگ مو مارال سری طبیعی مدل بلوند متوسط شماره 7.0

رنگ مو مارال سری طبیعی مدل بلوند متوسط شماره 7.0

  • مشخصات ویژه: دارای ویتامین
مشاهده محصول در دیجی کالا
رنگ مو مارال سری دودی مدل بلوند دودی متوسط شماره 7.1

رنگ مو مارال سری دودی مدل بلوند دودی متوسط شماره 7.1

  • مشخصات ویژه: دارای ویتامین
مشاهده محصول در دیجی کالا

 

معیار های مهم برای انتخاب بهترین رنگ مو

رنگ مو

مهمترین معیار انتخاب بهترین رنگ مو رنگ پوست است. اگر رنگ پوستتان روشن است، رنگ پوست شما سرد به حساب می‌آید. اگر رنگ پوستتان تیره، زیتونی یا طلایی است و رنگ موی طبیعی شما قهوه ای یا تیره دارید پس رنگ مویتان از نوع گرم است.بعضی از افراد نیز دارای پوست های گرم و سرد نیستند تن پوستشان خنثی است. این افراد می توتنند هر رنگی را انتخاب کنند.

رنگ موهای مناسب برای افراد دارای پوست‌‌ سفید و سرد

اگر رنگ پوستتان سفید و خنک با رگ های آبی است بهتر است که از رنگ ‌موهای بلوند عسلی ،پلاتینیی، کتانی رنگ و بلوند شامپاینی برای رنگ آمیزی موهای خود استفاده کنند بخاطر اینکه این رنگ‌ها هماهنگی بسیار خوبی با این نوع پوست‌ها دارند و می‌توانند حالت چهره را بهتر نشان دهند.

رنگ موهای مناسب برای افراد دارای پوست‌‌ سبزه و گرم

سایه های قهوه ای سرد مانند شکلاتی تیره، ابریشمی تیره، موچا وبلوطی برای افراد دارای پوست سبزه بسیار عالی هستند و بلوند مایل به مسی، مایل به طلایی و مایل به عسلی بهترین انتخاب‌ها برای افراد دارای پوست‌های گرم و متوسط محسوب می‌شوند.

رنگ مو‌های مناسب برای افراد دارای پوست‌ تیره

رنگ‌های سیاه و اسپرسویی انتخاب‌های خوبی برای افراد دارای پوست تیره با تن سرد می‌باشند و افراد دارای پوست تیره و تن گرم موهای خود را قهوه ای یا رنگ قهوه ای مایل به قرمز کنند. بهتر است. استفاده از اکستنشن‌های شماره‌ی 2.3، 1.0 و 1.2 به این افراد توصیه می‌شود.

انواع رنگ مو را بهتر بشناسیم

  1. رنگ موهای گیاهی

رنگ موهای گیاهی تنوع کمتری نسبت به رنگ موهای شیمیایی دارد اما خوبی این رنگ موها این است که آسیبی به موهای شما نمی زند و باعث استحکام موها می شوند. در دوران بارداری که رنگ موهای شمیایی آسیب های جدی به جنین وارد می کنند بهتر است از رنگ موی گیاهی و طبیعی برای رنگ کردن موهای خود استفاده نمایید. حنا از مهم ترین رنگ های گیاهی است. برای رنگ گرفتن مو می توانید حنا را 60-50 دقیقه روی مو قرار دهید. رنگ حنا تا 11 هفته باقی می ماند. از جمله رنگ های گیاهی مو متوان به قهوه، دارچین، مریم گلی، گل همیشه بهار و بابونه، چای و… اشاره کرد.

  1. رنگ موهای متالیک

رنگ موهای متالیک رنگ نسبتاً ماتی به مو می دهد و موها با این نوع رنگ با سرعت کمتری رنگ می گیرند اما اثرات آن به راحتی از روی مو پاک نمی شوند. از این ترکیبات می توان به نمک های بیسموت، نیترات نقره و … اشاره کرد.

  1. رنگ موهای صناعی

رنگ های صناعی به سه نوع موقت، نیمه موقت و دائمی تقسیم می شوند و به موها رنگ طبیعی می بخشند

  • رنگ موهای موقت: رنگ موهای موقت جزو رایج‌ترین رنگ‌های موجود در بازار هستند. این نوع رنگ موها ، رنگ طبیعی مو را درخشان و روشن تر می کنند و با یک بار شستن موها از بین می رود و از یک هفته بیشتر دوام ندارد.اسپری رنگ مو نوعی رنگ موی موقت است که برای ایجاد رنگ های فانتزی مو، قرمز، آبی، طلایی ، صورتی، نقره ای و … به کار می روند.
  • رنگ موهای رنگ‌های نیمه موقّت: به رنگ موهایی گفته می‌شود که در استفاده از آن‌ها نیازی به مصرف اکسیدان برای تثبیت رنگ نیست و در ساختار خود آمونیوم ندارد. این نوع رنگ ها را که معمولا به صورت مایع هستند مستقیما به مو مانند شامپو می مالند. این نوع رنگ ها بر خلاف رنگ های موقت به لباس و ملافه و… مالیده نمی شود و با 7 الی 8 مرتبه شستشو از بین می‌روند. رنگ‌های نیمه موقّت در انواعی از طیف خاکستری، به رنگ های دودی یا نقره ای موجود می باشند.
  • رنگ موهای دائمی: رنگ‌‌های دائمی دارای بیشترین ماندگاری در میان رنگ‌های موجود در بازار هستند و تا عمق مو نفوذ می‌کنند اما نباید زیاد از این نوع رنگ ها استفاده کنید زیرا باعث آسیب مو و ریزش مو می شوند.

نحوه رنگ کردن حرفه ای مو در خانه

هر کسی تا به حال موهای خود را رنگ کرده است می تواند تایید کند که حتی کوچکترین بطری رنگ قدرت فوق العاده ای دارد. برای رنگ مو در خانه قوانینی ثابتی وجود که که می توانید به مانند یک حرفه ای کار خود انجام دهید.

رنگ کردم مو در خانه

آن را ساده نگه دارید

وقتی صبحت از رنگ در خانه میان می آید حرفه ای ها توصیه می کنن که همه چیز را ساده نگه دارید . رنگ های خانگی می تواند برای تقویت رنگ حرفه ای شما در بین قرارها عالی باشد. سعی کنید بیش از یک یا دو درجه از رنگ طبیعی تان روشن تر یا تیره تر نباشد. هر چه بیشتر و در نتیجه خطر رنگ های لکه دار و ناهوار که می تواند برنجی شود. به علاوه یک صورت حساب گران قیمت سالن برای تصیح اشتباهات وجود دارد.

هر شکلی از هایلایت، بالیاژ یا امبره برای روش های رنگ آمیزی در خانه بسیار چالش برانگیز می شود. “اینها باید به حرفه ای ها سپرده شود.

موهای خود را نشویید

آیا باید قبل از رنگ کردن موهای خود را بشویید؟ به طور خلاصه: خیر. روغن های طبیعی روی پوست سر شما در واقع به عنوان یک سد محافظ برای محافظت در برابر تحریک ناشی از مواد شیمیایی موجود در رنگ مو عمل می کنند. قبل از رنگ زدن موهای خود را نشویید. این باعث تحریک پوست سر شما می شود و می تواند دردناک شود. موها باید از محصول تمیز باشد اما نه از روغن های طبیعی شما، زیرا به عنوان یک محافظ عمل می کند.

شستشوی مو

با این حال، اگر موهایتان به‌خصوص کثیف است، مطمئن شوید که موهایتان را حداقل 24 ساعت قبل از رسیدن زمان رنگ مو بشویید  انجام این کار به نفوذ رنگ کمک می‌کند بدون اینکه خیلی تمیز و آسیب‌پذیر در برابر اثرات رنگ باشد. اگر باقیمانده‌ای از محصولات دیگر دارید، از یک شامپوی نرم و ملایم برای موهایتان استفاده کنید.

آن را خنک نگه دارید

روشن کردن موهایتان در خانه خطرناک است زیرا رنگ شما خطر برنجی شدن موهایتان را دارد. دو قانون را رعایت کنید: اول، موهای شما باید موهای باکره باشد، یعنی از سفر قبلی به سالن، هیچ رنگی در آن وجود نداشته باشد. دوم، او توصیه می کند همیشه رنگی را با کلمات “خاکستر” یا “سرد” در توضیحات انتخاب کنید. شما در حال مبارزه با رنگ‌های قرمز و نارنجی هستید. “[اگر این کار را انجام دهید]، نتایج شما رنگ متعادل تری خواهد داشت.

کار آماده سازی را انجام دهید

وقتی نوبت به براق شدن رنگ می شود، همه چیز به نحوه استفاده از رنگ مربوط می شود به‌جای شانه زدن با انگشتان خود، که می‌تواند منجر به رنگ‌های لکه‌دار و ناهموار شود، از یک براش کاربردی مانند مواردی که یک رنگ‌ساز حرفه‌ای استفاده می‌کند، استفاده کنید.

موهای خود را باز کنید

قبل از رسیدن به رنگ مو، گره مو را کاملا باز کنید. این کار از ایجاد یک برنامه ناهموار از گره ها یا گره ها جلوگیری می کند – بعلاوه، ما شک داریم که بخواهید نگران گره خوردن وسط برنامه باشید. از یک شانه دندانه پهن یا برس مرطوب استفاده کنید و از انتهای خود به سمت ریشه حرکت کنید.

از کجا شروع کنیم؟

  1. برای شروع کار، مقداری کرم مرطوب‌کننده یا وازلین، دور صورت و محل رویش مویتان بمالید تا درصورت برخورد رنگ مو به پوستتان، پس از شستن، اثر آن راحت‌تر پاک شود.
  2. سپس موهای خود را دسته‌دسته کنید؛ بهتر است که این کار را با کلیپس‌های مخصوص انجام دهید. قسمت انتهایی هر دسته را رنگ کنید؛ حدود ۱۰دقیقه بعد ریشه را رنگ کنید؛ دور آن دسته از مو را فویل بپیچید و به‌سراغ دسته بعدی بروید.
  3. پس از اینکه رنگ را کاملا برروی تمام قسمت‌های مو گذاشتید، کلاه مخصوص رنگ مو را برروی سرتان بکشید (اگر به چنین وسیله‌ای دسترسی ندارید، یک عدد مشما فریزر را ازوسط پاره کرده و از آن استفاده کنید)، سپس سشوار را روی درجه گرم گذاشته و موها را سشوار کنید تا گرما باعث شود که موهایتان زودتر رنگ بگیرد.
  4. اگر جنس موهایتان نرم است، ۳۰دقیقه و اگر موهایتان زبر است، حدود ۴۰دقیقه صبر کنید، سپس موهایتان را با آب بشویید. مدت زمان اثر کردن رنگ مو به موارد متعددی بستگی دارد؛ بنابراین نباید ریسک کنید و هر ۱۰قیقه یک‌بار موهایتان را چک کنید تا ببینید که رنگ گرفته یا نه، زیرا اگر رنگ مو زیاد روی سرتان بماند، موهایتان سوخته و پوست سرتان نیز آسیب می‌بیند.
  5. ترجیحا تا یک روز برای شستن موهایتان از شامپو استفاده نکنید؛ درعوض حتما حتما از نرم‌کننده مخصوص و شامپوی مخصوص موهای رنگ‌شده استفاده کنید.
  6. بعد از رنگ کردن مو، حتما هر شب از محصولات مراقبتی مو مثل روغن زیتون یا ماسک‌های طبیعی و گیاهی استفاده کرده و موهایتان را چرب نگاه دارید و درعوض، چندان از سشوار و اتوی مو و کلا لوازم حرارتی برای موهایتان استفاده نکنید تا آسیب نبینند.

لیست 37 مدل پرفروش ترین رنگ مو دیجی کالا

خط جدا کننده
5/5 - (1 امتیاز)

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا