راهنمای خریدکالای دیجیتال

راهنمای کامل خرید گیمبال موبایل که نمی توان نادیده گرفت

گیمبال یک ابزار مفید و راحت برای ساخت ویدیو می باشد که کمک می کند از دنیای دیجیتال نهایت بهره را ببرید.

در این دنیای دیجیتالی پیشرفته، می‌توان از طریق پلتفرم‌های مختلفی که امروزه قابل دسترسی می باشند، روی مزایای این وسیله مانور داد. شما می توانید حرفه خود را در یوتیوب بسازید، که پس از اینکه Tiktok ترند ویدیوهای کوتاه چند ثانیه ای را شروع کرد، هم اکنون قابلیت ویدیوهای کوتاه را نیز دارا می باشد. یا می‌توانید در اینستاگرام، فیسبوک و سایر برنامه‌هایی که براساس مفهوم ی مشابه با TikTokکار می‌کنند، به یک اینفلوئنسر تبدیل شوید.

راهنمای خرید گیمبال موبایل

اما آیا عقیده دارید برای انجام این کار به ابزار و راهنمایی مناسب نیاز است؟ مطمئناً همینطور است، بنابراین من اینجا هستم تا به شما انگیزه داده و شما را راهنمایی کنم تا ویدیو ی خود را ساخته و به اینفلوئنسری تبدیل شوید که در بازار بی همتاست. یکی از ابزارهایی که کار شما را در ساخت ویدیو بسیار آسان‌تر می‌کند گیمبال می باشد. ما همه چیز را در مورد گیمبال، که روند ساخت ویدیوی شما را روان و بدون دردسر می کند، به شما خواهیم گفت.

لیست پیشنهادات خریداران گیمبال دیجی کالاخط جدا کننده

نگهدارنده گوشی موبایل ژیون مدل Zhiyun Smooth-Q3 combo

نگهدارنده گوشی موبایل ژیون مدل Zhiyun Smooth-Q3 combo

مشخصات

  • وزن
    340 گرم
  • سایر مشخصات
    دارای یک ال ای دی کوچک دارای افکت های تصویر متنوع فک باز شونده از 5.5 تا 9 سانتی متر
مشاهده محصول در دیجی کالا
پایه نگهدارنده گوشی موبایل دی جی آی مدل OSMO MOBILE 6

پایه نگهدارنده گوشی موبایل دی جی آی مدل OSMO MOBILE 6

مشاهده محصول در دیجی کالا
پایه نگهدارنده گوشی موبایل ژیون مدل SMOOTH Q3 SUN2417

پایه نگهدارنده گوشی موبایل ژیون مدل SMOOTH Q3 SUN2417

مشخصات

  • سایر مشخصات
    مجهز به پرژکتور ال ای دی با قابلیت دنبال کرده سوژه تهیه موشن تایم لپس مجهز به 4 حالت فیلمبرداری قابلیت فیلمبرداری به حالت عمودی و افقی
مشاهده محصول در دیجی کالا
استابیلایزر ژیون مدل SMOOTH-XS

استابیلایزر ژیون مدل SMOOTH-XS

مشخصات

  • وزن
    249 گرم
مشاهده محصول در دیجی کالا

گیمبال موبایل چیست؟

گیمبال یک تثبیت کننده مکانیکی قابل حمل می باشد که می تواند به فیلمبرداری روان و سینمایی بدون نیاز به وجود یک سه پایه بزرگتر کمک کند. گیمبال ها قابلیت ایجاد توهم شناوری دوربین در هوا را تقریباً مثل یک رویا دارا می باشند. ویدیوهای جذاب بصری تولید شده با کمک گیمبال مناسب، در مجموعه ویدیوها یا حساب YouTube فوق العاده به نظر می رسند. در نمونه کارهای عکاسی اینترنتی نیز می توان از برخی ویدیوهای خیره کننده بهره برد.(پیشنهاد می شود: گیمبال موبایل چیست)

بینندگان مشتاق ویدیوهای خوب بیشتری هستند که اطلاعاتی را ارائه داده و یا آنها را سرگرم کنند.

انواع مختلف گیمبال

انواع گیمبال

دو نسخه از گیمبال در بازار موجود است: مکانیکی و موتوری.

گیمبال مکانیکی

هنگام بحث در مورد گیمبال مکانیکی، متوجه خواهید شد که دارای یک “sled” می باشد که در بالاترین سطح دوربین قرار دارد. هم چنین، قسمتی را مشاهده می کنید که در مدل های اصلی قابلیت باز شدن را دارا می باشد. مانیتور و باتری در پایین قرار داشته و به تعادل وزن دوربین کمک می کنند.

فقط با سنگین نمودن قسمت پایینی نسبت به بخش بالایی، Steadicam (پایدار کننده دوربین) به حالت قائم می‌ماند، این مسئله کل مرکز ثقل rig را، صرف نظر از میزان سنگینی آن، دقیقاً در نوک انگشتان اپراتور قرار می دهد و تنها با چند ضربه ملایم روی گیمبال امکان کنترل دقیق کل سیستم فراهم می شود.

گیمبال موتوری

حالا یک گیمبال موتوری را در نظر بگیرید که توانایی حفظ سطح دوربین را در تمام محورها دارد. قدرت آن توسط 3 موتور براشلس تامین می شود. یک واحد سنجش اینرسی (IMU) حرکت را تشخیص داده و دوربین را با کمک سه موتور مستقل خود تثبیت می کند. تثبیت کننده به لطف الگوریتم ها قادر به تشخیص تفاوت بین حرکت عمدی مانند چرخش های افقی دوربین و ردیابی عکس ها و لرزش های ناخواسته می باشد.

این مدل منجر به ایجاد حالت شناوری دوربین در هوا که قبلا فقط با Steadicam امکان پذیر بود، می شود. گیمبال ها را هنگامی که لرزش یا سایر اشیاء متحرک غیرقابل پیش بینی باعث نا کار آمدی سه پایه یا سایر پایه های دوربین می شود می توان در خودروها و سایر وسایل نقلیه مانند هواپیماهای بدون سرنشین نصب کرد.

کدام مدل خریداری شود: دستی یا 3 محوره

گیمبال های مناسب توانایی بسیار بیشتری نسبت به یک مکانیسم تثبیت داخلی را دارند. بسیاری از دوربین‌های کنونی، از جمله گوشی‌های هوشمند، دارای الگوریتم‌هایی برای روان نمودن فیلم‌های ویدئویی و بهبود حرکت ظاهری هستند.

اکثر افراد از گیمبال سه محوره برای برای ثابت و واضح نگه داشتن ویدئوی خود استفاده می کنند. از آنجایی که هیچ بیننده‌ای دوست ندارد یک ویدیوی لرزان و دارای تکان‌های فراوان را تماشا کند، چنین ویدیویی احتمالا” ناخوشایند به نظر رسیده و باعث شود لایک کمتری دریافت کنید. سه موتور داخلی قادر به تشخیص حرکات هدفمند و غیرعمدی هستند.

یک گیمبال سه محوره چرخش عمودی، حرکت افقی و حرکت رو به بالا و پائین دوربین را تثبیت می کند. بنابراین، حتی اگر در حال لرزش باشید، گیمبال هنگام حرکت نوسانی به چپ و راست، بالا و پایین، جلو و عقب، فیلم را ثابت خواهد کرد. علاوه بر این، آنها از مزیت سبکی فوق العاده در مقایسه با تثبیت کننده های بزرگ سینمایی برخوردار هستند. آنها نیاز به کار کمتری از جانب کاربر داشته و به رفع لرزش دوربین کمک زیادی خواهند کرد.

چیزهایی که قبل از خرید گیمبال باید مد نظر قرار داد

می‌دانم که برای خرید گیمبال هیجان‌زده هستید و آماده اید تا بعنوان اینفلوئنسر کار خود را فوراً شروع کنید، اما صبر کنید، زیرا نیاز است در مورد قابلیت هایی که هنگام خرید گیمبال باید دنبال آن ها بود، بیشتر بدانید.

  1. طراحی: طرح را با توجه به کاری که قصد دارید با گیمبال انجام دهید، انتخاب نمائید. اگر از قبل شخصی را برای راه اندازی گیمبال مدنظر دارید، می توانید از بین 3 محوره یا دستی یکی را انتخاب کنید.
  1. ظرفیت: از آنجایی که ترکیب یک DSLR خوب و لنز ممکن است بسیار سنگین باشد، یک تثبیت کننده دوربین موتوری را انتخاب کنید که قدر به مدیریت تنظیمات شما باشد.(پیشنهاد می شود: بهترین گیمبال های دوربین DSLR)
  1. وزن: در صورت انتخاب گیمبال دستی، از گیمبالی استفاده کنید که وزن زیادی نداشته باشد، زیرا نگه داشتن آن برای مدت طولانی‌تر برای اپراتور خسته‌کننده خواهد بود.
  1. متعادل کردن: اگر قصد دارید دوربین خود را مرتباً جدا کرده و دوباره وصل کنید گیمبالی با پلتفرم دارای قابلیت جدا شدن سریع یا سایر قابلیت هایی که متعادل نمودن صحیح دوربین روی گیمبال را تسهیل می‌کند، را انتخاب کنید.
  1. قابلیت اطمینان: گیمبالی را انتخاب کنید که با توجه به نیازهای شما قابل اطمینان باشد. برای مثال، در صورتیکه به دنبال گیمبالی برای تهیه ویدئو برای وبلاگ هستید، ویژگی های قابل اطمینان کلی عبارتند از: وزن 9/0کیلوگرم (2 پوند)، حداکثر بار: 8/1 کیلوگرم (4 پوند)، عمر باتری: 11 ساعت.
  1. عمر باتری: به دنبال یک باتری با عمر طولانی تر باشید، که با کاهش مسئولیت شارژ مکرر آن، کار شما را آسان تر می کند. آیا می دانید گیمبال ها در حالت کلی قادر به شارژ گوشی نیز می باشند؟ و به همین دلیل توصیه می شود به دنبال باتری بزرگتری باشید تا با کمک آن گوشی شما نیز برای مدت بیشتری شارژ داشته باشد
  1. سازگاری با دوربین: سازندگان گیمبال اغلب سایزها و وزن مختلف گوشی هایی که با گیمبال های آنها سازگار است را مشخص می کنند. به دنبال انواعی باشید که با انواع گوشی‌ها، به‌ویژه با گوشی‌های برتر آیفون (پیشنهاد می شود: 8 گیمبال برتر آیفون) و اندروید کار می‌کنند.
  1. تثبیت کننده: تثبیت کننده های مکانیکی دوربین یک انتخاب مناسب هستند زیرا قیمت کمتری داشته و نیازی به باتری ندارند. از طرف دیگر، تثبیت کننده های برقی کوچکتر، مانور پذیرتر و دارای قابلیت های متنوعی می باشند.
  1. تطبیق پذیری: می توانید به سراغ گیمبال با ویژگی های بسیار متنوع بروید که باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود.
  1. نرم افزار: گیمبالی را انتخاب کنید که کاربر پسند و پاسخگو باشد.
  1. پشتیبان: اگر گیمبالی بخرید که تنها از یک قابلیت پشتیبانی می کند چه می شود؟ این هدر دادن پول خواهد بود، و اگر برای بلندمدت فکر کنید، و گیمبال را از شرکتی تهیه کنید که پشتیبانی فعال مشتریان را ندارد، چه می شود؟ بارها مجبور خواهید شد به فروشگاه بروید، و زمان زیادی را تلف کنید. بنابراین زرنگ بوده و به سراغ گیمبالی باشید که از چندین قابلیت پشتیبانی نماید و از شرکتی خرید کنید که بصورت فعال از مشتریان خود پشتیبانی می کند.
  1. عملکر: عملکرد به جنبه های مختلف گیمبال مانند وزن، عمر باتری، تطبیق پذیری و غیره بستگی دارد، بنابراین این ویژگی ها را با دقت بررسی کنید.
  1. سرهای گیمبال: سر گیمبال را با دقت انتخاب کنید. برای عکاسی از سرهای گیمبال دارای کنترل های دستی استفاده می شود. از سوی دیگر، انعطاف پذیری و پایداری سر سه پایه بدون وزن اضافی قابل دست یابی است.

نتیجه نهایی

فرآیند خرید پس از مطالعه چنین راهنمای کاملی با پوشش کامل همه موارد از گیمبال چیست تا ویژگی هایی که باید در هنگام خرید گیمبال مدنظر قرار داد، بسیار آسان تر خواهد شد. اکنون می توانید تحقیقات خود را در مورد یک گیمبال عالی با توجه به نیاز خود شروع کرده و آن را برای شروع تجربه اینفلوئنسر خود خریداری کنید. پیشنهاد می شود مقاله انتخاب بهترین گیمبال های موبایل را نیز مطالعه کنید.

سوالات متداول

چیست یک گیمبال و چه کاربردهایی دارد؟

گیمبال یک دستگاه است که برای جبران ارتعاش و لرزش دوربین یا تجهیزات دیگر مورد استفاده می‌شود. این به افزایش استحکام تصاویر و ویدئوها از دست داده شده در زمان حرکت کمک می‌کند، به ویژه در عکاسی و فیلم‌برداری حرفه‌ای.

چگونه می‌توانم گیمبال را تنظیم کرده و استفاده کنم؟

برای هر مدل گیمبال، دستورالعمل تنظیم و استفاده از تولید کننده مراجعه کنید. اغلب باید دوربین یا دستگاه را به گیمبال متصل کنید و سپس گیمبال را روشن کرده و به تنظیمات مناسب برای کاربری خودتان بپردازید.

چگونه می‌توانم از گیمبال در تصویربرداری از گوشی همراه استفاده کنم؟

برای استفاده از گیمبال با گوشی همراه، باید یک نرم‌افزار مناسب نصب کنید و گوشی را به گیمبال متصل کنید. سپس می‌توانید از کنترل‌های گیمبال برای جلوه‌برداری و تصویربرداری بهره‌برداری کنید.

لیست 37 مدل پرفروش ترین گیمبال دیجی کلا خط جدا کننده

به این پست امتیاز بدهید

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا