راهنمای خریدکالای دیجیتال

راهنمای خرید لپ تاپ های گیمینگ: آیا ارزش خرید دارند؟

آیا می خواهید در حیت سفر بازی کنید؟ پس لپ تاپ بازی یک همراه ضروری برای شما می باشد.

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ: مقدمه

آیا لپ‌تاپ‌های بازی ارزش هزینه کردن دارند؟ اکثر افراد علاقمند به بازی می گویند بله. چرا نداشته باشند؟ آیا می خواهید در حیت سفر بازی کنید؟ پس لپ تاپ بازی یک همراه ضروری برای شما می باشد برای انتخاب درست با مقاله راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ همراه باشید.

انتخاب لپ تاپ گیمینگ

اگر به آمار نگاهی بیاندازید متوجه خواهید شده که نوت‌بوک‌های بازی در سال 2020 رشد 9/26درصدی را تجربه کرده اند، زیرا مشتریان برای تطبیق پذیری آنها با کار و بازی ارزش قائلند.

با وجود یک لپ تاپ گیمینگ، حتی در صورت مسافرت های زیاد، واقعا” می توانید بازی کنید. اما با وجود مدل‌های فراوان که برای کسب و کار شما رقابت می‌کنند، تشخیص اینکه کدام مدل برای شما مناسب تر است دشوار می باشد.

بنابراین اگر در مورد لپ‌تاپ‌های گیمینگ مبتدی هستید و یا به‌دنبال خرید آن می باشید، این راهنما به شما کمک می‌کند تا بر اساس پارامترهای اساسی، در مورد لپ‌تاپ مناسب تصمیم بگیرید. در پایان متوجه خواهید شد که آیا ارزش هزینه کردن پولی که به سختی به دست آورده اید، را دارد. همچنین می توانید مقاله راهنمای خرید لپ تاپ را نیز برای اطلاعات تکمیلی مطالعه کنید.

لیست پیشنهادی کاربران لپ تاپ گیمینگ دیجی کالا

خط جدا کننده

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ: مهمترین گزینه ها

پردازنده گرافیکی

اگر به دنبال بهترین لپ تاپ گیمینگ جدید هستید، حتماً به کارت گرافیکی همراه آن دقت کنید. این یکی از مهمترین عناصر پیشنهادی برای تولید یک محیط بازی روان است، بنابراین از داشتن دستگاهی با واحد پردازشگر گرافیکی مناسب (GPU) مطمئن شوید.

در صورتیکه یک گیمر معمولی هستید، نیازی به بازی در پیشرفته ترین تنظیمات ندارید. به سراغ GTX 1650 یا RX 5500M بروید. شما می توانید بیشتر بازی هایی با تنظیمات متوسط را انجام دهید. یا اگر بودجه ای در اختیار دارید، روی یک GTX 1660 Ti سرمایه گذاری کنید.

برای گیمرهای مصممی که به دنبال یک قدرت واقعی هستند، GeForce RTX 2060 انویدیا، اجازه انجام اکثر بازی ها را با تنظیمات پیشرفته می دهد. همچنین این حداقل استاندارد برای VR است.

با RTX 2070، می توانید هر نوع بازی دارای تنظیمات پیشرفته را بازی کنید. یا در صورتیکه قصد دارید به سراغ قوی‌ترین کارت‌های سری 20 برای VR و جلوه‌های ویژه نرم‌تر بروید، RTX 2080 یا RTX 2080 Ti وجود دارد.

پردازنده

یک CPU با کیفیت بایستی قادر به انجام اکثر وظایف از جمله انجام بازی، ویرایش ویدیوها و حتی راه اندازی ماشین های مجازی باشد.

همانطور که گفته شد، یک GPU با کیفیت هنگام اجرای بازی های لپ تاپ از یک CPU مفیدتر است. بنابراین، یک پردازنده Core i5 معمولا” کافیست. با این حال، اگر به دنبال یک CPU قدرتمند هستید، به سراغ پردازنده Core i7 یا Intel Core i9-9980HK بروید که قادرند کارکرد را افزایش دهند.

رم بیشتر برای پردازش بیشتر

شما برای قدرت پردازش بیشتر به رم بیشتری نیاز دارید که امکان فریم ریت بالاتر و اجرای روانتر بازی را فراهم نماید.

از آنجایی که لپ‌تاپ‌های بازی بیشتر چندکاره هستند، بنابراین باید به دنبال یک لپ‌تاپ گیمینگ با حداقل 16 گیگابایت رم DDR4 بود. برای انجام بازی های سنگین، بهتر است را به سطحی مانند 32 گیگابایت ارتقا یابد.

در ضمن، مطمئن شوید که از فروشندگان اصلی در منطقه خود خرید می کنید و لپ تاپ دارای گارانتی می باشد. برای مثال، اگر ساکن خاورمیانه هستید، می توانید لینک خرید آنلاین لپ تاپ (امارات متحده عربی) را دنبال کنید.

ذخیره سازی

لپ‌تاپ‌های گیمینگ مقرون‌به‌صرفه، معمولا” تنها دارای یک هارد دیسک (معمولاً 1 ترابایت) می باشند. با این حال، اکثر نوت بوک های بازی با یک SSD کوچک عرضه می شوند که به عنوان درایو بوت عمل می کند.

یک SSD بزرگتر امکان بارگذاری سریعتر را در اختیار شما قرار می دهد. مواظب باشید که یک هارد دیسک سریعتر و 7200 دور در دقیقه دریافت کنید. می توان فضای ذخیره سازی را در نوت بوک های بازی ارتقا داد.

پورت ها و ورودی ها

پورت ها و ورودی ها بنیادی ترین بخش های هر لپ تاپ بازی هستند. قبل از خرید لپ تاپ باید بدانید چه دستگاهی را به آن وصل خواهید کرد.

از قبل بایستی از تعداد دستگاه های جانبی از جمله حافظه خارجی و صدا مطلع باشید. همچنین ممکن است مد نظر قرار دادن اینکه آیا به فضای بیشتر، انعطاف پذیری بیشتر یا پورت های بسیار پر سرعت نیاز دارید، ضروری باشد.

صفحه کلید

برای بازی های سطح ابتدایی، کلیدهای chiclet با نور پس زمینه LED کافی هستند. با این حال، موارد بیشتری برای در نظر گرفتن وجود دارد:

Key Travel: کلیدهایی با بیش از 5/1 میلی متر جابجایی کلید می خواهید. حتی تا 2 میلی متر نیز بهتر است. برخی از لپ‌تاپ‌های پیشرفته حتی کلیدهای مکانیکی دارند.

فعال سازی : فشار برای فعال سازی باید بین 65 تا 70 گرم باشد.

کلیدهای ماکرو: هرچند یافتن این کلیدها در نوت بوک های بازی ساده نیست، اما کلیدهای ماکرو امکان انجام رایج ترین کارهای بازی را بدون زحمت فراهم می کنند.

Anti-ghosting و n-key rollover: این دو قابلیت به شما کمک می کنند تا بهترین عملکرد خود را در بازی ها داشته باشید.

نور پس‌زمینه: لپ‌تاپ‌های گیمینگ مقرون به صرفه دارای قابلیت نور پس‌زمینه بصورت قرمز یا سفید هستند. بهترین کیبوردها دارای نور پس زمینه RGB هستند.

پیشنهاد می شود در صورت تمایل لیست قدرتمندترین لپ تاپ ها رو نیز مشاهده کنید.

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ: در نمایشگر به دنبال چه چیزی باشیم؟

نمایشگر لپ تاپ گیمینگ

هنگام خرید یک لپ‌تاپ گیمینگ، باید برای یک نمایشگر خوب به منظور کسب یک تجربه بازی قدرتمند هزینه کنید.

سایز: سایز لپ تاپ های گیمینگ ممکن است از 14 اینچ تا 18 اینچ متغیر باشند. با توجه به اولویت خود می توان از هر سایزی استفاده کرد. اما به یاد داشته باشید، در صورت بزرگ بودن سایز صفحه نمایش، لپ تاپ سنگین خواهد بود.

رزولوشن: حداقل وضوحی که بایستی دریافت کنید یک صفحه نمایش 1920 در 1080 است. حتی اگر صفحه نمایش 4K (3840 x 2160) باشد، هم چنین باید برخی از تنظیمات را در حین بازی خاموش کنید، به خصوص اگر اجازه ردیابی پرتو را بدهید.

نرخ تازه سازی: لپ تاپ هایی با وضوح 1080p و صفحه نمایش 60 هرتز برای بسیاری از گیمرها مناسب هستند. اما برای بازی روان‌تر، می‌توان از نمایشگرهای FHD با نرخ تازه‌سازی 144 هرتز، 240 هرتز یا حتی 360 هرتز استفاده کرد.

Nvidia G-Sync و AMD FreeSync : برخی از نوت بوک های پیشرفته بازی از فناوری هایی پشتیبانی می کنند که نمایشگر را با کارت های گرافیک همگام می کنند. با چنین دستگاه هایی، شما شاهد پارگی و سایه دار شدن تصویر در نمایشگر نخواهید بود.

به دنبال نمایشگر های لمسی نباشید: نمایشگرهای لمسی برای بازی بی فایده هستند و باتری را خالی می کنند. آنها همچنین می توانند باعث براق شدن بیش از حد نمایشگرها شوند.

طراحی – برای امکان قابل حمل بودن، باید لپ تاپ های سبک تری را انتخاب کنید. با این حال، سخت‌افزارهای قوی‌تر که برای انجام بازی‌های سخت توصیه می‌شود معمولاً سنگین‌ترند.

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ: آیا لپ تاپ های مخصوص بازی ارزش هزینه کردن را دارند؟

آیا لپ‌تاپ‌های بازی ارزش خرج کردن را دارند؟ اکثر افراد علاقمند به بازی می گویند بله. چرا اینداشته باشند؟ یک لپ تاپ پیشرفته عملکرد بهتری و بیشتری داشته و همچنان قابلیت حمل و نقلی را که در کامپیوتر های دسکتاپ وجود ندارد، را ارائه می دهد.

در نهایت، تا زمانی که لپ تاپ بازی خریداری شده با اهداف استفاده شما مطابقت داشته باشد، قطعاً یک سرمایه گذاری ارزشمند محسوب می شود. این لپ‌تاپ‌ها دارای گرافیک، پردازنده و سیستم صوتی باکیفیت هستند. و می توان آنها را به هر جایی برد. همچین توصیه می شود لیست بهترین لپ تاپ های گیمینگ ما رو هم مشاهده کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
منبع
knowtechie

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا