مد و پوشاک

راهنمای خرید سوتین : چگونه بهترین نوع را خریداری کنیم؟

معیار های که بایستی در هر بار خرید سوتین مد نظر قرار دهید.

حتی آنهایی که در مورد بحث سوتین احساس خجالت می‌کنند، باید یکی از آن‌ها را بپوشند – این یکی از موهبت‌های (یا بر اساس نگرش شما نفرین های) زنانگی است. بهترین کار ممکن این است که سوتینی را بخرید و بپوشید که مناسب باشد.

انتخاب سوتین

عناصر زیادی در انتخاب سوتین وجود دارند – اینگونه نیست که به یک سوپرمارکت بروید و اولین مورد را همانند کورن فلکس (برشتوک) از روی قفسه بر دارید. اگر این همان کاری است که خانم فروشنده اصرار می کند انجام دهید، از فروشگاه خارج شوید و جایی را پیدا کنید که اندام شما، نیازهای شما، ابعاد شما و سایر موارد را مد نظر قرار می دهند. اما گفتن این کار راحت تر از انجام دادن آن می باشد – چون تعداد بسیار زیادی از زنان سوتین‌هایی می پوشند که به کاملا” اندازه آن‌ها نمی باشد.

قبل از پرداختن به همه این موارد، ببینید آیا سوتین فعلی شما از استانداردهای یک سوتین ایده آل پیروی می کند. اگر سوتین شما معیارهای ارائه شده در زیر را برآورده می کند، نیازی به جستجوی بیشتر نیست – از همین مدل بیشتر بخرید.

در این مقااله از مسیر انتخاب جنبه هایی که بر تصمیم شما برای خرید یک سوتین خاص تأثیر می گذارد، ارائه می شوند.

لیست بهترین پیشنهادات خریداران سوتین

خط جدا کننده

نیم تنه زنانه کوتا مدل پددار کد 3988-6396 رنگ مشکی

نیم تنه زنانه کوتا مدل پددار کد 3988-6396 رنگ مشکی

  • جنس: الاستین ، پنبه
  • طرح: طرح‌دار
  • مدل لباس زیر بالاتنه: نیم تنه
  • نحوه بسته شدن لباس زیر: کشی
  • فرم داخلی: پد دار
مشاهده محصول در دیجی کالا
سوتین زنانه غزل مدل دانتل فنری کد 791

سوتین زنانه غزل مدل دانتل فنری کد 791

  • جنس: دانتل
  • طرح: طرح‌دار
  • مدل لباس زیر بالاتنه: تراینگل
  • نحوه بسته شدن لباس زیر: قزن
  • فرم داخلی: پوش آپ
مشاهده محصول در دیجی کالا
سوتین زنانه ینینچی مدل 1640

سوتین زنانه ینینچی مدل 1640

  • جنس: نخ ، ساتن ، پلی آمید
  • طرح: ساده ، طرح‌دار
  • مدل لباس زیر بالاتنه: برلت
  • نحوه بسته شدن لباس زیر: قزن
  • فرم داخلی: بدون پد ، آستر دار
مشاهده محصول در دیجی کالا
سوتین زنانه آنیل مدل 3215 رنگ سفید

سوتین زنانه آنیل مدل 3215 رنگ سفید

  • جنس: ویسکوز ، پلی آمید ، پلی استر
  • طرح: ساده ، طرح‌دار
  • مدل لباس زیر بالاتنه: برلت
  • نحوه بسته شدن لباس زیر: قزن
  • فرم داخلی: پد دار ، آستر دار
مشاهده محصول در دیجی کالا
سوتین زنانه شاتل کد 850-7

سوتین زنانه شاتل کد 850-7

  • جنس: پلی استر
  • طرح: ساده
  • مدل لباس زیر بالاتنه: تی شرت
  • نحوه بسته شدن لباس زیر: قزن
  • فرم داخلی: بدون پد
مشاهده محصول در دیجی کالا

 

شکل سینه شما

شکل سینه شما

از بین 4 میلیارد زن در جهان، شما از نظر نگرش، نحوه رفتار و فرم بدنی خود بسیار منحصر به فرد می باشید. همه چیز در مورد شما متمایز است. سینه های شما نیز از این امر تبعیت می کنند. سایز سینه‌های شما، توسط بسیاری از شرکت‌های تولید کننده به منظور راحتی و صرفه‌جویی اقتصادی بصورت برخی حروف و اعداد دسته بندی شده است. در اینجا اشکال مختلف دسته بندی های کلی ارائه می شوند.

سینه های نزدیک بهم

با توجه اصطلاح استفاده شده بسیار واضح است. برای سینه های نزدیک بهم می توان سوتین های بدون فنر را انتخاب کرد.

سینه های دور از هم

این دسته سینه‌هایی که خیلی به هم نزدیک نیستند (فاصله دو انگشت مابین سینه‌ها) تا انواع خیلی خیلی دوراز هم را در بر می گیرد. هنگامی که آنها خیلی از هم فاصله دارند، متوجه خواهید شد که سینه های شما به سمت شرق و غرب (رو به جهات مختلف) متمایل هستند. این مسئله در سوتین های نرم بدون قالب بسیار مشخص است.

سوتین هایی که از قسمت های کناری پشتیبانی می کنند برای این نوع بهترین هستند. سوتین های بالکنیت از این نوع میباشند. سوتین‌های پلانج نیز می‌توانند سینه‌ها را بهم نزدیک‌تر کنند. سوتین‌هایی با قسمت مرکزی باریک‌تر به منظور نزدیک‌تر کردن سینه‌ها بهم نیز برای این نوع مناسب می باشند.

سینه های رو به بالا

در اینجا سینه ها روی سمت بالای بدن قرار دارند. در این نوع، لبه بالایی از یک یقه نه چندان بسته قابل مشاهده است و باید بند تمام سوتین های جدید را تنظیم کنید تا کوتاهتر شوند.

سینه های رو به پائین

در اینجا سینه ها رو به سمت پایین بدن قرار می گیرند. یک سوتین کشسان می تواند سینه های رو به پائین را بسمت بالا بکشد.

سینه های نامتقارن

این سینه ها از نظر اندازه نابرابر هستند – یک سینه بزرگتر یا کوچکتر از دیگری خواهد بود. در این مورد، باید یک سوتین کشسان (اندازه آن تغییر کند) یا نوعی متناسب با سینه بزرگتر پیدا کنید و سینه دیگر را با مقداری اسفنج تنظیم کنید (سوتین با اسفنج قابل جدا شدن).

می توان از  قالبی / کانتور استفاده کرد زیرا شکل دائمی دارند و تفاوت بین سینه ها از بیرون مشخص نخواهد بود. برای تفاوت های کوچکتر از یک سایز، یک سوتین تیشرتی یا یک سوتین کاپ دار استفاده می شود. برخی حتی یک لایه (فوم/اسفنجی) به کاپ کوچکتر اضافه می‌کنند تا اندازه آن را بزرگ‌تر نمایند، یا سوتینی را با اسفنج قابل جدا شدن می پوشند.

لایه چربی نزدیک زیر بغل

این برای خیلی ها حتی اگر وجود داشته باشد مشکل محسوب نمی شود، اما کسانی که می خواهند آنها را پنهان کنند، می توانند  با پوشش کامل مانند سوتین کش پهن را امتحان کنند.

سینه های برجسته

اینها سینه هایی با قاعده کوچک (ریشه) و بیرون زده می باشند که پرتر از آنچه هستند به نظر می رسند. سینه های برجسته معمولاً اندازه بزرگی دارند. برای کاهش تماس، ممکن است بخواهید یک سوتین کوچکتر را امتحان کنید. گزینه دیگر انتخاب هر نوع سوتین درز دار (با درزهای افقی) می باشد.

سینه های صاف

این نوع سینه ها در امتداد قاعده پهن بوده و کوچکتر از آنچه هستند به نظر می رسند. آنها برجسته نمی باشند. در واقع می توان گفت که سینه های صاف در بین سایزهای کوچک معمول است.

بسته به ظاهری که می‌خواهید، می توانید یک سوتین اسفنجی / کانتور یا یک سوتین پوش آپ (لیفت دهنده) را انتخاب کنید. سوتین های نیم کاپ یا سوتین های بالکنیت نیز می توانند ظاهری را که سینه های صاف به آن نیاز دارند، را به نمایش بگذارند.

سینه های آویزان

این نوع سینه ها شکل کشیده و رو به پایینی دارند. ممکن است زمانی که به خصوص در قسمت نوک حالت کشیده و شل دارند، آویزان خوانده شوند. این سینه ها نیاز به پشتیبانی زیادی دارند. یک سوتین ورزشی با کیفیت می تواند از افتادگی بافت سینه ممانعت کند و از تغییر ناگهانی انواع معمولی به حالت آویزان جلوگیری نماید.

سوتین های توری کشسان برای این نوع مناسب نیستند. شاید یک سوتین نیم کاپ بتواند مناسب باشد، زیرا از قسمت پایین سینه ها را پشتیبانی می کند و آنها را به سمت بالا می برد. سوتین‌های قالبی با پشتیبان فنری یا سوتین‌های پوش آپ می‌توانند به این نوع سینه‌ها، برآمدگی، شکل گرد و تکیه‌گاه بسیار مورد نیاز را بدهند.

اندازه سینه ها

پری سینه ها

پری سینه ها می تواند به طرق مختلف باشد. ممکن است بصورت پایین سینه پر، بالا سینه پر، مرکز سینه پر یا به پری یکنواخت سینه وجود داشته باشد. کلمات خود بیانگر موضوع می باشند. راه دیگری برای بررسی پر بودن سینه ها وجود دارد – فقط به جهتی که نوک سینه ها به آن اشاره می کنند نگاه کنید. وقتی می ایستید و بدون سوتین، با زاویه 90 درجه به سمت جلو خم می شوید، نوک سینه ها همیشه بر خلاف قسمت پر سینه های شما قرار میگیرند.

سینه صاف

افراد دارای این نوع سینه در صورتی که هدف داشتن یک شکل برجسته باشد، می‌توانند از سوتین‌های پوش آپ استفاده نمایند،. اگر اینطور نیست و فقط نیاز به کمی شکل دادن دارید، سوتین های قالبی را امتحان کنید. سوتین‌های بالکنیت برای ایجاد یک ظاهر بزرگ‌تر مناسب هستند. سینه های کوچک می توانند در سوتین های برالت زنانه به نظر برسند. در این مدل، بدون فنر راحت تر از انواع فنر دار می باشند.

سینه های بزرگ

در این نوع نیازی به اسفنجی ندارید. یک سوتین با پوشش کامل تنها چیزی است که نیاز دارید. سوتین با بند پهن مدلی است که پوشش کافی و پشتیبانی مناسب را ارائه می دهد. یک سوتین سه قسمتی با سه درز نیز می تواند پوشش و پشتیبانی خوبی فراهم کند.

سوتین فنردار با فنر در قسمت های کناری می تواند به شکل افتاده سینه های بزرگ کمک زیادی کند. بندهای پهن شانه می توانند از بافت سنگین سینه پشتیبانی کرده و مانع کمردرد شوند. انتظار می رود یک کوچک‌کننده، برجستگی را کاهش دهد، بنابراین اگر هدف این است، آن را بررسی کنید. مانند کاری سوتین های ورزشی، با مزایای اضافه پشتیبانی انجام می دهند.

سینه های دارای ایمپلنت های مصنوعی

تصور کلی این است که این نوع، سینه‌هایی بزرگ شده، برجسته‌ و سفت‌تر، متکی به خود با مرکز توپر می باشند. شما نیازی به کاپ های قالبی یا اسفنجی ندارید زیرا ایمپلنت ها سینه ها را گرد و برجسته جلوه می دهند. شما به سوتین هایی نیاز خواهید داشت که راحت باشند و در عین حال به اندازه کافی از سینه ها پشتیبانی کنند. سوتین های بدون فنرتوری نرم و کشسان می توانند راحت باشند.

سینه های نرم

این به بافت سینه ها اشاره دارد. سینه‌هایی با بافت نرم که می‌توان آن‌ها را به هر شکلی درآورد.

سینه های سفت

افرادی که سینه های سفت دارند ممکن است حتی نیازی به سوتین در اندازه های کوچکتر نداشته باشند زیرا می توانند خود را پشتیبانی کنند.

فنر دار یا بدون فنر سوتین

از سوتین فنر دار برای پشتیبانی از سینه استفاده می شود که اندازه B-کاپ و بالاتر را دارد. اطمینان حاصل کنید که تمام بافت سینه درون قسمت فنر دار محصور شده است. بیرون نیافتادن سینه، عدم درد و عدم وجود علامت روی بدن احتمالا” نشانه ای از مناسب بودن سوتین فنر دار است. اگر هر یک از این مشکلات وجود دارد، سایز کاپ را افزایش دهید.  سوتین فنر دار خیلی گشاد به نظر می‌رسد و زیر بغل را اذیت می کند ممکن است به این علت باشد که سوتینی با کاپ خیلی بزرگ پوشیده‌اید. اگر این نوع  خیلی تنگ باشد، زیر سینه‌هایتان آثاری به جا خواهد گذاشت.

افراد دارای پوست حساس ممکن است با سوتین فنر دار مشکل داشته باشند چون این نوع ممکن است پس از مدتی پوشیدن حتی باعث ایجاد درد شود.

اسفنجی با غیر اسفنجی

لایه های اسفنجی به سوتین اضافه می شوند تا به آن شکل بدهند و سینه بزرگتر و خوش فرم به نظر برسد. برخی دارای اسفنج های قابل جدا شدن و جیب های کوچکی در قسمت داخلی کاپ ها هستند که می توانید این ملحقات = را جدا کرده یا یه آنها اضافه کنید.

سوتین های اسفنجی (بدون درز) انعطاف پذیری کمتری دارند. این می تواند یک مزیت یا یک نقطه ضعف باشد. برای سینه‌های کوچک با بافت نرم، این یک مزیت محسوب می شود زیرا اسفنج می‌تواند شکل گرد خوبی به آنها بدهد. اما برای سینه های سفت، این نوع ممکن است باعث ایجاد شکاف های پر نشده شود.

شکل کاپ

سوتین های فول کاپ و سوتین های نیم کاپ انواع معمول هستند. در ادامه انواع کاپ های خط دار، کاپ های اسفنجی، کاپ های کانتور وجود دارد.

هنگامی که یک سوتین فول کاپ می پوشید و کناره ها یا پایین کاپ چروک به نظر می رسد، باید اندازه کاپ را کاهش دهید. اگر سینه ها از کاپ بیرون می افتند، واضح است که اندازه کاپ ها باید افزایش یابد. یک سوتین قالبی دارای کاپ گرد صاف و قالبی (به شکل ثابت سینه) می باشد و از آن برای دادن شکل مد نظر به سینه ها استفاده می شود. افرادی که سینه های کوچک، آویزان یا صاف دارند می توانند از این نوع سوتین استفاده کنند.

اگر کاپ‌ها پهن شوند، روی سینه شما مسطح به نظر برسند و یا به نوعی بدشکل باشند ممکن است ربطی به کاپ نداشته باشد، و می تواند به دلیل تنگ بودن بند سوتین یا مناسب نبودن شکل کاپ برای شما باشد.

نوع بند سوتین

بندهای پهن تقریباً برای همه راحت هستند و اغلب لیز نمی خورد. بند های پهن برای افراد با سینه های بزرگ ترجیح داده می شوند زیرا می توانند می توانند پشتیبانی زیادی فراهم کنند. سوتین بدون بند با لباس های بدون بند استفاده می شود. در سوتین‌های قابل تبدیل می‌توان بند‌ها را جدا کرد تا به یک نوع بدون بند تبدیل شوند.

کش پهن یا بدون کش سوتین

کش یا نوار ذکر شده در اینجا به نوار پارچه ای زیر کاپ ها اشاره دارد. سوتین های بدون کش هم وجود دارند. اکثر افراد وجود یک نوار کامل زیر کاپ را راحت میدانند. اگر شکم بزرگی دارید، پوشیدن یک سوتین کش پهن ممکن است هنگام نشستن ناراحت کننده باشد. وجود یک نوار سفت تر (اما نه بیش از حد تنگ) دور سوتین به اندازه کافی از سینه های بزرگ و سنگین پشتیبانی می کند.

ترجیحا”، باید با سوتین‌های جدید دارای شل‌ترین قلاب‌ها شروع کنید – اگر مجبورید دورترین ردیف قلاب‌ها را ببندید، این به بدان معناست که این نوار یا کش شل میباشد.

مناسبت

هیچ چیز مانند سوتین ورزشی برای ورزش مناسب نمی باشد. همه این را می دانند. برای یک عصر شیک، زمانی که تصمیم به پوشیدن یک لباس یقه باز گرفته‌اید، باید یک سوتین پلانج با کاپ های زاویه‌دار بپوشید که بیشتر از قسمت میانی نسبت به جهات دیگر باز می باشد. در غیر این صورت سوتین از بیرون قابل مشاهده خواهد بود.

سوتین بالکنیت از بالا فقط نیمی از سینه ها را می پوشاند. سوتین نیم کاپ مقدار بیشتری را پوشش می دهد. زیر لباس کار خود به یک سوتین کاملا پوشاننده نیاز دارید که شامل هیچ کدام از موارد بالا نمی باشد. اگر تی شرت می پوشید به یک سوتین با سطح صاف– و یکپارچه (سوتین تیشرتی) نیاز دارید. سوتین تی‌شرتی زیر لباس‌های چسبیده – بدون وجود هر گونه درز یا شکل نوک تیزی، عالی عمل می‌کند.

10 استاندارد مناسب برای سوتین

  1. کش مهم ترین چیز در یک سوتین مناسب محسوب می شود. در یک مورد مناسب، کش خیلی سفت یا گشاد نمی باشد و کاملاً مناسب و محکم به نظر می رسد. در پوست فرو نرفته و آثاری از خود به جا نمی گذارد یا پایین نمی آید. اگر کش بیش از حد سفت باشد، می تواند شکل طبیعی سینه (یا کاپ ها) را با پایین کشیدن آنها تغییر دهد. این کش باید موازی زمین باشد.
  2. بخش سه گوش در قسمت مرکزی سوتین روی استخوان جناغ ثابت است. این قسمت مانع بیرون افتادن سینه‌ها می شود و آنها را بخوبی نگه می دارد. سوتینی که در آن این قسمت سه گوش از روی گودی تنه جابجا می شود، بخصوص در انواع فنردار، را نخرید. اگر اندام شما از حد معمول بزرگ تر باشد، سوتین های معمولی نیز ممکن است چندان به این مورد پایبند نباشند.
  3. از بالای کاپ سوتین سینه بیرون نزند. این به ویژه اگر سینه به وضوح توسط لبه بالایی سوتین به دو قسمت تقسیم می شود، بد است.
  4. کاپ های سوتین به اندازه کافی سینه های شما را بدون صاف کردن یا فشار دادن سینه ها پوشش دهند.
  5. بدون برآمدگی در قسمت پشت – در آینه نگاه کنید. اما اگر وجود دارد، درصورتیکه سایر موارد درباره کش و کاپ سوتین مناسب است، نگران نباشید.
  6. هیچ گونه چین و چروک یا تا شدگی های بزرگی در لایه بیرونی/داخلی سوتین نباشد.
  7. سوتین فنر دار به اندازه کافی سینه ها را از پائین بپوشاند. بعلت خیلی باریک بودن سینه را فشار ندهد و یا به دلیل خیلی پهن بودن زیر بغل را اذیت نکند.
  8. بندها به دلیل گشاد بودن زیاد از روی شانه‌های شما دائماً پایین نیافتند و به دلیل سفت بودن، علامت‌های قرمز دردناک روی شانه‌های شما به جا نگذارند.
  9. پارچه سوتین پنبه یا یک ماده مشابه نرم و راحت قابل تنفس باشد.
  10. می دانید که چگونه سوتین را بپوشید – این می تواند همه چیز را تغییر دهد

لیست 37 مدل پرفروش ترین سوتین های دیجی کالا

خط جدا کننده

5/5 - (3 امتیاز)
منبع
Sew Guide

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا