آرایشی و بهداشتی

راهنمای خرید خمیردندان: چگونه بهترین نوع را خریداری کنیم؟

بررسی و راهنمایی خرید بهترین خمیردندان

toothpaste

مانند انتخاب بهترین مسواک، انتخاب بهترین خمیردندان نیز می تواند یک چالش واقعی باشد. منظورم این است که در حال حاضر تقریباً نیمی از راهرو های یک سوپرمارکت به خمیردندان اختصاص می یابند، پس می تواند خیلی خیلی گیج کننده باشد. مانند بسیاری از چیزهای امروزی، جایی که تکنولوژی و بازاریابی به هم تلاقی می کنند، مصرف‌کنندگان انتخاب‌های زیادی دارند که تصمیم‌گیری می‌تواند باعث ایجاد احساس سردرگمی در فرد شود. قطعا خرید خمیردندان در این دسته قرار می گیرد. جایی در مسیر افزایش آگاهی در مورد سلامت دهان و دندان، خمیردندان اهمیت یافته و کنترل را به دست می گیرد. اگر در مورد خمیر دندان گیج شده اید، می توانید راحت باشید. با نکاتی که در مسیر انتخاب به اشتراک می‌گذارم، اطلاعات کافی برای راهنمایی خرید خمیر دندان برای خود و خانواده‌تان ، خواهید داشت.

راهنمای خرید خمیر دندان

لیست پیشنهادات خریداران خمیر داندان دیجی کالاخط جدا کننده

خمیر دندان وی وان مدل ETRA FRESH حجم 120 میلی لیتر

خمیر دندان وی وان مدل ETRA FRESH حجم 120 میلی لیتر

مشخصات

  • ویژگی مواد
    طراوت بخش
  • صادر کننده مجوز
    سازمان غذا و دارو
مشاهده محصول در دیجی کالا
خمیر دندان آکواگام مدل Whitening وزن 100 گرم

خمیر دندان آکواگام مدل Whitening وزن 100 گرم

مشخصات

  • شماره مجوز
    2224/ظ/34
  • ویژگی‌های محصول بهداشتی
    قدرت سفید کنندگی
  • ویژگی مواد
    سفید کننده
مشاهده محصول در دیجی کالا
خمیر دندان ریجوی مدل Total Care حجم 100 میلی لیتر

خمیر دندان ریجوی مدل Total Care حجم 100 میلی لیتر

مشخصات

  • حجم
    100 میلی‌لیتر
مشاهده محصول در دیجی کالا
خمیر دندان رینبو مدل 01 وزن 65 گرم

خمیر دندان رینبو مدل 01 وزن 65 گرم

مشخصات

  • کشور مبدا برند
    ایران
  • شماره مجوز
    56/14535
  • ویژگی‌های محصول بهداشتی
    قدرت سفید کنندگی
  • ویژگی مواد
    ضد حساسیت
  • صادر کننده مجوز
    سازمان غذا و دارو
مشاهده محصول در دیجی کالا
خمیردندان امبرلایو مدل complete وزن 100 گرم

خمیردندان امبرلایو مدل complete وزن 100 گرم

مشخصات

  • کشور مبدا برند
    ایران
  • سایر مشخصات
    با 12 ویژگی: ضد پوسیدگی، ضد باکتری ، حفاظت 12 ساعته، از بین بردن لکه، پر کردن حفره‌، حدف جرم دندان، تقویت مینا، سفید کردن دندان، ضد التهاب لثه، رفع بوی بد دهان، ایجاد حس تازگی، سوزش کمتر دهان
  • شماره مجوز
    1638/ظ/32
  • ویژگی‌های محصول بهداشتی
    ضد باکتری
  • ویژگی مواد
    ضد پوسیدگی
  • صادر کننده مجوز
    سازمان غذا و دارو
  • حجم
    میلی‌لیتر
مشاهده محصول در دیجی کالا

در بهترین خمیردندان ها باید به چه نکاتی توجه کنید؟

فکر می‌کنم بسیاری از بیماران با دانستن اینکه می‌توانند بدون خرید خمیردندان دندان‌ها را بصورت موثری تمیز کنند، شگفت‌زده خواهند شد. اگرچه ممکن است در بلند مدت ایده آل نباشد، اما عمل مکانیکی مسواک زدن روزانه، همراه با نخ دندان منظم، تاثیر زیادی در حفظ دندان هایی تمیز و عاری از باکتری دارد.

پس خمیردندان مانند تزئینات روی کیک است. داشتنش خوب است. با این وجود، استفاده از آن قطعا بهتر از عدم استفاده از آن است. شبیه لبخند زدن روزمره، هر کدام از ما باید خمیر دندان را در رژیم بهداشت دهان خود قرار دهیم. با این حال، تکنیک های درست مسواک زدن و نخ دندان کشیدن نیز ضروری هستند. اگر به طور تصادفی متوجه شدید که خمیردندانتان تمام شده، نگران نباشید. به سادگی و بدون آن مسواک بزنید. شما تا زمانی که بتوانید خمیر دندان خود را تهیه کنید همچنان از مزایای مسواک زدن برخوردار خواهید بود.

پس چرا اصلاً خمیر دندان داشته باشیم؟ با کنار گذاشتن تبلیغات بازاریابی در مورد هر گونه ترکیب جدید خمیردندان، خمیردندان نقش مهمی در تمیز نگه داشتن دندان ها دارد. بهترین خمیردندان ها به تمیز نگه داشتن دندان ها، دهان و لثه ها کمک می کنند. آنها همچنین دندان ها را تقویت، با پلاک و باکتری ها مبارزه، سطح دندان ها را سفید و از بوی بد دهان (هالیتوزیس) جلوگیری می کنند. همه خمیردندان ها کل این کارها را انجام نمی دهند، اما بسیاری نیز آنها را انجام می دهند.

بیایید وارد جزئیات شویم تا دریابیم که چگونه می توان بهترین خمیر دندان را متناسب با نیازهای خاص خود انتخاب کرد.

اصلا چرا از آن استفاده می کنیم؟

اولین و مهم ترین، شما خمیردندانی می خواهید تمیز کند. به عبارت ساده، باید در از بین بردن بقایای مواد غذایی و پلاک موثر باشد.

نکته‌ای که در اینجا باید به آن توجه کنید: احتمالاً می‌دانید که خمیردندان‌ها حاوی موادی هستند که به آن‌ها بافتی زبر می‌دهد. با اینکه این سایش خوب است، امازیاده روی در آن می تواند بر طول عمر دندان شما تأثیر بگذارد، حتی در برخی موارد باعث آسیب غیرقابل برگشت می شود. این را در نظر بگیرید،که اگر دو بار در روز مسواک بزنید و با هربار مسواک زدن، سطح دندان‌هایتان را به اندازه 1/1000 میلی‌متر بسابید، طی چند سال، سطح دندان را به تریج از بین می برید. زیاد به نظر نمی رسد، اما به مرور زمان افزایش می یابد.

به خاطر داشته باشید خمیردندانی می خواهید که تمیز کند، اما به دنبال خمیردندانی باشید که خیلی ساینده نباشد. درعوض، بهترین خمیردندان حس صافی خواهد داشت. چگونه آن را بررسی می کنید؟ ببینید آیا خمیردندان شما حالت زبر یا شنی دارد. اگر اینگونه است، بهتر است یک جایگزین پیدا کنید. آسیب جبران ناپذیر ناشی از خمیردندان چیزی است که قطعاً نمی خواهید. بهترین خمیردندان باعث تقویت دندان ها می شود. یکی از مزایای اصلی استفاده از بهترین خمیردندان ها، این است که آنها دندان ها را تقویت می کنند. اما چگونه؟ از طریق یک عنصر کلیدی،یعنی فلوراید.

گنجاندن فلوراید در خمیردندان به این معنی است که شما به طور موثر چیزی را بکار می برید که پوشش محافظ دندان شما را محکم کرده و سطح خارجی را تقویت می کند. فقط توجه داشته باشید که انواع مختلفی از فلوراید در خمیر دندان وجود دارد. گیج شدید؟ نشوید. خیلی راحت به دندانپزشک محلی خود مراجعه کنید. او می تواند در مورد مقدار فلورایدی که باید در خمیردندانتان به آن توجه کنید، شما را راهنمایی کند. این می تواند به ویژه برای کودکان تمایز مهمی ایجاد کند، (برای اطلاعات بیشتر در مورد خمیر دندان های کودکان به ادامه مطلب مراجعه کنید)

نکته دیگری که در مورد خمیردندان ها باید به آن اشاره کرد این است که افراد در معرض خطر پوسیدگی بیشتر دندان، نیاز به غلظت فلوراید بیشتری در خمیردندان مورد استفاده خود دارند. این فقط به توصیه دندانپزشک انجام می شود، بنابراین اگر فکر می کنید ممکن است در مورد شما صادق باشد، حتما در ویزیت بعدی از دندانپزشک خود بپرسید.

آیا ما به مواد ضد باکتری خود نیاز داریم؟

در حال حاضر، عوامل ضد باکتری به عنوان یک ماده خمیردندان، توجه رسانه ای زیادی را دریافت می کنند. عوامل آنتی باکتریال موجود در خمیردندان که به عنوان عامل مهم بعدی به بازار عرضه می شوند و از تشکیل پلاک و بوی بد دهان جلوگیری می کنند.

در بحث ترکیبات آنتی باکتریال، توصیه من این است: اگر دو بار در روز مسواک می زنید و اغلب روزها از نخ دندان استفاده می کنید، خمیر دندان حاوی مواد آنتی باکتریال ضرورتی ندارد. البته، از بین بردن پلاک مزیت بزرگی محسوب می شود، با این حال، با یک رژیم بهداشتی سفت وسخت دهانی، از جمله تمیز کردن منظم بوسیله دندانپزشک، بهتر می توانید پول خود را سرمایه گذاری کنید. و اگر به دنبال یک خمیر دندان با فرمولاسیون ضد باکتری هستید، فقط متوجه باشید که همه خمیر دندان ها شامل آن نمی شوند، پس حتما بسته بندی را خوانده و تحقیق کنید.

آیا نمی دانید کدام خمیر دندان را بخرید؟ اجازه دهید کمک کنم. خوشحالم که Colgate Total را توصیه کنم، به دلیل آنکه اثر ضد باکتریایی آن از تمیز کردن فوری فراتر رفته است. دلایل دیگری که من Colgate Total را توصیه می کنم این است که خیلی ساینده نبوده، به خوبی تمیز می کند و مقدار مناسبی فلوراید برای افراد عادی دارد. با در دسترس داشتن این اطلاعات، دیگر هرگز خود را چسبیده به ردیف خمیر دندان نخواهید دید!

آیا خمیردندان های سفید کننده واقعا موثرند؟

با افزایش روزافزون سفید کردن آرایشی دندان‌ها، جای تعجب نیست که خمیردندان‌های سفیدکننده به قفسه‌های سوپرمارکت‌ها راه یافته اند. چیزی که ممکن است شما را متعجب کند این است که فقط مسواک زدن اثر سفید کنندگی دارد، بنابراین اگر به یک مسواک و نخ دندان معمولی پایبند باشید از قبل موفق بوده اید. با این حال، اگر این برای شما کافی نیست، خمیر دندان سفید کننده قطعا یک گزینه است، اگرچه انواعی که به عنوان محصولات خرده فروشی در دسترسند تقریباً به اندازه محصولات سفید کننده حرفه ای ارائه شده توسط دندانپزشک محلی شما موثر نیستند.

یکی از خطرات خمیردندان های سفید کننده این است که می توانند با مواد بانداژ مورد استفاده در دندانپزشکی بعلت یک عنصر کلیدی، یعنی پراکسید، تداخل داشته باشند. در واقع، استفاده منظم از خمیر دندان سفید کننده می تواند مدت زمان ترمیم شما را کاهش دهد. اگر از خمیر دندان سفید کننده استفاده می کنید و در حال برنامه ریزی برای ترمیم هستید، حتما به دندانپزشک خود اطلاع دهید. به بیماران توصیه می کنم حداقل سه هفته قبل از شروع کار ترمیمی، خمیر دندان سفید کننده خود را با یک جایگزین تعویض کنند. دندان‌های براق و سفید فوق‌العاده اند، اما مطمئنا” نمی‌خواهید سرمایه‌گذاری‌هایی را که برای ترمیم دندان کرده اید، به خاطر خمیر دندان مورد استفاده اتان، از دست بدهید.

بهترین خمیردندان برای کودکان چیست؟

"خمیر

تا حد ممکن می خواهیم فرزندان خود را تشویق کنیم تا عادات بهداشتی دهان و دندان خود را توسعه داده و حفظ کنند. یادگیری تکنیک های موثر مسواک زدن و نخ دندان کشیدن بخش بزرگی از آن است، و بطور پیش فرض، خمیر دندان نیز همینطور است. برای بچه ها، با استفاده از خمیردندانی که دوست دارند شروع کنید. چندین مورد در بازار موجودند و مخصوصاً برای کودکانی طراحی شده اند که دهان آنها به طعم قوی تر خمیر دندان بزرگسالان حساس تر است. آنها حاوی غلظت کمتری از فلوراید متناسب نیازهای سنی هستند.

چه مدت قبل کوچکترهای شما به تدریج شروع به استفاده از خمیر دندان بزرگسالان کردند؟ من والدین را تشویق می‌کنم که برای بچه هایشان تا زمانی که در شستشو خوب و واقعاً در تف کردن به داخل لگن دستشویی مهارت نداشته باشند، از خمیر دندان کودکان استفاده کنند. چرا؟ خوب، می‌خواهیم بچه‌هایمان تجربه مثبتی از مراقبت‌های بهداشتی دهان و دندان داشته باشند، و اگر خمیردندان مزه وحشتناکی داشته باشد و در آنها احساس ناراحتی ایجاد کند، احتمال کمتری دارد که پذیرای آن باشند. بهترین خمیر دندان برای بچه ها، خمیردندانی است که دوست دارند از آن استفاده کنند. بنابراین اگر موردی پیدا کردید که موثر است، به آن بچسبید!

آیا خمیردندان با زغال فعال یک حقه است؟

همانند خمیردندان هایی حاوی مواد سفید کننده و ضد باکتری، انواعی که زغال فعال دارند محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. با کار بر روی این فرض که زغال دندان ها را سفید می کند، بحث هایی در مورد کارایی خمیردندان های حاوی زغال وجود دارد. اگر آنها موثر باشند، فقط در حد محدودی است. عیب واقعی خمیردندان های حاوی زغال فعال این است که آنها می توانند بسیار ساینده باشند و در نتیجه در صورت استفاده طولانی مدت، آسیب جبران ناپذیری به دندان ها وارد می کنند.

نکته مهم من در اینجا این است که از خمیر دندان های حاوی زغال با احتیاط و در حد اعتدال استفاده کنید. با اینکه ممکن است تا حدی مفید باشند و مانند پراکسید موجود در خمیردندان های سفید کننده در کار دندان اختلالی ایجاد نکنند، اما ابه اندازه سایر محصولات مورد استفاده برای سفید کردن دندان موثر نیستند.

دندان هایم حساسند! بهترین کدام است؟

همه خمیردندان هایی طراحی شده برای کمک به حساسیت، به روش خاص خود موثرند. با توجه به حساسیت دندان در سطح میکروسکوپی، آنها به بیماران تسکین می دهند، که چیز خوبی است. با این حال، به یاد داشتن این نکته مهم ست، اگر در حال تجربه حساسیت هستید، یک علت زمینه ای وجود دارد که باید درمان شود، در غیر این صورت این حساسیت باقی خواهد ماند.

به عنوان مثال، ممکن است محیط دهان شما اسیدی باشد که لایه سطحی دندان شما را حل کرده و منجر به پدیدار شدن انتهای عصب می شود. تسکین فراهم شده توسط خمیردندان حساسیت تنها موقتی خواهد بود و در صورت عدم درمان، ممکن است به یک مشکل بزرگتر مانند سایش قابل توجه دندان تبدیل شود. این یکسناریوی ایده آل برای مشورت با دندانپزشکتان است تا بررسی کنید چه چیزی می تواند در ایجاد حساسیت یا در واقع رسیدن به “علت ریشه ای” نقش داشته باشد.

خمیردندان های طبیعی بدون فلوراید چطور؟

گاهی اوقات از من در مورد خمیردندان های جایگزین که حاوی فلوراید نیستند، مانند خمیردندان های “گیاهی” یا “طبیعی” سوال می شود. انتخاب یکی از این گزینه ها هیچ ایرادی ندارد، با این حال آن ها همان مزیت سفت شدن و تقویت مینای دندان را ندارند. به همین دلیل، آنها به اندازه سایر خمیردندان های معمولی به جلوگیری از پوسیدگی کمک نمی کنند.

برخی از خمیردندان های جایگزین حاوی مواد ضد باکتریایی مانند روغن درخت چای هستند و هرچند ایده بدی به نظر نمی رسد، اما مشخص نشده که فواید قابل توجهی داشته باشند. برخی دیگر با ترکیبات ساخته شده از کازئین (پروتئینی که در فرآورده های شیری مانند پنیر یافت می شود) قابلیت معدنی شدن مجدد دارند. اگرچه این به اندازه فلوراید باعث محافظت نمی شود، اما بهتر از هیچ است. فکر می کنید یک خمیر دندان طبیعی ممکن است برای شما مناسب باشد؟ به خاطر داشته باشید که همان اصول در مورد ماهیت ساینده و طعم خمیردندان همچنان اعمال می شود.

خمیردندان بخشی از یک زندگی سالم است و به عنوان یک ابزار مهم در رژیم کلی بهداشت دهان و دندان شما عمل می کند. به جای احساس سردرگمی و گیجی، به اصولی که در اینجا اشاره شده پایبند باشید تا متوجه شوید که بهترین خمیر دندان برای شما کدام است. و اگر هنوز در تصمیم گیری مشکل دارید، با دندانپزشک خود صحبت کنید.

لیست 37 مدل پرفروش ترین خمیر دندان دیجی کالا

خط جدا کننده

5/5 - (1 امتیاز)
منبع
Define Dental

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا