راهنمای خریدکالای دیجیتال

راهنمای خرید پرینتر چاپ عکس به همراه لیست بهترین و پرفروش ترین ها

نحوه انتخاب بهترین پرینتر چاپ عکس در سال 2022

مقدمه

آیا قصد دارید عکس های گوشی هوشمند خود را پرینت بگیرید ؟ یا به پرینت هایی با کیفیت نمایشگاهی نیاز دارید؟ در اینجا هر آنچه که بایستی برای راهنمای خرید پرینتر چاپ عکس بدانید – و سوالاتی که باید به آنها پاسخ دهید – ارائه می شود. اگر هم دوست دارید اطلاعاتی کاملی در مورد انواع پرینتر و نحوه عمکرد آن ها بدانید مقاله راهنمای خرید پرینتر ما را مطالعه کنید.

برای داشتن یک پرینتر چاپ عکس مصمم هستید. شاید کار راحتی باشد و با آگاهی از آن در هزینه سفارش چاپ از یک لابراتوار صرفه جویی کنید. اگر اینگونه است، مطمئن شوید که حساب و کتاب های خود را انجام داده اید. اگر هزینه زیادی را صرف یک پرینتر چاپ عکس می کنید، قبل از در نظر گرفتن هر گونه صرفه جویی، مقدار زیادی عکس را پرینت بگیرید.

نحوه انتخاب پرینتر چاپ عکس

در صورتیکه حداقل 10 عکس را در ماه چاپ می کنید، در یکی دو سال اول باید مقداری کاهش هزینه ها را مد نظر قرار دهید. پس از این بازه زمانی، اگر به اندازه‌ی میزان جوهر مصرفی پرینتر، تصاویر کافی چاپ نکنید، احتمالاً بیش از هزینه‌ای که برای سفارش آنها از یک لابراتوار صرف می‌کردید، هزینه خواهید کرد.

شاید شما یک عکاس مصمم یا حرفه ای هستید که خواستار کنترل بیشتری است. می دانید که چاپ عکس توسط خودتان به معنای دست یابی پرینت های آماده نمایش است که از آن ها راضی هستید.

مهم نیست یک عکاس حرفه ای هستید یا آماتور، انواع مختلفی از پرینترهای چاپ عکس در بازار موجودند و انتخاب پرینتری که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت داشته باشد، کار دشواریست.

هنگام خرید یک پرینتر چاپ عکس جدید باید چند فاکتور را مد نظر قرار دهید تا مطمئن شوید ارزش سرمایه گذاری دارد. هنگام انتخاب پرینتر مد نظر خود، به دقت در مورد نوع چاپی که می خواهید انجام دهید و ویژگی هایی که برای شما مهم است فکر کنید. پس با مقاله راهنمای خرید پرینتر چاپ عکس ما همراه باشید.

پرینتر چاپ عکس پیشنهادی کاربران

خط جدا کننده

پرینتر چاپ عکس بی سیم کانن مدل SELPHY CP1300 به همراه کاغذ چاپ عکس 72 عددی

پرینتر چاپ عکس بی سیم کانن مدل SELPHY CP1300 به همراه کاغذ چاپ عکس 72 عددی

  • تکنولوژی چاپ: مخصوص چاپ عکس
  • کاربری: تک کاره
  • سایز چاپ: کاغذ عکس
  • نوع چاپ: رنگی
مشاهده محصول در دیجی کالا
پرینتر بی سیم کانن مدل SELPHY CP1300

پرینتر بی سیم کانن مدل SELPHY CP1300

  • تکنولوژی چاپ: چاپ تصعیدی
  • کاربری: تک کاره
  • سایز چاپ: کاغذ عکس
  • نوع چاپ: رنگی
مشاهده محصول در دیجی کالا
پرینتر جوهرافشان اپسون مدل L805

پرینتر جوهرافشان اپسون مدل L805

  • تکنولوژی چاپ: مخصوص چاپ عکس
  • کاربری: تک کاره
  • سایز چاپ: A4
  • نوع چاپ: رنگی
مشاهده محصول در دیجی کالا
پرینتر مخصوص چاپ عکس اپسون مدل Expression Photo XP-55

پرینتر مخصوص چاپ عکس اپسون مدل Expression Photo XP-55

  • تکنولوژی چاپ: مخصوص چاپ عکس
  • کاربری: تک کاره
  • سایز چاپ: A4
  • نوع چاپ: رنگی
مشاهده محصول در دیجی کالا
پرینتر چندکاره جوهرافشان اچ پی مدل OfficeJet 7612

پرینتر چندکاره جوهرافشان اچ پی مدل OfficeJet 7612

  • تکنولوژی چاپ: چاپ جوهرافشان
  • کاربری: 4 کاره (پرینت، اسکن، کپی، فکس)
  • سایز چاپ: A3
  • نوع چاپ: رنگی
مشاهده محصول در دیجی کالا

راهنمای خرید پرینتر چاپ عکس : می‌خواهید چاپ‌هایتان چقدر بزرگ باشد؟

یکی از موارد مهم در راهنمای خرید پرینتر چاپ عکس بحث سایز عکس های می باشد. طبیعتاً، هرچه سایز پرینت های عکس شما بزرگتر باشد، به پرینتر چاپ عکس بزرگتری نیاز دارید.

از خود بپرسید چه سایز هایی را بیشتر پرینت می گیرید و چه اندازه های دیگری را می خواهید چاپ کنید. اگر تنها می‌خواهید عکس‌های 4*6 و 8*10 را چاپ کنید، نیازی به پرینترهای اختصاصی چاپ عکس (یعنی پرینترهایی که فقط می‌توانند عکس‌ها را چاپ کنند) بزرگ نمی باشد. می‌توانید از یک پرینتر چاپ عکس با سایز استاندارد استفاده کنید که پرینت هایی به عرض 13 اینچ تولید می‌کند، یا برای پرینت هایی به ابعاد حداکثر 4×6، یک پرینتر تصعید رنگ قابل حمل در اندازه جیبی (که گاهی اوقات پرینتر فوری نامیده می‌شود) انتخاب کنید.

افراد حرفه ای به یک پرینتر عکس با عرض حداقل 17 اینچ نیاز دارند. بسیاری از پرینترهای چاپ عکس قطع بزرگ، از کاغذ رولی نیز برای ارائه پرینت های پانوراما پشتیبانی می کنند.

پرینترهای چاپ عکس قطع بزرگ (عرض 24 اینچ و بالاتر) نه تنها فضای زیادی را اشغال می کنند بلکه اگر قرار باشد به درستی کار کنند نیاز به استفاده مکرر و کارتریج های جوهر پر ظرفیت گران قیمت دارند. اگر تنها گاهی نیاز به پرینت هایی در این سایز دارید، گزینه معقول استفاده از یک لابراتوار عکاسی برای انجام این کار می باشد.

چاپ های بدون حاشیه

بسیاری و نه همه پرینترهای چاپ عکس جوهرافشان، قادر به تهیه تصاویر فاقد حاشیه می باشند (مانند عکس‌هایی که از یک لابراتوار عکاسی دریافت می‌کنید). در صورتیکه چاپ بدون حاشیه برای شما حائز اهمیت است، مشخصات پرینتر را بررسی کنید.

به پرینتر چاپ عکس نیاز دارید یا پرینتر جوهرافشان؟

پاسخ به این سوال بستگی به نوع چاپ مورد نیاز شما دارد.

اگر صرفا” می‌خواهید عکس‌های خانوادگی و عکس‌های فوری را چاپ کنید تا نسخه‌هایی شخصی برای خود یا نمونه هایی برای به اشتراک گذاشتن با خانواده و دوستان داشته باشید، احتمالاً از یک پرینتر جوهرافشان راضی خواهید بود. اما اگر می‌خواهید اسکن، کپی یا فکس بگیرید، یک پرینتر جوهرافشان MFC چند‌کاره را انتخاب کنید.

مزیت عمده انتخاب پرینتر جوهر افشان استاندارد نسبت به پرینتر مختص چاپ عکس این است که پرینتر شما محدود به چاپ عکس ها و تصاویر و یا هر چیز دیگری نیست. همچنین می توانید اسناد متنی را با کیفیت مناسبی چاپ کنید. به دنبال پرینتری باشید که تغییر از حالت چاپ روی کاغذ عکس و کاغذ پرینتر معمولی را برای شما تسهیل کند.

از طرف دیگر، اگر قصد دارید از پرینتر خود برای تهیه چاپ های قطع بزرگ مانند پوستر، آثار هنری بوم، کارت تبریک، تقویم و موارد مشابه استفاده کنید، باید به دنبال چیزی بسیار بزرگتر از پرینتر جوهر افشان رومیزی معمول باشید. یک پرینتر چاپ عکس با کیفیت می تواند همه این گزینه ها را به همراه گزینه های دیگری در اختیار شما قرار دهد و به شما امکان تهیه پرینت های رنگی زیبایی را از عکس هایتان می دهد.

راهنمای خرید پرینتر چاپ عکس : از چه نوع جوهری استفاده خواهید کرد؟

اگر یک عکاس حرفه ای هستید، یا صرفا” می خواهید پرینت هایی همانند آنچه می توانید از یک لابراتوار عکاسی تهیه کنید یا آنچه روی صفحه نمایش خود می بینید، داشته باشد، باید به نوع جوهری که هر پرینتر استفاده می کند و نوع آن کاغذی که روی آن چاپ می کنید، توجه داشته باشید.

جوهر پرینتر چاپ عکس

سوال بزرگی که که در این راهنمای خرید پرینتر چاپ عکس باید به آن پاسخ دهید این است: آیا از جوهر مبتنی بر رنگ یا انواع مبتنی بر رنگدانه استفاده خواهید کرد؟

جوهرهای مبتنی بر رنگ زمانی بهترین عملکرد را دارند که بخواهید چاپ عکس های گلاسه با کیفیت واقعی داشته باشید.

اکثر پرینترهای عکس جوهر افشان از جوهر مبتنی بر رنگ استفاده می کنند و جوهر مبتنی بر پیگمنت را نمی پذیرند ( چون نازل های جوهر افشان را مسدود می کند) بنابراین پاسخ به این سوال انتخاب شما را محدود خواهد کرد.

پرینترهای جوهرافشان معمولی مبتنی بر رنگ تنها در چهار رنگ مختلف عرضه می شوند، مگر اینکه پرینتر چاپ عکس باشند. از سوی دیگر، پرینترهای چاپ عکس مبتنی بر رنگ معمولا حداقل با پنج یا شش جوهر با کیفیت مناسب عکس، از جمله سبزآبی روشن یا سرخابی روشن (یا هر دو) عرضه می شوند. هرچند ممکن است با یک پرینتر چهار جوهری به نتایج قابل قبولی دست یابید، اما برای کیفیت بهتر باید به دنبال پرینتر چاپ عکسی با شش یا تعداد بیشتر کارتریج رنگی باشید. هنگام بحث در مورد تعداد کارتریج‌های جوهر، در صورتیکه رنگ‌های عمیق و رنگارنگی می‌خواهید و تمایل دارید طیف رنگی بیشتری را ببینید، تعداد بیشتر بهتر می باشد.

جای تعجب نیست که پرینترهای جوهر مبتنی بر پیگمنت، اغلب با هشت یا تعداد بیشتری محفظه رنگی (و گاهی اوقات به 14 عدد) عرضه می شوند.

خلاصه اینکه (و البته به بیان ساده)، از پرینتر چاپ عکس مبتنی بر رنگ معمول تری استفاده کنید، مگر اینکه:

  • اغلب تصاویر سیاه و سفید (تک رنگ) را چاپ می کنید
  • نیاز به تهیه پرینت هایی با کیفیت آرشیوی دارید که اگر در شرایط مناسبی به نمایش گذاشته و یا نگهداری شوند، در دوره حیات شما (یا فرزندانتان) محو و کم رنگ نشوند.
  • شما در حال تهیه پرینت های هنری برای فروش یا نمایش در گالری هستید و محدوده دینامیکی (گستره رنگ ) و درجه بندی ملایم توتالیته بسیار حائز اهمیت می باشند.

انتخاب جوهرهای مبتنی بر رنگ باعث صرفه جویی در هزینه های شما می شود.

اگر کیفیت چاپ از هزینه مهمتر است، به سراغ جوهرهای مبتنی بر پیگمنت بروید.

جوهرهای مبتنی بر رنگ یا رنگدانه – شکاف در حال کاهش

پرینترهای چاپ عکس جدید بسیاری از نقایص مربوط به هر دو نوع جوهر را برطرف کرده اند. و هم اکنون برخی از پرینترهای چاپ عکس با یک مجموعه هیبریدی جوهر ارائه می‌شوند که یک یا چند جوهر سیاه مبتنی بر رنگدانه را برای چاپ اسناد متنی و چاپ‌های براق یا مات تک رنگ، همراه با چهار یا تعداد بیشتری جوهر مبتنی بر رنگ ترکیب می‌کند.

با این حال، دلیل اصلی انتخاب پرینتر چاپ عکسی که از جوهرهای مبتنی بر پیگمنت استفاده می‌کند، تولید پرینت هایی با کیفیت آرشیو و نگهداری طولانی‌تر است، و یا به این دلیل که اصولا” عکس‌هایی را چاپ می‌کنید که سیاه و سفید هستند.

پرینت های تهیه شده با جوهرهای رنگی ضد آب نبوده و با گذشت زمان و طی چند سال مستعد محو شدن هستند باشند. با این حال، جوهرهای جدیدتر مبتنی بر رنگ Canon، Epson، و سایر برندها به گونه ای بهتر آماده شده اند که محو نشده و در صورت استفاده از کاغذ بایگانی به میزان قابل توجهی دوام بیشتری داشته باشند.

در مقابل، جوهرهای مبتنی بر پیگمنت، همیشه در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم بوده اند و نتایج آزمایش پیش بینی می کند که بیش از 200 سال ماندگار خواهند بود.

صرف نظر از نوع جوهر، عکس های چاپ شده تنها تحت شرایط مناسب بیشتر از عمر ما دوام می آورند. نور زیاد هر عکسی را به مرور زمان محو می کند. مگر اینکه یک عکاس حرفه ای با مشتریانی خواهان چاپ با کیفیت بایگانی باشید که در اینصورت جوهرهای مبتنی بر رنگ هنوز یک گزینه مناسب (و ارزان تر) هستند.

اگر روی کاغذهای فوق براق چاپ می کنید، جوهرهای مبتنی بر رنگ، رنگ های غنی تر و متراکم تری تولید می کنند. جوهرهای مبتنی بر پیگمنت معمولاً در سطوح براق که مانع جذب کامل جوهر می‌شود، دچار مشکل می شوند، با این وجود برخی از انواع کاغذهای براق نتایج بهتری را نسبت به سایر موارد نشان می دهند.

هر پرینتر انتخابی را از این نظر که آیا قادر به تامین جوهر کافی برای کیفیت خروجی مد نظر شماست، بررسی کنید. جوهر اضافی نه تنها طیف رنگی را گسترش می دهند، بلکه درجه بندی تونالیته را در پرینت های شما نیز بهبود می بخشند.

آشنایی با پرینتر بدون جوهر

اگر صرفا” عکس های شخصی را پرینت می گیرید و چندان در مورد سایز و یا کیفیت چاپ نگران نیستید، ممکن است به پرینتر ZINK (جوهر صفر) علاقه مند باشید.

پرینترهای ZINK که از Brother، Canon، HP، Polaroid و سایر برندها در دسترس میباشند، پرینت های 2 در 3 اینچ یا 4 در 6 اینچ را بدون نیاز به کارتریج جوهر، تونر یا ریبون آماده می‌کنند.

راز این پرینترها در کاغذ مخصوصی است که استفاده می کنند – تمام رنگ ها در کاغذ ZINK که ضد آب، مقاوم در برابر پارگی و لک و پشت چسب دار می باشد، تعبیه شده اند.

علاوه بر این، برخی از پرینترهای ZINK به اندازه یک گوشی هوشمند هستند که برای چاپ فوری عکس ها مناسب می باشند.

راهنمای خرید و انتخاب پرینترهای چند کاره  را در سایت مسیر انتخاب ببنید: راهنمای خرید پرینترهای چندکاره

آیا به پرینتر چاپ عکس تصعید رنگ نیاز دارید؟

با اینکه اکثر پرینترهای چاپ عکس از فناوری جوهرافشان استفاده می کنند، اما برخی نیز از فناوری تصعید رنگ بهره می برند.

پرینترهای تصعید رنگ همانند Canon Selphy CP1300 پرینت هایی با تونالیته پیوسته در اندازه کارت پستال (یا کوچک‌تر) را با حداقل سر و صدا آماده می‌کنند. اگر صرفا” یکی از این پرینترهای چاپ عکس فوری را می‌خواهید، و قصد دارید همه جا از آن استفاده کنید، بررسی کنید که آیا باتری خور است (و باتری در هنگام چاپ چقدر دوام می‌آورد).

پرینترهای تصعید رنگ فقط برای بازار عکس فوری نیستند – مدل‌های بزرگ‌تر رومیزی برای کاربرد حرفه‌ای می باشند و معمولاً در لابراتوارهای عکاسی استفاده می‌شوند. آنها همچنین برای چاپ عکس بر روی سطوحی غیر از کاغذ عکاسی، از جمله پلاستیک، بوم و پارچه 100٪ پلی استر بکار می روند.

پرینترهای تصعید رنگ از جوهرهای ماندگارتری نسبت به پرینترهای جوهرافشان مبتنی بر رنگ استفاده کرده و پرینت های بسیار واضح و رنگارنگی را تولید می کنند. آنها با استفاده از یک ریبون برای انتقال رنگ به کاغذهای رنگ پذیر از یک لبه به لبه دیگر، قبل از اتمام کار با یک پوشش محافظ شفاف، پرینت می گیرند. از آنجایی که مانند پرینترهای جوهرافشان { بهترین پرینترهای جوهر افشان }، رنگ ها در نقاط جداگانه ایاعمال نمی شوند، تصاویر چاپ شده حتی از نمای نزدیک، واقعی تر به نظر می رسند،.

چاپ تصعید رنگ گران‌تر است، اما به دلیل استفاده از مقدار ریبون مشابه صرف نظر از میزان رنگ موجود در تصویر، هزینه هر چاپ همیشه یکسان است.

آیا عکس های سیاه و سفید می خواهید؟

پرینت های سیاه و سفید نقطه ضعف بسیاری از پرینترهای چاپ عکس رنگی محسوب می شود. دلیل آن این است که بسیاری از پرینترهای مبتنی بر رنگ، رنگ‌ها را برای سیاه شدن ترکیب می‌کنند، که اغلب منجر به چاپ با رنگ‌های مختلف به جای سایه‌های ظریف خاکستری می‌شود.

اگر عکاسی سیاه و سفید برای شما جذاب است و رنگ‌های خاکستری واقعی می‌خواهید، به پرینتری نیاز دارید که از جوهرهای مبتنی پیگمنت استفاده کند و دارای سه یا تعداد بیشتری محفظه جداگانه جوهر سیاه باشد. وقتی سه یا چهار محفظه رنگی مشکی و خاکستری (با تنوع کاغذ براق و مات) داشته باشید، تنالیته بیشتری را در پرینت های خود خواهید دید. پرینتر شما در ارائه هایلایت ها، کاهش رنگ ها و تغییر رنگ بهتر عمل می کند و می تواند پرینت هایی را مطابق با انتظارات سختگیرانه ارائه دهد.

اکثر پرینترها بر اساس آنچه در سینی کاغذ است، به طور خودکار بین نوع جوهر برای کاغذهای گلاسه و مات تغییر حالت می دهند، اما هر بار و با هر تغییر مقداری جوهر هدر می رود. برای به حداقل رساندن میزان جوهر هدر رفته، در هر سری چاپ با یک نوع کاغذ کار کنید.

اگر مرتباً به پرینت های سیاه و سفید با کیفیت نمایشگاهی نیاز دارید، یک پرینتر چاپ عکس را برای این کار مد نظر قرار دهید. این کار باعث می‌شود که هر بار که از پرینت رنگی به سیاه و سفید تغییر حالت می‌دهید، در زمان پاک کردن جوهر رنگی از سر پرینتر (به منظور جلوگیری از پخش شدن رنگ ) صرفه‌جویی می‌کنید.

راهنمای خرید و انتخاب پرینتر سه بعدی و بررسی انواع مدل را در سایت مسیر انتخاب ببنید: راهنمای خرید پرینتر سه بعدی

چقدر پرینت خواهید گرفت؟

هنگام انتخاب یک پرینتر چاپ عکس، به چرخه کاری ماهانه (حداکثر پرینت هایی که باید در ماه بگیرید) و چرخه کاری توصیه شده (تعداد پرینت هایی که باید در هر ماه بگیرید) دقت کنید.

مقدار پرینت هایی که می گیرید باید به چرخه کار توصیه شده نزدیک باشند. اگر میزان آنها بسیار بالاتر و حتی بیشتر از چرخه کاری ماهانه است و اگر می خواهید که دستگاه دوام بیاورد، پرینتر دیگری را انتخاب کنید.

متأسفانه، سازندگان همیشه چرخه کاری ماهانه را برای پرینترهای چاپ عکس ارائه نمی کنند. اگر اینگونه است و نگران این هستید که بیش از حد پرینت بگیرید، هرگز پرینتری را که احتمال دارد در زمینه چرخه کاری مشکل ساز باشد، خریداری نکنید. درعوض به دنبال مدلی باشید که می‌دانید از پس این کار برمی‌آید، حتی اگر این به معنای جستجو در میان پرینترهایی باشد که برای عکاسان حرفه‌ای و لابراتوارهای عکاسی در نظر گرفته شده‌اند.

پرینتر در بلندمدت چه هزینه ای برای شما خواهد داشت؟

اگر می توانید هزینه جاری و کل هزینه مالکیت را بررسی کنید. متأسفانه، این امر ممکن است برای پرینترهای چاپ عکس تقریباً اختصاصی غیرممکن باشد، زیرا در حال حاضر هیچگونه استاندارد قابل قبولی برای محاسبه هزینه هر عکس وجود ندارد. با این حال، برای پرینترهای چاپ عکس، معمولاً محاسبه هزینه هر عکس راحت است، زیرا اکثر تولیدکنندگان بسته‌های چاپی را با جوهر و کاغذ کافی برای تعداد معینی عکس عرضه می کنند.

برای محاسبه هزینه هر عکس در پرینتر چاپ عکس، کافیست هزینه بسته چاپی را بر تعداد عکس های چاپ شده، تقسیم کنید. برای محاسبه کل هزینه مالکیت، هزینه هر عکس را در تعداد عکس هایی که انتظار دارید در مدت عمر پرینتر چاپ کنید ضرب نموده و سپس هزینه اولیه پرینتر را اضافه کنید. این مجموع بهترین مبنای مقایسه قیمت ها می باشد.

اگر می خواهید پرینتر خود را ویندوز 10 در شبکه به اشتراک بگذارید مقاله ما در مسیر انتخاب مطالعه کنید: اشتراک گذاری پرینتر در ویندوز 10

راهنمای خرید پرینتر چاپ عکس: چه کیفیت چاپی نیاز دارید؟

هرچه وضوح بالاتر باشد، پرینت های شما حرفه ای تر به نظر می رسند.

کیفیت پرینتر چاپ عکس

در پرینتر چاپ عکس جوهرافشان، برای مشاهده جزئیات رضایت بخش در پرینت های خود، نبایستی به چیزی کمتر از حداقل 4800 * 1200 dpi (نقطه در اینچ) قانع باشید. پرینترهای تصعید رنگ تصاویر را بصورت متفاوتی تولید می‌کنند و به نتایج فوق‌العاده‌ای در dpi 300 به بالا می رسند.

جدا از وضوح پرینتر، کاغذ عکس مورد استفاده نیز تفاوت قابل توجهی در نتیجه نهایی ایجاد می کند. بیشتر تولیدکنندگان پرینتر، کاغذهای مخصوص کارهای هنری و سایر کاغذهای تخصصی را ارائه می دهند، و همچنین می توانید پروفایل های رنگ خاص کاغذ (ICC) را برای کاغذهای دیگر تطبیق دهید تا پرینت هایی مطابق با آنچه در مانیتور خود می بینید، بگیرید.

سرعت پرینتر چاپ عکس باید چقدر باشد؟

برای تکمیل بحث ما در مورد راهنمای خرید پرینتر چاپ عکس باید در مورد تعداد صفحات چاپ در هر دقیقه نیر اطلاعاتی داشته باشیم. هنگام بحث در مورد پرینترهای چاپ عکس، بعید است که تعداد پرینت هایی که در دقیقه می توانید بگیرید، بزرگترین نگرانی شما باشند. ممکن است کسری از ثانیه یا چند دقیقه منتظر یک عکس استاندارد 4×6 باشید، اما گرفتن یک تصویر با کیفیت از سرعت چاپ مهمتر است.

اگر پرینتر شما برای کاربردهای حرفه ای در نظر گرفته شده، در اینصورت کاری که انجام می دهید بیشتر از پرینت خاص و زمان خروجی مهم است، بله – سرعت چاپ را به دقت بررسی کنید. سرعت چاپ با توجه به طراحی پرینتر و سایز چاپ می تواند بسیار متفاوت باشد و بسته به نیاز شما، هنگام انتخاب پرینتر، سرعت ممکن است عامل تعیین کننده محسوب شود.

مطمئن شوید که پرینتر شما سازگار است

پرینترها می توانند بی ثبات باشند – اگر کامپیوتر شما یک مک باشد کار نمی کنند، یا با مک کار می کنند اما با یک Windows PC کار نمی کنند. به همین نحو، اگر Chromebook دارید، همه پرینترها با سیستم عامل Chrome سازگار نیستند.

قبل از خرید هرگونه پرینتر جدیدی، مشخصات را به منظور اطمینان از اینکه با سیستم عامل رایانه شما کار می کنند بررسی نمائید.

از نحوه اتصال آگاه باشید

اکثر پرینترهای چاپ عکس با اتصال پایه Wi-Fi یا بلوتوث، اشتراک گذاری تصاویر فضای ابری و گزینه های چاپ عرضه می شوند و قادرند از طریق کابل USB به رایانه شما متصل شوند. پشتیبانی اترنت کمتر متداول است.

نحوه اتصال پرینتر چاپ عکس

اگر امکانات پرینتری را می خواهید که بتواند کارت های حافظه دوربین و یا گوشی هوشمند شما را دریافت کرده و پرینت بگیرد، به دنبال پشتیبان PictBridge باشید. همچنین مطمئن شوید که اسلات های دستگاه پرینتر انتخابی شما با نوع کارت حافظه سازگار است (در صورت داشتن کارت حافظه miniSD یا microSD ممکن است نیاز به خرید آداپتور مخصوص باشد ).

همچنین ممکن است قادر به پرینت مستقیم از درایو فلش باشید. چاپ از کارت حافظه یا USB می تواند باعث صرفه جویی در زمان شود، اما از آنجایی که گزینه های ویرایش شما محدود می شوند، بایستی از نور پردازی و کادر بندی درست تصاویر خود مطمئن شوید.

پرینترهای چاپ عکس فوری قابل حمل معمولاً عکس ها را بصورت مستقیم از تلفن هوشمند چاپ می کنند، اما ممکن است جز از طریق بلوتوث یا وای فای مستقیماً به رایانه شما متصل نشوند.

اگر پرینتر به NFC (ارتباط میدان نزدیک) مجهز باشد، می‌توانید آن را صرفا” با لمس برچسب NFC روی پرینتر به تلفن یا تبلت خود متصل کنید.

آیا کامپیوتر مک، آیپد یا آیفون دارید ؟ در اینصورت، از اینکه پرینتر مد نظر شما Apple AirPrint را پشتیبانی می‌کند، مطمئن شوید. می توانید مقاله ما در مورد نحوه پرینت از آیفون رو مطالعه کنید.

نتیجه گیری

«بهترین» پرینتر چاپ عکس وجود ندارد. اما پیشنهاد میشود مقاله بهترین پرینترهای چاپ عکس را مطالعه کنید تا پرینتر متناسب با نیازهای خود را پیدا کنید.

میزان هزینه ای را که می‌خواهید صرف کنید مد نظر قرار دهید، و به دنبال امکاناتی باشید که مزایای بیشتری دارند، پرینتر چاپ عکس انتخابی شما نوع پرینت هایی که می خواهید را مشخص می کند. امیدوارم که مقاله راهنمای خرید پرینتر چاپ عکس برای شما مفید قرار بگیرید . خوشحال میشم نظرات خودتون در این مورد با ما در میان بزارید.

لیست 37 عدد پرفروش ترین پرینتر

خط جدا کننده

5/5 - (2 امتیاز)
منبع
Goodegg

لیلا رحیمی

سلام! من نویسنده وب سایت مسیر انتخاب هستم و اینجا به اشتراک گذاری مطالب و آموزش‌هایی که در زمینه های مختلف، می‌پردازم. با من همراه باشید تا در دنیای وب به تازگی‌ها و ایده‌های جدید پی ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا