کتاب، لوازم تحریر و هنر

راهنمای خرید پرگار: چگونه بهترین راه انتخاب کنیم؟

بهترین پرگار: راهنمای خرید و توصیه ها

compasses

اگر می‌خواهید دایره‌های خوب و دقیقی رسم کنید، به سختی می‌توانید پرگار را کنار بگذارید. امروزه تصور وسایل دانش آموز مدرسه ای بدون آن، دشوار است. حتی در دوران باستان نیز پرگار توسط یونانیان و رومیان باستان به عنوان ابزاری برای ساخت اجسام هندسی مورد استفاده قرار می گرفت.

هم اکنون پرگارها در طیف گسترده ای از رنگ ها، اندازه ها و طرح ها در دسترس می باشند. ما موارد دلخواه خود را مقایسه کرده ایم تا بتوانید نوع متناسب با نیازتان را پیدا کنید. ما همچنین مهمترین اطلاعات را جمع آوری کرده ایم و شرح داده ایم که هنگام خرید به چه جنبه هایی باید توجه کنید.

چکیده

  • پرگار یک ابزار طراحی می باشد که می توان از آن برای ترسیم دایره ها استفاده کرد. همچنین برای اندازه گیری یا جابجایی فواصل نیز مناسب است.
  • پرگارها از دو تکه ساخته شده اند که به یک دسته مشترک ختم می شوند. هر پرگاری یک نوک مدادی یا فلزی در قسمت زیرین دارد. آنها اغلب حاوی یک قفل چرخ هستند تا بتوان آن را به راحتی در جای خود ثابت کرد.
  • پرگارهای طراحی به ویژه در درس ریاضی مفید می باشند. از طرف دیگر، از این پرگار ها بیشتر برای اندازه گیری در نجاری و فلزکاری استفاده می شوند.

بهترین پرگار پیشنهادی کاربران

خط جدا کننده

پرگار سی.کلاس مدل MC-01 کد 135134

پرگار سی.کلاس مدل MC-01 کد 135134

  • جنس بدنه: پلاستیک
  • جنس نوک: گرافیت
  • مکانیزم: دستی
مشاهده محصول در دیجی کالا

پرگار اسکول فنس مدل school fans 140 mm

پرگار اسکول فنس مدل school fans 140 mm

  • جنس بدنه: فلز
  • جنس نوک: کربن
  • مکانیزم: دستی
مشاهده محصول در دیجی کالا
پرگار 2 تکه مداد مکانیکی مپد مدل Study کد 119430

پرگار 2 تکه مداد مکانیکی مپد مدل Study کد 119430

  • جنس بدنه: فلز
  • مکانیزم: دستی
مشاهده محصول در دیجی کالا
پرگار مپد سری Stop System مدل Innovation کد 196210

پرگار مپد سری Stop System مدل Innovation کد 196210

  • جنس بدنه: فلز
  • جنس نوک: کربن
  • مکانیزم: دستی
مشاهده محصول در دیجی کالا
پرگار پییرسز کد PZ0392

پرگار پییرسز کد PZ0392

  • جنس بدنه: فلز
  • جنس نوک: کربن
  • مکانیزم: دستی
مشاهده محصول در دیجی کالا

پرگار چیست؟

راهنمای خرید پرگار

پرگار ابزاری است که در هندسه عمدتاً برای ترسیم دایره ها استفاده می شود. همچنین اغلب برای اندازه گیری یا انتقال فواصل نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در درس ریاضی به همراه ماشین حساب، مربع و خط کش یکی از پرکاربردترین ابزارها محسوب می شود.

چه نوع پرگارهایی وجود دارند؟

پرگار با طراحی کلاسیک یک نوک مدادی در یکی از طرفین دارد که می توان از آن برای طراحی استفاده کرد. طرف دیگر نیز دارای یک نوک فلزی برای نگه داشتن پرگار در جای خود می باشد. پرگارها ابزارهای طراحی هستند که اغلب برای ساختن اجسام هندسی مورد استفاده قرار می گیرند. (منبع تصویر: Quasee / Pixabay )

از طرف دیگر یک پرگار در دو طرف حاوی نقاط فلزی می باشد که عمدتاً برای اندازه گیری فواصل استفاده می شوند. در دروس مدرسه از پرگارهای بسیار بزرگ نیز استفاده می شود که در آنها قلم های گچی برای کشیدن روی تخته سیاه به گیره روی پرگار وصل می شوند.

معیارهای خرید و ارزیابی پرگار

هنگام انتخاب بهترین پرگار بایستی نکات زیادی را مدنظر قرار دهید. برای سهولت تصمیم گیری، مهم ترین معیارها را در ادامه برای شما خلاصه نموده ایم:

  • جنس
  • حداکثر قطر
  • وزن
  • محدوده توزیع
  • رنگ

این معیارها به شما کمک می کنند پرگار مناسب را پیدا کنید. برای درک دقیق این جنبه ها، در اینجا آنها را با جزئیات بیشتری شرح می دهیم.

جنس

پرگارهای ساخته شده از مواد مختلفی در بازار موجود می باشند، که رایج ترین آنها فلز و پلاستیک هستند. با اینحال، به ندرت انواع تهیه شده از چوب را نیز خواهید یافت. پرگارهای تهیه شده از فلز اغلب بسیار مقاوم می باشند، در حالیکه پرگارهای پلاستیکی معمولاً تا حدودی سبک ترند. با این حال، معمولا” هر دو ماده بصورت مناسبی پایدار می باشند. بنابراین انتخاب جنس عمدتاً به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد.

حداکثر قطر

قطر پرگار را می توان شخصا” در حین استفاده تنظیم کرد. با این حال، مهم است که از قبل در مورد حداکثر قطر ممکن آن مطلع شوید. برای استفاده روزانه، قطر حداقل 340 میلی متر توصیه می شود که برای اکثر تمرینات هندسه در مدرسه کافی می باشد.

وزن

برای اطمینان از کنترل آسان، پرگار باید در دست سبک باشد. مدل هایی با وزن کمتر به ویژه برای دانش آموزان مناسب هستند، زیرا به ندرت وزن اضافی را به کوله پشتی های آنها می افزایند. پرگارهای تهیه شده از فلز معمولاً چند گرم بیشتر وزن دارند.

محدوده توزیع

بسیاری از تامین کنندگان نه تنها یک پرگار بلکه لوازم جانبی آن را نیز عرضه می کنند. این اغلب می تواند باعث صرفه جویی در هزینه های شما شود، زیرا هزینه خرید شامل نوک های یدک، تراش نوک یا سوزن یدک نیز می باشد. یک محفظه یا یک جعبه نگهداری نیز مفید است و اغلب در محدوده توزیع قرار می گیرد.

رنگ

حتی اگر انتخاب رنگ روی کارایی مداد شما تأثیری نداشته باشد، برای بسیاری از افراد یک ملاک خرید محسوب می شود. برای کودکان، پرگارها در طرح های رنگارنگ فراوانی عرضه می شوند، اما نسخه های ساده زیادی نیز وجود دارد. اگر می خواهید در بلند مدت از پرگار خود لذت ببرید، باید رنگی را انتخاب کنید که برای شما جذاب باشد.

نتیجه گیری

پرگار معمولا بهترین گزینه برای کشیدن اشکال دایره ای و تصاویر هندسی در مدرسه، محل کار و اوقات فراغت می باشد. به همین دلیل است که حتی سال ها پس از اختراع آنها، ابزار مفیدی محسوب می شوند که نباید از روی هیچ میزی حذف شوند.

در بازار، پرگارها با طیف گسترده ای از عملکردها و گزینه های طراحی عرضه می شوند. با این حال، اینکه کدام یک برای شما مناسب تر است، در درجه اول به ترجیح شخصی و تمایل شما برای هزینه کردن بستگی دارد. امیدواریم این راهنما به شما در تصمیم گیری کمک کرده باشد.

سوالات متداول

چگونه پرگار را تیز کنم؟

مهم این است که پرگار شما همیشه یک نوک تیز داشته باشد. برای انجام این کار، به یک تراش برای نوک نیاز دارید که اغلب در بستته تحویلی وجود دارد. ساده ترین روش برای تیز کردن نوک این است که پرگار را با یک دست نگه دارید و با دست دیگر تراش را به دور نوک بچرخانید. در حالت ایده آل، نوک مداد باید پس از تیز کردن، تقریباً به ضخامت انتهای یک گیره کاغذ باشد.

چگونه از پرگار استفاده کنم؟

برای کشیدن دایره با پرگار باید پایه های آن را با کمک چرخ تنظیم از هم دور کنید تا به شعاع مدنظر برسد. سپس نوک فلزی را با دقت در نقطه مرکزی دلخواه قرار دهید. اکنون، در حالیکه سوزن فلزی در همان نقطه ثابت است، با استفاده از دسته، پرگار را در یک مرحله در یک دایره با زاویه اندک بچرخانید. اگر در مدرسه یا محل کار با تبلت کار می کنید، عملکرد پرگار را در بسیاری از برنامه ها خواهید دید.

لیست 37 مدل پرفروش ترین پرگار دیجی کالا

خط جدا کننده

5/5 - (4 امتیاز)
منبع
Monedero Smart

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا