اسباب بازی، کودک و نوزاد

راهنمای خرید کالسکه بچه به همراه لیست بهترین و پرفروش ترین ها

راهنمای خرید کالسکه کودک: نحوه انتخاب کالسکه ایده آل

راهنمای خرید کالسکه بچه

کالسکه بچه باکیفیت یکی از مهم‌ترین ملزومات کودک برای والدین دارای نوزادان و بچه های کوچک می باشد. با اینکه کریرهای پوشیدنی صمیمیت و تحرکت بیشتری را ارائه می‌دهند، اما کالسکه کودک گاهی اوقات برای سفرها و فعالیت‌های خاص انتخاب راحت‌تر و اقتصادی‌تری می باشد. در این مقاله از مسیر انتخاب راهنمای خرید کالسکه بچه برای شما اماده شده .

لیست پیشنهادات خریدارن کالسکه دیجی کالا

خط جدا کننده

کالسکه ورسا کد 1071 به همراه ساک لوازم کودک

کالسکه ورسا کد 1071 به همراه ساک لوازم کودک

  • ویژگی‌های نظافتی: پارچه قابل شست‌وشو
  • امکانات تغییر ابعاد و وزن: قابلیت جمع شدن
  • رده سنی: تا 3 سال
  • امکانات حمل: چرخ
  • فناوری: تغییر جهت سیت رو به مادر
  • تعداد تکه: دو
  • شامل: کالسکه ، ساک لوازم
  • ویژگی بیشتر
مشاهده محصول در دیجی کالا
ست کالسکه و کریر مدل راه راه کد 20 به همراه روروئک و ساک لوازم کودک

ست کالسکه و کریر مدل راه راه کد 20 به همراه روروئک و ساک لوازم کودک

  • ویژگی‌های نظافتی: پارچه قابل شست‌وشو
  • رده سنی: 6 ماه به بالا
  • فناوری: تغییر جهت سیت رو به مادر
  • تعداد تکه: چهار
  • جنس دسته: فلز
  • شامل: کریر ، ساک لوازم ، کالسکه
  • ویژگی بیشتر
مشاهده محصول در دیجی کالا
کالسکه دلیجان مدل UFO eco

کالسکه دلیجان مدل UFO eco

  • امکانات ایمنی و امنیتی: ترمز
  • جنس بدنه: پلاستیک
  • ویژگی‌های نظافتی: پارچه قابل شست‌وشو
  • امکانات تغییر ابعاد و وزن: تاشو
  • رده سنی: تا 2 سال
  • فناوری: تغییر جهت سیت رو به مادر
  • امکانات همراه: سایبان
  • جنس دسته: پلاستیک
  • ویژگی بیشتر
مشاهده محصول در دیجی کالا
کالسکه دلیجان مدل مینی پرو بدنه طلایی

کالسکه دلیجان مدل مینی پرو بدنه طلایی

  • امکانات ایمنی و امنیتی: کمربند ایمنی
  • جنس بدنه: پلاستیک ، فلز
  • ویژگی‌های نظافتی: پارچه قابل شست‌وشو
  • امکانات تغییر ابعاد و وزن: قابلیت جمع شدن
  • رده سنی: از بدو تولد
  • امکانات حمل: سایبان
  • لوازم حمل کودک: کالسکه
  • ویژگی بیشتر
مشاهده محصول در دیجی کالا
کالسکه ورسا کد 08

کالسکه ورسا کد 08

  • ویژگی‌های نظافتی: پارچه قابل شست‌وشو
  • امکانات تغییر ابعاد و وزن: قابلیت جمع شدن
  • رده سنی: تا 4 سال
  • امکانات حمل: چرخ
  • فناوری: تغییر جهت سیت رو به مادر
  • تعداد تکه: یک
  • شامل: کالسکه
  • ویژگی بیشتر
مشاهده محصول در دیجی کالا

 انواع کالسکه بچه

هنگام انتخاب انواع کالسکه بچه، والدین باید بودجه و سن(ها) و وزن(های) فرزندشان را مد نظر قرار دهند. این عوامل نقش مهمی در تعیین اینکه کدام نوع کالسکه مناسب تر است، ایفا می کنند. علاوه بر این، ویژگی‌های سبک زندگی نیز بایستی ارزیابی شوند زیرا کالسکه‌های مختلف مزایای متفاوتی را برای خانواده‌های معمولی در مقابل خانواده‌های پرمشغله ارائه می‌دهند. خوشبختانه کالسکه ها پیشرفت زیادی کرده اند.

کالسکه چتری


کالسکه سبک (چتری)مزایا 

بهترین کالسکه های چتری سبک می باشند و اغلب کمتر از پانزده پوند (8/6 کیلوگرم) وزن دارند، حتی برخی از آنها کمتر از ده پوند (5/4 کیلوگرم) نیز وزن دارند. کالسکه های سبک اغلب به راحتی باز و بسته می شوند و با بدنه شیک خود فضای بسیار اندکی را اشغال می کنند.

معایب

بعلت صرفه جویی در فضا، تعداد اندکی از کالسکه های چتری می توانند لوازم جانبی صندلی نوزاد را به صورت ایمن در خود جای دهند و بسیاری از گزینه های موجود فاقد فضای ذخیره سازی قابل ملاحظه (در صورت وجود) هستند. کالسکه چتری معمولی بهترین وسیله برای بچه های کوچک حدود شش ماه با وزن 45 تا 50 پوند(20تا 5/22 کیلو گرم) (بسته به مشخصات کالسکه) می باشد. علاوه بر این، بسیاری از کالسکه‌های سبک دارای چرخ‌های کوچک‌تر و کمتر کارآمدی هستند که می‌تواند منجر به چالش‌های مانورپذیری بر روی سطوح مختلف شود.

به دنبال چه چیزی باشید

با اینکه جمع و جور بودن ویژگی بارز کالسکه های سبک است، والدین باید مطمئن شوند که بدنه آن محکم می باشد و صندلی های پارچه ای محکم و به خوبی متصل شده اند. ایمن ترین کالسکه های چتری دارای مهار پنج نقطه ای و ترمزهای قفل ایمن هستند. هر فضای ذخیره سازی باید برای اطمینان از دوام کالسکه در جای مناسب قرار گیرد و والدین باید محدودیت های ذخیره سازی را به دقت مطالعه نمایند تا از واژگون شدن کالسکه اجتناب شود.

کالسکه مسافرتی

سیستم مسافرتی کالسکه سازگار با صندلی خودرومزایا 

گرچه سایر گزینه های ضمیمه مورد تایید سازنده برای کالسکه های معمولی (غیر سیستمی) وجود دارد، اما بهترین سیستم های مسافرتی شامل یک صندلی ماشین نوزاد و یک کالسکه مخصوص مشابه برای اطمینان از امنیت و سازگاری ایمن می باشند. سیستم‌های مسافرتی می‌توانند خریدی مقرون‌به‌صرفه برای والدینی باشد که به تازگی صاحب فرزند شده اند، زیرا اغلب گزینه‌های دسته ای قیمت وجود دارند. سیستم های مسافرتی می توانند شامل کالسکه های معمولی، چندکاره و دونفره ها باشند. گزینه های زیادی برای تناسب با سبک زندگی خانوادگی و رشد در دسترس است.

معایب

کالسکه های سازگار با سیستم مسافرتی، حجیم تر از مدل های کالسکه چتری سبک می باشند. آنها به راحتی جمع می شوند، اما جمع و جور نیستند و ممکن است در صندوق عقب برخی از خودروهای کوچکتر جا نشوند. زمانیکه کودک از صندلی ماشین نوزاد بزرگتر باشد، والدین در نهایت باید خرید دیگری انجام دهند.

به دنبال چه چیزی باشید

همه عناصر یک سیستم های مسافرتی کودک باید برای استفاده از پیکربندی طراحی شده و یا مورد تأیید سازنده باشند. در مورد سیستم های مسافرتی کودک، والدین تمایل دارند درباره ویژگی های ایمنی و نقد های مربوط به صندلی ماشین و کالسکه موجود در آن تحقیق کنند. در حالت ایده آل، صندلی خودرو و کالسکه استانداردهای ایمنی و کیفیت را برآورده کرده و نقدهای عالی در بازار خواهند داشت.

کالسکه ورزشی

کالسکه ورزشیمزایا 

کالسکه های ورزشی سه چرخ به دلیل ویژگی هایی مانند سه چرخ بزرگ، میله های دستگیره ارگونومیک و ترمزهای دستی از کالسکه های معمولی متمایز هستند. بهترین کالسکه های ورزشی با مد نظر قرار دادن والدین فعال و ایمنی کودک طراحی می شوند. چرخ جلوی یک کالسکه ورزشی می تواند برای افزایش قدرت مانور بچرخد یا برای افزایش پایداری برای دویدن با سرعت بالا قفل شود. این کالسکه‌ها شامل صندلی‌های راحت و تقویت‌شده برای نوزادان، سایبان‌های بزرگ (اغلب با محافظ SPF) و یک سواری نرم برای گردش در تمام زمین‌ها هستند. برخی از کالسکه های ورزشی با صندلی ماشین سازگار هستند یا به اندازه کافی برای پشتیبانی از نوزادان خم می شوند.

معایب

طبق آکادمی اطفال آمریکا ، «از طرف دیگر، بیشتر کالسکه‌های ورزشی برای استفاده در طی 5 یا 6 ماه اول توصیه نمی‌شوند، زیرا برای راحتی و خواب کودک طراحی نشده‌اند (هرچند برخی از آنها مهار و موقعیت مناسبی برای نوزادان کوچکتر دارند.).» کالسکه های ورزشی، حتی زمانی که تا شوند اغلب حجیم تر هستند، و لاستیک ها می توانند فضای زیادی را اشغال کنند. با اینکه بدنه محکمی برای ایمنی کودکان در نظر گرفته شده، اما این امر می تواند قرار دادن کالسکه را در وسایل نقلیه کوچکتر دشوار و یا سخت کند. والدینی که دونده های جدی هستند همچنین می خواهند مطمئن شوند که کالسکه آنها در واقع یک دونده بهینه است. اکثر کالسکه های سه چرخ با عنوان “جاگر(دونده)” برچسب گذاری می شوند. با این حال، بسیاری از آنها بسیار کمتر از سایرین بهینه بوده و فاقد ویژگی های ایمنی مانند ترمز دستی، میله های دسته ارگونومیک و سیستم های تعلیق هستند.

به دنبال چه چیزی باشید

برای ایمنی بهینه کالسکه ورزشی، یک مهار پنج نقطه ای ضروری است. دسته‌های ارگونومیک باید از نظر راحتی آزمایش شوند و والدین ممکن است بخواهند مدل‌های کالسکه با میله‌های فرمان قابل تنظیم را بررسی کنند (برخی از مدل‌ها شامل ۹ سطح تنظیم میله فرمان برای راحتی مطلوب هستند). جاگرها با چرخ‌های بزرگ‌تر (قطر حداقل 12 اینچ اما حتی بیشتر از 15 تا 18 اینچ) چابک‌تر هستند و در سطوح ناهموار و صخره‌ای راحت‌تر کنترل می شوند. بسیاری از مدل‌های جاگر دارای چرخ‌های بزرگ‌تر در عقب و چرخ‌های کمی کوچک‌تر در جلو هستند. جاگرهای بسیار بهینه، سه چرخ با قطرهای بزرگ را در خود جای می دهند. مدل‌های با کیفیت تر (و گران‌تر) دارای سیستم تعلیق چرخ می باشند تا ضربه را جذب و سواری نرم‌تری برای کودک فراهم نمایند. والدین قد بلندتر تمایل دارند مدل های ورزشی بدون محور عقب را بررسی کنند تا فضایی برای دویدن طولانی تر بدون ضربه زدن به پشت کالسکه فراهم شود.

کالسکه دو نفر

کالسکه دو نفرمزایا 

بهترین مدل های کالسکه بچه دو نفره همه کاره هستند و از خانواده هایی با کودکان در سنین مختلف از بدو تولد تا 40 پوند (44/18 کیلوگرم) یا بیشتر (بسته به مشخصات مدل) پشتیبانی می کنند. برای والدینی که بیش از یک فرزند دارند، کالسکه دونفره امکان حمل و نقل در یک واحد را فراهم می کند. کالسکه های دو نفره در مدل های دوقلو یا پشت سرهم (جلو و عقب) موجود می باشند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

مزایای کالسکه دو نفره دو قلو: مدل های دوقلو دارای فضای خالی برای پا هستند. هیچکدام از بچه ها گیر نمی کنند و از پشت تحت فشار قرار نمی گیرند. این کالسکه‌ها بیشتر دارای ویژگی‌های سبک ورزشی هستند و در سطوح مختلف بهتر کنترل می شوند. مدل‌های دوقلو اغلب روش‌های جمع کردن بسیار ساده‌تری نسبت به کالسکه‌های پشت سرهم دارند.

مزایای کالسکه دو نفره پشت سر هم: کالسکه های دو نفره پشت سر هم تقریباً همان عرض کالسکه یک نفره را دارند. این بدان معنیاست که جای درب ها مشکلی ایجاد نمی کنند. پیکره بندی یک کالسکه پشت سر هم، شامل گزینه های مختلف استراحت، یک نیمکت برای کودکان بزرگتر (مانند برخی از مدل های نشسته و ایستاده) است، یا یک کالسکه ساده تکی برای مدل های دارای صندلی های کاملاً قابل جابجایی می تواند پویاتر از مدل های دوقلو باشد. با اینکه کالسکه‌های پشت سر هم معمولاً روش تا کردن پیچیده‌تری نسبت به مدل‌های دوقلو دارند، جای تا کالسکه شده اغلب محدودتر است.

معایب

معایب کالسکه های دو نفره – به خصوص زمانی که صندلی های ماشین نوزاد وصل شده باشند، معمولاً از اندازه و وزن ناشی می شود. یک کالسکه دو نفره با دو صندلی ماشین نوزاد می‌تواند بیش از 50 پوند(5/22 کیلوگرم) وزن داشته باشد که ممکن است در مانورپذیری (مخصوصاً روی پله‌ها) و گذاشتن و خارج کردن آن از ماشین مشکلاتی را ایجاد کند.

معایب کالسکه دونفره دوقلو: کالسکه های دوقلو چالش های عمده ای را در خصوص عرض درب ایجاد می کنند. به دلیل اندازه عریض مدل دونفره، برخی از مدل های دوقلو به سادگی در فضاهای محدود جا نمی شوند. همچنین ایمنی و تعادل برای مدل های دوقلو هنگام استفاده از یک صندلی نوزاد می تواند نگران کننده باشد – اگر کالسکه از یک سمت به طور قابل توجهی سنگین تر باشد، خطر واژگونی وجود دارد.

معایب کالسکه دو نفره پشت سر هم: پیکربندی برخی از کالسکه های پشت سر هم محدودیت هایی را در وزن صندلی و راحتی دارد. طول کالسکه پشت سر هم و وزن سراسری می‌تواند مانورپذیری را مخصوصاً هنگام چرخش دشوار کند.

به دنبال چه چیزی باشید

کالسکه‌های دو نفره سیستم‌های پیچیده‌تری نسبت به نمونه‌های تک سرنشین خود دارند، این بدان معناست که تمهیدات بیشتری برای – خطرات احتمالی نیشگون گرفتن دست‌ها و پاهای کوچک وجود دارد. به دنبال فضاهای کوچک در دسترس برای بازوها و نزدیکی تکیه گاه های پا باشید. علاوه بر نگرانی های ایمنی، والدین باید ساختار صندلی را برای راحتی بررسی کنند زیرا بسیاری از مدل ها این ویژگی را برای محدود کردن اندازه و وزن به خطر می اندازند. اندازه تا شده کالسکه تعیین کننده تناسب آن برای نصب در خودروی خانوادگی است.

کالسکه کودک لوکس

کالسکه لوکسمزایا 

بدون شک، بهترین کالسکه های لوکس جلوه ای شیک ارائه می دهند که می تواند روحیه و راه رفتن والدین را در طول پیاده روی آرام با کودک افزایش دهد. این کالسکه های درجه یک نماد وضعیت غیرقابل انکاری هستند که در تصاویر افراد مشهور و برنامه های تلویزیونی محبوب ظاهر می شود. بهترین کالسکه‌های لوکس با طرح‌ها و گزینه‌های پارچه‌ بی‌شمار شخصیت خود را نشان می‌دهند. علاوه بر این، مواد استفاده شده از جمله: بدنه، پارچه و حتی لاستیک چرخ کیفیت بالاتری دارند و می توانند دوام و طول عمر را افزایش دهند. کالسکه های لوکس در انواع مدل های متعددی از سبک های کالسکه و گهواره ای تا سیستم های مسافرتی و جاگرها در دسترس هستند.

معایب

البته، برچسب قیمت یک مورد قابل توجه در معایب خرید کالسکه لوکس محسوب می شود. علاوه بر این، برخی از مدل‌های لوکس بیشتر به سمت گردش شهری در فروشگاه‌ها یا روی سنگفرش‌های کوچک با چرخ‌های کوچک‌تر متمایل هستند. کالسکه های لوکس به دلیل بدنه های شیک خود، اغلب از ویژگی هایی مانند جا لیوانی برای والدین و کودکان چشم پوشی می کنند.

به دنبال چه چیزی باشید

 والدینی که آماده و مایل به نادیده گرفتن شوک قیمتی و پرداخت هزینه بالا برای مدل کالسکه لوکس هستند، بایستی به دنبال ویژگی هایی مانند شکل و همچنین عملکرد باشند. مدل‌های لوکس باید مانند مدل‌های ارزان‌تر خود (یا بهتر) عمل کنند و در عین حال گرایش و متریال مد روز را برای آن قیمت ارائه دهند.

انتخاب بهترین کالسکه بچه متناسب با بودجه شما

قیمت کالسکه بچه می تواند از 500 تومان تا بیش از 30 میلیون تومان متغیر باشد. برای مثال، سیستم مسافرتی UppaBaby Vista و Mesa Travel معمولاً در حدود 40 ملیلون تومان است. این دریچه مهمی را برای بررسی دقیق برندها و مدل های مختلف و همچنین نیازهای جابجایی خانواده باز می کند. علاوه بر موارد ذکر شده، جنس از جمله پلاستیک ها و پارچه ها، و همچنین ساختار و ویژگی های ایمنی در هزینه کالسکه نقش دارند. بنابراین، درحالیکه قیمت پایین تر ممکن است اغوا کننده به نظر برسد، اما ارزش ممکن است از در قابلیت اطمینان و طول عمر نهفته باشد.

ملاحظات سن و وزن

با توجه به محدودیت های فیزیکی نوزاد، والدین بایستی مطمئن شوند که کالسکه برای نوزادانی که هنوز قادر به کنترل عضلات گردن نیستند، مناسب است. کالسکه‌های مد نظر برای استفاده نوزادان باید بتوانند به حالت خوابیده درآید یا بصورت ایمن همراه با یک کریر استفاده شوند.

کالسکه ها همچنین دارای محدودیت های وزن و ارتفاع برای تضمین استفاده ایمن هستند. هنگام انتخاب کالسکه کودک، قد/وزن فعلی کودک و مدت زمانی که کالسکه مورد نیاز است را مد نظر قرار دهید. اگر کودک قبلا” به محدودیت های قد یا وزن نزدیک باشد، ممکن است کالسکه کاربرد چندانی نداشته باشد، و صرف زمان و هزینه برای یافتن یک کالسکه محکم تری که بتوان مدت طولانی تری از آن استفاده کرد، می تواند ارزشمند باشد.

همچنین کالسکه های قابل تبدیلی نیز وجود دارند که به کودک بزرگتر اجازه می دهد به پشت بنشیند یا بایستد. والدین باید از دستورالعمل های وزن هر صندلی برای این کالسکه ها آگاهی داشته باشند. فراتر رفتن از محدودیت های وزنی در این کالسکه ها (مخصوصاً با کودکان فعال و بزرگتر) خطر واژگون کالسکه را در پی دارد.

نکات خرید کالسکه بچه

نکات خرید کالسکه

ارزیابی انتخاب های برتر کالسکه بچه

هنگام خرید یک کالسکه بچه، خواندن توضیحات و نظرات آنلاین برای تصمیم گیری آگاهانه بسیار حائز اهمیت می باشد. هنگامی که والدین لیستی از رقبا را محدود کردند، بایستی به یک فروشگاه سنتی(حتی اگر قصد خرید آنلاین دارند) مراجعه نمایند و مدل های کالسکه بچه را آزمایش کنند. در طول این تجربه عملی، والدین قادر خواهند بود در حین آزمایش شعاع چرخش و مانورپذیری، ابعاد را با توجه به قد و نیازهای خود کاملا” ارزیابی کنند. علاوه بر این، والدین باید سهولت باز و بسته کردن و وزن دستگاه را در ارتباط با برداشتن و نصب آن در وسیله نقلیه خود مدنظر قرار دهند.

ویژگی های ایمنی کالسکه بچه

ویژگی‌هایی مختص مدل/نوع وجود دارند که مهم می باشند (مانند ارگونومی در دونده‌ها)، و همچنین یکسری از ویژگی‌ها وجود دارند که بایستی در همه کالسکه‌ها برای اطمینان از ایمنی بهینه وجود داشته باشند

  • گواهی فدرال

مطابق با دستورالعمل های تنظیم شده توسط کمیسیون ایمنی محصولات مصرف کننده ایالات متحده ، تقریباً تمام کالسکه های فروخته شده در ایالات متحده باید با استانداردهای ایمنی اجباری فدرال برای دریافت گواهینامه مطابقت داشته باشند. برندهای مجاز کالسکه کودک از این استانداردها برای به حداقل رساندن خطرات مربوط به لولاها، چرخ های معیوب که می شکنند و جدا می شوند، ترمزهای دستی خراب، مسائل مربوط به مهار که دستکاری سگک ها و/یا تسمه ها توسط کودک را تسهیل می کند، یکپارچگی سازه و پایداری بیش از حد، پیروی می کنند.

  • مهار پنج نقطه ای

مهار پنج نقطه ای تقریباً در بیشتر صندلی های خودرو و کالسکه ها استاندارد شده است. با این حال، برخی از مدل‌ها (مخصوصاً کالسکه‌های چتری ارزان تر) وجود دارند که ممکن است تنها سه نقطه ایمنی را در سیستم‌های مهار خود داشته باشند. هنگام تست و آزمایش، گیره سینه را برای اطمینان از امنیت بررسی نمائید و در نظر بگیرید که یک کودک نوپا چقدر راحت می تواند سگک را باز کند.

  • پایه عریض

کالسکه ها باید با عرضی طراحی شوند که پایداری مطلوب تری داشته باشند. کالسکه بچه های سنگین به خوبی نمی چرخند که خطر واژگونی را در پی دارد.

  • امنیت ترمز

هنگام آزمایش گزینه های کالسکه بچه، والدین باید امنیت ترمز را نیز مورد بررسی قرار دهند. ترمزها باید در داخل و خارج از جای خود محکم جا بیافتند. سیستم ترمز ضعیف به طور تصادفی گیر کرده یا رها می شود و خطر قابل توجهی برای کودک ایجاد می کند.

  • لولاها و شکاف ها

برای جمع شدن هر مدل کالسکه بچه دارای لولاهای مختلفی است که می توانند خطر تحت فشار قرار دادن کودکان را بدنبال داشته باشند. طبق CPSC ایالات متحده ، «مشکلات مرتبط با لولا که منجر به نیشگون گرفتن، بریدن یا قطع انگشتان یا بازوها شده است بالاترین میزان آسیب را در بین تمام خطرات مرتبط با کالسکه دارند. والدین بایستی کاملا” از تمام قطعات متحرک و سیستم قفل آنها آگاه باشند. علاوه بر این، زیرپایی ها برای اطمینان از اینکه هیچ شکافی در طرفین وجود ندارد، بررسی شوند. این امر به ویژه هنگام خرید کالسکه دو نفره دوقلو مهم است. برای ایمنی بهینه در این مورد، آکادمی اطفال آمریکا توصیه می‌کند که بایستی یک زیرپایی منفرد برای هر قسمت وجود داشته باشد که در هر دو ناحیه نشمین امتداد یابد زیرا پای کودک ممکن است بین زیرپایی‌های مجزا گیر کند.

  • سایبان

سایبان کالسکه از کودک در برابر آفتاب، باد، باران و برف محافظت می کند. یک سایبان با طراحی خوب قابل تنظیم است و برای پوشش گسترده باز می شود. برخی از مدل های کالسکه از پارچه هایی با محافظ SPF استفاده می کنند.

سایر ویژگی های کالسکه بچه

هنگام خرید کالسکه بچه، والدین متوجه ویژگی‌های طراحی فراوانی می‌شوند که در مدل های مختلف، متفاوت است. در اینجا برخی از این ویژگی های اضافی مطرح می شوند که هنگام انتخاب های اصلاحی کالسکه باید مد نظر قرار گیرند.

  • چرخ‌های کالسکه

نوع چرخ‌ها می‌تواند از لاستیک با روکش پلاستیکی گرفته تا پر از هوا، با تنوع در اندازه و دوام متغیر باشد. چرخ‌های لاستیکی برای سطوح صاف‌تر مناسب هستند، در حالیکه تایرهای پر از هوا ناهموارتر بوده و سواری نرم‌تری در سطوح مختلف ارائه می‌دهند.

  • فضای ذخیره سازی در کالسکه

نوزادان در طول سفر به وسایل زیادی نیاز دارند. بین پوشک ها، دستمال مرطوب، اسباب بازی و تنقلات و کیسه های پوشک، اغلب پر می شود. با این حال، آکادمی اطفال آمریکا هشدار می‌دهد: « کیف‌ها یا وسایل دیگر را از دسته‌های کالسکه خود آویزان نکنید زیرا می‌توانند باعث واژگون شدن کالسکه به سمت عقب شوند. اگر کالسکه بچه سبدی برای حمل وسایل دارد، مطمئن شوید که در پایین و نزدیک چرخ‌های عقب قرار گرفته است.» برخی از مدل‌های کالسکه دارای مخزنی در قسمت زیرین کالسکه نمی باشند. برای والدینی که وسایل کودک زیادی حمل می‌کنند، یا برای آن‌هایی که چند فرزند دارند، فضای ذخیره سازی کافی در کالسکه ممکن است یک ویژگی ارزشمند در خرید کالسکه محسوب شود.

  • جا لیوانی

برخی از کالسکه ها مجهز به یک یا دو جا لیوانی هستند. مدل‌های دیگری که فاقد این ویژگی هستند، دارای گزینه‌ای برای جا لیوانی قابل اتصال مورد تایید سازنده می باشند. هنگام انتخاب کالسکه بچه مناسب، والدین باید به آپشن ها و ابعاد جا لیوانی توجه کنند تا از تناسب آن برای بطری‌ها، فنجان‌ها و لیوان‌های بزرگسالان مطمئن شوند. والدین باید همیشه راهنمای استفاده از کالسکه خود را برای اطمینان از استفاده ایمن از جا لیوانی، مطالعه کنند و از افزودن ضمائمی که توسط سازنده کالسکه تایید نشده خودداری کنند.

  • آداپتورهای صندلی ماشین

برخی از کالسکه‌ها با صندلی‌های ماشین سازگار هستند تا بدون ایجاد مزاحمت برای نوزاد خوابیده، به راحتی به داخل و خارج از ماشین حمل شوند. اگر این ویژگی تعبیه نشده باشد، سازندگانی وجود دارند که آداپتورهای صندلی خودرو را اضافه می کنند.

کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که اجازه ندهید کودکتان بیش از دو ساعت در صندلی ماشین بخوابد یا استراحت کند، زیرا این امر می‌تواند به ایجاد یک قسمت صاف در پشت سر کودک شود و بدتر شدن بیماری رفلاکس معده به مری (GERD) کمک کند و بر تنفس کودک تاثیر گذار باشد.

  • اسپیکرها

اسپیکرها ممکن است گزینه‌ای اضافی برای کالسکه بچه به نظر برسند، اما این ویژگی برای پخش موسیقی در حین پیاده‌روی بعد از ظهر یا زمانی که کودک نوپا می خواهد دوباره آهنگ مورد علاقه‌اش را بشنود مورد استفاده قرار می گیرد

سوالات متداول در مورد کالسکه

کالسکه‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلف، با سازگاری متنوع صندلی ماشین، اندازه جمع و جور، مناسب برای سفر، ظرفیت کودک (تعداد، وزن، قد )، مناسب برای ورزش، قیمت، راحتی و کیفیت عرضه می‌شوند.

از آنجایی که کالسکه های بسیار متنوع با ویژگی ها و قیمت های متفاوتی در دسترس هستند، احتمالاً شما سوالات زیادی در مورد چگونگی انتخاب کالسکه مناسب، نحوه استفاده از کالسکه، جایی که می توانید کالسکه را ببرید، و اینکه آیا می توانید دو یا چند کودک را در کالسکه جا دهید، دارید.

خبر خوب اینکه ما پاسخ تمام سوالات شما در مورد کالسکه، همراه با پاسخ های به روز که شما را در مسیر درست راهنمایی می کند، را جمع آوری و در اینجا فهرست کرده ایم. هنگامی که به سوالات خود در مورد کالسکه پاسخ دادید، حتما بررسی سالانه ما در مورد بهترین کالسکه ها ، بهترین کالسکه های سبک ، بهترین کالسکه های ورزشی ، بهترین کالسکه های دو نفره و بهترین کالسکه های لوکس را بررسی کنید.

چه موقع از کالسکه نوزاد استفاده کنید؟

کالسکه های نوزاد معمولاً از زمان تولد تا وزن حدود 35 پوند (8/15کیلوگرم) استفاده می شوند. هر سازنده دستورالعمل ها و مشخصات ایمنی خاص خود را دارد. کالسکه های نوزاد دارای تمهیداتی برای پشتیبانی از ماهیچه های در حال رشد گردن نوزاد هستند. انواع کالسکه نوزاد ممکن است شامل ارابه و سیستم های مسافرتی سازگار با صندلی های ماشین باشد.

چه زمانی باید از کالسکه با صندلی ماشین استفاده کنید؟

بسیاری از تولیدکنندگان سیستم‌های سازگاری یا آداپتورهایی را برای تراز صندلی‌های ماشین نوزاد با بدنه کالسکه به منظور سفر بدون نقص ارائه می‌کنند. آداپتورهای صندلی ماشین عمومی در دسترس می باشند. با این حال، باید توجه داشت که اینها به ندرت با بسیاری از برند ها آزمایش می شوند.

چه زمانی کودک نوپا می تواند در کالسکه رو به جلو قرار گیرد؟

عضلات گردن بین 6 تا 9 ماهگی به طور قابل توجهی تقویت می شوند. در این زمان، نوزادان کنجکاو می شوند و رو به جلو قرار گرفتن ممکن است هیجان انگیز و جذاب باشد. شاید بچه های کوچکتر همچنان نیاز به دراز کشیدن داشته باشند، اما نوزادان بزرگ‌تر می‌توانند بنشینند و به اطراف نگاه کنند.

چرا از کالسکه برای کودکان نوپا استفاده کنیم؟

بچه های کوچکتر ممکن است در حین پیاده روی، انجام کار یا سیاحت و گردش خسته شوند. کالسکه ها، راحتی و امکان مانور را برای والدین و کودکان نوپا فراهم می کنند و بسیاری از مدل ها دارای فضای ذخیره سازی برای وسایل ضروری کودک هستند.

چه زمانی کودک می تواند در کالسکه بنشیند؟

زمانیکه عضلات گردن نوزادان به اندازه کافی قوی باشد تا سر آنان را برای مدت طولانی پشتیبانی کند، – معمولاً بین 6 تا 9 ماهگی، به اندازه کافی برای کالسکه های غیرخوابیده بزرگ شده اند.

چه زمانی کودک برای کالسکه خیلی بزرگ است؟

هنگامی که کودکان دستورالعمل های ایمنی قد یا وزن تعیین شده توسط سازنده را بر آورده نمودند، بایستی استفاده از کالسکه را متوقف کنند.

کالسکه از چه سنی قابل استفاده است؟

با اینکه هیچ دستورالعمل رسمی در مورد این موضوع وجود ندارد، اما AAP به طور غیر رسمی بیان می کند که کودکان باید در حدود سه سالگی برای تشویق توانایی و آماده سازی بیشتر به خارج از کالسکه منتقل شوند.

کدام کالسکه می تواند تا 100 پوند(45 کیلوگرم) را تحمل کند؟

برخی از تولیدکنندگان کالسکه در حال توسعه محدودیت وزن و طول صندلی برای تطابق با کودکان بزرگتر و قد بلندتر هستند. با اینحال، این مدل ها از جمله کالسکه چندکاره فوق سبک Joovy Zoom 360 و BOB Revolution Flex 3.0 ظرفیت را تا 75 پوند(34 کیلوگرم) محدود می کنند. واگن های کالسکه مانند Veer Cruiser Hybrid و Keenz 7S می توانند تا 110 پوند (80/49 کیلوگرم) را در خود جای دهند.

لیست 37 مدل پرفروش ترین کالسکه دیجی کالا

خط جدا کننده

5/5 - (4 امتیاز)
منبع
Mommyhood

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا