راهنمای خریدمد و پوشاک

راهنمای خرید عطر مردانه: چگونه عطر مردانه مناسب خود را پیدا کنیم

بوی یک مرد تعیین کننده ظاهر وی باشد. با وجود گزینه های فراوان، یافتن چیزی که برای شما مناسب باشد چالش برانگیز است

مقدمه ای بر عطرها

در این مقاله به انواع ادکلن های مردانه که می توانید ارایحهظار یافتن آنها را داشته باشید و نحوه استفاده از آنها خواهیم پرداخت.

راهنمای خرید ادکلن مردانه

قبل از شروع باید اصول اولیه را بدانید.

هر عطر از ترکیبی شامل روغن های مصنوعی و یا طبیعی تشکیل شده است. هنگامی که روغن ها مخلوط شدند، اغلب آنها را در الکل حل می نمایند تا عطر را قوی نگه دارند.

همه عطرها دارای سه سطح رایحه متمایز هستند: نت ها یا رایحه های  اولیه، رایحه های میانی و رایحه های پایه.

رایحه های ابتدایی سبک ترین و با طراوت ترین رایحه ها (گل ها، مرکبات و غیره) را شکل می دهند و حدود 15 دقیقه ماندگاری دارند. رایحه های میانی هسته و اساس هر ادکلن را تشکیل داده و حدود 3 تا 5 ساعت ماندگاری دارند. رایحه های پایه جایی هستند که مولکول های متراکم تر در آن قرار دارند. در این رایحه ها بیشتر عطرهای مُشک و مردانه را استشمام خواهید کرد که 5 تا 10 ساعت ماندگاری دارند.

اصطلاحات شیشه ادکلن مردانه

احتمالا” عباراتی مانند “Eau de Parfum” یا “Toilette” را روی بطری ها دیده باشید. دانستن معنای آنها برای فهمیدن اینکه پول شما صرف چه چیزی می شود ضروریست:

  • Eau Fraiche: فقط 1%-3% روغن معطر. به شدت در آب یا الکل رقیق شده است.
  • ادکلن: بیشتر با مردانگی در آمریکای شمالی مرتبط است. دارای غلظت 2 تا 4 درصد می باشد.
  • Eau de Toilette (EDT): غلظت 5%-15% محلول در الکل.
  • Eau de Parfum (EDP): اگرچه ما آن را عطری زنانه می‌دانیم، اما این یک اصطلاح بدون جنسیت است. همچنین دسته ای با بالاترین غلظت روغن 15 تا 20 درصد است.

اکنون که اصول اولیه را می‌دانید، می‌توانیم به جزئیات اصلی رایحه در عطرهای مختلف بپردازیم

ادکلن مردانه نوع 1. عطرهای آکواتیک

ادکلن های آکواتیک شما را یاد ساحل می اندازد. به گفته برخی این عطرها برای آنها یاد آور بوی “نمک” لباس هایشان هنگام بازگشت از ساحل است. آنها همچنین اغلب تحت عنوان عطرهای “ ozonic ” نامیده می شوند.

برخلاف انواع گل‌ها که می‌توان روغن‌های طبیعی آنها را استخراج کرد، به معنای واقعی کلمه امکان قرار دادن بوی نسیم دریا در یک بطری وجود ندارد.

پس عطرسازها چه کاری انجام می دهد ؟

تصویر یک ادکلن مردان در ساحل
عطرهای آکواتیک رایحه هایی را که ساحل را برای ما تداعی می کنند در خود جای دهند.

فناوری Headspace

به منظور تولید روغن های مصنوعی که با موفقیت از ماهیت اقیانوس تقلید می شوند، و عطرسازان اغلب از روشی به نام فناوری Headspace استفاده می کنند.

کاری که انجام می‌دهند این است که مولکول‌های بو مستقیما” احاطه کننده یک عامل ایجاد چنین رایحه‌ای را قبل از جداسازی و تکثیر آن جدا می کنند. تجهیزات مورد استفاده شبیه یک گنبد می باشد که به صورت غیر قابل نفوذ اطراف جسم عمل می کند. در ادامه عطرسازها یک خلاء در داخل گنبد ایجاد و به طور فیزیکی مولکول ها را حذف کنند.

برندهای خاصی مانند کلایو کریستین به طور گسترده از این فناوری بهره می برند. آنها حتی سعی می کنند رایحه مواد مخدر اعتیادآوری مانند برگ کوکا و تریاک را برای عطرهای خود بگیرند.

نحوه استفاده از آنها

تمایل دارید که بوی ساحل را در تابستان حس کنید، در اینجاست که عطرهای آکواتیک واقعا می درخشند. هر چند در میان نمای رایحه های کاربردی تر، این نوع ادکلن مردانه در روزهای آفتابی و در کنار آب بهترین عملکرد را دارند.

نمونه های عطر آکواتیک

Armani Acqua di Gio بهترین عطر مردانه در این دسته محسوب می شود. این عطر حتی با Drakka Noir، اولین عطر استفاده کننده از کالون (ماده‌ای که در 95 درصد عطرهای آکواتیک مورد استفاده قرار می گیرد) رقابت می‌کند.

  • رایحه های ابتدایی: لیموترش، ترنج، یاس، پرتقال.
  • رایحه های میانی: رایحه های دریایی غالب هستند.
  • رایحه پایه: مشک سفید، سدر.

Cool Water محصول Davidoff یک جوهر ابدی با بیش از 30 سال سابقه در میان مردان است. مقرون به صرفه و قوی بوده و درعین حال عطرهای مهم مردانه را در خود جای داده است.

  • رایحه های ابتدایی: رایحه های آبی/دریایی غالب هستند.
  • رایحه های میانی: چوب صندل، یاس، نرولی، شمعدانی.
  • رایحه های پایه: مشک، تنباکو.

ادکلن مردانه نوع 2. عطرهای با بوی گیاهان گلدار یا فلورال

هر چند این عطرها معمولاً تداعی کننده عطرهای زنانه می باشند، اما در ادکلن های مردانه رایحه های گل بیشتری می بینیم. به راحتی می توان آنها را با بوی گل ها، باغ ها و شکوفه ها تشخیص داد.

اگرچه به موارد زیر محدود نمی شوند، اما رایحه های رایج در این عطرها عبارتند از: یاس، گل سرخ و ماگنولیا. بسته به مشخصات رایحه، می توانید این دسته را به زیرگروه هایی مانند گل دار سبز، مشک گل، گل میوه ای و غیره تقسیم کنید.

عطرهای با بوی گیاهان گلدار یا فلورال

عطرهای بنیادی

هر چند می توان طیف گسترده ای از پروفایل های رایحه را در عطرهای فلورال یافت، دو رایحه اصلی یاس و گل رز هستند. آنها را در این نوع ادکلن مردانه بیشتر خواهید یافت.

یاس که با نام «گل» نیز شناخته می‌شود،، چه بوی یاسمین را حس کنید یا نه رایحه‌های بالایی را به شدت تقویت می‌کند. این عطر را اصلاح نموده و اندکی پیچیدگی را به عطر می افزایند. گل رز نقش مشابهی در نگه داشتن سیال بعنوان یک عطر منسجم دارد.

نحوه استفاده از آنها

عطرهایی دارای رایحه گل‌ها بهتر است در بهار استفاده شوند تا تکمیل کننده بوی گل‌های شکوفه‌دار باشند. با این حال، آنها می توانند در تابستان نیز مناسب می باشند.

همچنین بهتر است در طول روز استفاده شوند. گرما در واقع بوها را تقویت می کند و با توجه به اینکه رایحه های گلی تا چه حد می توانند قوی باشند، فقط باید مقدار اندکی (1-2 آبپاش) برای دست یابی به رایحه دلخواه استفاده کرد. حتی می توان بر روی موهای خود پاشید تا عطری ملایم تر داشته باشید.

نمونه های عطر فلورال

Dior Homme به دلیل وجود زنبق اغلب به عنوان مدرن و متروسکسوال شناخته می شود. چیزی که بلافاصله متوجه خواهید شد این است که بوی رژ لب می دهد (با اینحال اجازه ندهید که شما را منصرف کند).

  • رایحه ابتدایی: اسطوخودوس، مریم گلی، ترنج.
  • رایحه های میانی: زنبق، کاکائو، کهربا.
  • رایحه های پایه: وتیور، گیاه پاتچولی.

Colonia by Acqua Di Parma نیز یک ادکلن مردانه بسیار محبوب می باشد که از شهر ساحلی پارما ایتالیا با سرایحه قوی عطرسازی، می آید. رایحه‌های پایه به‌ویژه در اینجا مشخص می باشند.

  • رایحه ابتدایی: رزماری، اسطوخودوس، یاس.
  • رایحه های میانی: گل رز، وربانا.
  • رایحه های پایه: پاتچولی کم رنگ.

ادکلن Acqua Di Parma

ادکلن مردانه نوع 3. عطرهای شرقی

عطرهای شرقی بواسطه تأکید بر کهربا متمایز هستند. قدیمی ترین نوع کهربا مورد استفاده در ادکلن مردانه شالیمار است. با این حال، عطرهای شرقی از رایحه های ترافل، پاتچولی و وانیل نیز استفاده می شود.

درست مانند انواع فلورال، معمولاً می‌توان رایحه های شرقی‌ را به دسته‌های جزئی تری مانند شرقی‌های تند و شرقی چوبی تقسیم کنید.

عطر مردانه تابستانی Burberry Men
وانیل آکوردی است که اغلب در عطرهای شرقی استفاده می شود.

نحوه استفاده از آنها

عطرهای شرقی بعنوان اغوا کننده ترین نوع رایحه در نظر گرفته می شوند. بنابراین در شب بهتر به کار می آیند.

نمونه عطرهای شرقی

در تام فورد بلک ارکیده علاوه بر نعناع هندی و وانیل، از رایحه ترافل بسیار منحصر به فردی استفاده می شود. به سمت رایحه های زنانه متمایل است، اما با خیال راحت می توان آن را مردانه توصیف کرد. متخصص عطر، استیون گاوریلاتوس، معتقد است که این یکی از بهترین عطرهای شرقی است که می توان یافت

  • رایحه های ابتدایی: ترافل بر برخی از رایحه های کم رنگ تر مرکبات غالب است.
  • رایحه های میانی: ارکیده، ادویه جات.
  • رایحه های پایه: نعناع هندی، وانیل، عنبر.

ادکلن تام فورد بلک ارکیده


Ambre Sultan توسط Serge Lutens در سال 200 عرضه شد و توسط کریستوفر شلدریک توسعه یافت، یکی دیگر از عطرهای تک جنسیتی است که به شدت بر کهربا تکیه دارد.

  • نکات کلی: بطور کلی ترکیبی از رایحه کهربا و رزین غالب است. با این حال، برگ بو و مر در رتبه دوم قرار دارند.

 

ادکلن مردانه Ambre Sultan

ادکلن مردانه نوع 4. عطرهای تند

هر چند این عطر متعلق به خانواده عطرهای شرقی می باشد، اما کاملا” منحصر به فرد بوده و من بخش خاص را به آن اختصاص می دهم.

هنگام بحث در مورد ادکلن های تند مردانه مواد زیادی پیدا خواهید کرد که، تند هستند. علاوه بر وانیل که اغلب با غذاهای شرقی سازگار است، بوی دارچین، میخک و جوز هندی را حس خواهید کرد.

نحوه استفاده از آنها

از آنجایی که عطرهای تند زیرمجموعه ای از خانواده بزرگتر عطرهای شرقی را شکل می دهند، کاربردهای آنها بسیار مشابه است. بایستی آنها را عمدتا در زمستان استفاده کنید، که دارچین و جوز هندی برای این فصل مناسب هستند. با توجه به اینکه این رایحه ها گرم و احساسی هستند، استفاده در طول شب بسیار توصیه می شود.

نمونه عطرهای تند

Tom Ford’s Noir Anthracite عطر چندان محبوبی نیست، اما اجازه ندهید این مسئله شما را فریب دهد. این عطر بسیار جسورانه، چالش برانگیز است و برای افراد بزدل نیست. چیزی که آن را متمایز می کند، ماده ای است که به نام Cypriol (AKA nagarmotha) شناخته می شود که رایحه دودی به آن می بخشد.

آن را با ذهنی باز تجربه کنید، پشیمان نخواهید شد.

  • رایحه ابتدایی: فلفل سیچوان.
  • رایحه های میانی: ادویه جات ترشی جات.
  • رایحه پایه: سدر، چوب صندل.

 

ادکلن مردانه Tom Ford's Noir Anthracite


ادکلن مردانه The One For Men by Dolce & Gabbana یک ادکلن مردانه معروف است. در سال 2008 با هدف تبدیل شدن به یک عطر کلاسیک مردانه عرضه شد. سپس EDP در سال 2015 معرفی شد و رایحه های قوی را در این عطر تشدید کرد.

  • رایحه ابتدایی: گشنیز، ریحان، گریپ فروت.
  • رایحه های میانی: زنجبیل، هل، شکوفه پرتقال.
  • رایحه های پایه: کهربا غالب است، سپس تنباکو.

ادکلن مردانه نوع 5. عطرهای چرمی

وقتی صحبت از انواع ادکلن های مردانه می شود، این دسته رسمی ترین نوع محسوب می شود. رایحه چرم با ایزوکینولین های تند یا با غان دودی تولید می شود. این مولکول ها بهترین عملکرد را در تکرار رایحه های چرمی دارند.

نحوه استفاده از آنها

همانطور که گفته شد اینها عطرهای رسمی هستند. هر چند می‌توان آن‌ها را در لباس‌های غیر رسمی نیز استفاده کرد، اما توصیه نمی شود. انواع رایحه چرمی قدرت را نشان می دهند. آنها را برای جلسه کاری یا رویدادهای رسمی که باید مسئولیت آن را بر عهده بگیرید نگه دارید.

نمونه های عطر چرمی

Dior Fahrenheit رایحه چرم را همراه با رایحه هایی که یادآور نفت یا آسفالت هستند عرضه می کند. شاید جذاب به نظر نرسد، اما این عطر کلاسیک دهه 80 بوده و هنوز مورد علاقه بسیاری از مردان می باشد.  استفاده از آن راحت بوده و به اندازه Anthracite چالش برانگیز نیست.

  • رایحه ابتدایی: پرتقال، اسطوخودوس.
  • رایحه های میانی: پیچ امین الدوله، بنفشه، جوز هندی.
  • رایحه های پایه: چرم غالب است.

ادکلن Dior Fahrenheit


1740 Marquis de Sade  به خاطر سال تولد یک مرد مشهور پاریسی نامگذاری شده که در این عطر نیز از وی نام برده شده است. او بارها به دلیل سبک زندگی شهوانی خود زندانی شد. این رایحه تجسم کننده مردانگی و لذت در یک بطری است.

  • رایحه ابتدایی: ترنج، درمنه.
  • رایحه های میانی: پاتچولی.
  • رایحه های پایه: چرم و گل دکمه ای برجسته هستند.

ادکلن 1740 Marquis de Sade

ادکلن های مردانه نوع 6. عطرهای Gourmand( دارای بوی شیرین)

Gourmand (با تلفظ Gaw-Muhnd) یک دسته کاملاً مردانه در میان سایر ادکلن های مردانه می باشند که در چند سال اخیر محبوبیت زیادی کسب کرده است.

آنها بیانگر لذت می باشند – رایحه هایی که تقریباً می توانید بخورید (اما نمی خواهید). در مورد شکلات، وانیل و قهوه صحبت می کنیم. در صورت وجود بوی دسر، می‌توان با خیال راحت فرض کرد که از نوع رایحه Gourmand است.

تیری موگلر پیور هاوان
اگر بوی شکلات به مشام می رسد قطعا گورمند است.

نحوه استفاده از آنها

این نوع رایحه ها باعث آرامش و لذت می شوند. من معتقدم که آغشته شدن به رایحه هایی مانند شکلات می تواند یک ابزار اغوا کننده قدرتمند باشد.

می توانید از این عطر ها در هر زمانی دوست دارید استفاده کنید، اما اغلب برای زمستان توصیه می شوند.

نمونه های عطر Gourmand

Mugler A*Men سبکی منحصر به فرد از عطر است که رایحه شکلات و کارامل را برجسته می کند. همچنین رایحه ای متمایز از قیر را به ارمغان می آورد که از زیبایی عالی این برند الهام گرفته است. عبارات دیگری مانند Pure Malt دوستانه تر هستند، اما از نظر مشخصات رایحه به طور قابل توجهی فرق دارند.

  • رایحه های اولیه: اسطوخودوس، رایحه های میوه ای، گشنیز.
  • رایحه های میانی : کارامل غالب است.
  • رایحه های پایه: قهوه غالب است.

Absolutio Parfum by Navitus عطری قوی از استیون گاوریلاتوس است که در Redolessence ساخته شده است. فریبنده است. از گیلاس، بادام، سیب و قهوه صحبت می کنیم. همانطور که خود استیون می گوید: وسوسه کن یا وسوسه شو. انتخاب  با شماست.

  • رایحه ابتدایی: بادام، زعفران، دارچین.
  • رایحه های میانی: سیب، تافی.
  • رایحه پایه: عنبر، خزه بلوط، کارامل، شکلات، چوب دریفت و مشک.

ادکلن Absolutio Parfum by Navitus

ادکلن مردانه نوع 7. عطرهای Chypre (رایحه شبه چوب)

این نوع عطرها معمولاً حول محور خزه بلوط، لبدانوم و ترنج می چرخند. آنها را همچنین می توان به Floral Chypre، Leather Chypre و غیره تقسیم کرد.

عطری ماندگار برای مردان

این عطر با تلفظ “sheep-ra”، بر اساس عطر پایه Coty’s Chypre است که در سال 1917 عرضه شد. هر چند اغلب اشتباها” به درخت سرو مرتبط می شود، اما این نام در واقع از کلمه فرانسوی جزیره قبرس – گرفته شده است.

نظریاتی وجود دارد مبنی بر اینکه قدمت این انواع رایحه به امپراتوری روم برمی گردد، و اصطلاح “chypre” به کرات در کتابچه راهنمای عطر قرن 18 ذکر شده است.

CK One Shock for Men اثر Calvin Klein
Oakmoss جزء بسیار رایج عطرهای Chypre است.

نحوه استفاده

عطرهای Chypre به طور گسترده ای به عنوان عطرهای کاربردی مجلل در نظر گرفته می شوند. می توان از آنها در طیف وسیعی از سناریوها استفاده کرد.

من شخصاً آنها را بسیار کامل می دانم. مطمئناً از آن دسته عطرهایی است که من برای مردانی که به سن بلوغ می‌رسند، می‌پسندم. آنها را بیشتر در پاییز استفاده کنید.

نمونه های عطر Chypre

Polo Green بوی بسیار کهنه و قدیمی می دهد، اما این ترکیبی استادانه است که توسط کارلوس بنایم تهیه شده است. این عطر همچنین یکی از شناخته‌شده‌ترین عطرهای جهان محسوب می شود – اکثر مردان یا خودشان از آن استفاده کرده‌اند یا آن را در یکی از اعضای خانواده استشمام کرده‌اند. Polo Green از عطرهای قدیمی مانند Drakkar Noir و Quorum الهام گرفته و یک معجون واقعا منحصر به فرد ساخته است.

  • رایحه اولیه: گشنیز، ریحان، توت عرعر، ترنج.
  • رایحه های میانی: چرم، گل رز، فلفل.
  • رایحه های پایه: تنباکو غالب است، با مشک و خزه بلوط.

ادکلن Polo Green


Primas Parfum توسط Navitus با عبارت لاتین “Semper Paratus” به معنای همیشه آماده استفاده می شود. این گیاه به ترکیبی از انبه سبز و همچنین ترنج، یاس و چوب کهربا متکی است. گرما را جذب نموده و برای مردان ماجراجو ایده آل است.

  • رایحه ابتدایی: ترنج، انبه سبز، گریپ فروت، چوب رز.
  • رایحه های میانی: نعناع هندی، یاس، چوب سدر.
  • رایحه پایه: خزه بلوط، لابدانوم، چوب عنبر تیره و مشک.

ادکلن مردانه نوع 8. عطرهای Fougere

مانند عطرهای Chypre، انواع ادکلن مردانه Fougere بر اساس Fougere Royale اصلی می باشند که در سال 1882 عرضه شد. در اصل از اسطوخودوس، خزه بلوط، کومارین و تنباکو استفاده شده است. به این ترتیب، برخی آنها را بلوک های سازنده این دسته می دانند.

نکته جالب: نام Fougère (foo-jair) از کلمه فرانسوی سرخس گرفته شده است.

K-By-Dolce-Gabbana
اگر اسطوخودوس را دوست ندارید، از عطرهای فوگر دوری کنید.

نحوه استفاده

تا آنجایی که به انواع ادکلن مردانه مربوط می باشد، Fougere با مردانگی و قدرت همراه است. برخی از برندهای عطر آن را به صورت تجسم مردی توصیف می کنند که تحت فشار خونسرد بوده و به خوبی از پس بحران برمی آید.  علاوه بر این، این یک نوع عطر عالی برای پاییز است.

نمونه های عطر Fougere

Burberry Touch واقعاً در ارائه رایحه اسطوخودوسی که عطرهای Fougere به آن معروف هستند موفق می باشد. این عطر حتی در میان سایر عطرها – از جمله Le Male – که به دلیل استحکام رایحه‌های اسطوخودوس خود شناخته می‌شوند، متمایز است.

  • رایحه ابتدایی: اسطوخودوس.
  • رایحه های میانی: فلفل سفید.
  • رایحه پایه: مشک سفید، دانه تونکا.

ادکلن Burberry Touch


Le Male برگرفته از ذهن Jean-Paul Gaultier، یک نام بزرگ در دنیای عطر است. این عطری است که به طرز جالبی با رایحه های متضاد پر شده و رایحه های قوی و ملایم نقش خود را پشت سر هم ایفا می کنند.

  • رایحه ابتدایی: اسطوخودوس، ترنج، نعناع، هل.
  • رایحه های میانی: زیره، شکوفه پرتقال، دارچین.
  • رایحه های پایه: چوب صندل، دانه تونکا، کهربا، وانیل، سدر

ادکلن Le Male

ادکلن مردانه نوع 9. عطر مرکبات

همانطور که اسم آنها نشان می دهد نوع رایحه متعلق به این دسته از رایحه های میوه ای است. ترنج، نارنگی و گریپ فروت به شدت در چنین عطرهایی وجود دارند. روغن بهار نارنج نیز یک رایحه معمولی و مرتبط با عطرهای مردانه مرکباتی می باشد.

معمولا” برای تکمیل مرکبات از گل و شبه چوب نیز استفاده شود. اولین ادکلن در واقع ترکیبی از مرکبات بود!

نحوه استفاده از این ادکلن برای تابستان

این قطعا یک نوع ادکلن مردانه برای تابستان است و بهترین کاربرد را برای طول روز دارد. با این حال، به یاد داشته باشید که گرما پخش عطر را افزایش می دهد. به درستی استفاده کنید.

نمونه هایی از عطر مرکباتی

A*Men Ultra Zest با یک رایحه عالی از مرکبات استفاده می کند. این ادکلن مردانه در اصل آب پرتقال با انواع مختلفی از  رایحه میوه های غالب در مراحل اولیه باشد. در ادامه رایحه قهوه و وانیل را استشمام خواهید کرد

  • رایحه ابتدایی: پرتقال قوی، پرتقال خونی، زنجبیل، نعناع.
  • رایحه های میانی: زنجبیل، قهوه، فلفل سیاه.
  • رایحه های پایه: دانه تونکا، پاتچولی، وانیل.

ادکلن Le Male


Tom Ford Neroli Portofino مقدار زیاد عطر بهار نارنج را در قسمت میانی معرفی نموده و در عین حال پرتقال، لیمو و مرت را نیز ارائه می نماید.

  • رایحه ابتدایی: ترنج، پرتقال ماندارین، لیمو، اسطوخودوس، مرت، رزماری، پرتقال تلخ.
  • رایحه های میانی: گل پرتقال آفریقایی، یاس، نرولی، پیتوسپوروم.
  • رایحه های پایه: عنبر، گل ختمی (مشک مشک)، گلپر.

ادکلن Tom Ford Neroli Portofino

ادکلن مردانه نوع 10. عطرهای چوبی

این عطرها با ویژگی چوبی خود متمایز می شوند. آنها تمایل دارند طبیعت را به شما یادآوری کنند و به رایحه هایی مانند رزین، پوست درخت، سدر، نعناع هندی و وتیور تکیه دارند.

مانند اکثر عطرها، آنها را نیز می توان به زیر خانواده هایی مانند شرقی چوبی، چرم چوبی، میوه ای چوبی و غیره تقسیم کرد. آنها به ندرت تنها می باشند.

نحوه استفاده

این یک عطر معمولی برای استفاده غیررسمی است. و برای مردان خشن تر طراحی شده، بنابراین احتمالا” با لباس های تجاری سازگاری نداشته باشد.

هر چند رایحه‌های چوبی به دلیل تأثیر در چندین خانواده عطر انعطاف‌پذیر هستند، اما بهتر است در پاییز استفاده شوند.

نمونه های عطر چوبی

Lalique Encre Noire Pour Homme در سال 2006 عرضه شد. این اسم از نظر تحت الفظی بصورت “جوهر خالی” ترجمه می شود و بسته بندی آن جالب توجه می باشد. در ابتدا رایحه چوبی بوده و رایحه های بالایی سرو، میانی وتیور و پایه پشم کشمیری را به ارمغان می آورد.

  • رایحه های ابتدایی: سرو.
  • رایحه های میانی: وتیور.
  • رایحه های پایه: مشک، چوب کشمیر.

ادکلن مردانه Lalique Encre Noire Pour Homme


Dolce & Gabbana Pour Homme Intenso ترکیبی بی نظیر از رایحه های آکوانیک و چوبی است. یک بافت بسیار خامه ای دارد که منجر به رایحه های میانی قوی تنباکو می شود.

  • رایحه های ابتدایی: رایحه های آبی، ریحان، اسطوخودوس، شمعدانی، گل همیشه بهار.
  • رایحه های میانی: تنباکو، یونجه، سبوس، مریم گلی.
  • رایحه پایه: لابدانیوم، چوب صندل، سرو، مشک، عنبر.

ادکلن مردانه Dolce & Gabbana Pour Homme Intenso

به این پست امتیاز بدهید

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا