اسباب بازی، کودک و نوزاد

راهنمای خرید اسباب بازی های کودکان

بررسی و راهنمای خرید مناسب ترین اسباب بازی ها برای رده های سنی مختلف

خرید اسباب‌ بازی برای کودکان، چه برای فرزندان خودتان یا برای شخص دیگری می‌تواند یک دورنمای دلهره‌آور باشد. خواهی نخواهی، شما با انتخاب چیزی مواجه هستید که می تواند برای مدت طولانی ارزشمند باشد، چیزی که “جالب” است و تا اندازه ای یک بازی ایمن و سرگرم کننده را از میان انبوهی از پیشنهادات تلویزیونی، کاتالوگ ها و مجلات کودکان که گاهی با پیامدهای بحث برانگیز تبلیغ می شوند، ارائه می کند.

هر پدر و مادری مجبور است هر روز با دعوای “من می خواهم” زمانیکه شی مورد آرزوی کودک در صفحه نمایش جلوی او ظاهر شود بخصوص اگر آن شی در میان همسالان ارزش قابل توجهی داشته باشد، مقابله کند. با این حال، پس از پرداخت هزینه ای که امروز و در این زمانه ممکن است شبیه یک باج شاهانه باشد، همان جواهر ارزشمند را می توان در مدت زمان بسیار کوتاهی در میان گرد و خاک، بلا استفاده، پیدا کرد.

بهترین اسباب بازی
بهترین اسباب بازی

بنابراین، چگونه می توان اطمینان حاصل کرد که سرمایه گذاری شما برای اسباب بازی ها و بازی ها عاقلانه است؟چگونه می توانید انتخابی با کیفیت داشته باشید؟ ما در مسیر انتخاب طیف های مختلف اساب بازی ها رو برای شما بر اساس رده سنی دسته بندی کرده ایم ی با این حال، خرید یک اسباب‌بازی برای کودک تنها به معنای برآورده کردن فوری «من می‌خواهم» آنها نیست. بیشتر تصمیم در مورد ارزش هایی است که خریدار؟ فروشنده؟ می خواهد با انجام این انتخاب اعمال کند.

ارزش های خود را مد نظر قرار دهید

از سنین پایین، اسباب بازی ها همان چیزی هستند که کودکان از آن یاد می گیرند. بازی جایی است که بچه‌ها بسیاری از ارزش‌هایی را یاد می‌گیرند که ما بزرگ‌ترها می‌خواهیم به روابط آینده‌شان منتقل کنند. بازی به آنها کمک می کند تا یاد بگیرند دیگران احساسات دارند، اینکه مشارکت شرط لازم انسانیت است، و اینکه تملک و مالکیت، حقوق و مسئولیت هستند. اگر می‌خواهیم فرزندانمان برای مشارکت‌های ما در جوامعی که در آن ها زندگی می‌کنیم ارزش قائل شوند، به احتمال زیاد سعی می‌کنیم ارزش‌های مشابهی را از طریق انتخاب‌هایی که برای آنها انجام می‌دهیم، به آنها منتقل کنیم. این از طریق انتخاب اسباب بازی های آموزشی، بازی در فضای باز، موسیقی، ورزش، مد و بسیاری از سرگرمی های دیگر منعکس می شود.

اسباب‌بازی‌ خریداری شده بوسیله یک خویشاوند یا دوست خاص، اغلب ممکن است صرفاً به دلیل معنای رابطه، نسبت به سایر اسباب‌بازی‌ها بیشتر مورد توجه کودک قرار گیرد،: مثلاً اسباب‌بازی‌ای که آن رابطه را در زمان غیبت نشان می‌دهند. اسباب‌بازی‌های بسیار دوست‌داشتنی نه به خاطر ارزش خود اسباب‌بازی، بلکه به دلیل منشأ آن، اغلب معنای خاصی دارند.

با تفاوت واضح، خرید بسیاری از اسباب بازی ها در حال و هوای دعوا و گریه “من می خواهم” با هدف اصلی ایجاد آرامش در خانواده انجام می شود و ارزش های شخصی خریدار کمتر در انتخاب واقعی دخیل هستند. گاهی اوقات این امر می‌تواند باعث شود که کودک به مطالبه گری ادامه دهد تا نیازهایش برای مالکیت مادی براساس خواسته‌های خودخواهانه برآورده شوند که منجر به لوس شدن کودک می شود.

بازی های فرکی
بازی های فرکی

اسباب بازی های آموزشی

در حالی که اسباب بازی ها برای سرگرمی و بازی هستند، اما به رشد آموزشی، اجتماعی، عاطفی و جسمی کودکان نیز کمک می کنند. هنگامیکه آنها برای سرگرمی خود با اشیاء مشغول می شوند، روی مهارت های شناختی و حرکتی اشان نیز کار می کنند، که هم در فرآیند رشد در کودکان بسیار خردسال و هم کودکان دارای برخی چالش های یادگیری یا جسمی مهم است. اسباب‌بازی‌هایی که چالش‌هایی را برای کودکان ایجاد می‌کنند، به عنوان منابع آموزشی، اغلب توانایی آنها را برای استدلال تحریک می‌کنند.

والدین و سایر بزرگسالان نیز می توانند در بازی با اسباب بازی های کودکان خود شرکت کنند. این فعالیت ها به کودکان کمک می کند تا با دیگران ارتباط برقرار کنند و مهارت های زبانی آن ها را تقویت می کند. وقتی بزرگسالان با کودکان و اسباب‌بازی‌هایشان تعامل می کنند، به نوزادان کمک می‌کنند بیاموزند که اسباب‌بازی‌ها وجود دارند، حتی زمانی که دیده یا شنیده نمی‌شوند. این به رشد آنها در بازی با همسالانشان در دوران پیش دبستانی کمک می کند و باعث می شود قوانین بازی و احساس درست و غلط را درک کنند. در بازی، اسباب‌بازی‌ها به کودکان آزادی عمل داده و به آنها اجازه می‌دهند تا به طور موقت محیط خود را کنترل کنند و مستقل از بزرگسالان تصمیم بگیرند.

روش های متعددی برای انتخاب اسباب بازی های آموزشی برای کودکان وجود دارد. اولین قدم می تواند مد نظر قرار دادن رشد آنها در مهد کودک، پیش دبستانی یا مدرسه و انجام انتخاب هایی است که به رشد کودک در آن محیط کمک کند. ملاحظات دیگر این است که بررسی کنید علاقه شخصی کودک کجاست و به آن حیطه علاقه توجه کنید. اسباب‌بازی‌های ساختنی، مدل‌های ساخت و ساز و لوازم شن بازی و آب بازی می‌توانند از طریق حجم‌ها و اندازه‌ها علاقه به ریاضیات را پرورش دهند. کتاب‌ها و بازی‌های تخته که از کارت‌های آموزشی استفاده می‌کنند می‌توانند علاقه به خواندن و زبان را بیشتر کنند.

علایق نوشتاری و هنری را می‌توان با اسباب‌بازی‌های صدا دار، محصولات نوشتاری پاک‌شدنی، اسباب‌بازی‌های رنگ‌آمیزی و کیت‌های مدل، کیت‌های کاردستی و واسطه های مختلف نقاشی توسعه داد. علایق زیست محیطی، مهندسی و علوم را می توان با بازی های پیش پا افتاده، نقشه ها و پازل ها، مجموعه های شیمی، تلسکوپ، میکروسکوپ و مجموعه های ساخت و ساز پیشرفته برآورده کرد. انتخاب های موسیقایی شامل همخوانی با آهنگ، آلات موسیقی و محصولات آواز دسته جمعی و همچنین پخش کننده های موسیقی هستند.

بازی های فضای باز
بازی های فضای باز

بازی و سرگرمی در فضای باز

به وضوح یکی از گرایش‌های سریعا” در حال رشد در بین اسباب‌بازی‌ها، بازی‌های رایانه‌ای و الکترونیکی می باشند که شامل خرید نرم‌افزار برای رایانه‌های رومیزی یا لپ‌تاپ، کنسول‌های بازی پلی استیش و ایکس باکس و محصولات بازی قابل حمل است. این گزینه ها متغیرهای بسیار زیادی را با تعداد بی شماری از عناوین موجود در هر یک از این قالب ها ارائه می دهند.

در حالی که بازی کامپیوتری می تواند برای کودکان در همه سنین بسیار جذاب باشد، اما ماهیت اصلی آن اغلب مخالف ایده اشتراک آزاد است، زیرا محیط بازی کامپیوتری اغلب بسیار خصوصی و تک نفره می باشد. این می تواند به دعواهای خواهر و برادر و رفتار خودخواهانه از طرف صاحب بازی تبدیل شود. اگر قصد خرید یک بازی الکترونیکی به عنوان هدیه برای کودکی را دارید که فرزند شما نیست، تشریح خرید برای والدین عاقلانه و محتاطانه خواهد بود، زیرا همه والدین از اینکه بچه هایشان این محصولات را داشته باشند، راضی نیستند.

هم چنین، بخش بزرگی از بازی کودکان به داشتن کودکان شاد و سالم مربوط است. ورزش یکی از مؤلفه‌های بسیار شناخته شده سلامت می باشد و در بسیاری از رسانه‌ها به عنوان یک فعالیت رو به کاهش در کودکان گزارش می‌شود که به مشکل چاقی در جامعه مدرن کمک می‌کند. برای تقویت ورزش منظم، تشویق بازی در فضای باز برای کودکان مهم است و با انتخاب های خرید اسباب بازی می توان به آن دست یافت. بسیاری از فعالیت‌های ورزشی بواسطه خرید اسباب‌بازی تکامل می یابند و می‌توانند شامل هر تعداد بازی با توپ از هر کدام از کدهای فوتبال، بسکتبال، نت‌بال(ورزشی شبیه بسکتبال)، کریکت، هاکی، بیس‌بال و غیره باشند.

سایر اسباب‌بازی‌هایی که فعالیت در فضای باز را تشویق می‌کنند می توانند شامل اسباب‌بازی‌های حمل‌ونقل مانند دوچرخه و روروک مخصوص بچه‌ها، اسکیت‌ها و اسکیت‌بردها، ماشین‌های پیشران مکانیکی و چرخ دستی‌ها، فعالیت های ورزشی مانند تاب و سرسره؛ اسباب بازی های شن و فعالیت های آبی باشند.

اول ایمنی

صرف نظر از رابطه شما با کودکی که برای او اسباب بازی می‌خرید، ایمنی یک مسئله بسیار مهم است. بررسی تمام اطلاعات ایمنی منتشر شده با متن راهنمای اسباب بازی ضروری است. اگر اسباب بازی ناامن به نظر می رسد و هیچ متن آموزشی در خصوص عملکرد آن وجود ندارد، اجتناب از خرید آن کاری عاقلانه است. خطر در عجیب ترین گوشه ها پنهان می شود. رایج ترین ملاحظات ایمنی اسباب بازی شامل ریسمان ها یا طناب هایی که می توانند دور گردن کودک خردسال بپیچند، بسته بندی با گوشه های تیز یا سیم های بیرون زده می باشند.

کودکان بسیار کوچکتر اغلب چیزهایی را که ممکن است برایشان جالب باشد در دهان خود قرار می دهند. قطعات کوچک، بهمان اندازه کیسه های پلاستیکی به اندازه کافی بزرگ که ممکن است روی سر خود بکشند، می توانند باعث ایجاد خطرات خفگی شوند. محفظه باتری ها باید با یک پیچ محکم شود تا یک خانه ایمن قفل شده فراهم شود.

 نیاز به آموزش کودکان در مورد نحوه استفاده ایمن از اسباب بازی ها هنگام تنها بازی کردن یا بازی با دیگران به همان اندازه حذف خطرات احتمالی مهم است. در حالی که قرار نداشتن کودکان در معرض خطر اهمیت دارد، اما اینکه آنها یاد بگیرند که چگونه یک خطر را ارزیابی کنند و اقداماتی را برای حذف یا به حداقل رساندن خطرات در سنین پایین – هم برای خود و هم برای دیگران انجام دهند، نیز حائز اهمیت می باشد.

سن و جنسیت

یکی از ملاحظات اصلی برای خرید اسباب بازی نحوه انتخاب اسباب بازی مناسب دختر یا پسر در یک سن خاص می باشد. اکثر تولیدکنندگان اسباب بازی در توصیه هایی که برای اسباب بازی های خود می دهند، هم جنسیت و هم سن را متمایز می کنند. ما در قسمت بعدی لیست اسباب بازی ها رو بر اساس سن قرار داده ایم. با این حال، این راهنماها فقط به عنوان توصیه ارائه می‌شوند و ممکن است لزوماً آمادگی فرزند شما برای یک محصول خاص یا توانایی یک محصول خاص برای برآوردن نیازهای فعلی کودک شما را نشان ندهند.

انتخاب اسباب بازی برای تولد تا شش ماهگی

کارشناسان موافقند که حتی نوزادان نیز از اسباب بازی ها بهره می برند. نوزادان از حواسشان برای یادگیری دنیای خود استفاده می کنند. برای چند ماه اول زندگی، نوزادان قادر به گرفتن اشیا با دست نیستند، اما از کاوش با گوش و چشم خود لذت می برند. بنابراین، اسباب‌بازی‌هایی که صدا ایجاد می‌کنند یا تصاویری با کنتراست بالا، سیاه و سفید یا رنگ‌های روشن دارند، مخصوصاً برای نوزادان و کودکان خردسال جذاب هستند. به محض اینکه که نوزادان بتوانند، اشیا را در دست بگیرند، از اسباب بازی هایی لذت می برند که بافت دار یا زیر بوده و برای دهان بی خطر هستند. به خاطر داشته باشید، برای جلوگیری از گیر افتادن خطرناک کودک، هرگز نباید اسباب بازی ها را با کش، نخ یا روبان به تخت، کالسکه، صندلی نوزاد وصل یا به دور گردن کودک آویزان نمود.

پیشنهادات اسباب بازی:

  • آویز تخت *
  • کفپوش ورزشی
  • تشک های بازی
  • آینه های ایمن
  • دندان گیر
  • حلقه ها یا کلیدهای بزرگ و به هم قفل شده
  • اسباب بازی های پارچه ای
  • عروسک های نرم
  • حیوانات پشمالو (با پارچه پرز کوتاه)
  • اسباب بازی های موزیکال و زنگ
  • جغجغه ها
آویز تخت کودک هانگر مدل dreamful mobil کد he-0304

آویز تخت کودک هانگر مدل dreamful mobil کد he-0304

  • جنس: پلاستیک
مشاهده محصول در دیجی کالا
دندان گیر طرح مسواک موزی

دندان گیر طرح مسواک موزی

  • ویژگی‌های بهداشتی و سلامت: بدون BPA
مشاهده محصول در دیجی کالا
جغجغه کد 929

جغجغه کد 929

  • جنس: پلاستیک
  • طراحی شده برای: پسران و دختران
  • رده سنی: 3 ماه و بالاتر
مشاهده محصول در دیجی کالا

انتخاب اسباب بازی برای شش ماه تا یک سال

در نیمه دوم سال اول زندگی، نوزادان مهارت های حرکتی را کسب می کنند که آنها را قادر می سازد تا با اسباب بازی ها به روش های جدید و هیجان انگیزی بازی کنند. هنگامی که نوزادان بتوانند بنشینند، از وسایل بازی که می توانند دستکاری کنند – ضربه زدن، انداختن، روی هم چیدن، گذاشتن و بیرون آوردن، و باز و بسته کردن لذت می برند. هنگامی که آنها می توانند بخزند، “گشت بزنند” (راه رفتن در حالی که وسایل را در دست دارند) و راه بروند، از چیزهایی که همراه آنها حرکت می کنند لذت می برند. اسباب بازی هایی که علت و معلول را نشان می دهند نیز در این سن هیجان انگیز هستند.

پیشنهادات اسباب بازی:

  • توپ (1 4/3 اینچ و بزرگتر)
  • اسباب بازی های کشیدنی
  • جعبه های بازی
  • اسباب بازی ها خانه سازی و چیدن
  • جورچین هایی با شکل ساده
  • اسباب بازی های شانسی
  • بلوک های نرم
  • اسباب بازی های حمام
  • اسباب بازی های دندان درآوردن
  • حلقه ها یا کلیدهای بزرگ و به هم قفل شده
  • عروسک های نرم
  • حیوانات پشمالو (با پارچه پرز کوتاه)
  • آلات ساده موسیقی
  • جغجغه ها
  • اسباب بازی های سوتک فشاری
  • کتاب مصور پارچه ای و مقوایی
توپ بازی کودک مدل No کد 10

توپ بازی کودک مدل No کد 10

  • ویژگی‌های نظافتی: قابلیت شست‌وشو
مشاهده محصول در دیجی کالا
اسباب بازی حمام توماما کیدز طرح زرافه مدل TM375-A

اسباب بازی حمام توماما کیدز طرح زرافه مدل TM375-A

  • سبک بازی: ابزار ، نظافت
مشاهده محصول در دیجی کالا
دندان گیر کودک نوبی مدل id455

دندان گیر کودک نوبی مدل id455

  • ویژگی‌های بهداشتی و سلامت: بدون BPA
مشاهده محصول در دیجی کالا

انتخاب اسباب بازی برای یک سال تا دو سال

در سال دوم زندگی، کودکان کاشف هستند. کودکان نوپا که از کنجکاوی و شگفتی نیرو می گیرند، دارای مهارت های فیزیکی نیز می باشند که بازی و یادگیری را برای آنها آسان می کند. یک کودک نوپای شلوغ به اسباب بازی هایی برای بازی های فیزیکی – راه رفتن، بالا رفتن، هل دادن و سواری – و انواعی که آزمایش و دستکاری را تشویق می کنند، نیاز دارد. در این سن، کودکان از بزرگسالان تقلید می کنند و از وسایلی لذت می برند که به آنها کمک می کند بر مهارت های زندگی مسلط شوند.

پیشنهادات اسباب بازی:

  • توپ ها (1 3/4 اینچ و بزرگتر)
  • اسباب بازی های سوتک فشاری
  • اسباب‌بازی‌های سوار شدنی (با نیروی محرکه پا)
  • واگن ها
  • تجهیزات ورزشی حیاط خلوت (تاب کودک، سرسره کوچک، دستگاه بالا رفتن کوچک)
  • اسباب بازی ها خانه سازی و چیدن
  • جورچین با شکل ساده
  • اسباب بازی های شانسی
  • بلوک ها
  • اسباب بازی های حمام
  • جعبه شن / اسباب بازی های شن بازی
  • اسباب بازی های استخر و آب
  • پازل دکمه دار (تکه ها همگی شی)
  • حیوانات پشمالو (با پارچه پرز کوتاه)
  • عروسک و وسایل کودک
  • وسایل نقلیه بازی
  • تجهیزات و اسباب آشپزخانه
  • وسایل خانه بازی (تلفن، ماشین چمن زنی، میز کار، سبد خرید)
  • خانه بازی (اتاق بازی بچه)
  • میز و صندلی مناسب کودک
  • لوازم هنری غیر سمی (مداد شمعی های بزرگ و کتاب های رنگ آمیزی، خاک رس، رنگ های انگشتی)
  • آلات موسیقی
  • کتاب های مصور مقوایی، کتاب های با تصاویر برجسته
تاب کودک سپیده تویز مدل 104

تاب کودک سپیده تویز مدل 104

  • جنس: پلاستیک
  • رده سنی: 12 تا 36 ماهگی
  • نوع محصول: تاب
  • قابلیت‌های نصب و استفاده: نیاز به ابزار برای سرهم بندی
مشاهده محصول در دیجی کالا
سرسره کودک مدل سنجاب

سرسره کودک مدل سنجاب

  • جنس: سایر
  • رده سنی: 24 ماه و بالاتر
  • قابلیت‌های نصب و استفاده: نیاز به سرهم بندی
مشاهده محصول در دیجی کالا

انتخاب اسباب بازی برای دو تا سه سال

کودکان نوپای بزرگتر عاشق آزمایش مهارت های بدنی خود – پریدن، بالا رفتن و پرتاب کردن – هستند و از اسباب بازی ها برای بازی فعال لذت می برند. این گروه سنی همچنین از هماهنگی دست و انگشتان خوبی برخوردارند و از به کار بردن این مهارت ها با هنرهای پایه و کار دستی ها، عروسک ها، قطعات و پازل های ساده لذت می برد. بازی تخیلی نیز از سال سوم آغاز می شود.

پیشنهادات اسباب بازی:

  • توپ (1 3/4 اینچ و بزرگتر)
  • تجهیزات ورزشی حیاط خلوت (تاب، سرسره کوچک، وسایل بالا رفتن کوچک)
  • بلوک های ساخت و ساز و سیستم های ساخت و ساز
  • بلوک های حروف و اعداد
  • اسباب بازی های استخر و آب
  • پازل دکمه دار (تکه ها همگی شی هستند که در جاهای ساده قرار می گیرند)
  • عروسک هایی که می توان آنها را حمام کرد، غذا داد و پوشک کرد
  • لباس و لوازم جانبی
  • عروسک های دستی و انگشتی
  • تجهیزات و وسایل آشپزخانه
  • وسایل خانه بازی (تلفن، ماشین چمن زنی، میز کار، سبد خرید)
  • لوازم هنری غیر سمی (مداد شمعی و کتاب های رنگ آمیزی، خاک رس، رنگ انگشتی، گچ پیاده رو)
  • میز و صندلی مناسب کودک
  • بازی کردن صحنه ها (مانند مزرعه، فرودگاه) با تصاویر و لوازم جانبی
  • جعبه شنی / اسباب بازی های شن بازی
  • سه چرخه و کلاه ایمنی
  • ماشین های بازی
  • واگن
  • جورچین
  • خانه بازی
  • کتابهای داستان
  • حیوانات پشمالو
بازی آموزشی مدل جورچین آهنربایی شکلک ها

بازی آموزشی مدل جورچین آهنربایی شکلک ها

  • هدف بازی: حرکتی و مهارتی
  • رده سنی: خردسال ، کودک
مشاهده محصول در دیجی کالا
ماشین بازی سواری بیبی لند مدل Magic Car

ماشین بازی سواری بیبی لند مدل Magic Car

  • امکانات ایمنی و امنیتی: محافظ صندلی
  • قابلیت‌های صوتی: موزیکال
  • نحوه کنترل و فرمان: اهرم هدایت فرمان
  • تعداد چرخ: چهار
  • نوع چرخ‌ها: پلاستیک
مشاهده محصول در دیجی کالا
پازل 4 تکه بیس مدل ماهی

پازل 4 تکه بیس مدل ماهی

  • رده سنی: خردسال ، کودک
  • تعداد تکه: چهار
  • جنس: چوب
مشاهده محصول در دیجی کالا

انتخاب اسباب بازی برای سه تا شش سالگی

بعد از سه سالگی، کودکان شروع به بازی فعالانه با یکدیگر می کنند. بچه های پیش دبستانی و مهدکودک استادان تظاهر هستند. آن‌ها دوست دارند نقش‌ بزرگ‌سالان را بازی کنند و از لباس‌ها و وسایلی لذت می‌برند که به آنها کمک می‌کند تخیلات خود را زنده کنند. برای کودکان در این سن بسیار معمول است که به اسباب بازی های مورد علاقه خود وابستگی قوی پیدا کنند و احساسات خود را به یک عروسک خاص یا خرس عروسکی ابراز نمایند. مواد کاری های هنری و کار دستی نیز در میان این گروه سنی که از خلق چیزهایی با دستان خود لذت می برند، محبوب است.

پیشنهادات اسباب بازی:

  • سه چرخه و کلاه ایمنی
  • دوچرخه و کلاه ایمنی
  • تجهیزات ورزشی حیاط خلوت
  • اسباب بازی های ساخت و ساز
  • مجموعه توربافی و نخ کشی
  • پازل (10-20 قطعه)
  • حیوانات پشمالو
  • عروسک و لباس عروسک
  • لباس و لوازم جانبی
  • لوازمی برای بازی های ساختگی
  • ماشین های بازی
  • عروسک های دستی و انگشتی
  • بازی کردن صحنه ها با تصاویر و لوازم جانبی
  • پخش کننده نوار و نوار
  • لوازم هنری غیر سمی (قیچی ایمنی، کاغذ ساخت، مداد رنگی)
  • بازی های رومیزی ساده؛ بازی های کلمه و تطبیق
  • کتابهای داستان
عروسک موزیکال مدل Angel Girl

عروسک موزیکال مدل Angel Girl

  • جنس: پلاستیک
  • نوع سختی جنس: سخت
  • جنسیت: مونث
  • رده سنی: کودک ، نوجوان
مشاهده محصول در دیجی کالا
دوچرخه شهری مدل سونیک 12002 سایز 12

دوچرخه شهری مدل سونیک 12002 سایز 12

  • نوع دوچرخه: شهری
  • مناسب برای گروه سنی: کودکان
  • نوع ترمز: لقمه‌ای
  • جنس فریم: آهن
  • سایز طوقه: 12 اینچ
مشاهده محصول در دیجی کالا
پازل 35 تکه رین استار مدل چوبی ماشین ها

پازل 35 تکه رین استار مدل چوبی ماشین ها

  • رده سنی: کودک
  • تعداد تکه: 35
  • جنس: چوب
مشاهده محصول در دیجی کالا
سه چرخه ارابه مدل ROBI

سه چرخه ارابه مدل ROBI

  • امکانات ایمنی و امنیتی: محافظ صندلی
  • قابلیت‌های صوتی: موزیکال
  • نحوه کنترل و فرمان: اهرم هدایت فرمان
  • تعداد چرخ: سه
  • نوع چرخ‌ها: پلاستیک
  • امکانات همراه: سایبان
  • محل قرارگیری سبد: پشت صندلی
  • محل قرارگیری پدال: چرخ جلو
  • ویژگی بیشتر
مشاهده محصول در دیجی کالا

انتخاب اسباب بازی برای شش تا نه سالگی

کودکان سن مدرسه از بازی هایی که نیاز به استراتژی و مهارت دارد لذت می برند. بازی های تخته، ورزش های رومیزی و اسباب بازی های کلاسیک مانند تیله و بادبادک مطلوب هستند. دانش‌آموزان ابتدایی نیز از کاوش در انواع مختلف دنیاهای بزرگسالان لذت می‌برند و عروسک‌های مد و شغلی و تصاویر اکشن را دوست دارند. کودکان در این سنین، از طریق بازی به دنبال اطلاعات و تجربیات جدید هستند و از کیت های علمی، کار دستی و جادویی لذت می برند. علاوه بر این، این گروه سنی دارای مهارت‌های فیزیکی و هماهنگی برای لذت بردن از نسخه‌های مبتدی تجهیزات ورزشی بزرگسالان می باشند.

پیشنهادات اسباب بازی:

  • تجهیزات پیچیده ورزشی
  • دوچرخه و کلاه ایمنی
  • اسکیت های یخی یا غلتکی / تیغه های غلتک و تجهیزات محافظ
  • تجهیزات ورزشی (دستکش بیسبال، چوب هاکی، راکت تنیس) و وسایل حفاظتی
  • وسایل ساده شنا
  • رکاب
  • میله های پوگو
  • طناب پرش
  • اسباب بازی های ساخت و ساز
  • پازل ها، از جمله پازل های سه بعدی
  • عروسک های مد / شغلی
  • عروسک، عروسک خیمه شب بازی و تئاتر
  • خانه ها و وسایل عروسکی
  • تصاویر اکشن
  • عروسک های کاغذی
  • مجموعه های علمی
  • کیت های مدل
  • کیت های کار دستی
  • کیت های جادویی
  • لوازم هنری
  • ورزش های رومیزی
  • بازی های ویدیویی
  • بازی های الکترونیکی
  • بازی های تخته ای
  • پخش کننده نوار و نوار
  • کتاب (کلاسیک کودکان، داستان جن و پری)
بازی آموزشی کیبورد مدل ارگ اسباب بازی مدل XH-3224

بازی آموزشی کیبورد مدل ارگ اسباب بازی مدل XH-3224

  • هدف بازی: آلات موسیقی
  • رده سنی: نوجوان
مشاهده محصول در دیجی کالا
بازی آموزشی مدل چرخ سفالگری

بازی آموزشی مدل چرخ سفالگری

  • هدف بازی: خلاقیت
  • رده سنی: کودک ، نوجوان ، بزرگسال
مشاهده محصول در دیجی کالا
ست اسباب بازی لوازم خانه مدل dream castel

ست اسباب بازی لوازم خانه مدل dream castel

  • ویژگی‌های نظافتی: قابلیت شست‌وشو
مشاهده محصول در دیجی کالا

انتخاب اسباب بازی برای 9 تا 12 ساله

نوجوانان کوچکتر از 12 سال شروع به توسعه سرگرمی ها و علایق مادام العمر می کنند و از کار دستی ها، کیت های مدل، کیت های جادویی، مجموعه های ساخت و ساز پیشرفته، کیت های علمی و پازل های پیچیده لذت می برند. بازی فعال در ورزش های گروهی نمود پیدا می کند. نقاشی، مجسمه سازی، سفالگری و سایر پروژه های هنری همچنان مورد توجه هستند.

پیشنهادات اسباب بازی:

  • تجهیزات ورزشی و تجهیزات حفاظتی
  • دوچرخه و کلاه ایمنی
  • اسکیت های یخی یا غلتکی / کفش اسکیت های و تجهیزات محافظ
  • مجموعه های ساخت و ساز پیشرفته
  • پازل ها، از جمله پازل های سه بعدی
  • عروسک، عروسک خیمه شب بازی و تئاتر
  • ماشین کنترل از راه دور
  • کیت های بازی  مدل
  • کیت های علمی
  • کیت های جادویی
  • کیت های کار دستی و دست ساز
  • لوازم هنری
  • ورق بازی
  • بازی های تخته ای
  • شطرنج، چکرز( یک بازی شبیه شطرنج)، دومینو و سایر بازی های استراتژیک
  • ورزش های رومیزی
  • بازی های ویدیویی
  • بازی های الکترونیکی
  • قطارهای برقی
  • آلات موسیقی
  • کتاب (بیوگرافی، رمز و راز، ماجراجویی، علمی تخیلی)
اسکیت کفشی مدل رانر به همراه کلاه و لوازم ایمنی اسکیت

اسکیت کفشی مدل رانر به همراه کلاه و لوازم ایمنی اسکیت

  • سایز: قابل تنظیم
  • نوع بست مچ: ریلی ضامن‌دار
  • نوع بست ساق: چسبی
  • دارای ضربه‌گیر: کف‌ پا ، جانبی پنجه پا ، تاندون آشیل
  • نوع و ویژگی نگهدارنده و متصل‌کننده: بند
  • قطر چرخ: 64
  • سبک: نمایشی(Exhibition) ، تفریحی(Fun)
  • امکانات ایمنی و امنیتی: ترمز
  • محل قرارگیری ترمز: عقب
  • ویژگی بیشتر
مشاهده محصول در دیجی کالا
اسکیت برد المنت مدل 1 Nyjah

اسکیت برد المنت مدل 1 Nyjah

  • قطر چرخ: 64
  • سبک: اسلالوم(Slalom) ، اسپید(Speed) ، نمایشی(Exhibition) ، تفریحی(Fun)
مشاهده محصول در دیجی کالا

انتخاب اسباب بازی برای 13 سال به بالا

نوجوانان در مدت زمان کوتاهی دستخوش تغییرات جسمی و ذهنی چشمگیری می شوند. در هیچ زمان دیگری از زندگی، احساسات مربوط به خود ( عزت نفس ) تا این حد با احساسات مربوط به بدن (تصویر بدن) مرتبط نمی باشد. یکی از بارزترین تغییرات اجتماعی، شروع علاقه جدی و تعامل نوجوانان با جنس مخالف است. مهمترین تغییر شناختی رشد ظرفیت تفکر انتزاعی است. در همان زمان، متوجه می شوند که برای تحصیل، شغل و دوستی‌های بلند مدت باید دست به انتخاب هایی زد.

پیشنهادات اسباب بازی:

  • تجهیزات ورزشی و تجهیزات حفاظتی
  • دوچرخه و کلاه ایمنی
  • لوازم هنری
  • ورق های بازی
  • بازی تخته ای
  • شطرنج، چکرز، دومینو و سایر بازی های استراتژیک
  • ورزش های رومیزی
  • بازی  ویدیویی
  • بازی های الکترونیکی
  • قطارهای برقی
  • موسیقی و آلات موسیقی
  • فیلم، دی وی دی
  • کتاب (بیوگرافی، رمز و راز، ماجراجویی، علمی تخیلی)
بازی ساختنی بلوک های خانه سازی 72 تکه

بازی ساختنی بلوک های خانه سازی 72 تکه

  • سری: زندگی شهری
  • رده سنی: کودک ، نوجوان
  • مخاطرات: خطر بلعیدن
مشاهده محصول در دیجی کالا
5/5 - (2 امتیاز)
منبع
Street Directorychild Life Resources

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا