آرایشی و بهداشتیراهنمای خرید

راهنمای خرید نرم کننده مو – مزایا و نحوه استفاده از آن

برای داشتن موهایی با بافت نرم و تغذیه شده به این مرحله در برنامه شستشوی مو نیاز دارید.

به لطف قابلیت مرطوب کنندگی و ترمیم مو، بدون نرم کننده مو، تغذیه و حالت دهی موها کاری دشواری است. اما چگونه می توان یک نرم کننده را از سایر محصولات مراقبت از موی موجود در بازار متمایز کرد؟ آیا می توان از یک نوع نرم کننده برای انواع مختلف مو استفاده کرد؟ ما به تمام این سوالات در اینجا پاسخ خواهیم داد. این مقاله به راهنمای خرید نرم کننده مو خواهد پرداخت و  همچنین به بررسی نحوه عملکرد نرم کننده، مزایا، انواع و نحوه استفاده از آن ها می پردازد.

انتخاب نرم کننده مو

لیست پیشنهادات خریداران نرم کننده مو دیجی کالاخط جدا کننده

نرم کننده و آبرسان سینره مدل فریزیبا حجم 250 میلی لیتر بسته 2 عددی

نرم کننده و آبرسان سینره مدل فریزیبا حجم 250 میلی لیتر بسته 2 عددی

مشخصات

  • حجم
    250 میلی‌لیتر
  • نوع عصاره
    بدون عصاره
  • راهنمای استفاده
    بعد از شستشوی مو با شامپوی مناسب با توجه به بلندی مو مقدار مناسبی از نرم کننده را روی ساقه ها و نوک موها پخش کرده و بعد از5الی 10 دقیقه آبکشی نمایید.
  • سازگار با موهای
    انواع مو
  • ویژگی‌ها
    آبرسان
  • نرم کننده
  • مناسب برای
    بانوان و آقایان
  • شماره مجوز
    2162314037400124
مشاهده محصول در دیجی کالا
نرم کننده مو لطیفه مدل tamarin حجم 200 میلی لیتر بسته 5 عددی

نرم کننده مو لطیفه مدل tamarin حجم 200 میلی لیتر بسته 5 عددی

مشخصات

  • سازگار با موهای
    انواع مو
  • ویژگی‌ها
    نرم کننده
  • مناسب برای
    بانوان و آقایان
  • شماره مجوز
    56/18417
مشاهده محصول در دیجی کالا
نرم‌کننده مو لروکس مدل شی باتر وزن 550 گرم به همراه شامپو مو لروکس مدل بدون سولفات وزن 550 گرم

نرم‌کننده مو لروکس مدل شی باتر وزن 550 گرم به همراه شامپو مو لروکس مدل بدون سولفات وزن 550 گرم

  • ترکیبات: بدون پارابن
  • مشخصات ویژه: ضد حساسیت
مشاهده محصول در دیجی کالا
نرم کننده مو لورآل مدل ELSEVE FULL RESIST حجم 200 میلی لیتر

نرم کننده مو لورآل مدل ELSEVE FULL RESIST حجم 200 میلی لیتر

  • ترکیبات: بدون عصاره
  • مشخصات ویژه: دارای ویتامین
مشاهده محصول در دیجی کالا
نرم کننده مو ساینوکر مدل مدل ضد وز حجم 200 میلی لیتر

نرم کننده مو ساینوکر مدل مدل ضد وز حجم 200 میلی لیتر

  • ترکیبات: بدون سولفات
مشاهده محصول در دیجی کالا

نرم کننده چیست؟

نرم کننده مو یک محصول بسیار متداول برای مرطوب نگه داشتن موها می باشد. بافت کرمی و صافی دارد که به راحتی بر روی موها اعمال می شود و مزایای فراوانی مانند جلوگیری وز شدن موها را به همراه دارد. نرم کننده ها از سورفکتانت های کاتیونی، پلیمرها، مواد غلیظ کننده، امولسیفایرهای کمکی نرم کننده و امولسیفایرهای کمکی تهیه می شوند.

  • سورفکتانت های کاتیونی که به عنوان جزء اصلی نرم کننده ها در نظر گرفته می شوند، به کاهش الکتریسیته ساکن و وز مو کمک می کنند.
  • پلیمرهایی همچون پروتئین هیدرولیز شده و پلی پپتیدهای مشتق شده از کلاژن به مرطوب نگه داشتن موها کمک می کنند.
  • الکل های چرب، موم ها، نمک و صمغ ها بعنوان عوامل غلیظ کننده مورد استفاده قرار می گیرند.
  • روغن های طبیعی یا مصنوعی، موم ها و استرها به عنوان نرم کننده مورد استفاده قرار می گیرند.
  • سیلیکون یعنی متداول‌ترین روغن مصنوعی مورد استفاده در ترکیب نرم‌کننده‌ها باعث درخشندگی، نرمی و حالت‌پذیری عالی موها می شود.

نرم‌کننده‌ها همچنین حاوی عوامل متصل شونده هستند که جذب را افزایش داده، باعث ایجاد ویسکوزیته می شوند و در عین حال سطح pH مو را تنظیم می‌کنند.

انواع مختلفی از نرم کننده ها در بازار وجود دارند که می توانید در ادامه آنها را بررسی کنید

انواع نرم کننده

انواع نرم کننده مو

سه نوع اصلی نرم کننده مو وجود دارد:

  • نرم کننده های معمولی: آنها با کمک عوامل ضد الکتریسیته ساکن و روان کننده هایی از جمله پلیمرها، موم ها، روغن ها، اسیدهای آمینه هیدرولیز شده و مولکول های کاتیونی تهیه می شوند. این ترکیبات به مرطوب نگه داشتن موها کمک می کنند. این نوع نرم کننده ها برای نفوذ به کوتیکول مو ساخته شده اند، بنابراین موها را از درون تحت تأثیر قرار می دهند.
  • نرم کننده های قوی: این محصولات حالت دهنده حاوی مواد غلیظ تری هستند. معمولاً بایستی 20 تا 30 دقیقه روی موها باقی بمانند. این نوع نرم کننده ها برای احیاء و بازسازی موهای خشک و آسیب دیده استفاده می شوند.
  • نرم کننده های بدون نیاز به آبکشی: این محصولات حاوی آب یا الکل بوده و نبایستی شسته شوند. این محصولات برای موهای مجعد و به ویژه شانه زدن موهای خیس، مناسب ترند.

آیا از مزایای نرم کننده مو اطلاع دارید؟

مزایای استفاده از نرم کننده

مزایای استفاده از نرم کننده

 

  • ضد وز و الکتریسیته ساکن: نرم کننده ها برای کاهش هرگونه اصطکاک بین تارها و در میان ساقه موها استفاده می شوند. آنها همچنین بار الکتریکی منفی تارهای مو را خنثی کرده و خاصیت آب دوستی تارهای مو را افزایش می دهند. این مسئله کنترل الکتریسیته ساکن و فر خوردگی های مو را امکان پذیر می کند.
  • بهبود ظاهر و حالت موها: آنها به رفع ژولیدگی موها کمک نموده و در نتیجه حالت پذیری و امکان شانه زدن مو را بهبود می دهند. همچنین باعث افزایش درخشندگی و صافی موها می شوند.
  • محافظت از مو: نرم کننده با مسدود نمودن کوتیکول از موها محافظت می کند. تحقیقات نشان می‌دهند که استفاده از نرم‌کننده بعد از شامپو زدن موها مانع از آسیب دیدگی و خشکی ناشی از شامپو می گردد. همچنین از سطح تار مو محافظت نموده و می توان از آن برای جلوگیری از هرگونه اصطکاک ناشی از شامپوهای ضد شوره استفاده کرد.
  • پروتئین: برخی از نرم کننده ها حاوی ترکیبات مشتق شده از پروتئین می باشند که می توانند موخوره را درمان کنند.
  • ترمیم آسیب های وارد شده به موها: موهای در معرض مواد شیمیایی و یا دکلره متخلخل تر بوده و در نتیجه کوتیکول های مو در معرض آسیب بیشتری قرار دارند. نرم کننده می تواند به درون کوتیکول نفوذ کرده و با مسدود نمودن آن از موهای آسیب دیده محافظت کند. نرم کننده همچنین به مرطوب کردن موها پس از استفاده از هر گونه ماده شیمیایی یا حالت دهنده کمک می کند.

اکنون که می دانید چرا نرم کننده مو محصول فوق العاده ای است، بیایید نحوه استفاده از آن را بررسی کنیم.

 نحوه استفاده از نرم کننده

 نحوه استفاده از نرم کننده

می توان از نرم کننده بطور منظم پس از شامپو زدن موها استفاده کرد.

روش

  1. قبل از استفاده از نرم کننده، از خیس نبودن موهای خود مطمئن شوید. بایستی آن را در تمام طول موها استفاده کرد.
  2. بعلت آنکه نرم کننده ها حاوی مواد شیمیایی غلیظ هستند نبایستی بر روی پوست سر مالیده شوند.
  3. اجازه دهید نرم کننده حدود 5 دقیقه روی موها بماند.
  4. بعد از 3-5 دقیقه آن را بشویید.

نکته: ابتدا برای باز شدن کوتیکول های مو، موها را با آب گرم بشویید. این امر باعث جذب تمام مواد مغذی موجود در نرم کننده توسط تارهای مو می شود. نرم کننده را به موها زده و اجازه دهید برای 10-15 دقیقه بماند. سپس، آن را با آب سرد بشویید. آب سرد کوتیکول موها را می‌بندد.

نرم کننده های قوی را می توان برای مدت طولانی تری، مانند 20-30 دقیقه روی موها گذاشت. نرم کننده های بدون نیاز به آبکشی نیز نیازی به شستن نداشته و می توانند روی موها بمانند.

انواع مختلف مو به نرم کننده های متفاوتی نیاز دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر بخش بعدی را بررسی کنید.

راهنمای خرید نرم کننده مو برای انواع مو

راهنمای خرید نرم کننده مو برای انواع مو

نرم کننده ها برای انواع خاص مو یا مشکلات مو ساخته شده اند. می توان نرم کننده هایی را یافت که نیاز موهای صاف، موج دار و مجعد را برآورده می کنند. با اینکه اکثر نرم کننده ها حاوی مواد اولیه یکسانی هستند، با اینحال، ممکن است یکسری عناصر برای یک نوع مو یا یک مشکل موی خاص مناسب تر باشند.

  • یک نرم کننده معمولی را می توان برای موهای صاف و موج دار استفاده کرد چون موها را چرب یا صاف نشان نمی دهد.
  • نرم‌کننده‌های بدون نیاز به آبکشی برای موهای مجعد مناسب‌ترند، زیرا حالت‌پذیری مو را بهبود می‌دهند.
  • انواع نرم کننده های قوی را نیز می توان برای موهای آسیب دیده و خشک استفاده نمود

نکته: افراد دارای موهای مجعد یا فر ریز که موهایشان به سرعت چرب می شوند نیز می توانند از کو واش ها(نرم کننده حاوی مواد شوینده) استفاده کنند. کوواش ها شوینده های موی حاوی مواد نرم کننده هستند.

حال اجازه دهید به یک مسئله مهم بپردازیم

پس از هر بار شستن موها با شامپو(پیشنهاد می شود: راهنمای خرید شامپو سر)، بایستی از نرم کننده استفاده کرد زیرا شامپو موها را خشک می کند. نرم کننده های قوی را می توان اغلب یک بار در هفته یا حداقل دو بار در ماه استفاده نمود. پس از هر بار شستن موها می توان از انواع نرم کننده های بدون نیاز به آبکشی استفاده کرد.

بهترین نرم‌کننده برای موهای ضعیف و شکننده

اگر متوجه شده‌اید که موهای شما هنگام تمشک، شستشو و طراحی معمولاً شکسته می‌شوند، می‌خواهید یک نرم‌کننده تقویت کننده را جستجو کنید که با دارا بودن عناصری مانند کراتین و عوامل مرطوب‌کننده، موهای شما را از درون به بیرون تقویت کند.

  • دنبال نرم‌کننده‌هایی با عناصر تقویت‌کننده بگردید، اما آن‌ها را بیش از حد استفاده نکنید. استفاده بیش از حد از عناصری مانند پروتئین، در واقع می‌تواند منجر به شکستگی بیشتر شود.
  • نویسندگان مسیر انتخاب طرفداران بزرگی از نرم‌کننده  Nexxus Unbreakable Care هستند.

بهترین نرم‌کننده برای موهای چرب و بی‌حال

اگر معمولاً موهای شما چرب یا روغنی هستند، ممکن است همه‌چیز راجع به استفاده از نرم‌کننده را از یاد ببرید و احتمالاً متوجه شوید که نرم‌کننده وضعیت موهایتان را بدتر می‌کند. اگرچه برخی از افراد می‌توانند با حذف نرم‌کننده خوش‌شانس باشند، اما نرم‌کننده‌هایی وجود دارند که می‌توانند کمک کنند تا روغن مو را کاهش دهند. در زیر آنچه را که باید در نظر بگیرید و چه چیزهایی را باید از پس مراقبت مو با محصولات نرم‌کننده برای پوسته چرب مو اجتناب کنید، مشخص کرده‌ام:

  • از نرم‌کننده‌هایی که به عنوان “مرطوب‌کننده”، “رطوبت‌بخش”، “صاف‌کننده” یا به طور کلی برای موهای خمیری خوب در نظر گرفته می‌شوند، اجتناب کنید. این نرم‌کننده‌ها تمایل دارند تمام رطوبت را در یکباره به مو اعمال کنند و باعث بی‌حال شدن موهای شما می‌شوند.
  • برچسب‌هایی که “افزایش حجم‌دهنده”، “سبک”، “تقویت کننده” یا “تعادل بخش” را نشان می‌دهند را بگردید. استفاده از پروتئین ممکن است چیزی مفید برای موهای چرب باشد. این محصولات کمتر مرطوب‌کننده بوده و در حذف روغن اضافی مو مؤثرتر هستند.
  • اگر موهای شما نازک و چرب هستند، تلاش کنید ابتدا از نرم‌کننده استفاده کنید و سپس اقدام به شامپو کنید.

نکته: هنگام استفاده از نرم‌کننده، از روی پوست سر خود دوری کنید. مقدار کمی را روی قسمت میانی و انتهای موهایتان بمالید و زمان بیشتری را برای آبکشی اختصاص دهید (حداقل ۳۰ ثانیه). گاهی اوقات، موهای چرب در واقع ناشی از عدم آبکشی درست نرم‌کننده است.

بهترین نرم‌کننده برای موهای خشک و آسیب‌دیده

وقتی موهای شما خشک، آسیب‌دیده یا شکسته هستند، انتخاب نرم‌کننده مناسب می‌تواند روز خوب موهایتان را تعیین کند. انتخاب یک نرم‌کننده که به جلوگیری از آسیب آینده کمک کند، امری حائز اهمیت است:

  • از نرم‌کننده‌های “تقویت کننده”، “تقویت‌کننده” و “حجم‌دهنده” اجتناب کنید. برای موهایی که تنها کمی خشک هستند،
  • به دنبال برچسب‌های شامپو با تبلیغ رطوبت، مرطوب‌کنندگی، صاف‌کنندگی، تعادل‌بخشی یا کمک به موهای خمیری باشید. این محصولات عالی هستند تا تعادل رطوبت را بدون افزودن زیادی که موهای شما را سنگین کند، حفظ کنند.
  • اگر موهایتان به خصوص آسیب‌دیده هستند، در نظر داشته باشید که یک نرم‌کننده با قدرت بیشتر را انتخاب کنید. به دنبال برچسب‌هایی با تبلیغ ترمیم، کنترل فریز، مناسب برای موهای رنگ شده و محافظت از آسیب حرارتی باشید.
  • نرم‌کننده‌های عمیق، سرمایه‌گذاری عالی برای موهای خشک و آسیب‌دیده هستند. با استفاده 1 تا 4 بار در ماه، آسیب موهای شما مدیریت می‌شود و آسیب آینده جلوگیری می‌شود.
  • برای ترمیم آسیب شدید، یک درمان با روغن نارگیل را امتحان کنید.

بهترین نرم‌کننده برای موهای خمیری طبیعی

مرطوب‌کنندگی، رطوبت‌بخشی و صاف‌کنندگی، همه نشانه‌هایی هستند که نرم‌کننده ممکن است برای موهای خمیری طبیعی شما مناسب باشد. رطوبت‌بخشی در موهای خمیری بسیار حائز اهمیت است، زیرا روغن‌های طبیعی نمی‌توانند در سراسر تارهای مو حرکت کنند و رطوبت را به صورت یکنواخت توزیع کنند. اگر به توجه نکنید واقعی به تغذیه موهای خمیری طبیعی خود نپردازید، کمبود رطوبت طبیعی می‌تواند منجر به شکنندگی موها شود.

در زیر چند نکته را به خاطر بسپارید هنگام انتخاب نرم‌کننده جدید:

  • به دنبال محصولاتی بگردید که خود را “رطوبت‌بخش”، “صاف‌کننده” و “مرطوب‌کننده” معرفی می‌کنند.
  • در انتخاب نرم‌کننده، نوع خمیر مویتان را در نظر بگیرید. موهای نوع 4c نیاز به نرم‌کننده با رطوبت‌بخشی بیشتر و شدیدتری دارند که نسبت به نوع 3b ممکن است باعث سنگینی موها شود.
  • افرادی که موهای نوع 2 دارند، باید از هر چیزی که بسیار سنگین باشد مانند موم یا کرم‌هایی که موها را سنگین می‌کنند، دوری کنند.
  • افرادی که موهای نوع 3 دارند، باید از کرم‌ها و نرم‌کننده‌های حاوی مرطوب‌کننده شدیدتر استفاده کنند.
  • افرادی که موهای نوع 4 دارند، از نرم‌کننده‌های کرمی مبتنی بر روغن و استفاده منظم از نرم‌کننده باقی‌مانده سود خواهند برد.

عوارض جانبی

هر چند استفاده منظم از نرم کننده مشکلی ندارد، اما موارد نامطلوب اندکی نیز ممکن است مشاهده شوند. برخی از نرم کننده ها با سطح pH بالاتر می توانند باعث تحریک پوست سر شده و به موها آسیب برسانند. هم چنین برخی از مواد مورد استفاده در تهیه نرم کننده ممکن است منجر به واکنش های آلرژیک یا درماتیت تماسی شوند. توصیه می شود برای بررسی هرگونه واکنش آلرژیک یا تحریک پوستی، یک تست حساسیت روی ساعد یا پشت گوش خود انجام دهید.

نرم کننده های مو محصولاتی حاوی مواد نرم کننده و سورفکتانت هایی هستند که موها را مرطوب نگه می دارند. کاهش موخوره، افزایش صافی و محافظت از موها در برابر آسیب بیشتر، برخی از مزایای استفاده از نرم کننده می باشند. حتما” بایستی یک نرم کننده موی متناسب با موهای خود را انتخاب کنید. برای مثال، نرم کننده های معمولی برای موهای صاف و موج دار مناسب هستند، در حالیکه انواع بدون نیاز به آبکشی برای موهای مجعد ایده آل ترند. با اینکه استفاده از نرم کننده ها خطری ندارد، اما برخی افراد ممکن است به دلیل سطوح pH بالاتر، واکنش های نامطلوبی را تجربه کنند. برای اطمینان یک تست آلرژی انجام دهید.

سوالات متداول

آیا استفاده روزانه از نرم کننده برای مو خوب است؟

خیر، استفاده روزانه از نرم کننده توصیه نمی شود. چون استفاده بیش از حد از نرم کننده می تواند موها را چرب و سنگین کند.

کدام بهتر است: شامپو یا نرم کننده؟

این دو محصول برای اهداف مختلفی استفاده می شوند. شامپو مو و پوست سر را تمیز می کند، در حالیکه نرم کننده موها را مرطوب می نماید.

استفاده بیش از حد از نرم کننده می تواند منجر به تراکم مواد شوینده روی پوست سر شود. این مواد با سبوم اضافی و کثیفی مخلوط شده و منافذ را مسدود می کند که می تواند منجر به آسیب جدی مو و از جمله ریزش مو شود.

آیا می توان بدون شامپو از نرم کننده استفاده کرد؟

بله، می توان بدون استفاده از شامپو از نرم کننده برای مرطوب نمودن موها استفاده کرد. به این روش پاکسازی، کوواش می گویند.

چه مدت باید اجازه داد نرم کننده روی موها بماند؟

نرم کننده معمولی را می توان برای 5 تا 10 دقیقه و انواع نرم کننده های قوی را می توان 15 دقیقه تا یک ساعت روی موها گذاشت. نرم کننده های بدون نیاز به آبکشی را نیز می توان بدون شستن روی مو باقی گذاشت.

یک نرم کننده طبیعی مو چیست؟

دو نوع نرم کننده طبیعی مو وجود دارد: بر اساس ترکیب مواد و بر اساس نوع مو. انواع تهیه شده با ترکیبات طبیعی، نرم کننده های طبیعی مو نامیده می شوند. اما، این نرم‌کننده‌های طبیعی احتمال دارد به انواع تهیه شده برای انواع موی طبیعی مانند موهای 3C تا 4C اشاره داشته باشند. نرم کننده های مبتنی بر نوع مو نیز برای انواع خاص مو مانند موهای مجعد، صاف، چرب یا خشک تهیه می شوند.

آیا می توان شامپو و نرم کننده را مخلوط کرد؟

ترکیب نمودن این دو محصول توصیه نمی شود چرا که شامپو برای تمیز کردن پوست سر و از بین بردن سبوم اضافی و سایر ناخالصی ها بکار می رود. اما نرم کننده مو و پوست سر را مرطوب می کند.

آیا نرم کننده موها را تمیز می کند؟

خیر، نرم کننده باعث مرطوب شدن و آبرسانی به موها می شود.

آیا می توان به جای نرم کننده از روغن استفاده کرد؟

بله، تنها می توان در روش های حالت دهنده قوی به جای نرم کننده از روغن استفاده کرد. در صورتیکه از روغن بعنوان یک نرم کننده معمولی استفاده می کنید، بایسی قبل از شامپو زدن آن را اعمال کنید.

در صورت نشستن نرم کننده چه اتفاقی می افتد؟

اگر نرم کننده را از روی موها نشوئید، نرم کننده خشک شده و حالت ناخوشایندی به موها می دهد. این امر می تواند منجر به مسدود شدن فولیکول های مو و در نتیجه ریزش موها شود.

لیست 37 مدل پرفروش ترین نرم کننده دیجی کالاخط جدا کننده

5/5 - (3 امتیاز)

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا