راهنمای خریدمد و پوشاک

راهنمای خرید حوله حمام: نحوه انتخاب حوله حمام

نکات کلیدی برای انتخاب حوله حمام: از جنس حوله گرفته تا اندازه و رنگ

خرید حوله حمام یک فرآیند هیجان انگیز و سرگرم کننده می باشد. مطمئناً، می‌توان فقط به فروشگاه رفته و چیزی که حس می شود نرم و لوکس است را انتخاب کرد، اما در مورد جزئیات دقیق‌تر چه باید کرد. چگونه بدانید کدام ویژگی ها برای شما مناسب می باشند؟ هنگام مشاهده طیف گسترده رنگ ها، چاپ ها و انواع حوله، چه می کنید؟ قبل از سردرگم شدن، راهنمای خرید حوله حمام ما را در ادامه بخوانید. برای اینکه فرآیند انتخاب محصول سریع تر شود، همه مواردی که باید در مورد انتخاب  یک حوله حمام عالی بدانید را بررسی کرده و، موضوعات ضروری – از مواد معمول، سایز و وزن تا نحوه مراقبت از حوله های حمام استاندارد را پوشش خواهیم داد.

راهمای خرید حوله حمام

قبل از انتخاب نوع حوله، ابتدا باید در مورد حمام خود فکر کنیم. آیا حمام شما تمیز و جذاب است؟

آیا تعداد مناسبی قفسه حوله یا قلاب دارد؟ آیا جایی برای آویزان نمودن و خشک کردن حوله های حمام وجود دارد ؟

آیا حوله ها به اندازه کافی به دوش یا حمام نزدیک می باشند تا پس از اتمام حمام حوله ها را بردارید؟ اینها سوالاتی هستند که باید قبل از خرید حوله جدید از خود پرسیده و در صورت نیاز اصلاحاتی را انجام دهید.

چند حوله نیاز دارید؟

ایده کلی به این صورت است که هر فرد در منزل سه مجموعه حوله دارد. هر ست شامل 1 حوله حمام یا حوله بزرگ حمام، 1 حوله دستی و 1 حوله دستشویی است. ممکن است سه ست برای هر نفر زیاد به نظر برسد، اما یک ست برای رختشویی، یک ست برای استفاده و یکی برای گنجه های حوله و ملحفه وجود دارد. یک خانواده چهار نفره باید 12 ست حوله داشته باشد.

ست حوله بخریم یا حوله تک؟

ست حوله بخریم یا حوله تک

خرید ست حوله یا تکريال یک انتخاب شخصی است. اگر می دانید که اغلب از حوله های دستی یا حوله های دستشویی استفاده نمی کنید، ممکن است فقط نیاز به خرید انواع تک داشته باشید. شاید یک حوله حمام و یک حوله دست و صورت تمام چیزی باشد که نیاز دارید.

چه زمان باید حوله حمام را تعویض کرد؟

مجموعه حوله شما چگونه به نظر می رسد؟ آیا حوله های شما فرسوده، زمخت، بدبو یا سوراخ شده اند؟ آیا تغییر رنگ داده اند یا قدرت جذب خود را از دست داده اند؟ آیا حوله های خود را از قبل از سال 2019 داشته اید؟ این علائم نشان می‌دهند که به مجموعه‌ای از حوله‌های تازه و جدید نیاز دارید.

چه موادی با کیفیتی برای حوله های حمام مناسب تر می باشند؟

الیاف طبیعی در حوله های کتانی و حوله های مخملی علاوه بر سایر الیاف مانند بامبو و انواع مختلف پنبه استفاده می شوند. برخی از انواع پنبه عبارتند از: پنبه ترکی، پنبه سوپیما، پنبه آپلند و پنبه درجه یک مانند پنبه پیما و پنبه مصری. همچنین الیاف مصنوعی مانند ترکیبات پلی استر و مودال نیز در این ترکیبات مورد استفاده قرار می گیرد. هتل‌ها و باشگاه‌های ورزشی اغلب حوله‌هایی از جنس پنبه/پلی‌استر را انتخاب می‌کنند که بادوام‌تر بوده و سریع‌تر خشک می‌شوند، اما جذب کمتری نسبت به پنبه دارند. از هر 5 نفر، 4 نفر حوله های پنبه ای را ترجیح می دهند. بهترین حوله های فوق جاذب و با کیفیت، از مواد طبیعی 100٪ پنبه ارگانیک ساخته شده و دارای حلقه های متراکم هستند.

پنبه ارگانیک نه تنها به طور طبیعی محکم و نرم است، بلکه کشاورزی ارگانیک استفاده از مواد شیمیایی و کودهای مصنوعی را ممنوع می کند. بنابراین از حشره کش های سمی، علف کش ها و پاک کننده ها استفاده نمی شود. حوله‌های پنبه‌ای ارگانیک دارای گواهینامه OEKO-TEX® انتخابی عالی محسوب می شوند، زیرا فوق‌العاده جاذب و پایدار بوده، نرمی فوق‌العاده ای دارند و مانند حوله‌های لوکس حمام راحتی غیرقابل انکاری را ارائه می‌دهند.

حوله پنبه ای(نخی)

الیاف طبیعی. جاذب ترین نوع حوله ها که چروک نمی شوند. حوله های کرکی و نرم. حوله های سبک تا سنگین. نباید روی پنبه‌های درجه یک مانند حوله‌های نخی مصری و حوله‌های نخی ترک تمرکز کرد زیرا تأثیر زیادی روی نرمی، ماندگاری و جذب ندارند.

حوله با ترکیبی از پنبه/پلی استر

الیاف طبیعی و مصنوعی. به دلیل وجود پنبه رطوبت را جذب و به دلیل دارا بودن پلی استر سریعتر خشک می شود. 100% مانند پنبه نرم نیست.

حوله کتانی

الیاف طبیعی. رطوبت را جذب خواهد کرد. به راحتی چروک و جمع می شود. نرم نیست. نیازمند تکنیک های خاص شستشو و خشک کردن

حوله بامبو

الیاف طبیعی، به خوبی آب را جذب نمی کند. به شما احساس خیس بودن می دهد. نیازمند تکنیک های خاص شستشو و خشک کردن. به راحتی جمع می شود. نرم نیست. مواد شیمیایی مورد استفاده برای پردازش بامبو ممکن است برای سلامت انسان مضر باشد.

حوله های مدال

الیاف مصنوعی. ممکن است برای برخی از افراد آلرژی زا باشند. جاذب. چروک نمی شود. نرم و کرکی. فرآیندهای شیمیایی سختی را پشت سر گذاشته که با محیط زیست سازگار نیست.

حوله میکروفیبر پلی استر

 الیاف مصنوعی آب را جذب نمی کند. سریع خشک می شود. نرم نیست. نیاز به تکنیک های خاص شستن و خشک کردن دارد. یکی از بزرگترین معایب میکرو الیاف پلی استر که مورد توجه متخصصان محیط زیست و دانشمندان قرار گرفته، میکروپلاستیک هایی است که هنگام شستن از آنها جدا می شود.

بهترین ساختار و بافت حوله کدام است؟

بهترین انتخاب نخ “پنبه شانه شده” و ” ring spun ” در حلقه ها با تراکم بالا می باشد. شانه کردن یک فرآیند تولیدی است که در آن الیاف پنبه را برای از جدا نمودن ذرات و نخ‌های کوتاه‌تر شانه می‌کنند تا بتوان از قوی‌ترین و طولانی‌ترین نخ‌ها در بافت حوله استفاده کرد. در نتیجه، این حوله های حمام باکیفیت بادوام بوده و در طول زمان پرز نمی دهند. نوع دیگری از فرآوری “پنبه ring-spun ” نامیده می شود، به این صورت است که الیاف به هم پیچیده شده و حلقه های حوله ای محکم و صافی ایجاد می کنند. حلقه های دو لایه دوام بالاتری نسبت به حلقه های تک لایه دارند. “تراکم حلقه” چیست؟ این تعداد حلقه ها در هر اینچ مربع می باشد. به تعداد حلقه های بیشتری را در هر اینچ مربع از پارچه نیاز است، زیرا حوله را نرم تر و جاذب تر می کند. فقط مطمئن شوید که خیلی سفت بافته نشده باشد، چون در این صورت رطوبت را جذب نمی کند. آنچه نیاز دارید یک حوله مخملی است.

بافت های مختلفی برای حوله نیز وجود دارد. برای آشنایی بیشتر به لیست زیر نگاهی بیندازید

بافت ژاکارد

الگوی برجسته بافته شده در پارچه که طرحی زینتی ایجاد می کند.

بافت وافل

این یک الگوی جعبه ای شبیه وافل است. حوله ای بسیار سبک تر که سریع آب را جذب می کند اما بعد از استفاده کمی خیس می شود.

بافت تری

حوله های روزمره معمولا از جنس حوله ای موسوم به پارچه تری تهیه می شوند. این محبوب ترین ماده برای یک حوله عالی است.

حلقه های بلند نخ بریده نشده که به نام کرک شناخته می شود. متداول‌ترین سبک پارچه‌های حوله‌ای که بیشترین میزان جذب، لاکچری بودن و حالت نرم و کرکی را دارد، دارای حلقه‌هایی در دو طرف پارچه است. همچنین مخمل تری که در یک طرف حلقه داشته و تری فرانسوی که بیشتر در لباس مورد استفاده قرار می گیرد نیز موجود می باشند. حوله های تری به سرعت آب را جذب کرده، اما به دلیل ساختار خود، احساس خشکی بیشتری دارند زیرا آب به داخل پارچه کشیده شده و سطح خشک تر به نظر می رسد.

اطمینان حاصل کنید که لبه‌های کناری به صورت بافت یا لبه‌های محکم باشد. کناره های حوله ها باید به خوبی دوخته شده و دارای یک لبه دو طرفه باشد. این بدان معناست که در تهیه حوله کار دستی و مهارت زیادی استفاده شده است. این حوله در برابر ساییدگی مقاوم تر بوده و ماندگاری بیشتری دارد.

به دنبال چه سایز حوله ای هستید؟

سایز حوله

سایز استاندارد حوله های حمام از اکثر خرده فروشان گرفته تا حوله های مهمان در هتل های سطح بالا تقریباً 27 در 52 اینچ است. حوله‌های حمام و حوله‌های ساحلی حدود 30*60 اینچ می باشند. سایز حوله های دستی معمولاً 16 در 30 اینچ بوده و حوله های های دست و صورت معمولاً 13 در 13 اینچ هستند. حوله های بغل وان نیز معمولاً 20*30 اینچ می باشند. حوله های کوچکی با سایز  11*18 اینچ نیز وجود دارد.

همه چیز در مورد وزن حوله

معمولاً هنگام جستجوی روتختی، عبارت «شماره نخ‌» را می‌شنوید، اما زمانی که به دنبال حوله‌ای کرکی هستید، گرم بر متر مربع (GSM) را بررسی می‌کنید. حوله های ضخیم تر، نرم تر و جاذب تر هستند، اما بررسی وزن و ضخامت حوله هنگام خرید آنلاین می تواند دشوار باشد. یک راه عالی برای قضاوت در این مورد اندازه گیری GSM است. GSM تراکم یک حوله حمام را اندازه گیری کرده و می تواند بین 300 تا 900 باشد. حوله بین 300 تا 400 GSM یک حوله کاملا” سبک است که به سرعت خشک می شود. یک حوله با وزن متوسط بین 400 تا 600 GSM برای رفتن به پیک نیک یا یک روز در ساحل ایده آل مناسب است. اما اگر می خواهید به سراغ حوله های سنگین وزن یا حوله های لوکس تر بروید، از بین حوله های پنبه ای ارگانیک که بین 600 تا 900 GSM هستند، انتخاب کنید. آنها سنگین تری و متراکم تر و جاذب تر می باشند، با اینحال، ممکن است خشک شدن آنها بیشتر طول بکشد. به طور کلی، کاربردی ترین حوله ها در محدوده 500 و 700 GSM در هر منزلی وجود دارند.

چگونه رنگ و مدل حوله را انتخاب کنیم؟

اگر عاشق بازی با رنگ‌ها هستید، می‌توانید از بین طیف گسترده‌ای از رنگ‌های پرطرفدار حوله‌ که تقریباً در هر خرده‌فروشی یا فروشگاه آنلاینی موجود است، انتخاب کنید. حوله مناسب ظاهر حمام را به خوبی کامل می کند. اگر می خواهید جانب احتیاط را رعایت کنید، برای تنظیم تن رنگ به سراغ رنگ های خنثی بروید. هتل‌های شیک معمولاً حوله‌های سفید را انتخاب می‌کنند زیرا به راحتی با هر دکوری هماهنگ می‌شوند. همچنین چندین طرح متداول مانند طرح حاشیه دابی با حاشیه بافته شده در هر لبه یا تزئین شده با وسایل تزئینی مانند تور یا گلدوزی برای انتخاب وجود دارند.

چگونه باید از حوله حمام جدید خود مراقبت کنید؟

یکی از متداول ترین روش ها برای افزایش ماندگاری طولانی حوله‌های پنبه‌ای ارگانیک، مراقبت مناسب از آن‌ها و شستن مکرر حوله‌ها با مواد شوینده طبیعی و سبک است، زیرا مقدار زیادی کثیفی و روغن بدن را جذب می کنند. همیشه باید حوله های جدید را طبق دستورالعمل سازنده (معمولاً آب سرد یا گرم، بدون آب گرم!) یک بار قبل از استفاده از آنها بشویید. اینکار به حفظ رنگ آنها کمک کرده، جذب آنها را بهبود و پرزها را کاهش می دهد. حوله های خود را با درجه پائین خشک کن، خشک کنید. مراقب نرم‌کننده‌های پارچه مانند ورق‌های خشک‌کن باشید، زیرا ممکن است بقایایی از خود باقی گذشته و باعث کاهش جذب، افزایش اشتعال پذیری و سفتی شوند. به جای آن از توپ های خشک کن پشمی استفاده کنید.

نتیجه گیری

انتخاب بهترین نوع حوله به همین سادگیست. باید قبل از رفتن به فروشگاه یا خرید آنلاین در مورد چیزی که می خواهید تصمیم بگیرید. در ادامه، می‌توانید حوله‌های لوکسی را که دوست ندارید را فیلتر نموده و مناسب‌ترین حوله‌های پنبه‌ای ارگانیک را از معتبرترین تامین‌کنندگان مجموعه‌های حوله و ست‌های حوله پنبه‌ای انتخاب کنید.

به این پست امتیاز بدهید

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا