بهترین انتخاب

بهترین ست چوب و چرخ ماهیگیری در بازار جهانی در سال 2024 به همراه مزایا و معایب

معرفی چوب های ماهیگیری اصل ترکیب عالی چوب و چرخ ماهیگیری برای کمک به شما برای شروع ماهیگیری

بهترین چوب ماهیگیری

 ست های چوب و چرخ ماهیگیری روشی عالی برای شروع هستند. بنابراین، اگر به دنبال بهانه ای برای بیرون رفتن از منزل و بودن در فضای باز هستید، ست مناسبی را انتخاب کرده و آماده رفتن شوید. برای آنهایی که هرگز ماهیگیری نکرده‌اند، وارد شدن به یک فروشگاه لوازم ورزشی برای یافتن تجهیزات مناسب می‌تواند طاقت‌فرسا و گیج‌کننده باشد. گزینه های نامحدودی از چوب و چرخ وجود دارد و جفت کردن این دو با هم ممکن است کار دشواری باشد. خوشبختانه، ست چوب و چرخ ماهیگیری یک روش عالی برای ماهیگیران مبتدی است تا وارد آب شده و شروع به گرفتن ماهی کنند. ست ها بخوبی متعادل شده و در انواع مختلفی از تنظیمات برای پوشش هر چیزی از قزل آلا گرفته تا ماهی قرمز عرضه می شوند. ماهیگیران باتجربه دوست دارند چوب ها و چرخ هایشان را متناسب با سبک ماهیگیری خود انتخاب کنند، بهرحال، یک ست روشی عالی برای شروع است. پس با ما برای انتخاب ست بهترین چوب ماهیگیری و چرخ ماهیگیری همراه باشید.

انتخاب بهترین چوب ماهیگیری

هر ست مناسب چوب و چرخی باید به خوبی متعادل بوده، بتواند در برابر برخی آسیب ها مقاومت کند، و مقرون به صرفه باشد. در اینجا فهرستی از توصیه ها در مورد چوب و چرخ ماهیگیری و چند نکته نیز برای انتخاب یکی که مناسب شما باشد، ارائه می شود. (پیشنهاد می شود: راهنمای خرید چوب و چرخ ماهیگیری)

نکاتی قبل از خرید یک ست بهترین چوب ماهیگیری و چرخ ماهیگیری

برای ماهیگیران مبتدی، یک ست بهترین چوب ماهیگیری ساز و کاری عالی برای شروع محسوب می شود. یک ست با کیفیت سال ها دوام می آورد. این ست چوب و چرخ برای هماهنگی جفت می شوند تا هنگام قرار گیری در دست احساسی متعادل و راحت داشته باشید. ناگفته نماند خرید یک ست مقرون به صرفه است، در نتیجه مقداری پول اضافی برای انتخاب وسایل هر نوع فعالیت آبی خواهید داشت. آشنایی با گونه های ماهی مد نظر، سایز چوب و چرخ، محل ماهیگیری و اینکه بودجه شما چگونه به نظر می رسد، همگی نقاط شروع خوبی هستند.

برای ماهیگیری چه برنامه ای دارید؟

تشخیص ماهی هدف، اولین قدم برای یافتن ست مناسب است. همه ست ها یکسان نیستند. اگر به تنهایی از ظاهر غفلت کنید ممکن است هنگام ماهیگیری نا امید شوید. برای هدف قرار دادن ماهی های بزرگتر مانند ماهی قزل آلا چرخ های بزرگی مورد نیاز است که بتوانند مانع از فرار ماهی شده و چوبی که به اندازه کافی ظریف باشد تا از ریسمان های نازک محافظت کند. درک آنچه که در مقابل شما قرار دارد می تواند به محدود نمودن انتخاب ها به چند گزینه خوب که برای سال های آینده مناسب هستند، کمک نماید.

آیا سایز یک معضل است ؟

از آنجائیکه چوب سالم مهم است، همه ماهیگیران جایی برای نگهداری چوب های 7 فوتی یا بلندتر ندارند و سفر با آنها می تواند خود مسئله دیگری باشد. در صورتیکه جا یک معضل باشد، به دنبال ست‌هایی با چوب ‌های چند تکه باشید. یک چوب دو تکه دارای تعادل عالی بین حساسیت و راحتی است، آنها بسته بندی نسبتاً کوچکی داشته و تقریباً با هر ماشینی می توان آنها را حمل نمود. هنگامی که فضا یک مشکل جدی باشد، چندین ست در گزینه های سفر ارائه می شوند که بسته به تنظیمات به 4 تا 6 قطعه تقسیم می شوند. اگر برای ماهیگیری به هواپیما به جایی سفر کنم یا به چیزی به اندازه کافی کوچک برای قرار دادن در کوله پشتی نیاز داشته باشم، این سبک ها را ترجیح می دهم.

آیا به دنبال تجهیزات آب شیرین یا شور هستید؟

تفاوت قابل توجهی بین ست های آب شور و آب شیرین وجود دارد. با اینکه یک ست آب شور را می توان در آب شیرین استفاده کرده، حالت معکوس آن می تواند برای تجهیزات مشکل ساز باشد. ست های آب شیرین در کاری که برای آن طراحی شده اند عالی هستند، اما نمی توانند در مقابل استفاده نادرست برای ماهیگیری در آب شور دوام بیاورند. نمک وارد چرخ ها شده و چرخ دنده ها و اجزای داخلی را خورده و باعث زنگ زدگی و گیر کردن آنها می شود. چرخ های آب شور به گونه ای طراحی شده اند که در برابر استفاده نادرست مقاومت کنند، و برخی حتی با ترمز های کاملاً مهر و موم عرضه می شوند تا حتی در صورت غوطه وری کامل در آب مانع از ورود آب شور شوند. با دقت به ستی که در نهایت انتخاب می کنید نگاه کرده و مطمئن شوید که برای شرایطی که قصد ماهیگیری در آن را دارید آماده است و مدت طولانی دوام می آورد.

بودجه شما چقدر است؟

ماهیگیران مبتدی ممکن است در صرف هزینه های زیاد برای اولین ست خود مردد باشند. خوشبختانه، تعداد زیادی ست عالی با قیمت مناسب برای مبتدیان در دسترس می باشد. اکثر شرکت‌های بزرگ، ست های چوب و چرخ‌ محکمی را عرضه می‌کنند که امکانات زیادی شبیه به مدل‌های پیشرفته خود دارند. یکی دیگر از مزایای خرید ست ها این است که اغلب باعث می شوند پول زیادی را پس انداز کنید. بسیاری از شرکت ها در مقایسه با خرید جداگانه همان چوب و چرخ، ست ها را با تخفیف قابل توجهی عرضه می کنند.

Pflueger President Spinning Combo: بهترین ست چوب ماهیگیری و چرخ

یک ست عالی برای مبتدیان که مقرون به صرفه بودن و دوام را در یک سیستم متعادل ارائه می دهد و در طیف وسیعی از سایزها ها برای همه نوع ماهیگیری قابل دسترس می باشد.

مشخصات

  • ضریب دنده چرخ: :1: 2/5
  • حداکثر کشش Lb: 10 پوند
  • طول چوب : 4’ 8”- 7’

ست اسپنینگ Pflueger President بهترین چوب ماهیگیری و چرخ ماهیگیری برای افرادی است که تازه شروع کرده اند، اما به هیچ وجه صرفا” مختص مبتدیان نمی باشد. چرخ President به عنوان یکی از بهترین چرخ های اسپینیگ Pflueger جایگاهی افسانه ای را کسب کرده و به درستی نیز چنین است. خود چرخ یک سیستم ترمز عالی ارائه می دهد که بسیار روان و دارای اینرسی پائین موتور است.

این در هنگام صید ماهی های بزرگ که بازه زمانی طولانی دارند بسیار مهم است، چرا گه اینرسی پائین موتور به این معنی است که ترمز بلافاصله درگیر شده و از پاره شدن ریسمان جلوگیری می شود. همراه با یک چوب IM-8 Graphite فوق العاده حساس، این ست می تواند حتی جزئی ترین صیدها را نیز تشخیص دهد. این چوب با طول چوب از 4 “8” تا 7″ ارائه می شود، چوب های کوتاهتر برای پرتاب راحت تر طعمه های کوچکتر طراحی شده اند، که برای ماهی قزل آلا یا ماهی های ریز مناسب است.

من ست 7 اینچی چوب و چرخ همه کاره را ترجیح می دهم. این یک سیستم عالی برای ماهیگیری باس است و حتی در صورت مطمئن نبودن در مورد نوع ماهیگیری که قصد دارید، انجام دهید نیز مناسب می باشد. هنگام فکر در مورد ست Pflueger President، کاربرد و دوام با قیمت فروش مناسب به ذهنم می رسد.

Pflueger-President-Spinning-Combo

دلایل خرید

  • طیف گسترده ای از سایز ها
  • متعادل و راحت برای ماهیگیری
  • چرخ فوق العاده روان

دلایل اجتناب

  • برای آب شور ساخته نشده است

 

Daiwa BG Saltwater Combo: بهترین ست آب شور

یک ست ضد ضربه آب شور برای مبتدیان و ماهیگیران باتجربه که برای مقاومت در برابر سخت ترین شرایط ساخته شده است.

مشخصات

  • نسبت چرخ دنده
    • BG 2500- BG 3000: 1: 6/5
    • BG 4000- BG 6500: 1: 7/5
  • Max Drag Lb
    • BG 2500: 2/13 پوند
    • BG 3000: 4/15 پوند
    • BG 4000: 6/17 پوند
    • BG 4500-BG 5000: 22 پوند
    • BG 6500: 33 پوند
  • طول چوب : 7 فوت تا 10 فوت

دلایل خرید

  • سیستم ترمز قدرتمند
  • راهنماهای آلومینیومی
  • در طیف گسترده ای از سایز ها عرضه می شود

دلایل اجتناب

  • چرخ تا حدودی سنگین است

 

مورد دوم در لیست بهترین چوب ماهیگیری و چرخ ماهیگیری ست Daiwa Saltwater هستش. ماهیگیران مبتدی ممکن است ماهیگیری در آب شور را با وجود گزینه های بی شمار موجود در بازار که می توانند قیمت های بسیار بالایی داشته باشد، ترسناک بدانند. ست Daiwa Saltwater BG این مشکل را با یک ست ضد ضربه با قیمت مناسب حل می کند. من طی دو فصل گذشته بصورت جدی با چرخ های Daiwa BG ماهیگیری کرده ام و چیزی جز نکات مثبت برای گفتن ندارم. فقط با نگه داشتن یکی، متوجه دوام آن خواهید شد. با ساختار آلومینیومی بادوام برای جلوگیری از خوردگی و چرخ دنده های بسیار بزرگ، این چرخ سال های آینده دوام می آورد. من اسنوک و تارپون های بزرگ زیادی را صید کرده ام، و این چرخ هنوز مانند روز اول عمل می کند.

این مدل در چندین پیکربندی مختلف برای پوشش انواع موقعیت های ماهیگیری ارائه می شود، اما بهترین ست همه کاره، چوب متوسط 7 فوتی با یک Daiwa BG 3000است. این چرخ دارای کشش 15.4 پوند می باشد که حتی برای متوقف کردن ماهی های بزرگ نیز کافی است و بر خلاف اکثر چرخ های سایز 3000، کمی بزرگتر است. این به شما این امکان اضافه کردن ریسمان بیشتر برای ماهی های تند و تیزی که سرعت بالایی دارند، را می دهد. اکشن چوب متوسط 7 فوتی فوق العاده دقیق و به اندازه کافی حساس می باشد تا پرتاب ها را در محل های صعب العبور قرار دهد. دستگیره‌های چوب پنبه‌ای بر روی چوب، حس خوبی به آن اضافه می‌کنند که معمولاً این روزها فقط در چوب ‌های پیشرفته تر دیده می‌شود. با جفت نمودن آن با یک توری 30 پوندی ست BG تقریباً برای گرفتن هر ماهی آب شوری که با آن روبرو می شوید، آماده است.

Penn Battle III Combo: بهترین ست چوب و چرخ ماهیگیری ساحلی

ست Penn Battle III با نام Penn Fishing موجود است و با یک چرخ برای مقاومت در برابر شرایط سخت و یک چوب متعادل برای پرتاب طعمه ها ساخته شده که بخوبی با قسمت مواج ساحلی مطابقت دارد.

مشخصات

  • نسبت دنده چرخ: 1: 6/5
  • حداکثر کشش Lb: 25 پوند
  • طول چوب : 9 فوت

مورد سوم از لیست بهترین چوب ماهیگیری و چرخ ماهیگیری مدل Penn Battle III Combo  از Penn می باشد و برای تحمل شرایط دشوار ماهیگیری ساحلی ساخته شده است. اگر می خواهید بدانید که یک ست از چه چیزی ساخته شده، یک روز آن را به ساحل برده تا به سرعت متوجه ارزش آن شوید. ست های خوب ماهیگیری ساحلی ممکن است صدها دلار قیمت داشته باشد و با این وجود، همچنان امکان دارد در کمترین زمان تسلیم شن و نمک شود.

چرخ‌های Penn Battle برای مقاومت در سخت‌ترین روزها در آب شور با سیستم‌های ترمز الیاف کربنی ساخته شده‌اند که حتی در صورت غوطه‌وری کامل، دچار خوردگی نمی‌شوند. با وجو چرخ عالی، چوب حتی چشمگیرتر است. در بسیاری از ست‌ها یک چرخ زیبا با چوبی ضعیف جفت شده که می‌تواند برای هر ماهیگیر ساحلی مشکل‌ساز باشد.

دلایل خرید

  • سیستم ترمز الیاف کربن
  • راهنمای یک تکه
  • موجود در مدل های مسافرتی

دلایل اجتناب

  • چرخ کاملاً آب بندی نشده است.

 

Penn Battle Rod دارای یک بخش مخروطی براق است که هنگام قرار گیری در دست بسیار راحت بوده و کاملاً با چرخ تعادل برقرار می کند. متوجه شده ام که هر چه چوب احساس راحتی بیشتری داشته باشد، می توانید آن را بیشتر پرتاب کنید و این نیز مدل از این قاعده مستثنی نیست. سال گذشته در حین صید شاه ماهی، من ست Penn Battle را بدون کم شدن سرعت آن با موفقیت استفاده کردم. چرخ‌های سایز 6000 با 25 پوند کشش برای متوقف کردن ماهی های غول پیکر بوده و چوب به من اجازه داد تا به ماهی‌های سرگردان با ‌دسترسی دشوار در کنار موج شکن، برسم.

Lew’s Speed Spool LFS Baitcast Combo: بهترین ست بایت کستینگ

lew به مشکل یک ست بایت کستینگ سطح مبتدی با این آپشن که هم بسیار دقیق بوده و هم دارای کاربرد استفاده آسان است، پاسخ می دهد.

مشخصات

  • نسبت دنده چرخ: 1: 5/7
  • حداکثر کشش Lb: 15 پوند درگ
  • طول چوب : 7 فوت
  •  وای فای، بلوتوث

هر کسی که به دنبال ورود به ماهیگیری باس است می داند که یک تنظیم بایت کستینگ تا چه حد می تواند ترسناک باشد. جفت نمودن یک چوب با یک چرخ در صورتیکه قبلا” هرگز از آن استفاده نکرده باشید می تواند دشوار باشد، و پرتاب آن حتی ممکن است پیچیده تر باشد. یک ست بایت کست Lew’s Speed Spool LFS یک ست ممتاز دارای قیمت پایه است که ماهیگیری با آن آسان می باشد. وی یکی از خوب های لیست بهترین چوب ماهیگیری و چرخ ماهیگیری می باشد.

چرخ های بایت کستینگ برای ایجاد پرتاب های روان و دقیق و در عین حال اجتناب از واکنش های متقابل به بلبرینگ ها متکی هستند. به طور کلی، هرچه یک چرخ بلبرینگ های بیشتری داشته باشد، بهتر پرتاب می شود و Speed Spool LFS دارای 10 بلبرینگ عالی است. کسانی که تازه با چرخ‌های بایت کستینگ آشنا شده اند، دستگیره کشش را به گونه ای تنظیم کنند که هنگام رها شدن، طعمه به سختی سقوط کند، ترمز جانبی را تا نیمه چرخانده و آماده پرتاب شوند.

Lew-Speed-Spool-LFS-Baitcast-Combo

دلایل خرید

  • چرخ 10 بلبرینگ برای پرتاب روان
  • حق انحصاری بدون نگهدارنده قلاب معیوب
  • ارائه شده با اصلاحات چپ دست و راست دست

دلایل اجتناب

  • فقط بصورت چوب های یک تکه عرضه می شود

 

من کاملاً تحت تأثیر این ست قرار گرفته‌ام، و عملکرد آن به همان خوبی چند ست بایت کستینگ پیشرفته من می باشد. چوب 7 فوتی با وزن متوسط تقریباً هر طعمه ای را که یک ماهی بزرگ می خورد، پرتاب می کند. من با این ست طعمه های پلاستیکی، ماهی نما و وزغ ماهی پرتاب می کنم و هیچ مشکلی نداشته ام. با اینکه که تکنیک‌های پیشرفته‌تر ممکن است به چوب ‌های خاصی نیاز داشته باشند، اما این یک چوب فوق‌العاده همه کاره است و با اکشن با متوسط- سنگین دارای استقامت کافی برای بیرون کشیدن ماهی‌های بزرگ از پوشش های ضخیم گیاهی است.

اخیراً این ست به همراه طعمه قورباغه را برای صید snakeheads (نوعی ماهی ) در فلوریدا گرفتم. هنگام کار با طعمه قورباغه در نزدیکی ساحل، یک snakehead 8 پوندی طعمه ام را له کرد. پس از چند لحظه استرس زا و چند فحش، توانستم snakehead را از آب بیرون آورده و به خشکی برسانم. در اصل snakehead ماهی های بزرگ و قدرتمندی هستند، بنابراین این واقعیت که این ست یک ماهی با این قابلیت را مهار می کند و به این بدان معناست که هیچ ماهی بزرگی شانسی نخواهد داشت. اگر تا به حال ماهیگیری نکرده اید، قرقره پیچ نمودن آن با مونوفلامنت 15 پوندی شروع خوبی محسوب می شود، زیرا بسیار مناسب تر و سخت تر است، اما هنگا آماده بودن، ریسمان بافته 30 پوندی همان چیزی است که نیاز دارید.

Orvis Clearwater Fly Rod Boxed Outfit: بهترین برای فلای فیشینگ

شرکت Orvis  با یک چرخ و چوب حتی بهتر، و یک ضمانت 25 ساله تلاش زیادی کرده تا مردم ماهیگیری را شروع و به فلای فیشینگ ادامه دهند.

مشخصات

  • نسبت دنده چرخ: 1:1
  • حداکثر کشش Lb: 5 پوند
  • طول چوب : 9 فوت

مورد آخر لز لیست بهترین چوب ماهیگیری و چرخ ماهیگیری از شرکت Orvis می باشد. برای سال‌ها، جامعه ماهیگیری فلای بعنوان معتبر و پر افاده شناخته می‌شد، اما به لطف یک تغییر بزرگ فرهنگی، بیش از هر زمان دیگری قابل دسترس می باشد. بسیاری از شرکت‌ها، از جمله Orvis، بالاخره شروع به ساخت تجهیزاتی باکیفیت متناسب برای ماهی‌گیرانی کردند که وارد این ورزش می‌شوند. Orvis Clearwater Fly Rod Boxed Outfit اولین ستی است که من روی ان دست گذاشته ام و واقعاً تنظیمات ممتاز خود را حفظ کرده است. Orvis زمان قابل توجهی را برای تولید Clearwater اختصاص داده و فناوری trickle-down فوراً آشکار می شود. Clearwater که با قطعات باکیفیت، از جمله چوب پنبه و راهنماهای درجه یک ساخته شده، و به راحتی با آن می توان پرتاب های دقیق و طولانی را انجام داد.

Orvis-Clearwater-Fly-Rod-Outfit

دلایل خرید

  • تعادل مناسب چوب در مقابل هزینه پرداختی
  • با ریسمان فلای و پشتیبان عرضه می شود
  • چوب 4 تکه برای نگهداری آسان

دلایل اجتناب

  • با یک ریسمان فلای زیباتر، بهتر ماهی می گیرد

 

برای افراد مبتدی، ست 9 فوت با وزن 5 یک چوب ماهی قزل آلای کامل است که به خوبی برای صید ماهی های بزرگ و ماهی های ریز به آب گرم منتقل می شود. در گذشته، بسیاری از ستها دارای چرخ های متوسطی بودند که بیشتر برای نگه داشتن ریسمان فلای ساخته شده بودند تا برای گرفتن ماهی. چرخ Clearwater تفاوت زیادی با آنها دارند. این یک چرخ die-cast است در نتیجه در مقایسه با چرخ های آلومینیومی کاملاً ماشینی برای صرفه جویی در هزینه ها در قالبی ریخته می شود. چیزی که این چرخ را متمایز می کند اجزایی درونی آن می باشد. اجزای ترمز بسیار شبیه به انواعی هستند که در چرخ های پیشرفته تر Orvis مورد استفاده قرار می گیرند. نتیجه یک چرخ روان با اینرسی موتور پائین و قیمت مناسب است.

هنگام بحث در مورد پرتاب، این چوب اکشن سریعی داشته اما همچنان مناسب بوده و برای مبتدیانی که در حال یادیگری پرتاب هستند بسیار مفید است. پرتاب Roll و پرتاب سربار overhead برای همه آسان است، و اگر قبلاً چوب فلای را پرتاب نکرده اید، نیم ساعت تمرین در فضای باز جلوی منزل می تواند باعث پیشرفت شما شود. مهمتر از همه، چوب با ضمانت 25 ساله افسانه ای بدون سوال Orvis حافظت می شود تا بتوانید با خیال راحت ماهیگیری کرده و بدانید که مهم نیست چه اتفاقی بیفتد خدمات به شما ارائه می شود.

انتخاب بهترین چوب ماهیگیری و چرخ ماهیگیری

طی ده سال گذشته، من تقریباً هر چیزی را که بتواند شنا کند، صید کرده ام. این سفر مرا به مکان‌های بی‌شماری با هرنوع تکنیکی قابل تصور، برده است. من بارها از صفر شروع به یادگیری تکنیک های جدید کرده ام و اهمیت یک ست خوب را درک می کنم. آنها می توانند فرایند تدریجی یادگیری را کوتاه کرده و شما را زودتر آماده ماهیگیری نمایند. ناگفته نماند، یک ست به شما اجازه می دهد قبل از از سر گرفتن یک تلاش جدید، آن را امتحان کنید. یافتن ست‌هایی مناسب برای ماهیگیری که قصد انجام آن را دارید، مناسب می باشند، هزینه چندانی نداشته، اما در سال‌های آتی می‌تواند دشوار باشند. من ست‌های بی‌شماری را بررسی کردم و مکان های زیبایی را به‌سختی مورد آزمایش قرار داده ام تا به این نتیجه برسم که کدام تنظیمات ارزش وقت و هزینه شما را دارند. انتخاب خود را بر اساس معیارهای زیر استوار کردم:

  • دوام: آیا ست می تواند در شرایط سخت و استفاده نامناسب مقاومت کند؟
  • وزن: چقدر سنگین بوده و آیا این امر بر عملکرد تأثیر می گذارد؟
  • سایز: آیا چوب اصلا خراب می شود و آیا می توان با آن سفر کرد؟
  • کشش: چرخ چند پوند کشش دارد؟
  • نسبت دنده: نسبت چرخش دسته کرانک به چرخ چقدر است؟
  • اجزاء: چوب و چرخ از چه موادی ساخته شده اند، و این چگونه به طول عمر تعبیر می شود؟
  • ارزش: آیا برای ماهیگیران مبتدی مقرون به صرفه است؟

نتیجه گیری

حتی بهترین ماهیگیران هم از جایی شروع می کنند، و به احتمال زیاد، این کار را با یک ست انجام می دهند. آنها مقرون به صرفه و آماده استفاده بوده و می توانند همه کارهای همتایان گران قیمت خود ار انجام دهند. اما، انتخاب مناسب همیشه آسان نیست. بایستی در مورد نحوه استفاده از آن، چیزی می خواهید بگیرید، و سطح تجربه اتان فکر کنید. انتخاب‌های برتر من طیف گسترده‌ای از تکنیک‌ها و موقعیت‌های ماهیگیری را پوشش می‌دهند تا همه بدون توجه به آنچه نوع ماهی موجود منطقه، شروع کنند. پس کمی تحقیق کرده و به این فکر کنید که امیدوارید چه نوع ماهیگیری انجام دهید، ست انتخابی در طول مسیر ماهیگیری همراه شما خواهد بود. پیشنهاد می شود مقاله های راهنمای خرید نخ ماهیگیری و همچین لیست بهترین چوب و چرخ ماهگیری را نیز مطالعه کنید.

سوالات متداول

هزینه ست های چوب و چرخ چقدر است؟

ست های چوب و چرخ ماهیگیری از نظر قیمت می توانند بسیار متفاوت باشند، اما برای شروع کار نیازی به صرف هزینه های گزاف نیست. یک قیمت فروش مناسب برای شروع بین 80 تا 150 دلار است. با این قیمت فروش، می‌توانید تقریباً برای هر نوع ماهیگیری که قصد دارید انجام دهید، یک ست مناسب بیابید. به دنبال اجزای با کیفیتی مانند راهنماهای خوب، دستگیره های چوب پنبه ای و چرخ های آلومینیومی باشید. این می تواند به شما در محدود نمودن گزینه ها کمک نماید و بیشترین بهره از هزینه پرداختی ببرید.

چگونه چوب و چرخ را انتخاب کنید؟

انتخاب چوب و چرخ سخت ترین قسمت شروع است، اما تصمیم گیری بر اساس چیزی که قصد دارید صید کنید، بهترین روش می باشد. با مد نظر قرار دادن گونه هایی که می خواهید بگیرید، می توانید ست چوب و چرخ مناسبی را پیدا کنید که بهترین عملکرد را داشته باشد این اوقات سپری شده شما در آب را بسیار لذت بخش تر می کند. به جای کلنجار رفتن با وسایل خود، می توانید روی امور مهم تمرکز کرده و ماهی بگیرید.

ماهیگیران مبتدی اغلب از چه نوع چوب و چرخی استفاده می کنند؟

بیشتر ماهیگیران مبتدی از چوب ‌ها و چرخ‌های اسپینینگ استفاده می‌کنند، زیرا یادگیری آنها ساده‌ تر بوده و برای سناریوهای مختلف مناسب هستند. چند دقیقه طول می کشد تا به اندازه کافی در مورد یک تنظیم اسپنینگ خوب یاد بگیرید و آماده شروع ماهیگیری شوید. با تمرین، آنها به طرز شگفت آوری دقیق بوده و می توانند طیف وسیعی از طعمه ها را پرتاب کنند. بهترین بخش در مورد سیستم های اسپنینگ این است که حتی با پیشرفت مهارت‌های فردی، این ست حفظ شده و با خواسته‌های شما همگام خواهد بود.

چگونه بدانم چه سایز چرخی را بخرم؟

بهترین راه برای خرید چرخی با سایز مناسب این است که نوع ماهی که به دنبال آن هستید، را مد نظر قرار دهید. به طور کلی، چرخ های کوچکتر برای ماهی های کوچکتر در نظر گرفته شده و چرخ های بزرگتر برای ماهی های بزرگتر ساخته می شوند. چرخ با سایز 1500 یا 2000 برای ماهی قزل آلا و ماهی های ریز عالی هستند، در حالیکه ماهیگیران باس چرخ های 3000 یا 4000 را ترجیح می دهند. به یاد داشته باشید، سایز چرخ ها در بین مدل ها و تولید کنندگان اندکی متفاوت است. توصیه می شود قبل از خرید چرخ آن را شخصا در دست بگیرید تا از مناسب بودن سایز آن مطمئن شوید

لطفا توجه داشته باشید که بعضی از مدل های معرفی شده ممکن است که در حال حاضر در بازار موجود نباشند که در این موارد لینک ها به صفحات دسته بندی داده شده است تا بتوانید مدل های نزدیک به مدل معرفی شده را انتخاب کنید
5/5 - (2 امتیاز)
منبع
fieldandstream

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا