راهنمای خریدمد و پوشاک

راهنمای خرید کفش پیاده‌روی: انتخاب مطمئن برای گام‌های راحت

انتخاب مناسب ترین کفش پیاده روی

مقدمه

به مقاله راهنمای خرید کفش پیاده‌روی خوش آمدید. پیاده روی احتمالا” تنها فعالیت انسانی باشد که به معنای واقعی کلمه با هر نوع کفشی انجام شده است. در صورتیکه به دنبال یک جفت “کفش پیاده روی” هستید، در واقع به دنبال کفشی هستید که برای پیاده روی طولانی مدت راحت باشد. خبر خوب این که طیف وسیعی از کفش‌های پیاده روی می‌توانند کمک کنند تا به کارهای خود برسید

در مورد اینکه بیشتر اوقات قصد دارید کجا پیاده روی نمائید، فکر کرده و سپس انتخاب کفش های پیاده روی خود را به یکی از دسته های زیر محدود کنید:

  • کفش‌های مخصوص دویدن در جاده: این کفش‌های سبک که برای پیاده‌روی ساخته شده‌اند، برای راه رفتن سریع مناسب هستند. همچنین اگر به یک جفت کفش برای پیاده روی و دویدن نیاز دارید، خوب می باشند.
  • کفش‌های پیاده‌روی: این کفش‌ها گزینه مناسبی برای مسیرهای پارک‌های شهری یا فضای سبز اطراف شهرها و سطوحی مانند خیابان‌های سنگفرش و مسیرهای سنگ‌ریزه ای محسوب می شوند. آنها همچنین اگر به یک جفت کفش برای پیاده روی و پیاده روی نیاز دارید و یا خواهان دوام یا ثبات بیشتری هستید، مناسب می باشند.
  • کفش های تریل رانینگ: یک گزینه خوب برای سطوح نا هموار بوده و حد واسطی بین عملکرد دوندگان جاده ای و ساختار پایدار کفش های پیاده روی ارائه می دهند.

پیشهاد می شود، به مقاله های راهنمای خرید کفش مناسب دویدن، و راهنمای خرید کفش کوهنوردی نگاه کنید.

راهنمای خرید کفش پیاده روی

هنگام انتخاب کفش پیاده روی روی عوامل زیر تمرکز کنید:

  • دوام: به یک تکیه گاه جانبی خوب نیاز دارید: کفشی که نتوان به راحتی آن را در دستان خود خم کرده و یا چرخانید.
  • کوشنینگ: داشتن سطح یکنواخت کوشینگ، به جای کوشینگ بزرگ در قسمت پاشنه، برای پیاده روی راحت‌تر است.
  • تناسب(سایز مناسب): گرفتن کفشی که سایز شما باشد مهم ترین عامل می باشد. اندازه گرفتن توسط یک متخصص کفش بهترین راه برای انجام این کار است.

لیست پیشنهادت خریداران کفش پیاده روی دیجی کالا

خط جدا کننده

کفش پیاده روی مردانه شهپر مدل شاهین کد SH1698

کفش پیاده روی مردانه شهپر مدل شاهین کد SH1698

  • جنس: مش
  • جنس زیره: پلی اورتان
  • نحوه بسته شدن کفش: بندی
مشاهده محصول در دیجی کالا
کفش پیاده روی مردانه هامتو مدل 330886A-1

کفش پیاده روی مردانه هامتو مدل 330886A-1

  • جنس: الیاف مصنوعی ، EVA (اتیلن-وینیل استات)
  • جنس زیره: ترموپلاستیک پلی اورتان (TPU) ، اتیلن وینیل استات (EVA)
  • نحوه بسته شدن کفش: بندی
مشاهده محصول در دیجی کالا
کفش پیاده روی سعیدی مدل 905ZGH

کفش پیاده روی سعیدی مدل 905ZGH

  • جنس: پارچه ، فوم
  • جنس زیره: پی‌وی‌سی
  • نحوه بسته شدن کفش: بندی
  • مورد استفاده: روزمره ، مهمانی
مشاهده محصول در دیجی کالا
کفش پیاده روی کفش سعیدی مدل 274MS

کفش پیاده روی کفش سعیدی مدل 274MS

  • جنس: بافت
  • جنس زیره: پلی اورتان
  • نحوه بسته شدن کفش: بندی
  • مورد استفاده: روزمره
مشاهده محصول در دیجی کالا
کفش پیاده روی مردانه هامتو مدل 110396A-6

کفش پیاده روی مردانه هامتو مدل 110396A-6

  • جنس: الیاف مصنوعی ، EVA (اتیلن-وینیل استات) ، TPU (ترموپلاستیک پلی اورتان)
  • جنس زیره: ترموپلاستیک پلی اورتان (TPU) ، اتیلن وینیل استات (EVA) ، الیاف مصنوعی
  • نحوه بسته شدن کفش: بندی
مشاهده محصول در دیجی کالا

دوام کفش پیاده روی

برای بررسی اینکه آیا یک کفش حداقل سطح پایداری لازم را دارد، تست های زیر را امتحان کنید:

  • کفش را از پاشنه آن نگه داشته و پنجه پا را به سمت بالا خم کنید. کفش باید در قسمت توپی پا و نه یک نقطه تصادفی در نیمه قوس میانی خم شود.
  • کفش را از پاشنه و پنجه آن گرفته، سپس آن را بچرخانید. باید مقاومت متوسطی را احساس کنید.

ویژگی‌های خاص پایداری در کفش‌های مخصوص دویدن: قابلیت های پشتیبان در برخی کفش‌های دویدن می‌تواند به تصحیح مشکلات تراز گام‌ها کمک کند. این مسئله برای افرادی که پیاده روی می کنند و در هر گام فشار بیشتری وارد می نمایند، نسبت به دوندگان کمتر است. انواع کفش های دویدن ذکر شده در ادامه در صورت خم شدن بیش از حد می توانند مفید باشند، چون هر پا در حین قدم زدن به سمت داخل غلت می چرخد:

کفش‌های با دوام: این کفش‌ها برای کمک به افراد مبتلا به پرونیشن (گردش پا به سمت خارج) متوسط طراحی شده‌اند.

کفش‌های کنترل حرکت: این کفش‌ها فقط در صورت پرونیشن شدید مورد نیاز هستند.

کفش‌های پیاده‌روی و تریل رانینگ پایداری کلی خوبی را ارائه می‌دهند. با اینکه این کفش‌ها مانند انواع کفش‌های مختص دویدن جاده‌ای که در بالا ذکر شد، پرونیشن را اصلاح نمی‌کنند، اما بیشتر کفش‌های پیاده‌روی و بسیاری از کفش‌های تریل رانینگ نسبت به کفش‌های معمولی مخصوص دویدن جاده، تکیه گاه عریض تری (پایدارتر) دارند. برخی از کفش‌های پیاده‌روی و انواع مختص سطوح ناهموار نیز دارای shank(بخش میانی و باریک کفش) هستند که ثبات را افزایش می‌دهد.

زیره گهواره ای در مقایسه با زیره صاف: زیره های گهواره ای یک روند نوظهور در کفش های مخصوص دویدن در جاده هستند. بهترین روش برای یافتن آن ها نگاه کردن به کفش‌ها از پهلو می باشد – نوک و پاشنه زیره گهواره ای کمی به سمت بالا متمایل است. زیره های گهواره ای برای هموار نمودن گام ها و کاهش فشارهای ضربه ای با ایجاد یک حرکت غلتشی خفیف در راه رفتن در نظر گرفته شده اند. در صورت علاقه، کفش‌هایی را امتحان کنید که زیره‌ گهواره‌ای دارند تا ببینید احساس راحتی می کنید.

پایداری زیره گهواره ای: کفش‌هایی دارای زیره کمتر، پایدارتر هستند، بنابراین اگر ثبات بیشتر را ترجیح می‌دهید، به دنبال یک زیره صاف معمولی باشید.

کوشنینگ یا لایه گذاری کفش پیاده روی

کوشنینگ یا لایه گذاری کفش پیاده رویکفش‌های دویدن به این سطوح کوشنینگ طبقه‌بندی می‌شوند: فاقد لایه گذاری (به ندرت وجود دارد)، حداقل، متوسط و حداکثر. میزان کوشنینگ در نهایت به ترجیحات شخصی بستگی دارد. اگر لایه گذاری زیاد می‌خواهید، به جای کفش‌های پیاده‌روی، به انواع مناسب دوندگان جاده یا حتی دوندگان مسیرهای ناهموار نگاهی بیندازید.

پیاده روی نسبت به دویدن ضربه کمتری به پاها وارد می کند، بنابراین می توان با لایه گذاری کمتر احساس راحتی داشت. بسیاری از واکرها نیز کفشی را ترجیح می دهند که به جای پشته پاشنه بزرگ(به طور قابل توجهی لایه ها در پاشنه نسبت به پنجه بیشتر هستند ) لایه گذاری یکنواخت تری داشته باشد.

دراپ یا تفاوت پاشنه تا پنجه پا: این مشخصه که بر حسب میلی متر اندازه گیری می شود، بیانگر یکنواختی بالشتک کفش است. اکثر افرادی که پیاده روی می کنند به کفشی با شماره دراپ پایین نیاز دارند – “دراپ صفر” نشان دهنده بالشتک کاملاً یکنواخت است. اعداد دراپ بزرگتر بیانگر آن هستند که پاشنه پا نسبت به انگشت پا چقدر بالاتر است. اگر با کفش‌های خود می دوید، این یک مشخصه نگران‌کننده است، زیرا پوشیدن کفش‌های جدید با تفاوت زیاد در دراپ پاشنه می‌تواند مکانیک دویدن را تغییر دهد، بنابراین بهتر است پس از مشورت با پزشک، فیزیوتراپ یا مربی انجام شود.

تناسب کفش پیاده روی

تناسب و یا اندازه بودن کفش جایگزین همه ملاحظات دیگر از جمله فناوری، نظرات، مد یا توصیه های دوستان می باشد. سایز مناسب به جلوگیری از کبودی ناخن ها و تاول های پاشنه پا و همچنین مشکلات جدی تر پا کمک می کند. خرید کفشی با سایز مناسب بهترین روش برای دستیابی به کفشی است که شما و پاهایتان را تا کیلومترها راضی نگه دارد.

یک سایز مناسب در همه جا راحت بوده و هیچ جا تنگ نیست. شما باید از پاشنه پا تا وسط پا احساس راحتی داشته باشید، و فضایی اندکی نیز برای باز شدن انگشتان پا وجود داشته باشد. همچنین به فاصله حداقل یک انگشت بین بلندترین انگشت پا و انتهای کفش نیاز است. تاکتیک رایج برای اندازه بودن کفش مختص دویدن که برای کفش‌های پیاده‌روی نیز صدق می‌کند: کفشی نیم سایز بزرگ‌تر از سایز معمول کفش خود خریداری کنید.

حجم کفش: حجم، ارتفاع (ضخامت) پا می باشد. اگر حجم کفش بیش از حد باشد، احتمال دارد پا بیش از حد به اطراف حرکت کند. اگر حجم کفش خیلی کم باشد، ممکن است به طرز ناراحت کننده ای به بالای پا بچسبد. می‌توان حجم را تا حدودی با بستن بند کفش‌ها تنظیم کرد، اما بهتر است کفش‌هایی با حجم مناسب برای پاهای خود انتخاب کنید. کفش ها از نظر حجم متفاوت هستند، اما هیچ مشخصه یا دسته بندی خاصی وجود ندارد که منعکس کننده آن ها باشد. اگر برند کفشی دارید که در گذشته به راحتی پایتان در آن جا می گرفته، خرید دوباره آن برند، شانس درست بودن حجم کفش را افزایش می‌دهد. با این حال، بهترین تکنیک برای به دست آوردن حجم مناسب کفش، اندازه گیری آن توسط یک متخصص کفش می باشد.

کفی های جدید را مد نظر قرار دهید

بسیاری از برندهای کفش می دانند که بیشتر مشتریان ترجیح می دهند کفی ها را خودشان تهیه کنند، اما بسیاری از کفی های کفش به راحتی قابل تعویض هستند. کفی های یدک اغلب بهترین راه برای فراهم نمودن پشتیبانی بهینه قوس پا و ثبات داخلی پا هستند.

می‌توان کفی‌های پشتیبان قدیمی را به کفش‌های جدید منتقل و استفاده کرد، اما طول عمر کفی‌ها، همانند طول عمر کفش ها، محدود است – حدود 300 تا 500 مایل. اگر چنین مسافتی را طی کرده اید، قطعاً به یک جفت کفش و کفی جدید نیاز دارید.

لیست پرفروش ترین کفش های پیاده روی دیجی کالاخط جدا کننده

به این پست امتیاز بدهید

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا