بهترین انتخاب

8 گیمبال برتر برای آیفون در سال 2023

این روزها، ضبط ویدیوی یکدست و روان به آسانی نصب گوشی بر روی گیمبال و فشار دکمه ضبط می باشد. اما انتخاب بهترین استابلایزر گیمبال برای آیفون یا اندروید به این راحتی نیست.

مقدمه

هر ساله گیمبال‌های جدیدی عرضه می‌شوند و همگی آنها کم و بیش یکسان به نظر می‌رسند. آنها توسط شرکت هایی ساخته شده اند که قبلاً هرگز نام آنها را نشنیده اید، بررسی های آمازون نیز آنقدرها قانع کننده نمی باشند. و در بیشتر موارد، حتی امتحان کالا قبل از خرید غیرممکن است. به منظور تسهیل کار، در این راهنمای خرید بهترین گیبمال آیفون، توصیه‌های خود برای امسال را در اختیار شما قرار خواهم داد.

بهترین گیبمال آیفون: Insta360
Insta360 Flow گیمبالی است که در حال حاضر به اکثر فیلمبرداران گوشی های هوشمند توصیه می کنم

برای گردآوری این گیمبال‌های برتر آیفون، همه گیمبال‌هایی را که اغلب توسط مجلات فناوری و منتقدان در یوتیوب توصیه می‌شوند، به‌طور کامل تست کرده‌ام. من همچنین تحسین ها و شکایات متداول را از نقدهای دیگر جمع آوری نموده ام و بنابراین امیدوارم رتبه‌بندی‌های من تحقیقی تمام عیار و منصفانه باشند. همچنین در صورت تمایل به مطالعه بیشتر می توانید مقاله راهنمای خرید گیمبال موبایل را نیز مطالعه کنید و همچنین می توانید معرفی بهترین گیمبال های گوشی هوشمند را از وب سایت بهترین گیمبال مطالعه کنید.

Insta360 Flow

Insta360 Flow سایز جیبی خود را در مقابل Osmo Mobile 6 به چالش کشیده و قابلیت های بیشتر و تجربه اپلیکیشن با کیفیت یکسان را دارا می باشد.

مشخصات

  • عمر باتری: 12 ساعت
  • وزن: 13 اونس / 369 گرم
  • ظرفیت بار: 6/4 تا 6/10اونس / 130 تا 300 گرم

Insta360 Flow گیمبال آیفونی است که آن را به اکثر افراد توصیه می کنم. با مکانیزم نصب گیره مغناطیسی و طراحی جمع و جور تاشو، این نوع گیمبال را می توان به راحتی در کیف خود حمل نمود و با کمترین دردسر شروع به کار کرد. و علیرغم کوچک بودن فضای اشغال شده توسط آن، یک گیمبال 3 محوره با عملکرد فوق العاده است که می تواند فعالیت های بسیار حساس را مدیریت کند.

سازگاری

Flow به دلیل ظرفیت بارگیری 300 گرمی (6/10 اونس) با اکثر گوشی های هوشمند سازگار بوده و می تواند تلفن های سنگین تری را حتی با فیلتر ND متصل در خود جای دهد.

اپلیکیشن همراه هم در اپ استور اپل و هم در فروشگاه گوگل پلی موجود بوده و دستگاه های اندرویدی عموماً به خوبی پشتیبانی می شوند، هرچند احتمال عدم دسترسی به یکسری از قابلیت ها وجود دارد. شما می توانید لیست کامل سازگاری را در اینجا پیدا کنید.

دلایل استفاده

  • عملکرد عالی استابلایزر
  • با ظرافت جمع می شود
  • چوب سلفی و سه پایه داخلی
  • ردیابی بی نظیر شی

دلایل اجتناب

  • طراحی تاشو دامنه حرکت عمودی را محدود می کند
  • دستگیره کوتاه

بررسی اجمالی Insta360 Flow

به نظر می رسد هدف Insta360 ترکیب هر قابلیت قابل تصور در یک بدنه جمع و جور بوده، و آنها موفق به انجام اینکار شده اند. با همراهی مکانیزم نصب مغناطیسی، طراحی تاشو، و میله اکستنشن، قویا” از DJI Osmo Mobile 6 اقتباس شده است.

فابلیت برجسته سه پایه داخلی است که تنها با جابجایی پک باتری از دستگیره به بازوی گیمبال امکان پذیر می باشد. ترفندهای دیگری نیز مانند پایه cold shoe و توانایی فعالیت به عنوان شارژر تلفن قابل حمل برای مواقع ضروری را دارا می باشد.

چیزی که دوست داشتم


تجربه یک اپلیکیشن ضعیف اغلب می‌تواند باعث کاهش جذابیت یک گیمبال عالی شود، اما تخصص قبلی Insta360 در توسعه دوربین‌های اکشن 360 درجه، آنها را بعنوان یک رقیب قدرتمند در بازار گیمبال مطرح می نماید.

Flow از یک اپلیکیشن بی عیب و نقص و حرفه ای بهره می‌برد که با ارائه ویدیوهای آموزشی جامع و ردیابی سوژه با هوش مصنوعی استثنایی قادر به مدیریت سناریوهای پیچیده، مانند ناپدید شدن لحظه‌ای سوژه از کادر می باشد.

این اپلیکیشن با طراحی مناسب توسط سخت افزار و مجموعه قابلیت های چشمگیر گیمبال تکمیل می شود. با اینکه برخی از قابلیت ها بدون تردید اضافی هستند، اما وقتی گیمبال برای قیمت رقابتی مدیریت شده و هزینه ای برابر با DJI Osmo Mobile 6 و کمتر از Zhiyun Smooth 5S دارد، نمی‌توان شکایتی داشت.

چیزی که دوست نداشتم


Insta360 قطعاً برای جای دادن قابلیت های فراوان را در یک دستگاه واقعاً قابل حمل بایستی از یکسری از موارد چشم پوشی می کرد. بدون شیارهای ارگونومیک و طول کوتاه تر، دستگیره گیمبال نسبت به DJI Osmo Mobile 6 راحت تر می باشد.

علاوه بر این، مانند سایر گیمبال‌های تاشو، دامنه حرکتی Flow در مقایسه با همتایان غیر تاشو تا حدودی محدود است. با اینکه بیشتر سازندگان محتوا این بررسی های دقیق را برای افزایش قابلیت حمل و راحتی قابل قبول می دانند، اما برخی از کاربران ممکن است احساس متفاوتی داشته باشند.

DJI Osmo Mobile 6

DJI، DJI OM5را ارتقاء داده تا یک گیمبال تلفن کاربرپسندتر را تولید کند که مملو از قابلیت های ارزشمند و یک اپلیکیشن همراه حرفه ای است.

مشخصات

  • عمر باتری: 6 ساعت و 24 دقیقه
  • وزن: 9/10 اونس / 309 گرم
  • ظرفیت بار: 6 تا 2/10 اونس / 170 تا 290 گرم

DJI Osmo Mobile 6 یک جایگزین قدرتمند برای Insta360 Flow بوده و مختص کسانی است که اهمیتی نمی دهند از چند قابلیت به نفع گیمبالی که راحت‌تر در دست قرار می گیرد، چشم پوشی نمایند. بعنوان ششمین نسل از محبوب‌ترین سری موبایل‌های Osmo، DJI بار دیگر چیزی تولید کرده که تا حد ممکن بتواند زمان بین بیرون آوردن آن از کیف و زدن دکمه ضبط را کاهش دهد.

سازگاری

DJI Osmo Mobile 6 با اکثریت گوشی های هوشمند آیفون و اندروید سازگار است. این می تواند بارهای حداکثر 63/0 پوند (290 گرم) را پشتیبانی کند.

این به طور رسمی با تمام آیفون های آیفون 8 و مدل های بالاتر سازگار است. DJI OM6 با هر سه لنز در آیفون حرفه ای جدیدتر (دوربین فوق عریض، دوربین عریض، دوربین تله فوتو) کار می کند.

شما می توانید لیست کامل سازگاری را در اینجا پیدا کنید.

دلایل استفاده

  • میله اکستنشن 5/8 اینچی مفید
  • کیفیت ساخت عالی
  • ارگونومی عالی
  • راه اندازی سریع و بدون اشکال

دلایل اجتناب

  • قابلیت راه اندازی سریع انحصاری با آیفون
  • طراحی تاشو دامنه حرکات افقی را محدود می کند

بررسی اجمالی Osmo Mobile 6

با مکانیزم گیره مغناطیسی تلفن عرضه شده با DJI OM4، مشاهده اینکه DJI چگونه می تواند گیمبال دستی آیفون پرچمدار خود را بهبود بخشد، دشوار بود.

در حالیکه معمولاً سایر سازندگان ایده‌های DJI را کپی می‌کنند، DJI با در نظر گرفتن یک میله‌ اکستنشن در DJI OM5 از سایر ابزارهای محبوب گوشی‌های هوشمند الهام گرفته است.

با OM6، DJI تمرکز خود را به اصلاح تجربه کاربر از طریق اصلاحات تدریجی به جای نوآوری های پیشگامانه تغییر داده است. برجسته ترین اصلاحات شامل نوار وضعیت LED جدید و چرخ کناری برای تنظیم فوکوس یا زوم دستی می باشند این پیشرفت‌ها، به همراه قابلیت های به جای مانده از OM4 و OM5، OM6 DJI را به جامع‌ترین پیشنهاد کنونی تبدیل می کند

چیزی که دوست داشتم


طراحی تاشو OM6 مناسب سفر و سبک، آن را به همراهی ایده آل برای تهیه کنندگان پیوسته در حال فعالیت تبدیل می کند. هرچند قابلیت تاشو تا حدودی دامنه حرکت را محدود می کند، اما به ندرت باعث ایجاد چالش در دنیای واقعی می شود.

OM6 همچنین دارای قابلیت راه اندازی سریع می باشد که دسترسی فوری به اپلیکیشن DJI Mimo را در هنگام نصب آیفون امکان پذیر نموده و آن را به سریع ترین گیمبال برای شروع ضبط تبدیل می کند.

چرخ کناری، که رقیب محصول Zhiyun Smooth 5 می باشد، افزونه مهمی برای OM6 محسوب می شود که قابلیت زوم منعطف و روان را فراهم می کند. علاوه بر این، ارگونومی OM6 با وجود چوب سلفی یکپارچه با توجه به زوایای فیلمبرداری کاربردی و ضبط خودکار مثال زدنی است.

چیزی که دوست نداشتم


یافتن ایرادات در DJI OM6 بعلت آنکه این نسخه یک نسخه با کیفیت تر نسبت به Osmo Mobile 5 می باشد که قبلاً اصلاح و تکمیل شده، دشوار است. بدون شک بزرگترین انتقاد این است که به اندازه کافی برای توجیه قیمت بالاتر آن نسبت به Osmo Mobile 5 و یا حتی OM4 SE با تخفیف های مناسب اقدام نکرده است. و هم اکنون خود را تحت الشعاع Insta360 Flow می بیند، که قابلیت های بیشتر و ردیابی هوشمندانه سوژه را با همان قیمت در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با این حال، برای آن دسته از کاربرانی که ردیابی دستی را ترجیح داده و ارگونومی برای آنها در اولویت می باشد، Osmo Mobile 6 همچنان جایگاه خود را بعنوان یک انتخاب قانع کننده حفظ کرده است.

یافتن ایرادات در DJI OM6 بعلت آنکه این نسخه یک نسخه با کیفیت تر نسبت به Osmo Mobile 5 می باشد که قبلاً اصلاح و تکمیل شده، دشوار است. بدون شک بزرگترین انتقاد این است که به اندازه کافی برای توجیه قیمت بالاتر آن نسبت به Osmo Mobile 5 و یا حتی OM4 SE با تخفیف های مناسب اقدام نکرده است. و هم اکنون خود را تحت الشعاع Insta360 Flow می بیند، که قابلیت های بیشتر و ردیابی هوشمندانه سوژه را با همان قیمت در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با این حال، برای آن دسته از کاربرانی که ردیابی دستی را ترجیح داده و ارگونومی برای آنها در اولویت می باشد، Osmo Mobile 6 همچنان جایگاه خود را بعنوان یک انتخاب قانع کننده حفظ کرده است.

DJI OM 4 SE

افزودن محتوای تبلیغاتیافزودن محتوای تبلیغاتی

با اینکه فاقد بازوی تلسکوپی OM5 و ترفندهای کاربردی کوچک Osmo Mobile 6 است، این عرضه مجدد OM4 برای آنهایی که به جدیدترین و بهترین موارد نیازی ندارند، به همان اندازه توانمند و عالی می باشد.

مشخصات

  • عمر باتری: 15 ساعت
  • وزن: 8/13 اونس / 390 گرم

DJI OM 4 SE بهترین گیمبال آیفون برای افرادی محسوب می شود که صرفا” به میله ارائه شده با DJI OM5 و حفظ شده در Osmo Mobile 6 نیاز ندارند.

DJI OM4 “SE” اساساً عرضه مجدد OM4 و به منظور پاسخگویی به آن دسته از مصرف کنندگانی است که عمر باتری اضافی را به استفاده از میله اکستنشن روی OM5/Osmo Mobile 6 ترجیح می دهند.

سازگاری

DJI OM4 SE قابلیت سازگاری با گوشی های آیفون و اندروید به عرض 67-84 میلی متر و ضخامت 9/6-10 میلی متر را دارا می باشد.

DJI به منظور پشتیبانی از تلفن هایی با وزن 60 ± 230 گرم، موتورهای Osmo Mobile 3 را ارتقا داده است. این یک افزایش 26 درصدی نسبت به نسل قبلی بوده و می تواند به راحتی از تلفن ها حتی هنگام استفاده از ضمایم دوربین مانند لنز Moment پشتیبانی نماید.

گیمبال همچنین دارای یک نیدل یک چهارم اینچی برای سازگاری با لوازم جانبی نصب مانند سه پایه می باشد.

این مدل با گوشی‌های مشابه DJI OM5 و Osmo Mobile 6 سازگار میب اشد که شامل گوشی‌های بزرگ‌تری از جمله iPhone 13 Pro Max می‌شود.

شما می توانید لیست کامل سازگاری را در اینجا پیدا کنید.

دلایل استفاده

  • تثبیت عالی مشابه OM 5
  • مکانیسم گیره مغناطیسی
  • عمر باتری طولانی
  • قابل استفاده به عنوان شارژر گوشی

دلایل اجتناب

  • نسبت به OM 5 جدیدتر چندان ارزان نمی باشد

بررسی اجمالی Osmo Mobile 6

DJI بزرگترین تولید کننده پهبادهای غیرنظامی در جهان است و تخصص مهندسی آن به وضوح توسط گیمبال های دستی آن نشان داده شده است.

اولین گیمبال تلفن آنها یعنی Osmo Mobile، به لطف کیفیت ساخت و کاربری آسان، موفقیت چشمگیری داشت. Osmo Mobile 2 فرمول برنده را حفظ کرده اما قیمت 299 دلاری تا 129 دلار کاهش یافت.

در مورد Osmo Mobile 3، DJI مجبور به ارائه نوآوری بود تا نسبت به رقبا پیش بیافتد. Osmo Mobile 3 دارای طراحی تاشو بود که بسته‌بندی آن را بسیار آسان‌تر می‌کرد.

با OM4، DJI بار دیگر با معرفی یک طراحی پایه تلفن مغناطیسی کار خلاقانه ای انجام داده است. با استفاده از گیره فنری مغناطیسی یا چسباندن یک نگهدارنده حلقه پاپ سوکت به تلفن خود، دیگر لازم نیست کاربر برای تنظیم گیمبال تلاش کند..

DJI همچنین اپلیکیشن قدیمی DJI Go را کنار گذاشته و DJI Mimo را برای iOS/Android جایگزین کرد. این کار گرفتن زوم های دالی فانتزی، پانوراما، تایم لپس و عکس های اسلوموشن را تسهیل می کند. همچنین، هوش مصنوعی جدید ActiveTrack 3.0 ردیابی اشیا را بسیار بهتر از اپلیکیشن های رقیب انجام می دهد.

DJI دو روش اختیاری برای نصب گوشی بصورت مغناطیسی بر روی گیمبال را در اختیار کاربران قرار می دهد.

چیزی که دوست داشتم


در زمان عرضه DJI OM 4 با رقابت سختی از طرفZhiyun Smooth 4 روبرو شد، اما در نهایت OM4 با غلبه بر آن در چندین زمینه در صدر قرار گرفت: سهولت استفاده، قابل حمل بودن، ارگونومی، عملکرد تثبیت کنندگی، عمر باتری و قیمت.

فیلمبرداری با OM4 ساده می باشد. در مقایسه با Zhiyun Smooth 4 کم حجم تر به نظر رسیده و دستگیره زاویه‌دار به این معناست که مجبور نیستید برای صاف نگه داشتن آن مچ خود را به عقب ببرید.

از قابلیت های مهم آن می توان به طراحی تاشو و نگهدارنده مغناطیسی تلفن اشاره کرد. اولی آن را نسبت به گیمبال های معمولی بسیار قابل حمل تر می کند، در حالیکه دومی به این معناست که می توان گوشی را در کمتر از یک ثانیه نصب و باز کرد.

عملکرد تثبیت کننده عالی بوده و واقعاً کارایی DJI را در این حیطه نشان می دهد. موتورها بسیار حساس بوده و هنگامی دنبال کردن نماها قادر به فیلمبرداری بدون مشکل از اکشن های پر سرعت می باشند. موتورها نیز بسیار بی صدا هستند، در نتیجه صداهای ضبط شده تحت تأثیر نویز موتور قرار نمی گیرند. با توجه به عمر باتری، باتری داخلی 2450 میلی آمپر ساعت OM4، 15 ساعت دوام می آورد. هیچ گیمبال گوشی هوشمند به استثنای Freevision Vilta Mobile بیشتر از آن دوام نمی آورد.

چیزی که دوست نداشتم


مانند گیمبال های تلفن DJI جدیدتر، طراحی تاشو OM4 دامنه حرکت مکانیکی آن را اندکی با مشکل مواجه می کند، در نتیجه نمی تواند به اندازه برخی از گیمبال های دیگر حرکت کرده و یا کج شود.

به غیر از این، هیچ شکایت عمده ای وجود ندارد. اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه ها هستید، بدون شک این بهترین گزینه خواهد بود و اگر یک کاربر معمولی هستید میله اکستنشن، چرخ کناری و پانل وضعیت LED در Osmo Mobile 6 هزینه اضافی آن را توجیه می کنند.

Zhiyun Smooth 5

Zhiyun Smooth 5 چندین قابلیت را در اختیار فیلمبرداران حرفه ای قرار می دهد، اما استفاده از آن اندکی پر زحمت است.

مشخصات

  • عمر باتری: 5/4 تا 12 ساعت
  • وزن: 7/21اونس / 615 گرم (با دسته و باتری)

Zhiyun Smooth 5 یک گیمبال آیفون حرفه ای تر بوده و با وجود اندکی گران‌ بودن، تعداد زیادی صفحه و دکمه‌ را در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا تنظیمات را بدون استفاده از نمایشگر گوشی انجام دهد. با وجود دارا بودن همه قابلیت های مورد نیاز، اپلیکیشن‌های ناخوشایند iOS و اندروید و دسته نامناسب آن مایوس کننده می باشند.

سازگاری

Zhiyun Smooth 5 با داشتن موتورهای کاملاً جدید و ارتقا یافته، تقریباً با هر تلفنی سازگار است که این شامل آیفون های بزرگتر و سنگین تر مانند آیفون 12 و 13 پرو مکس می شود.

دلایل استفاده

  • کیفیت ساخت قابل اطمینان
  • تعداد زیادی دکمه و کنترل
  • چراغ های داخلی مغناطیسی با پکیج ترکیبی

دلایل اجتناب

  • سنگین است و تا نمی شود
  • گران بودن
  • اپلیکیشن ZY Cami فاقد ویرایش است

بررسی اجمالی Zhiyun Smooth 5

Zhiyun Smooth 4، بعلت تعداد کنترل های فیزیکی و قابلیت های حرفه ای یکی از گیمبال های مورد علاقه من برای آیفون می باشد. در حالیکه DJI بر روی یک تجربه کاربری یکپارچه تمرکز دارد، Zhiyun Smooth 4 کاملا” در مورد ارائه حداکثر قابلیت های ممکن به کاربر می باشد.

Zhiyun برای مدت طولانی بدون ارتقای Smooth 4 کار کرد، اما آنها سرانجام Smooth 5 مورد انتظار را در سال 2022 دراختیار کاربران قرار دادند.

با اینکه این ارتقا واقعاً هیچ کار انقلابی انجام نداده، اما در نهایت یک جایگزین قدرتمند برای محصولات DJI در اختیار کاربران قرار داده است. در مقایسه با نسخه های قبلی، این مدل به طور قابل توجهی جمع و جورتر است.

علاوه بر این، از ساختار مستحکم تر، موتورهای قوی تر و یک دسته فرمان جدید و مناسب بهره می برد که برای حرکات افقی یکدست با سرعت ثابت استفاده می شوند. این نرم افزار همچنین ارتقا یافته و قابلیت های مهمی مانند کنترل حرکات، ردیابی اشیا به آن افزوده شده است.

چیزی که دوست داشتم


در واقع هیچ چیز با Zhiyun Smooth 5 متمایز نیست، اما کنترل‌های فیزیکی فراوان باعث می‌شوند تنظیمات مورد نیاز در لحظه انجام شوند. ایجاد تغییرات با استفاده از دکمه‌ها یا نشانگرهای روی کنترل به جای کشیدن انگشت و ضربه زدن روی نمایشگر تلفن، راحت‌تر است.

thumb stick جدید بسیار عالی بوده و چرخ زوم/فوکوس انجام تکنیک های پیشرفته تری مانند دالی زوم (نوعی تکنیک فیلمبرداری) را تسهیل می کند.

اگر بسته ترکیبی گران‌تری را انتخاب کنید، یک چراغ داخلی مغناطیسی نیز دریافت می‌کنید که برای نوردهی 360 درجه به گیره وصل می‌شود.

چیزی که دوست نداشتم


با اینکه Zhiyun Smooth 5 در تثبیت دوربین گوشی شما با استابلایزر سه محور عالی عمل می‌کند، اما یادگیری کار با آن زمان بر بوده و مدتی نیز طول می‌کشد تا راه‌اندازی شود.

دستگیره نیز نسبت به سایر گیمبال ها از ارگونومی کمتری برخوردار است، عمدتاً به این دلیل که خیلی کوتاه بوده و برای گرفتن راحت تر باید سه پایه را به فرم بسته آن وصل نمود.

در نهایت، اپلیکیشن ZY Cami در مقایسه با اپلیکیشن DJI Mimo بسیار ضعیف و قدیمی است. این مورد می تواند تغییر کند، اما هنگام بحث در مورد نرم افزار احتمالاً تاریخچه ضعیف Zhiyun را ندارد.

Hohem iSteady X

Hohem iSteady X یک تثبیت کننده گیمبال 3 محوره مقرون به صرفه است که قابلیت های اساسی را دارا می باشد. با این حال، فقدان فاصله ایمن به معنای قرار گیری بازوی گیمبال در زوایای خیلی زیاد در تلفن های بزرگتر است

مشخصات

  • عمر باتری: 8 ساعت
  • وزن: 14/9اونس / 259 گرم

iSteady X به‌عنوان ارزان‌ترین گیمبال آیفون، گزینه مناسب برای افرادی محسوب می شود که از روی حساب خرج می کنند، یا کسانی که صرفا”می‌خواهند ببینند این همه هیاهو در مورد چیست. Hohem از موفقیت گیمبال های تاشو DJI و جمع و جور بودن Zhiyun Smooth Q2 الهام گرفته است.

نتیجه یک تثبیت کننده گیمبال 3 محوره تاشو و بسیار جمع جور با قیمت 69 دلار می باشد. اگر بتوانید اپلیکیشن همراه اصلاح نشده آن را نادیده بگیرید، iSteady X نسبت به قیمتش یک گیمبال مناسب است.

سازگاری

با پشتیبانی از گوشی های تا وزن 280 گرم و عرض 90 میلی‌متر، تقریباً هیچ گوشی تلفنی وجود ندارد که iSteady X با آن کار نکند.

همچنین برای فعال کردن گیمبال باید اپلیکیشن همراه Hohem Pro را دانلود نمائید که با اندروید 6.0 و بالاتر و iOS 9.0 یا بالاتر سازگار است.

دلایل استفاده

  • تثبیت مناسب
  • طراحی تاشو که به راحتی بسته می شود

دلایل اجتناب

  • بدون انحنای ارگونومیک یا دستگیره لاستیکی
  • اپلیکیشن همراه ویرایش نمی شود

بررسی اجمالی Hohem iSteady Mobile

Hohem ممکن است از شهرت DJI یا Zhiyun برخوردار نباشد، اما آنها پرفروش ترین سازنده گیمبال در آمازون هستند.

iSteady Mobile و iSteady Mobile Plus بسیار محبوبند زیرا قابلیت مشابه گیمبال‌های ممتاز را با قیمت بسیار کمتری نسبت به آنها ارائه می دهند.

به منظور همگامی با روند گیمبال های کوچک، هوهم iSteady X را با طراحی تاشو ارائه کرده که توسط بازوی گیمبال افست آن امکان پذیر می باشد.

نتیجه یک گیمبال است که به اندازه iSteady Mobile Plus توانمند بوده و حمل آن بسیار آسان تر است. در واقع، iSteady X با وزن تنها 259 گرم، عنوان سبک ترین گیمبال جهان را به خود اختصاص داده است.

چیزی که دوست داشتم


البته چیزی که در مورد این گیمبال بیشتر می پسندم قیمت پایین آن است. iSteady X با عملکرد تثبیت کننده هسته یکپارچه، عمر باتری 8 ساعته مناسب و طراحی تاشو که حمل آن را آسان می کند، ارزش خرید دارد.

با اینکه برای فیلمسازان موبایل یا کاربران قدرتمند مناسب نمی باشد، اما برای وبلاگ نویسی در منزل و سفرهای خانوادگی گاه به گاه کاملاً مناسب است.

چیزی که دوست نداشتم


iSteady X برای خرید فوق‌العاده ارزشمند می باشد‌، اما به عنوان یک تثبیت‌کننده گیمبال ارزان، به اندازه انواعی مانند DJI OM5 و OM4 پیشرفته یا کامل نیست.

دستگیره آن کوتاه بوده و فاقد هرگونه انحنای ارگونومیک است، بنابراین فیلمبرداری با آن پس از مدتی بسیار ناراحت کننده خواهد بود.

همچنین فاقد گیره عقب و هر نوع «حالت ورزشی» برای افزایش لحظه‌ای واکنش‌پذیری موتور است، لذا برای ضبط صحنه‌هایی با سرعت فوق‌العاده و حرکات سریع دوربین، ایده‌آل نیست.

در نهایت، هیچگونه پورت USB-A ندارد، در نتیجه نمی توان از این گیمبال به عنوان یک پاور بانک پشتیبان استفاده کرد. اکثر گیمبال‌های دیگر این گزینه را دارا بوده، و افسوس که نمی توان از باتری لیتیوم یون بزرگ آن برای اهداف شارژ استفاده کرد.

Zhiyun Smooth X

Zhiyun Smooth X گیمبال کوچکی است که بطرز شگفت انگیزی به دلیل سایز و سرگرم کننده بودن ضبط با آن قدرتمند است.

مشخصات

  • عمر باتری: 4 تا 5/5 ساعت
  • وزن: 7/8 اونس / 246 گرم

اگر اهمیتی نمی دهید که برخی از کاربردهای تثبیت کنندگی را فدای جذاب ترین گیمبال موجود کنید، Smooth X برای شما مناسب است.

سازگاری

Smooth X می تواند از گوشی هایی با وزن 200±35 گرم پشتیبانی کند که سبک تر از اکثر گیمبال های موجود در این لیست می باشد.

در نتیجه، تلفنی مانند آیفون 11 پرو مکس (226 گرم) واقعاً آن را به ظرفیت نهایی خود می رسانند. می توان انتظار داشت که عمر باتری 5/5 ساعته آن به شدت کاهش یابد زیرا موتورها باید بیشتر کار کنند.

دلایل استفاده

  • بسیار مقرون به صرفه
  • جمع و جور و سبک

دلایل اجتناب

  • مانند یک اسباب بازی به نظر می رسد
  • عملکرد تثبیت کننده آن عالی نمی باشد
  • در بارهای سنگین دچار مشکل می شود

بررسی اجمالی Zhiyun Smooth X

با اینکه که گیمبال ها معمولاً برای یوتیوبرهای حرفه ای و سازندگان محتوا مناسب می باشند، اما Zhiyun استوری اینستاگرام و افراد مشهور TikTok را با Smooth X هدف قرار داده است.

آنها گیمبالی ساخته اند که می‌توان آن را تا زمانیکه مورد ارزشمندی برای ضبط پیش بیاید در جیب نگه داشت. این گیمبال همچنین دارای یک چوب سلفی است که می تواند تا 10 اینچ باز شود – دیگر نیازی به انتخاب بین گیمبال و چوب سلفی نیست!

با این حال، Zhiyun Smooth X یک گیمبال 3 محوره معمولی نمی باشد. موتورهایی دارد که تنها در محورهای افقی و چرخشی تثبیت شده، اما در محور عمودی ( حرکت رو به بالا و پایین) تثبیت نمی شوند. بنابراین، برای مثال بالا و پایین رفتن از پله ها، فیلمی لرزان را ایجاد می کند.

چیزی که دوست داشتم


Smooth X بخش منحصربه‌فردی از بازار را مشخص می‌کند: سوپراستارهای جلو دوربین و استریمرهای پخش زنده که می‌خواهند ویدیویی با کیفیتی را در اختیار بینندگان قرار دهند.

سهولت استفاده و جمع و جور بودن، آن را برای ویدیوهای کوتاه که یکدست بودن تصویربرداری حائز اهمیت بوده اما مهم ترین مسئله نمی باشد، عالی می کند. با قیمت 69 دلار، همچنین یکی از ارزان ترین تثبیت کننده های موجود در بازار است.

چیزی که دوست نداشتم


این یک تثبیت کننده گیمبال 3 محور نبوده، بلکه یک تثبیت کننده 2 محوره است، بنابراین قابلیت تثبیت کنندگی آن نسبت به سایر گیمبال ها کمتر است.

در واقع تفاوت ها زیاد نیستند، اما عملکرد تثبیت هسته باید اولین و مهمترین چیزی باشد که در گیمبال مد نظر قرار گیرد.

با وجود Hohem iSteady X دارای قیمت مشابه، توجیه خرید Smooth X دشوار است مگر اینکه واقعاً به چوب آن سلفی نیاز داشته باشید.

Moza Mini-MI

یک گیمبال متوسط، گیره Moza Mini-MI می تواند آیفون را بصورت بی سیم شارژ کند.

مشخصات

  • عمر باتری: 10 ساعت
  • وزن : 2/19 اونس / 543 گرم

MOZA Mini-M تنها گیمبالی است که می تواند گوشی تلفن را به صورت بی سیم شارژ نماید و تعداد قابل توجهی حالت های مختلف عکسبرداری دارد. با اینکه این قابلیت ها ممکن است برای بسیاری اضافی به نظر برسند، اما عملکرد تثبیت‌کننده آن در میان بهترین‌ گیمبال های زیر 100 دلار قرار دارد.

سازگاری

MOZA Mini-MI از همه گوشی های آیفون‌ پشتیبانی می‌کند، هرچند قابلیت شارژ بی‌سیم آن تنها با گوشی های آیفون‌ جدیدتر دارای شارژ بی‌سیم کار می‌کند.

به لطف حداکثر بار پشتیبانی شده 300 گرم و حداکثر عرض تلفن پشتیبانی شده 92 میلی متر، Mini-MI تقریباً از همه گوشی های اندرویدی پشتیبانی می نماید.

دلایل استفاده

  • تثبیت مناسب
  • شارژر تلفن 2 در 1 گیمبال/بی سیم

دلایل اجتناب

  • اپلیکیشن همراه ضعیف
  • پورت Micro USB (نه USB-C)
  • گیمبال ضعیف رو به متوسط، شارژر ضعیف رو به متوسط

برررسی اجمالی MOZA Mini-MI

گیمبال MOZA Mini-MI یک گیمبال آیفون است که تقریباً نسبت به هر گیمبال دیگری که تصور کنید امکانات بیشتری دارد. منحصر به فردترین قابلیت آن، توانایی آن در شارژ بی سیم تلفن های نصب شده با استفاده از شارژ استاندارد بی سیم Qi است.

Mini-MI با وزن 534 گرم برخلاف نامش کوچک نیست. اندکی حجیم بوده، اما این تفاوت در سایز برای اکثر افراد مشکل ساز نخواهد بود و دسته ضخیم آن مورد استقبال افراد دارای دست های بزرگتر قرار می گیرد.

علی رغم سایز آن، Mini-MI یک باتری کمی کوچکتر 2100 میلی آمپر ساعتی دارد که عمر باتری 10 ساعت را برای گیمبال فراهم می کند.

برای کنترل، Mini-MI دارای یک دسته فرمان به منظور حرکت افقی و عمودی الکترونیکی، و همچنین تعدادی کنترل برای تغییر حالت های عکسبرداری و سایر موارد است. می‌توان با دو بار فشردن یک دکمه، تلفن نصب شده را جابجا نموده و در حالت «سلفی» قرار داد.

همه این قابلیت ها را می توان با کمتر از 100 دلار تهیه کرد. با توجه به اینکه بسیاری از این قابلیت های در گیمبال‌های گران‌تری مانند Osmo Mobile 2 وجود ندارند، MOZA امکانات فوق‌العاده‌ای در قبال هزینه پرداختی برای Mini-MI فراهم می کند.

چیزی که دوست داشتم


قابلیت شارژ بی سیم برای همه مناسب نیست، چون بسیاری از تلفن های قدیمی پشتیبانی نمی شوند. با این حال، این یک قابلیت فوق‌العاده مفید برای افرادی محسوب می شود که می‌توانند از آن بهره ببرند، زیرا تقریباً همیشه هنگام ضبط با گیمبال مشکلات مربوط به عمر باتری گوشی وجود دارند.

گذشته از شارژ بی‌سیم، Mini-MI یک گیمبال مقرون به صرفه است. عملکرد تثبیت کنندگی آن با سایر گیمبال های مقرون به صرفه مورد علاقه من برابری می کند: Hohem iSteady Mobile و Zhiyun Smooth-Q. علاوه بر این، این قابلیت را دارد که به طور مستقل هر محور را قفل نموده و در مجموع 8 حالت مختلف پشتیبانی را ارائه دهد.

چیزی که دوست نداشتم


با وجود تمام ویژگی‌های فوق‌العاده‌، عملکرد تثبیت‌کننده Mini-MI مانند یک گیمبال ارزان بوده و کیفیت ساخت آن نیز از نوع بهترین نیست.

هنگام زوم روی فیلم و مقایسه آن با فیلم‌های مشابه تهیه شده با OM4 یا Zhiyun Smooth 4، micro-stutter بسیار بیشتر نمایان می‌شود.

با توجه به اینکه MOZA یک برند تجاری نسبتاً جدید است، اما اپلیکیشن همراه گوشی هوشمند آنها همانطور که انتظار می رود، ناامید کننده است. بهتر است با اپلیکیشن استوک دوربین، فیلمبرداری کنید یا Filmic Pro را تهیه نمائید –مایه تاسف است که اپلیکیشن MOZA دارای حالت ورزشی منظم و barrel-roll mode می باشد.

MOZA Mini-MI یک رقیب جدی برای بهترین گیمبال ارزان می باشد، اما با توجه به سایز حجیم و عمر باتری کمی کمتر، بهترین گیمبال زیر 100 دلار نیست مگر اینکه بخواهید از قابلیت شارژ بی سیم آن بهره ببرید.

Freefly Movi Cinema Robot

ربات سینمایی Freefly Movi از ابتدا با مد نظر قرار دادن افراد حرفه ای ساخته شد. متأسفانه، تقاضایی برای آن وجود نداشت و تولید آن در سال 2021 برای همیشه متوقف شد.

مشخصات

  • عمر باتری: 8 ساعت
  • وزن: 2/21 اونس / 600 گرم

Freefly Movi Cinema Robot یک گیمبال طراحی شده توسط فیلمسازان و برای فیلمسازان می باشد. علاوه بر اینکه یک استابلایزر عالی ویدیویی است، اپلیکیشن همراه آن یعنی Movi App، انجام ترفندهای مختلف «سینمایی» را تسهیل می کند. با این حال، ارزان نیست.

سازگاری

Movi Cinema Robot قادر به پشتیبانی از بارهای بیش از 500 گرم می باشد. و می تواند از بزرگترین گوشی های آیفون مانند آیفون 7 پلاس، آیفون 8 پلاس و آیفون XS مکس پشتیبانی نماید. البته مدل های بزرگتر اندرویدی نیز پشتیبانی می شوند.

دلایل استفاده

  • تثبیت عالی
  • می توان آن را با هر دو دست نگه داشت
  • اپلیکیشن عال

دلایل اجتناب

  • گران بودن
  • بزرگ و سنگین
  • متأسفانه، تولید Movi برای همیشه متوقف شده است. هیچ برنامه ای برای عرضه جدید وجود ندارد..

بررسی اجمالی Movi Cinema Robot

Movi Cinema Robot برخلاف اکثر گیمبال‌های مونوپاد، تقریباً U شکل است. این امر نگه داشتن آن را با دو دست ممکن ساخته و ثبات بیشتری را بدنبال دارد.

همانطور که احتمالا” از گیمبالی با این قیمت انتظار می رود، عملکرد تثبیت کننده بسیار عالی و بهتر از DJI Osmo Mobile 2 میباشد.

بخش مهمی از Movi Cinema Robot اپلیکیشن همراه انحصاری آن Movi App است. برخلاف سایر اپلیکیشن‌های همراه گیمبال، این اپلیکیشن طراحی مناسبی داشته و تنظیمات سینمایی زیادی را ارائه می‌کند که تولید محتوای ویدیویی خارق العاده را تسهیل می کند.

Movi Cinema Robot دارای دو باتری لیتیوم یونی 2600 میلی آمپر بر ساعتیمی باشد که در حدود 8 ساعت دوام می آورند. این زمان نسبت به سایر گیمبال های معرفی شده در این جا کوتاه تر است، اما Movi Cinema Robot از موتورهای قدرتمندی بهره می برد که می توانند بار بسیار بیشتری را پشتیبانی کنند.

همچنین امکان سفارشی سازی بیشتری با Movi Cinema Robot وجود دارد. با اتصال پایه لوازم جانبی Movi Hoodie، می توانید فلاش ها و میکروفون های shotgun را به گیمبال متصل نمود.

چیزی که دوست داشتم


من طراحی U شکل منحصر به فرد Movi Cinema Robot را دوست دارم. می توان آن را با هر دو دست نگه داشت، که نه تنها به حفظ پایداری کمک می کند، بلکه باعث کاهش خستگی در هنگام فیلمبرداری مدت طولانی می شود.

طراحی U شکل آن دارای یک پایه لاستیکی محکم است که به کاربر اجازه می دهد به گیمبال تکیه داده و آن را روی هر سطح صافی صاف نگه دارید. بنابراین به ندرت نیاز به استفاده از سه پایه وجود دارد.

عملکرد تثبیت کننده عالی بوده و استفاده از اپلیکیشن Movi نیز بسیار سرگرم کننده است. تغییر تنظیماتی مانند نوردهی یا رد کردن سریع پیش‌نمایش‌های ضبط‌شده بدون نیاز به لمس تلفن بسیار آسان می باشد. همچنین گرفتن barrel roll، دالی زوم، orbit و سایر جلوه های سینمایی با آن راحت است.

چیزی که دوست نداشتم


این گیمبال نسبت به سایر گیمبال ها حجیم تر است و اگر تنها به دنبال ضبط چند عکس در تعطیلات هستید، بیش از حد دست و پا گیر می باشد.

اما بزرگترین مشکل قیمت آن می باشد. با قیمت 300 دلار، 2 تا 3 برابر سایر گیمبال های موجود در این لیست قیمت دارد. من شخصاً احساس نمی کنم یک گیمبال تا این حد ارزش داشته باشد مگر اینکه مطمئن باشید که قابلیت های منحصر به فرد آن ارزش این تفاوت قیمت را دارد.

5/5 - (6 امتیاز)
منبع
captureguide.com

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا