آرایشی و بهداشتی

راهنمای 5 مرحله ای برای استفاده از واکس مو

استفاده بیش از حد از واکس مو می تواند ظاهری بسیار چرب و نامرتب ایجاد کند

واکس مو بخشی ضروری از روال آرایش هر مردی محسوب می شود که با گرایشات کنونی مد همراه است. و به لطف نگه داری انعطاف پذیر و پوشش جذابی که ارائه می دهد، محبوبیت زیادی به دست آورده است. تنها با استفاده از واکس مو می توانید به مدل موهای بسیار متنوعی دست پیدا کنید. علاوه بر این، تلاش زیادی برای پاک کردن آن لازم نیست، زیرا به راحتی شسته می شود. در این مقاله راهنمای استفاده از واکس مو در 5 مرحله گفته شده است.

استفاده از واکس مو

با افزایش محبوبیت مدل های موی طبیعی، گزینه های انتخاب محصولات واکس موی موجود در بازار به تعداد بی پایانی رسیده است. در نتیجه، انتخاب واکس موی متناسب با نه تنها اولویت های شما، بلکه متناسب با نوع مو نیز نسبتاً دشوار می باشد.

سبک واکس مو با قوانینی از کتابچه راهنمای آرایشی همراه است

مرحله 1: شروع استفاده از واکس مو با مقدار کم

سوال نخست: چقدر استفاده می کنید؟ مقدار کمی، به اندازه یک بادام زمینی بردارید. اکثر مردان به اشتباه تصور می کنند که استفاده از واکس مو بیشتر برابر است با نگه داری بیشتر.

مرحله 2:  قبل استفاده از واکس مو به خوبی گرم شود

همانطور که آن را بیرون می آورید، ابتدا آن را روی کف دست خود گرم کنید. موم سرد در صورتی که مستقیماً استفاده شود، تمایل به گلوله شدن دارد. این کار را حدود 7 تا 10 ثانیه یا بیشتر انجام دهید تا زمانی که احساس گرما کنید و موم روی کف دست شما شل شود.

مرحله 3: ابتدا از عقب به جلو

این برای داشتن یک حالت خوب ضروری است. ابتدا از پشت سر شروع کرده و به آرامی به سمت جلو بکشید. با پوشاندن یک لایه نازک روی قسمت بالایی، از جمع شدن آن در یک بخش جلوگیری می کنید. همچنین، هنگام رسیدن به انتهای موها، حتماً دست‌هایتان را جمع کنید تا مطمئن شوید که نوک مو‌ها مقداری محصول دریافت می‌کنند.

مرحله 4: فرایند واقعی طراحی ظاهر

استفاده از واکس مو به لایه بندی بستگی دارد، نه ثابت کردن موها با یک بار دست کشیدن. این اشتباه رایجی است که مردان هنگام استفاده از موم مرتکب می شوند. آنها اغلب تکه بزرگی را برمی دارند و آن را پخش می کنند. به جای آن، مقدار کمتری مصرف کنید و روی سبک مدنظرتان بتدریج کار کنید. فرآیند لایه بندی، اگر به درستی انجام شود، می تواند به افزایش حجم مو نیز کمک کند.

مرحله 5: ثابت کردن موهای نامرتب

در نهایت، برای رسیدگی به جزئیات نهایی، تکه آخر را بردارید و موهای پخش شده را به سمت داخل مرتب کنید. روی موها برس یا دست نکشید، بلکه با کف دست صاف فشار دهید. از این روش برای واکس زدن قسمت هایی که از دست داده اید نیز استفاده کنید. توجه داشته باشید، استفاده بیش از حد از موم می تواند ظاهری بسیار چرب و نامرتب ایجاد کند که ممکن است بر سلامت موهای شما تأثیر بگذارد.

5/5 - (3 امتیاز)
منبع
Life Style Asia

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا