خانه و آشپزخانه

راهنمای خرید اندروید باکس : چگونه بهترین نوع را خریداری کنیم؟

بررسی و راهنمای خرید بهترین اندروید باکس

hair-drier

مقدمه

بنابراین، شما به دنبال یک دستگاه اندروید باکس تلویزیون جدید برای ارتقاء سیستم سرگرمی خود هستید. اگر به یکی از گزینه‌های یکی از برندهای اصلی، مانند NVIDIA Shield، هر دستگاه Amazon Fire TV یا حتی یک دستگاه Apple TV نگاه می‌کنید، واقعاً ممکن نیست اشتباه کنید.

راهنمای خرید اندروید باکس

همه این‌ها توسط سازندگان مشهوری ساخته می شوند که به دنبال حفظ شهرت خود هستند، بنابراین آنها قصد دارند تجربه فرمان صوتی هوشمند خانگی کامل 4K که تبلیغ می نمایند، را ارائه دهند. اما اگر فقط به دنبال یک تی وی باکس اندروید استاندارد هستید، متوجه خواهید شد که صدها نمونه از آن ها با مشخصات بسیار مشابه در بازار موجود است. مهمترین مواردی که به نظر می رسد متفاوت باشند، برند و مسئله قیمت است. بنابراین، چگونه بدانید که کدام یک از این ها، تی وی باکس محبوبی هستند که به خوبی با سیستم سرگرمی خانگی شما کار می‌کنند، و کدام یک تی وی باکس های ارزان‌قیمتی می باشند که احتمالاً ناامید کننده خواهند بود؟

خوب، این همان چیزی است که مسیر انتخاب در  این مقاله به آن می پردازد. ما قصد داریم مواردی که هنگام انتخاب یک تی وی باکس اندروید خوب باید به دنبال آنها باشید را بررسی نمائیم. اگر می‌خواهید مستقیماً به سراغ بهترین تی وی باکس های اندروید خوبی که توصیه می‌کنیم بروید، فهرست ما را در اینجا بررسی کنید.

لیست پیشنهادات خریداران اندروید باکس دیجی کالا

خط جدا کننده

اندروید باکس پادباکس مدل HC-1

اندروید باکس پادباکس مدل HC-1

  • جنس بدنه: پلاستیک
  • فناوری‌های ارتباطی: بلوتوث ، شبکه بی سیم Wi-Fi ، پورت HDMI ، پورت USB ، پورت LAN
  • صفحه نمایش: صفحه نمایش رنگی
مشاهده محصول در دیجی کالا
اندروید باکس ایکس 98 مدل mini 4.32

اندروید باکس ایکس 98 مدل mini 4.32

  • فناوری‌های ارتباطی: بلوتوث ، Wi-Fi ، شبکه بی سیم Wi-Fi ، پورت HDMI ، پورت USB ، پورت LAN
مشاهده محصول در دیجی کالا
اندروید باکس نت باکس مدل پرایم

اندروید باکس نت باکس مدل پرایم

  • جنس بدنه: پلاستیک
  • فناوری‌های ارتباطی: Wi-Fi ، شبکه بی سیم Wi-Fi ، پورت HDMI ، پورت USB ، پورت LAN
مشاهده محصول در دیجی کالا
اندروید باکس مدل T95Z Plus به همراه کیبورد بیسیم

اندروید باکس مدل T95Z Plus به همراه کیبورد بیسیم

  • جنس بدنه: پلاستیک
  • فناوری‌های ارتباطی: بلوتوث ، Wi-Fi ، پورت HDMI ، پورت USB
مشاهده محصول در دیجی کالا
اندروید باکس نت باکس مدل Shine S

اندروید باکس نت باکس مدل Shine S

  • جنس بدنه: پلاستیک
  • فناوری‌های ارتباطی: بلوتوث ، Wi-Fi ، شبکه بی سیم Wi-Fi ، پورت HDMI ، پورت USB ، پورت LAN
مشاهده محصول در دیجی کالا

هشدار

تقریباً هر تی وی باکس اندرویدی که امسال برای فروش می‌بینید، قابلیت ارائه کیفیت تصویر 4K را دارد. برخی حتی ممکن است قادر به ارائه 6K یا 8K باشند (فقط در صورتیکه محتوا برای پخش در دسترس باشد). اما، اگر یک تلویزیون اندروید ارزان با قیمت کمتر از 100 دلار بخرید، قادر به تماشای Netflix یا Amazon Prime Video را با کیفیت 4K نخواهید بود. شما به 1080pp HD محدود خواهید شد.

چرا؟ این به دلیل آن نیست که این تلوزیون ها قادر به ارائه این کیفیت تصویر نیستند، بلکه به این دلیل است که مجاز به دسترسی به این محتوا در 4K نیستند.

برای اطمینان از یکپارچگی محتوای 4K و اینکه همیشه خوب به نظر برسد، Netflix و Prime Video دسترسی به محتوای 4K خود را به «دستگاه‌های مجاز» محدود می‌کنند. در حالی که اکثر دستگاه‌های کمپانی های بزرگی مانند سامسونگ و ال‌جی مجاز هستند، تقریباً هیچ یک از دستگاه‌های ساخته‌شده توسط سازندگان کوچک تی وی باکس اندرویدی مجاز به دسترسی به این سرویس‌های پخش در 4K نمی باشند. بنابراین، اگر دسترسی به محتوا از طریق سرویس‌های پخش مشهور با کیفیت کامل 4K برای شما در اولویت است، باید روی یک باکس عالی سرمایه‌گذاری کنید. در واقع، تنها دستگاهی با قیمت کمتر از 100 دلار که می‌تواند به این خدمات با کیفیت 4K دسترسی داشته باشد، Amazon Fire TV Stick 4K است.

مشخصات مهم Android TV Box

اگر توضیحات ارائه شده توسط فروشندگان جعبه Android TV را مطالعه کنید، باور خواهید کرد که همه آنها قادر به ارائه 4K با سرعت بسیار بالا هستند. در حالیکه بدون شک همه آنها قادر به ارائه 4K خواهند بود (و چرا باید باکسی را خریداری کنید که نمی تواند این کار را انجام دهد)، اما اینکه با چه کیفیت و سرعتی این کار را انجام می دهند بستگی به عملکرد داخلی آن ها دارد.

چهار مورد اصلی که باید هنگام سنجش مشخصات جعبه تلویزیون اندروید در نظر گرفت، عبارتند از : پردازنده، حافظه، فضای ذخیره سازی و /پورتها/ وای فای هستند.

پردازنده (CPU)

سه شرکت بزرگ وجود دارند که بیشتر پردازنده‌های تی وی باکس اندروید را تولید می‌کنند: AmLogic ، RockChip و Allwinner. دو مورد از آنها ارزش وقت گذاشتن (یا صرف هزینه) را ندارند.

Allwinner آوازه مشخصات حیرت آور نوید بخشی را توسعه داده که به ندرت آنها را ارائه می دهد. چیپست قدیمی‌تر A80 آنها نیروی محرکه پشت Tronsmart Draco می باشد که من آن را بزرگترین ناامیدی سال می نامم. تولید کنندگان رسمی Team Kodi به شدت از کمک به اعضای خود با دستگاه های Allwinner که مشکل دارند، خودداری می کنند.

توصیه من این است که بیخیال آن شوید.

RockChip روی کاغذ عالی به نظر می رسد. اما هنگامی که شروع به تحقیق می کنید، عیوب خود را نشان می دهند. RockChip کیفیت پخش ویدیوی مناسبی را ارائه می دهد، اما به نسخه تخصصی Kodi خود موسوم به RKMC (مرکز رسانه RockChip) نیاز دارد.

CNX-Software معتقد است که ” خوب کار نکردن Kodi توصیف مناسبی نیست.” Koying، یعنی نگهدارنده سابق کد اندروید Kodi، به طور رسمی پشتیبانی از CPU های RockChip را متوقف کرده است. Wrxtasy در نشست های رسمی Kodi آن را حتی به صراحت بیان می کند: “به هیچ وجه از پروژه Kodi برای این چیپ ست پشتیبانی نمی شود.”

برداشت من از RockChip این است که آنها مهندسان متعهدی هستند که می خواهند بدون نگرانی در مورد پشتیبانی از پردازنده فعلی که مردم هنوز در حال خرید آن می باشند، به سراغ پروژه بزرگ بعدی بروند.

به عقیده من، AmLogic محبوب ترین سازنده پردازنده تی وی باکس اندروید می باشد و تنها چیزی است که ارزش خرید دارد. اما این فقط نظر من نیست… بیشتر تولید کنندگان بزرگ به سمت پردازنده های AmLogic رفته اند. نسخه‌هایی از پردازنده‌های AmLogic را خواهید یافت که باکس با کیفیت تری از Wetek، MINIX ، و Vero را راه اندازی می کنند.

توصیه من: به دنبال تراشه AmLogic در سری S9 باشید که یک چهار هسته ای را پشتیبانی می کند.

حافظه

حافظه اندرید باکسدر بررسیOnePlus 5T  8 گیگابایتی ، AndroidCentral به جزئیات زیادی در مورد نحوه استفاده از رم گوشی و اینکه آیا اندروید واقعاً می تواند بیش از 4 گیگابایت استفاده کند، پرداخته است. از آنجایی که اکثر تی وی باکس های اندروید از سیستم عامل مشابهی با گوشی هوشمند استفاده می‌کنند، اصول یکسان هستند.

حافظه چیزی است که باعث می شود سیستم عامل کار کند، بنابراین همیشه حافظه بیشتر بهتر است. اما مشکل اینجاست که یک محدودیت عملی برای حداکثر مقدار رمی که می توانید استفاده کنید وجود دارد. در حال حاضر، این محدودیت 4 گیگابایت است. اکثر گوشی های هوشمند تنها 4 گیگابایت رم دارند و تنها جدیدترین دستگاه ها مانند سامسونگ S21 هم اکنون با 8 گیگابایت عرضه می شوند. اما اگر واقعاً به بیش از 4 گیگابایت رم برای گوشی هوشمند خود نیاز ندارید، احتمالاً برای تی وی باکس خود نیز به آن نیاز نخواهید داشت.

توصیه من: حافظه بزرگ ترین مزیتی است که با پول کم بدست می آورید. حافظه بیشتر همیشه بهتر است، اما هر چیزی بیش از 4 گیگابایت بلا استفاده می باشد.

ذخیره سازی

ذخیره سازی اندروید باکسحداقل فضای ذخیره‌سازی که احتمالاً این روزها روی تی وی باکس اندروید خواهید دید 8 گیگابایت و حداکثر استاندارد آن 32 گیگابایت است. اگرچه تعدادی از باکس های گران‌تر را خواهید یافت که با 64 یا 128 گیگابایت عرضه می‌شوند.

اما چرا؟ شما تلفن هوشمندی با فضای ذخیره سازی کمتر از 128 گیگابایت نمی خرید، و دیدن گزینه هایی با 512 گیگابایت غیر معمول نیست. بنابراین، چرا فضای ذخیره سازی در تی وی باکس های اندروید تا این حد محدود است؟

هزینه

بسیاری از ما از باکس های اندروید خود برای پخش استفاده می کنیم، بنابراین فایل ها را در حافظه داخلی دانلود نمی کنیم. اگر برنامه‌ها را نصب ‌کنیم، آن‌قدر کوچک هستند که بدون مشکل زیادی روی یک دستگاه 8 گیگابایتی قرار می‌گیرند. زمانیکه تولید کنندگان تلاش می کنند هزینه‌ها را به هر طریقی که می‌توانند کاهش دهند، چرا پول توسعه خود را برای یک درایو ذخیره‌سازی بزرگ‌تر هزینه ‌کنند که مشتریانشان قصد استفاده از آن را ندارند.

اگر می‌خواهید فضای ذخیره‌سازی زیادی برای محتوای خود داشته باشید، اکثر دستگاه‌ها با یک اسلات کارت TF عرضه می شوند که به شما امکان می‌دهد بسته به دستگاه، فضای ذخیره‌سازی خود را تا یک TB یا بیشتر افزایش دهید. سازندگان انتظار دارند که شما از این گزینه یا یک هارد دیسک خارجی برای ذخیره فایل های رسانه ای بزرگ خود استفاده کنید.

توصیه من: حداقل 16 گیگابایت را برای دادن کمی فضای اضافی به خودتان انتخاب کنید. اما مطمئن شوید که باکس دارای فضای ذخیره‌سازی حداقل تا 1 ترابایت یا USB 3.0 برای اتصال سریع به یک هارد دیسک خارجی می باشد.

وای فای/پورت

ارتباطات اندروید باکسنحوه اتصال شما همه چیز است… همه چیز.

اگر به من اعتماد ندارید، فقط به آخرین باری که اینترنت شما قطع شده، فکر کنید. چقدر طول کشید قبل از اینکه به گوشه ای بروی و مثل بچه ها گریه کنی؟

Wi-Fi: مطمئن شوید که حداقل11/802 ac دارید. هرچه کمتر باشد به جای تماشای ویدیو، در تماشای آن دایره وضعیت در حال چرخش گیر خواهید کرد.

اترنت(نوعی شبکه محلی): Gigabit Ethernet هنوز روش ترجیحی برای اتصال به اینترنت است. ضروری نسیت، اما به همان اندازه که در این مقاله خواهید دید به شخص نزدیک است.

بسته به نحوه اتصال، شما فقط به یکی – وای فای سریع یا اترنت گیگابیت نیاز دارید. به عنوان مثال، من به وای فای در NVIDIA Shield خود اهمیتی نمی دهم، زیرا با اترنت عجین است. از طرف دیگر، Fire TV Stick من به سیگنال Wi-Fi متکی است، بنابراین اتصال اترنت اهمیتی ندارد.

HDMI 2.0: این مورد یک الزام برای 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه است. بنابراین حتی به خرید دستگاهی بدون این ویژگی فکر نکنید.

USB 3.0: با اینکه USB 2.0 کاملاً مناسب است، اما USB 3.0 سرعت اتصالی 10 برابر سریعتر دارد. بنابراین، اگر قصد دارید محتوای ذخیره شده روی هارد دیسک را تماشا کنید، به USB 3.0 نیاز دارید.

ملاحظات دیگر

هر یک از تی وی باکس های اندروید دارای مشخصات بالا را که نگاه کنید سایر اقلام ضروری مورد نیاز مانند کد گشایی سخت‌افزاری H.265 را نیز خواهند داشت. همچنین، آنها بدون شک بر روی اندروید 9.0 یا 10.0 اجرا می شوند، ولی ما توصیه نمی کنیم هر چیزی را که روی نسخه قبلی سیستم عامل اجرا می شود، انتخاب کنید.

نیازی به گفتن نیست…. اما اگر به دنبال یک تی وی باکس اندرویدی با قیمتی کمتر از 2 میلیون تومان هستید، مطمئناً چند قابلیت را نخواهد داشت:

  • دسترسی به ویدئوی پرایم / نتفیلیکس در 4K
  • فناوری صدای دالبی دیجیتال
  • کنترل از راه دور فرمان صوتی بصری
  • امکان ادغام با سیستم های خانه هوشمند (الکسا یا گوگل)

این قابلیت ها در همه تی وی باکس های ممتاز متداول شده‌اند، بنابراین اگر آن‌ها مواردی هستند که تصور می‌کردید با تی وی باکس اندروید به شما عرضه می شوند، توجه داشته باشید که اینها قابلیت هایی نیستند که به صورت استاندارد با گزینه‌های مقرون به صرفه‌تر ارائه شوند.

شروع کار با تی وی باکس اندروید

تی وی باکس های اندروید به گونه ای طراحی شده اند که استفاده از آن آسان باشد. به محض انتخاب، آنها تقریباً “وصل و اجرا” می شوند. آنها را به تلویزیون خود وصل کنید، به Wi-Fi خود متصل شوید، و سپس شروع به دانلود برنامه ها نمائید، درست مانند کاری که در تلفن هوشمند اندرویدی خود (از فروشگاه گوگل پلی ) انجام می دهید.

اما با اینکه همه اینها بسیار ساده به نظر می رسند، تنظیم تی وی باکس اندروید شما به همان صورتی که می خواهید شاید با یک کنترل از راه دور خاص یا Kodi، می تواند پیچیده تر از آن چیزی باشد که به نظر می رسد.

اگر به دنبال راهنمایی مرحله به مرحله هستید، راهنمای ما برای راه اندازی تی وی باکس اندروید را در اینجا بررسی کنید. آیا توصیه دیگری برای خریدارانی که به دنبال خرید تی وی باکس اندروید هستند دارید؟ آنها را در ادامه در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)
منبع
Android PC Review

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا