مد و پوشاک

راهنمای سریع خرید لباس عروس رویایی شما

نکات امتحان شده و آزمایش شده برای پیدا کردن لباس رویایی شما

راهنمای خرید لباس عروس

به راهنمای خرید لباس عروس خوش آمدید. جست و جوی بزرگ لباس عروس هیجان انگیز و در عین حال دلهره آور است. برای بسیاری از ما، این اولین و تنها مرتبه ای است که یک پیراهن یا لباس عروس می‌خریم، و همانطور که می‌توانید تصور کنید، اصلا” شبیه انتخاب لباس برای محل کار نمی باشد. یافتن لباس عروس مناسب ممکن است یک فرآیند کاملا” طولانی باشد و همیشه راحت نیست. بنابراین برای اینکه این فرآیند تا حد ممکن سرگرم کننده و آسان شود.

لباس عروس

ما این راهنمای سریع خرید لباس عروس را به همراه بهترین نکات خرید لباس عروس آماده کرده ایم. این راهنما شامل یکسری نکات ساده است که از تجربیات بسیاری از عروس ها و نکاتی از بوتیک های عروس پیشنهادی ما جمع آوری شده است – امیدواریم به شما کمک کنند.

ما همچنین قبلا مقالات کاملی را برای آقا داماد منتشر کردیم . برای راهنمای خرید کت و شلوار و راهنمای خرید کراوات می تونید مقاله قبلی منتشر شده رو مطاله بفرمایید.

قبل از شروع خرید لباس عروس

  • در مورد روز عروسی خود و اینکه چه نوع لباس یا پیراهن عروسی مناسب‌تر است، فکر کنید – عروسی در ساحل در مقایسه با مهمانی رسمی در تالار، زمستان یا تابستان، مراسم فضای باز یا شام در رستوران و غیره. سبک های مختلف عروسی، به سبک های متفاوتی از لباس نیاز دارند.
  • در مورد فرم بدن و استایل شخصی خود فکر کنید – تمام انتخاب های خود شامل سبک و شکل لباس عروس از جمله یقه، قد، دور کمر، دنباله، آستین و غیره را مد نظر قرار دهید.
  • اندکی در منزل تحقیق کنید – قبل از رفتن به فروگاهها، چند روز یا چند هفته در وب سایت های عروسی جستجو کنید. به کالکشن های عروس و همچنین عروسی های واقعی نگاه کنید. سبک های مورد علاقه خود را ذخیره کرده و تابلویی ایجاد کنید ( پینترست و اینستاگرام هم برای این کار مناسب هستند) کم کم تصویر واضحی شروع به ظاهر شدن می کند – برای مثال اگر ده‌ها سبک بدون بند را ذخیره کرده باشید، متوجه می شوید که این چیزی که قطعا می خواهید امتحان کنید.
  • واقع بین باشید – ممکن است قبل از عروسی وزن کم کنید (نه این که نیاز باشد) اما قرار نیست شش اینچ چاق تر شوید یا کاپ D-خود را به یک AA تغییر دهید (بهر حال بعید است) -. در مورد اینکه چه چیزی هم اکنون برای شما مناسب است و چه چیزی را دوست دارید بپوشید، نه چیزی که برای دیگران عالی به نظر می رسد، فکر کنید.
  • بودجه ای را مشخص کنید – قیمت متوسط لباس عروس در یک بوتیک لباس عروس 1500 تا 3000 یورو است، اما گزینه های لباس مقرون به صرفه تری نیز وجود دارند. و البته اگر بخواهید می توانید خیلی بیشتر از این میانگین هزینه کنید. در مورد هزینه ای که از آن راضی هستید، تصمیم بگیرید و به آن پایبند باشید. بودجه لازم برای اصلاحات، کفش، لوازم جانبی و لباس زیر را نیز به خاطر داشته باشید

لباس عروس مروارید قدیمی | عکس توسط Into the Light از طریق One Fab Day

به خود زمان کافی برای پیدا کردن لباس را مناسب بدهید

زودتر شروع به جستجو کنید. برای شروع امتحان لباس‌ها هرگز زود نیست زیرا به شما ایده ای در مورد چیزی که دوست دارید و آن چیزی که به شما می‌آید، خواهد داد.

ممکن است تهیه یک لباس سفارشی در یک بوتیک عروس تا شش ماه طول بکشد، در صورت نیاز، ممکن است مجبور شوید برای سفارش فوری هزینه اضافی بپردازید.

مطمئن شوید که زمان را برای اصلاحات در نظر گرفته اید – راهنمای ما برای اصلاحات لباس عروس را مطالعه کنید.

با اینکه هر زمان که دوست دارید می توانید شروع به امتحان لباس کنید، اما بهتر است قبل از گرفتن تصمیمات بزرگ در مورد عروسی خود مانند محل برگزاری عروسی و تاریخ عروسی لباس نخرید. لباس بایستی کاملاً با حال و هوای عروسی شما تناسب داشته باشد، بنابراین بهتر است قبل از خرید صبر کنید تا این مسائل در ذهن شما مشخص شوند.

تعداد زیادی از عروس‌ها با بودجه‌ مناسب برای انتخاب لباس عروسی آنلاین یا از فروشگاه ها برنامه ریزی می کنند اما این لباس‌ها همیشه و در تمام طول سال در دسترس نیستند و به سرعت به فروش می‌رسند، بنابراین برای لیست پستی برندهای مورد علاقه خود ثبت نام کنید و آماده باشید تا در هنگام فروش کالکشن، لباس عروس را انتخاب کنید (اغلب بین مارس و می).

با خیال راحت تمام گزینه ها شاملبوتیک های عروس، فروشگاه ها، آنلاین، اجاره ای، فروش های نمونه، دست دوم و بوتیک های خیریه را مد نظر قرار دهید.

برخی از بوتیک‌های عروسی واقعاً پرطرفدار هستند و ممکن است به خصوص آخر هفته‌ها، عصرها یا در ژانویه مجبور شوید چندین هفته برای یک قرار ملاقات منتظر بمانید، بنابراین اگر به جایی را مد نظر دارید، قرار خود را از قبل رزرو کنید.

تعیین وقت بوتیک عروس

قبل از تعیین قرار ملاقات، بررسی کنید که بوتیک عروس چه نوع لباس هایی دارد و ببینید آیا آنها با ظاهر و سبک مدنظر شما تناسب دارند یا خیر، با اینکه که اکثر بوتیک ها طیفی گسترده ای از سبک ها را ارائه می دهند، اما برخی صرفا” سبک های کلاسیک، یا قدیمی و برخی دیگر نیز سبک های مد روز را عرضه می کنند.

اگر لباس خاصی را مد نظر دارید و فروشنده آن طرح را پیدا کرده اید، از قبل تماس بگیرید تا مطمئن شوید نمونه ای از آن لباس خاص را دارند. بسیاری از بوتیک ها فقط نمونه هایی از سبک های محبوب را نگه می دارند، اما ممکن است بتوانند آن را سفارش دهند.

اگر شرایط خاصی دارید، یا در مورد اینکه آیا یک بوتیک نمونه‌هایی متناسب با شما دارد نگران این هستید، فقط تماس بگیرید و نگرانی‌های خود را شرح دهید. کارکنان دوست داشتنی بوتیک عروس سعی می کنند تا حد امکان نیازهای شما را برآورده کنند.

از قبل بررسی کنید که آیا فروشگاه برای پرو لباس هزینه ای دریافت می کند – این امر کاملاً متداول است و در صورت خرید اغلب از قیمت لباس شما کم می شود.

برنامه ریزی کنید تا همراه با مادر یا یکی دو نفر از دوستان خود که می‌توانید به نظراتشان اعتماد کنید، به قرار ملاقات بروید. افراد زیادی را با خود نبرید. باید بتوانید افکار خود را متمرکز کنید و از غرایز خود پیروی نمائید تا متوجه شوید کدام لباس باعث می‌شود عالی به نظر برسید.

اگر بچه دارید، آنها را در منزل بگذارید (البته با پرستار بچه)، فروشگاه های لباس عروس جای کودکان نیست.

به سمت فروشگاه های لباس عروس

از پوشیدن لباس زیر مناسب مطمئن شوید، زیرا در پوشیدن و درآوردن لباس به شما کمک می کند. چند سوتین با کیفیت، از جمله انواع بدون بند را همراه داشته باشید.

کم آرایش کنید و یا اصلا آرایش نکنید. ببینید کدام سایه ها برای رنگ پوست شما مناسب ترند. برنزه مصنوعی جالب نیست.

مواردی که از قبل تصمیم دارید بپوشید، مانند حجاب یا جواهرات را به همراه داشته باشید تا مطمئن شوید که با لباس همخوانی دارند. حتی اگر می خواهید لوازم جانبی را از جای دیگری بخرید، هنگام پوشیدن لباس عروس، حجاب، کمربند و سایر اکسسوری‌ها را در فروشگاه امتحان کنید، تا در مورد اینکه چه چیزی به لباس شما می‌آید ایده‌ای داشته باشید

کفش‌های پاشنه بلندی با ارتفاع مشابه کفش‌هایی که در روز عروسی می‌پوشید همراه داشته باشید.

از قبل بررسی کنید که آیا می‌توانید با خود دوربین ببرید، زیرا اکثر فروشگاه های لباس عروس اجازه اینکار را نمی‌دهند. اگر نمی توانید عکس بگیرید، نام یا شماره لباس و همچنین طراح آن را یادداشت کنید تا بتوانید بعداً آنها را بصورت آنلاین جستجو کنید.

به سمت فروشگاه های لباس عروس

از پوشیدن لباس زیر مناسب مطمئن شوید، زیرا در پوشیدن و درآوردن لباس به شما کمک می کند. چند سوتین با کیفیت، از جمله انواع بدون بند را همراه داشته باشید.

کم آرایش کنید و یا اصلا آرایش نکنید. ببینید کدام سایه ها برای رنگ پوست شما مناسب ترند. برنزه مصنوعی جالب نیست.

مواردی که از قبل تصمیم دارید بپوشید، مانند حجاب یا جواهرات را به همراه داشته باشید تا مطمئن شوید که با لباس همخوانی دارند. حتی اگر می خواهید لوازم جانبی را از جای دیگری بخرید، هنگام پوشیدن لباس عروس، حجاب، کمربند و سایر اکسسوری‌ها را در فروشگاه امتحان کنید، تا در مورد اینکه چه چیزی به لباس شما می‌آید ایده‌ای داشته باشید

کفش‌های پاشنه بلندی با ارتفاع مشابه کفش‌هایی که در روز عروسی می‌پوشید همراه داشته باشید.

از قبل بررسی کنید که آیا می‌توانید با خود دوربین ببرید، زیرا اکثر فروشگاه های لباس عروس اجازه اینکار را نمی‌دهند. اگر نمی توانید عکس بگیرید، نام یا شماره لباس و همچنین طراح آن را یادداشت کنید تا بتوانید بعداً آنها را بصورت آنلاین جستجو کنید.

در بوتیک عروسی

مزون لباس عروس

زیاد درگیر برچسب های طراح نشوید. لباس را انتخاب کنید و نه برچسب را، و به محدوده قیمتی که برای شما و بودجه اتان واقع بینانه است، پایبند باشید.

در مورد سایز واقع بینانه تصمیم بگیرید. به یاد داشته باشید، لباس خیلی کوچک، نسبت به لباس خیلی بزرگ، گزینه های کمتری در اختیار شما قرار می دهد.

ذهنی باز داشته باشید، طیف گسترده ای از مدل‌ها را امتحان کنید، حتی لباس هایی که دوست ندارید، و به توصیه‌های فروشندگان بوتیک گوش دهید. آنها واقعاً کارشان را بلدند.

ناامید نباشید، ممکن است قبل از پیدا کردن لباس مناسب مجبور شوید از چندین فروشگاه دیدن کنید و ده ها لباس را امتحان نمائید، بنابراین سعی کنید صبور باشید!

هنگام خرید تصاویری از لباس های مورد علاقه خود را همراه داشته باشید. ممکن است بوتیک لباس مشابهی داشته باشد در غیر این صورت، این تصاویر به فروشنده کمک می کنند تا ایده ای از سبک شما داشته باشد.

اگر لباس مناسب را پیدا کرده اید، قبل از خرید، به مغازه های مختلف سر بزنید، به یاد داشته باشید هنگامی که لباس عروسی را سفارش می دهید، این یک دیگر فروش قطعی است.

وقتی لباس عروسی رویایی خود را پیدا کردید، جستجو را متوقف کنید.

از کارت اعتباری خود برای پرداخت هزینه لباس عروس خود استفاده کنید – چون در صورت بروز مشکل در فروشگاه، پول شما محفوظ می ماند. این راهنمایی از طرف عروسی است که قبل از دریافت لباسش، بوتیک برای همیشه تعطیل شد.

وقتی لباستان رسید، آن را در خانه یکی از اقوام یا جای امن دیگری بگذارید. به آن نگاه نکنید. این کار خطر وسوسه و شک و تردید را از بین می برد.

اصلاحات لباس عروس

ما  پست کاملی در مورد اصلاحات لباس عروس داریم، اما در اینجا اصول اولیه ذکر می شوند:

مطمئن شوید اصلاحات را هم در چارچوب بودجه و هم زمان خود مد نظر قرار داده اید.

قبل از انتخاب خیاط تحقیق کنید، توصیه های شفاهی و شخصی نیز می توانند عالی باشد.

برخی از بوتیک ها ممکن است هزینه اصلاحات را در قیمت لباس لحاظ کنند، بنابراین هنگام خرید حتما سوال کنید.

در بوتیک های عروسی که خدمات اصلاحات ارائه می شود اما در قیمت لحاظ نشده، ممکن است از سایر خیاط ها هزینه بیشتری داشته باشند. با این اوصاف، ممکن است همچنان مراجعه به سرویس اصلاحات داخلی ارزشمند باشد، زیرا در صورت بروز هر گونه مشکل، بوتیک مسئول است.

قبل از پرو نهایی، از تهیه کفش، لباس زیر و لوازم جانبی خود مطمئن شوید و آنها را همراه خود بیاورید تا مطمئن شوید که همه با هم تناسب دارند.

توصیه های پایانی

خرید لباس عروس باید سرگرم کننده باشد، اما بسیاری از عروس ها آن را کار پر استرسی می دانند، که اصلا شبیه آن چیزی که در فیلم ها دیده می شود، نیست. لازم به ذکر است که ممکن است دلشوره یا اضطراب نداشته باشید، اما لباس عروس یا لباس رویایی اتان باید به شما احساس زیبا بودن بدهد و برای پوشیدن آن هیجان زده باشید – اگر اینگونه نیست، به گشتن ادامه دهید و به یاد داشته باشید، خرید لباس عروس بهانه‌ای عالی برای کمی خوشگذرانی یا استراحت با دوستان و خانواده است.

5/5 - (1 امتیاز)
منبع
One Fab Day

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا