راهنمای خریدکالای دیجیتال

راهنمای خرید ترازوی هوشمند

بررسی نحوه خرید ترازوهای هوشمند و انتخاب بهترین ترازو

به مقاله راهنمای خرید ترازو هوشمند از مسیر انتخاب خوش آمدید. وزن کشی هفتگی یکی از مهم ترین بخش های برنامه غذایی و ورزشی است. وزن کردن روزانه یا هفتگی می تواند شما را متمرکز نگه داشته و به سمت اهدافتان هدایت کند و انگیزه بیشتری برای مشاهده کاهش وزن خود بر روی ترازو طی هفته ها، ماه ها و سال ها خواهید داشت. تنها مشکل وزن کشی هفتگی با ترازوی معمولی این است که تنها یک عدد را می بینید. و با نگاه کرده به وزن خود، تصویر کامل و بزرگ تری از سلامت کلی خود دریافت نمی کنید. ترازوهای هوشمند یکی از افزوده‌های جدید به فن‌آوری‌های بهداشتی هستند که تحقق و حفظ سلامتی را آسانتر می کنند.

راهنمای خرید ترازوی هوشمند

با وجود یک ترازو هوشمند، خواهید دید که وزن تنها بخشی از پازل سلامتی شماست. ترازوهای هوشمند می توانند طیف وسیعی از شاخص های سلامت مانند چربی بدن، شاخص توده بدنی (BMI)، ضربان قلب ایستاده، توده استخوانی و غیره را اندازه گیری کنند. پیشنهاد می شود لیست بهترین تروازوهای هوشمند را هم مشاهده کنید.

لیست پیشنهادات خریداران ترازو هوشمند دیجی کالاخط جدا کننده

ترازو دیجیتال هوشمند بی ول مدل WK-168BT

ترازو دیجیتال هوشمند بی ول مدل WK-168BT

  • منبع انرژی ترازو: باتری
  • قابلیت‌ها: اتصال از طریق بلوتوث
  • حداقل وزن قابل اندازه‌گیری: 100 گرم
  • حداکثر وزن قابل اندازه‌گیری: 180 کیلوگرم
  • دقت سنجش ترازو: 100 گرم
  • سنجش پارامترهای سلامتی: سنجش میزان آب بدن ، سنجش درصد چربی بدن ، سنجش توده عضلانی ، سنجش تراکم استخوانی ، محاسبه BMI (شاخص توده بدنی)
  • ویژگی بیشتر
مشاهده محصول در دیجی کالا
ترازو دیجیتال هوشمند شیائومی مدل Mi Body Scale 2 XMTZC04HM

ترازو دیجیتال هوشمند شیائومی مدل Mi Body Scale 2 XMTZC04HM

  • منبع انرژی ترازو: باتری
  • قابلیت‌ها: اتصال از طریق بلوتوث
  • حداقل وزن قابل اندازه‌گیری: 100 گرم
  • حداکثر وزن قابل اندازه‌گیری: 150 کیلوگرم
  • سنجش پارامترهای سلامتی: محاسبه BMI (شاخص توده بدنی)
مشاهده محصول در دیجی کالا
ترازو دیجیتال هوشمند جامپر مدل JPD- 200B

ترازو دیجیتال هوشمند جامپر مدل JPD- 200B

  • منبع انرژی ترازو: باتری
  • قابلیت‌ها: اتصال از طریق بلوتوث ، تشخیص خودکار کاربر ، گزارش‌گیری ، حافظه ذخیره نتایج ، قابلیت خاموشی خودکار
  • حداقل وزن قابل اندازه‌گیری: 100 گرم
  • حداکثر وزن قابل اندازه‌گیری: 180 کیلوگرم
  • سنجش پارامترهای سلامتی: سنجش میزان آب بدن ، سنجش درصد چربی بدن ، سنجش تراکم استخوانی ، محاسبه BMI (شاخص توده بدنی) ، تخمین سن متابولیک ، سنجش درصد پروتئین
مشاهده محصول در دیجی کالا
ترازو دیجیتال هوشمند امرن مدل BF511

ترازو دیجیتال هوشمند امرن مدل BF511

  • منبع انرژی ترازو: باتری
  • حداقل وزن قابل اندازه‌گیری: 100 گرم
  • حداکثر وزن قابل اندازه‌گیری: 150 کیلوگرم
  • دقت سنجش ترازو: 100 گرم
  • سنجش پارامترهای سلامتی: سنجش درصد چربی بدن ، سنجش توده عضلانی ، محاسبه BMI (شاخص توده بدنی)
  • قابلیت‌ها: قابلیت خاموشی خودکار
  • ویژگی بیشتر
مشاهده محصول در دیجی کالا
ترازو دیجیتال هوشمند شیائومی مدل Mi_composition 2

ترازو دیجیتال هوشمند شیائومی مدل Mi_composition 2

  • منبع انرژی ترازو: باتری
  • قابلیت‌ها: اتصال از طریق بلوتوث
  • حداقل وزن قابل اندازه‌گیری: 100 گرم
  • حداکثر وزن قابل اندازه‌گیری: 150 کیلوگرم
  • دقت سنجش ترازو: 50 گرم
  • سنجش پارامترهای سلامتی: سنجش میزان آب بدن ، سنجش درصد چربی بدن ، سنجش تراکم استخوانی ، تخمین سن متابولیک ، سنجش درصد پروتئین
  • ویژگی بیشتر
مشاهده محصول در دیجی کالا

ترازوی هوشمند چیست؟

ترازوی هوشمند یک ترازوی خانگی است که دقیقاً شبیه ترازوی معمولی به نظر می رسد، اما این ترازو به سایر دستگاه ها متصل شده و داده ها را منتقل می کند. تفاوت اصلی بین ترازوی معمولی و ترازوی هوشمند این است که ترازوی هوشمند بیش از یک معیار سلامت کلی را جمع‌آوری کرده و این داده‌ها را به اشتراک می‌گذارد تا بتوانید به راحتی آنها را برای مراجعات بعدی ذخیره کنید. برخی از ترازوها می‌توانند داده‌هایی مانند ضربان قلب، تراکم استخوان و شاخص توده بدن را ثبت نموده و سپس آن داده‌ها را به تلفن یا تبلت منتقل کنند تا بتوانید سابقه پیشرفت کلی خود را ببینید. علاوه بر این، بسیاری از آنها با ردیاب های تناسب اندام و چندین برنامه کاربردی سلامت همگام بوده و در نتیجه عملکرد و مزایای بیشتری را ارائه می دهند.

چرا باید یک ترازوی هوشمند انتخاب کرد؟

داشتن یک ترازوی هوشمند به این معناست که می توان سابقه دقیقی از وزن، توده بدن، توده عضلانی و سلامت قلب خود را با نوسانات آن در طول زمان داشت. از آنجایی که ترازوهای هوشمند از اپلیکیشن ها برای پیگیری داده‌های مربوط به سلامت استفاده می‌کنند، می‌توان داده‌های سلامتی چندین ساله را به سادگی با پا گذاشتن روی ترازو جمع‌آوری کرد. داشتن پیشرفت های ثبت شده یک انگیزه عالی برای ادامه ورزش و پایبندی به یک رژیم غذایی سالم است.

ترازوهای هوشمند چگونه کار می کنند؟

ترازوی هوشمند نسبت به ترازوهای معمولی مزایایی دارد. اولین مورد این است که آیتم های بیشتری را نسبت به وزن اندازه گیری می کند. همچنین اطلاعاتی در مورد ترکیب بدنی فرد ارائه می دهد که با کمک تست امپدانس بیوالکتریکی انجام می دهد.

هنگامی که با پای برهنه روی نقاط تماس فلزی قرار می گیرید، ترازو یک جریان الکتریکی ملایم را به بدن شما می فرستد. در ادامه ترازو برای تشخیص وضعیت بدنی مقاومت بدن را در برابر این بار اندازه گیری می کند و از الگوریتم هایی برای برون یابی اطلاعات بیشتر مانند BMI (شاخص توده بدن، اندازه گیری چربی بدن بر اساس قد و وزن) BMR (نرخ متابولیسم پایه، تعداد کالری‌هایی که بدن در حالت استراحت و با در نظر گرفتن سن، جنسیت، قد و وزن می‌سوزاند) و سن متابولیک (مقایسه BMR شما با افراد دیگر همسن شما. به این ترتیب، سن متابولیک شما حداقل باید با سن واقعی مطابقت داشته باشد. سن متابولیک یک فرد دارای تناسب اندام مناسب می تواند کمر از سن واقعی او کمتر باشد) استفاده می کند.

این کار دردناک یا خطرناک نبوده، اما در صورت داشتن ضربان‌ساز یا ایمپلنت پزشکی الکترونیکی دیگری، باید قبل از استفاده از ترازوی هوشمند با پزشک خود مشورت کنید

همه این معیارهای ترکیب بدن می توانند تصویری جامع تری از سلامتی شما به جای تمرکز بر وزن ارائه دهند.

دومین مزیت ترازوی هوشمند، که فراتر از اندازه گیری های ارائه شده توسط آن می باشد، ثبت و ردیابی خودکار تمام این اطلاعات است، که اجازه می دهد مراقب سلامتی خود بوده و پیگیری نتایج یا هر برنامه تناسب اندامی مورد استفاده را تسهیل می نماید. همچنین قادر به ارسال مستقیم این اندازه‌گیری‌ها به هر برنامه یا پلتفرمی ردیابی تناسب اندام مورد استفاده می باشد.

فناوری بکار رفته در ترازوهای هوشمند

یک ترازوی هوشمند دارای فناوری‌های داخلی بوده و برای جمع‌آوری داده‌ها از هر کسی که روی آن قدم می‌گذارد طراحی شده است. این نوع ترازو از آنالیز امپدانس بیوالکتریک (BIA) برای به دست یابی به اندازه گیری ها بهره می برد. BIA شامل عبور یک جریان الکتریکی بسیار ضعیف و غیرقابل تشخیص از پاها است. نتایج ثابت و دقیق بوده و تصویری از وضعیت بدن در روز وزن کشی ارائه می دهند.

ترازوهای هوشمند معمولاً از طریق Wi-Fi و بلوتوث به سایر دستگاه ها وصل می شوند. برای مثال، هنگام اتصال ترازو به Wi-Fi منزل، از شبکه خانگی برای انتقال داده ها به تلفن استفاده می شود.

همه داده‌های در اپلیکیشن سازگار ترازوی هوشمند ثبت شده و می‌توان آن داده‌ها را با دوستان و خانواده، متخصص مراقبت‌های بهداشتی برای مراقبت‌های پیشرفته بهداشتی به اشتراک گذاشت و یا آن‌ها را با برنامه‌های تناسب اندام سازگار مورد علاقه‌ خود همگام‌سازی کرد. اگر در حال حاضر از یک اپلیکیشن و ردیاب تناسب اندام برای ردیابی داده های سلامتی و تناسب اندام خود استفاده می کنید، احتمالا” تمایل دارید ترازوی هوشمند ساخت همان سازنده را انتخاب کنید. به این ترتیب می توانید از سازگاری کامل بین برنامه مورد علاقه خود و ترازو خود مطمئن باشید.

تامین انرژی یک ترازو هوشمند

اکثر تراروزهای هوشمند از باتری‌های AAA برای تامین نیرو استفاده می‌کنند، اما برخی دیگر از باتری‌های یون لیتیوم برای قدرت بیشتر بهره می برند. عمر باتری بستگی میزان استفاده از ترازو دارد

ترازوی هوشمند چه چیزی را اندازه گیری می کند؟

ترازوی هوشمند چه چیزی را اندازه گیری می کند؟استفاده از روی ترازوی هوشمند وزن شما را نشان می دهد، اما می تواند از وزن نیز فراتر رفته و تصویر کامل تری از سلامت کلی بدن ارائه دهد. چندین معیار مختلف وجود دارند که ترازوهای هوشمند قادر به اندازه گیری آنها می باشند.

1. چربی بدن

بدن از ماهیچه و چربی تشکیل شده و هنگام کاهش وزن، همیشه این چربی بدن نیست که کاهش می یابد. یک ترازوی هوشمند شاخص چربی بدن را به شما ارائه داده، و BMI شما را در طول زمان ردیابی می‌کند تا متوجه شوید آیا وزن آب یا توده عضلانی خود را از دست می‌دهید، یا واقعاً در حال از دست دادن چربی بدن هستید.

2. شاخص توده بدن (BMI)

شاخص توده بدنی نشانگر خوبی از میزان سلامت کنونی بوده و با گنجاندن قد و وزن در یک عدد خلاصه افراد را بعنوان کم وزن، دارای اضافه وزن و غیره طبقه بندی می کند. حتی در صورت نداشتن رژیم غذایی یا برنامه ورزشی، معیار خوبی برای پیگیری است. از آنجا که وزن و BMI با انتخاب سبک زندگی ناسالم افزایش می یابند، BMI بالا می تواند نشان دهنده مشکلات سلامتی در آینده باشد.

3. توده عضلانی

اگر هر هفته ورزش می کنید و در تلاش هستید توان کلی خود را افزایش دهید، احتمالاً در حال تلاش برای کاهش وزن نیز می باشید. هنگامی که با یک ترازو معمولی خود را وزن کرده و می بینید وزنتان افزایش یافته، اولین واکنش شما احتمالا” نگرانی از ورزش نکردن کافی باشد. با یک ترازوی هوشمند، می توان فهمید که آیا وزن به دلیل توده عضلانی به دست آمده در طول تمرینات قدرتی افزایش یافته است یا نه.

4. توده استخوانی

ترازوهای هوشمند قادر به اندازه گیری توده استخوانی هستند. توده استخوانی پائین می تواند بیانگر خطر ابتلا به پوکی استخوان باشد. با اندازه‌گیری توده استخوانی خود، در می یابید که آیا برای جلوگیری از تحلیل بیشتر استخوان ها باید رژیم غذایی، ورزش یا مصرف ویتامین‌ها را تنظیم کرده و یا احتمال مشکلات آتی ناشی از تحلیل استخوان را کاهش دهید.

5. درصد آب

میزان آب اندوخته بدن می‌تواند بر عدد مشاهده شده بر روی ترازو تأثیر گذار باشد، بنابراین اطلاع از سطح هیدراتاسیون در هنگام وزن کشی مهم است. سطح هیدراتاسیون همچنین به شما اطلاع دهد که آیا کم آب هستید و نیاز به نوشیدن مایعات بیشتری دارید.

6. ضربان قلب و EKG

اطلاع از شدت ضربان قلب در زمان استراحت، به اندازه اطلاع از شدت آن در زمان ورزش مهم است. یک ترازوی هوشمند می تواند ضربان قلب را هنگامی که روی ترازو هستید به دست آورده و پیگیری آن در طول زمان می تواند شاخص خوبی از سلامت کلی قلب باشد.

جدیدترین ترازوی هوشمندWithings همچنین دارای یک دسته داخلی می باشد که قادر به ضبط یک نوار قلب شش لید قابل اشتراک با پزشک است و حتی می تواند کارکرد عصبی بدن را پیگیری کند تا بتوانید درک بهتری از فعالیت عصبی بدن خود داشته باشید.

7. ردیاب بارداری و مود کودک

ترازوی هوشمند رشد خانواده شما را ردیابی کرده و قادر به سازگاری با مراحل مختلف زندگی می باشد. برخی از ترازوهای هوشمند دارای ردیاب بارداری هستند تا بتوانید افزایش سالم وزن خود را برای ویزیت پزشک پیگیری کنید. برخی از مدل ها نیز دارای حالت کودک برای ردیابی وزن کودک می باشند. تنها کاری که باید انجام داد این است که در حالی که کودک خود را در آغوش گرفته اید روی ترازو رفته تا ترازو وزن کودک را ثبت کند.

8. پیگیری تغذیه

پیگیری تغذیه با ترازوی هوشمندهنگامی که برای مدیریت آنچه می خورید و میزان کالری دریافتی به کمک نیاز دارید، می توانید از ترازو برای پیگیری تغذیه روزانه خود استفاده کنید.

کدام ترازوی هوشمند دقیق تر است؟

تلاش برای پی بردن به اینکه کدام ترازوی هوشمند دقیق تر است و خرید براساس آن منطقی به نظر می رسد. اما اجازه دهید یک مسئله مهم را مشخص کنیم: هیچ ترازو هوشمندی در اندازه گیری چیزی فراتر از وزن کاملاً دقیق نخواهد بود. روی ترازو پا گذاشته و وزنی را دریافت می کنید که شاید به خوبی هر ترازو دیجیتال خانگی دیگری باشد.

اما وقتی نوبت به چربی بدن و سایر اندازه‌گیری‌های ترکیب بدنی می رسد، مطالعات مختلف نشان داده اند که ترازوهای هوشمند در مقایسه با روش‌های پذیرفته شده مانند DEXA( یک تکنیک اشعه ایکس برای اندازه‌گیری تراکم استخوان که توسط تکنسین ها در یک محیط پزشکی انجام می شود) دارای حاشیه خطای نسبتاً گسترده‌ای هستند.. با این حال، ترازوهای هوشمند برای استفاده در منزل کاملا” مناسب هستند.

Withings Bodyscan که به زودی عرضه می شود ممکن است همه اینها را تغییر دهد. با دستگیره ای دارای چهار الکترود و همچنین 14 الکترود ترازو در پایه، نوید ارائه تجزیه و تحلیل عمیق تر و چند بخشی بدن را می دهد.

تا آن زمان، Eufy Smart Scale P2 Pro با قیمت متوسط (79.99 دلار) که در بالا ذکر شد، راه‌حل ساده‌تری برای ارائه چشم‌انداز کامل‌تر (همه) در مورد سلامتی دارد. با یک متر عرضه می شود: خود را اندازه بگیرید، اعداد را وارد کرده تا تصویری سه بعدی از بدن شما در برنامه همراه ایجاد می کند.

در مورد BMI، BMR و سن متابولیک، قرائت های مربوط به شما با میانگین‌ها مقایسه می‌شوند، بنابراین هرچه به یک تیپ بدنی متوسط مختص سن و جنسیت نزدیک‌تر باشید، احتمالاً رقم نهایی دقیق‌تر خواهد بود. ورزشکاران و افراد دارای اضافه وزن احتمالاً نتایج دقیق تری دریافت می کنند.

آیا بیش از یک نفر می توانند از ترازو و تمام امکانات آن استفاده کنند؟

آیا بیش از یک نفر می توانند از ترازو و تمام امکانات آن استفاده کنند؟اگر قصد دارید ترازو را با دیگران به اشتراک بگذارید، ترازوی هوشمندی نیاز دارید که بتواند از چندین حساب کاربری پشتیبانی نماید.

همه ترازو‌ها از چندین کاربر پشتیبانی می‌کنند، اما برخی عددی مانند 8 را مشخص کرده اند، در حالی که برخی دیگر به کاربران نامحدودی اجازه استفاده می‌دهند.

ترازو چگونه بین کاربران تمایز قائل می شود؟ بستگی دارد. ممکن است برای وزن کشی نیاز به باز کردن اپلیکیشن باشد، یا احتمالا ترازو وزن را به یک حساب معین انتقال دهد. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات زمانی است که ترازوی هوشمند را با اعضای خانواده به اشتراک گذاشته و اطلاعات وزنی به حساب اشتباهی ارسال می شوند.

در صورتیکه دو کاربر وزن مشابهی داشته باشند، این می تواند امر می تواند یک عامل آزاردهنده دائمی باشد، بنابراین بهتر است ترازویی را خریداری نمائید که از طریق بلوتوث متصل می شود. در این صورت، باید هنگام وزن کشی، اپلیکیشن را باز کرده و نزدیک خود داشته باشید.

می توان از ترازوهای هوشمند برای وزن کردن نوزادان و حیوانات خانگی نیز استفاده کرد. بسیاری از ترازوهای هوشمند دارای تنظیماتی هستند که وزن کاربر را از وزن او در حالی که نوزاد یا حیوان خانگی خود را در آغوش گرفته کم می کند و امکان ایجاد یک پروفایل جداگانه برای آنها را فراهم می نماید. بدیهی است که این فقط وزن را ردیابی می کند، اما اگر گربه چاقی دارید و می خواهید مراقب آن باشید، می تواند مفید باشد.

لازم به ذکر است که سنجش های ترکیب بدنی بر اساس داده های بزرگسالان بوده و نباید برای اندازه گیری کودکان در هر سنی، و به ویژه نه نوجوانان استفاده شود

با این حال، ترازوهای هوشمند برای استفاده در دوران بارداری بی خطر بوده، و برخی از ترازوهای هوشمند مانند QardioBase 2 (149 دلار در Lofta)دارای مود اختصاصی بارداری هستند.

سازگار با اپلیکیشن های برتر در زمینه سلامت و تناسب اندام

انواع مختلف ترازوهای هوشمند با ساعت های هوشمند ورزشی از جمله Apple Watch، Garmin، Fitbit و Google Fit قابل همگام سازی می باشند. بسته به ترازوی هوشمندی انتخابی، ترازو ممکن است همگام‌سازی لحظه ای داده ها را داشته باشد، بنابراین وزن به‌طور خودکار در اپلیکیش های مختلف سلامت و تناسب اندام مورد استفاده، آپلود می‌شود.

حداکثر ظرفیت وزن ترازوی هوشمند

از نظر دارا بودن حداکثر ظرفیت وزنی، ترازوی هوشمند شبیه ترازوی معمولی می باشد. در اکثر ترازوهای هوشمند، این ظرفیت 400 پوند است. در برخی از ترازوها این ظرفیت ممکن است کمتر و در حدود 330 پوند باشد. در صورت علاقه به دانستن حداکثر ظرفیت ترازو، قبل از انتخاب ترازو به مشخصات سازنده نگاهی بیندازید.

به این پست امتیاز بدهید

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا