راهنمای خریدکالای دیجیتال

راهنمای خرید سه پایه عکاسی برای مبتدیان

انتخاب بهترین سه پایه عکاسی مناسب برای کسانی که تازه میخواهد شروع کنند.

به مقاله راهنمای خرید سه پایه عکاسی از مسیر انتخاب خوش آمدید. سه پایه های عکاسی با وجود آنکه دوربین ها و لنزها به طور فزاینده ای پیشرفته تر و پیچیده تر می شوند، نسبتاً بدون تغییر باقی مانده اند. مطمئناً، سازندگان از مواد پیچیده‌تری مانند فیبر کربن استفاده می‌کنند، اما ویژگی اصلی سه‌پایه با مرور زمان ارزش خود را نشان داده است. یک سه پایه عکاسی دارای سه پایه بوده و ضمیمه ای ارزشمند برای هر کیت عکاسی محسوب می شود. آیا چیز دیگری برای گفتن وجود دارد؟

راهنمای خرید سه پایه دوربین عکاسی

عجله نکنید با اینکه ایده سه پایه عکاسی کاملا” ساده است – دوربین را تثبیت می کند تا بتوان تصاویر واضح تری را گرفت – اما عکاسی که به دنبال خرید اولین سه پایه عکاسی خود می باشد ممکن است به سرعت غافلگیر شود. گزینه‌های زیادی وجود داشته و اگر از خود چند سؤال مهم نپرسید تا به شما در محدود نمودن انتخاب هایتان کمک کند در میان انبوهی از سیستم‌های پشتیبانی سه‌پایه و بدون هیچگونه سیستم پشتیبانی برای راهنمایی، گم خواهید شد.

در این راهنما، ما اصول اولیه شامل اینکه سه پایه عکاسی چیست، چه کاری انجام می‌دهد، نحوه استفاده از آن و شاید مهم‌تر از همه، چگونگی اطمینان از انتخاب یک سه‌پایه متناسب با نیازهای خود را پوشش خواهیم داد. همچنین پیشنهاد می شود لیست بهترین سه پایه عکاسان را نیز مشاهده کنید.

لیست پیشنهادات خریدارن سه پایه دیجی کالاخط جدا کننده

سه پایه دوربین ویفنگ مدل WF-532

سه پایه دوربین ویفنگ مدل WF-532

  • جنس: منیزیم
  • گستره بیشینه تحمل وزن: از 3 تا 4 کیلوگرم
  • تعداد قطعات پایه: سه عدد
  • نوع هد: پن هد
مشاهده محصول در دیجی کالا
سه پایه دوربین مدل Q720

سه پایه دوربین مدل Q720

  • جنس: آلومینیوم
  • گستره بیشینه تحمل وزن: 4 تا 7 کیلوگرم
  • تعداد قطعات پایه: چهار عدد
  • نوع هد: پن هد
مشاهده محصول در دیجی کالا
سه پایه عکاسی جیماری مدل KP-2264

سه پایه عکاسی جیماری مدل KP-2264

  • جنس: آلومینیوم
  • گستره بیشینه تحمل وزن: از 3 تا 4 کیلوگرم
  • تعداد قطعات پایه: سه عدد
  • نوع هد: پن هد
مشاهده محصول در دیجی کالا
سه پایه دوربین جی ماری مدل KP-2264-by

سه پایه دوربین جی ماری مدل KP-2264-by

  • جنس: آلومینیوم
  • تعداد قطعات پایه: سه عدد
  • نوع هد: پن هد
مشاهده محصول در دیجی کالا
سه پایه دوربین کینگ‌جوی مدل VT-890H6

سه پایه دوربین کینگ‌جوی مدل VT-890H6

  • جنس: آلومینیوم
  • تعداد قطعات پایه: چهار عدد
  • نوع هد: پن هد
مشاهده محصول در دیجی کالا

سه پایه عکاسی چیست؟

این بخش شیرین و کوتاه است. سه پایه عکاسی یک وسیله ساده با سه پایه میانی و یک سر می باشد. دوربین با صفحه ای به سر سه پایه وصل می شود که می تواند یک صفحه معمولی یا بصورت سفارشی شده برای یک دوربین خاص باشد و پایه های سه پایه نیز دوربین را ثابت نگه می دارند.

سه پایه عکاسی Ascend Really Right Stuff
این سه پایه عکاسی Ascend Really Right Stuff با سر سه پایه عکاسی Ascend یکپارچه است.

بسیاری از سه پایه های عکاسی سطح مبتدی و حتی برخی از سه پایه های عکاسی سطح متوسط به بالا، بصورت یک کیت شامل پایه ها و سر سه پایه عرضه می شوند. سر اغلب – البته نه همیشه – قابل جداسازی می باشد. با افزایش بودجه، اغلب باید پایه ها و سر سه پایه عکاسی را بصورت جداگانه خریداری کرد، که تصمیم خرید را پیچیده تر کرده و گزینه ها را افزایش می دهد.

سه پایه rrs
دوربینی که به طور ایمن روی سر سه پایه عکاسی نصب شده است.

برخی از سه پایه های عکاسی دارای یک ستون مرکزی می باشد. این ستون را می توان از پایه ها به سمت بالا باز کرد تا سر سه پایه عکاسی بالاتر قرار گیرد. در برخی موارد، ستون‌های مرکزی حتی ممکن است از کنار سه‌پایه بیرون بزنند و به شما اجازه دهند دوربین را تا سطح زمین پایین بیاورید. اگر ستون مرکزی به سمت بیرون نلغزد، انتهای آن مانع از پایین آمدن زیاد دوربین خواهد شد زیرا ستون به زمین برخورد می کند.

در انتهای پایه های میانی سه پایه عکاسی، پایه های آن قرار دارند. یک سه پایه عکاسی از پایین به سمت بالا، شامل پایه ها، پایه های میانی و سپس سر می باشد. برای درک بیشتر می توان ستون مرکزی را تنه در نظر گرفت. پایه های سه پایه عکاسی مهیج نیستند، اما نباید نادیده گرفته شوند. برخی از سه پایه های عکاسی با دارا بودن پایه های قابل تعویض اجازه می دهد از پایه های لاستیکی، میخی (برای شن) یا پنجه ای (برای سنگ و یخ) استفاده کنید. پایه های مناسب می توانند سه پایه عکاسی را روی سطوح مختلف پایدارتر کنند.

بطور خلاصه، همه سه پایه های عکاسی از پایه های میانی و یک سر تشکیل شده اند. پایه‌های میانی قابل تنظیم برای تغییر ارتفاع سه‌پایه و اطمینان از تراز بودن آن در زمین‌های ناهموار، از هم باز و جمع می‌شوند. گاهی اوقات می توان با استفاده از یک ستون مرکزی که بین سر سه پایه و پایه های میانی قرار می گیرد، به ارتفاع بیشتری دست یافت. دوربین به سه پایه و بر روی سر سه پایه عکاسی متصل می شود. جهت و زاویه دوربین از طریق سر سه پایه تنظیم می شود.

چرا سه پایه عکاسی مورد نیاز است؟

دلیل اصلی استفاده از سه پایه عکاسی گرفتن نماهای واضح با سرعت شاتر کمتر است. این قابلیت به ویژه هنگام تصویربرداری در نور کم یا زمانی که می خواهید تصاویری با نوردهی طولانی بگیرید، مفید می باشد.

سیستم های تثبیت کننده تصویر، چه در دوربین ها و یا لنزها، مسیری طولانی را پیموده اند. با این حال، آنها به اندازه ای خوب نیستند که اجازه دهند با سرعت شاتر آهسته، مانند یک ثانیه یا بیشتر، یک نمای دستی ثابت را ضبط کنید. می‌توانید ISO خود را افزایش دهید تا با شاتر سریع‌تر عکسبرداری کنید. با این حال، برای دستیابی به بهترین کیفیت تصویر، بایستی با ISO پایین عکاسی کرد.

گذشته از عکاسی با نوردهی طولانی، استفاده از سه پایه عکاسی حتی در شاتر سریع‌تر هنگامی که می‌توانید دوربین خود را در دست بگیرید، نتایج پایدارتری را تضمین می‌کند. بعلاوه، اگر می خواهید چندین نوردهی برای عکاسی HDR یا براکت نوردهی بگیرید، یا چندین نما را برای یک پانوراما بهم متصل کنید، سه پایه عکاسی یک وسیله جانبی ضروری محسوب میشود.

دلایل دیگری برای استفاده از سه پایه عکاسی به جز کیفیت تصویر و عکاسی با نوردهی طولانی وجود دارد. هنگام استفاده از یک لنز سنگین و طویل، مانند لنز تله فوتو برای تصویربرداری از نماهای ورزشی یا حیات وحش، بهتر است که وزن وسایل را از روی بازوها و شانه های خود برداشته و از سه پایه عکاسی استفاده کنید(پیشهاد می شود: 10 نکته حرفه ای برای گرفتن عکس های حیات وحش). همچنین می توان از سه پایه عکاسی برای گرفتن پرتره از خود با استفاده از تایمر یا ریموت استفاده کرد یا تکنیک های مختلفی مانند نقاشی با نور را امتحان نمود. علاوه بر این، اگر قصد ضبط ویدیویی را دارید، داشتن یک ویدیوی پایدار بطور چشمگیری کیفیت کار را بهبود می بخشد.

سه پایه های عکاسی قادرند از طرق دیگری نیز کار عکاسان را آسان تر کنند. در حالیکه نگه داشتن دوربین در یک نقطه برای مدت طولانی می تواند دشوار باشد، اما می توان تصاویر را از روی سه پایه عکاسی به دقت تلفیق کرد. سه پایه عکاسی حداقل یکی از دستان شما را برای نگه داشتن فلاش یا رفلکتور خارج از دوربین آزاد می گذارد که هنگام عکاسی پرتره مفید است. در صورت داشتن سه‌پایه‌ای که می‌تواند روی سطح زمین بسیار بالا یا پایین قرار گیرد، گرفتن چشم اندازهای مختلف بسیار راحت تر خواهد بود.

معایب استفاده از سه پایه

هیچ چیز رایگانی در عکاسی وجود ندارد. چه در مورد حداکثر دیافراگم لنز و وزن، رزولوشن و یا سرعت عکاسی دوربین، همیشه هزینه ای وجود دارد. این در مورد سه پایه های عکاسی نیز صدق می کند.

شاید بزرگترین مشکل این باشد این وسیله بیشتر برای حمل کردن به این طرف و آن طرف طراحی شده است. در حالت ایده آل، از یک کوله عکاسی با بند برای سه پایه عکاسی خود استفاده می کنید. با این حال، سه پایه عکاسی کاربردی تر است. اگر یک سه پایه عکاسی فلزی بزرگ با سر محکم دارید، نه تنها این سه پایه عکاسی یکی دیگر از تجهیزات برای حمل محسوب می شود، بلکه سنگین نیز می باشد.( پیشنهاد می شود: بهترین سه پایه مسافرتی)

سایز سه پایه
سه پایه های عکاسی در طیف وسیعی از سایز ها عرضه می شوند. با اینکه یک سه پایه عکاسی بلندتر بهتر است، اما در هنگام جمع شدن نیز سنگین تر و بزرگتر خواهد بود که حمل آن را دشوارتر می کند.

همراه با نگرانی ها در مورد سایز و وزن، ناراحتی کلی نیز به وجود می آیند. اگر در اطراف شما افراد زیادی وجود داشته باشند، ممکن است فضای لازم برای تنظیم سه پایه عکاسی نداشته باشید. من در مکان‌های شلوغ عکاسی منظره بوده‌ام، بین عکاسان دیگر و سه‌پایه‌ها، به‌علاوه سه‌پایه‌ خودم، فضای زیادی وجود نداشت. اگر از رویدادهای خاصی مانند کنسرت یا رخدادهای ورزشی عکاسی می کنید، ممکن است حتی نتوانید سه پایه عکاسی خود را به محل برگزاری ببرید.

در نهایت، حتی اگر یک سه پایه عکاسی «ارزان» را انتخاب کنید، که بعداً در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد، باز هم یک هزینه اضافی است. اگر یک سه پایه عکاسی باکیفیت از یک سازنده معروف با پایه ها و سر مناسب می خواهید، به راحتی باید بیش از 1000 دلار خرج کنید. اما نگران نباشید. می توان یک سه پایه عکاسی عالی را با قیمت بسیار کمتری نیز تهیه کرد، با اینحال یک سه پایه عکاسی هنوز هم برای افرادی که تازه شروع به کار کرده اند و یا بودجه اندکی دارند می تواند هزینه قابل توجهی را به دنبال داشته باشد.

راه اندازی و تنظیم سه پایه

نحوه تنظیم سه پایه عکاسی تا حدودی به نوع سه پایه بستگی دارد، اما مهم نیست چه سبکی از پایه ها و سر سه پایه عکاسی دارید، تمرکز اصلی یکسان است: ثبات. بهترین سه پایه عکاسی سه پایه ای است که تراز باشد. شما اغلب روی سطح هموار عکاسی نمی کنید، بنابراین باید برای جبران ناهمواری زمین طول پایه های سه پایه خود را تغییر دهید. همچنین ممکن است بخواهید پایه های میانی سه پایه را در صورتیکه فضا اجازه می دهد از هم باز کرده و ثبات را افزایش دهید.

همچنین توجه به آنچه که پایه سه پایه عکاسی خود را روی آن قرار می دهید مهم است. اگر در یک منطقه صخره ای هستید، مطمئن شوید که پایه سه پایه روی یک سنگ ناپایدار قرار نگیرد. مکانی که ممکن است امن به نظر برسد، به محض افزودن وزن دوربین به سه پایه عکاسی، می تواند مشکل ساز شود.

من اغلب سه پایه عکاسی ام را در آب، شن یا روی سنگ قرار می دهم. در همه موارد، قبل از اضافه کردن سایر وسایل، باید از پایداری سه پایه مطمئن شد. به محض خیس یا کثیف شدن سه پایه عکاسی، مطمئن شوید که در اسرع وقت آن را تمیز می کنید.

تصادم با سه پایه عکاسی یا طعمه تند بادهای ناگهانی شدن بسیار راحت است، بنابراین صرف زمان برای اطمینان از پایداری هر چه بیشتر سه پایه عکاسی، استفاده ارزشمندی از زمان است. اگر سه پایه اندکی لیز بخورد، احتمال شکستن تجهیزات چند هزار دلاری وجود دارد و آرزو می‌کنید کاش در مراحل تنظیم دقت بیشتری می‌کردید.

در مورد تنظیم ارتفاع سه پایه، عکاسان اولویت های مختلفی دارند. با این حال، من همیشه با باز کردن پایین ترین قسمت سه پایه عکاسی شروع می کنم. اگر بخواهم بعداً سه پایه عکاسی را بلندتر کنم، قفل تنظیم مورد نیاز در دسترس است. و در صورت عدم نیاز، لازم نیست برای تنظیم پایه های میانی سه‌پایه خم شوم. با تغییر پایین ترین قسمت در ابتدا، در صورت قرار گیری در آب های کم عمق یا مناطق مرطوب، از قرار دادن مکانیسم تنظیم خود، خواه قفل پیچشی یا قفل گیره ای، در آب یا گل اجتناب می شود. تمیز نگه داشتن مکانیسم تنظیم پایه تا حد امکان ضروری است.

پایه های مختلف سه پایه عکاسی دارای مکانیسم های تنظیم متفاوتی هستند. سه‌پایه Really Right Stuff دارای قفل‌های چرخشی می باشد، که در آن با چرخاندن دکمه تنظیم به یک جهت پایه باز و با چرخاندن آن در جهت عکس پایه قفل می شود. تنظیمات گیره نیز وجود دارد که از مکانیزم فنری برای شل کردن پایه های میانی به منظور تنظیم استفاده می کند.

در صورت استفاده از سه‌پایه‌ای با ستون مرکزی، که در زمان شروع عکاسی از آن استفاده می‌کردم، در آخرین مرحله و تنها در صورت لزوم آن را تنظیم می کنم. استفاده از پایه های میانی سه پایه عکاسی برای رسیدن به ارتفاع مناسب همیشه ایده خوبی است. اگر نیاز ندارید از ستون مرکزی برای ارتفاع بیشتر استفاده نکنید زیرا پایداری آن بسیار کمتر از همراستا بودن سر سه پایه عکاسی با راس پایه های میانی سه پایه است.

سرهای مختلف سه پایه

نوع سر سه پایه عکاسی نحوه تنظیم آن را مشخص می کند. برای اکثر مبتدیان، گزینه ها تا حدودی محدود هستند اما کاربردی ندارند. یک انتخاب متداول، به ویژه در کیت های ارزان تر، سر pan/tilt است. این سر دارای دستگیره های کششی جداگانه است که حرکت را برای تنظیمات جانبی و بالا و پایین آسان می کند.

Manfrotto XPRO 3-Way
Manfrotto XPRO 3-Way, Pan-and-Tilt Head with 200PL-14 Quick Release Plate ($200)

انتخاب رایج در بین عکاسان منظره، سر توپی است. و سر سه پایه عکاسی انتخابی من نیز می باشد. همانطور که از نامش پیداست، دوربین بالای یک توپ قرار می گیرد و مکانیزمی برای شل کردن آن وجود دارد تا بتوان آزادانه جهت دوربین را تنظیم کرد. در حالیکه سر pan/tilt به چندین دستگیره برای دستیابی به دامنه وسیعی از حرکات نیاز دارد، اما یک سر توپ فقط یک مکانیسم واحد برای حرکت خود دارد.

Stuff BH-55 ball head
سر توپ BH-55 واقعاً درست است

سری گیمبال نیز وجود دارد. این سر در درجه اول برای لنزهای تله فوتو استفاده می شود و یک گزینه گران می باشد. سر گیمبال برای متعادل نمودن لنزهای سنگین در اطراف مرکز ثقل آن طراحی شده، و هنگام حرکت دادن لنز یا بالا و پایین بردن لنز، مانند زمان عکاسی از پرندگان در حال پرواز، باعث ایجاد ثبات می شود. و به دلیل عدم انعطاف پذیری برای اکثر مبتدیان گزینه مناسبی نیست.

Wimberley WH-200
Wimberley WH-200 Gimbal Tripod Head II with Quick Release Base ($595)

تعدادی سر سه پایه عکاسی برای عکاسی پانوراما طراحی شده اند. اما می توان کار پانوراما را با سر سه پایه عکاسی معمولی تری نیز انجام داد، اما سر پانورامای مخصوص کار را آسان تر می کند. مانند سرهای گیمبال، تجهیزات تخصصی پانوراما برای مبتدیانی که به دنبال یک سه پایه عکاسی کابردی هستند، پیشنهاد نمی شود.

هنگام خرید سه پایه عکاسی به دنبال چه چیزی باشید (و از چه چیزی اجتناب کنید).

سه پایه عکاسی در اصل تنها شامل یک سر و سه پایه است. پس چقدر می تواند گران باشد؟ تقریباً تمام سه پایه های عکاسی در طیف وسیعی از قیمت ها زیر 100 دلار تا تقریباً 2000 دلار یافت می شوند. انتخاب ارزان ترین انتهای محدوده قیمت وسوسه انگیز است. با این حال، معمولاً اشتباه می باشد.

وقتی می گوئیم «سه پایه عکاسی ارزان»، منظور فقط قیمت نیست. ارزان به کیفیت ساخت و احساس اشاره نیز دارد. یک سه پایه عکاسی با قطعات پلاستیکی و سست ممکن است هنگام استفاده از تجهیزات سبک در یک محیط آرام مناسب باشد، اما اگر تجهیزات سنگین باشند، زمین ناهموار بوده و نسیم متوسطی بوزد، چه می شود ؟ اگر بیرون یخ بزند، سه پایه نیز یخ زده و یک قطعه پلاستیکی بشکند، چه می شود؟ در این موقعیت ها سه پایه عکاسی “ارزان” ممکن است از کار بیفتد. اگر بهای یک سه پایه عکاسی خوب و متناسب با نیاز خود را پرداخت نکنید، در نهایت بهای آن را در قالب تجهیزات دوربین آسیب دیده پرداخت خواهید کرد.

اما این بدان معنا نیست که برای تهیه یک سه پایه عکاسی با کیفیت باید هزینه زیادی پرداخت کنید. برای مثال، Peak Design یک شرکت بسیار معتبر است که سه پایه عکاسی آلومینیومی Peak Design Travel آن 380 دلار می باشد (البته نسخه فیبر کربن 650 دلار است). شرکت‌های دیگری مانند K&F Concept، Manfrotto، Magnus، Benro، Oben، Sirui، Vanguard و غیره، سه‌پایه‌های محبوب و قابل اعتماد را با قیمت مناسب تری می‌سازند.

صرف نظر از بودجه شما، باید ظرفیت بار، حداکثر ارتفاع، حداقل ارتفاع، طول تا شده و وزن سه پایه عکاسی را مد نظر قرار دهید.

ظرفیت بار: سه پایه عکاسی شما بایستی براحتی از تجهیرات شما و هر وسیله ای که ممکن است طی سال های آینده خریداری کنید پشتیبانی نماید. بهتر است به خودتان فرصت دهید، هر چند سازندگان معتبر باید به رتبه بندی های وعده داده شده خود عمل کنند.

حداکثر ارتفاع: سه پایه عکاسی نیز باید به اندازه کافی بلند و با قد شما متناسب باشد. با فرض ثابت بودن سایر عوامل، هر چه سه پایه بلندتر باشد، بهتر است، زیرا تراز نمودن آن در یک ارتفاع راحت در زمین های ناهموار آسان تر خواهد بود.

حداقل ارتفاع: در بیشتر موارد، هرچه سه پایه عکاسی شما بلندتر باشد، در حداقل ارتفاع نیز بلندتر خواهد بود. اگر می خواهید عکاسی ماکرو(عکاسی از اشیاء و موجودات ریز) انجام دهید، پایین آمده و از زوایای پائین عکس بگیرید، حداقل ارتفاع پائین مفید خواهد بود.

طول تا شده: مانند حداقل ارتفاع، طول تا شده نیز اغلب تحت تأثیر حداکثر ارتفاع سه پایه عکاسی قرار دارد. هرچه سه پایه عکاسی بلندتر باشد، اندازه تا شده نیز بلندتر خواهد بود. طول تا شده سه پایه برای جا دادن در کوله پشتی اهمیت دارد. در حالت ایده آل، سه پایه عکاسی باید در داخل یا روی یک محفظه بیرونی کوله پشتی عکاسی جا شود.

وزن: وزن چیزی است که برای آن بهای بیشتری پرداخت می کنید. با فرض ثابت بودن سایر عوامل، با کاهش وزن سه پایه، قیمت آن افزایش می یابد. در صورتیکه قصد کوهنوردی دارید، می‌دانید وزن مهم است. هرچه سه پایه عکاسی شما سنگین تر باشد، بعد از یک روز طولانی احساس بدتری خواهید داشت. به همین نحو، هرچه سه پایه عکاسی وزن بیشتری داشته و حداکثر طول آن نیز بلندتر باشد، وزن آن بیشتر می شود زیرا شامل پاهای بلندتر و احتمالاً سر سه پایه عکاسی برجسته تر و محکم تری می باشد.

آیا بایستی با یک سه پایه عکاسی سطح مبتدی شروع کرد؟

در صورت نداشتن سه پایه عکاسی، احتمالاً مطمئن نیستید که چقدر از سه پایه عکاسی استفاده خواهید کرد. در این شرایط عکاسان باید مدلی با قیمت کمتر از 300 دلار را انتخاب کنند. با اینکه ممکن است از مزایای یک سه پایه عکاسی بسیار پیشرفته حمایت کنم، اما پرداخت این هزینه در اوایل کار معقول نیست. بنابراین، بایستی از خرید ارزان ترین سه پایه عکاسی که می توان یافت خودداری کرد چون احتمالاً از کیفیت پایینی برخوردار است، همچنین بایستی تا زمان اطمینان از برخورداری از مزایای نسبی که در وهله نخست آن را بسیار گران می کند، از خرید گران ترین مدل هم خودداری نمود.

هر عکاسی از پیشرفته ترین سه پایه عکاسی بهره نمی برد. بسیاری از عکاسان احتمالا” چیزی کوچکتر، سبک تر و مقرون به صرفه تر را ترجیح می دهند.

با گذشت زمان، یا متوجه خواهید شد که سه پایه عکاسی سطح مبتدی متناسب با نیازهای شماست، یا یاد خواهید گرفت که سه پایه عکاسی شما فاقد چه خصوصیاتی است که شخصاً برای شما مهم می باشند. در صورت قرار گیری در دسته دوم، قدم بعدی این است که مستقیماً به یک سه پایه عکاسی پیشرفته بروید. اگر توانایی خرید آن را ندارید، ارزش پس انداز را دارد.

در مورد من، سه پایه عکاسی احتمالا” به من چسبیده زیرا به ندرت بدون آن از خانه خارج می شوم. برای من به اندازه دوربین و لنز ضروری است. می‌توانم بگویم که حتی مهم‌تر است، زیرا از هر دوربین و لنزی که خریداری می‌کنم برای مدت طولانی دوام می آورد

با سپری نمودن چند سال با یک سه پایه آلومینیومی Manfrotto متوجه شدم طراحی سبک تر، سر توپی محکم، مکانیزم تنظیم پایه ها با قفل پیچشی، پایه های قابل تعویض و طراحی قابل تعمیر توسط کاربر چقدر برایم ارزشمند است. آن سه پایه را به یک عکاس تازه کار فروختم، و مطمئنم که از آن استفاده زیادی شده است

استفاده از اولین سه پایه عکاسی در موقعیت ها و مکان های مختلف باعث شد متوجه شوم به یک سه پایه عکاسی بلندتر نیاز دارم. متأسفانه، سه پایه عکاسی مقاوم تر، کاربردی تر، سبک تر و بلندتر به معنای “گران تر بودن ” نیز می باشد. من در نهایت نزدیک به 2000 دلار برای پایه های سه پایه عکاسی TVC-34L و سر توپی BH-55 خود خرج کردم.

برای برخی ممکن است هزینه این مقدار برای یک سه پایه عکاسی مضحک به نظر می رسد. بهر حال، با این پول می‌توان یک دوربین یا لنز جدید خوب خریداری نمود. عادلانه است. اما، پس از استفاده از یک سه پایه عکاسی ارزان و فهمیدن این که با نیازهای شما مطابقت ندارد، انتخاب یک سه پایه عکاسی کمی بهتر منطقی نیست. دوباره و به زودی متوجه خواهید شد که یک سه پایه عکاسی پیشرفته گزینه بهتری است.

محدوده قیمت سه پایه عکاسی پیشرفته از حدود 500 دلار شروع می شود و تا بیش از 1500 دلار می رسد. در انتهای پائین طیف، تقریباً از همه دوربین‌ها یا لنزهای بدون آینه مدرن ارزان تر است. معمولاً با انتخاب سه پایه ای با پایه‌های بلندتر و سرهای توپی محکم تر، هزینه بیشتری باید بپردازید، اما ممکن است به این قابلیت ها نیاز نداشته باشید یا به دلیل تمایل به داشتن یک سه پایه جمع و جورتر و سبک‌تر، مطلقا” آنها را نخواهید.

همراه سه پایه های عکاسی آنچه را که برای آن پرداخت می کنید را دریافت خواهید کرد

من با توصیه‌های ساده‌ای متن را به پایان می رسانم که بیشتر از سه‌پایه‌ها برای سایر تجهیزات عکسی صدق می‌کند: هر چقدر هزینه کنید، به همان اندازه دریافت می‌کنید. یک سه پایه عکاسی خوب و باکیفیت که نیازهای شما را برآورده می کند دوام دوربین و لنزهای شما را بیشتر خواهد کرد. با تعمیر و نگهداری منظم – مانند جدا کردن آن برای تمیز کردن – سه پایه عکاسی شما چندین سال، حتی چندین دهه دوام می آورند. باور صرف هزینه زیاد برای یک سه پایه عکاسی درجه یک دشوار است، اما با چندین سال خدمات قابل اعتماد هزینه خود را پرداخت خواهد کرد.

با این حال، نیازی نیست که از موارد عالی شروع کنید. بهترین توصیه این است که اهمیت وسایل خود را مشخص نموده و ببینید که آیا قابلیت های خاصی مانند سه پایه عکاسی فوق العاده بلند (یا کوتاه) را می خواهید داشته باشید و سعی کنید بفهمید چه نوع سر سه پایه عکاسی برای شما مناسب تر است. ابتدا نیازهای خود را مشخص نموده و سپس یک سه پایه عکاسی متناسب با آنها پیدا کنید. سعی نکنید بصورت معکوس عمل کنید و نیازهای خود را با سه پایه عکاسی مطابقت دهید. گزینه های خوب زیادی در طیف گسترده ای از محدودیت های بودجه وجود دارد.

هنگامی که فهمیدید از یک سه پایه عکاسی چه می خواهید و انتخاب کردید، مدتی از آن استفاده کنید و ببینید چگونه کار می کند. احتمالا” متوجه خواهید شد که اولین سه پایه عکاسی انتخابی برای شما مناسب است. در غیر این صورت، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارند و احتمالاً از یک سه پایه عکاسی برتر بهره مند خواهید شد. باور هزینه اولیه قابل توجهی برای چیزی ساده مانند سه پایه عکاسی می تواند دشوار باشد، اما تعداد کمی از وسایل مهم تر هستند.

لیست 37 مدل پرفروش ترین سه پایه های دیجی کالاخط جدا کننده

5/5 - (3 امتیاز)

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا